🔻یادداشت ادمین...✍
💠بسماللهالرحمنالرحیم💠
🔸سخنی با مخاطبین کانال "بهسوی تمدن نوین اسلامی"
امروز ما در جهانی زندگی میکنیم که در آن ظلم و ستم به جای عدالت و شفقت، منافع شخصی به جای منافع جمعی، تفرقه به جای اتحاد، استعمار و استثمار به جای کمک و دستگیری، جنگ افروزی به جای صلح طلبی، خشونت به جای مدارا و سبک زندگی مادی به جای سبک زندگی دینی و معنوی نشسته است.
🔸این در حالی است که ما یک میراث فرهنگی و تمدن غنی و بسیار ارزشمند برخاسته از اسلام ناب محمدی(ص) را در اختیار داریم که میتواند برای مسائل و مشکلات جهان امروز راه حل ارائه کند و این ظرفیت در جهان فعلی میتواند مبنایی برای پیریزی #تمدن_نوین_اسلامی باشد.
🔸لذا این کانال در نظر دارد به موضوع " تمدن نوین اسلامی"، الزامات، مؤلفهها و ابعاد مختلف آن از منظر علماء، دانشمندان و اندیشورزان جهان اسلام بپردازد. امید است این تلاش کوچک، گامی باشد در جهت و مسیر تحقق آرمان و هدف بزرگِ انقلاب اسلامی.
ا---------------------------------------------------ا
https://eitaa.com/tamadone_novine_islami
🔺 #کانال "بهسوی تمدن نوین اسلامی"
https://eitaa.com/tamadone_novine_islami
#سال_97، آنچه مهم است این است که همه باید سخت کار کنند، امسال مخاطب شعار سال، همه آحاد ملت و از جمله مسئولین خواهند بود.
«بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب»
https://eitaa.com/tamadone_novine_islami
⭕️از ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی تا ترفند حمایت از کالای ایرانی!
✍...جواد بهروزفخر
#اقتصاد_مقاومتی
#ترفند_سال_1397
#یادداشت_اختصاصی
#حمایت_از_کالای_ایرانی
🔸در آغاز سال 1395 رهبر معظم انقلاب با نامیدن آن سال با عنوان سالِ «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» به تبین #سیاست_ابلاغی در خصوص #اقتصاد_مقاومتی پرداختند تا مسئولین امر، با ورود جدی در عرصهی #اقدام و #عمل راهبردهای این سیاست را تعیین و نسبت به آن اقدامات عملی را بهکار بندند، اما متاسفانه در آن سال اقدام و عمل درخور توجهای همترازِ مطالبات رهبری صورت نگرفت.
🔸با توجه به این کاستیها، رهبر معظم انقلاب بار دیگر در سال 1396 با نامیدن «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ملی» برای این سال، با تاکید بر #تولید و #اشتغال به تبیین #راهبردِ سیاست اقتصاد مقاومتی پرداخته و همهی مسئولین را متوجه آن کردند تا شاید چرخ سیاست اقتصاد مقاومتی با اعلان راهبردِ «تولید و اشتغال» و توجه به آن سرعت بیشتری گرفته و موجب رونق کسبوکار و ایجاد اشتغال شود. متاسفانه در سال 1396 نیز مسئولین نتوانستند بطور شایسته و بایسته با فهم و عملیاتی کردن راهبردهای اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب، پاسخ درخوری به انتظارات و مطالبات ایشان بدهند.
🔸و اما امسال، سال 1397 این بار رهبر انقلاب، خود اقدام به تبدیل راهبرد به #ترفند (تاکتیک) کرده و یکی از سادهترین ترفندهای تولید و اشتغال را به عنوان شعار سال ۹۷ قرار دادند؛ «حمایت از کالای ایرانی». حضرت آیتالله خامنهای امسال با مخاطب قرار دادن عموم مردم و در خواست از ایشان برای «حمایت از کالای ایرانی»، اقتصاد مقاومتی را از سطح #سیاست و #راهبرد به سطح ترفند (#تاکتیک) سادهسازی کردند تا حجت برای مسئولین و مردم تمام شود.
🔸امید است، آحاد مردم و همچنین مسئولین، همراه و همدل باهم و با توجه به رهنمود و تدابیر رهبر معظم انقلاب، در عرصهی نظر و عمل با «حمایت از کالای ایرانی» موجبات شکوفایی اقتصادی و رونقِ کسبوکار و ایجاد اشتغال را برای کشور فراهم آورند.
ا—--------------------------—ا
https://eitaa.com/tamadone_novine_islami
✅«اسطورهی کیفیت برتر کالای خارجی»، ریشهی بیتوجهی به کالای داخلی
🔻 به قلم زهرا چیذری...✍
#زهرا_چیذری
#یادداشت_منتخب
#حمایت_از_کالای_ایرانی
🔸یکی از مهمترین چالشهای فرهنگی موجود در جامعه ما «اسطورهی کیفیت کالای خارجی» است ؛پدیدهای که مانند بسیاری از چالشهای فرهنگی دیگر علاوه بر ریشهی تاریخی با ابزار قوی رسانه و از راه تبلیغات گستردهی کالاهای خارجی در ذهن اغلب افراد ایرانی جای گرفتهاست. «دلبستگی به تولیدات بیگانه» امری است که رهبر فرزانهی انقلاب از آن به «آفت اجتماعی» تعبیر میکنند. آفتی که در دوران طاغوت و دورانهای ظلمانی گذشته ریشه دارد، با این تفاوت که که ما در آن دوران به طور مطلق وابسته قدرتهای دیگر بودیم و خودمان هیچ تولیدی نداشتیم، اما امروز گرایش به سمت وسوی کالای خارجی و تفاحر به مارکهای معروف با وجود تولیدات مرغوب و مطلوب داخلی، یک بیماری است؛ بیماریای که باید علاج شود.
🔸به بیان دیگر میتوان گفت برای تحقق حمایت از تولید داخلی و اقبال جامعه به سمت تولیدات ملی باید اسطورهی ذهنی کیفیت کالای خارجی در باور افراد جامعه ما بشکند و شکستن چنین باور غلطی، نیازمند توسل به ابزار فرهنگی است.
🔸اما آیا آسیب عادت به مصرف کالاهای خارجی تنها در چالشهای اقتصادی خلاصه میشود یا استیلای فرهنگ مصرف کالاهای لوکس و تجملاتی واراداتی، حکایتی به عمق «تغییرات فرهنگ» و «سبک زندگی» در جامعه را بازگو مینماید؟
ا—--------------------------—ا
https://eitaa.com/tamadone_novine_islami
⭕️جریانشناسی اندیشهی تمدنی در ایران معاصر (#بخش_اول)
#جریانشناسی
#اندیشهی_تمدنی_ایران_معاصر
#حجتالاسلام_دکتر_مهدی_ابوطالبی
🔸در تقسیمبندی #جریانهای_فکری_سیاسی ایران معاصر دستهبندیهای مختلفی وجود دارد. که هرکدام بر اساس یک مبنایی این تقسیمبندی را دارند. به نظر میرسد جریانهای دوران معاصر خصوصاً بر اساس #نقش_دین و #مبانی_دینی یا مدرنیته و مبانی اندیشه مدرن غربی در مبنای فکری – سیاسی آنها در سه دسته کلی قابل تقسیم است:
1- جریان مذهبی
2- جریان روشنفکری غربگرا
3- جریان روشنفکری دینی یا التقاطی
🔸به نظر میرسد همه گروهها و تشکلها و احزاب سیاسی ایران در قالب #سه_جریان کلی فوق قابل دستهبندی باشد. البته این نکته قابل ذکر است که به رغم وجود مبانی خاص مشترک در هر جریان، در درون این جریانها دستهبندیها و اختلافنظرهایی وجود دارد که به برخی اصول و روشها و اهداف برمیگردد نه مبانی کلان و اصلی [آنها].
#ادامه_دارد...
🔻بازنشر از کانالِ:
«گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیجِ همیشه فارس»
ا—--------------------------—ا
https://eitaa.com/tamadone_novine_islami
⭕️جریانشناسی اندیشهی تمدنی در ایران معاصر (#بخش_دوم)
#جریانشناسی
#اندیشهی_تمدنی_ایران_معاصر
#حجتالاسلام_دکتر_مهدی_ابوطالبی
🔻#جریان_مذهبی
در درون جریان مذهبی چند خرده جریان وجود دارد که میتوان حتی برخی آنها را به نوعی به عنوان یک جریان نیز مطرح کرد.
