فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 راغب بازگرد...🍃
بازگرد ای بغض صحرا گرد من
باز گرما ده به بیت سرد من
من شب ظلمانی هستم
تار تار انتظارم انتظارم انتظار
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
⚜️ @taammolat74
🔰 یک شاخص تجربی مهم درباره مدیریت انقلابی
✍️ کمیل سوهانی
🔸شنیده ایم که فرمودند ابزار مدیریت، سعه صدر است و خوانده ایم که حضرت به مالک فرمودند نزدیکترین مشاورین تو کسی باشد که حرف تلخ حق را بیشتر به تو میگوید..
🔹این مطلب را نمیدانم پشتوانه روایی دارد یا ندارد ولی به تجربه دریافتم که مهمترین شاخص برای فهم #مدیریت_اسلامی، انتقادپذیری است.
فرقی بین روحانی و غیرروحانی و انتصابی و انتخابی و اینکه منصوب چه کسی باشند هم نیست! شاخص عجیبی است. حتی پای کوچکترین نقد ولو آرام و دلسوزانه که میرسد اکثرا کم می آورند و برنمی تابند و دیگر تمایلی به شنیدن از تو ندارند!
🔸ما خودمان هستیم که دورقاب چین ها را می سازیم و به کثرة الوفاق من النفاق توجهی نداریم. «انتقادناپذیری» آفت مدیریت است.
⚜️ @taammolat74
تاملات
🔰 خشک مغزان و شل کمران ✍ علیرضا زادبر 🔸آقای آقامیری، این هرچه هست اسلام نیست. اگر خشک مغزان نماد ا
🔰 دیانت و خلافآمدِ عادت
✍️ محمدعلی بیگی
🔸در بحبوحۀ کرونابگیری، سیدحسن آقامیری گفته است دینداران تنها واجبات و محرمات را جدی بگیرند و مردم را از «مستحبات»، «مکروهات»، «مقدسمآبی» و «دینداری سلیقهای» آسوده بگذارند. نزاع آقامیری و مقدسمآبی، دعوای سرِ پُلِ خربگیریست که البته دعوایی محتومالوقوع و عادیست.
🔹اینهردو، فرضی مشترک دارند، اینکه دیانت عبارت است از عادات و مناسک. یکی آداب و عادات را مفصل میپسندد و اختصارش را خوش نمیدارد، دیگری تفصیلش را خوش نمیدارد و میگوید که مناسک دینی نباید مانع و مزاحم سایر عادات و مشتهیات شود و آن آداب را بهنفع مناسک کسب و تجارت و سایرِ عاداتِ امروزی، خلاصه باید کرد.
🔸 مقدسمآبی، دینداری عادی و روزمرهای بوده است. اما زمانه عوض میشود و اقتضای عادات و آدابی تازه میکند. مقدسمآب میگوید باید عادات سابق را حفظ کرد و متجددمآب میگوید که باید، بهنفع عادات جدید، خلاصه شوند. هردو ظاهربین و ظاهریاند. هردو هواداران عاداتند گرچه عاداتشان فرق کند.
🔹اما دین دعوت است به گذشت از عادات. غالِبوا أنفُسَكُم عَلى تَركِ العاداتِ تَغلِبوها، و جاهِدوا أهواءَكُم تَملِكوها.
با نفْسهاتان در ترک عادتها بستيزيد، تا چيره گرديد و با هوسهاتان جهاد کنید تا مالکشان شوید.
💠ذَلِّلوا أنفُسَكُم بِتَركِ العاداتِ وَ قودوها إلى فِعلِ الطّاعاتِ و حَمِّلوها أعباءَ المَغارِمِ و حَلُّوها بِفِعلِ المَكارِمِ و صُونوها عَن دَنَسِ المَآثِمِ.
با ترک عادات، نفسهاتان را ذلیل دارید و به انجام طاعاتشان مقیّد کنید و بارهاى تاوانها بر دوششان نهيد و به فعل کریمانه زینتشان دهید و از آلایش گناهانشان دور داريد. [روایات همه از «غرر و درر» منقول است.
⚜️ @taammolat74
تاملات
🔰دامن زدن به فضای دین ستیزی کرونایی توسط روزینامه #سازندگی به سردبیری محمد قوچانی 🔸البته از #محمد
📮 حالا که سرمایهداری بعد از سقوط اقتصادی دوهزاروهشت، به سقوط در حفظ بقای مردم جهان دچارشده و سیستم سلامت خصوصی هم در کل جهان ناتوان شده، طرفداران #سرمایهداری در داخل کشور ما به ترس افتادهاند و مثل دوره #جنگ_سرد میخواهند با تابوی #مارکسیسم، همه را از تغییر وضع موجود بترسانند.
سرمایهداری، پایان تاریخ نیست. تاریخ، پایان سرمایهداری را بهدنبال دارد، چنان که پایان مارکسیسم را داشت. چیزی که به مردم نفع نمیرساند نمیماند ولو همه زر، زر و تزویر دنیا بااو باشند. با تابوی مارکسیسم نمیتوانید به غربگرایی و سرمایهداری تنفس مصنوعی بدهید و وضع موجود را حفظ کنید.
✍️ محمدصادق شهبازی
⚜️ @taammolat74
🔰 پنتاگون از کرونا خبر داشت!
✍️انتشار یک گزارش محرمانه در وبسایت "نیشن"
🔸 با وجود ادعاهای مکرر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه شیوع ویروس کرونا تا این اندازه که اکنون آمریکا را درگیر کرده،"قابل پیشبینی"نبوده است ، بر اساس مجمـوعه اسنادی که وب سایت نیشن (The Nation) به دست آورده؛ وزارت دفاع آمریکا از سال ۲۰۱۷ به خوبی از امـکان شیوع یک بیماری تنفسی و ویروس عفونی شبیه آنفلوآنزا که هرسال هزاران آمریکایی را می کـشد، آگـاه بوده و حتی از پیـامد های اسفبـار آن مـانند کمـبود تخـت های بیمارستانی،کمبود ماسک ودستگاههای تنفس مصنوعی نیز اطلاع داشته است.
