eitaa logo
تاملات
742 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
341 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تحول دستگاه قضا 💠تفاوت بین #لاریجانی و #رئیسی، تفاوت بین دو مجتهدی است که یکی از کلاس درس مستقیم بر مسند قاضی القضات نشسته و دیگری چندصباحی مستقیم با مردم نشست و برخاست داشته و اهمیت اقناع افکار عمومی و پاسخ به شبهات آنها را درک می کند. . البته منصفانه تر بگوییم، این مشکل آقای لاریجانی تنها نبود، در میان همه ی رؤسای قوه قضائیه از #شهید_بهشتی که بگذریم، هیچکدام به اندازه آیت_الله_رئیسی نفهمیدند که قضاوت مردم به اندازه ی رأی قاضی در اندیشه مردم سالارانه و همراهی مردم با تصمیمات قوه قضائیه اهمیت دارد. . حالا که فکر میکنم میبینم چه خوب شد که آقای رئیسی کاندیدای ریاست جمهوری شد و چه خوبتر که رأی نیاورد، اگرنه معلوم نبود تحول در قوه قضائیه چند دهه ی دیگر طول میکشید. #پدیده #پدیده_مشهد #پدیده_شاندیز 🆔 @lotfi74
🔰اقتصاد ما وغربشناسی ✍ حسن سبحانی لیبرالیسم به‌عنوان تفكر برخاسته از فلسفه‌ای كه بر «حق طبیعی» پای فشرد و به‌عنوان دفاع از آزادی، هر نوع محدودیتی را حتی اگر از ناحیه قانون و یا خداوند و شریعت باشد مردود می‌شمارد، به طور قهری اجازه داد كه انسانِ اصالت‌محور در جست وجوی منفعت و لذت، و گریزان از رنج و درد، فارغ از دغدغه‌های اخلاقی و ملاحظات دینی و در پرتو افكار برخوردار از رونق فلاسفه مشهور قرون رنسانس هویت و چیستی معین و تعریف‌شده به خود بگیرد. با ابتناء بر اجزا و استعدادهای خود به تغییر جهان پیرامون خویش اهتمام ورزد، پس از آنكه به تغییرِ خود اقدام ورزیده بود. 🆔 @lotfi74👇👇👇
تاملات
🔰اقتصاد ما وغربشناسی ✍ حسن سبحانی لیبرالیسم به‌عنوان تفكر برخاسته از فلسفه‌ای كه بر «حق طبیعی» پای
🔰اقتصاد ما وغربشناسی ✍ حسن سبحانی ...نتیجه‌ی این تعاملات، خیره‌كننده بود؛ آنقدر كه مردمان حیران و سیاسیون در جستجوی نام و مصلحان شیفته رونق و كاهش آلام عمومی و حتی اندیشمندان غافل از مبانی و مبادی، یارای تأمل و اندیشیدن و انتخاب كردن و یافتن محتوای آن فراهم نشد. مردمانی كه در كشورهای در حال‌توسعه، انواع و اقسام تحقیرهای معطوف به توسعه متوهم را در گذشته‌ها تجربه می‌كردند و بعضاً در قبال آنها موضع می‌گرفتند. اما پس از مدتی آنها را مبدل به انسان‌هایی كرد كه دیگر نه‌تنها در قبال كارگزاری‌ها و توصیه‌ها و توسعه‌های آن انسان و جوامع معطوف به او مقاومت نمی‌كند، بلكه با اشتیاق كامل و از طریق هزینه كردن پول نفت و طلا و همچنین مالیات‌های جمع‌آوری‌شده از توده‌های محروم و مستضعف در سرزمین خودش و آموزش مواردی كه احساس می‌كند او را در قالب انسان معین و دارای ویژگی‌های مبنایی غرب آرایش می‌دهد و به بالا برمی‌كشد، مهر تأییدی بر ازخودبیگانگی خویش بزند. اما چنین انسانی در سرزمینی زندگی می‌كند كه در كنار اصالت فرد از اصالت جمع می‌گوید و در متن پرداختن به انسان منفرد از لزوم برپایی عدالت و قسط