🔸جریان عقلانیت اسلامی
#جریان_عقلانیت_اسلامی، جریانی است که قائل به جامعیت و جاودانگی دین اسلام است و معتقد است احکام اسلامی بر مبنای بحث خاتمیت به عنوان یکی از مباحث اصلی اعتقادی اسلام که در قرآن و روایات به آن تصریح شده است دین اسلام آخرین و کاملترین دین بشر است که باید تا آخرالزمان احکام آن در جامعه بشری جاری و ساری باشد. این تفکر در میان علما و اندیشمندان اسلامی از ابتدا تا به امروز وجود داشته است. شخصیتهای مذهبی سیاسی در سده اخیر تصریح و تأکید فراوانی به این مسأله داشتهاند. در آثار و اندیشههای علمای مبارز عصر مشروطه و دوره پهلوی این بحث به بیانهای مختلف مطرح شده است.
🔸این جریان همچنین قائل به نهادسازی و نظامسازی دینی برای اداره و سرپرستی جامعه اسلامی است. لذا برای مدل نظام سیاسی، اندیشهورزی کرده است که نمونههای عینی آن در رسالههای دوره مشروطه و تدوین اولین قانون اساسی در این دوره و همچنین رسالههای دوره پهلوی و آثار و مباحث مختلف در دوره جمهوری اسلامی و تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی قابل مشاهده است. به عنوان نمونه میتوان به بحث از نظامهای سیاسی مختلف و نظام سیاسی مطلوب و مقدور در کتاب تنبیه الامه مرحوم نایینی و همچنین بحث از نهادهای مختلف اقتصادی مثل شرکت مخمس و … در کتاب شذرات المعارف مرحوم شاه آبادی در دوره پهلوی و بحث از بانک و بیمه و سایر سیستمها و بنگاههای اقتصادی در آثار شهید مطهری و تشکیل انواع نهادهای انقلابی و اسلامی در بخشهای مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی پس از انقلاب اسلامی توسط امام اشاره کرد.
#ادامه_دارد...
🔻بازنشر از کانالِ:
«گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیجِ همیشه فارس»
ا—--------------------------—ا
https://eitaa.com/tamadone_novine_islami
⭕️جریانشناسی اندیشهی تمدنی در ایران معاصر (#بخش_سوم)
#جریانشناسی
#اندیشهی_تمدنی_ایران_معاصر
#حجتالاسلام_دکتر_مهدی_ابوطالبی
🔻#جریان_مذهبی
🔸جریان عقلانیت اسلامی(2)
این جریان همچنین قائل به تولید #علم_دینی بر اساس #عقلانیت_اسلامی و با تکیه بر نصوص دینی و علوم مختلف اسلامی مثل فقه، فلسفه، عرفان و … است. لذا در آثار بزرگانی چون امام، مقام معظم رهبری، شهید مطهری و اندیشمندان معاصر حوزه مثل آیات جوادی آملی و مصباح یزدی و … تصریح به بحث علم دینی و امکان تولید آن شده است. هرچند در تعریف علم دینی و شیوه تولید این علم اختلاف نظرهایی در درون این جریان وجود دارد. مثل دیدگاههای مختلف آیت الله جوادی آملی، آیت الله مصباح، فرهنگستان علوم اسلامی و … در تعریف علم دینی و شیوه تولید آن.
🔸این جریان همواره بر بحث #وحدت_اسلامی و مذهبی بین فرق مختلف اسلامی به ویژه شیعه و سنی تأکید فراوان داشته است. اقدامات بزرگانی چون مرحوم کاشف الغطاء، مرحوم آیت الله بروجردی و … در باب وحدت شیعه و سنی و همچنین طرح بحث هفته وحدت پس از پیروزی #انقلاب_اسلامی و تأکید فراوان امام و رهبری بر ضرورت وحدت بین فرق اسلامی از نمونههای بارز این امر است.
🔸در مجموع این جریان در دوران معاصر پس از انقلاب از دیدگاه مورد نظر خود از اسلام در مقابل سایر جریانهای اسلامگرا تحت عنوان #اسلام_ناب یاد کرده است. اسلام ناب از اصطلاحات جدید جعل شده توسط #امام_خمینی است که در مقابل اسلام آمریکایی مطرح شده است و در اندیشه امام و رهبری اسلام آمریکایی در دو چهره اسلام متحجر مذهبی و اسلام سکولار التقاطی نمود پیدا کرده است.
ادامه دارد ...
🔹بازنشر از کانالِ
«گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیجِ همیشه فارس»
ا—--------------------------—ا
https://eitaa.com/tamadone_novine_islami
استاد خسروپناه:
آیات قرآن مملو از حکمت است، ولی چون نقل قرآنی هست، میگوییم خب ربطی به حکمت فلسفی ندارد که این غلط است و همین باعث شده که ما در #تمدن_سازی محروم بشویم.