🔹دراین گزارش آمده است:"محتملترین ومهمترین تهدید،شیوع یک بیماری تنفسی جدید،به ویژه شبیه آنفلوآنزاست".کویید ۱۰،نیز یک بیماری تنفسی ناشناخته است. در چند جای این گزارش ۱۰۳ صفحه ای از ویروس کرونا نیز بحث شده.برای نمونه گفته شده: "عفونتهای ویروس کرونا اینک در سراسر جهان معمول و رایجند".
🔸دنیس کافـمن" که در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، به عنوان رئیس بخش بیماریهای عفونی و اقدامات متقابل آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا مشغول به کار بود، می گوید "نهاد های اطلاعاتی ایالات متحده سال ها است که از شیوع ویروس کرونا با خبرند". کافمن که در دسامبر ۲۰۱۷ بازنشسته شده، اضافه می کند: "نهـاد های اطلاعاتی حـداقل برای دو دهـه است نسبت به خطرات شیوع ویروسهای عفونی آنفلوآنزا هشدار میدهند. در مـورد ویروس کـرونا، حـداقل ۵ سال است هشدار ها داده شده است ... اخیراً اظهـاراتی عنوان شده که شیوه کرونا را بدترین شکست اطلاعاتی آمریکا توصیف کرده اند. چنین اظهاراتی باعث می شود مردم نسبت به نهادهای اطلاعاتی بی اعتماد بشوند"
🔗 لینک منبع:
🌐bit.ly/39YzA9N
⚜️ @taammolat74
🔰 بازنگری ماهیت آموزش در دوران کرونایی
💥 اختصاصی
🔸مدرسه، قرار نبوده محل آموزش و پرورش باشد. این را هم در زمان فعالیتش میتوان تشخیص داد هم در زمان تعطیلیاش.
🔹مدرسه قرار است کودکان را از خیابانها جمع کند. به همین دلیل هم هست که هر دههای که بر تجربه مدرسهداری به سبک جدید افزوده میشود، بیشتر از پیش به این هدف اساسی خود متمایل میگردد.
➕حذف آزمون
➕حذف نمره
➕حذف تکلیف
➕حذف حفظیات
➕و اخیرا حذف ریاضیات از مدارس،
🔸روند طبیعی دانشزدایی از نهادی است که از ابتدا کارکرد اجتماعی-سیاسیاش کنترل نیروی کودکی بوده است. چیزی که کمابیش درباره دانشگاه نیز صادق است.
🔹این روزها که کرونا، سیاست را از #درخانه_ماندن کودکان مطمئن کرده، تعطیلی مدارس، بحران و نگرانی خاصی ایجاد نکرده. کما اینکه باقی حوادثی که مردم را در خانه محبوس میکند نظیر برف سنگین، نیز همین وضع را دارد.
🔸هیچ اهمیتی ندارد که فلان آزمایش علوم یا بهمان داستان بیمایه و فانتزی را امسال بخوانند یا سال دیگر یا اصلا نخوانند. در حالت عادی که نمیتوان بدون دلیل کودکان را در خانه نگه داشت، این شامورتیها قرار بوده بچه را در مدرسه نگه دارد، ولی وقتی بچه خودش بدوا در خانه مانده است، چه نیازی است که حرص عقبافتادن را بزنیم؟ اصلا عقبافتادن از چه چیزی؟
🔹مدرسهای که در اعلامی جدید گفته که قرار است به جای آموزش ریاضی، درس زندگی!!! (چه انصراف عظیمی از نسبت علم و زندگی) به کودکان بدهد در واقع امر، نگران این نیست که فلان مقطع تحصیلی برای آنها چه کیفیتی از آموزش علم و پرورش علمی، داشته است.
🔸حذف مبحثی چون دیفرانسیل و انتگرال از مدارس، اساسا یک استثناء نیست. کل تعلیمات دانش حتی اصول موضوعه هندسه، بدیهیات فیزیک، اولیات زیستشناسی و... در نهاد مدرسه، یک زائده است. چرا که درکی از ضرورت تحقق علم در کار نیست که متعاقب آن قرار باشد نیروی انسانی متناسب با آن تربیت شود. بلکه به جای آن، یک درک بسیط از نیروی متراکم کودکی، نوجوانی و جوانی وجود دارد و یک واکنش مهارگرانه طولانیمدت برای سرریز نشدن آن به بزههای خیابانی.
♦️آیا ما واقعا به علم احساس نیاز میکنیم؟ نوآوری، مهارتهای زندگی، زندگی سالم، کار گروهی، احترام به همه عقاید و هزار و یک کلیدواژه در قرن اخیر، چیزی علیه ضرورت علم هستند. نوعی اعلام استغنا از نگرش علمی، حکم علمی. حکم ضروری.
🔸این وضعی نیست که ایران به تنهایی دچارش شده باشد فلذا براحتی نیز نمیتوان نکوهشش کرد. جهان در این اعلام استغنا، دستاوردهایی داشته و البته خطراتی تهدیدش میکند.
✅علم چگونه میتواند دوباره اعلام حضور کند؟
⚜ @taammolat74
📮بسیاری دوست ندارند که به بیدینی متهم شوند. آنها مایلند همزمان دیندار باشند و اجازه بیرون زدن از برخی چارچوبهای دین را هم داشته باشند. خوانشی از دین که این تسامح را تئوریزه کند، تحفه ارزشمندی برای آنهاست.
گسترش پروتستانتیزم در اروپا نه به خاطر فهم اشکالات مارتین لوتر بر کلیسای کاتولیک که بیشتر بخاطر تناسب آن با امیال مدرن مردم بود. خوانشی از مسیحیت که چارچوبهای تنگ کاتولیسیسم را عقب میراند و مانعی بر سر انتخابهای جدید مردم در دنیای مدرن نبود.
در ایران بیش از صد سال است که گروهی از روحانیون شبهروشنفکر به دنبال #پروتستانتیزم_اسلامی هستند... چالشی که همچنان برقرار است.
✍️ وحید یامینپور
#حلقه_کیان
#جریان_اصلاحات
#روشنفکری_دینی
#عملیات_PSB
⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چند مطلب دربارهی ابراهیم حاتمیکیا و خروج اش
✍ محمد رضا چاوشی
♦️هر فیلمسازی اوج و فرودها و ضعف و قوتهایی در کارنامه خود دارد و خروج جزو آثار خوب حاتمیکیاست. #خروج جزو بهترینهای دو دههی اخیر اوست.
⚜ @taammolat74 👇👇👇
تاملات
🎥 چند مطلب دربارهی ابراهیم حاتمیکیا و خروج اش ✍ محمد رضا چاوشی ♦️هر فیلمسازی اوج و فرودها و ضع
🔰 چند مطلب دربارهی ابراهیم حاتمیکیا و خروج اش
✍ محمد رضا چاوشی
🔸 ابراهیم حاتمیکیا نهتنها جزو معدود فیلمسازان مولف سینمای ایران است بلکه جزو کسانی است که تکنیک فیلمسازی او در سطح بالایی قرار دارد اما برخی به جای آموختن فیلمسازی از او، با نگاههای کودکانه و حسادتورزانه همواره با او سر جنگ داشتهاند و در نمونه اخیرش در جشنواره سی و هشتم طوری خودنمایی کردند که گویی پدرکشتگی هم دارند. این افراد اگر ذرهای برای پیشرفت سینمای ایران ارزش قائل بودند عرصه فیلمسازی را بر او تنگ نمیکردند چراکه شخص حاتمیکیا در طول این سالها به خصوص سالهای اخیر نقش پررنگی در پیشرفت و ارتقا سطح کیفی فیلمسازی در ایران داشته است.
🔹 حاتمیکیا بر خلاف بسیاری از فیلمسازان قدیمیِ اسم و رسمدار که عدهای سعی دارند از آنها بُت درست کنند و هنوز در چهل پنجاه سال قبل خودشان ماندهاند و آثارشان قدمی به جلو نیامده و همچنان دارند نان همان آثار قدیمی را میخورند، همواره تلاش کرده با مسائل و دردهای جامعه جلو بیاید و در کنار پیشرفتهای تکنیکیاش، محتوای آثارش هم بنا به اقتضای روز جلو آمده است.
🔸خروج دربارهی یکی از اساسیترین مشکلات این نظام و مملکت، یعنی نبود ساز و کاری برای اعتراض و رسیدگی به آن است که اگر به این خلاء توجهی نشود در آینده ضربات و آسیبهای مهلکی را برای کشور به دنبال خواهد داشت. بدیهی است که مقصود از مجرای اعتراض، دستگاه فشلی چون قوه قضاییه نیست که همچون باتلاقی میماند که هرکس گذرش به آن بیفتد بیرون آمدنش با خداست! به نظر میرسد عدم فهم این مطلب که قوه قضاییه نمیتواند این خلاء را پر کند خودش به استمرار و دامنزدن به این مشکل افزوده است.
🔹 تقلیل دادن فیلم خروج به افرادی چون #روحانی و #آشنا و غیره جفایی است در حق فیلم و فیلمسازش. نگاه اثر کلانتر و عمیقتر از آن است که با پیدا کردن یک مصداق خارجی سر و ته قضیه هم بیاید.
🔸 امروز که سازمان اوج و حاتمیکیا جرئت کردهاند تا فیلم را به شکل آنلاین اکران کنند امیدوارم سانسورچیها و کسانی که دست به فیلترشان خوب است تدبیری اتخاذ کنند تا هر روز خبر قاچاق شدن یک فیلم را نشنویم و بسیار خوشحالتر میشویم اگر کسانی که ادعای بافرهنگ بودنشان گوش فلک را کر کرده فیلم را به صورت قانونی تهیه کنند.
#خروج
#اعتراض
#سازمان_اوج
🔻پ.ن: فردا در کانال "تاملات" بیشتر درباره خروج و نقد و تحلیل این فیلم خواهیم گفت!
⚜ @taammolat74
🔉 فایل صوتی| اضطرار به حجت
🔶 سخنرانی| حجت الاسلام علی صفایی حائری(ره)
🔹قسمت پنجم
🔹🔹انتظار از حجت موجب تحول در زندگی می شود ؛ سوال اینجاست که چگونه تحول صورت می گیرد و با چه وسیلهای می توان به تحول رسید؟!
...اضطرار به حجت، افتقار به خدا را در بر می آورد؛ به عبارت ساده تر امام شناسی فقر الی الله را می آورد. از آن طرف هم، خدا استغناء از انسان دارد و در عین استغناء، اشتیاق به ما»🔹🔹
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
4_5909057971962250669.mp3
7.3M
🔊 فایل صوتی | اضطرار به حجت
سلسله سخنرانی حجت الاسلام #علی_صفایی حائری (ره)
🔸انتظاری که از ما دارند: ورع/اجتهاد/ عفت/سداد
🔸ورع بستر اجتهاد است.علاقه وخوف دو روی سکه هستند.ورع نتیجه درک کلی این حقیقت است:
۱. عظمت حق را ببینیم.
۲. محبت حضور حق را ببینیم.
۳. نظامات و سننی که در عالم وجود دارد را مشاهده کنیم.
🔸اجتهاد پذیرفتن کوشش و سعی است.لازمه اجتهاد دیدن توانایی هاست.زمان را باید در نظر گرفت.بدان که فرصت محدود است و جایگزین ندارد و هر آنچه انجام می دهد بارور خواهد دید.این در حقیقت اجتهاد نهفته است.
🔸عفت پاکی است.عفت در نظر، خوراک و... مصونیت هایی هست که باید داشته باشیم.بعد از اینکه انسان حرکت کرد در یک مقطع شبهات مزاحم راه اوست و در یک مقطع شهوت هاست. در مرحله اول انسان بیش از نیاز خود می خواهد. دل ما از دنیا بزرگتر است.شهوت در مرحله دوم محبوب می شود.(زین للناس حب الشهوات) عفت در برابر این شهوات مجاهم است.
🔗 برای شنیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید.
