eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
426 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 🌐 تاریخ ثابت کرده است که👇 ⭕️ #تکذیب_کنندگان_امام زمان روحی فداه هم ، نابود میشوند ♦️ در طول تاریخ، مردم برای رهایی از بلاها، ظهورِ "نجات دهنده ای" را انتظار می کشیدند! ⬅️مانند نجاتِ نوح از غرق شدن در طوفان! نجات لوط از شهری پر از مردم آلوده! نجات بنی اسرائیل از فرعونیان! 🔺 این شد که خدا، مردمی با زندگی ناپاک را از گردونه تاریخ، حذف کرد؛ ✅تکذیب کنندگانِ نوح، نابود شدند! ⬅️اهالی شهر (قوم لوط) باصاعقه ای سوزانده شدند! ⬅️و نیز غرق شدنِ فرعونیان در نیل... ♻️ لذا این فریادِ منتظران که «أینَ هادِمُ أبنیَةِ الشِّرکِ وَ النّفاق» ریشه ی قرآنی دارد...🔅 📚قرآن کریم شعراء۱۶۹، یونس۷۳، انبیاء۷۱، بقره۴۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 اختصاصی #اسباط: #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #دوران_انقلاب: 🔺 فعالیت بر علیه روزنامه اطلاعات به جهت چاپ مقاله «ایران‌ و استعمار سرخ‌ و سیاه‌» در سال 1356 و پایه گذار مراسم چهلم قیام مردم قم در تبریز. سخنرانی در جمع اعتصاب کنندگان شرکت نفت آبادان و قرائت اعلامیه #حضرت_امام و دستگیری توسط رژیم در سال 57. 🔺 پس از انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام(ره) و با همکاری برخی از فضلا در 16 اردیبهشت ماه 58 #دفتر_تبلیغات را تأسیس کردند. هنوز يكماه از تأسيس دفتر تبليغات نگذشته بود كه سيدحسين موسوی تبريزی كه از گردانندگان اصلی آن مركز محسوب می‌شد، درصدد برگزاری همايشی براي مرحوم #شريعتی برآمد که این خود تقریب فکری این دو شخصیت را نشان می‌دهد. 🔺 در 12 تیر 58 از طرف حضرت امام به عنوان قاضی شرع در تبریز و ارومیه منصوب و نیز بعد از شهادت شهید #قدوسی توسط شورای عالی قضایی در سال 60 به سمت دادستان کل انقلاب انتخاب شد و تا سال 63 عهده دار این منصب بود. 🔺 در دوره اول و دوم نماینده مجلس شورای اسلامی بود و در نخستین روز تشکیل مجلس وقتی #بازرگان داشت درباره عدم ورود روحانیت به مسائل سیاسی سخنرانی می‌کرد، موسوی تبریزی به قصد زدن کشیده محکم به صورت بازرگان به سمت او می‌رود که اطرافیان مانع می‌شوند. 🔺 سیدحسین موسوی تبریزی در جریان انتخابات اولین دوره ریاست جمهوری به #بنی_صدر رأی می‌دهد. ادامه دارد ...
تبیین
📌 اختصاصی #اسباط: #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #دوران_انقلاب
📌 اختصاصی : 🔖 | روحانیون در گذر زمان 1️⃣ : 🔰 : 🔺 سید حسین موسوی تبریزی علاوه بر دادستانی کل انقلاب، در نیز حضور داشته است از همین رو تصمیم گرفت کتابهایی که از و خانه‌های تیمی و یا جاهای دیگر مصادره می شود به قم و دفتر تبلیغات منتقل شود. 🔺حدود 500 هزار نسخه کتاب به دفتر تبلیغات رسید و با تفکیکی که صورت گرفت و کتب تکراری کنار گذاشته شد، تقریبا 200 هزار جلد کتاب با موضوعات اعتقادی و اقتصادی و تاریخی و عمدتاً سیاسی باقی ماند که از هر کدام آنها دو ـ سه نسخه در کتابخانه سیاسی دفتر تبلیغات قرار داده شد. 🔺 چون در بین این کتب، کتابهای هم وجود داشت فقط برای افرادی که صلاحیت استفاده از این کتابها را داشتند کارت ویژه صادر کردند تا در مواقع لزوم بتوانند این کتابها را مورد مطالعه قرار بدهند. 🔺 به غیر از کتابخانه سیاسی دفتر تبلیغات یک کتابخانه دیگر در خیابان صفاییه قم مشغول فعالیت شده بود که عنوان کتابخانه سیاسی حوزه علمیه قم به آن داده بودند. در این کتابخانه مرحوم آقای محمودی باجناق گیلانی و شخص دیگری به نام موسوی زنجانی و عده‌ای دیگر زیر نظر فعالیت می‌کردند. 🔺سیدحسین موسوی تبریزی در این خصوص می گوید: ما با آنها ارتباط چندانی نداشتیم و تنها یکی دو بار با آقای درباره سیدمهدی صحبت کرده بودیم. 🔸 تا اینکه یک روز از طرف آقای منتظری پیغام رسید که ما تعدادی از این کتابهای مصادرهای را در اختیار کتابخانه سیاسی سیدمهدی هاشمی قرار بدهیم که ما ابتدا توجه نکردیم ولی ایشان یکی دو بار دیگر هم پیغام فرستاد که ما باز پشت گوش انداختیم تا اینکه شنیدیم ایشان از من و آقای که مسئول دفتر تبلیغات بود ناراحت شده و گله کرده است». 🔺 وی علی رغم میل باطنی با اصرار مرحوم منتظری تعدای از کتابهای مصادره‌ای را به این کتابخانه تحویل داد اما آنها بعد از ملاحظه کتابها اینگونه اظهار کردند که «اینها یک سری کتاب بنجل و به دردنخور است که به ما داده‌اند؛ به همین جهت چند روز بعد کتابها را پس دادند و از سوی دیگر کار آقای سیدمهدی هاشمی هم چندان ادامه نیافت». ادامه دارد ...
