هدایت شده از عصرانه علمی
https://www.aparat.com/v/bGPlR/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C_%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA_%D8%B4%D9%87%D8%B1_%D8%AF%D8%B1_%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%D8%AA%D9%84%D9%88%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C_%D8%AB%D8%B1%DB%8C%D8%A7
🌐 لینک برنامه «ثریا» با حضور دکتر عباس جهانبخش (مدیر دانشکده زیست شهر اسلامی و مهمان این جلسه عصرانه علمی)
✅ ارائه نتیجه مطالعات این پژوهشکده در حوزه بایسته های یک شهر اسلامی
هدایت شده از عصرانه علمی
221119_010.MP3
34.4M
🎙 #گزارش_صوتی
💬 با ارائه بسیار جذاب استاد ارجمند؛ دکتر عباس جهانبخش
📚 عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان
📚 مدیر اندیشکده زیست شهر اسلامی
🔺 در موضوع بررسی فقهی نظریه زیست شهر اسلامی
📍مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام
طبقه ۳ سالن سلمان فارسی
@asranehelmi
هدایت شده از عصرانه علمی
🌐 #پیشنهاد_دانلود
✅ به رغم حجم بالای صوت جلسه
با توجه به جذابیت بالای ارائه آقای دکتر جهانبخش
پینشهاد می شود حتما سخنان ایشون رو گوش بفرمایید.
💢 توضیح 💢
این نمونه خدمتِ عزیزان ارائه شد تا بتوانیم به چند سؤال جواب دهیم:
۱. آیا حوزهی علمیه و پژوهشگران دغدغهمند دانشگاهی با هم تعامل موفق دارند؟
۲. آیا حوزهی علمیه دغدغهی حکمرانی و حل معضلات عینیِ کشور را دارد؟
۳. آیا مسؤولینی که ظاهرِ دینی دارند، تخصّص و کارآمدیِ لازمِ علمی و پژوهشی برای تحقّقِ مقاصدِ دین را دارند؟
۴. با حرفِ دینی زدن و عمل به ایدهها و طرحهای غیردینی، میتوان حکومتِ دینی درست کرد؟
و....
✅ منطق و وجدان خود را قاضی کنیم؛
برای ورود به این عرصهها اهلِ #جهاد علمی و عملی باشیم؛ تحقّقِ دین در ارکانِ حکومت و جامعه نیاز به قیامِ بنده و شما دارد؛ أنْ تَقوموا للّه مَثنی و فُرادیٰ ثُمّ تَتَفَکّروا...
@tafaqqoh
May 11
هدایت شده از تاریخ
📚 #دریافت_کتاب چشمه در بستر ؛ تحليلی از زمان شناسی حضرت زهرا عليهاالسلام
🖊 سید مسعود پورسیدآقایی
🌐 https://archive.org/download/ktp2019-bgh8052/ktp2019-bgh8052.pdf
🌐 https://www.ghbook.ir/index.php?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=3753&lang=fa
✔️ #معرفی_کتاب
🌐 https://b2n.ir/553617
@tarikht
@tafaqqoh
May 11
🔹 کلامی کوتاه و شایستهی تأمّلِ طولانی
امروز آیةالله جوادی آملی حفظه الله در دیدار #رییس_مجلس اشاره به روایت کوتاهی کردند که در #قرب_الاسناد مرحوم حمیری - از مصادرِ اولیهی روایی شیعه - نقل شده است؛ همچنین جوامع حدیثی #وسائل_الشیعة (کتاب التجارة، ابواب مقدّماتها، باب نهم: استحباب العملِ بِالیَد) و #بحار_الانوار (كتاب العقود و الإيقاعات، أبواب المكاسب، باب دهم: استحباب الزرع و الغرس و حفر القلبان و إجراء القنوات و الأنهار و آداب جميع ذلك) نیز آن را از قرب الاسناد اخذ کردهاند:
اَلْحَسَنُ بْنُ ظَرِيفٍ قَالَ:
حَدَّثَنَا اَلْحُسَيْنُ بْنُ عُلْوَانَ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنْ أَبِيهِ قَالَ:
كَانَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ:
«مَنْ وَجَدَ مَاءً وَ تُرَاباً ثُمَّ اِفْتَقَرَ فَأَبْعَدَهُ اَللَّهُ»
💢 در سند، «حسین بن علوان» قرار دارد که #مذهب و #وثاقت او نزدِ رجالیان محلِ بحث است؛ برای پیگیری این موضوع، میتوانید به «تالار علمی فقاهت» مراجعه کنید:
🌐 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2548
🌐 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=518
@tafaqqoh
هدایت شده از کتابفروشی فقه معاصر
♻️ جلد دوم کتاب الشخص الاعتباری را #آنلاین بخرید
♻️ ارسال رایگان به سراسر کشور 💯💯💯
♻️ بعد از شناخت حقیقت شخص حقوقی و بررسی مشروعیت آن، در جلد دوم این کتاب به صورت اجتهادی و تفصیلی به بررسی احکام مرتبط با اشخاص حقوقی همچون معاملات و حقوق مختلف مثل حق خیار و... پرداخته شده است.
🔗 فهرست و چند صفحه ابتدایی کتاب را از لینک دانلود کنید.👌
https://b2n.ir/fehrestJ.Person
📚 لینک خرید سریع در بستر امن #شاپرک (آدرس و مشخصات کامل وارد شود. در غیر اینصورت ارسال نخواهد شد)
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
http://yun.ir/Jupe2
♻️ لینک خرید ۳۰ جلد از جلد دوم شخص اعتباری با تخفیف، مخصوص مدارس و فروشگاههای سراسر کشور
http://yun.ir/jupe30
🆘 پشتیبانی ۸ تا ۲۲:
09359646217
.
🔖 #دریافت_مقاله پژوهشی تطبیقی در تفسیر آیة «الخَبیثاتُ للخَبیثینَ وَ الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبِینَ» از منظر فریقین
🌐 https://ptt.qom.ac.ir/article_1394.html
🌐 https://ptt.qom.ac.ir/article_1394_b6ba3d445292840dba3b2e6b897e2dfd.pdf
📚 دوفصلنامه پژوهشهای تفسیر تطبیقی، دانشگاه قم
✔️ #چکیده:
در عصر جدید، پژوهشهای #تطبیقی بین مذهبی، عمدتاً در حوزه #شیعی با هدف بررسی دیدگاههای #فریقین و نقد و ارزیابی آنها در حال انجام است. در همین راستا، این نوشتار به بررسی آیه بیست و ششم سوره نور پرداخته است؛ آیهای که دیدگاههای مفسران فریقین و همچنین #روایات_تفسیری اهلبیت، صحابه و تابعان دربارۀ آن متفاوت است. بدینصورت که درباره این آیه از یکسو نظرهای مفسران صحابه و تابعان، و از دیگر یکسو روایات اهلبیت گزارش شده است. سپس، با تطبیق نظرهای مفسران #شیعه و #اهلسنت، آرای مفسران ارزیابی میشود. از رهگذر این #بررسی_تطبیقی حاصل شد: فریقین دو رأی متفاوت ارائه دادهاند. اکثر مفسران اهلسنت ترجیح میدهند که «خبیثات» بهمعنای «اقوال خبیث» میباشد، ولی عمده مفسران شیعی بر این باورند که «خبیثات» بهمعنای «زنان دامنآلود» میباشد. البته اشکالهایی بر نظر هر دو گروه متوجه است که بعد از بیان اشکالها، قول شیعی بر قول سنی ترجیح داده میشود. همچنین، تلاش میشود تا قول دیگری که با #سیاق سازگارتر است ارائه شود.
@tafaqqoh