⚜ @taammolat74
••••
[ إِلَهِی لَمْ یَکُنْ لِی حَوْلٌ فَأَنْتَقِلَ بِهِ عَنْ مَعْصِیَتِکَ إِلا فِی وَقْتٍ أَیْقَظْتَنِی لِمَحَبَّتِکَ ]
💎خدایا برایم نیرویى نیست که خود را بوسیله آن از عرصه نافرمانىات بیرون برم،مگر آنگاه که به محبّتت بیدارم سازى!
#مناجات_شعبانیه
⚜️@taammolat74
🔰از بحران در تصویر ایدهآل از غرب تا زیر سوال رفتن نسخه های جهانی
✍️ کمیل قیدرلو
🔸جمهوری اسلامی به عنوان خاستگاه فرهنگ مقاومت در برابر نظام جهانی سلطه و پرچمدار معنویت در جهان معاصر از سوی رسانههای نزدیک به جریانات دست نشانده و همسو با نظام سلطه مورد هجوم و تخریب همهجانبه بوده است.
🔹هجمه به ارکان حکمرانی در جمهوری اسلامی و عناصر محوری آن مانند فرهنگ شیعی ایران به عنوان وجه تمایز حکومت اسلامی با سایر حکومتها، مؤلفههای دیگری چون دین، دینداری، دینداران و نمادهای آن، عناصر کلیدی در ساختار نظام مانند سپاه پاسداران و… همواره به عنوان سرخط فعالیتهای این رسانهها به صورت مستمر طی سالهای گذشته ادامه داشته است.
🔸بحران کووید ۱۹ به عنوان بحرانی جهانی دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که در سطوح مختلف حاکمیتی و اجتماعی رخ داده است. ویژگیهایی مانند جهانیبودنِ این بیماری، فراگیری آن در همه اقلیمها، شمولیت آن در همه طبقات، اقشار و گروههای انسانی، سرعت بالای انتشار بیماری، حیاتیبودن و پیوند آن با مسئله مرگ و زندگی و همچنین چند بُعدیبودن و درگیری حوزههای مختلف زندگی اجتماعی فرهنگی دینی و امنیتی و… با آن، این بحران را میان بحرانهای تجربهشده توسط جهان معاصر به عنوان نمونهای یکتا بدل کرده است.
🔹عملاً با توجه به ویژگیهای این بحران برای نخستین بار فرصت مقایسهای فراهم شده که در اصلاح تصویر از خود و دیگری در مسئله تقابلهای ایران و جهان غرب قابل مطالعه و بهرهبرداری از سوی سیاستگذاران رسانهای در جمهوری اسلامی است. از جمله:
1️⃣ این بحران در تصویرسازی زیبا و ایدهآل از غرب در حوزه فرهنگ عمومی در مقایسه با واقعیتهای منتشرشده از واکنشهای مردم در این جوامع در مواجهه با مشکلات ناشی از کرونا شکافی عمیق ایجاد کرده است. (مواردی چون غارت فروشگاهها، تخریب اموال خصوصی و عمومی، گسترش دزدی و سرقت از فروشگاهها، درگیری و زدوخورد بر سر حداقل کالاهای مورد نیاز، ترس فراگیر و خرید گسترده اسلحه در امریکا و…).
2️⃣ ضعف و درهمریختگی و نابسامانی مشهود در مدیریت بحران و حکمرانی حکومتهای غربی و توسعهیافته، تصویری واقعی از این دولتها در شرایط بحرانی ایجاد کرده، به ویژه برای مردم ما که همواره با تصویرسازی منطقی، دانشبنیان، کارآمد و موفق از این دولتها مواجه بودهاند.
3️⃣ اعتبار رسانههای وابسته به اردوگاه غرب در ایجاد تصویر خیرخواهانه و صادقانه از خود و اِعمال سیاست بیطرفی در نوع پوشش اخبار و اطلاعات مربوط به کرونا، در زمان ابتلای ایران به این ویروس و پس از گسترش ابتلای کشورهای اروپایی و امریکا به آن، به شدت خدشهدار شده است.
⚜️ @taammolat74
تاملات
🔰 پنتاگون از کرونا خبر داشت! ✍️انتشار یک گزارش محرمانه در وبسایت "نیشن" 🔸 با وجود ادعاهای مکرر رئ
🔰 گزارش نشریه "نیچر" از ساخت ویروس کرونا در سال 2015
✍️ سعید مستغاثی
🔸در سال ۲۰۱۵، پروفسور "رالف بریک"، رئیس بخش اپیدمیولوژی دانشگاه کارولینای شمالی در "چپل هیل"، یک کروناویروس کایمرا (متشکل از ژنهای غیرمشابه) ساخت و با انتشار مقالهای، خطر بالقوه آن را نشان داد.
🔹مجله معتبر "نیچر" نیز به تهیه گزارشی از این آزمایش پرداخت. در گزارش این مجله آمده که محققان دانشگاه کارولینای شمالی با عبور دادن ویروس "سارس" از پروتئین سطحی SHC۰۱۴ در خفاشها، یک کروناویروس ترکیبی ساختند. نتیجه، ویروسی جهشیافته بود که به سرعت و فعالانه در سلولهای انسانی رشد کرده و به شدت مرگبار بود.
🔸این کشف، بحثهای داغی را در جامعه علمی به راه انداخت. در آن زمان دانشمندان معتقد بودند که ممکن است این ویروس مرگبار از آزمایشگاه درز کرده و جان افراد زیادی را بگیرد. از آنجایی که آزمایش مذکور پس از آن انجام گرفت که مقامات آمریکایی، ضربالاجل تأمین مالی تحقیقات روی ویروسهای آنفلوانزا مانند "سارس" و "مرس" را سال ۲۰۱۴ اعلام کردند، انتقادهایی را در این رابطه نیز در پی داشت. چون به نظر میرسید که دولت آمریکا در این مورد استثنا قائل شده است.
🔹ریچارد ایبرایت، متخصص زیستشناسی مولکولی و کارشناس دفاع بیولوژیک در دانشگاه "راتگرز" در پیسکتاوای ایالت نیوجرسی در گزارش نشریه نیچر گفت: «تنها اثر این کار، ایجاد خطری جدید و غیرطبیعی در آزمایشگاه است. بنابراین ما [آمریکاییها] تحقیقاتی علمی انجام دادهایم که احتمال ایجاد ویروسی مرگبار بر اساس کروناویروس یافت شده در خفاشهای چینی را ثابت میکند. این تحقیقات در آمریکا انجام گرفته و اگرچه انجام این نوع تحقیق ممنوع بوده، اما دولت برای آن استثنا قائل شده است.»
