eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
و عبور از آن را به‌معنای عبور از آرمان‌‌های انقلاب و ناکارآمد و متحجرانه میپندارند؛ از این رو، در‌مقابل این مرحله از حرکت متعالی انقلاب اسلامی مقاومت می‌کنند و درنهایت، صف خود را از #صف_انقلابیون جدا می‌سازند. ⬅️بر این اساس ریزش‌ها، به عدم همراهی عده‌ای با مرحله‌ای از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی تحلیل می‌شود. 💢از سوی دیگر، در هر مرحله، #رویشی هم پدیدار می‌شود؛ زیرا هنگامی که عقلانیت دینیِ کاربردی و سازوکار حرکت اجتماعی الهی در دنیای جدید، طراحی می‌شود، قشر وسیعی از نخبگان و روشن‌فکران و یا مستضعفان و مظلومان در دنیای اسلام و در مقیاس جامعه جهانی، مجذوب انقلاب اسلامی می‌شوند و به این سو می‌آیند. این #ریزش_و_رویش، در همه مراحل تاریخی انقلاب اسلامی وجود داشته و خواهد داشت. 💢انقلاب اسلامی؛ در قدم اول به مبارزه با #زیاده_خواهی قدرت‌ها پرداخت و به مبارزه با نظام سلطنتی به‌عنوان یک ساختار عدالت گریز و دین‌ستیز مبدل شد و درنهایت، به یک ایده اثباتی به نام «حکومت اسلامی» رسید. 💢 در هریک از این مراحل، با دقیق‌تر شدن و تبیین بیشتر آرمان‌های اسلامی، عده‌ای که برخی از ایده‌‌های نظری و عملی خود را حذف شده می‌دیدند، از انقلاب جدا شدند! به‌عنوان مثال در آن‌جا که امام انقلاب بر «جمهوری اسلامی» تأکید کرد؛ برخی که به‌دنبال تحقق #جمهوری_سوسیالیستی و یا جمهوری با قیدهای دیگر بودند، این جهتگیری را متناسب با آرمان‌های خود ندیدند و ریزش کردند. مبارزات مارکسیستی بر علیه انقلاب اسلامی عمدتاً از همین مرحله شروع شد. 👇👇👇👇
هواداران حکومت #دموکراتیک و دین حداقلی وقتی مشاهده کردند که اسلام و ولایت فقیه به یک نظام حقوقی کلان در جامعه تبدیل میشود از انقلاب فاصله گرفتند. 💢 از مرحله‌ای که انقلاب اسلامی وارد مبارزه جهانی شد نیز طیفی که به یک رفرم یا انقلاب در مقیاس ملی می‌اندیشیدند، فریاد برآوردند که ضرورتی ندارد ما هزینه یک انقلاب جهانی را بپردازیم؛ باید در حد حل‌وفصل مسائل ملی و عمران و آبادانی کشور خود تلاش کنیم. بنابراین، حاضر نشدند در #بسط_فرهنگی_اسلام و #انقلاب_اسلامی_در_مقیاس_جهانی و مبارزه با #نظام_استکباریِ حاکمِ بر جهان همکاری کنند. ⬅️به عبارت دیگر، وقتی انقلاب اسلامی برای دفاع از #اسلامیت_نظام، تا مرز درگیری نظامی با #استکبار ایستاد، حتی عده ای از طرفداران انقلاب اسلامی، به دلیل #هزینه این حرکت، راه خود را جدا کردند؛ بدون آن‌که به دستاوردهای این حرکت توجه داشته باشند. 💢در کنار همه ریزش‌هایی که در مراحل تکاملی انقلاب اسلامی روی می‌دهد، رویش‌هایی بسیار گسترده‌ای نیز به وقوع پیوسته است که از آن جمله می‌توان به #هویت_‌یابی افتخارآمیز شیعیان در جهان و رشد تشیع در جهان اسلام و سایر کشورها، توجه و گرایش به اسلام انقلابی و حتی تمایل بسیاری از کشورهای انقلابی به اسلام، و... اشاره کرد. @tabyinchannel #کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نفوذ و خیانت؛ دو عامل مهم افول نهضت جنگل 🔹میرزاکوچک شجاع جنگلی، توانست در دوران پرتلاش نهضت جنگل، آروزی قطع دست ایادی استکبار و استعمار از ایران و منطقه را تا حدود زیادی محقق کند و در برهه‌ای از زمان، با تشکیل طعم را به مردمان دیار بچشاند؛ ولی در مصاف همیشگی حق و باطل، سنت الهی بر آن قرار گرفته است که تا مردم نخواهند، سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد یافت و به ثبات نمی‌رسد. 