📌تنها ڪتابی ڪه با خواندنش غافلگیر میشوی و خودت نویسنده آن هستی، می باشد ڪه در روز قیــامت به تو گفته می شود 👈ڪتابت را بخوان ! 💠 اقْرَأْ كـــــِتَابَكَ كـَفَىٰ بِنَفْسِكَ الـْيَوْمَ عَـلَيْكَ حَسِيبًا ♻️ و به او می فرماییم؛ کتابت را بخــــوان، کافی است که امروز؛ سوره الاسراء/14 ✅ پس تلاش کن آن را خوب بنویسی تا قدرت خواندنش را رو بروی الله عزوجل داشته باشی و از خواندنش لذت ببری.. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ یاد تبریک های برجامی بخیر ♻️ ❌این روزها با رسوا شدن پادشاه لخت #برجام در افکار عمومی که دیگر حتّی غرب گرایان هم هیچ دفاعی از آن ندارند و نیز روشدن دست خالی دولت و اعمال تحریم های جدید در فضای پسابرجام، بازخوانی مواضع #خواصی که روزگاری همنوا با غرب گرایان، دلواپسان (انقلابیون واقعی) را به باد طعن و کنایه گرفته بودند و در تبریک گویی از یکدیگر سبقت می گرفتند ضروری به نظر می رسد. ❌اکنون با فرونشستن هیجانات پوچ #برجام، عده ای از #خواص_مدعی که هموار کننده مسیر برجام و حامی تصویب #برجام بودند، با #تغییر_جهت_باد ناگهان آنچنان چرخیده اند و خود را #دلواپس و انقلابی جا می زنند که گویا فراموش کرده ایم چطور سعی در منزوی کردن #انقلابیون_واقعی داشتند. ❌بازخوانی مواضع #خواص ضروری بنظر می رسد، تا کسی نتواند از ضعف حافظه تاریخی ملّت سوءاستفاده کند و خود را منتقد #برجام جا بزند و در برهه های بعدی نیز خودشان را علمداران جبهه انقلابی معرفی کنند. آنانیکه در زمان لازم نه تنها هموار کننده جاده تصویب برجام بودند، بلکه سعی در تحقیر و انزوای جریان انقلابی نیز داشتند. البته عده ای از این خواص هم نه از سر کاسبکاری، بلکه بخاطر نداشتن تحلیل درست از برجام حمایت کردند👇 سعی داریم در پست های بعدی #تبریک_های_برجامی عزیزانی همچون : 🔸احمد توکلی 🔹محمدباقر قالیباف 🔸علی اکبر ولایتی 🔹محسن رضایی 🔸فیرزآبادی 🔹اعرافی 🔸امامی کاشانی 🔹علاءالدین برجردی 🔸محمدرضا باهنر 🔹علی لاریجانی 🔸فاضل لنکرانی و ... رو یاد آوری کنیم . #کانال_تبیین
📍 چرا باید درباره افول آمریکا بحث کرد؟🤔 🖊 چون 🌡درد ما درد و است ، درد این است که فکر کنیم خودمان عرضه نداریم و باید غربی ها کشور ما را اداره کنند❗️ ✳️ برای شناخت صحیح از دشمن و برای کمک به تصمیم صحیح دولت و مردم، باید واقعیت غرب و بویژه آمریکا را نشان داد👌 ✅ در این زمینه می فرماید: نقاط ضعف دشمن را -نقاط ضعف معرفتی و عملی دشمن را- باید شناسایی کرد و اینها را به رخ انسان‌هایی که احتیاج دارند این مطلب به رخ آنها کشیده بشود، کشاند.✌️ 📎 آیت الله نیز در این باره می فرمایند: اگر غرب را تحقیر کنید، بانوان ما خودشان چادر سر می‌کنند! نمی‌شود غرب را مدام تجلیل کنید، و بعد...‼️ 🔵باید سعی کنیم موج افول آمریکا را در کشور راه بیندازیم و مردمان باور کنند که خیری در دوستی با آمریکا نیست.💯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰پيامبر اکرم (صلّي الله عليه و آله) 💠ألْزِمُوا مَوَدَّتَنا أهْلَ الْبَيْتِ فَإنَّهُ مَنْ لَقي اللهَ وَ هُوَ يُحِبُّنا دَخَلَ الْجَنَّةَ بِشَفاعَتِنا وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لا يَنْفَعُ عَبْدٌ بِعَمَلِهِ إلّا بِمَعْرِفَتِهِ بِحَقِّنا. ♻️به محبت و عشق به ما روي بياوريد زيرا کسي که خدا را با چنين خصلتي ملاقات کند داخل بهشت گردد و از ما برخوردار شود، قسم به خدايي که جانم در دست او است جز با معرفت به حق ما، هيچ کس از عمل خود بهر ه اي نخواهد برد. 📕امالي مفيد،ص۴۳
🔴اثر در بدبختی و هلاکت انسان ! ‼️مرحوم ملا احمد نراقی رَحِمَهُ الله در كتاب «معراج السعادة» مال حرام را از بزرگ‌ترین عوامل هلاكت انسان و مهم‌ترین موانع رسیدن به سعادت [دنیوی و اُخروی] معرفی می‌كند و می‌فرماید: ‼️«بیش‌تر كسانی كه به هلاكت رسیده‌اند، به سبب خوردن مال حرام بوده و اكثر مردمی كه از فیوضات و سعادات محروم مانده‌اند، به واسطه آن است... كسی كه تأمل كند، می‌داند كه خوردن حرام، اعظم حجابی است كه بندگان را از وصول به درجه ابرار [باز داشته] و قوی‌تر مانعی است برای اتصال به عالم انوار.» ‼️ایشان در ادامه می‌فرماید: «آری، دلی كه از لقمه‌ حرام روییده شده باشد كجا و قابلیت انوار عالم قدس كجا؟ و نطفه را كه از مال مردم به هم رسیده باشد با مرتبه رفیعه انس با پروردگار چه كار؟ چگونه پرتو لمعات عالم نور، به دلی تابد كه بخار غذای حرام، آن را تاریك كرده؟ و كی پاكیزگی و صفا از برای نفس حاصل می‌شود كه كثافات مال مشتبه آن را آلوده و چرك نموده باشد؟» 📚معراج السّعاده، ص ۴۲۸ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️بازگشت نژادپرستی جاهلیت به مجلس انقلاب ✍️علی علیزاده، تحلیلگر سابق بی بی سی 🎥 این رحیمی‌ جهان‌آبادی نماینده تربت جام است که بر سر نماینده دیگر مجلس فریاد میزند و تحقیرش میکند به این جرم که اجدادش از افغانستان مهاجرت کرده‌اند. ✴️سخن رحیمی جهان‌آبادی رسما سخنی نژادپرستانه است. چه شد که از خمینی و طالقانی و انقلاب اسلامی که همه انسانها را به یک چشم نگاه میکرد رسیدیم به امثال رحیمی جهان‌آبادی و گفتار ملی گرایی نژادپرستانه شان؟ ✴️باید به رحیمی جهان‌آبادی گفت: وقتی امثال تو روی صندلی راحت مجلس لمیده بودید، جوانانی با اصل و نسب افغانستانی داشتند برای امنیت تو و خانواده ات و حفظ مرزهای ایران در سوریه شهید میشدند. ✴️باید مقابل ملی‌گرایی برآمده از باستانگرایی و ایرانگرایی ایستاد. هویت ملی ما فراتر از آن است که خود را براساس برتری نژادی و قومی و افتخار به جهانگشایی‌ها و قتل‌عام‌ها و آدمکشی‌های شاهان و امپراطوران خونخوار گذشته تعریف کند. ✴️هویت ملی ایرانی هویتی نیست که به اصل و نسب بنازد. هویتی بناشده بر پایه مناسبات جاهلیت و خون و نژاد و جعلیات آریایی نیست. هویت ایرانی، هویت ملتی است که افتخارش مقاومت چهل ساله علیه ظلم امپراطوری آمریکا و کمک کردن به همه مظلومان جهان برای براندازی نظم مبتنی بر سلطه و چپاول است. 👇 @tabyinchannel
📝 | مروری بر پيشينه تمدنی نهضت‌های فکری-معرفتی جهان اسلام/ بخش نخست 🔸 بررسی تاريخ اسلام نشان می‌دهد که فرهنگ و تمدن اسلامی مسيری مضبوط و دقيق دارد و بر پايه منطقی قابل درک و بيان‌شدنی شکل گرفته که احتمالاً تبلور همان فلسفه تاريخ اسلام است و اين تاريخ تکرار می‌شود. 1️⃣ مرحله اول: دعوت پیامبراکرم به اسلام از مکه: تاريخ اسلام با دعوت پيامبر اکرم از آغاز شد و اين همان آغاز حرکت در تاريخ فرهنگ و بود. 2️⃣ مرحله دوم: تشکيل در يثرب: اين حرکت مهم تاريخ بشر، با تشکيل حکومت اسلامی در يثرب شکل گرفت و از آن پس يثرب تبديل به شد. از اين نام‌گذاری می‌توان به صورت نمادين استنتاج کرد که مدنيّت اسلامی با اين حرکت پايه‌گذاری شد. 3️⃣ مرحله سوم: گسترش اسلام بود شامل دو بخش: بخش اول، انتشار دين اسلام در جزيرة العرب و بخش دوم، گسترش آن در جهان متمدّن آن روزگار، شاملِ بين‌النهرين، ، روم، مصر، حبشه، هند، ماوراءالنهر، چين و ماچين، شمال آفريقا و سرانجام جنوب اروپا بود. اوج اين مرحله در سده‌های اول و دوم هجری نمايان شد. اين فتوحات علاوه بر اينکه به وسعت جغرافيايی جهان اسلام منجر شد، آثار اجتماعی، فرهنگی و جنبه‌های تبليغی نيز داشت. 4️⃣ مرحله چهارم: ارتباط با تمدن‌های کهن و انتقال آن‌ها: مجاور شدن فرهنگ و تمدن نوپای با تمدن‌های کهن جهان و کوشش برای شناخت و انتقال آن تمدن‌ها به حوزه تمدن اسلامی بود. اين نهضت به شکل جدّی از سده دوم آغاز و تا سده‌های سوم و چهارم هجری ادامه يافت. اين انتقال تمدن از چند طريق انجام شد. 🔺 الف) ترجمه که جدی‌ترين شکل انتقال بود و در تاريخ نام آن را گذاشته‌اند. در تاريخ قديم تمدن‌ها، چنين حرکتی به لحاظ سرعت و حجم معارف انتقالی بی‌سابقه بود؛ برای نمونه فقط يک پدر و پسر (حُنين بن اسحاق و اسحاق بن حُنين) بيش از ۲۰۰ کتاب و رساله را از يونانی و سريانی به عربی ترجمه کردند. 🔺 ب) تأسيس کتابخانه، دارالحکمه و نظاميه‌ها. 🔺 ج) انتقال دانشمندان و به تعبير امروز «جذب مغزهای متفکر» به مراکز علمی و آموزشی . ادامه دارد ... ✍️ حجت الاسلام محسن محمدی 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3518 @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکومت حضرت حجت صاحب الامر و العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در روایات داریم که در زمان ظهور حضرت جایی را برای دادن صدقات و صرف پول در راه نیک نمی یابد، زیرا بی نیازی، همه ی مؤمنان را فراگرفته است! (بحارالانوار،ج52،ص339) امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: به همه ی شیعیان ما اجازه داده شده از آن چه در دست دارند به شیوه ای نیکو انفاق کنند، ولی هنگامی که حضرت مهدی (علیه السلام) قیام کند برهمه ی ثروت اندوزان ثروت اندوزی را حرام می کند، بر صاحبان گنج هاست که گنج های خود را پیش او بیاورند تا در راه بی نیازی عمومی خرج شود! (اصول کافی،ج3ص61) مردم در حکومت حضرت مهدی (علیه السلام) چنان از نظر فکری رشد می کنند که بدون زور و فشار، به وظایف خود عمل می کنند. یکی از آن وظایف، پرداخت مالیات درآمد به دولت اسلامی است. اگر همه ی مسلمانان، خمس درآمد و زکات اموال خود را به حکومت اسلامی پرداخت کنند، رقم بزرگی پدید می آید و دولت بر هر گونه اقدام اصلاحی و خدمات همگانی قادر می شود! (چشم اندازی به حکومت مهدی (علیه السلام)،طبسی،ص200) در روزگار ظهور، هر چند بخشش آن حضرت بی حساب است و مردم به شیوه های گوناگونی در آمدهایی دارند که آنان را بی نیاز می کند، ولی آن چه بیش تر نظر را جلب می کند، بلند طبعی و روح بی نیازی در آنان است. مردم در عصر امام زمان (علیه السلام) از اغنای روحی برخوردارند و این، همان دگرگونی معنوی است که در آن عصر پدید می آید! (چشم اندازی به حکومت مهدی (علیه السلام)،طبسی،ص200) شکوفایی دانش، بویژه علم بهداشت و درمان در عصر حکومت حضرت مهدی (علیه السلام) به حدی می رسد که در روایات مختلف اشاره به طولانی شدن عمر مردم آن دوره، درمان نابینایان و زمین گیرها و … شده است! امام حسین (علیه السلام) درباره ی حکومت حضرت مهدی (علیه السلام) می فرمایند: هیچ نابینا، زمین گیر و دردمندی روی زمین نمی ماند، مگر آن که خداوند درد او را برطرف می سازد! بحارالانوار،ج53،ص62) بیعت» یک برنامه اجتماعی برای رسمیت دادن به حکومت یک حاکم و به معنای اعلام پذیرفتن او وتسلیم در برابر اوست، جلوه ی ظاهری بیعت، ست در دست حاکم گذاشتن و فشردن دست اوست، و در پس این پرده ی ظاهری، عهد وپیمان ها و گواهی های متعددی است که بیعت کننده به آن ها تعهد می کند! بیعت عملی ما با امام زمان (علیه السلام)، یکی در دعای عهد است که در آخر دعا سه بار به پای راست می زنیم و می گوییم: العجل العجل، یا مولای یا صاحب الزمان» و یگری در دعای زمان غیبت است که پس از دعا، دست راست را برکف دست چپ می زنیم و گویی با آن حضرت دست بیعت می دهیم! (فرهنگ الفبایی مهدویت، تونه ای،ص188) در روایات مختلف آمده است که یاران حضرت مهدی (علیه السلام) در میان رکن و مقام با امام خود بیعت می کنند! (البیان، ص210و218 وقت ظهور، دنیا، تازه شروع می شود، با آمدن حضرت مهدی (علیه السلام)، اول زندگی بشر، اول تاریخ انسان و اول رشد و تعالی جوامع بشری به صورت کلان، (نه به صورت تک تک که حالا شاهد هستیم)! (فصلنامه انتظار،ش8و9) دانشمندان این واقعیت را کشف کرده اند که در وجود انسان، توانایی هایی است که هنوز استفاده نشده اند. اگر بشر بتواند پنجاه درصد از استعدادِ تمرکز را مورد استفاده قرار دهد، تمام این وسائل ارتباطی که در دنیاست، بیهوده می شود. و در زمان ظهور استعدادهای انسان بروز خواهد کرد! (فصلنامه انتظار،ش8و9) امام صادق (علیه السلام) فرمودند: آن گاه که خداوند به حضرت مهدی (علیه السلام) اجازه خروج می دهد … خداوند جبرئیل را می فرستد که نزد او بیاید، جبرئیل در حجر اسماعیل نزد آن حضرت می آید و می گوید: به چه چیز مردم را می خوانی؟حضرت دعوت خود را به او خبر می دهند. جبرئیل می گوید: من نخستین کسی هستم که با تو بیعت می کنم، دست خویش را برای بیعت باز کن، پس دست به دست آن حضرت می گذارد! (مهدی موعود، علی دوانی، ص1154) یکی از مباحثی که دغدغه اصلی همه ی انبیای الهی از آدم تا خاتم بود و از طریق سایر اولیاء الهی نیز به جدّ در طول قرون و اعصار تعقیب می شد، مسأله ی عدالتخواهی است! (عدالتخواهی در آئینه قرآن و سنت، ص 97) پیامبر اسلام (صلی الله علیه و اله)می فرمایند: کار امام مهدی (علیه السلام) در باز پس گرفتن حقوق [و ایجاد امنیت حقوقی] بدانجا می رسد که حتی اگر از بُن دندان انسانی چیزی باشد، آن را برمی گیرد تا به صاحبش برگرداند! (موسوعه احادیث المهدی، کورانی، ج1،ص221) امام صادق (علیه السلام) در مورد برخورد امام زمان (علیه السلام) با اهل ذمّه فرمودند: مانند پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله)با آنان پیمان می بندد، آنان هم با کمال خضوع، با دست خودشان جزیه (مالیات) می پردازند! (بحار،ج52،ص376و 381) (نجم الثاقب،باب دوم) @tabyinchannel
#ندای_آسمانی و آن، حق و عدالت همه جا را نورانی خواهد کرد. گویی با شنیدن ندا، روحی تازه در وجودشان دمیده می‌شود. از سوی دیگر، دشمنان حضرت با شنیدن آن ندا، می‌فهمند برابر قدرت آسمانی او توانی ندارند و نمی‌توانند مقاومت کنند." ☑️از امام رضا (ع) نقل شده است: "هنگام فقدان آب گوارا، بسیاری از مردان و زنان مؤمن، دلسوخته و متأسف و اندوهناکند. گویی آنان را در ناامید‌ترین حالاتشان می‌بینم که ندا را می‌شنوند؛ ندایی که از دور، مانند شنیده شدن از نزدیک، شنیده می‌شود. آن، رحمتی برای مؤمنان و عذابی بر کافران است" 🔸شیخ صدوق، 1380: ج2، ص59 ☑️ندای آسمانی، همگانی است و هر کس با زبان خود این ندا را می‌شنود 🔸نعمانی، همان: ص262  دیگر جایی برای عذر و بهانه باقی نمی‌ماند که اگر واقعاً می‌دانستیم او حجت خداوند است، از او پیروی می‌کردیم. ☑️در روایتی از امام جعفر صادق علیه السلام چنین نقل شده است: «به اسم و کنیه و نسب حضرت، ندا داده می‌شود. این مطلب، دهان به دهان بین اهل حق و باطل و موافقان و مخالفان می‌چرخد، تا حجت را بر آنان در شناختن او تمام کند» 🔸مجلسی، 1404: ج53، ص3 @tabyinchannel
💢 تفکرات لیبرالیستی جریان اصلاحات 🔻 برخی از مروجان تفکرات لیبرالیستی در دوران موسوم به #اصلاحات از سوی برخی افراد منتسب به حوزه دین و روحانیت: 2️⃣ #محسن_کدیور یکی دیگر از چهره‌های شاخص جریان غربگرا و متمایل به اندیشه‌های لیبرالیستی است. کدیور همچون سایر افراد این طیف مخالف حکومت اسلامی و نظام مبتنی بر ولایت فقیه است. 🔸 او مدافع سر سخت بسیاری از اندیشه‌های لیبرالیستی و نظام سکولاریستی است؛ از دموکراسی و حقوق بشر غربی حمایت می‌کند و حتی تلاش می‌کند تفسیری از دین اسلام ارائه دهد که مدافع رویکرد غرب به دموکراسی و حقوق بشر باشد. 3️⃣ تفکرات لیبرالیستی جریان اصلاحات حتی گاهی از زبان برخی افرادی که خود را در جایگاه مرجعیت دینی نیز می‌دانند مطرح گردیده است. #یوسف_صانعی که به‌ خاطر فتواها و نگرش نوگرایانه‌اش به ‌ویژه در مسائل مربوط به حقوق زنان شهرت خاص یافته و به مرجع تقلید اصلاح‌طلب معروف گردیده است،. 🔸 وی در فتاوای خویش به ویژه در مسائل و موضوعات مربوط به زنان به طور آشکار تلاش می‌کند دیدگاه اسلام را با نظریات غربی نزدیک نشان دهد. فتوا به برابری قصاص زن و مرد؛ مساوی دانستن دیه زن و مرد؛ اعلام تکلیف دختران در سن ۱۳ سالگی برخلاف رای مشهور ۹ سالگی؛ فتوا به عدم شرط مرد بودن در #قضاوت و #مرجعیت_دینی؛ اعلام تقدم ولایت مادر بر جد پدری نسبت به سرپرستی کودک نابالغ؛ مساوی دانستن شهادت زن و مرد و به طور کلی مساوی دانستن زن و مرد در همه حقوق جز در مساله ارث و حق طلاق. #روحانی_نما #غرب_زده
📸 #عکس_نوشته| برپایی تمدن نوین اسلامی وظیفه مسلمانان 🎙 #امام_خامنه‌ای: مسلمانان با همت خود تمدن نوین اسلامی را برپا کنند، این خطاب به علما و روشنفکران جهان اسلام است که غرب را قبله خود نمی‌دانند. من دیگر امید چندانی به سیاستمداران جهان اسلام ندارم. 94/10/8 #تمدن_نوین_اسلامی #روشنفکران_متعهد @tabyinchannel
🔴 مؤلفه‌های جریان نواندیش متجدد 1️⃣ غرب باوری و غرب‌گرایی: اساساً پدیده و روشنفکری زمانی رقم خورد که افراد مسحور دستاورد‌های و صنعتی غرب مدرن شدند. مساوی گرفتن مفهوم (پیشرفت) با آنچه غرب به آن دست یافته و منحصر دیدن راه دستیابی به دستاورد‌های تکنیکال در راهی که غرب در پیش گرفته است، محصولی جز غرب‌گرایی در پی ندارد. 🔸 تأکید بر اصل و مساوی گرفتن مفهوم علمی با تحربی محصول این رویکرد بود. در این نگاه دیگر جایی برای سخن گفتن از وحی و کتاب و سنت نیست. چرا که امور ماورائی غیرتجربی بوده پس غیرعلمی‌اند. 2️⃣ اعتقاد به ناکارآمدی تراث: اساساً شیفته شدن در برابر غرب موجب می‌شود میراث علمی و تمدنی ایرانی ـ اسلامی را ناکارآمد قلمداد کنند. این ناکارآمدی دو وجهه دارد. احساس ناکارآمدی گاه تنها بر این اساس است که محتوای متناسب با روزگار گذشته به‌شمار می‌آید. 3️⃣ اعتقاد به و دین حداقلی: اعتقاد به جدایی دین نه تنها از حوزه سیاست که از همه حوزه‌های حیات اجتماعی بشری، نگاهی است که امروز در بین این جریان مورد دفاع قرار گرفته است. 🔻 ترویج این نگاه در بین روحانیت پایگاه ویژه‌ای برای حمایت و گسترش اجتماعی آن ایجاد می‌کند. ارتباط‌گیری هدفمند جریان روشنفکری با چهره‌های حوزوی سرشناس دور از انتظار نبوده و رد پای آن در بیوت برخی و معاریف حوزه دیده شده است. ✍️ حجت الاسلام حسین ایزدی 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=2236
تبیین
📌 اختصاصی #اسباط: 🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #دوران_انقل
🔖 | روحانیون در گذر زمان 1️⃣ : 🔰 : 🔺 سیدحسین موسوی تبریزی پس از شهيد در سال‌های 1360 تا 1362 _انقلاب بود. با تغییر قانون اساسی و یکی شدن دادستان کل انقلاب با دادستان کل کشور وی از این سِمَت توسط حضرت امام کنار گذاشته شد. 🔺 سؤال مهمی در اين زمينه مطرح است که سيدحسين موسوی تبريزی كه روزگاری بالاترین منصب را در قوه قضائیه دارا بود، چرا با تغییری كه در درباره دادستانی كل انقلاب پيش آمد به یکبار و به طور کل از قوه قضائیه کنار گذاشته شد و بعد از آن دیگر توسط حضرت امام یا دیگران به هیچ منصبی گمارده نشد؟ 🔺 همين رويه بار ديگر در زمان انتصاب اعضای هيئت مديره در سال 1373 در نيز جاری می‌شود و سيدحسين موسوی تبريزی كه از اعضای هيئت مديره دفتر تبليغات به شمار میآمد از عضويت در آن مركز توسط رهبر انقلاب كنار گذاشته می‌شود. 🔻 اما نکته مهمی که درباره این موضوع وجود دارد این مطلب است که چرا موسوی تبریزی پس از عزل از مناصب حکومتی، هیچ نشانی از حضور وی در و جبهه‌های جنگ مشاهده نمی شود. 🔻 جای بسی تعجب است از کسی که روزگاری یکی از مدیریت های کلان نظام را در دست داشته است و دشواری‌ها و سختی‌های اوایل انقلاب را چه در درون کشور و چه در مسأله مهمی همچون را دیده و لمس کرده است، اما پس از عزل از مسئولیت، هیچ نشانی از دفاع از انقلاب و اسلام در زندگی نام برده مشاهده نمی‌شود. ادامه دارد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 #عکس_نوشته| قالب‌های ترویج #ملی‌گرایی 1️⃣ ملی‌گرایی در قالب #باستان‌گرایی: سردمداران این تفکر، در پی تجدید هویت ایرانیان باستان و احیاء سنت‌های ملی آنان در دوران باستان هستند و اسلام را به عنوان عامل عقب‌ماندگی ایران معرفی می‌کنند. 2️⃣ ملی‌گرایی در قالب #قوم‌گرایی: کلیه گروه‌هایی که با پیشوند «پان» شناخته می‌شوند، در این مقوله می‌گنجند، یعنی معتقد به برتری یک قوم بر اقوام دیگر هستند. 📚 کتاب جریان شناسی احزاب و گروه‌های زاویه‌دار در ایران به قلم حجت الاسلام والمسلمین اسکندری @tabyinchannel
تبیین
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #دفاع_مقدس: 🔺 سیدحسین موسوی
