eitaa logo
تاملات
729 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
338 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰چهار دلیل برای توضیح اینکه چرا فضای مجازی خشم‌آلوده‌تر از فضای حقیقی است! ✍️ محمد معماریان 📍«به این فکر می‌کنم که حساب توییترم را پاک کنم. کسی که مرا بشناسد می‌داند که این حرف سنگینی است. چند سال قبل با شوق فراوان به توییتر آمدم. چیزهایی کشف کردم که هیچ‌وقت خوب به آنها فکر نکرده بودم و طنز سوررئال آنجا در ساعت‌های طولانی اتوبوس‌سواری سرم را گرم می‌کرد. با دوستان جدیدی آشنا شدم و کار پیدا کردم؛ اما الآن همین‌که به توییتر می‌روم احساس اضطراب، رنجش و ملالت را تجربه می‌کنم و فقط هم من نیستم. شماره دوستانی از دستم در رفته است که می‌گویند: هرچه بیشتر به توییتر سر نمی‌زنم، خوشحال‌ترم.» این حرف‌ها به گوش‌تان آشنا می‌آید و با آن حداقل قدری همدلی می‌کنید؟ این جملات را تانیا گلاید، رمان‌نویس و روزنامه‌نگار بریتانیایی، اکتبر ۲۰۱۴ در بخش روان‌پزشکی ژورنال لنست نوشته است. عنوان یادداشتش هم این است: «رسانه‌های اجتماعی: مسموم به خشم.» ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 1 از 2 🔸خشم جاری و ساری در فضای مجازی چنان پدیده آشکاری است که کمتر کاربری از تجربه آن در امان مانده است؛ خواه ابراز خشم خودش یا مواجهه با ابراز خشم دیگران. ولی تحقیقات تجربی متعددی نشان داده‌اند که جامعه پیرامونی‌مان، تقریباً هرجا که باشیم، به اندازه نسخه مجازی‌اش به صورت عریان خشم‌آلوده نیست. شاید گاهی وسوسه شویم که با یک خطای روش‌شناختی روشن، این دو نسخه را متناظر بدانیم و خشم مجازی را یک پارامتر پیش‌بینی‌کننده خشم واقعی در جامعه حساب کنیم؛ اما عوامل متعددی در کارند که فضای مجازی را برای خشم‌آلودگی مستعدتر از فضای واقعی می‌کنند. 1️⃣ یک دلیل پایه‌ای ماجرا، غیرفیزیکی بودن تعاملات مجازی است. این نکته «بی‌بدن بودن» را هربرت درایفوس با قدرت پیشگویی کم‌نظیرش در سال ۲۰۰۱ در کتاب «درباره اینترنت» هشدار داده بود و پس از او هم متفکران سرشناسی روی آن انگشت گذاشته‌اند. شری تورکل در سال ۲۰۱۱ در کتاب «تنها کنار هم» می‌نویسد: «این روزها در شبکه‌های اجتماعی شاهد مشاجره‌هایی هستیم که تنها دلیل اوج‌گیری‌شان، فقدان حضور فیزیکی برای تعدیل ماجراست.» وجود بدن در تعاملات فی‌نفسه محدودیت‌آفرین است و همین محدودیت می‌تواند خشم‌ها را کنترل کند. 2️⃣ یک عامل دیگر که در این راستا نقشی پارادوکس‌وار بازی می‌کند، سهولت ارتباط است. ارتباط‌گیری هرچه سهل‌تر شود، تأمل پیرامون هزینه-فایده انتقال پیام کمتر می‌شود. این تأملات هزینه‌فایده‌ای، این سبک‌سنگین کردن‌ها، در ارتباطات غیرسهل‌تر نقش پررنگ‌تری در کنترل تعامل‌های ناخوشایند و منفی بازی می‌کنند و حذف‌شان موجب افزایش بروز چنین تعامل‌هایی می‌شود. به‌علاوه، این تصور وجود دارد که آنچه در چنین فضاهای مجازی‌ای می‌گوییم هزینه‌ای برای خود یا جامعه‌مان به دنبال ندارد، بویژه اگر تحت نقاب و پوشش حرف‌هایمان را بزنیم. ⚜️ @Taammolat74
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 2 از 2 🔸 این تصور البته مخدوش است چون تأثیر این فضا بر نگرش‌های مردم قطعاً تبعات ملموسی برای کل جامعه دارد که هیچ‌یک از ما را مصون نمی‌گذارد، ولی وجود این تصور موجب می‌شود بی‌پرواتر عمل کنیم. همین سهولت، چه سهولت ارتباط‌گیری و چه سهولت قطع ارتباط با کاربران مشخص، حتی می‌تواند انگیزه بیشتری برای فرافکنی خشم‌ها شود: وقتی از جای دیگری خشمگین هستیم، گاهی اوقات عصبانیت‌مان را به طریقی دیگر، به بهانه سوژه‌ای دیگر، بر سر فردی دیگر خالی می‌کنیم. فضای مجازی با امکانات خود می‌تواند تشدیدکننده این رفتار شود. 3️⃣ یک عامل ظریف دیگر، تحت‌نظارت دائمی بودن در فضای رسانه‌ای نوین است که استرس‌آفرین می‌شود تا زمینه‌ساز بروز خشم شود. منطق تجاری جلب‌توجه در اقتصاد توجه‌محور فضای مجازی هم عامل دیگری است که هم ابراز خشم را جذاب می‌کند و هم پوشش دادن اتفاقات ناخوشایند و منفی و خشم‌آلوده جامعه واقعی در فضای مجازی را جذاب‌تر از اتفاقات خوشایندش می‌کند؛ که این میل ذاتی رسانه به سیاه‌نمایی، خودش شایان یک بحث مجزا در تحلیل این فضاهای رسانه‌ای است. 4️⃣ عامل مهم دیگر هم آن است که فقدان زمینه غنی و مایه‌دار در ارتباطات میان‌فردی، چندین تأثیر مهم در حوزه خشم دارد: می‌تواند محرّک بروز خشم ناشی از سوءتفاهم شود، می‌تواند باعث شود آنچه را خشم نیست خشم بپنداریم و واکنشی نشان بدهیم که سلسله واکنش‌های خشم‌آلود هم معمولاً یک حلقه بازخورد مثبت شکل می‌دهد که حالت افزایشی دارد و می‌تواند چشم ما را بر جزییاتی ببندد که وجهه انسانی پدیده خشم را شکل می‌دهند یعنی خشم را مجزای از فرد خشمگین ببینیم که این هم فی‌نفسه تجربه حادتری از خشم را رقم می‌زند. با این اوصاف، که عموماً مختص یک فرهنگ و مکان و زمان خاص در تجربه فضای مجازی هم نیستند، بهتر می‌شود فهمید چرا آن کلمات تانیا گلاید برایمان آشناست. ⚜️ @Taammolat74
📮این روزها خیلی صحبت از کلیدواژه "" می‌شود. اما در حقیقت سال‌ها است خود از مدار خارج شده، به این معنا که با فاصله گرفتن از نظر، سلیقه و دیدگاه‌های مردم و محدود شدن به یکسری دیدگاه‌های سلیقه‌ای مدیران، صداوسیما مسیری را در پیش گرفته که این مسیر نمی‌تواند در جهت فرهنگسازی جامعه نقش‌آفرین باشد. ⚜️ @Taammolat74
💠 کارکردهای بالقوه رسانه‌ها برای ها ▫️متعدد سازی سلبریتی؛ دیده شدن و شهرت بخشی به انواع سلبریتی ها در حوزه های مختلف. ▫️خلق سلبریتی؛ فرصت بخشی به عموم افراد عادی برای سلبریتی شدن. ▫️تداوم بخشی؛ پوشش رسانه ای مستمر زندگی و دستاوردهای یک سلبریتی. ▫️پرورش مورد توجه عموم؛ توجه به جنبه های خصوصی زندگی سلبریتی. ▫️تولید تصاویر سلبریتی و واردکردن آنها به زندگی روزمره مخاطبان ▫️ایجاد صمیمیت؛ آشناسازی چهره سلبریتی در عین دوری او از مخاطب. 💠 همچنین میتوان مواردی را به عنوان کارکردهای بالقوه سلبریتی‌ها برای ها عنوان کرد: ▫️سودآوری برای رسانه ها بخصوص از مسیر جذب آگهی های بازرگانی. ▫️افزایش مخاطبان ( با واسطه که این نیز موجب سودآوری میشود) ▫️اعتباربخشی؛ احساس افزایش اعتبار و محبوبیت رسانه نزد عموم. ▫️فراگیر شدن رسانه ها و حس عبور از مرزهای زبانی و ناحیه ای با کمک سلبریتی ها ⚜️ @Taammolat74
🔰 رسانه‌های نوین سطحی‌ترین درگیری ذهنی را با مخاطب دارد! ✍️ سید مهدی ناظمی 🔸رسانه‌های نوین می‌توانند معانی و مفاهیم را انتقال دهند. اما این امکان را ندارند که آن معانی و مفهوم شکل جمعی به خود بگیرند. شما در تلویزیون و رادیو این امکان را دارید که ایدئولوژی را بسط بدهید. شورش و بلوا ایجاد کنید. اما در رسانه‌های جدید به تنهایی امکان ایجاد یک حرکت ایدئولوژیک وجود ندارد. 🔹اگر در مقاطعی هم در کشور ما شاهد بوده‌ایم که شبکه‌های اجتماعی پشت این کار قرار می‌گیرند، برای زمانی ست که یک پشتوانه عینی دیگری ایجاد شده‌است که شبکه‌های اجتماعی در کنار آن قرار گرفته‌اند. در شبکه اجتماعی رویداد اتفاق می‌افتد اما این رویداد، معنازا نیست. به طور مثال شما در دنیای قدیم وقتی یک کتاب را می‌خواندید ممکن بود یک معنا در ذهن شما اتفاق می‌افتد. 💢 بعد که روزنامه‌ها وارد می‌شوند می بینید که معانی رقیق می‌شوند. تلویزیون که می‌آید می‌خواهد حالا مفاهیم را نمایش دهد. در رسانه‌های نوین حتی نمایش دادن آن معانی هم دشوار است. برای آنکه در رسانه‌های نوین شما فی الجمله سطحی‌ترین درگیری ذهنی را با مخاطب دارید. مثل علاقمندان جدول که می‌دانند ادیسون کی به دنیا آمده و کی فوت کرده‌ است. اما چیز علمی و معنایی از او نمی‌دانند. در واقع جهان معنایی از بین رفته است، هر چند بتوان چیزکی از معنا را به طور منفرد برداشت کرد. ⚜️ @Taammolat74
🧠 مهمترین چیز در زندگی چیست؟ اگر این سوال را از کسی بکنیم که سخت گرسنه است، خواهد گفت غذا. اگر از کسی بپرسیم که از سرما دارد می میرد، خواهد گفت گرما. و اگر از آدمی تک و تنها همین سوال را بکنیم، لابد خواهد گفت مصاحبت آدم ها. ولی هنگامی که این نیازهای اولیه برآورده شد، آیا چیزی می ماند که انسان بدان نیازمند باشد؟ فیلسوفان می گویند بلی. به عقیده آن ها آدم نمی تواند فقط دربند شکم باشد. البته همه خورد و خوراک لازم دارند. البته که همه محتاج محبت و مواظبت اند. ولی از اینها که بگذریم، یک چیز دیگر هم هست که همه لازم دارند و آن این است که بدانیم ما کیستیم و در اینجا چه می کنیم! 📚 کتاب دنیای سوفی، اثر یوستین گردر، ص 14 ⚜️ @Taammolat74
🔰لزوم ارتقاء اندیشه در نیروهای انقلابی ✍️ سیدجواد نقوی 🔸این نگاه من به است ، معتقدم انقلابی که توانسته از کلان شهر مدرن مثل تهران تا روستاهای جنوب خراسان را تحت تاثیر گفتمان خود قرار دهد ، قطعا واقعه عظیم و فوق العاده ای بوده و حتما در ظرف زمانی خودش کار عجیب و مهمی را رقم زده چرا که در مقایسه با انقلاب های دیگر هم شعاع جذبش بالاتر بوده هم در ادبیات توده های اگاه به خوبی نفوذ کرده 🔹در واقع مهم فرای سویه فیزیکی خودش ، از یک عقبه تئوریک و تلاش شبانه روزی متفکرانی همچون ال احمد گرفته تا بهشتی و و خمینی نشات گرفته است ، این تلاش شبانه روزی که فقط هم در ظرف دین و فرهنگ بوده است ، و توانسته خالق انسان جدیدی شود که در وجه کوچک ان پدیده دفاع مقدس را خلق کند ، در وجه دیگر انسان هایی چون و و ادروارد آنیلی و قاسم سلیمانی را تربیت کند. 🔸اما امروز بعد از گذشته چهل و دو سال از این واقعه ، فرای بحث که قصد دارند انقلاب را با روش مدرن بخوانند و ان را یک کنش مقطعی جلو دهند و ان را محدود به همان مقطع کنند در سر دیگر ماجرا این نیروهای انقلابی موجود در صحنه ام هم متاسفانه به قدری اوضاع اندیشه و تفکرشان ضعیف است که نه قادر به تربیت انسانی در تراز انقلاب هستند و نه حتی خودشان دقیق و منسجم دارند ، این نیروهای انقلابی در تمام سطوح ارگان های وابسته به جبهه انقلاب نفوذ کرده‌اند و با ساده‌سازی واقعه انقلاب و با وقت تلف کردن در تولید اندیشه، دست رنج تمام متفکرانی که از دهه چهل تلاش کردن را به عکس ان تبدیل کردن .... 🔹راه حل فعلی را من خیلی رک میگویم‌، دست از رفیق بازی برداریم و را کنار بگذاریم و خودمان را در مقابل این میراث و این عقبه غنی فکری مسئول بدانیم و نگذاریم که فردا با حسرت نگاه کنیم و بگوییم کاش چنین راهی را طی نمی‌کردیم! 🔸من مخالف کادرسازی و تربیت نیرو نیستم اما باید افرادی که قصد تربیت نیرو دارند ،خودشان سوادی داشته باشند حداقل یا فردی که مسئول یا مدیر یک مجموعه هست به جز تعلقات باید سواد و تخصص لازم را هم داشته باشد. اگر همین الان‌هم دست از کارهای ای و تکراری برنداریم قطعا اینده کل جبهه انقلاب،ضربه خواهد خورد! ⚜️ @Taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |گستره دین 🎙آیت الله مصباح یزدی جلسه هشتم ⏰ 20 آبان 1380 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع | 🎙آیت الله جلسه هشتم 🔹دین در قرآن کریم لا اقل به دو معنا متباین به کار رفته است. یکی به معنای جزا و پاداش است که مورد بحث ما در اینجا نیست. آن چیزی که مورد بحث است دین به معنای اعتقادات و رفتارهای خاص مبتنی بر آن عقائد است. به عبارت دیگر در دین دو مفهوم (هست‌ها و نیست‌ها) و (بایدها و نبایدها) در دین ملحوظ است. 🔹دین حق چیست؟ ویژگی آن تسلیم مطلق به الله است. (وجهت وجهی لله) 🔹پاسخ استاد به شبهه هرمنوتیک و قرائت‌های متعدد از دین 🔗 برای شنیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
📮در و مطالعات فرهنگی چه می‌گذرد؟ نویسنده دگراندیش را معاون پژوهشی می‌کنند و به فاصله چند ماه از انتشار کتابش که در تقابل با گفتمان جمهوری اسلامی است، به عنوان پژوهشگر سال معرفی می‌کنند. اینگونه آزادانه در جمهوری اسلامی می‌کنند و گستاخانه از فقدان شکوه می‌کنند! ✍️ داود مهدوی‌زادگان ⚜️ @Taammolat74
🔰تاملی در نسبت فقه و پویایی ✍️ محمدوحید سهیلی 📍فقه به عنوان دانشی که بخشی از حقیقت دین را حکایت می نماید به معنی مجموعۀ‏‎ ‎‏احکام عملی و وظایف شرعی و یا علم استنباط احکام شرعی فرعی از ادلۀ‏‎ ‎‏تفصیلی است. فقه در مفهوم اخیر مترادف با اجتهاد در اصطلاح فقها و اصولیان‏‎ ‎‏است. قرآن، سنت و سیره رسول گرامی اسلام (ص) در کنار عقل مهم ترین منابع این فقه و اجتهاد هستند. توجه به عقل و قواعدی که در سنت عظیم فقه و اصول شیعی تدارک دیده شده، فقه همیشه متصف به پویایی است و این وصف، قیدی توضیحی است. اما جریان روشنفکری دینی و متجدد، معنای دیگری از این اصطلاح را قصد نموده است. به عنوان مثال ‏نویسندۀ کتاب قبض و بسط تئوریک شریعت، پویایی فقیه را در گرو آشنایی‏‎ ‎‏فقه با شناخت های برون دینی می داند. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
✔️ [ادامه...] 🔸این آشنایی با شناخت های برون دینی، در معنایی عام امری نیست که در تاریخ دانش مورد غفلت واقع شده باشد. پس باید دقت نمود که در اینجا معنای خاصی مورد نظر است که با توجه به مبانی اندیشه ای این جریان ناظر به و است. پس در اینجا پویایی، قیدی احترازی است که به دوگانه / پویا را منتهی می شود. 🔹در این نگاه فقه موسوم به سنتی به دلیل عدم اعتنا به اقتضائات در بنیان های روش شناخی خویش فاقد کارآمدی در حل و فصل مسائل انسان معاصر است و راه آن تغییر بنیان های معرفت شناختی، انسان شناختی و هستی شناختی فقیه متناسب با منطق مدرنیته می باشد. 🔸این تفاوت در توضیح پویایی به دلیل دلالتی که بر تغییر و تطور دارد مبتنی بر تفاوت برداشت از نسبت فقه و تاریخ است. جریان متجدد و روشنفکری، فقه را متآثر از فرهنگ و تاریخ دانسته و طبعاً زمانی آن را کارآمد می داند که بیشترین هماهنگی را با اقتضائات تاریخی داشته باشد، به تعبیری دیگر فقه را به حیث تقییدی تاریخ-در معنای مدرن- پویا می داند. 🔹بنابراین حقوق بشر را یکی از منابع اصلی استنباط معرفی می کند. اما در دیدگاه مبتنی بر میراث فقه شیعی، هر چند فقه در تاریخ هست اما این در تاریخ بودن به معنای هویت تاریخی فقه نیست بلکه فقه به حیث حیینیة در تاریخ محقق است. 🔸در این دیدگاه فقه از آن جهت که: الف- آینه و محکی بخشی از دین است. ب- دین زبان انسان کامل است. ج- انسان کامل بر فراز تاریخ ایستاده و زبانش تاریخ ساز است و ادوار تاریخی را رقم می زند. در نتیجه بایسته و شایسته است که فقه نیز به دنبال تطابق انسان با حقیقت هر عهد تاریخی و انسان کامل است. بنابراین به دنبال تأثیر بر تاریخ است و می خواهد حقوق بشر خود را ارائه کند نه آنکه حقوق بشر مدرن را ملاک و معیار قضاوت خود قرار دهد. البته بدیهی است که انسان کامل متناسب با مخاطب خود عمل می کند و لذا میان زبان و نحوه ی عمل انبیاء اولوالعزم در تاریخ تفاوت است. 💢بنابراین فقیهی که نظام فقه خود را متناسب با نظام اجتماعی و علم چهان مدرن تطبیق می دهد نه تنها فقهی پویا ندارد بلکه به دلیل عدم توجه به نسبت فقه، و دچار انفعال است. و برعکس فقیهی که با التفات به مسئله پیش گفته عمل می کند از آن جهت که با در نظر گرفتن اقتضائات فرهنگی و تاریخی به بسط زبان انسان کامل در تاریخ همت می گمارد. ⚜️ @Taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |نواندیشی حکمی و فقاهی 🎙حجت‌الاسلام محمدحسین ملک‌زاده همایش "روشنفکر مطهر، سه روز با روشنفکری انقلاب اسلامی" بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران ⏰ 16 اردیبهشت 98 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع | و فقاهی 🎙حجت‌الاسلام 🔹در حقیقت کار ویژه نواندیش دینی اصیل و اجتهادی برقراری همین تعادل و توازن و جمع میان اصالت و معاصرت است. از یک سو به اصالت توجه دارد و ریشه در اصل دارد و از سوی دیگر معاصرت را کنار نمی‌گذارد و به زمانه خود توجه دارد، فرزند زمانه خود بودن یک فخر حقیقتاً جدی است که هر کسی بتواند فرزند زمانه خود باشد که به معنای مقهور بودن از زمانه خود نیست بلکه به معنای این است که از زمانه خود و پرسش‌ها و چالش‌های سر دربیاورد. 🔹نواندیش دینی، بهره مندی از آزاداندیشی، انعطاف فکری و تفکر انتقادی است. اگر شخص تفکر انتقادی نداشته باشد نمی‌تواند حد نصاب لازم برای یک نواندیش دینی را بدست بیاورد. نکته بعدی دارای نواندیشی مبتنی بر زمان آگاهی، زبان شناسی و توجه به نیازها و مقتضیات زمان و مکان است. همچنین برخوردار از جرأت و جسارت لازم برای ورود به عرصه‌های جدید و طرح ایده‌های تازه و حتی شکستن ساختارهای ناصواب و عبور از چهارچوب‌های موجود و نترسیدن از ضیافت‌های علمی و غیر علمی است. 🔗 برای شنیدن سخنرانی قبلی این نشست اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
با چون خودی در افکن اگر پنجه میکنی ما خود شکسته ایم چه باشد شکست ما🥀 👤 سعدی 🍃 ⚜️ @Taammolat74
به نام خدا 🔸🔸🔸 کانال تاملات🔸🔸🔸 💠 🔹 در عصر پرشتاپ گذار و گذر زمین و زمان؛ کمی ‼️تامل‼️ باید کرد برای شناخت خود و جهانی که در آن زیست می کنیم تا💎 حقیقت 💎را جست و در راه هدف ثبات قدم پیدا کرد. 🔹💠 🔴🔴🔴 کانال تاملات؛ محفلی برای تبادل اندیشه ها و تفکر برای بازگشت به خویشتن و طرح نظر از یک طلبه دغدغه مند... 🔷🔷🔷 🔸 دین 🔹 فلسفه 🔸 فرهنگ 🔹 روانشناسی 🔸 رسانه و فضای مجازی و... ♦️♦️♦️ به جمع ما بپیوندید و ما رو به دیگران معرفی کنید....👇👇👇 ⚜️ https://eitaa.com/joinchat/2648178709C2169abb994 👆👆👆 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🔰 دين ما دين زندگي است 🔸اين يک حقيقت است که مربوط به بنده نيست. مربوط به آن دين مطهري است که مي گويد: اگر زراعت بکني، عبادت و سجود خداست. اگر با زنت حسن معامله کني، عبادت و سجود است. اگر در بازار خوب تجارت بکني، عبادت و سجود است. آن ديني که مي خواهد هميشه در همه جا و در همه وضع، انسان به ياد خدا باشد، و هيچ چيز را با ذکر خدا و ياد او منافي نمي داند. و در مقابل اين دين، مسيحي ها هستند که اصلا عبادت را جز در کليسا و جز در شرايطي خاص ممکن نمي دانند! 🔹يک کشيش تازه اي هست به نام "فيلاردو شارمان" که او هم از علماي بزرگ است. اين کشيش آمد و عنوان نمود، که عبادت تنها اين نيست که در شب عيد کريسمس و ولادت حضرت مسيح(ع) آن خمير مخصوص را با آب مخصوص مخلوط کنيد و بخوريد! عبادت تنها اين نيست! گفته است که شما حتي اگر سنگي را برداريد و جاده اي را صاف کنيد، اين عبادت است. وقتي وي اين حرف را زد، کتاب هايش تحريم گرديد و تا مدت ها خوانده نشد. رنگ کفر حالا تازه، آهسته آهسته دارد از روي فيلاردو شارمان کشيش، زدوده مي شود! 🔸اين در حالي است که هزار و سيصد سال پيش پيغمبر ما به ابوذر مي گويد: حتي در خواب و خوراک قصد قربت کن! دين ما اصلا براي زندگي است. دين ما در کارخانه، در مدرسه، در بيمارستان، در زمين کشاورزي، در بازار و در همه جا، همراه ماست. اين دين است که مي تواند زندگي کند. حتي عبادات ما، چنين سمت و سويي دارند. (گزيده اي از سخنراني امام موسي صدر در موسسه دارالتبليغ اسلامي قم ۱۳۴۴ ه ش) 📚 سيد موسي صدر (نگاهي به زندگي و مبارزات امام موسي صدر) ؛ ص ۶۸ ⚜️ @Taammolat74
🎥دانلود فیلم کامل چراغ مطالعه اول (فصل علوم اجتماعی) 🔸 گفتگو با محمد معماریان مترجم کتاب‌ها و مقالات متعددی در حوزه مطالعات رسانه و فارغ التحصیل دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران 🔺ایده محوری کتاب شری تورکل چیست؟ 🔺گفته می‌شود با ورود تکنولوژی انسان‌ها مدام گوشی به دست شده‌اند و ارتباطات انسانی قطع شده است. مگر غیر از این است که درون گوشی‌ها داریم با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنیم، پس اساسا مشکل چیست که این هجمه علیه تکنولوژی صورت می‌گیرد؟ 🔺 تفاوت نسل جدید که در بطن تکنولوژی زاده شده با نسل‌های پیشین که زندگی پیش از تکنولوژی را نیز تجربه کرده‌اند چیست؟ 📺 ۵۲ دقیقه، ۲۲ آذر ۹۹، شبکه چهار سیما ➕ آپارات https://www.aparat.com/v/bCcw1 کست‌باکس https://castbox.fm/vb/336325468 ⚜️ @Taammolat74
🔰 نقدی بر اندیشه لیبرالی مرتضی مردیها ✍️ رسول لطفی 🔸مرتضی مردیها از مروجان اندیشه در ایران و از مدافعان جدی جهانی شدن است و از آن مهمتر جهانی شدن را نه یک انتخاب بلکه اضطرار می‌داند. او هیچ ادعایی در خلق بدیل‌های بومی ندارد و به نظر او اشکال نه در بلکه در شناخت ناقص ما از آن نهفته است. او مصاحبه اخیر خود با روزنامه سخنان عجیبی بیان داشته است: ↙️« آنچه در ایران وجود دارد را باید نام گذاشت. کسانی که از نظام در ایران می‌نالند، یک خواسته بیشتر ندارند و آن این است که از این بودجه هم به صندوق‌های بازنشستگان و ازکارافتادگان و .... بدهید، اینها هم تنها مشکل‌شان همین است که ارزش بحث هم ندارد!! ... مشکل اصلی در است که ادعای طرفداری از مستضعفین و بدبخت و بیچاره را دارند و آنها هستند که فکر می‌کنند هر تفکری که آنها را طرفدار بدبخت، بیچاره‌ها نشان دهد برای آنها کلاس می‌آورد و نگاه نمی‌کنند که در عمل چه چیزی به بار می‌آورد!» 🔸 این سخنان جای بسی تعجب و حیرت است که این دست روشنفکران لیبرال به جای پرداختن به بحث‌های عالمانه و رعایت انصاف، به تخریب جریانات رقیب می‌پردازند! غرب تمدنی و بخصوص سرمایه‌داری آمریکایی با در نظر گرفتن هردو سیاست‌ اقتصاد لیبرالی کلاسیک و نئولیبرال و تحت تأثیر اندیشه‌ها و سیاست‌های ، کینز و فریدمن، و رابرت نوزیک به بن‌بست رسیده و حالا هرکس بخواهد از قشر محرومین و مستضعفین دفاع کند و حقوق او را احیاء کند، مورد نقد و توهین اینها قرار می‌گیرد. 💢حال آنکه در اساس انقلاب اسلامی نه بر سرمایه‌داری و نه بر سوسیالیسم که بر کرامت انسانی و تامین عدالت و قسط استوار است. به تعبیر دکتر مجتبی زارعی استاد دانشگاه تربیت مدرس :«اگر در غرب کمک به اقشار محروم نوعی انحراف ایدئولوژیک به‌حساب آمده و می‌آید در اینجا محرومین، کوخ‌نشینان و مستضعفین اساس انقلاب و برتری‌شان توصیه قرآن، سنت و مقوم ذات انقلاب اسلامی است!» ⚜️ @Taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |گستره دین 🎙آیت الله مصباح یزدی جلسه نهم ⏰ 27 آبان 1380 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع | 🎙آیت الله جلسه نهم 🔹دین حق دارای دو عنصر اساسی است: اعتقادات و دیگری مناسک و دستورات عملی 🔹تبیین سلسله اصول اعتقادات اول خالقیت الهی را معتقدیم سپس معتقد به ربوبیت او هستیم. به دنبال این اعتقاد مسأله دیگری مطرح می‌شود که هیچ کس در مملوکات الهی نمی‌تواند تصرف کند و لذا در تمام تصرفات خود باید دید او چه اذنی داده است. (ربوبیت تشریعی) از دل آن نبوت و معاد نیز به ترتیب اثبات می‌شود. 🔹تعیین قلمرو دینی با روش درون دینی یا برون دینی؟! 🔗 برای شنیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
📣 اطلاعیه 🔶میزگرد مجازی | برای تحقق 🔘به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله شهیدمفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه 🔰استاد امین اسدپور 👈استاد سطح عالی حوزه علمیه 🔰دکتر محسن برهانی 👈عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ⏰پنجشنبه ۲۷ آذر ساعت ۲۰ 🌀جهت دریافت لینک اسکای روم به t.me/A_G_25 پیام دهید. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @almorsalaat
📮 امروز سیاست مدرن بیش از اینکه در پی تقرب به واقعیت باشد، به‌دنبال عملِ منتهی به نفع است؛ بنابراین، قابلیت پیوند خوردن با همه چیز را در خود به‌وجود آورده است. شما می‌توانید به نظریات متفکرانی چون کوهن و فایرایند و پیش از آن‌ها به نظریات ویتگنشتاین و لاکاتوش نگاه کنید؛ هرچند من این نظریات را که به نسبی‌گرایی افسارگسیخته تن داده‌اند قابل نقد می‌دانم اما نمی‌توان انکار کرد که عمل‌گرایی حاکم بر غرب معاصر با این نظریات به‌خوبی عجین شده است و مشکلی ندارد. ✍️ رضا غلامی ⚜️ @Taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |خطر غربزدگی در نظام معنایی 🎙حجت‌الاسلام احمد رهدار همایش "روشنفکر مطهر، سه روز با روشنفکری انقلاب اسلامی" بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران ⏰ 16 اردیبهشت 98 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