🔸بر همین اساس، گرگ روبینی کارشناس مسائل اطلاعاتی آمریکا گفته بود این ویروس، از طریق مهندسی ژنتیک و به عنوان یک سلاح بیولوژیک در آزمایشگاه BSL-۳ دانشگاه کارولینای شمالی ساخته شده است. او در توئیتی خطاب به دونالد ترامپ نوشت:
♦️رئیسجمهور ترامپ، چرا به «ما مردم» روشن و شفاف نمیگویید که چه کسی آن را ساخته است؟ چرا با صدای بلند و شفاف نمیگویید که کروناویروس در آمریکا ساخته شده است؟ چرا با صدای بلند و شفاف نمیگویید که این ویروس، سلاحی بیولوژیک بوده و برای کشتار ساخته شده است؟
🔹طبق اظهارات گرگ روبینی، «دولت پنهان» در بخشی از طرح خود برای «نابودی اقتصادی دولت آمریکا»، این ویروس را از کارولینای شمالی به چین، ایتالیا و ایالات متحده وارد کرده است. گرگ روبینی تصریح کرده که دکتر «آنتونی فاوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی در پیدایش کروناویروس دست داشته است.
🔗 لینک منبع:
🌐https://www.nature.com/news/engineered-bat-virus-stirs-debate-over-risky-research-1.18787
⚜️ @taammolat74
🔰 فرق ما با آنها
✍️ کمیل خجسته
🔸آنها همین چند وقت،کتابشان را در جهان به بیستزبان و با چند میلیون تیراژ چاپ کردند که در عصر «انسان خداگونه» هستیم و هوش مصنوعی و دیگر تکنولوژیها چنان کرده که «انسان، مهار خلقت را به دست گرفته است». و اتفاقا در چنین عالم پر ادعایی یک موجود فکستنی کوچولو که با چشم هم حتی دیده نمیشود چند میلیارد آدم را چه از ما چه از آنها گرفتار خودش کرد؛ آدمهایی که احساس میکنند بیدفاعند و چه چیزی میتواند انسانی را که تا چندی پیش ادعای خداگونه داشت و حالا مضطرب از ناتوانی خویش است را آرامش بدهد؟
🔹آنها بیجوابند اما جامعه ایران دو مولفهی قدرتمند دارد که او را متمایز میکند. مولفهی اول خانواده📍 است. قرنهاست آنها برای جهان، ارزشی تعریف کردهاند بهنام فردیت و اومانیسم و در مقابل چهلسال است انقلاب، خانواده را محور تحولات خود قرار داده. آنچنان که در بند ده قانون اساسیاش، خانواده به عنوان «واحد بنیادی جامعهی اسلامی» معرفی میشود. در عصر فاصلهگذاری_اجتماعی ، خانواده همان کوچکترین سلولی است که فرد را در خود پناه میدهد و عاطفهی آن اجازه نمیدهد این دوره کرونایی، سرد و مایوسانه بگذرد. برخلاف جوامع غربی که افراد در آن تنها هستند و حالا در این فاصلهگذاری هم تنهاتر.
🔸دومین عنصر متمایزکننده را شهید مطهری، تفاوت در تفکر دو جامعه 📍میداند. «از نظر جهانبینی مادی عوامل موثر اجل، سلامت و خوشبختی منحصرا مادیست و از نظر مردان الهی، دوشادوش عالم محسوس عالم غیبی است که بر آن عوامل موثر است و بشر بهخود واگذاشته نیست. امداد غیبی، دستگیریهایی است که موجود مکلف در اثر حسن انجام وظیفه، مستحق آن میگردد. لطف خاصی که طبق قانون خاص، نه قانون عام طبیعت شامل حال میگردد. اگر چنین ایمانی در ما پیدا شود ما عملا با خداوند وارد معامله بدهوبستان میشویم و چقدر لذتبخش است معاملهی با خدا و مشاهدهی آثار لطف خدا.» و اتفاقا این دومی است که جامعهی ما را در قبال اتفاقات مسئولیتپذیر میکند و نه نشسته و منفعل که به قول حافظ:
ما از برونِ در شده مغرور صدفریب تا خود درون پرده چه تدبیر میکند
🔹آنها یاد نگرفتهاند که به آسمان نگاه کنند. قرنهاست آنها با «انسان خداگونه»، خود را حلال همه مشکلات معرفی میکنند اما جامعهی ما معتقد است که جهان را صاحبی باشد خدا نام. جریان مومن خوشبین است به آینده، میداند زندگی آینده مقرون است به عدل و آزادی و خوشی و اشرقتالارضبنور ربها.
این دوعنصر همان نعمتهایی است که جامعهی ما را در این دوران کرونا یی اینقدر امیدوار و مسئولیتپذیر کرده است.
⚜️ @taammolat74
44.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 میزگرد تحلیل فیلم خروج
🔸حالا که در روزهای کرونایی، #خروج ابراهیم حاتمیکیا، برای نخستین بار در ایران، اکران آنلاین شده، بد نیست میز نقد این فیلم را در ایام جشنواره فیلم فجر برنامه نقدسینما دوباره مرور کنیم.
🔘 قسمت ۱ از ۲
◾️سرکار خانم دکتر مینو خانی
◾️سرکار خانم دکتر آنتونیا شرکا
◾️آرش خوشخوی
◾️امیررضا مافی
#نقد_سینما
#خروج
⚜ @taammolat74
33.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 میزگرد تحلیل فیلم خروج
🔸حالا که در روزهای کرونایی، #خروج ابراهیم حاتمیکیا، برای نخستین بار در ایران، اکران آنلاین شده، بد نیست میز نقد این فیلم را در ایام جشنواره فیلم فجر برنامه نقدسینما دوباره مرور کنیم.