@tamadone_novine_islami
⭕️درسگفتارهای فلسفه تمدن نوین اسلامی(5)
🔻ترجیح حيات مدنی و پویا به حيات بدوی و ساکن در اسلام
#پاورقی_2
#درسگفتارها
#فلسفه_تمدن_نوین_اسلامی
#حجتالاسلام_دکتر_رضا_غلامی
🔸ترجیح حيات مدنی و پویا به حيات بدوی و ساکن در اسلام
از طرف دیگر، #مدنیت در تعالیم اسلامی حتماً بر زندگی غیر مدنی و ابتدایی مرجح است؛ علت اصلی آن نیز به زمینههای مساعد برای رشد و کمال انسان در جوامع مدنی باز میگردد. در #جامعه_بدوی و ساکن، انسان میتواند گناه نکند و به واجبات الهی عمل کند اما رشد و کمال او بسیار محدود است؛ برعکس، در #جوامع_مدنی، زمینه برای ظهور حداکثری ظرفیتها و استعدادهای انسانی فراهم میشود؛ علاوه بر این، پیچیدگی زندگی اجتماعی، انسان دیندار را دائما در معرض آزمونهای بزرگتر و سختتر قرار میدهد و همین امر موجب میشود تا رشد انسان در این جوامع، حتی در #امور_معنوی به مراتب از رشد انسان در جوامع بدوی بیشتر باشد. همچنین، قواعد و نظم حاکم بر جوامع مدنی، نسبت به جوامع بدوی به مراتب جامع تر، دقیق تر و پیشرفته تر است و بهتر میتواند به روان شدن روابط اجتماعی و شکلگیری سطح بالایی از مشارکت اجتماعی کمک کند.
#ادامه_دارد...
منبع:
کتابِ "فلسفه تمدن نوین اسلامی"
درسگفتارهایی از حجتالاسلام دکتر رضا غلامی
صفحه 22.
ا—--------------------------—ا
https://eitaa.com/tamadone_novine_islami
⭕️انسان و صنعت؛ تحلیلی بر جایگاه صنعت در سیر تکاملی انسان
#متن_منتخب
#درسهای_الحیاة
#استاد_محمدرضا_حکیمی
🔸نباید رونق ظاهری و شکوه صوری تمدنی چون #تمدن_غرب را معیار قرار داد و پیشرفتهای صنعتی و ابزاری را ملاک شکوفایی و برتری دانست. انسان هر چه در #ابزارسازی قدرتمند شود و به هر نقطه اوج فیزیکی برسد و به آسمانها صعود کند و درون زمین را بکاود، اگر از عهده تفسیر درست #انسان و #زندگی برنیاید و #کرامت او را نادیده بگیرد و به اصول انسانیت پشت کند و حقکشی و حقوقنشناسی را بر سراسر جامعهها حتی بر مردمان جامعه خودـ حکمفرما سازد و اساس جامعه خود یعنی جامعه کوچک خانواده را پوشالی و متزلزل کند و #تبعیض و #فقر و #تکاثر را گسترش دهد، چگونه پیشرونده است و حرکت تکاملی دارد!
🔸بگذریم... که ابزارسازیها در #تمدن_صنعتی نیز ضد ارزش واقعی انسان و ویرانگر خانه انسانها و برباد دهنده موجودیت کره خاکی است و هیچ سقوط و واپسگرایی در طول تاریخ به این درجه از ویرانگری و نابودی گستری رخ نداده است. و بهراستی #مدعیان تمدن صنعتی نمونه آشکار این مثل حکیمانه فارسی شدهاند: یکی بر سر شاخ و بن میبرید.
📚 #الحیاة: ج١٢، ص۴٨٢
#نقل از کانال استاد محمدرضا حکیمی↙️
@mohamadrezahakimi
ا—------------------------------—ا
https://eitaa.com/tamadone_novine_islami
⭕️جریانشناسی اندیشهی تمدنی در ایران معاصر (#بخش_چهارم)
#جریانشناسی
#اندیشهی_تمدنی_ایران_معاصر
#حجتالاسلام_دکتر_مهدی_ابوطالبی
🔻#جریان_مذهبی:
🔸جریان عقلانیت اسلامی(3)
#اسلام_ناب، اسلامی است که همهجانبه است؛ از زندگی فردی و خلوت فردی تا تشکیل #نظام_اسلامی، همه را شامل میشود. اسلام ناب آن اسلامی است که هم تکلیف من و شما را در خانواده با خود و در خلوت شخصیمان معیّن میکند، هم تکلیف ما را در جامعه معیّن میکند، هم تکلیف ما را در قبال نظام اسلامی و ایجاد نظام اسلامی معیّن میکند. اسلام ناب در ادبیات امام راحل (ره) در مقابل #اسلام_آمریکایی است. اسلام آمریکایی هم دو شاخه دارد: یک شاخه #اسلام_متحجر، یک شاخه #اسلام_سکولار.
🔸در مجموع این جریان [جریان عقلانیت اسلامی] قائل به بحث تحقق #تمدن_اسلامی است که در آثار مختلف اندیشمندان آن از دوره مشروطه با همین تعبیر تمدن اسلامی دیده میشود. به عنوان نمونه #رساله «مدینة الاسلام روح التمدن» از آیت الله شیخ احمد شاهرودی و رساله «مفتاح التمدن فی سیاسه المدن» تألیف میرزا محمد معین الاسلام بهبهانی در دوره مشروطه یا #مباحث_تمدنی مطرح شده در کتاب شذرات المعارف مرحوم شاه آبادی و همچنین تأکید فراوان امام و رهبری بر بحث تمدن اسلامی و #تمدن_نوین_اسلامی از نمونههای بارز آن است.
#ادامه_دارد...
🔻بازنشر از کانالِ:
«گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیجِ همیشه فارس»
@TamadonEN
ا—--------------------------—ا
کانالِ بهسوی تمدن نوین اسلامی↙️
@tamadone_novine_islami
⭕️انسان تا وارد جامعه نشود، تکامل پیدا نمیکند
جستارهای نظری در باب تمدن اسلامی(99)
فصل سوم/فاصله جامعهسازی تا تمدنزایی
#پاورقی
#تمدن_اسلامی
#جستارهای_نظری
🔸#ابن_خلدون هم بحث مفصلی در باب وجود تمدن دارد. وی در قرن هشتم و ابتدای قرن نهم هجری میزیسته و جامعهشناسانی مثل ریتزر، او را جزو اولین جامعهشناسان اسلامی قلمداد کردهاند. ابن خلدون هم معتقد به اصالت جمع واصالت جامعه است. در دوران اخیر، #اقبال_لاهوری هم به همین معنا، بر وجود واقعی جامعه تأکید دارد. اقبال لاهوری میگوید که فرد جزء جدا نشدنی جامعه است و هویت شخصی در فرهنگ جامعه محو میشود.
🔸اقبال رنگ و بوی روشنفکری هم دارد و متأثر از تفکر جامعه شناختی غرب است. وی تصریح میکند: «هر فرد باید به جامعه بپیوندد تا هویت خویش را در نظام اجتماعی محو ساخته و همه عظمت امت را در خود گرد آورد.» میگوید اتفاقاً وقتی جمع کاملی وجود دارد، اگر آدمی بخواهد به تکامل برسد باید وارد جمع شود. خودش را محو کند، در جمع مندک بشود تا رشد کند.
🔸وقتی بحثهای جامعه شناختی غرب در دوران معاصروارد جهان اسلام شد، مرحوم #علامه_طباطبایی یک بحث جدی در «الميزان» پیرامون وجود جامعه مطرح نمود و نحوه وجود جامعه را از باب عقلی و نقلی بررسی کرد. علامه طباطبایی براین باورست که انسان تا وارد جامعه نشود، تکامل پیدا نمیکند. در واقع انسان بالقوه انسان است و فعلیت انسانیت او، بستگی به حضور اجتماعی او دارد. #شهید_مطهری مباحث علامه را در کتاب «جامعه و تاریخ» بسط داد و به نسل حاضر منتقل کرد.
#ادامه_دارد...
🔹#منبع:
متولی امامی، سیدمحمدحسین؛
جستارهای نظری در باب تمدن اسلامی،
قم، نشر معارف. چاپ 1394، ص 107 و 108.
ا—--------------------------—ا
کانالِ بهسوی تمدن نوین اسلامی↙️
@tamadone_novine_islami
⭕️چالش راهبردی جامعه و نظام چیست؟
✍... حجتالاسلام علی مهدیان
#یادداشت_منتخب
#چالش_ذهنی_و_راهبردی
#حجتالاسلام_علی_مهدیان
🔸به نظر من #کلیدیترین جمله رهبری در سخنرانی ابتدای سال، معرفی اساسیترین مانع پیشرفت کشور بود. این پرسش که چه چیزی مانع رشد و پیشرفت کشور است سوال مهمی است. خیلی از دلسوزان کشور بر اساس پاسخی که به این سوال میدهند، رفتار سیاسی را در این دوران انتخاب میکنند.
🔸عدهای مانع اصلی را مدیران ناکارآمد میدانند. اینها خود را به آب و آتش میزنند که فلان مدیر عوض شود. البته برخی برای نجات خود یا نزدیکانشان از عقوبت قانون شکنیهایشان زبان به اعتراض گشودهاند مرادم اینها نیستند. اما ممکن است کسی خالصانه برای #نجات_انقلاب، سرنگونی مدیران را با رفتارهایی شبیه کودتا یا امثال آن، مثل برداشتن مدیران «بِأَیِ نحوٍ کان» پیشنهاد کند. اینها مشکل را در سیستم فاسد یا مدیر فاسد میبینند. این پاسخ قطعاً ریشهای نیست و آدرس غلطی است که هم باعث گمراهی و سرخوردگی خودشان میشود و هم دیگران. مدیران نالایق مشکل کشورند ولی نه ریشه مشکل.
🔸عدهای نیز مانع رشد کشور را ایستادن بر سر #اصول و دشمنی با #مستکبرین عالم میدانند. اینها هم طبیعتاً تلاش میکنند همین ارزشها و آرمانها به هر صورت که ممکن است ضعیف شود تا کشور پیش برود. نوعی #تحجر را برای رشد کشور پیشنهاد میکنند.
🔸برای رفقای حزب اللهیام این سوال خیلی کلیدی است که مشکل کشور برای تحقق دوران #دولت_اسلامی چیست؟
🔸سخنان رهبر پاسخ روشنی بود به این سوال. مهمترین چالش از نگاه رهبری یک #چالش_ذهنی است. چالشی که در ذهن مردم و افکار عمومی وجود دارد. آنهم اینکه مردم داراییهای خود را نمیشناسند و به این داراییها اعتماد ندارند. اگر مردم دوران #انقلاب_اسلامی با همان حرکت عمومی در به دست گرفتن سرنوشتشان را بر اساس آرمانهای دینی پشت سر گذاشته اند. و اگر ریل گذاری و نظام سازیها را هم تمام کردهاند. علت عدم تحقق دوران دولت اسلامی، نشناختن نعمتهایی است که دارند. #راهبرد_شکر یا همان شناختن داشتهها رخ نداده است. والا به سرعت مدیران در همه سطوح به دست خود مردم تصفیه میشوند.
🔸انتخابات سال گذشته یک واقعه مشعشع در این جهت بود. چرا که مردم همه با هم تجربه کردند که میتوان به نظام اعتماد کرد و سرنوشت کشور را رقم زد. و همه با هم تجربه کردند که میتوانند دولتی را انتخاب کنند که گفتمانی مخالف رهبری دارد. و همه با هم ثمره این انتخاب خود را دارند میچشند. تا بدانند گفتمان امید به خارج باعث سرشکستگی آنها است.
🔸تجربه #برجام نیز یک تجربه موفق دیگر بود. همه با هم مزه اعتماد به دیگران را چشیدند و حالا میبینند دارایی زیادی دادند و هیچ، به معنای دقیق کلمه در مُشتشان است.
🔸این قصه تمام نمیشود تا این چالش کلیدی امروز انقلاب حل و فصل شود. مردم باید با گوشت و پوست خود دریابند که داراییشان انقلاب اسلامی و #نظام_اسلامی است یعنی هر آنچه از ایمان و وجودشان جوشیده. و مسالهشان دقیقاً کاستی خودشان در باور به این داشتهها است.
🔸هر طرحی که امروز مصداق اصلی مشکل را از این #چالش_ذهنی که باعث خطای در تطبیق مردم میشود به سوی دیگری جهت دهد راه را دور میکند. امروز جریانهای رسانهای مُوّفق و مؤمن، جریانهایی هستند که دارایی کشور را به مردم نشان دهند تا امید مردم به داراییهای خودشان برگردد. والا این حجم تنفر از دولتمردان فایده چندانی را عائد کشور نخواهد کرد.
🔹نقل از کانال حجتالاسلام علی مهدیان
@ali_mahdiyan
ا—--------------------------—ا
https://telegram.me/tamadone_novine_islami