eitaa logo
🌴 عطر ماندگار🌴
210 دنبال‌کننده
436 عکس
101 ویدیو
12 فایل
امام خامنه‌ای: مسأله فرهنگ و تعلیم وتربیت، مسأله اول در نظام ماست. در بلندمدت هیچ چیزبه اندازه تعلیم وتربیت اهمیت ندارد. به فضل الهی این کانال درراستای تقویت تفکرتربیتی مخاطبان تلاش می‌کند‌‌. ارتباط با استاد امیدی: @Tabyin16
مشاهده در ایتا
دانلود
☝️☝️☝️☝️ویدئو تابلوی تربیتی۵۴ ✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🖼 یکی دیگر از مراحل ، مرحله ی است. ✔️این مرحله از 《اول چهارده سالگی آغاز و در پایان بیست سالگی》 به انتها میرسد. این مرحله به دو دلیل مرحله‌ی حساسی است. 1⃣ نوجوانی و جوانی به هم آمیخته است. دوازده سالگی پایان کودکی انسان است. از دوازده سالگی تا هجده سالگی مرحله ی نوجوانی انسان است. 👈از اینرو مرحله ی وزارت، . 2⃣ پاسخگویی مناسب به نیازهای فکری و روانی نوجوان و جوان، یک ضرورت مهم است که اگر مناسب پاسخ داده نشود، ممکن است در دام غروری بیفتد که آنها را از مسیر درست زندگی منحرف کند. ⛔️ مثل مراحل قبل براحتی به حرفهای مربی خود گوش نمی دهد. یعنی مقاومت می کند. این خوب است، اما شدت آن نباید بالا باشد. و مربیان و والدین در این مرحله، خیلی مهم است‌ ✅ این وجه این مسئله هم صادق است که بعضی از نوجوانان به والدین خود اعتماد دارند. این خیلی خوب است و نشان می دهد که والدین در ، خوب توانسته اند به نیازهای کودکشان پاسخ دهند. ✅ ، موجب می شود که نوجوان پا روی اش نگذارد چون به آنها اعتماد دارد و رابطه ی دوستانه بین آنها برقرار است. ⬅️ اگر بین نوجوان و والدین، کم اعتمادی یا عدم اعتماد وجود داشته باشد، باز یک قدرت است. براحتی پا روی ارزشهای خانواده می گذارد. ☑️در هر صورت، در دوره ی نوجوانی باید مدارا کنند. 👈 یعنی یک چیزی شبیه غده ی بدخیم است. پزشک با غده ی بدخیم، مدارا می کند. نمی تواند عمل جراحی کند. این هم، همینگونه است یعنی آن ویژگیهای دوره ی نوجوانی ایجاب می کند که پدر و مادر، مدارا کنند. 👈 علاوه بر این اگر نوجوان اعتمادش کم باشد این و مضاعف می شود که می تواند نوجوان را از خطر دور کند. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 ✅ اصولی که تحقق آنها در امر ازدواج رشد انسان را صعودی می‌کند و مدیریت مشکلات زندگی را آسان می سازد. ✍: هر موضوع مهمی فارغ از مسائل پیرامونی آن،تابع اصولی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در آن صورت غلبه بر آن مسائل، آسانتر خواهد شد. یک موضوع حیاتی برای بشر می‌باشد. اصول اولیه‌‌ی تحقق این موضوع اگر مورد توجه قرار گیرد، سیر رشد انسان صعودی خواهد بود. ➖. این اصل ✔️هم یک مهارت است و ✔️هم یک ویژگی! این اصل ارتباط مستقیمی با دارد،یعنی هر چه درجه‌ی سلامت روان بالا ⬆️ باشد وسعت و عمق دوست داشتن نیز زیاد می‌شود. 👈از اینرو در مواجهه با مشکلات زندگی بهترین تقویت کننده به حساب می‌آید. ❇️ بر همین اساس زن و شوهر‌ها باید مدام را تقویت نمایند تا در مواجهه با مثل یک ضد‌ضربه👊 عمل نماید. ☑️عملی‌ترین راه برای تقویت، تمرین در جهت است. ➖اصل دوم؛ است. دوست‌داشتنی که با تحمل تلخی محبوب همراه باشد ، صحت آن را نیز آشکار می‌نماید. 👈از اینرو شکل گرفته و مناسبات آن تسهیل می‌گردد‌. 👈این اصل نیز نیاز به تقویت دارد چون در رشد صعودی انسان نقش موثری می‌تواند ایفا کند. ✅ اساسی‌ترین و مهمترین جنبه‌ی همکاری بین زن و شوهر در مراقبت از همدیگر است. اگر این جنبه از همکاری شکل بگیرد سایر جنبه‌های آن نیز تقویت خواهد شد. ⬅️ پس دو اصل و ، زن و شوهرها را می‌تواند در امر موفق نماید. 👌نکته پایانی: تمرکز زن و شوهرها ‌روی این اصل می‌تواند آنها را در مدیریت مشکلات زندگی به نحو احسن یاری نماید و نیز آنها باید این دو را به خود انتقال دهند. ✨و صَلَّ اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ آلِهِ الطّاهِرین✨ 🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 @tabyin1318
هدایت شده از 🎀 𝒮𝒶𝒽𝒶𝓇 🎀
