eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
103 عکس
122 ویدیو
16 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.ثالث۵.mp3
1.93M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۱۶) ✨ تعین صور سابقه بعد از لحوق چه میشود؟ ❓ آیا تکثر قبلی بعد از لحوق باقی میماند؟ 📌 تاثیر دو نگاه لا بشرط یا بشرط لا در فصول شئ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(15) 🔥الگوی دفع ضرر محتمل کتــب قدیمــی کلام، معمــولا مباحث خود را با همین الگو شروع میکردند. این الگو میگوید که شاید واقعاخدایی باشد و در نتیجه شــاید پیامبری فرســتاده شده باشد و شــاید معاد و قیامتی نیز در کار باشد و شاید نهایتا عذاب و عقابی هم باشد. از طرفی عذاب آخرت یــک ضــرر بســیار عظیم اســت و عقل انســان حکــم میکنــد که ضرر محتمــل را دفع نماید. پس باید مباحــث اصول عقاید را مطالعه کرد تــا اگــر واقعــا خــدا، پیامبر و معــادی بود، آن را بشناســیم و بــر طبق آن عمل کنیم تا از آن عذاب اخرو ی در امان باشیم. ❌نقد ایــن الگــو از دو جهــت کارآمــد نیســت. در ادامــه بــه شــرح دلایل ناکارآمدی این الگو میپرداز یم. 1⃣ایــن الگو ذهن انســان را فقط به مســئلۀ عذاب اخــرو ی معطوف میکنــد، در حالــی کــه بحــث از لذت (با همــان توضیحــی که گفته شــد) اعم از دفع الم اســت. بحث از لذت، هم لذت حاصل از بودن در چیــزی را در بــر میگیــرد و هــم لــذت حاصــل از دفع رنج را شــامل میشــود. به عبارت دیگر حوزۀ بحث از لذت، بســیار وســیعتر از دفع رنــج اســت و شــامل امــور وجــودی وعدمی شــده و مســائل دنیایی و آخرتــی را نیــز در بــر میگیــرد. بحث لــذت در ناحیۀ آخــرت، علاوه بر دفــع عذابهــای جهنــم، به جلــب ثوابهای بهشــتی نیز نظــر دارد. ِ در ناحیــۀ دنیــا هــم، دیــن به انســان لــذت، آرامش و خوشــی جســمانی و دنیوی را آموزش میدهد. بنابراین دامنۀ بحث لذت، با الگوی دفع ضرر محتمل، بســیار متفاوت اســت و یکی از مشــکلات الگوی دفع ضرر محتمل، همین ناقص بودن آن است. https://eitaa.com/taraef110
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(16) 🔥 نقد الگوی دفع ضرر محتمل 2⃣یکــی از خصوصیــات دنیــای مــدرن و پُســت مدرن، دعــوت به مهربانــی اُنــس، الفــت و همزیســتی اســت. فضــای تبلیغاتــی دنیــا ،به گونــهای اســت که انســانها در برابر تهدید، وا کنــش منفی و در برابر تشویق، واکنش مثبت از خود نشان میدهند و این الگوهای تربیتی در فضای عمومی جامعه نهادینه شــده است. پس اگر استادی برای دانش آمــوزان خــود لذتهــای اُنــس با خداوند را شــرح دهــد و چهرۀ ،تبشیری دین را ترسیم کند، افراد بیشتری جذب دین میشوند. تأثیر این اســتدلال به مراتب بیشــتر از آن اســت که گفته شــود اگر کســی با خدا اُنس نگیرد، پس از تحمل رنج و عذاب راهی جهنم خواهد شد. 🔸امــروزه چنیــن اســت که انســانها با شــنیدن ســخنان تهدیدآمیز دچــار احساســات ناخوشــایند شــده و از مباحــث عقب نشــینی میکنند؛ اما با بیان مطالب محبت آمیز، اقبال آنها به بحث بیشــتر میشــود. اصــل ایــن فرهنــگ ظاهــرابرگرفته از {مســیحیت} اســت و چه بســا ریشــه ای هم در حالات روحی حضرت عیســی داشــته باشــد که رجای آن حضرت بر خوفشــان غلبه داشــته است و ممکن اســت ایــن موضوع، در طــول تاریخ تحــت تأثیر جریــان تحریف دین مسیحیت، شدیدتر هم شده باشد. 