🔸 و از این باب، شعاع بعد از فراز و فرود بسیار، با شهادت جنگل خاموش شد و در تاریخ ایران، نام و یاد دلیرمردان آن، به یادگار ماند. 🔹اما آنچه از عوامل خاموشی نهضت جنگل مهم است که به آن توجه شود، دو مسئله حیاتی، یاران و بیگانگان در جبهه گسترده است که سرانجام توانست کمر نهضت را خم کند و رهبری آن را در طوفان سرمای حمایت یاران، یکه و تنها و غریبانه وا نهد. 🔸خیانت افراد با سابقه‌ای مانند حاج که با جان و مال خود، خدمات زیادی را به نهضت ارائه کرده و توانسته بود نیروی بسیاری را در اختیار نهضت قرار دهد و آن‌ها را پشتیبانی کند، ولی سرانجام با از جبهه باطل و در میانه راه، خود به یکی از عوامل اصلی قلع و قمع نیرو و امکانات نهضت تبدیل شد که البته خائنان به نهضت جنگل، به عواقب ناگواری مبتلا شدند. زیرا که «خداوند متعال، خائنان را دوست نمی‌دارد.» (سوره انفال، آیه۵۸) 👇👇👇
🔸عامل مهم دوم، دشمنان در نهضت بود که افرادی مانند احسان‌الله‌خان که از خاندان‌های ایران بود، خود را به عنوان یک طرفدار بلوک شرق جا زد و توانست شکافی را در نهضت ایجاد کند و بعد نتایج جمهوری میرزا را کند و ضربه‌های جدی را به نهضت و رهبران آن وارد کند که البته بعدها خود در دام همین کیدش گرفتار شد و به دست دشمنان ایران به مجازات اعمالش رسید؛ زیرا که «کید کفار، راهی جز در افتادن در تباهی ندارد» (سوره غافر، آیه۲۵) فاعتبروا یا اولی الابصار (سوره حشر، آیه‌۲) @tabyinchannel
@tabyinchannel ⚠️فضای مجازی میدان مبارزه است و مبارزه بوده و هست و خواهد بود، فقط شکل و نوع آن تفاوت کرده است. ⚠️عرصه فرهنگی عرصه جهاد است اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد⛔️ ⚠️دشمن دارد با این ابزار ایمان و غیرت و اعتقادات جوانان ما را نشانه می گیرد و در سایه بی عرضگی و بی لیاقتی بعضی از مسئولان فرهنگی و رسانه ای کشور، تا حدودی در این جنگ موفق بوده است.💢 باید جواب کار فرهنگی باطل آنان را با کار فرهنگی حق داد⁉️ 🔺اهداف: 👈بصیرت و روشنگری 👈مقابله با تاکتیکهای جنگ روانی دشمن 👈تقوا و خودسازی 👈آمادگی و زمینه سازی ظهور منجی 👈حوادث آخرالزمانی 👈ولایت پذیری و مقابله با دشمنان ولایت 👈ارتقا بینش دینی و سیاسی 👈ارائه ی نکات دانستنی حقوقی @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: انتقادهایی بر اجرای سهمیه‌بندی بنزین وارد است ❌ : درباره اجرای طرح سهمیه بندی و ، اشکال ها و انتقادهایی وجود دارد. @tabyinchannel
✅یک فعال رسانه ای در حساب کاربری خود در توییتر درباره دوگانگی واقعی این روزهای جامعه نوشت: @tabyinchannel #کانال_تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مِهرخــوبان دِل و دیــن از هَمه بی پروا برد ذرٌه یــــی بـودم و مِهــــر تـــو مــرا بالا بـرد مـَن خـَس بـی سـَر و پایـم کـه بـه سـیل افـتـادم                  او که مـی رَفـت مـرا هــَـم بـه دل دریـا بــرد همـِه یــاران بـه سَـر راه تـو بـودیـم وَلـی غـمِ روی تـو مـرا دیـد و زِ مــن یَـغـما برد هَـمه دِلـباخـته بـودیـم و هَـراسـان کـه غَــمـت هـمـه را پـُشـت سـر انـداخـت مَـرا تنـها بــرد #شبتون_سرشار_از_آرامش
(ادامه شرح حکمت ٣۱) 💠پایه دومِ ایمان: یقین امیرالمؤمنین(علیه السلام) از شاخه هاى یقین سخن مىگویند و مىفرمایند: 🍃وَالْیَقِینُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلى تَبْصِرَهِ الْفِطْنَهِ، وَتَأَوُّلِ الْحِکْمَهِ، وَمَوْعِظَهِ الْعِبْرَهِ، وَسُنَّهِ الْأَوَّلِینَ 🍃یقین بر چهار شاخه استوار است: بر بینش هوشمندانه و عمیق و پى بردن به دقایق حکمت و پند گرفتن از عبرتها و اقتدا به روش پیشینیان صالح 💠آنگاه امام (علیه السلام)  میوه هاى هر یک از این شاخه هاى چهارگانه را بیان مىکند و مىفرماید: 🍃فَمَنْ تَبَصَّرَ فِی الْفِطْنَهِ تَبَیَّنَتْ لَهُ الْحِکْمَهُ؛ وَمَنْ تَبَیَّنَتْ لَهُ الْحِکْمَهُ عَرَفَ الْعِبْرَهَ؛ وَمَنْ عَرَفَ الْعِبْرَهَ فَکَأَنَّمَا کَانَ فِی الْأَوَّلِینَ 🍃کسى که بینایى هوشمندانه داشته باشد حکمت و دقایق امور براى او روشن مىشود و کسى که دقایق امور براى او روشن شود عبرت فرا مىگیرد و کسى که درس عبرت گیرد چنان است که گویا همیشه با گذشتگان بوده است. 💠از آنچه گفته شد روشن مىشود که یک پایه مهم ایمان، بر یقینِ حاصل از علم استوار است؛ علومى که از مبدأهاى متعدد سرچشمه مىگیرد و روح را سیراب مىکند و اعتقادِ انسان را به مبدأ و معاد محکم مىسازد و آثارش در اخلاق و عمل ظاهر مىگردد. @tabyinchannel
(ادامه شرح دعای ۵۴) 🍃يَا فَارِجَ الْهَمِّ، وَ كَاشِفَ الْغَمِّ 💠همّ و غم که حضرت از آن به خدای متعال پناهنده می‌شود، جزء مسائلی است که به ریشه‌شناسی و تجهیز انسان به منطق مدیریتی برای این هیجان عاطفی نیاز دارد. در روان‌شناسی جدید، اینها معمولاً در محور هیجان‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد و از هیجان شادی و هیجان غم سخن می‌گویند.  💠از نظر توحیدی قاعده این است که مؤمن باید مالک هیجان‌های خود باشد و بر هیجان‌های نفسانی و روانی و عواطف خویش تسلط داشته باشد. بدترین وضعیت این است که مؤمن مملوک هیجان‌ها شود و آنها بر او مسلط شوند. 💠البته خیال نکنیم مالک شدن بر هیجانات امر آسانی است؛ چه‌اینکه در دعایی خطاب به خداوند عرضه می‌داریم:  🍃(أعوذُ بِکَ مِن سُلطان الهَمّ)  پروردگار من به تو پناه می‌برم از اینکه همّ بر من مسلط شود و روی من بیفتد و نفس مرا بگیرد؛ همچنان‌که انسان باید از تسلط غریزه به خدای متعال پناه ببرد. همه‌ی اینها باید مملوک مؤمن باشند و مالک آنها باشد. 💠 اگر انسان توانست مالک هیجان‌های خود شود، به مقام شریف مالکیت بر خویشتن شرفیاب شده است که امیرالمومنین (ع) آن را به عنوان یک فرمان بر سالکان کوی حق تصریح کرد و فرمود:  🍃«املِکوا أنفُسَکُم» مالک نفس خود و مسلط بر آن باشید و افسار نفستان به دست شما باشد. 💠 البته حضرت راهش را هم بیان کرده و فرموده‌اند:  🍃بِدَوامِ جهادها اگر بخواهید به این نقطه برسید، باید وارد جهاد دائمی با خودتان شوید که ذیل فهرست جهاد اکبر تعریف می‌شود. @tabyinchannel