🔖 | روحانیون در گذر زمان 1️⃣ : 🔰 چرخش 180 درجه: 🔺 همانگونه که قبلا بیان شد، سیدحسین موسوی تبریزی در سال 63 از دادستانی ودر سال 73 از کنار گذاشته شد. 🔺 پس از این دوران با طیف همفکر از روحانیون اصلاح طلب، را راه اندازی می کنند و مواضع جنجالی و متناقضی نسبت به اوائل انقلاب ابراز می کند که نمونه آن را می توان در مسأله حجاب مشاهده کرد. 🔺 وی در تاریخ 8 اسفندماه 96 در مصاحبه ای با سایت مباحثات در خصوص گفت: «امام نمی‌خواستند با زور شلاق حجاب اجباری شود؛ ولی متأسفانه توسط عده‌ای این تصمیم گرفته شد و بعضی ها درکمیته های انقلاب، راه انداختند؛ در حالی که واقعیت این است که قبل از اجباری‌شدن حجاب، خیلی از خانمها، بیش‌تر از امروز و با اختیار خودشان، حجاب داشتند.» 💢 اینگونه روایت غلط و وارونه از تاریخ نشان می دهد وی در دهه ۶۰ همچون امروز، ، اهل مدارا و بازاندیشی بوده و سال‌هاست که منتقد و مخالف خشونت‌های گفتاری و رفتاری درباره حجاب است. 🔺 در حالی که ایشان سال61 در کسوت دادستان کل انقلاب در خصوص حجاب می گوید: «بسیاری از خانم‌های فهمیده که درد مردم را درک کرده و خون‌ شهدا را دیده و خانواده‌هایشان را درک کرده‌اند، خودشان را با تطبیق داده‌اند. 🔸 ولی عده‌‌ای نیز هستند که جامعه را درک نمی‌کنند و با همان وضع زننده زمان بیرون می‌آیند که اینان باید در جامعه مطرود بشوند و افراد حزب‌اللهی باید این‌ها را مطرود بکنند؛ باید تاکسی‌ها آنان را راه ندهند؛ شرکت‌های واحد این‌ها را راه ندهند و مردم انقلابی در مغازه‌های‌ خودشان به اینان جنس نفروشند؛ شرکت‌های تعاونی این‌ها را راه ندهند. 🔸 مردم با این‌ها رفت و آمد نکنند و اینان را به میهمانی دعوت نکنند تا بالاخره در جامعه بشوند. البته این قبیل افراد از ادارات هم پاکسازی خواهند شد و حتی کسانی‌که در اداره رعایت حجاب را بکنند، ولی در بیرون نکنند، قانون پاکسازی این اجازه را می‌دهد که اینان پاکسازی بشوند و مسلماً نیز خواهند شد و باید این قبیل افراد بدانند که با نام بازی می‌کنند و روزی خشم این ملت آن‌ها را خواهد گرفت. و اینان نه‌تنها از ادارات بلکه از جامعه مطرود خواهند شد.(اطلاعات، ۲۸/ ۱/ ۱۳۶۱)» ادامه دارد ...
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #فتنه_88: 🔻 بعد از سال 77 ورود سیدحسین موسوی به فضای سیاسی کشور در قالب یک تشکیلات جدید به نام #مجمع_محققین_و_مدرسین انجام میگیرد. 🔻 وی در طول مدت زندگی سیاسی خویش فراز و نشیبهای اعتقادی و رفتاری زیادی از خود بروز داده است؛ از اعتقاد به #ولایت_فقیه و اینکه هر کس در برابر این نظام امام عادل بایستد کشتن او واجب است (روزنامه کیهان، 29 شهریور 60)، تا ضدیت او و پسرانش با ولایت فقیه در فتنه 88 که منجر به دستگیری آنان شد. 🔻 نمونه ای از این ضدیت را می توان در دعوت مجمع محققین به اردوکشی خیابانی در 30 خرداد 88 و تنها یکروز بعد از خطبه تاریخی رهبری انقلاب در نماز جمعه و تأكيد ايشان مبنی بر پيگيری حقوقی و قانونی به اعتراضات انتخاباتی ملاحظه کرد. 🔻 موسوی تبریزی سپس در مصاحبه های متعدد با رسانه‌های وابسته به #فتنه_گران کوشید آتش فتنه را گرم تر کند. ولی به  خروج علیه ولایت فقیه نیز اکتفا نکرد و در قالب گروهک خود، فتنه جویان را به شورش در عصر روز عاشورای سال 1388 فراخواند.  🔻 در آستانه 25 بهمن 1389 نیز گروهک مجمع محققین و مدرسین، هم‌نوا با #موسوی و #کروبی مردم را به شورش دعوت کرد. بیانیه‌هایی که از این گروهک صادر شده و با تتبعی در محتوای سایت مجمع محققین قابل دسترسی است عصیان علیه ولایت و #جمهوری_اسلامی را نشان می‌دهد 🔻 لذا وی با توجه به مواضع ساختارشکنانه به دستور مراجع قضایی بازداشت شد.