سخن به میان می‌آورد و در عین حالی كه بر پوسته دریاهای نفت و گاز می‌نشیند از فقر و تهی‌دستی در رنج است و لذا به‌رغم آموزه‌های خویش نمی‌تواند نسبت به این مقولات و چگونگی‌های آنها بی‌عنایت بماند. هم آموزه‌های ملی و دینی‌اش اجازه این كار را به او نمی‌دهند و هم در صورتی كه نسبت به این آموزه‌ها به بی‌تفاوتی رسیده باشد فضای سیاسی و اجتماعی فرصت جولان دادن بر بی‌اعتنایی به این واقعیات را برایش فراهم نمی‌سازند، این است كه بین آنچه آموخته است و آنچه می‌خواهد عمل كند ناسازگاری می‌بیند. در گذار از این تنگنا آنها كه صادق‌تر هستند سعی در فهم واقعیت و تلاش برای ایجاد گشایش در آن با پشتیبانی آموزه‌های خود دارند و آنها كه منفعل‌ترند می‌كوشند تا لباس فاخر آموزه‌هایشان را بر پیكر واقعیتهای اقتصادی جامعه‌شان بپوشانند. كوششی كه عمدتاً نتیجه‌ای در قالب سازگاری تن و تنپوش ندارد. 🆔 @lotfi74
🔰آچارفرانسه های نیمه علمی #پیر_بوردیو، جامعه‌شناس فرانسوی، در کتاب #انسان_دانشگاهی از یک تیپ به نام «آچار فرانسه‌های نیمه‌علمی» حرف می‌زند. او این تعبیر را دربارۀ گروهی از مدرک‌دارانِ دانشگاهی بکار می‌برد که حرف‌های بسیار پیش‌پاافتاده را با لعابِ #علمی به خورد جامعه می‌دهند. بوردیو دربارۀ این آچارفرانسه‌ها می‌نویسد: «[آنها] از طریق بیان مجدد چیزهایی که خود مردم می‌دانند به زبانی که ظاهر علمی دارد، تظاهر می‌کنند که چیزی را می‌دانند که مردم عادی نمی‌دانند... در حالی که گاهی یک فرد عادی تحصیل‌نکرده، فهم بهتری در مورد آن موضوع از آن آچار فرانسه دارد»! 🆔 @lotfi74
هفته‌ای که در پیش داریم، یادآور حوادثی است که هر یکی را می‌توان از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران دانست؛ شهادت شیخ فضل‌الله نوری (1288 ه.ش)، صدور فرمان مشروطیت (1285 ه.ش)، و آغاز جنگ جهانی اول (1293 ه.ش). حال، یک پیشنهاد: با توجه به تأکیدات مکرر امام خامنه‌ای (دام ظله) بر لزوم مطالعه‌ی تاریخ معاصر، این ایام تابستانی را می‌توان فرصتی هر ساله برای قرار داد و با تولید پویشی در این موضوع، و نیز تولید پیوست‌های مختلف چندرسانه‌ای، گامی مهم در جهت ایجاد در جامعه برداشت. 🆔 @lotfi74 🆔 @risheh
۲۰ سال حبس رد مال ۷۴ ضربه شلاق محرومیت از خدمات دولتی اینها همه حکم #هادی_رضوی (داماد شریعتمداری، وزیر دولتهای روحانی و خاتمی) هست. ما همچنان منتظر احکام قاطع #قوه_قضاییه برای سایر مفسدین اقتصادی و سیاسی و جاسوسان هستیم ایران را برای مفسدین ناامن و مردم رو با حکم هاتون دلشاد کنید. 🆔 @lotfi74
⭐️احسنت به شجاعت و جسارت مدیر انقلابی دکتر فتاح 🆔 @lotfi74
هدایت شده از رحیقِ رَشاد