🔘 قسمت ۲ از ۲
◾️سرکار خانم دکتر مینو خانی
◾️سرکار خانم دکتر آنتونیا شرکا
◾️آرش خوشخوی
◾️امیررضا مافی
#نقد_سینما
#خروج
⚜ @taammolat74
🔰از دکتر آتشکار فیلم حاتمیکیا تا دکتر آشنای فیلم روحانی!
✍ سجاد بلوکات
🔸اسفند ماه سال ۹۲ بود که حاتمیکیا در مصاحبهای گفت "من خودم به آقای #روحانی رای دادهام اما این دلیل نمیشود که به شخص او نگویم اتفاقاتی که در حوزه فرهنگ رخ میدهد من را میترساند"
🔹حرفهای او با این واکنش #حسام_الدین_آشنا مشاور روحانی روبرو شد که "حاتمیکیا مراقب شان خودش باشد!" ۶ سال از آن روز میگذرد، و حاتمیکیا که خودش به روحانی رای داده بود، حالا فیلمی ساخته درباره اوضاع دولت در این سالها.
🔸بی دلیل نیست که حاتمیکیا دوست دارد فیلم خروج در همین زمانه دیده شود، حتی وقتی بخاطر #کرونا سینماها بلاتکلیف مانده او جسارت میکند و فیلمش را برای اولین بار اکران اینترنتی میکند؛ چون او تلاش کرده وضعیت مردم را در دوران ریاست جمهوری روحانی و دولتش به تصویر بکشد، و به همین خاطر باید در همین روزها هم مردم به تماشایش بنشینند.
🔹خروج قصه نگاه حاکم بر دولتی است که به حرف مردم و اعتراضاتشان بی اعتنایی میکند؛ نگاهی که خود را رئیسِ مردم میداند نه خادم مردم؛ زندگی مردم را با یک تصمیم اشتباه، بحرانی میکند و بعد با نگاهی امنیتی تلاش میکند اعتراض آنها را نشنیده بگیرد؛ خروج درباره مشاورهایی است که جلوی دوربین به منتقدان لبخند میزنند و پشت دوربین به آنها هزار جور برچسب میچسبانند!
🔸فیلم خروج شخصیتی دارد به نام دکتر آتشکار مشاور رئیس جمهور! شخصیتی که در ایام جشنواره فیلم فجر پای حسامالدین آشنا مشاور روحانی را هم به اکران این فیلم باز کرد؛ او البته بعد از فیلم گفت "منظور حاتمیکیا از مشاور رئیس جمهوری که در فیلم نشان داد من نبودم بلکه منظورش همه مشاوران بوده."
🔹میشود به سبک اسفند ماه ۹۲ صدای حاتمیکیا و فیلمش را نشنید و از کنار آن به روش مشاوران رئیس جمهور گذشت، اما همان مشاوران هم میدانند که فیلم خروج از این بابت فیلم ارزشمندی است که فاصله دولت از مردم و گوش بسته دولت در برابر مشکلات مردم را در دوران ریاستجمهوری حسن روحانی به تصویر کشیده است. تصویری که تا سالها بعد حال و هوای این روزها را به مخاطب یاداوری خواهد کرد.
#خروج
#ابراهیم_حاتمی_کیا
⚜ @taammolat74
🔰 خروج؛ تلاشی برای رسمیت بخشیدن به اعتراضات مردمی در چارچوب های سیاسی نظام
✍️ تحلیل بسیار خوب کانال روزنه درباره فیلم #خروج ابراهیم حاتمیکیا
♦️خروج حاتمی کیا، در آینده تبعات اجتماعی و سیاسی زیادی در پی خواهد داشت و اگر دقیق و درست تفسیر نشود، یک عده وطن فروش و گرگ های در لباس میش و دستان پنهان دشمن در آستین دوست، بدشان نمی آید آن را نسخه ای ایرانی و مذهب مالی شده از #جوکر تفسیر کنند و به عنوان پشتوانه رسانه ای گفتمان ناجنبش های اجتماعی جا بزنند!
♦️این مهم، ضرورت تفسیرهای درست و دقیق از فیلم را صد چندان می کند و این یادداشت کوتاه و البته نارسا، تلاشی است در این جهت. آنچه در پی می آید نکاتی است که شاید در رمزگشایی از خروج حاتمی کیا مؤثر افتد اما حتمن کافی نیست و هزارها حرف نگفته و بعضا ناگفتنی باقی مانده است!
⚜️ @rozaneebefarda
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
🔰 خروج؛ تلاشی برای رسمیت بخشیدن به اعتراضات مردمی در چارچوب های سیاسی نظام
🔘 بخش ۱ از ۴
🔸#ابراهیم_حاتمی_کیا مرد روزهای سخت و پدیده ای فراتر از سینمای کاسب کار و زمان زده ایرانی است. او در مقاطع مختلف تلاش کرده از پشت دوربین مردم به چالش های سیاسی و اجتماعی نظام بپردازد.
🔹او با فراز و فرود جامعه خویش، افتان و خیزان به پیش رفته است؛ روزگاری در جبهه گرم خوزستان، روزگاری دیگر بر فراز آسمان، روزگاری دیگر در حاشیه های راین، زمانی در باب مسئله جمعیت، زمانی همصدا با حنجره گرفته شیمیایی ها و بغض فروخورده حاج کاظم ها، وقتی دیگر به دنبال نقد صریح دستگاه امنیت و در تکاپوی ایجاد امنیت برای ارغوان های ایرانی، زمانی در چالش بادیگارد و محافظ، روزگاری در دمشق و همقدم با مدافعان حرم، و اکنون پرداختن به مسئله #خروج!
🔸او همان ابراهیم حاتمی کیاست که میشناسیم؛ صریح و ساده و البته به غایت سیاسی! پرتکاپو و پردرد و به شدت وفادار.
🔹کارگردانی که همنشینی اش با اصلاح طلبان عاشق آمریکا کم نیست، اما عاشق آمریکا نیست بلکه عاشق امام و شهداست.
🔸کسی که گاه بر چارچوب ها می شورد اما تمایلی به خروج از چارچوب ها ندارد، کسی که در گسل واقعیت ها و آرمان ها خانه ساخته است؛ این است حکایتی مردمی ناآرام و پرهیاهو و هنرمند و البته #انقلابی!