🔹ایــن یک واقعیت اســت کــه در ملکــوت عالم، در کنار بهشــت، جهنمــی هــم وجــود دارد و انســان در صــورت تیرگــی نفــس و کســب شــرایطی که لازمۀ جهنمی شــدن اســت، به اذن الهی واقعا در عذای و ســختی جهنــم، قــرار بگیرد. ایــن احتمال، احتمال موجهی اســت که ممکن است جایگاه فردی در اثر عدم پیگیری مباحث اعتقادی و بی توجهــی بــه آن، جهنم باشــد؛ امــا نفوس امروزی چنین پذیرشــی ندارنــد و الگوهــای تربیتــی کشــور مــا نیــز تحــت تأثیــر فرهنــگ غرب است. استاد باید این نکته را مدنظر داشته باشد که جوان نسل امروز با الگوی لذت بیشتر به مباحث اعتقادی جذب میشود. 📚معرفت شناسی ص۴۴و ۴۵ و ۴۶ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman06_8.mp3
639K
💠استاد وکیلی؛(37) ❓ما شیعیان به مراقد ائمه می‌رویم و ضریح را می‌بوسیم حتی بعضی ها پایین در را می‌بوسند. آیا این شرک نیست؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman06_9.mp3
301.3K
💠استاد وکیلی؛(38) ❓آیا حاجت خواستن از ائمه شرک است.طبق "ایاک النستعین" نباید فقط از خدا کمک بگیریم؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ostad-vakili-barname-maktab_02.mp3
8.1M
⭕️معرفت شناسی عاشورایی(1) ⁉️مبانی افکار کسانی که در واقعه عاشورا حضور داشتند یا نداشتند چه بود❓ ✔️پاسخ:استاد وکیلی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️عیار تجربه(10) 💠 تفکر قیاسی 🆔eitaa.com/taraef110
ostad-vakili-barname-maktab_03.mp3
5.15M
⭕️معرفت شناسی عاشورایی(2) ⁉️مبانی افکار کسانی که در شام خوشحالی کردند❓ ✔️پاسخ:استاد وکیلی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1 (2).mp3
5.3M
⭕️استاد وکیلی 1️⃣ آیا واقعۀ‌ عاشورا به لحاظ تاریخی سند دارد؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الگوی تربیت تشویقی.mp3
10.55M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (33) 🔶 الگوی تربیتی تشویقی، تشویق به وسیله امور مادی فی الجمله در شریعت هست 🔹فرهنگ افراطی تشویق غلط است 🔹تزاحم عنوان عجب و مدح با عنوان تشویق 🔹 مدح کردن عامل عجب است 🔹چگونه تشویق کنیم که به عجب منتهی نشود https://eitaa.com/taraef110
3 (2).mp3
5.86M
⭕️استاد وکیلی 2⃣ چرا همیشه برای امام حسین علیه السّلام گریه می‌کنیم❓ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4 (2).mp3
6.1M
⭕️استاد وکیلی 3⃣ چرا به جای کمک به فقرا، در ماه محرم خرج عزاداری می کنیم؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بررسی عرفان‌های شرقی.رساله الاسماء.mp3
13.84M
⭕️استاد وکیلی ✅مقدمه علامه طباطبایی در رساله الاسماء از رسائل توحیدی. 1⃣روش بحث و منابع علامه در این رساله چیست❓ 2⃣عرفان های شرقی و وحدت شخصیِ وجود‼️ 3⃣چرا معارفِ توحیدیه اوپانیشادها و هندوها به انحراف و بت پرستی گرایید❓ https://eitaa.com/taraef110
❤️مَن اَحَبَّ شیئا اَحَبّ ما یتعلّق به❤️ https://eitaa.com/taraef110