💠 آرشیو پاسخ به ✍ اول: تحلیل روانشناسی مهریه ✍ دوم: ۱-ویژگی‌های بهترین مادر ۲-ویژگی‌های بهترین پدر ✍ سوم: صعود به جایگاه مادری ✍ چهارم: اولویت با همسری یا مادری ✍ پنجم: آفات نقش همسری در زنان ✍ششم: جایگاه پدری در خانواده ✍ هفتم: مهمترین وظیفه مرد نسبت به همسر ✍ هشتم: قیام عاشورا، و نقش زوجین ✍ نهم: جایگاه سرپرستی مردان ✍ دهم: امکان تکامل فردی زوجین ✍ یازدهم: قدردان نبودن شوهر از همسرش ✍ دوازدهم: ضرورت گفتگوی زوجین ✍ سیزدهم: حلال و مذموم بودن طلاق ✍ چهاردهم: تنها دلیل تجویز طلاق ✍ پانزدهم: کتک زدن زن ✍ شانزدهم: خروج بی‌اذن زن از خانه ✍ هفدهم: ارتباط ناسالم مرد با زنان دیگر ✍ هجدهم: وابستگی مرد به مادرش ✍ نوزدهم: ضعف تقید مرد ✍ بیستم: ضعف دلبری زن ✍ بیست‌ویکم: - بسترهای تسلط یک جانبه ی زن - زمینه‌ی حاکمیت تفکر اصلاح طلبی در خانواده - ویژگی فرزندان ✍ بیست‌ودوم: - بسترها و آفات تسلط یک جانبه‌ی مرد - زمینه حاکمیت تفکر اصول گرایی در نهاد خانواده - ویژگی فرزندان - اصول‌گرایی سیاسی ✍ بیست‌وسوم: - تعریف حق و تکلیف - سبک مدیریتی خانواده سالم - ویژگی فرزندان ✍ بیست‌وچهارم: - راهبرد کلان انسجام حق و تکلیف - ارتباط بین راهبرد کلان با نهاد خانواده ✍ بیست‌وپنجم: - تشریح خلق و خوی مردانه ✍ بیست‌وششم: - تعریف رفتار متعادل - آثار رفتار متعادل در تعلیم و تربیت ✍ بیست‌وهفتم: - بدبینی زن به قابلیت‌های خود - فعالیت اجتماعی زنان ✍ بیست‌وهشتم: - ضرورت هماهنگی والدین در تعلیم و تربیت - آثار هماهنگی والدین ✍ بیست‌ونهم: - زن باردار با شوهر معتاد و شغل غیر قانونی ✍ سی‌ام: - نقش والدین در تربیت فرزند صالح ✍ سی‌ویکم: - تزکیه نفس ✍ سی‌ودوم: - اشتغال زن با شوهر ولخرج ✍ سی‌وسوم: - ویژگی‌های اثرگذاری برای بستر تکامل ✍ سی‌وچهارم: -ایجاد فضای انس با ارزش‌ها ✍ سی‌وپنجم: - فعالیت تغذیه - فعالیت تعلیم ✍ سی‌وششم: - حب ذات و فلسفه تعلیم و تربیت ✍ سی‌وهفتم: - درک فلسفه تعلیم و تربیت با رفع یک ضعف در کودکش ✍ سی‌و‌هشتم: - تربیت عقلانی ✍ سی‌ونهم: - دوراندیشی در تربیت فرزند ✍ چهلم: - تربیت عاطفی ✍ چهل‌ویکم: - پاسخ به افرادی که به حضور در انتخابات تمایل ندارند. ✍ چهل‌ودوم: - شناخت کاندیدای اصلح ✍ چهل‌وسوم: - تعادل بین دیگرخواهی و خودخواهی ✍ چهل‌و‌چهارم: - شروط دوراندیشی تحمل شیطنت کودک ✍ چهل‌وپنجم: - تربیت اخلاقی ✍ چهل و ششم: - ویژگی‌های رفتار اخلاقی ✍ چهل‌و‌هفتم: - تعدیل خودخواهی با زندگی گروهی ✍ چهل‌وهشتم: - بهترین آثار زندگی گروهی ✍ چهل‌و‌نهم: - تعدیل کم‌رویی ✍ پنجاهم: - آثار اشک بر امام حسین علیه‌السلام ✍️ پنجاه و یکم: - رابطه اسراف و دروغ ✍️ پنجاه و دوم: -تعریف تربیت دینی ✍️ پنجاه وسوم: -عامل تعلیم و تربیت ✍️ پنجاه و چهارم: -ویژگی‌های وراثت و محیط ✍️ پنجاه و پنجم: -نقش محیط برجسته‌تر است یا اراده انسان؟ ✍️ پنجاه و ششم: -غنی_سازی_محیط_رحم مساعد_سازی_محیط_رحم ✍️ پنجاه و هفتم: -ماندگاری اثر وراثت در زنان یا مردان ؟ ✍️ پنجاه و هشتم: - تعدیل مشاجره ✍️ پنجاه و نهم: - مهمترین آفت اراده ✍️ شصتم: -قدرت اصلاح انسان جلب دستاورد الهی ✍️شصت ویکم: - مسئولیت اصلی انسان نسبت به خودش ✍️ شصت و دوم: - اراده انسان ✍️ شصت و سوم: -مقایسه محبت و خشونت ✍️ شصت و چهارم: -حد پافشاری کردن به حق خود ✍️ شصت و پنجم: - ایثار در روابط همسران ✍️شصت و ششم: - روش‌های پرورش کرامت اختیار ✍️شصت و هفتم: - آثار نتیجه گرایی در امر تعلیم و تربیت ✍️ شصت و هشتم: -ارزش رفتارهای تربیتی تابع هدف ✍️ شصت و نهم: -نقش افعال اختیاری در حرکت به سوی هدف
هدایت شده از 🎀 𝒮𝒶𝒽𝒶𝓇 🎀
