💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️چرا شرکت در #انتخابات مهم است؟ (بخش نهم و پایانی)
🔶در آستانه هر #انتخابات با تبلیغات گسترده رسانه ای دشمنان برای مأیوس کردن مردم از شرکت در انتخابات از یکسو، و وجود برخی عوامل مأیوس کننده در داخل، همچون برخی وعده های عمل نشده، مشکلات اقتصادی و عملکرد ضعیف برخی مسئولان از سوی دیگر، شاهد تشکیک ها و ابهاماتی در ضرورت شرکت در انتخابات و بی اثر بودن آن هستیم.
💠انتخابات زمینه ساز تحول و تغییرات مثبت در اداره کشور (۲)
🔷مردم باید نسبت به این واقعیت آگاهی پیدا نمایند که نظام جمهوری اسلامی با وجود مشکلات و ضعف هایی مدیریتی و داخلی و دشمنی ها و کارشکنی های خارجی، توانسته است در #مسیر_پیشرفت گام برداشته و به دستاوردهای ارزنده ای در عرصه های مختلف علمی، پزشکی، نانو، هوافضا، الکترونیک، هسته ای و دفاعی دست یابد؛
🔷و آنگاه اهمیت پیشرفتهای به دست آمده بیشتر نمایان میشود که توجه داشته باشیم همه این پیشرفتها با وجود تحریمها، فشارها و مانع تراشیها به دست آمده است. بی تردید اگر همین نگاه و روحیه در عرصه اداره و مسائل اقتصادی و اجرایی کشور به کار گرفته شود، #مشکلات_کشور را حل و پیشرفت را برای کشور به ارمغان خواهد آورد و این جز با پشتیبانی و #همراهی_مردم و #انتخاب_صحیح آنها امکان پذیر نخواهد بود.
🔷مردم باید بدانند #راه_نجات و #رفع_مشکلات کشور از مسیر حضور در #انتخابات میگذرد و با شرکت نکردن، هیچ مشکلی حل نمیشود. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «علاج دردهای مُزمن کشور در پر شور بودن #انتخابات و حضور عمومی مردم و بعد، #انتخاب_اصلح و شخصیت مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است». [بیانات در دیدار تصویری با جمعی از مردم آذربایجان شرقی ۹۹/۱۱/۲۹]
منبع: وبسایتمرکزمطالعات وپاسخگوییبهشبهات
#انتخابات
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️وظیفهی مردم در قبال انتخابات؛ مشارکت در انتخابات و نوع مشارکت
🔹[روز جمعه] یک #رویداد_سرنوشتساز در کشور اتّفاق خواهد افتاد و آن عبارت است از #انتخابات #ریاست_جمهوری و انتخابات #شوراهای شهر و روستا. قطعاً سرنوشت کشور در یک برههی زمانی، در همهی زمینهها -در زمینهی اقتصاد، مسائل فرهنگی، امنیّت، سلامت، غیره- وابستهی به عملی است که شما مردم ایران روز جمعه انشاءالله انجام خواهید داد؛
🔹یعنی شما با حضور خودتان، با #رأی_خودتان، در واقع #سرنوشت_کشور را در همهی مسائل عمده رقم میزنید. کار بزرگ مردم در روز جمعه اوّلاً #اصل_مشارکت، ثانیاً #نوع_مشارکت و #نوع_انتخاب خواهد بود که امیدواریم خدای متعال همهی دلهای ما را، دلهای ملّت ایران را هدایت کند تا بتوانیم به بهترین وجهی در این عرصه ظاهر بشویم.
بیاناتمقاممعظمرهبری ۱۴۰۰/۳/۲۶
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثار مقاممعظمرهبری
#امام_خامنهای
#انتخابات
#انتخاب_اصلح
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
💥🌷💥🌷💥🌷💥🌷💥
🌷
⭕️آشنایی با شیوه های #تربیت_دینی (بخش اول)
🔶در #آموزش_دینی شیوه ها و فنونی برای #تربیت مطرح است که اهم آنها عبارت اند از: بحث کردن در مورد جهان و طبیعت و آفاق و انفس، دادن تذکر در موارد ضروری، توجه دادن به خود و ابعاد وجودی خود ، واداشتن به تفکر و تدبر در امور، تعقل و استدلال.
🔴روشهای تربیت دینی
🔷استفاده از #روشهایتربیتیصحیح، از اصول و مبانی مهمی است که همهی دست اندرکاران مسائل تربیتی باید به آن توجهی وافر کنند؛ زیرا دنیای امروز، دنیای به کارگیری روش ها و بهره گیری از راه کارهاست. امام رضا (ع) در این باره چه زیبا فرموده اند: «هر کس در پی کاری از راه و روش آن رود، نلغزد، اگر هم بلغزد؛ راهکار رهایی اش را بیابد.»[۱]
🔷توجه به دو نکته قبل از شروع بحث ضرورت دارد؛ ۱- در این نگاشته، ما روش های تربیتی را از #آموزههای_دینی و اندیشه های ولایی برگرفته ایم. ۲- به جهت رعایت اختصار، بیشتر به جنبه های تئوریک موضوع پرداخته ایم، اگر چه به جنبه های کاربردی آن نیز توجه داشته ایم.