🔹خروج حاتمی کیا، در آینده تبعات اجتماعی و سیاسی زیادی در پی خواهد داشت و اگر دقیق و درست تفسیر نشود، یک عده وطن فروش و گرگ های در لباس میش و دستان پنهان دشمن در آستین دوست، بدشان نمی آید آن را نسخه ای ایرانی و مذهب مالی شده از #جوکر تفسیر کنند و به عنوان پشتوانه رسانه ای گفتمان ناجنبش های اجتماعی جا بزنند!
💠این مهم، ضرورت تفسیرهای درست و دقیق از فیلم را صد چندان می کند و این یادداشت کوتاه و البته نارسا، تلاشی است در این جهت. آنچه در پی می آید نکاتی است که شاید در رمزگشایی از خروج حاتمی کیا مؤثر افتد اما حتمن کافی نیست و هزارها حرف نگفته و بعضا ناگفتنی باقی مانده است!
ادامه⬇️
⚜ @rozaneebefarda
⚜ @taammolat74
🔰 خروج؛ تلاشی برای رسمیت بخشیدن به اعتراضات مردمی در چارچوب های سیاسی نظام
🔘 بخش ۲ از ۴
1️⃣حاتمی کیا قهرمان بازی دادن نمادهاست برای پیشگیری از بازی با نمادها.
عدل آباد سرزمین شهداست، اعتراض برای خاک شروع می شود، مقصد مرکز قدرت اجرائی است که بدون اجازه در زمین رحمت فرود آمده، محصول دسترنج روستا به دست بی کفایتی یک مأمور دولتی از بین رفته، جوانان گروگان گرفته شده اند برای بستن دهان بزرگترها، تراکتور همزمان نماد زحمت و خشونت است، رجال دولتی همزمان از #تزویر و دروغ و تهدید استفاده می کنند. حرکت اعتراضی را از مزار شهیدان آغاز می کنند به نشانه پیوند با اصالتها و ارزشها و عدالت که پی رنگ پررنگ داستان است.
2️⃣ صداقت و پرهیز از سالوس بازی، شاخصه بارز معترضین است اما کسانی در دل همین حرکت هستند که تخم تردید می کارند یا برای کسب موقعیت، به دنبال معامله مطالبات با مقامات اجرایی هستند.
3️⃣ در 1400 گفتمان خروج، اهمیت فوق العاده می یابد؛ مردم اکنون بیش از هر زمان دیگری تشنه عدالت هستند، آنان بازگشت به آرمان های نسل اول انقلاب اسلامی را می خواهند و همان نسل اول دوباره برای نجات آرمان ها از زیر چرخ بروکراسی اعتدال، باید برخیزد و حتمن برخواهد خواست.
4️⃣ جریان اعتدال اکنون با این حجم از ناکارآمدی، ورشکستگی سیاسی اش را به عمق جان درک کرده و می داند که دوران #وابستگی و #غربگدایی تمام شده و مردم آنان را پس زده اند و دنبال عدالت اند اما بدش نمی آید ریل سیاست را از اعتدال به عدالتخواهی عرفی شیفت کند و به جای پاسخگویی از ناکامی های غیرقابل انکار در عرصه اقتصادی و سیاسی، ژست مطالبه گری یا آزادی خواهی برای شنیدن صدای معترضان به خود بگیرد.
تلاش برای مصادره گفتمان عدالتخواهی یا انحراف آن، تماماً در همین جهت سامان یافته است. حزب دولتی #کارگزاران، همان #میکائیل است که از یک سو تلاش دارد عدالتخواهی را به انحراف بکشاندف از دیگر سو مدام ایه یأس می خواند، از سوی دیگر نقش #نفوذی ایفا می کند، از طرفی ژست عقل کل به خود می گیرد و در نهایت تلاش دارد همه چیز را با مذاکره حل و فصل کند و در واقع آرمان عدالتخواهی را به #اعتدال_گرایان بفروشد و تمام!
ادامه⬇️
⚜️ @rozaneebefarda
⚜️ @taammolat74
🔰 خروج؛ تلاشی برای رسمیت بخشیدن به اعتراضات مردمی در چارچوب های سیاسی نظام
🔘 بخش ۳ از ۴
5️⃣خروج شورش نیست، هشدار است؛ پس دنبال آشوب و تخریب نیست، می خواهد زبان سخن گفتن با قدرت اجرایی باز باشد. می خواهد راهی باز کند که یک کشاورز عادی، بدون لکنت دادش را به بالاترین مقام اجرائی کشور برساند. همین.
لذا آرمان حاتمی کیا فعال سازی ظرفیت های قانونی کشور برای مبارزه با مظالم احتمالی دستگاه اجرائی است و بس.
6️⃣ ترکیب خاص معترضین نشانه گستره اقلیمی و زبانی و قومی معترضین است اما در این میان تمرکز ویژه ای بر آذری زبانان و بختیاری ها صورت گرفته است.
تعداد نیز نمادین است؛ ۱۲ نفر به خط می زنند و نهایتا تنها یک نفر به مقصد می رسد.
7️⃣حضور مهربانو در سفر اعتراضی، الهامی از قیام عاشوراست که در تمام صحنه های انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز امتداد و انعکاس یافته است.
حضور مردانه این همسر شهید، نماد زن سیاستمدار و متدین تربیت یافته در عصر انقلاب اسلامی است. خانم ها دباغ و خانم حسینی(قهرمان کتاب داء) نمونه های عینی مهربانو هستند.
8️⃣ورود مشاور رئیس جمهور به ماجرا که تلویحا به عملکرد #حسام_آشنا کنایه می زند، نقطه اوج درگیری دولتمردان عمل گرای سیاست زده با قهرمانانی است که عمیقا سیاسی اند اما سیاست زده هرگز!
آقای مشاور همزمان از دو ادبیات متفاوت برای مواجهه با معترضان استفاده می کند؛ نخست ادبیات حقوقی و امنیتی که رنگ و بی تهدید و ارعاب دارد و دوم ادبیات مذهبی و مردمگرایانه که از پوپولیسم نشئت می گیرد. تمسک توأمان به تزویر و تهدید، گرچه اغلب معترضان را قانع می کند اما رحمت بخشی، این تیپ را خوب می شناسد لذا تنها به خط می زند و دیگران را از مخاطره دور می سازد و همه تبعات تصمیمش را به جان می خرد.
9️⃣ نقش رسانه های مستقل مردمی در بازتاب صدای معترضان و همزمان اشاره به سوء استفاده رسانه های معاند از تولیدات رسانه ای داخلی و نگاه ابزاری دولتی ها به رسانه ها، به خوبی هرچه تمام تر نمایش داده شده است.
🔟 معترضان این فیلم، با اصل و نسب هستند؛ در پی خدمت اند، مردمی اند. اگر لازم باشد، برای پرهیز از حاشیه ها، راه فرعی در پیش می گیرند و جان شان را به خطر می اندازند.
زمین مردم را شخم می زنند، تراکتور یک کشاورز درمانده را تعمیر می کنند، نامه های مردم را به مرکز قدرت اجرایی می رسانند. این ها نشانه عمق مردم باوری قهرمانانی است که حسن نیت شان را به همه اثبات می کنند.
ادامه⬇️
⚜️ @rozaneebefarda
⚜️ @taammolat74
🔰خروج؛ تلاشی برای رسمیت بخشیدن به اعتراضات مردمی در چارچوب های سیاسی نظام
🔘 بخش ۴ از ۴
🔸قهرمان فیلم در واقع مردم هستند و بازیگران نمایندگان آنان. صدالبته سیل نامه ها نماد اعتراضات خاموش است و فوج تشویق ها و سلفی ها، نشانه همدلی و همراهی. اگرچه گاهی به جای گل، با گوجه گندیده از آنها استقبال می شود و این مسئله نشان از تشتت در بدنه مردمی نسبت به این سنخ اقدامات است اما آنان صدای مردم اند و همین کافی است برای ادامه دادن. حذف جریان اشرافی حاضر در سیاست و رسانه(احزاب و سلیبریتی ها)، از همراهی با این حرکت، نماد دیگری از مردمی بودن حداکثری آن است.
پنجر شدن چرخ مردم معترض در #منطقه_آزاد و اشاره به پدیده ماشین کاری به جای گندم کاری و فاصله قیمت تراکتور با ماشین های لوکس، نشانه سرمنشأ اعتراضات، یعنی فاصله طبقاتی و #سرمایه_سالاری است.
1️⃣1️⃣ رحمت بخشی تصمیمش را گرفته است و پای هزینه تصمیم خود ایستاده است. همراهان را نیز مجبور نمی کند، بارها اعلام می کند هرکه نمی خواهد برگردد. این یعنی حضور در این معرکه خطیر با اختیار محض صورت گرفته است. چون منطق دارد و با صبر و پشتکار همراه است، به نتیجه می رسد.
2️⃣1️⃣ کشاندن ماجرا به قم از نقاط عطف مهم فیلم است؛ اشاره تلویحی به نقش حوزه و مرجعیت در حل و فصل اعتراضات مردمی، و همزمان انتقاد به استفاده ابزاری دولت ها از قم پیام های مهمی برای مخاطب دارد. از قرق کردن حرم برای زیارت رئیس جمهور تا نگاه تسامح و تساهلی و سطحی یک پاسبان به مقوله زیارت، از پیشنهاد ملاآقا برای مذاکره با رئیس جمهور از باب اینکه «ملا زبان ملا را بهتر می فهمد!» تا مخالفت ملاآقا که می گوید اگر او برود تاثیرش کمتر است! همه و همه نکات نابی است که در سالهای اخیر نمونه اش را کمتر گفته ایم و شنیده ایم.
اما حاتمی کیا با نشان دادن توسل رحمت بخشی به حضرت معصومه(س) پیش از حرکت به تهران، ضمن تقویت پیرنگ مذهبی این اعتراضات، حرف آخرش را می زند و اعلام می کند اگرچه این اعتراض ها از هزارکیلومتر دورتر از تهران بلند شده باشد، اما ابتدا به قم می رسد و لذا مبدأ حرکت برای اصلاح امور، قم است نه جای دیگر.
♦️فهم عمیق از وضع فعلی و تلاش او برای پیش بینی تحولات آینده و کوشش برای ارائه نسخه برای آسیب زدایی از ساختارها و گاه فریاد بر سر چارچوب های حقوقی و رسمی، ویژگی سینمای حاتمی کیاست که مدافعان و منتقدان زیادی داشته و دارد.
او نیز مانند هر هنرمند دغدغه مند و متعهد دیگری، عاری از اشتباه و خطا نیست اما حرف هایش همیشه تکانه های فکری فراوانی را در پی دارد و قابل تأمل است.
⚜️ @rozaneebefarda
⚜️ @taammolat74
📮نمیدانم کشتن میلیونها جوجه برای تنظیم بازار در کشور ما مسبوق به سابقه است یا نه؟
اما اگر در نظام لیبرال-سرمایه داری برای حفظ منافع اقتصادی نه تنها کشتن جوجه که کشتن انسان هم مجاز است؛ در فرهنگ اسلامی و ایرانی به ما یاد داده اند که قطع بیدلیل یک درخت هم حرمت دارد و برکت را میبرد.
✍ سید نظام الدین موسوی
⚜ @taammolat74
🔉 فایل صوتی| اضطرار به حجت
🔶 سخنرانی| حجت الاسلام علی صفایی حائری(ره)
🔹قسمت ششم
🔹🔹انتظار از حجت موجب تحول در زندگی می شود ؛ سوال اینجاست که چگونه تحول صورت می گیرد و با چه وسیلهای می توان به تحول رسید؟!
...اضطرار به حجت، افتقار به خدا را در بر می آورد؛ به عبارت ساده تر امام شناسی فقر الی الله را می آورد. از آن طرف هم، خدا استغناء از انسان دارد و در عین استغناء، اشتیاق به ما»🔹🔹
⚜️ @taammolat74 👇👇👇