💠 آرشیو پاسخ به ✍️ هفتادم: درک هدف نهایی ✍️هفتاد و یکم: افزایش قدرت تعقل ✍️هفتاد و دوم: ارتباط پرهیز از طاغوت با پرستش خدا ✍️هفتادو سوم: نترسیدن از سرزنش های مخالفان ✍️هفتاد و چهارم: نقش عملکرد مردم در ساختار حکومت ✍️ هفتاد وپنجم: هدایت اهل ایمان در اختلاف و تفرقه ✍️ هفتادو ششم: ضرورت مرحله‌بندی تعلیم و تربیت ✍️هفتادو هفتم: صلاحیت‌های همسری و مادری ✍️هفتادو هشتم: اولین فعالیت مرحله اول تعلیم و تربیت ✍️هفتادو نهم: ضرورت و آثار پیاده روی اربعین ✍هشتادم کلید ورود به شخصیت ✍ هشتاد و یکم نکاتی که مرد بداند تا اقتدار زنش حفظ شود. ✍️هشتاد و دوم راهکار غلبه بر ضعفهای موجود در تعلیم و تربیت. ✍هشتاد و سوم: صوت و سیرت قرآن ✍️هشتاد و چهارم: اساس فعالیت تعلیم و تربیت پیش از تولد ✍️هشتاد و پنجم: واژه قرآنی رَحِم ✍️هشتاد و ششم: اقدامات مادر در حساس ترین مرحله‌ی جنین ✍️هشتادو هفتم شرح نقش مرد از دید همسرش در مرحله‌ی جنینی فرزندش ✍هشتادو هشتم: ارتباط متعامل مادر و کودک در مرحله‌‌ی سیادت ✍️هشتادو نهم: چند جمله انگیزشی جهت تقویت انگیزه های مادری ✍نودم: ملعونترین موجود در روابط انسانی ✍نود و یکم: ضرورت ارضای هماهنگ نیازهای مادی و عاطفی کودک در مرحله سیادت ✍️نود و دو آسیب به شخصیت کودک با سرزنش افراطی ✍نود و سوم: اشتباه عمده والدین در مرحله‌ی سیادت ✍️نود و چهارم هدف عملی در آموزش و نقش معلم در تحقق آن ✍نود و پنجم: آسیب‌های مدرسه‌های_غیردولتی ✍️ نود و ششم: ویژگی های فضای تربیتی در مرحله‌ی اطاعت ✍️نودوهفتم: آثارظلم به غدیر ✨وَ صَلَّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ الِهِ الطّاهِرین✨ 🌹 عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴نهج البلاغه ۱۵۳: درود خدا بر مولی فرمودند: آن كه را شعار خود نمود نفسش را ساخت، و كسى كه خود را كرد راضى به شد، و آدمى كه را بر خود داد گشت. 🍃حکمت ۲🍃 @tabyin1318
✨ بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🖼 آرشیو تابلو های ✍️تابلوی اول: عرض_ارادت ✍️تابلوی دوم: ماهیت_تعلیم_وتربیت ✍️تابلوی سوم وضعیت_موجود ✍️ تابلوی چهارم رمز تعلیم و تربیت ✍️ تابلوی پنجم تربیت ✍️ تابلوی ششم تعریف تربیت ✍️ تابلوی هفتم سه فعالیت مهم در تربیت ✍️ تابلوی هشتم فلسفه تعلیم و تربیت ✍️تابلوی نهم ابعاد تعلیم و تربیت ✍️ تابلوی دهم تربیت عاطفی ✍️ تابلوی یازدهم تربیت اخلاقی ✍️ تابلوی دوازدهم تربیت اجتماعی ۱ ✍️ تابلوی سیزدهم تربیت اجتماعی ۲ - علل کم رویی ✍️ تابلوی چهاردهم تربیت دینی ✍️ تابلوی پانزدهم عوامل و زمینه های تعلیم و تربیت ۱ - خود فرد ✍️ تابلوی شانزدهم عوامل و زمینه های تعلیم و تربیت ۲ - محیط ✍️ تابلوی هفدهم عوامل و زمینه های تعلیم و تربیت ۳ - وراثت ✍️ تابلوی هجدهم دلایل اهمیت و نقش بالای اراده در تعلیم و تربیت ۱ - قدرت تغییر دهندگی انسان ✍️ تابلوی نوزدهم دلایل اهمیت و نقش بالای اراده در تعلیم و تربیت ۲ - قدرت خودسازی و اصلاح انسان ✍️ تابلوی بیستم دلایل اهمیت و نقش بالای اراده در تعلیم و تربیت ۳ - قدرت اراده انسان - مسئولیت پذیری انسان ✍️ تابلوی بیست و یکم ویژگی های تعلیم و تربیت ۱ - همراهی تزکیه و تعلیم ✍️ تابلوی بیست و دوم ویژگی های تعلیم و تربیت۲ - تقدم محبت بر خشونت ✍️ تابلوی بیست و سوم ویژگی های تعلیم و تربیت۳ - روحیه ی هماهنگی و جمعی ✍️ تابلوی بیست و چهارم ویژگی های تعلیم و تربیت۴ - روحیه ی ایثار ✍️ تابلوی بیست و پنجم ویژگی های تعلیم و تربیت ۵ - کرامت اختیار متربی ✍️ تابلوی بیست و ششم ویژگی های تعلیم و تربیت ۶ - روحیه ی اخلاص ✍️ تابلوی بیست و هفتم اهداف تعلیم و تربیت ۱ - تعریف و ضرورت هدف ✍️ تابلوی بیست و هشتم اهداف تعلیم و تربیت ۲ - انواع هدف در تعلیم و تربیت ✍️ تابلوی بیست و نهم اهداف تعلیم و تربیت ۳ - هدف نهایی ✍️ تابلوی سی ام اهداف تعلیم و تربیت ۴ - افزایش قدرت تفکر ✍️ تابلوی سی و یکم اهداف تعلیم و تربیت ۵ - پرستش خدا و پرهیز از طاغوت ✍️ تابلوی سی و دوم اهداف تعلیم و تربیت ۶ -ابلاغ پیام الهی برای راهنمایی انسان -پرورش روحیه‌ی نترسیدن از قدرت‌های استکباری و سرزنش‌های مخالفان ✍️ تابلوی سی و سوم اهداف تعلیم و تربیت ۷ - ترغیب مردم برای استقرار عدالت در جامعه ✍️ تابلوی سی و چهارم اهداف تعلیم و تربیت ۸ - مبارزه با اختلاف و تفرقه در بین مردم ✍️ تابلوی سی و پنجم مراحل تعلیم و تربیت ۱ -اصلاح یا تقویت نگرش‌ها -هدایت گرایش‌ها -پرورش استعدادها ✍️ تابلوی سی و ششم مراحل تعلیم و تربیت ۲ - مرحله ی اول پیش از تولد ✍️ تابلوی سی و هفتم مراحل تعلیم و تربیت ۳ - دقت در انتخاب همسر ✍️ تابلوی سی و هشتم مراحل تعلیم و تربیت ۴ -شناسایی ضعف‌های مهم شخصیتی زن و شوهر و تلاش برای اقدامات اصلاحی و تربیتی ✍️ تابلوی سی و نهم مراحل تعلیم و تربیت ۵ - ایجاد و تقویت نگرش اسلام نسبت به فرزند در خود ✍️ تابلوی چهلم مراحل تعلیم و تربیت۶ - آشنایی لازم با فرآیند تعلیم و تربیت -آشنایی با تجربیات دیگران درباره‌ی تعلیم و تربیت -مراقبت از چگونگی ظهور و بروز احساسات و افکار خود -استمداد دائمی از خدای متعال ✍️ تابلوی چهل و یکم مراحل تعلیم و تربیت ۷ - مرحله ی جنینی (انعقاد نطفه) ✍️ تابلوی چهل و دوم مراحل تعلیم و تربیت ۸ - نیازهای رشد در مرحله ی جنینی ✍️ تابلوی چهل و سوم مراحل تعلیم و تربیت ۹ -فعالیت‌های عمده‌ی مرحله‌ی جنین ✍️ تابلوی چهل و چهارم مراحل تعلیم و تربیت ۱۰ - مرحله ی سیادت ✍️ تابلوی چهل و پنجم مراحل تعلیم و تربیت ۱۱ - نیازهای رشد در مرحله سیادت ✍️ تابلوی چهل و ششم مراحل تعلیم و تربیت ۱۲ - ادامه نیازهای رشد در مرحله سیادت ✍️ تابلوی چهل و هفتم مراحل تعلیم و تربیت ۱۳ - روش‌های تأمین نیازها در دوره‌ی سیادت۱ ✍️ تابلوی چهل و هشتم مراحل تعلیم و تربیت ۱۴ - روش‌های‌ تامین‌ نیازها در دوره‌ی سیادت۲ ✍️ تابلوی چهل و نهم مراحل تعلیم و تربیت ۱۵ -اشتباه ها و فعالیت ها در دوره‌ی_سیادت ✍️ تابلوی پنجاهم مراحل تعلیم و تربیت ۱۶ - مرحله ی اطاعت ✍️ تابلوی پنجاه و یکم مراحل تعلیم و تربیت ۱۷ - ویژگی های مرحله ی اطاعت ✍️ تابلوی پنجاه و دوم مراحل تعلیم و تربیت ۱۸ - نیاز های کودک در مرحله ی اطاعت ✍️ تابلوی پنجاه و سوم مراحل تعلیم و تربیت ۱۹ -روشها در مرحله‌ی_اطاعت -روشها در همه‌ی مراحل تعلیم و تربیت
هدایت شده از آرشیو گروه خانواده سالم
💠 فهرست موضوعی مباحث خانواده سالم 💞 اهمیت خانواده ۱ - زوج آمدن حضرت آدم و حضرت حوا به زمین - سنگ بنای اولیه‌ی اجتماعی شدن 💞 اهمیت خانواده ۲ - علت هبوط انسان به زمین - خانواده محل امن ارضای نیازها 💞 تعریف خانواده ۱ -تعریف خانواده در لغت و اصطلاح 💞 تعریف خانواده ۲ -آزادی درونی و استقلال محیطی زیربنای شخصیت - تعریف واژه‌های اجتماعی و قرار داد 💞 تعریف خانواده ۳ - تعریف واژه‌های آگاهانه، زن و مرد، عقد شرعی 💞 تعریف خانواده ۴ - واژه‌ی هدف - دو شرط خانواده سالم 💞 اهداف خانواده ۱ - هدف نهایی انسان 💞 اهداف خانواده ۲ - تحصیل آرامش 💞 اهداف خانواده ۳ - اتحاد دو جان - مبدا نیل به حیات توحیدی 💞 اهداف خانواده ۴ - ترکیب صفات جمال و جلال الهی - قدرت انسان سازی خانواده 💞 اهداف خانواده ۵ - استقلال فکری مرد و استقلال عاطفی زن زمینه‌ساز استقلال محیطی - تعریف مودت و رحمت 💞 اهداف خانواده ۶ - زوجیت حکیمانه‌ترین بستر ارضای نیاز - طبقه‌بندی نیازها 💞 اهداف خانواده ۷ - پیوند نیازهای مادی و روانی - ظهور نیازهای عالی 💞 اهداف خانواده ۸ - خودخواهی تعدیل یافته - حرکت طولی انسان 💞 اهداف خانواده ۹ - تعادل بین خودخواهی و دیگرخواهی - مصداق اکمل نیازها 💞 اهداف خانواده ۱۰ - تکمیل شخصیت زوجین - تفاوت زمینه‌ی تولید جاذبه 💞 اهداف خانواده ۱۱ - پرورش فرزندان مسئولیت‌پذیر - قبول کردن امانت الهی - ظلوم و جهول بودن انسان 💞 اهداف خانواده ۱۲ - تکامل یعنی متصل شدن به ارزش‌های اخلاقی 💞 اهداف خانواده ۱۳ - اولین آفت خانواده سالم 💞 اهداف خانواده ۱۴ - آفت فراموشی نقش اصلی زن 💞 اهداف خانواده ۱۵ - دومین آفت خانواده سالم - ارزش‌گذاری به شخصیت و کارهای هم‌دیگر 💞 ارکان خانواده ۱ - رکن روابط و رکن ضوابط 💞 ارکان خانواده ۲ - عقل نظری، تدبیر با چاشنی محبت - عقل عملی، محبت با چاشنی تدبیر 💞 ارکان خانواده۳ - فرصت و تهدیدات در وظایف زوجین 💞 ارکان خانواده ۴ - تسخیر متقابل برای خدمت متقابل 💞 ارکان خانواده ۵ - ایجاد رنجش، بیان گله‌ها، همسران زودرنج 💞 ارکان خانواده ۶ - ارتباط با خود - ایجاد عزت‌نفس 💞 ارکان خانواده ۷ - آثار مهم عزت‌نفس - عاشقانه‌ترین رفتارها - عاقلانه‌ترین رفتارها 💞 ارکان خانواده ۸ - رویکرد توحیدی شدن در ارتباط زوجین 💞 ارکان خانواده ۹ - تعریف فرهنگ - خرده فرهنگ‌ها 💞 ارکان خانواده ۱۰ - فرهنگ اجتماعی - بستر تقویت یا تخریب فرهنگ جامعه 💞 ارکان خانواده ۱۱ نمونه هجمه‌های فرهنگی دشمن ➖مجاهدت فرهنگی 💞 مثلث آفات خانواده ۱ -گله‌مندی بیهوده -مردی که دچار گله‌مندی بیهوده شده است! 