🔷از این رو، حتی از آوردن متن آیات، روایات و غالبا از ذکر مثال، تجربه ها و نمونه های عملی پرهیخته ایم و به مجمل گویی اکتفا کرده ایم. ولی همان گونه که جامی در هفت اورنگ گفته است: با تو گفتم مجمل این اسرار را / مختصر آوردم این گفتار را / گر مفصل بایدت فکری بکن / تا به تفصیل آید اسرار کهن / هم بر این اجمال کاری، این خطاب / ختم شد، والله اعلم بالصواب
🔷باری، برخی از روش های تربیت دینی عبارتند از: ۱) تقلیدی؛ ۲) تلقینی؛ ۳) تدریجی؛ ۴) غیرمستقیم؛ ۵) الگویی؛ ۶) عملی
#ادامهدارد...
پینوشت
[۱] بحارالانوار، ج ۷۱، ص۳۴۰
منبع: وبسایتراسخونبه نقل ازمرکزمطالعاتشیعه
#تربیت_دینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ #انتخاب_درست در فضای شور و هیجان انتخاباتی (بخش هشتم و پایانی)
🔶برای تحقق #انتخاباتی_درست و انجام #بهترین_گزینش لازم است اقداماتی صورت گیرد که به پاره ای از آنها اشاره میشود:
7⃣بررسی وضعیت #اطرافیان_کاندیداها که همچنان با فرد مورد نظر همراهند، از جهت ملاک هایی همچون پاکدستی مالی، #سلامت_اخلاقی و پایبندی به #ارزشهای_اسلامی و انقلابی، و نیز میزان اعتماد کاندیدای مورد نظر به این افراد و جریان ها، که کمک شایانی برای ترسیم وضعیت یک کاندیدا در دوران مسئولیتش میکند، چرا که اطرافیان، مهمترین بازوی اجرایی و عملیاتی هر کاندیدایی در دوران مسئولیتش محسوب میشوند، و به همین دلیل شناخت آنها، ترسیم گر جهت گیری آینده کاندیدا و میزان توفیق وی در عمل به وعده هایش خواهد بود؛
🔷ضمن اینکه همین افراد، در آینده به بخشی از خواص جامعه تبدیل خواهند شد، که رضایتمندی آنها در مواردی در تقابل با رضایتمندی مردم جامعه قرار میگیرد، چنانکه امام علی(ع) نیز در نامه خود به مالک اشتر در همین زمینه اینگونه هشدار میدهند: «خواصّ جامعه، همواره بار سنگينى را بر حكومت تحميل مى كنند؛ زيرا در روزگار سختى، ياريشان كمتر و در اجراى عدالت، از همه ناراضى تر و در خواسته هايشان پافشارتر، ...و در برابر مشكلات كم استقامت تر میباشند».[نهج البلاغه، نامه ۵۳]
🔷با توجه به این واقعیت، اگر چه ممکن است مدیریت بخشی از خواص جامعه، خارج از توان مسئولانی باشد که در انتخابات به عنوان کاندیدا حضور دارند، امّا مدیریت کسانی که در اطراف کاندیداها حضور داشته و در آینده نیز به بخشی از خواص جامعه تبدیل خواهند شد، به سادگی امکان پذیر نخواهد بود، و اگر کاندیدایی چنین افرادی را پیرامون خود داشته باشد، و یا علیرغم سوء پیشینه، همچنان به وی اعتماد داشته باشد، همین مساله باید در گزینش یا عدم گزینش وی در انتخابات مد نظر قرار گیرد.
🔷در مجموع به نظر می رسد که وجود میزان اندکی فضای احساسی و هیجانی در #انتخابات لازمه برگزاری یک انتخابات پرشور است، امّا این فضا نباید ذهنیت افراد را مختل کرده و بر تصمیم گیری درست آنها تاثیر گذار باشد، از این روی با مهار این فضای احساسی و هیجانی و بستر سازی فضای عقلانی و نیز ارائه آگاهی های لازم به جامعه، به ویژه در مورد #ملاکهای_اصلح و استفاده درست از رسانه ها و فضای مجازی، میتوان ذهنیت مردم جامعه را در مسیر #انتخاب_اصلح هدایت کرد.
منبع: وبسایتمرکزمطالعات وپاسخگوییبهشبهات
#انتخابات
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸
☄
⭕️ويژگیهای #حكومت_مهدوی (عج) (بخش یازدهم)
🔶در اين مقاله نگاهی گذرا به ابعاد و زوايای گوناگون زندگی اجتماعی در جامعه نبوی #امام_مهدی(عج) داريم و از آنجا كه اين مساله نقلی، و مستند به خبرهای آسمانی و وحی است (وگرنه بر اساس محاسبات ديگر، آينده بشريت تاريك است) طبعاً با استفاده از آيات و روايات بايد مورد مطالعه قرار گيرد و نگارنده در اين مقاله از همين زاويه، وضع دنيا در عصر امام مهدی(عج) را ترسيم نموده است.
💠از نظر قضايی
🔷در روایات میخوانیم: «فـيحكـم بين اهل التوراه بالاتوراه و بين اهل انجيل بلانجيل و بين اهل الزبور بالزبور و بين اهل الفرقان بالفرقان؛[۱] آن #قاضی_عادل و دادگستر در ميان پيروان تورات، (يهوديان) بر اساس كتاب آسمانی خود آنها يعنی تورات (تورات اصيل) قضاوت می كند و در ميان پيروان زبور، طبق همان كتاب حكم می كند، و در ميان پيروان فرقان (قرآن) نيز طبق قرآن حكم و قضاوت می نمايد و از آنجا كه اين #قضاوت #صددرصد_عادلانه است، همه پيروان اديان از آن راضی هستند و سيره جد بزرگوارش امیرالمومنین امام علی (ع) را دنبال می كند كه فرمود: «لو كسرت لی الوساده لحكمت بين اهل التوراه بتوراتهم و بين اهل الزبور بزبورهم و بين اهل الفرقان بفرقانهم».[۲]
🔷و نيز می خوانيم: «اذا قام القائم حكم بالعدل و ارتفع فی ايامه الجور ... وردّ كلّ حق الی اهله؛[۳] حكم و #قضاوت #امام_مهدی (عج) #عادلانه خواهد بود، جور و ظلم و نامردی در ايام حكومت حضرت رخت بر می بندد، هر حق به اهل آن باز می گردد؛ و می خوانيم: «و حكم بين الناس به حكم داود و حكم محمد صلی الله عليه و آله و سلم؛[۴] (امام مهدی) در ميان مردم چونان داود نبی (ع) و پیامبر اکرم (ص) حكم و قضاوت خواهد نمود»؛ حكم داودی اين است كه قرآن می فرماید: «يا داود انا جعلناك خليفه فی الارض فاحكم بين الناس بالحق و لا تتبع الهوی فيضلك عن سبيل الله»؛ [ص، ۲۶] #حكم و #قضاء بايد #بهحق و #عادلانه باشد، حكم محمدی (ص) اين است كه: «و ان حكمت فاحكم بينهم بالقسط»؛ [مائده، ۴۲] قضاوت بايد به #قسط و #عدل باشد.
🔷«فاحكم بينهم بما انزل الله و لا تتبع اهوائهم...»؛[مائده، ۴۸] قضاوت بايد بر اساس #احكام_الهی و ما انزل الله باشد، و در محاكم قضایی دنيا چنين قضاوت عادلانه ای يا اصلاً نيست، يا بسيار كمرنگ است، و تنها در گوشه ای از عالم تا حدودی كه مقدور است اين قضاوت صورت می گيرد و در #حكومتعدلمهدی (عج) در كل جهان قضاوت بر اساس احكام الهی و عادلانه خواهد بود و به احدی كمترين ستمی نمی شود. #ادامهدارد...
پینوشتها
[۱] بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۲۹
[۲] كشف المراد، ص ۳۸۵
[۳] بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۳۸
[۴] بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۳۸
نویسنده: علیمحمدیخراسانی (مجموعه مقالات(۱) بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی عج)
منبع: وبسایتمرکزمطالعات وپاسخگوییبهشبهات
#امام_زمان
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️ #امیرالمومنین امام على عليه السلام:
🔹در بيان موعظه هاى #لقمان (ع) به پسرش: «اى پسرم! كسى كه يقينش كم شده و نيّتش در طلبِ روزى ضعيف گشته [بايد بداند كه] #خداوند تبارك و تعالى به اراده خود، او را در #سه_حالتْ آفريده و به او #روزى داده است، كه در هيچيك از آن [حالت] ها كارى از دست او بر نمى آمد. [بنابراين، او بايد بداند كه] خداوند تبارك و تعالى او را در حالت چهارم نيز روزى میدهد. حالت اوّل، اين است كه او در رحم مادرش بود و خداوند عزوجل او را در جايى استوار، روزى رساند، به طورى كه گرما و سرما اذيّتش نكرد. سپس [در حالت دوم] او را از آنجا بيرون آورد و روزىِ او را از راه شير مادرش جارى ساخت و با اين وسيله، او را كفايت كرد و پرورش داد و بى آنكه او توان و نيرويى داشته باشد، او را بزرگ كرد. سپس [در حالت سوم] او را از شير گرفت و روزىِ او را در كسب و كار پدر و مادرش قرار داد، و چنان در دل هاى آنان براى او محّبت و رحمت نهاد كه گويى غير از آن، چيز ديگرى ندارند؛ بطورى كه در بسيارى از حالات، او را بر خودشان مقدّم مى داشتند. تا اينكه [به حالت چهارم رسيد و] بزرگ و عاقل شد و براى خودش مشغول كسب و كار گرديد. [در اين حال] عرصه بر او تنگ شد و به پروردگارش بد گمان گشت و همه #حقوق_خداوند را در مالش انكار كرد، و از ترس تنگىِ روزى و بدگمانى به اين كه خداوند تبارك و تعالى اكنون و در آينده، روزىِ بازماندگانِ او را بدهد، بر خود و خانوانده اش سخت گرفت؛ اى پسرم! #بدترين_بنده، همين است.
📚الخصال، ص ۱۲۲ ح ۱۱۴؛ بحار الأنوار، ج ۱۳ ص ۴۱۴ ح ۵
#امام_علی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️تابلو و راهنمای قرآنی و روایی برای #انتخاب_اصلح (بخش سوم و پایانی)
🔶یکی از سؤالات بسیار مهم و راهبردی که در ایام #انتخابات بسیاری از افراد به دنبال دست یابی به جواب آن هستند، فرمول و یا نقشه ای است که توسط آن بشود افراد #اصلح را شناسایی کرد و در معرفی آنها به دیگران ایفای نقش کرد. با رجوع به منابع غنی و ارزشمند اسلامی و با تکیه بر بن مایه های دینی و مذهبی به خوبی می توان خود را در ریل صحیح #انتخاب_اصلح قرار داد.
💠ایستگاه پنجم: عدم اعتناء به خبرهای کذب و غیر واقعی
🔷یکی از آسیب و آفت های بسیار خطرناکی که می تواند تأثیر مستقیم و چشم گیری بر روند #انتخاب_اصلح داشته باشد، فعالیت گسترده و مسموم کمپانیهای خبرپراکنی غربی است، که همواره تلاش دارند با مخابره کردن #خبرهای_کذب و نادرست و ناامید کننده، #تصور_غلط و غیر واقعی از #انتخابات_ایران به جهانیان مخابره کنند. #تبلیغات_مسموم و ناامید کننده ای که تلاش دارد #اصل_حضور در انتخابات را برای عموم مردم کم رنگ نمایند و شرکت در انتخابات و برگزیدن هر گزینه ای را در ایران اسلامی بی فایده قلمداد نمایند.
🔷برخی افراد نیز تحت تأثیر این القائات شیطانی، هیچ یک از کاندیداهای تأیید صلاحیت شده را واجد مسند ریاست جمهوری نمی پندارند، از این رو تلاش می کنند خیل کثیری از مردم ساده اندیش را هم سو با افکار شیطانی خود نمایند. این در حالی است که یک #انسان_هوشمند و خردورز همواره تلاش دارد که #اخبار و اطلاعات را از #منابعمعتبرداخلی پیگیری نماید و اسیر شوهای تبلیغاتی رسانه های غربی نشود.
🔷این #دستورزیبایقرآنی است که در صحنه های مهم انتخاب گری می تواند مایه نجات انسان از اطلاعات فریبنده و فتنه انگیز شود. «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصیبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى ما فَعَلْتُمْ نادِمینَ؛[حجرات، ۶] اى کسانى که ایمان آورده اید! اگر #شخص_فاسقى خبرى براى شما بیاورد، درباره آن #تحقیق کنید، مبادا به گروهى از روى نادانى آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید!»
🔷به اذعان مفسران قرآن کریم این نکته نیز قابل توجه است که #ساختنخبرهاىدروغین و تکیه بر اخبار غیر موثق یکى از حربه هاى قدیمى نظامهاى جبار و استعمارى است که به وسیله آن جو کاذبى ایجاد کرده، و با اغفال و #فریبمردمناآگاه آنها را گمراه مى سازند، و سرمایه هاى آنها را به تاراج مى برند. اگر مسلمانان دقیقا به همین دستور الهى که در این آیه وارد شده عمل کنند و خبرهاى فاسقین را بدون تحقیق و تبیین نپذیرند، از این بلاهاى بزرگ مصون خواهند ماند.[۱]
پی نوشت
[۱] تفسیر نمونه، ج۲۲، ص۱۵۷
منبع: وبسایت راسخون با تلخیص
#انتخابات
#انتخاب_اصلح
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد