eitaa logo
تاملات
743 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
341 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 اروپاییها گمان میکنند همه دنیا قرون وسطا بوده❗‌ ‌ ️ رهبرانقلاب: ‌ 🚩« در قرنهای چهارم و پنجم هجری - یعنی قرنهای دهم و یازدهم میلادی که دوران قرون وسطای اروپاست؛ یعنی دوران جهالت محض - ما #ابن_سینا را داشتیم، محمدبن #زکریای_رازی را داشتیم. اروپائیها وقتی به گذشته نگاه میکنند، خیال میکنند همه‌ی دنیا در #قرون_وسطی بوده! ‌ ‌ 🚩تاریخ را هم آنها نوشته‌اند! متأسفانه تاریخهای آنها هم در کشور ما ترجمه و ترویج شده. دوران قرون وسطای اروپا، یعنی دوران نهایت ظلمت و تاریکی و بیخبری؛ دورانی است که ما فارابی را داشتیم، ابن‌سینا را داشتیم، خوارزمی را داشتیم. ببینید فاصله چقدر است!» ۱۳۸۶/۰۶/۱۲ ‌ ‌ 📆 ۵ شهریور: روز بزرگداشت محمد بن زکریا رازی‌ #تاریخ_جهان #تاریخ_اروپا #تاریخ_ایران #تاریخ_اسلام #روز_داروساز 🆔 @lotfi74
هوالحکیم 🔰افیونِ نفیو برای دردِ روحانی! . چند درس از #کتاب #ریچارد_نفیو که لازم است این روزها بازخوانی شود👇👇👇 🆔 @lotfi74
تاملات
هوالحکیم 🔰افیونِ نفیو برای دردِ روحانی! . چند درس از #کتاب #ریچارد_نفیو که لازم است این روزها بازخو
🔰 افیون نفیو برای درد روحانی❗️ چند درس از که لازم است این روزها بازخوانی شود: . 🔹️مذاکره و دیپلماسی از دید آمریکا، مکمل فشار (به تعبیر نفیو درد) است نه جایگزین آن؛ میز مذاکره نه به تعبیر فانتزی غرب‌گرایان داخلی، محلی برای به تعادل رساندن مطلوبیت طرفین [برد-برد]، بلکه محلی است برای پذیرش خواسته‌های آمریکا؛ کشور هدف تحریم یا از ابتدا به خواسته آمریکا تمکین می‌کند یا آنقدر را تحمل می‌کند تا در نهایت دیپلماسی وارد شده و نفع حداکثری را برای تحریم‌گذار به ارمغان بیاورد. نفیو با تشریح مفصل روند تحریم‌ها از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ این اصل را توصیف می‌کند . 🔹️نفیو تصریح می‌کند "دیپلماسی فشار و راهبرد تحریم‌ها برای ایجاد درد تلاش می‌کند از تنوع منافع در کشورها استفاده کند و دسته‌ای از منافع را در برابر دسته‌ای دیگر از منافع قرار دهد"(ص۶۸). دوگانه‌ واهی و مبنی بر "منافع ملی یا درد ایستادن" صرفا اثربخشی دیپلماسی فشار آمریکا را بیشتر می‌کند. 🔹️آنطور که نفیو نقل می‌کند، دیدگاه حاکم بر دستگاه سیاست خارجه و تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در سال‌های اخیر این بوده است که "حتی اگر تحریم‌ها بتواند ایران را وادار به دادن امتیاز کند، هیچ اطمینانی به این کشور وجود ندارد که برنامه هسته‌ای خود را ادامه ندهد (ص۱۰۶) لذا وظیفه اصلی برای بوش پدر، کلینتون و بوش جوان و دولت اوباما پیدا کردن راه‌حلی برای برنامه هسته‌ای ایران بود که بتواند عملا امکان توسعه فیزیکی صنعت هسته‌ای را از ایران گرفته و حتی عزم سیاسی موجود برای پیگیری آن را نیز از بین ببرد. دقیقا مبتنی بر همین دیدگاه بود که ۱+۵ بر خلاف مذاکرات سعدآباد به کمتر از بتن‌ریزی در قلب رآکتور اراک راضی نشد، در حالی که می‌شد با پلمب نیز فعالیت هسته‌ای ایران را متوقف کرد و دقیقا مبتنی بر همین اساس است که ترامپ برای تمدید تعلیق تحریم‌ها، تبدیل محدودیت‌های هسته‌ای ۸، ۱۰ و ۲۵ ساله به محدودیت‌های مادام‌العمر را شرط می‌کند. بر اساس همین قاعده تجربی می‌توان پیش‌بینی کرد آمریکا در مذاکرات پیشنهادی درباره مسائل موشکی و منطقه‌ای نیز به کمتر از برچیدن تاسیسات موشکی راضی نخواهد شد. 🔹️نفیو بارها و بارها تلویحا و تصریحا تشریح می‌کند تنها راه مقابله با تحریم‌ها در کشور هدف، است. او اذعان می‌کند راهبرد استقامت در ایران نیز در آستانه شکست فشار بوده ولی با روی کار آمدن حسن روحانی نتیجه به کلی تغییر کرد. بنا به اعتراف او بسیاری از طرفداران برجام در آمریکا در زمان شروع مذاکرات معتقد بودند تحریم ها به اوج خود رسیده بود و فشار ناشی از تحریم ها در حال از دست رفتن بود و ایران به لحاظ اقتصادی و توقعات اجتماعی به یک ثبات نسبی رسیده بود. 🆔 @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰#قاتل_شهید_رجایی ♻️ ناگفته‌هایی از انفجار دفتر نخست وزیری 🔸 اگر در باره شهادت مکتبی‌ترین رییس جمهور کشورمان و ولایی‌ترین نخست وزیر جمهوری اسلامی، ابهام و سئوال دارید، دیدن این مستند را از دست ندهید. مستند «پرونده ناتمام» حاصل پژوهشی پنج ساله در یکی از پیچیده ترین پرونده‌های امنیتی تاریخ جمهوری اسلامی است؛ انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 . برخی از شاهدان، مطلعان و متهمان این پرونده علی‌رغم پیگیری‌های متعدد حاضر به مصاحبه تصویری نشده‌اند. این مستند به پرسش‌های زیادی که برای عموم مردم و بویژه نسل‌های دوم ، سوم و چهارم انقلاب مطرح است و تاکنون بی پاسخ مانده پاسخ می‌دهد. برای دانلود مستند، اینجا را کلیک کنید👇 cinemamarket.ir/p/18c8 🆔 @lotfi74
هدایت شده از مدرسه اقتصاد
🔸 دخالت رسانه‌ای بی بی سی در انتخابات افغانستان یا تداوم علیه محور مقاومت؟! ✅ چند سال قبل، در ایام حاکمیت اصلاحاتچی ها و غربزده ها بر ایران، .بی.سی یعنی سازمان اینتلجنس سرویس (MI6)، برای دویست نفر از خبرنگاران ایرانی کلاس های خبرنگاری (مثلا) گذاشت و مصیبت اعتدالیون را بر ایران، همین شبکه جاسوس - خبرنگاران تحمیل کردند و آوردند بر و ، آنچه آوردند. ☝ حالا خبر زیر را ببینید که چقدر افغانستان برای ام.آی.6 مهم است که پانصد خبرنگار را می خواهند آموزش دهند. البته بی شک از این پانصد افغانستانی که زبان مادری شان فارسی است، مردم ایران هم بی نصیب نخواهند بود. مردم ایران حواستان باشد در انتخابات مجلس به حرف چه کسانی و چه رسانه هایی گوش می کنید!! نکند باز هم بازیچه این شبکه کثیف عملیات روانی و آشنا به ذهن شویم! 👌 راستی به نظر شما در ایران، تداوم این شبکه، چه کسانی و کدام کانال های آشنا و منافق هستند؟؟ ▪️ بی.بی.سی مدعی شده است که برای پوشش درست رسانه‌ای انتخابات افغانستان، برای 500 خبرنگار و ده رسانه فعال افغانستانی، برنامه آموزشی دارد. ▪️ قرار است در این دوره آموزشی، به خبرنگاران نحوه دقیق پوشش رسانه‌ای را آموزش بدهند. همین مسئله برای اهالی رسانه ایجاد سوال کرده است که این بار های بی.بی.سی قرار است در افغانستان یا منطقه فرهنگی مقاومت و نقاط حساس ایران فرهنگی چه کنند؟ 🆔 @schoolofeconomics
هدایت شده از فکرت
📌#یادداشت «قل انّما اعظکم بواحده ان تقوموا للّه مثنی و فرادی ثمّ تتفکروا» (سبا) ۴۵ 🔺مسئله این است که قیام لله چیست و چه نسبتی با تفکر دارد؟ تفکری که موجب گذشتن از حجب و انگاره‌های نظری است؛ انگاره‌هایی نظیر شایعات مشرکان در صدر اسلام، که پناه بر خدا، پیامبر را دیوانه می‌خواندند. آیه، موکد به قیام لله تذکّر می‌دهد، چه انفرادی، چه دو به دو. از این تاکید برمی‌آید که تفکر حقیقی بدون تذکّر به قیام لله، برای آنان که به حجاب عادات و انگاره‌های زمانه گرفتار هستند، ممکن نیست؛ شرط تحقق این تفکر، گذشتن از ماسوی‌الله و بیداری از خواب غفلت است. اینجاست که یقظه و تذکر به عنوان لازمه تفکر حقیقی مطرح می‌شود. از این روی است که تعبیرات ذکر و فکر در تفسیر آیات، احادیث، متون و ماثورات اسلامی به کرات همراه یکدیگر آمده است و در تفاسیر مختلف بخصوص تفاسیر حکمی و عرفانی مرتب به توالی این دو معنا اشاره شده است.... 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
☑️یک جهان روضه و یک ماه محرم داری... 🏴... و تو، ای آنکه در سال شصت و یکم هجری، هنوز در ذخایر تقدیر نهفته بوده ای و اکنون، در این دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه ی بشریت پای به سیاره ی زمین نهاده ای، نومید مشو که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه ی خون توست و انتظار می کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی و از خود و دلبستگی هایش هجرت کنی و به کهف حصین لازمان و لامکان ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان، خود را به قافله ی سال شصت و یکم هجری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت برسی...🏴 شهید مرتضی آوینی 🆔 @lotfi74
کیستی روانشناسی.mp3
15.55M
🔰روانشناسی کیست؟ در این مقال به این امر پرداختیم که به اجمال اندک و زودگذر اشاره کردیم که روانشناسی کیست و نه چیست.از چیستی آن و هزاران امر دیکر تاکنون بسیار گفته اند. اما بسی اندک به کیستی و هویت روانشناسی به طور اخص و بنیادهای عصر جدید و شئون آن به طور اعم پرداخته اند. تکلیفمان صرفا آن است که در ذات متعارض عصر جدید که همواره با خطا و سو تعبیر و سو تفاهم قرین بوده است، بیاندیشیم و تامل کردن را بیاموزیم. 📚 تفکر پس فردایی عالم ص۹۷_۱۰۶ پ.ن: دوستان عزیز. یک کار ویژه رو خواستم تست کنم. مقالات و نوشته های خوب رو صوتی کنیم تا شاید خواندن و تامل بر آنها راحتر و سهل تر گردد. نظرتون رو بفرستید...🌹 🆔 @lotfi74
38.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 شور حسینی میگن روضه دل‌مردگیه میگن گریه افسردگیه نمیدونن خبر ندارن #حسین آغاز زندگیه... #سید_رضا_نریمانی 🆔 @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آنچه فرموده‌اند: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا... این سخنی است که پشت شیطان را می‌لرزاند و یاران حق را به فیضان دائم رحمت او امیدوار می‌سازد. و تو ای آن که در سال شصت‌ویکم هجری قمری هنوز در ذخایر تقدیر نهفته بوده‌ای و اکنون، در این دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه بشریت، پای به سیاره زمین نهاده‌ای، نومید مشو که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه خون توست و انتظار می‌کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده‌ات بگشایی و از خود و دلبستگی‌هایش هجرت کنی و به کهف حَصینِ لازمان و لامکان ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان، خود را به قافله سال شصت‌ویکم هجری قمری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت رسی... .» 🆔 @lotfi74
تاملات
«قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آنچه فرموده‌اند: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا... این
🔰آوینی خوانی حاج محمود کریمی 🔸این بخش‌هایی از کتاب «فتح خون» است که سید شهید، مرتضی آوینی آن را در سال ۱۳۶۶ زیر قلم برد. نگارش «فتح خون» یکی از اسرارآمیزترین بخش‌های زندگی مرتضی آوینی است و شاید دقیقا همان نقطه عطفی باشد که او را از دام فلسفه به دامان عرفان عملی آورد. این کتاب، نیمه‌ کاره ماند و شاید چنین سرنوشتی، منبعث از روحی باشد که بر خود موضوع آن حاکم است.  یک اتفاق غافلگیرکننده، در شب اول عزاداری‌های یکی از مشهورترین هیئات مذهبی تهران رخ داد. سطور آغازین کتاب «فتح خون»، به صورت نوحه درآمد و محمود کریمی که یکی از صاحب‌نام‌ترین مرثیه‌خوان‌های اهل‌بیت(ع) در دوره ماست، جملاتی که در ابتدای این متن آمده را به صورت ریتم سینه‌زنی در آورد. این جملات نه قافیه داشتند و نه وزن عروضی. طبیعتا ملودی هم نمی‌توانست روی چنین متنی بنشیند. کریمی که شاید  بین مادحین اهل‌بیت(ع) استادترین آنها در شناخت ریتم موسیقی باشد، توانست این جملات را به صورت سینه‌زنی تکضرب در بیاورد و آن را به سمع هواداران انبوهش برساند. شاید اگر تا دیروز کسی مراسم آیینی سیدالشهدا را رقیبی برای تعلیمات مکتبی و محتوایی آن می‌دانست، امروز نظرش عوض شده باشد. این بخش از عزاداری شب اول محرم، خلاف‌آمدی بود بر تمام آنچه که به عنوان نقدهای اساسی و اکثرا وارد بر بخشی از عزاداری‌های محرم مطرح بود. اینجا نه ترانه یک خواننده پاپ به نوحه‌های عاشورایی برگردان شده بود، نه کسی از چشم و ابروی ائمه به جای مکتب آنها صحبت می‌کرد، نه غلبه ملودی و شور و آهن بر محتوا و شعور و آه وجود داشت؛ بلکه یک مرثیه‌خوان مشهور، تمام توان هنری‌اش را در شناخت ریتم به کار گرفت تا بخشی از یک کتاب عاشورایی را در هیاتی مذهبی روخوانی کند. البته پیش از این هم مرثیه‌خوان‌های دیگری چنین تلاش‌هایی کرده بودند که می‌شود آنها را بخشی از راهی که تاکنون پیموده شده دانست. این تلاش‌ها عموما از سمت مادحینی انجام شده که در دوران جوانی یا نوجوانی، نسبتی با دفاع‌مقدس و جبهه‌های جنگ پیدا کرده بودند. 🆔 @lotfi74
تاملات
«قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آنچه فرموده‌اند: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا... این
🔰 آوینی خوانی حاج محمود کریمی /بخش دوم محمود کریمی خودش پیش از این گفته بود: «معرفت اصل است اما اگر به آن خوب پرداخته نشود فرع جلوه می‌کند.» و اضافه می‌کند: «یادمان باشد که گریه خالی برای سیدالشهدا(ع) آدمی را به «مقعد صدق عند ملیک مقتدر» نمی‌رساند.» کریمی درباره جایگاه اخروی عزاداران امام حسین(ع) هم صحبت‌هایی می‌کند که نشان‌دهنده پیش‌زمینه‌های ذهنی اوست که به سمت کتابخوانی در مجلس عزاداری هدایتش کرده‌اند.  اینکه متن یک کتاب به صورت سرودی ریتمیک دربیاید کمی عجیب و مشکل به نظر می‌رسید. محمود کریمی چنین کاری را بر اساس کدام اصول فنی انجام داد؟ سیمین بهبهانی، غزلسرای معاصر، در کتاب «یاد بعضی نفرات»، جملاتی درباره وزن شعر دارد که برای شناخت فنی از کار محمود کریمی، توجه به آنها بی‌فایده نیست. او می‌گوید: «از میان جملات روزمره ما هم اگر هرگاه قطعه‌ای از کلمات بریده شوند، می‌شود آن قطعه را در یکی از بحور عروضی ارزیابی کرد و وزن آن را به دست آورد.» او برای توضیح سخنش بخشی از تیتر یکی از روزنامه‌های همان روز را جدا می‌کند؛  با توجه به این استدلال، اگر کسی هم وزن شعر را خوب بشناسد و هم ریتم موسیقی را؛ ممکن است بتواند جملات عادی و روزمره را هم به شکل موسیقایی دربیاورد. محمود کریمی مداحی است که اکثر شعرهایش را خودش می‌گوید و بدون شک بین مرثیه‌خوان‌های حال حاضر کشور مسلط‌ترین آنها در دستگاه‌های موسیقی است.  این دو مهارت باعث شدند تا او بتواند به ایده‌ای جامه‌عمل بپوشاند که رسیدن آن به تلاش و خلاقیت خیلی بالایی احتیاج داشت و این مهارت تکنیکی به صورت تمام‌قد در خدمت «محتوا» قرار گرفته است. 📚 فرهیختگان 🆔 @lotfi74
🔘 وقتی مخاطب شناسی در هیئت گم می‌شود 🔸 روضه حضرت قاسم را می‌شنویم، حاجی مثل همیشه نمی‌خواند، گویا حالی برای خواندن ندارد و دیگر رمقی نمانده، اما روضه را می‌خواند. روضه که تمام شد، مداحی معلوم الحال که بر پیشانی اش حمایت علوی بروجردی خورده است، به صحنه می‌آید و برای حزب اللهی ترین هیئت قم شروع به خواندن می‌کند. 🔸 خیلی‌ها از جلسه بلند می‌شوند و بیرون می‌آیند و شاکی از این اتفاق از هئیت بیرون می‌روند. پچ پچ‌های اطراف کمی بلند است و حرف‌هایی به گوش می‌رسد که شاید گفتنش خوش نباشد. یکی می‌گفت: «فاطمیون به مشکل مالی خورده و دست به دامن شیرازی‌ها شده، مجبوره این مداح‌ها رو بیاره»، یکی دیگر آهی می‌کشید و دست به زمین می‌گذاشت و فاتحه بر تن بی رمق فاطمیون می‌خواند. 🔸 این را برای مسئولین فاطمیون می‌نویسم که اگر بچه‌های انقلابی بنا بود سراغ سوگلی علوی بروجردی بروند، 12 شب مسجد اعظم صدای دوبس دوبس شان بلند است. اگر نیاز به اگزوزی هم داشتیم، حیدریان را انتخاب می‌کردیم. 🔸 امسال دیگر قرار نیست مشکی بر آب بخورد تا موج‌های دریا آرام شود. امسال قرار است به جای اشک‌های دمادم زیر سبک واحد حاج مهدی سلحشور از بدعت‌گذاران هیئت‌های جدید بشنویم. 🔸 اتفاقی که از هفته‌های پیش در فاطمیون افتاده بود (اشخاص مورد حمایت جریان شیرازی در فاطمیون آمدند) تا امشب که سوگلی منتخب مجمع مدرسین و محققین که در مقابل جامعه مدرسین بلند شده است، در فاطمیون صدایشان بلند شد، نشان از خطر بزرگ دارد که بنا است در قم استارت بخورد و جدی‌تر شود و گویا خط نفوذ تا دل فاطمیون آمده است. 🔸 سال 88 فاطمیون در دل فتنه ایستاد و جنگید اما امسال خود هدف جنگ روانی دشمن قرار گرفته است و جا دارد که دلسوزان و پابرهنگان دلباخته امام حسین وارد شوند تا در مقابل این بدعت‌گذاران بایستند. خط نفوذ که حالا تا دل فاطمیون رفته است، نشان از داستانی دارد که آغازی است بر پایان تشکیلات مذهبی جریان انقلابی. 🔸 آقایان با شوق و ذوق و هول و بلا به هیئت آمدند تا بتوانند از این آب گل آلود فاطمیون ماهی خویش بستانند. ما رسما از اساتیدی چون آقاتهرانی، آیت الله مصباح یزدی و بزرگان دلسوخته انقلابی تقاضا داریم تا مسئله حاد نشده وارد شوند. 🔸 قطعا ما این داستان را رها نمی‌کنیم و تا انتها همراه خواهیم شد. 📌 @ponezs 🆔 @lotfi74
تاملات
🔘 وقتی مخاطب شناسی در هیئت #فاطمیون گم می‌شود 🔸 روضه حضرت قاسم را می‌شنویم، حاجی مثل همیشه نمی‌خوان
🚨 حاج مهدی، خط گم نشود... 🌐 ما حاج مهدی را به روضه های مدرسه معصومیه، به هیات های حسینیه آیت الله مرعشی، به مداحی در بیت رهبری و به علمداری در مبارزه با فتنه و ضد انقلاب می شناسیم و حق هم همین است💯 🆔 @darseenghelab ⛔️ ماجرا از اینجا شروع شد که یک مداح منسوب به جریان زاویه‌دار با انقلاب اسلامی تریبون‌دار مجلس حاج مهدی شد. دوستان با بصیرت زیادی مجلس را ترک کردند و یکی از ناب ترین بچه های انقلابی قم، در کانال خودش نقدی بر این رفتار هیات فاطمیون نوشت. 🔆 سخن اینست که این مداح اکنون صدایش در شبکه‌های جریان موسوم به پخش می‌شود که گمان نمی‌کنم کسی در معاند بودن شان با نظام تردید داشته باشد❗️ 🔻 این مداح همان کسی است که بچه‌های هیئت شان را جمع کرده و پای علم سینه می‌زند که از اعضای ارشد است و اخیرا به صورت کاملا نامتعارف، علم مرجعیت بلند کرده است⚠️ 🚨 حاج مهدی و بچه های فاطمیون برای انقلاب کم سیلی نخورده اند اما فتنه ۹۸ معرکه امتحانی پیچیده است حتما فاطمیون از عقبه پیچیده جریانات قم کم اطلاع بوده اند و الا اگر صدای کسی همزمان از فاطمیون آقاتهرانی/سلحشور و مسجد اعظم علوی بروجردی و شبکه امام حسین صادق شیرازی پخش شود، یک جای کار می‌لنگد. @darseenghelab 💠 آقا مهدی سلحشور با دعوت مجدد از مداح خاص و القای این نکته که همه چیز مرتب است، یک نقد برادرانه را به لجاجتی دور از شان فاطمیون تبدیل کرد. برخی دیگر از اطرافیان او نیز تمام توان خود را در فحاشی و تهدید منتقدان و شکایت😳 از آنان بکار بستند تا نشان دهند واقعا جای هیچ توجیه معقولی ندارند💯 🔆 اگر واقعا همینطور است که حاج مهدی می گوید، آن مداح می توانست در منبر مسجد اعظم یا هیئت لوا یا محفل شاه علقمه به شبهات پاسخ دهد و از انقلاب و شهدا و همراهی اش با ولایت سخن بگوید؛ غیر از اینست❓ 🔆 حاج مهدی باید بداند که اگر ما هیات فاطمیون می رویم نه بخاطر مهدی سلحشور بلکه بخاطر سلحشور می رویم و دلمان لک زده برای مراسم هایی شبیه حسینیه آیت الله مرعشی.. ⛔️ آقای سلحشور عزیزم، جذب کردن به گم کردن خط نیست. اگر خط را گم کنی، همین بچه ها را هم از دست می دهی همچنانکه شب مذکور هم دهها تن از بچه ها از هیات خارج شدند. ناگفته نماند که ما هرگز اجازه سوءاستفاده از نقدهای برادرانه مان به حاج مهدی را نمی دهیم و امیدواریم هم هرگز خط مستقیم را گم نکند✅ 🆔 @darseenghelab 🆔 @lotfi74
🔰سقای آب و ادب... صدای چِک‌چِک باران؛ صدای گریه‌ی آب است پس از تو آبی اگر هست هم؛ شبیهِ سراب است دو قطره ریخت، زمین داغ شد به زلزله افتاد چرا که داخلِ مشکِ تو آب نیست، شراب است حرارتِ غمت افتاده است، بر دلِ خورشید که دردِ دوری‌ات ای ماه، درد نیست، عذاب است در آسمان؛ «شَرَفُ‌الشّمسی» ای که ماهِ زمینی برای عکسِ تو آغوشِ پاکِ برکه رکاب است پناهِ آخرِ من شو؛ پناهگاه، ندارم چرا که پشتِ سرم هر پلی که بود، خراب است شب است، اولِ رویای صادقه‌ست، دوباره که عکسی از حرمِ ماه، روی پنجره قاب است دوباره پرچمت از راهِ دور، دست تکان داد سلام‌های مرا رقصِ پرچمِ تو جواب است زبان گرفته زنی در حرم : «بخواب عزیزم» هنوز، قصه‌ی مشکِ تو لای‌لایِ رباب است دوباره دست مرا داده‌ای به دستِ ضریحت صدای «اَشهَدُ اَنّ عَلی»‌ست، آخرِ خواب است... #شب_نهم #حضرت_ابالفضل_العباس_ع #شب_تاسوعا 🆔 @lotfi74
🔰السلام علیک یا اباعبدالله
🔰 سحر را سلبریتی‌ها آتش زدند! ✍حسین قدیانی در حالی شاهد آخرین نمونه از لاشخوری سلبریتی‌ها این بار به بهانه‌ی خودسوزی #دختر_آبی هستیم که به نظر می‌رسد قوه‌ی قضا نقشی بیشتر از یک تماشاچی ندارد! شگفتا! قاضی همین قوه، راقم این سطور را به جرم حرفی #حق فراخور حال ابن برجامه‌ها با حکمی در حد ۶ ماه حبس قطعی مواجه می‌کند ولی غالبا کاری به #اینستاگرام سلبریتی‌ها ندارد! تو گویی عدد فالوئرها وقتی مرز یک میلیون را رد کند، طرف دیگر آزاد است برای هر کذبی! .... 🆔 @lotfi74👇👇👇
تاملات
🔰 سحر را سلبریتی‌ها آتش زدند! ✍حسین قدیانی در حالی شاهد آخرین نمونه از لاشخوری سلبریتی‌ها این بار
القصه! دختری عشق استادیوم که ذیل سیاسی‌بازی سلبریتی‌های هم‌نقش با افسادات، توهم زده بود تیله‌بازی کاریکاتورهای و دیدن دارد، با ممانعت مأمور نیروی انتظامی، از فیض مشاهده‌ی پر و پاچه‌ی هم‌بازی‌های بانومینا و فرناز محروم می‌شود! کات! این القاب، اهدایی خود تیفوسی‌های و است، نه جوهر این قلم! ادامه‌ی قصه را بخوانیم؛ دختر که بعدها به نقل از پدرش معلوم می‌شود اختلال روحی داشته و حتی تا خودکشی هم پیش رفته، شروع می‌کند فحاشی به مأمور در حال خدمت! همین باعث شکایت از دختر می‌شود! اما در حالی که هنوز مراحل رسیدگی به این پرونده تکمیل نشده و طبعا حکمی نیز صادر نشده، ناگهان خبر این دختر منتشر می‌شود و این‌طور توسط بعضی سلبریتی‌ها وانمود می‌شود که خودسوزی سحر در اعتراض به حکم ۶ ماه حبس بوده! حکمی که اصلا وجود خارجی نداشته! چند روز بعد هم سحر به علت شدت جراحت می‌میرد! سئوال اینجاست؛ میان و سوءاستفاده‌ی وقیحانه‌ی سلبریتی‌ها از او، آیا هیچ ارتباطی وجود ندارد؟! الغرض! سلبریتی‌هایی که بیشتر درگیر بازی کثیف هستند تا فوتبال و سینما، در شرایطی این روزها دایه‌ی مهربان‌تر از مادر برای نسوان جامعه شده‌اند که همین چند ماه پیش، زنی را که توسط یک اصلاح‌طلب به قتل رسیده بود، نه‌فقط پرستو، که حتی فاحشه هم خواندند! قدرمسلم اگر یک دوم خردادی، طرف حساب سحر بود، الان او هم عوض قهرمان، بدکاره خوانده می‌شد! به جد معتقدم که بی‌شرفی، شغل مشترک سلبریتی‌ها و اصلاحات‌چی‌هاست، آنجا که حتی با زنان و دختران مرده هم کاسبی می‌کنند! این جماعت، جوری هوس را در شماری از دختران، دامن زده‌اند که انگار انگشت شیث در ماتحت نصرتی برای چقدر آموزنده است که حالا غصه‌ی ندیدن این صحنه‌ها را بخورند! نه! با استادیوم رفتن دختران، مشکل ذاتی ندارد، چه اینکه کم هم به تماشای بسکتبال و والیبال مردان نمی‌نشینند! بحث سر آلودگی به سیاسی‌پورهاست! لاشخورهایی که به سحر، بهتر از توپ، لگد می‌زنند! 🆔 @lotfi_74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمی‌خواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود. روز عاشورا می‌گوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟» 🔸 شب صحبت می‌کند تا مبادا خبیثی در بین طیّب‌ها باشد، و روز سخن می‌گوید تا مبادا طیّبی در بین خبیث‌ها مانده باشد. 🔸 شب غربال می‌کند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال می‌کند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند. نکته ای از استادم آیت الله حائری شیرازی 🔘 امسال هم عاشورا و شام غریبان در هیات بودیم. حاج محمد نفست گرم... 🆔 @lotfi74
🔰لطفا فارسی را پاس مدارید! ✍ از خم ابروی توام، هیچ گشایشی نشد وه که در این خیال کج، عمر عزیز شد تلف با تماشای این تصویر، در عالم برزخ قند در دل آب می‌شود که اگر ما خفته‌ایم چنین رادمردانی بیدارند و پارسی را پاس می‌دارند! و چه با هم متحد و همنوا و صمیمی‌اند. و چه بزم و هنگامه‌ای به‌پا کرده‌اند! می و رود و رامشگران...استغفرالله! . اما پیرمرد را مگویید که چه والذاریاتی است در این دو سازمانِ بی‌سامان و چه بی‌پناه است این زبان خوش‌الحان. مگویید که چه عمری از ایران تلف شد در خیال کجِ این سازمان‌های فلج. که یوسفِ سخن، به دست برادران در چاه است و یونسِ زبان در کام نهنگ مدیریت فرهنگ، تباه. پیرمرد اما برای ما مژده‌ای دارد. او جاودانگی زبان فارسی را ضمانت کرده‌است و بر نستوهی آن گواهی می‌دهد. به رغم سستی برادران و کاستی مدیران. گرچه باید نگران بود از پریشانی سخن و کوشا بود در پایداری آن، اما باید دانست: زبان است که از ما پاسداری می‌کند نه ما از زبان. بیشتر این ماییم که نیازمند زبانیم. زبان به ما نیازی ندارد. کافی است او را نرنجانیم و آزارش ندهیم. پاسداری و گرامیداشت پیشکش! . دلا چو غنچه شکایت ز کار بسته مکن که باد صبح نسیم گره‌گشا آورد زبان، به ویژه ، نسیمی است که می‌وزد و فروبستگی‌ها را می‌گشاید، کافی است سدّ راه این نسیم نشویم. پس ای برادران و مدیران! کنار بروید تا باد بیاید. . . 🆔 @lotfi74
❗نزدیک به بیست روز است که شرکت «هپکو» اراک دوباره اعتصاب و اعتراض کرده‌اند و چند باری مسیر راه‌آهن جنوب به شمال را بستند. آنها برای دریافت معوقات‌شان دوباره اعتراضات خود را شروع کرده‌اند، اعتراضاتی که یادآور اعتراضات سال گذشته این کارگران است که از فروردین ماه شروع شد و در طول سال ادامه داشت. آنها در اعتراضات خود که دوباره از ابتدای شهریور امسال آغاز شده، اعلام کردند این شرکت از ابتدای سال هیچ تولیدی نداشته و طبق گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی سال گذشته این شرکت تنها ۴۸ دستگاه تولید داشته است. وی همچنین گفت «باید از دولت پرسید در سال گذشته چند دستگاه مشابه تولیدات به کشور وارد شده است؟» . 🆔 @lotfi74
🔰#رسالت ۲۷ شهریور ۹۸ ✍ حسین قدیانی عاشورایی دیگر هم گذشت و ما باز هم همانی ماندیم که بودیم! انگار قصد عوض شدن نداریم! انگار هیچ شبهه‌ای، حریف عشق ما به #ثارالله نمی‌شود! حق با رسول خداست؛ "از شهادت حسین، حرارتی در قلوب مردم ایجاد می‌شود که هرگز سرد نمی‌شود"! 🆔 @lotfi74👇👇👇
تاملات
🔰#رسالت ۲۷ شهریور ۹۸ ✍ حسین قدیانی عاشورایی دیگر هم گذشت و ما باز هم همانی ماندیم که بودیم! انگار
🔸...بچه بودیم، همین بودیم! نوجوان و جوان، همین! و ان‌شاءالله همیشه همین‌طور سرباز ارباب باقی بمانیم! البته امسال به‌واسطه تیر بران انصارالله بر گلوی یزیدیان، جاودانه‌تر هم شد و نشان از قدرت عاشورایی داشت! آنچه خنجر یاران حوثی برید، فراتر از اوهام بن‌سلمان، حنجره‌ی ناموس سعودی بود؛ ناآرامکو! گذشته از این حماسه، درس دیگری بود که حزب‌الله لبنان به اسرائیل غاصب داد و بعد هم پیام ماندگار نصرالله که "خامنه‌ای، حسین زمان است و ما او را در برابر آمریکا و اسرائیل، تنها نمی‌گذاریم!" ناظر بر همین جمله باشکوه و نیز برآمده از نخستین سطور این متن، بگذار این‌جور متنم را ادامه دهم که ۶۸ شد ۷۸ و ۷۸ شد ۸۸ و ۸۸ هم شد ۹۸ لیکن ما هم‌چنان درباره خامنه‌ای به همان معتقدیم که ۳۰ سال پیش! در این ۳۰ سال ای بسا افراد که از رأی خود به این و آن پشیمان شدند اما ما با حضرت آقا داستان دیگری دارد! نوارهای کاست ۶۸ جای خود را فلاپی‌دیسک‌ها و سی‌دی‌های ۷۸ دادند و ۸۸ ناگهان مجازستان پر از وبسایت و وبلاگ شد و ۹۸ هم که پهن‌دشت نت پر از شبکه‌های متعدد و متنوع اجتماعی است اما بنگرید که تکنولوژی هیچ تاب مبارزه با ایدئولوژی را ندارد و نگاه ما به حضرت ماه، عینا همان نگاه پدران ما به روح‌الله است! بچگی‌های ما به سرور سوم خرداد گذشت و راستش با آن همه شهید در روز اول "الی بیت‌المقدس" همین را هم باور نمی‌کردیم! حق با خمینی است؛ "خرمشهر را خدا آزاد کرد"! کجا آن روزها فکر می‌کردیم که همرزمان شهدا پس از عبور از نینوا، اینک در میانه راه کربلا به قدس باشند؟! هرچه برگزیت و چیزهای دیگر، اتحادیه اروپایی را شکننده و رسوا کرده؛ این‌جا در غرب آسیا، رهبری مدبرانه ولی امر مسلمین جهان به تأسیس "اتحادیه مقاومت" منجر شده است! جانم به این خاورمیانه جدید! از حق نگذریم که یلان مقاومت، برای ایران نیز می‌جنگند! نه اسد، نه نصرالله، نه انصارالله و نه یاران ابومهندس، هیچ کدام ایرانی نیستند اما دشمن ما را در مرزهای خودشان نگه داشته‌اند! آن‌وقت مثلا ایرانی‌هایی هم بودند که ۸۸ با شعار "نه غزه، نه لبنان" چشمک تحریم به اوباما زدند! نه! سوز خزان به ما نمی‌رسد! اصلا نمی‌رسد! مگر پاییزندیده‌ایم که عشق ما به و به سردی بگراید؟! 🆔 @lotfi74
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
▶️ آغاز #درس_اخلاق حضرت آیت الله مصباح یزدی ✅ با موضوع #اخلاق_اجتماعی ⏰چهارشنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشا 📍قم، خیابان شهدا (صفائیه) دفتر مقام معظم رهبری ✔️ @mesbahyazdi_ir