💞 مثلث آفات خانواده ۲ -زیاده‌خواهی -اصل خودپذیری در کاهش گلهمندی و زیاده‌خواهی 💞مثلث آفات خانواده ۳ -تعصبات درونی -راهکار برون رفت از تعصبات درونی 💞 مثلث آفات خانواده ۴ -دخالت‌های دیگران -در مواجهه با دخالت دیگران چه باید کرد؟ 💞 مثلث آفات خانواده ۵ -مراحل رفع آفات -نقش نگاه انسانی در خانواده -شکل‌گیری ارتباط انسانی در خانواده 🧕🏻 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۱ -زن رکن اساسی سعادت و شقاوت جوامع بشری 🧕🏻 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۲ - فتح قله‌ی انسانیت - فاطمه سلام‌الله، الگوی فراجنسیتی، فراملیتی، فرادینی، فرامکانی - تاسی از کدام بعد شخصیتی حضرت فاطمه سلام‌الله؟ 🧕🏻 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۳ -رسیدن به قله‌ی شخصیتی حضرت فاطمه سلام‌الله - چرایی مبارزه حضرت فاطمه سلام‌الله در نهاد خانواده و صحنه علنی جامعه؟ 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۴ - نگاه دین و نظام جمهوری اسلامی به زن 🧕شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۵ - هم‌ردیف بودن ساختار خلقت زن و مرد - پیامبر ابرمرد دفاع از زن - تعریف تلاش اجتماعی زن 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۶ - جمال یعنی چه؟ - کمال کجا مخفی شده است؟ 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۷ - زن در آیینه حکمت 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۸ - مهرورزی چیست ؟ - عبور سالم زن از جمال خود 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۹ - ربوبیت چیست؟ - کلید ورود زن به کمال خود 🖨 متن قابل چاپ (pdf) مباحث خانواده سالم ۱ 🖨 متن قابل چاپ(pdf)مباحث خانواده سالم ۲
هدایت شده از 🎀 𝒮𝒶𝒽𝒶𝓇 🎀
💠 فهرست موضوعی مباحث خانواده سالم 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۹ - ربوبیت چیست؟ - کلید ورود زن به کمال خود 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۱۰ - تحول درگرومهرورزی و ازخود گذشتگی - زیبایی نسبی در گرو آزمون 🧕شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۱۱ - ارکان مهم مدیریت خانواده 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۱۲ - ظلم به زن 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۱۳ - طبیعت اولیه - دوره اول تربیت -فرق تزکیه وتربیت 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او ۱۴ - تنوع طلبی مرد -ارزش اخلاقی کارمرد 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او۱۵ -نهادخانواده 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او۱۶ -مسولیت خانواده زن -مسولیت اجتماع مرد 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او۱۷ -تربیت مادر 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او۱۸ -خدمت بی منت - انتقال فکر و فرهنگ 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او۱۹ - مقایسه کارِ زن با کارِ مرد 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او۲۰ -آثار تربیتی مادر آگاه 🧕 شخصیت_زن_و_کارکردهای_او۲۱ - جمع آوری تلاش ها و زحمات مادر در سه محور 💞فرآیند_همسرداری۱ -خانواده یک بنای بی نظیر 💞فرآیند_همسرداری۲ -نهاد خانواده - بستری برای کمال خواهی زن و شوهر 💞فرآیند_همسرداری۳ - همسرداری - همکاری - حفظ دین 💞فرآیند_همسرداری۴ - درک همسر 💞فرآیند_همسرداری۵ - نگرش به همسر 💞فرآیند_همسرداری۶ - اصلاح نگرش به همسر 💞فرآیند_همسرداری۷ شناخت نسبی از روحیات همسر 💞فرآیند_همسرداری۸ - جنبه های منفی همسر 💞فرآیند_همسرداری۹ شناخت نقاط برجسته زندگی همسر 💞فرآیند_همسرداری۱۰ - علاقه مندی ها و تمایلات همسر 💞فرآیند_همسرداری۱۱ -تکریم همسر 💞فرآیند_همسرداری۱۲ - مصداق های تکریم 💞فرآیند_همسرداری۱۳ - علل بی احترامی به زن - علل بی احترامی به مرد - آثار احترام 💞فرآیند_همسرداری۱۴ - دومین مصداق -محبت کردن 💞فرآیند_همسرداری۱۵ -سومین مصداق تکریم - گذشت یعنی.. 💞فرآیند_همسرداری۱۶ - آثار گذشت 💞فرآیند_همسرداری۱۷ - افزایش عزت 💞فرآیند_همسرداری۱۸ - زمینه های تقویت گذشت 💞فرآیند_همسرداری۱۹ -صداقت 💞فرآیند_همسرداری۲۰ -امانت داری 💞فرآیند_همسرداری۲۱ -زندگی خانوادگی -ساده زیستی 🖨 متن قابل چاپ (pdf) مباحث خانواده سالم ۱ 🖨 متن قابل چاپ(pdf)مباحث خانواده سالم ۲
🌹کلام نور۷۵ در هیچ کجا مثل و جهانی خودشان را نمی‌توانند پیدا کنند. وقتی در این حماسه شرکت می‌کنند، متوجه می‌شوند متعلّق به چه حماسه باعظمتی در عاشورا هستند. وقتی دانش‌آموزان در این جمع می‌آیند عمیقاً احساس می‌کنند که چقدر آینده مال آن‌هاست و چقدر جهان به‌سوی آن‌ها در حرکت است. آینده جهان شبیه آنچه خواهد شد که در اربعین اتفاق می‌افتد. https://eitaa.com/tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🚩 ➖ آن روز که امام برای پذیرش از مدینه به طرف طوس حرکت کرد، در حقیقت تمدنِ اسلامی بود. ➖ مبدأ حرکت فکری امام رضا(ع) از سیاه‌چالی بود که پدر بزرگوارشان سال‌ها در آن‌جا محبوس بودند. و چون حرکت بود، اوج گرفت تا به جایگاه ولایت‌عهدی در عالم سیاست رسید. اگر علما همکاری می‌کردند، امام به حق خود می‌رسیدند. که همان آغاز عینیِ تمدن اسلامی نیز می‌شد. اما افسوس که از طرف علما فهمیده نشد و حتی از سمتِ مذهبی‌های کج‌فهم و دیر‌فهم، چه حرف‌ها که به امام رضا‌(ع) نگفتند! 🔺 همیشه این سوال در ذهنم جریان دارد که وقتی مردم عاشقانه به زیارتِ مشهدالرضا می‌شتابند👇 ⁉️ آیا می‌دانند به زیارت چه کسی می‌روند؟! و آن‌وقت که می‌بینم هنوز هم، عمده‌ی زائران، ضامن آهو بودن امام را پررنگ می‌بینند و از محضرش نیازهای مادی طلب می‌کنند، سوالم را فراموش کرده و غصه‌دار می‌شوم. ✅ یکی از شئون امام این است که مصداق اَکمَل است. 👉 این امر فراتر از زمان و مکان است. اگر امام کاظم(ع) در سیاه‌چال است، سیاست اسلامی هم آن‌جاست. اگر امام رضا(ع) در میانه‌ی بنی‌عباس است، سیاست اسلامی هم آن‌جاست. هرچند این مبارزه 👉 در درونِ کاخ ستمِ بنی‌عباس و آن هم در کِسْوَتِ ولیعهدی باشد. ⬅️ آری اگر این فهمیده شود، تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت. و اگر فهمیده نشود حتی امام نیز در رأس حاکمیت باشد، پیشرفت کارها سرعت چندانی نخواهد داشت. 🚩 امام رضا(ع) دارای آثار عظیمی است که به چند مورد از آن‌ها در بضاعت خودم اشاره می‌کنم: 1⃣ سیاستِ اسلامی را از کنجِ سیاه‌چال‌های بنی‌عباس خبیث تا مقام ولیعهدی ارتقاء داد. 2⃣ سیاست اسلامی را با فقه جعفری عجین کرده و عیارِ مسلمانی ملت ایران را به ترازِ تشیع رسانید. 3⃣ از انتقال خلافت ظاهری اسلام از بنی‌عباس به صهیونیست‌ها جلوگیری کرد. (فضل‌اِبن‌سَهل جاسوس صهیونیست‌ها در دربار مأمون بود و آن توطئه‌ی شوم را دنبال می‌کرد). 4⃣ با پرورشِ شاگردانی فقه جعفری را سینه به سینه انتقال داد، تا در سال ۱۳۴۱ فقیهی با همان مبنا قیام کرده و حکومت اسلامی تشکیل دهد. 5⃣ قرن‌هاست محل جلب و جذبِ برکات رحمت الهی بر تارَک ایران زمین است. 6⃣ مشهدالرضا قرن‌هاست ملجأ و پناهگاه مردم جهان بویژه قشر محرومان می‌باشد. وَ صَلَّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ الِهِ الطّاهِرین 🌹 عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ ✔️حق در استحکام ایجاد می‌کند که باید حفظ شود و ✔️ پویایی ایجاد می‌کند که باید به آن اهتمام نشان داد. 🔹 و هیچ منافاتی با هم ندارند، 👈اگر فردی با تابلوی اخلاق قصد حذف حق را داشته باشد از محدوده‌ی انسانی خارج است.❌ 👈اگر فردی با پافشاری برحق قصد حذف اخلاق را داشته باشد باز از دایره‌ی انسانی خارج است.❌ این دو لازم و ملزوم یک هستند. 💰مهریه یک حق است که پرداختن کریمانه‌ی آن از است. آن مردی که را با روش بد پرداخت کند ارزش اخلاقی آن از بین خواهد رفت و او در برابر که بر همسر وارد نموده باید پاسخگو باشد.