📌📌📌 ۱۴ ویژگی افراد با تفکر انتقادی (سنجش‌گرانه‌اندیشی) ✍️ (با کمی تلخیص) ۱- کنجکاوند و سعی می‌کنند در موضوعات مهم مطلع و آگاه باشند. ۲- خلاقانه پرسش مطرح می‌کنند. همواره از چراییِ امور سؤال می‌کنند و در پی آن هستند که ببینند چه دلیل‌هایی برای دفاع از یک عقیده یا باور وجود دارد. ۳- از مراجع‌‌ و منابع معتبر استفاده می‌کنند و به مراجع‌‌ و منابع معتبر ارجاع می‌دهند. ۴- وقتی که می‌خواهند چیزی را تفسیر کنند کل موقعیت و بافتار (کانتکست) را در نظر می‌گیرند. ۵- وقتی که می‌خواهند درباره‌ی موضوعی فکر کنند سعی می‌کنند اندیشیدن‌شان پیوند خودش را با موضوع اصلی از دست ندهد و حواس‌شان هست که دائم از این شاخه به آن شاخه نپرند. ۶- گشاده‌ذهن هستند و نظرگاه‌هایی که با نظرگاهِ خودشان تفاوت دارند را به نحو جدی مورد توجه قرار می‌دهند. ۷- استدلال‌ها، دیدگاه‌ها یا تبیین‌های بدیل و متفاوت را جستجو می‌کنند. ۸- اگر شواهد، مبانی، یا دلیل‌های کافی به نفع یک دیدگاه وجود داشته باشد آن را می‌پذیرند و اگر شواهد، مبانی، یا دلیل‌های کافی علیه دیدگاهی وجود داشته باشد آن را کنار می‌گذارند. ۹- وقتی که شواهد، مبانی، یا دلیل‌های کافی برای رد یا قبول موضوعی وجود ندارد از داوری درباره‌ آن پرهیز می‌کنند. ۱۰- تا آنجا که ممکن است در بیان موضوعات دقت را رعایت می‌کنند. ۱۱- به نقش‌ِ داوری‌ها، تعصب‌ها و جانبداری‌های شخصی در فرایندِ شناخت توجه دارند. ۱۲- وقتی با یک کلِ پیچیده و درهم‌تافته مواجه می‌شوند، برای درک آن با انضباط و ترتیب مشخصی با آن برخورد می‌کنند. ۱۳- هنگامی که می‌خواهند یافته‌های خود را عرضه کنند، احساسات، سطح دانش، و میزانِ ظرافتِ اندیشه‌ مخاطب‌شان را در نظر می‌گیرند. ۱۴- توانایی‌های سنجش‌گرانه‌اندیشی (تفکر انتقادی) خودشان را در طیفِ وسیعی از موضوعات به کار می‌گیرند. شما چند ویژگی از این ۱۴ خصوصیت تفکر انتقادی را دارید؟ @mrl313
روی پيراهن مارادونا نوشته: نه به مواد مخدر رو پيراهن پلاتيني نوشته: نه به فساد مالی مارادونا معتاد بود و پلاتيني فاسد از آب درآمد شعار مهم نیست چون همه می‌تونن شعار بدن مثل برخی مسئولین که مرگ بر آمریکا و انگلیس میگن ولی خودشان و فرزندانشان تابعيت اونجا رو دارن. 🆔 @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچ وقت دور و بر خودم کسی را ندیده ام که قابل احترام باشد اما عاشق نباشد. بسته به اینکه عشقشان را به پای چه چیزی یا کسی ریخته باشند، درجه احترامشان البته متفاوت بوده است. 🆔 @lotfi74
🔰 شیفتگی به نظریات علوم انسانی غرب ✍ رضا داوری اردکانی ♦️ما کم و بیش کتاب‌های علوم انسانی را می‌خوانیم ‌و مطالب آن‌ها را نقل می‌کنیم. گاه شیفته می‌شویم و به آراء یک دانشمند با نظر ایدئولوژیک می‌نگریم؛ گاهی هم لعن و نفرین می‌کنیم. فهم و نقل اقوال امثال «ماکس‌وبر» و «لوی اشتراوس» و دورکیم و مارکس و... لازم است و بدون این اطلاعات نمی‌توان وارد حوزه‌ی علوم‌اجتماعی شد. اما شیفتگی به یک مدل در علوم‌اجتماعی و اطلاق آن مدل مثلاً در سازمانی مثل گمرك یا مدرسه ما را به پریشانی گرفتار می‌کند. اگر جامعه‌شناسی می‌خوانیم، نمی‌توانیم جامعه‌شناسی وبر و دورکیم و پارسونز را نخوانیم. اما اگر خواستیم دورکیم را راهنمای اصلاح امور شهر و روستای خودمان قرار دهیم و مثلاً شهر اصفهان را پارسونزی‌‌‌كنیم، این نشدنی است. و چه بسا که اختلال ایجاد ‌كند. این تلقی نسبت به علوم‌اجتماعی نشانه‌ی نوعی ناتوانی فكری است. به عنوان مثال، كسی كه خیال می‌كند دموكراسی امریكایی و نروژی را در هر جا می‌شود برقرار كرد و همیشه می‌شود برقرار كرد، سیاست نمی‌فهمد. 🆔 @lotfi74
⚫️جهاد جوان «امام جواد مانند دیگر ائمه معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه این بنده شایسته خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت. در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سال‌هایی کوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا کرد به طوری که در سن بیست و پنج سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیرقابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند.» (مقام معظم رهبری، انسان 250 ساله ص321) #جواد_الائمه #شهادت_امام_جواد 🆔 @lotfi74
. 🔺تصور حذف ۴ صفر از ! 🔹دلار ۱۲ تومان 🔹سکه ۴۰۰۰ تومان 🔹حداقل حقوق کارگر ۱۲۰۰ تومان 🔹حداقل حقوق کارمند ۲۰۰۰ تومان 🔹نان ۱ تومان 🔹پراید ۴۰۰۰۰ تومان 🔹یارانه ۴۵ تومان 🔹حداقل اجاره در تهران ۱۰۰۰ تومان 🔹گوشت هر کیلو ۱۰۰ تومان 🔹مرغ هر کیلو ۱۴ تومان 🔹بنزین ۱ تومان 🔹شیر ۱ لیتری ۵ تومان 🔹بلیت هواپیما ۳۰۰ تومان 🔹ترم دانشگاه آزاد ۱۵۰۰ تومان 🔹زیبایی بینی ۸۰۰۰ تومان 🔹فوتبالیست مشهور سالی ۱ میلیون تومان! 🆔 @lotfi74
🔸🔸🔸🔷🔸🔸🔸 یار اگر جلوه کند دادن جان این همه نیست عشق اگر خیمه زند ملک جهان این همه نیست نکته‌ای هست در این پرده که عاشق داند ور نه چشم و لب و رخسار و دهان این همه نیست هیچکس ره به میان تو ز موی تو نبرد با وجودی که ز مو تا به میان این همه نیست گر نهان عشوهٔ چشم تو نگردد پیدا فتنه‌انگیزی پیدا و نهان این همه نیست تو ندانی نتوان نقش تو بستن به گمان زان که در حوصلهٔ وهم و گمان این همه نیست.. 🆔 @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تربیت کار چه کسی است؟ اگر این وظیفه را برای مربی قائل شویم، در این صورت رابطه‌ی بین مربی و شاگرد از چه نوعی خواهد بود؟ آیا این رابطه از جنس «شکل‌دهی» همانند مشت و موم است؟ آیا وظیفه مربی پرورش استعداد شاگرد همانند رابطه‌ی باغبان و بذر است؟ یا اینکه این رابطه مشابه سوار و اسب وحشی است و هدف از تربیت «رام‌کردن» شاگرد است؟ 🔸دکتر خسرو باقری، استاد دانشگاه تهران، در ارائه‌ی خود به شیوه‌های گوناگون تعامل و تربیت میان مربی و شاگرد می‌پردازد. 📽 ویدئوی کامل این سخنرانی (به همراه زیرنویس فارسی) را هم‌اکنون در سایت چهارسوق مشاهده کنید. 🔗 http://bit.ly/2MznQT3 🆔 @lotfi74 🆔 @chaharsoogh_edu
🔰 #کلام_ولایت 🔴"هرچه ممکن است تلاش کنید و پیش بروید. هرچه ممکن است فکر کنید و این فکر را به مرحله عمل دربیاورید"🔴 🔹"بگذارید ما مجموعه عظیمی از نسل انقلاب اسلامی را در کشورمان شاهد باشیم که ازلحاظ سطح فهم، مسائل مدیریتی، خدمت رسانی، ایجاد عدالت و قیام به قسط، به جایی رسیده باشد که ذهن‌های معمولی بشر به آنجا نرسیده وباید از او الگو بگیرند." 🔹 "گفتمان #حرکت_جهادی ، شماها را به وجود آورده. ما بایستی کاری کنیم که این گفتمان به یک گفتمان عمومی تبدیل شود... #مقام_معظم_رهبری ۱۰/مرداد/۱۳۹۸ 🆔 @lotfi74
✍محمدعلی رحیمی (فعال سیاسی و فرهنگی) 🔹محکومیت نهادهای انقلابی کشور از اقدام بیشرمانه آمریکا نسبت به تحریم آقای ظریف به خاطر جایگاه و منزلت وزارت امور خارجه میباشد، در هر حال چه آقای ظریف در جایگاه وزارت خارجه باشد یا شخص دیگری، این محکومیت باید صورت میگرفت. 🔹اهمیت دستگاه دیپلماسی کشور در عرصه بین المللی برای همه نهادهای نظام کاملا روشن و مشخص میباشد. 🔹این محکومیت نهادهای انقلابی، دلیل بر تبرئه شخص آقای ظریف از اشتباه تاکتیکی ایشان در مسیر مذاکرات و رفتن مسیر پر از اشتباه ایشان نمیشود. قطعا ایشان باید پاسخگوی ناکارآمدی خویش در این جایگاه باشند و هیچ عذر و بهانه ای برای فرار از پاسخگویی ندارند؛ چرا که ایشان با وجود نظرات کارشناسی صدها نفر از دلسوزان نظام به ویژه در کمیسیون ویژه برجام در مجلس شورای اسلامی، این مسیر پر از اشتباه را در مذاکرات هسته ای طی نمودند و عاقبت نه تنها تحریم ها که به خاطر آن مذاکرات هسته ای شکل گرفته بود از بین نرفت بلکه شخص آقای ظریف نیز تحریم شد. 🔹دولت روحانی که ادعا میکرد زبان دنیا را بلد هست و از تجربه تلخ مذاکرات هسته ای با محوریت آقای روحانی و ظریف در دولت خاتمی در سال 82و83 با اروپایی ها درس عبرت نگرفت، امروز شاهد تحریم افراد مذاکره کننده خود میباشد. 🔹برای همگان آشکار شد، نگاه غرب زدگی آقایان کشور را سالیان دراز از جهت پیشرفت عقب نگه داشت و جریان انقلابی و نهادهای نظام باید با صبر انقلابی و با تفکر مقاومت و عمل جهادی با زحمات فراوان این خسارت محض را که آقایان ایجاد نمودند، در میدان کار و زار نظام اسلامی جبران نمایند. 🔹همه مردم باید از تجربه تلخ برجام درس عبرت بگیرند و با انتخاب افراد شایسته در مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، زمینه تشکیل دولت جوان انقلابی را برای خدمت صادقانه فراهم نمایند. قطعا با وجود میلیون ها جوان در کشور و با اتکا به درون کشور میتوانیم شاهد پیشرفت های نظام اسلامی در عرصه اقتصادی باشیم و زندگی عزت مدارانه ای برای هر خانواده ایرانی ایجاد شود. به امید تحقق چنین روزی با توکل بر ایزد منان 🆔 @lotfi74
🎥📱چند ویدیوی جدید در رابطه با و از دکتر عبدالرسول علم الهدی: نشست علمی گونه شناسی کاربران شبکه‌های اجتماعی سایبری در ارتباط عفیفانه. 🔹زندگی سایبری (1) https://www.aparat.com/v/r82Fc 🔹زندگی سایبری (2) https://www.aparat.com/v/yYfPq 🔹ارتباط عفیفانه در شبکه های اجتماعی https://www.aparat.com/v/sGbdL 🔹انگیزه های حضور در شبکه های اجتماعی https://www.aparat.com/v/7U5HK 🔹ساخت هویت مجازی https://www.aparat.com/v/GjzdR 🔹گونه شناسی کاربران در ارتباط عفیفانه https://www.aparat.com/v/PtEy7 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کفر به طاغوت... #حجاب #حجاب_اجباری #مسیح_علینژاد #مصی_علینژاد #چهارشنبه_های_سفید #چهارشنبه_های_طلایی #کشف_حجاب #پناهیان #بیان_معنوی #ناو_آمریکایی #نفتکش_انگلیسی #گلوبال_هاوک #پهباد_ایرانی #رونالدو #مسی #جنیفر_لوپز #اسکارلت_ژوهانسون #انریکه #سلفی_موگرینی 🆔 @lotfi74
🔰درباره هویت ملی و ایده #ایران ✍ سیدحسین شهرستانی 🔹اگر بخواهیم در نظام جهانی مشارکت کنیم ولو به شکل منفعلانه، باز نیازمند آن هستیم که شخصیت خاص خودمان را دارا باشیم. شخصیت به وحدت حاصل می‌شود و وحدت در گرو هویت است. پس برهم خوردن بنیه‌های وحدت‌بخش و هویت‌ساز حتی به سود غرب‌گرایان نیست و جز فروپاشی حاصلی ندارد... 🆔 @lotfi74
تاملات
🔰درباره هویت ملی و ایده #ایران ✍ سیدحسین شهرستانی 🔹اگر بخواهیم در نظام جهانی مشارکت کنیم ولو به شک
🔰درباره هویت ملی و ایده ✍سید حسین شهرستانی 🔹اگر بخواهیم در نظام جهانی مشارکت کنیم ولو به شکل منفعلانه، باز نیازمند آن هستیم که شخصیت خاص خودمان را دارا باشیم. شخصیت به وحدت حاصل می‌شود و وحدت در گرو هویت است. پس برهم خوردن بنیه‌های وحدت‌بخش و هویت‌ساز حتی به سود غرب‌گرایان نیست و جز فروپاشی حاصلی ندارد. . 🔹ایران آبستن بیم‌ها و امیدها، امکان‌ها و محدودیت‌هاست. ایران جزء معدود ملت‌هایی است که پیش از ترسیم مرزهای جهانی برمبنای ایدئولوژی دولت-ملت‌های مدرن که در منطقه ما عمدتا پس از جنگ‌های جهانی مطرح شد، واجد مرز، قلمرو، تاریخ و دعوی برای ملت‌یابی و دولت‌سازی است. ایده ایران بسی کهن‌تر از ایدئولوژی ناسیونالیسم مدرن است. . 🔹ترکیه‌‌ی امروز با انقطاع از عثمانی شکل گرفته اما صفویه، دیروزِ ایرانِ امروز ماست و ایران کنونی به لحاظ ملت، همان ایران صفوی است. از این جهت ما واجد پیوستگی و تداوم تاریخی هستیم‌‌. . 🔹ما با واقعیتهای تاریخی نه به نحو عینی و دقیق بلکه به شکل منعطفانه‌ای روبه‌رو می‌شویم یعنی تأویل‌گری و توداریِ فرهنگی و نحو برخورد رندانه با تاریخ و سیاست را رقم می‌زنیم و فاصله خود را با واقعیت حفظ کرده تا بتوانیم خود را از انقیاد آن نگه داریم. لذا فرهنگ ما مواجهه پیچیده‌ای باعالَم برقرار می‌کند. از آثار این نوع مواجهه آن که شکست‌ها و پیروزی‌های ما نیز همواره در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. یعنی وقتی هم که شکست می‌خوریم در واقع به نحو تامّی شکست نخورده‌ایم بلکه می‌توانیم با بیگانه آشنایی کنیم. پس می‌توان گفت که فرهنگ ایرانی درنسبت با غیر خودش، فرهنگ گشوده‌ای است بدین معنا که می‌تواند از خودش فراتر برود. لذا ما توانسته‌ایم به زبان غیرخودمان یعنی زبان عربی، تداوم پیدا کنیم تاآنجا که عربی ابدا در ایران بیگانه نیست و بزرگان نحو عربی، ایرانی هستند وما توانستیم در دو سده اول هجری پس ازحمله اعراب به ایران به علت اقتضائات حاصله، فرهنگ ملی ایرانی را به زبان عربی حفظ کنیم و در غیاب زبان اصلی خویش و نیز در غیاب دولت ملی که قلمرو سیاسی را حفظ کند، این تمدن توانسته که تداوم یابد. . 🔹دراین میان منبع بی‌نظیری برای تأسیس دولت-ملت جدید در ایران معاصر است که عمده کشورهای جهان از چنین موهبتی برخوردار نیستند که همچون سند هویتی کهنی داشته باشند. از دیگرسو، اگر دولت به عنوان دولت ملی که مذهب تشیع در کانون آن تجلی پیدا کرده است نبود، امکان‌هایی که درطول تاریخ ما وجود داشت نمی‌توانست در دوره معاصر فعلیت یابد. 🆔 @lotfi74
🔰توصیه مسئولین فوتبال آلمان به زنان: بهتر است فوتبال را در خانه نگاه کنید‼️ نشریات معتبری همچون "#گاردین" و همچنین رسانه های خبری مانند رادیو #صدای_آلمان (دویچه وله) از افزایش چشمگیر آزار و اذیت جنسی زنان در #استادیوم_های_فوتبال_اروپا، اخبار و گزارشات متعددی انتشار داده اند... 🆔 @lotfi74
تاملات
🔰توصیه مسئولین فوتبال آلمان به زنان: بهتر است فوتبال را در خانه نگاه کنید‼️ نشریات معتبری همچون "#گ
🔰توصیه مسئولین فوتبال آلمان به زنان: بهتر است فوتبال را در خانه نگاه کنید. ✍ استاد سعید مستغاثی نشریه گاردین در گزارشی که به تاریخ 29 ماه مه سال ۲۰۱۸ منتشر کرد، میزان این افزایش جنسیت گرایی و تبعیض علیه زنان در استادیوم های فوتبال را 400 درصد اعلام کرد و نوشت: این رشد چشمگیر مزاحمت های جنسی بیشتر از طریق اتفاق افتاده، چنانچه طی فصل فوتبالی 18-2017  و در جریان مسابقات فوتبال ، ۲۷۱ مورد توهین جنسیتی، نژادپرستانه و تهدیدات خشونت آمیز علیه گزارش شد که این اتفاقات در روز بازی ها 133 درصد و از طریق رسانه ها 285 درصد رشد داشته. بنابر گزارش این نشریه ، سال‌های متمادی زنان در استادیوم‌های ورزشی به ویژه در استادیوم‌های فوتبال از این نوع آزار‌ها رنج برده و در موقعیت‌های ناراحت کننده‌ای قرار داشته و صدمات روانشناختی و روحی عظیمی را تحمل کرده اند که به باور روانشناسان در زندگی روزمره به شدت مخرب بوده و این مسئله به شکل وحشتناکی در حال گسترش است تا حدی که رئیس وقت نیز به آن اعتراف کرد. در مسابقات لیگ فوتبال آلمان () نیز علیرغم حضور جدی زنان در استادیوم های فوتبال اما گزارشات مزاحمت های جنسی روز به روز افزایش یافته تا آن حد که حتی مسئولین برگزاری مسابقات را نیز درمانده و عاجز نموده است. براساس گزارش رادیو صدای آلمان (دویچه وله) در جریان بازی های فوتبال این کشور، شکایت های متعددی مبنی و در استادیوم های از سوی زنان به مدیران بوندس لیگا می رسد که اغلب سعی می کنند آنها را به شکلی رفع و رجوع کنند اما ماجرا آنقدر جدی و حاد شد که در جریان بازی فوتبال تیم های شالکه و نورمبرگ در 27 نوامبر 2018، مسئولین این بازیها در اظهار نظری شگفت که در تاریخ 28 نوامبر در وب سایت دویچه وله انتشار یافت، خطاب به زنان قربانی آزارهای جنسی در ورزشگاه گفتند که بهتر است بازی های فوتبال را در خانه نگاه کنند! شاید برای پایان بخشیدن به این فاجعه روحی و روانی که قطعا بسیاری از  نابهنجاری های اجتماعی را به همراه دارد، این توصیه مسئولین فوتبال آلمان برای زنان عملی تر باشد که بهتر است فوتبال را در خانه نگاه کنید! 🆔 @lotfi74