‼️‼️ 🔰نکته پایانی اینکه؛شایسته است یک چه زن و چه مرد به مهریه از مجرای حق و اخلاق نگاه‌ کند تا ✔️هم آرامش‌زا باشد و ✔️هم تحقق یابد. ✨و صَلَّ اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ آلِهِ الطّاهِرین✨ 🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🖼 ویژگی ها: 1⃣ ویژگی های بدنی: قوای جسمانی جوان و نوجوان، تکامل تدریجی پیدا می کند و دارد به تکامل می رسد که از مهم ترین آنهاست. به لحاظ جسمانی برای فعالیت‌های متنوع بدنی آمادگی پیدا می کند. 2⃣ ویژگی های ذهنی: هوش رشد می کند. استعدادهای شناختی نوجوان، ظاهر می شود. به تدریج به دست می یابد و در باورهای گذشته تجدید نظر می کند. 🧠تفکر انتزاعی، 👈 یعنی قدرت استنباط از مفاهیم قبل از این دوره، کودکان بیشتر به چیزهای ملموس توجه می کردند. اما در نوجوانی به تدریج، تفکر انتزاعی شکل می گیرد و از حیطه‌ی و به حیطه‌ی اندیشه می روند. اگر خوب پرورش داده شود، قدرت استنباط از مفاهیم بالا می رود. این در همه هست اما شدت و حدّتش در نوجوانان متفاوت است. ✅ برای فضا ایجاد کنید. فرصت دهید تا حرفهایش را بزند. خود حرف زدن هیجانات نوجوان را تعدیل می کند. ایده هایی دارد، هوسهایی دارد. نوجوان که انتظار دارد شما او را تایید کنید بگویید به این دلیل، تایید نمیکنم. ولی خیلی خوب حرف زدی. نه رد می کنید و نه تایید! حتما باید چیزی گفته شود تا فکر نکند تمام حرفهایی که زده است اشتباهند. نوجوان یک حرفی می زند هم کلام درست دارد و هم کلام اشتباه. ✔️ را برایش برجسته کنید، به تدریج از بین می رود. و صَلَّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ آلِهِ الطّاهِرین 🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴نهج البلاغه ۱۵۴: درود خدا بر مولی فرمودند:گويا مى بينم چنگال مرگ در پيکر شما فرو رفته، و علاقه و آرزوها از شما رخت بربسته، شدايد و سختى هاى مرگ و برزخ به شما روى آورده، و حرکت به سوى رستاخيز آغاز شده است و هر يک از شما وارد صحنه محشر مى شود، در حالى که همراه او «سائق» و «شاهدى» است: فرشته اى که او را به سوى محشر مى راند و شاهدى که بر اعمال او گواهى مى دهد.» 🌱شرح حدیث از آنجا که مرگ در انتظار همه انسان ها است و هيچ تاريخ و زمان مشخّصى براى آن وجود ندارد و هر لحظه ممکن است به سراغ انسان بيايد، امام(عليه السلام) آن را به صورت يک امر انجام شده، مطرح مى فرمايد و مى گويد: گويا مى بينم که در چنگال مرگ گرفتاريد. سکرات موت شما را در امواج وحشتناکش فرو برده و پيوندهاى شما با آرزوهايى که همچون خواب و خيال و سراب، در برابرتان قرار داشت، به کلّى قطع شده و در آستانه انتقال از اين دنيا، به جهان ديگر و سپس حضور در محشر، با دو مأمور الهى قرار گرفته ايد. 🍃خطبه ۸۵🍃 https://eitaa.com/tabyin1318
💞 . ➖فرصتهاوآفتها. 🔰هم زن و هم مرد در موجودیت تمام هستند، یعنی نقص نداشته و می‌توانند جدا از هم زندگی کنند. ⬅️ اما تدبیر حکیمانه خالق نظام هستی بر این استوار گشته که قابلیتی در انسان قرار دهد تا در بین همه مخلوقات برجسته باشد. آن قابلیت، است که در زن و مرد هیچ تفاوتی نسبت به آن دیده نمی‌شود. بر همین اساس تفاوت‌هایی در زن و مرد قرار داده که 1⃣ با پیوند سالم، بستر ایجاد می‌شود. 2⃣ زمینه جذب، به همدیگر می‌شود. پیوند بین زن و مرد در راستای تکامل یک فرصت و یک آفت مهم دارد: ✔️ اگر این پیوند در راستای باشد،جمیعاً فرصت اصلاح و رشد خواهد بود. ❌اگر در این پیوند هر کسی بر تمایلات خود تأکید کند به‌ تدریج آفت و بعد سایر آفات بر سر زندگی او سایه خواهد انداخت. ✅ مقصد فرصت‌های زندگی،⬅️ ✅و مقصد آفتهای آن⬅️ است. ❓بر فرض مثال یکی از همسران بر طبل می‌زند، عملکرد آن دیگری چه باید باشد؟ به طور کلی ۵حالت می‌توان برای آن متصور شد: ۱) می‌تواند سکوت کرده و گوشه انزوا را اختیار کند. ۲) می‌تواند با رویکرد اخلاقی به ایجاد فضای اقدام نماید. ۳) می‌تواند با رویکرد حقوقی به احقاق حق خود برخیزد. ۴) می‌تواند مثل همسرش بر طبل خودخواهی بکوبد. ۵) می‌تواند روش را پیش گیرد. 💠 اساس انتخاب این ۵حالت، برگرفته از ، درونی، و خود انسان می‌باشد. متهم کردن همسر به عنوان عامل آن اولاً و ثانیاً است. پس انسان با انتخابش، سرنوشت خود را رقم می‌زند.آن وقت که همسر انتخاب می‌کند، ➖اولا: قیمت و وزن خود را مشخص می‌کند. ➖ثانیا: چگونگی نیل به مقصد زندگی‌اش را معین می‌کند. در مسیر زندگی هم و هم وجود دارد. انتخاب رنج مثبت موجب سیر نزولی⬇️ در رنج‌های زندگی و انتخاب رنج منفی موجب سیر صعودی⬆️ در آن‌ها خواهد شد. برای نیل به سیرِ نزولی در رنج‌ها، انتخاب یک راهبرد است. این نگرش به تدریج رنج‌ها را کاهش داده و لذت عمیق درونی ایجاد می‌کند. 🟡 انسان باید بپذیرد که در این دنیا ضعف، جزء لاینفک زندگی اوست. به عبارت ساده‌تر کم آوردن. این ضعف یک هشدارباش است که انسان، چه در برخورد با وچه ، آن را فراموش نکند، 👈چون در این صورت به دستاویزی محکم دست خواهد انداخت. اما اگر ضعف خود را فراموش کند، هم غرورش تقویت شده❌ و هم دیگران را عامل گرفتاری خودش خواهد دانست.❌ این کم آوردن علاوه بر اینکه هشداری برای دوری از و است، عمدتاً در پیوند با همسر تبدیل به قدرت عظیمی خواهد شد. ✔️آنجا که مرد تلخی ایجاد می‌کند زن با خود آن را به جان می‌خرد و شیرینی تولید می‌نماید، با این عمل چنان رشدی می‌یابد که سال‌ها عبادت فردی، قادر به تحصیل آن نخواهد شد. ✔️آن وقت که مرد شیرینی ایجاد می‌کند، زن با عاطفه جوشان خود چنان، آن را زیبا جلوه می‌دهد که همه اعضای خانواده نسبت به آن اشتیاق پیدا می‌کنند، اینجاست که " برای یک زن جهاد محسوب می‌شود." ✔️اگر مرد در انجام وظیفه‌اش کوتاهی و زن را از حقوقش محروم کند با قدرتی که زن دارد می‌تواند به جای ستیزه‌جویی یا انزوا، را مضاعف کرده و خانواده را از تحریم جهل و غفلت خارج سازد که توأما هم جنبه فردی و هم جنبه اجتماعی تجلی می یابد. ✨و صَلَّ اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ آلِهِ الطّاهِرین✨ 🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹کلام نور۷۶ پیامبر اکرم داشتند جوانها زود ازدواج کنند -چه دخترها و چه پسرها- البته با میل خوشان و خودشان، نه اینکه دیگران برایشان تصمیم بگیرند. ما هم باید در جامعه‌ خودمان این را رواج دهیم. جوان‌ها در سنین مناسب،‌ وقتی از خارج نشده‌اند، در همان حال گرمی و شور و شوق، باید ازدواج کنند. این بر خلاف برداشت و تلقی خیلی از افراد است که خیال می‌کنند ازدواج‌های دوران جوانی، ازدواج‌های است و نیست. درست برعکس است، این‌طور نیست. اگر درست صورت بگیرد، ازدواج‌های بسیار ماندگار و خوبی هم خواهد بود و زن و شوهر در چنین خانواده‌ای کاملاً با هم خواهند بود. ۷۹/۱۲/۲۳ https://eitaa.com/tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🖼 2⃣ تغییرات عاطفی ۱. احساس شخصیت: ، یک زمینه ای برای است که احساس می کند بزرگ شده است. 👈از این رو دوست دارد شخصیتش را رشد دهد و حتی گاهی دچار خطا می شود که از درون به عذاب وجدان می افتد. برای نوجوان کافیست که دیگر والدین با او برخورد بد نکنند چون در مسیر شخصیت طلبی او تزاحم ایجاد می کند. ۲. : نوجوان دوست دارد مستقل تصمیم بگیرد. والدین می گویند؛ فلان رفیق صالح نیست. ولی او همچنان به رفاقتش ادامه می دهد. این عمل، عناد با حرف مربی نیست بلکه نشانه‌ی استقلال طلبی است. ۳. تردید در : نوجوان بعضا در اعتماد به الگوها دچار تردید می شود. این تردید با تجدیدنظر در باورهای گذشته نیز ارتباط دارد که در ذهن نوجوان به یک چالش جدی تبدیل می شود. حالا والدین نیز او را اذیت نمایند، چه می شود؟ ۴. : نوجوان در بیان درخواست ها به تنوع می افتد که علاوه بر آن دوست دارد خودش انتخاب نماید و به آن برسد. برخورد درست والدین تعدیل گر این ویژگیست. ۵. : والدین طبق باورها و سلایق خود، نوجوان را به کار مثبت، دعوت و یا از کار منفی باز می دارند. اما نوجوان نمی خواهد لذتش را ترک کند. والدین با بیان این جمله که تو دیگر بزرگ شده ای، برای نوجوان خود مانع تراشی می کنند اما نوجوان دوست دارد موضوع را مجددا تجربه نماید. و صَلَّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ آلِهِ الطّاهِرین 🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا