eitaa logo
🌱 تشکیلات توحیدی 🌱
7.5هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
410 ویدیو
89 فایل
﷽ 📚 ارائه‌ی جامع‌ترین محتوا در زمینه‌ی سازوکار امتداد توحید در فعالیتهای تشکیلاتی ازمنظر رهبرمعظم‌انقلاب 🔸🔹🔸 ارتباط با مدیر: @razmi_H313 دوره‌های آموزشی: @seyyed_jafari مشاوره: @Moshaver0313 تارنمای پایگاه فرهنگی بعثت: besat313.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 کدامین معلّم برای تجلیل و بزرگداشت، شایستگی بیشتری دارد؟! الإمامُ علیٌّ (عليه السلام): «مَن نَصَبَ نَفسَهُ للنّاسِ إماما فليَبدأ بتَعليمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعليمِ غَيرِهِ، و ليَكُن تأديبُهُ بسِيرَتِهِ قَبلَ تأديبِهِ بلِسانِهِ، و مُعَلِّمُ نَفسِهِ و مُؤدِّبُها أحَقُّ بالإجلالِ من مُعَلِّمِ النّاسِ و مُؤدِّبِهِم.» هركه خود را در مقام پيشوايى مردم قرار دهد، بايد پيش از تعليم ديگران، به تعليم خود بپردازد و پيش از آنكه به زبانش بخواهد تربيت كند، باید با رفتارش تربيت نمايد و كسى كه آموزگار و مربّى خود باشد، بيشتر سزاوار بزرگداشت است تا آن‌كه آموزگار و مربى ديگران است. 📖 نهج‌البلاغه، حکمت ۷۳ ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت: besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
📢کتاب «تشکیلات توحیدی» 📚 جامع‌ترین و منسجم‌ترین محتوا در زمینه‌ی در فعالیت‌های تشکیلاتی ازمنظر رهبر معظم انقلاب (مُدّظلّه‌العالی) همراه با بررسی کامل فنون تشکیلاتی🌱 🔸🔹🔸 📍همراه با برگزاری . معرفتی . تربیتی . بصیرتی . تشکیلاتی . تبلیغی ✔️سفارش و خرید و اطلاع از دوره‌ها: besat313.ir ♻️ بخش‌ها و محتوای کتاب: https://eitaa.com/tashkilat_ir/613 ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
📿 هدیه کردن یک «صلوات» به اموات چه آثاری دارد؟ 💬 جملاتی از علامه طباطبایی، آیت‌الله بهجت و آیت‌الله بهاءالدینی (رضوان‌الله تعالی علیهم) ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت: besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
. 🖋 برخی از منتقدین، خودشان انتقادپذیر نیستند!!! «هم منتقد باشیم هم انتقادپذیر، که هر کدامش نباشد، بد است. بعضی‌ها اهل انتقاد کردن هستند؛ انتقاد هم بجاست؛ شما هر چیزی را با دقت نگاه کنید و یک خرده‌ای کنجکاوی کنید، یک نقطه‌ی عیبی در آن پیدا می‌کنید و می‌شود عیب‌جویی کرد و عیبی هم ندارد؛ چنانچه عیب‌جویی در جهت رفع عیب باشد، خیلی خوب است؛ اما این افراد خودشان انتقادپذیر نیستند! اگر کسی بگوید چرا این قدر پرحرفی می‌کنی و چرا همه‌اش عیب‌ها را می‌بینی، چرا مثل مگس فقط روی زخم‌ها می‌نشینی، نقاط مثبت را هم ببین، بدشان می‌آید!» ۸۵/۰۸/۱۸ 📖 منبع: کتاب تشکیلات توحیدی ص ۵۳۹ | | | ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت: besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
روایتگری.mp3
584.6K
🎙 اگه گناه می‌کنی، لااقل مثل شهدا گناه کن!!!🤔 🌱 گناهی که یک شهید نوجوان در دفترچه‌‌یادداشتش نوشته بود، چه بود؟ چقدر با شهدا فاصله داریم!😔 ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت: besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
پیشنهاد ویژه جهت مطالعه 👇👇
برنامه‌ریزی.pdf
1.19M
🌷 📖 👌جزوه‌ی کاربردی 🔅موضوع: برنامه‌ریزی {با محوریت برنامه روزانه} 🗒 ضرورت و اهمیت برنامه‌ریزی 🗒 مبانی و اصول برنامه‌ریزی 🗒 عناصر فرآیند برنامه‌ریزی 🗒 اقسام و انواع برنامه‌ریزی 🗒 روش‌های برنامه‌ریزی 🗒 گام‌های عملیاتی برنامه‌ریزی 🗒 سطوح برنامه‌ریزی 🗒 آسیب‌های فرآیند برنامه‌ریزی 🗒 نحوه‌ی اجرای برنامه 🗒 نمودار رشد 🗒 نمونه جدول زمان‌بندی برنامه‌های روزانه 🌐 منبع: @nomov_ir | | ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت : besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 ❓چگونه جوانان را به مسجد کنیم؟ ❓آیا میتوان از وسایل سرگرمی (مثل میز پینگ‌پنگ) برای جذب جوانان به مسجد استفاده کرد؟ ❓بهترین راه جذب از منظر رهبر معظم انقلاب چیست؟ | | ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت : besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
🌷 🔰 سیره‌ی امام صادق علیه‌السلام در زمان گرانی أجناس «نرخ گندم و نان روزبه‌روز در مدینه بالا می‌رفت. نگرانی و وحشت بر همه‌ی مردم مستولی شده بود. آن‌كس كه آذوقه‌ی سال را تهیه نكرده بود، در تلاش بود كه تهیه كند. و آن‌کس كه تهیه كرده بود، مواظب بود آن را حفظ كند. در این میان مردمی هم بودند كه به واسطه‌ی تنگدستی مجبور بودند روزبه‌روز آذوقه‌ی خود را از بازار بخرند. امام صادق علیه السلام از «مُعَتِّب» وكیل خرج خانه‌ی خود پرسید: «ما امسال در خانه گندم داریم؟» _ بلی یا ابن رسول اللّه! به قدری كه چندین ماه را كفایت كند، گندم ذخیره داریم. _ «آنها را به بازار ببر و در اختیار مردم بگذار و بفروش.» - یا ابن رسول اللّه! گندم در مدینه نایاب است، اگر اینها را بفروشیم دیگر خریدن گندم برای ما میسر نخواهد شد. _ «همین است كه گفتم، همه را در اختیار مردم بگذار و بفروش.» مُعَتِّب دستور امام را اطاعت كرد، گندم‌ها را فروخت و نتیجه را گزارش داد. امام به او دستور داد: «بعد از این نان خانه‌ی مرا روزبه‌روز از بازار بخر. نان خانه‌ی من نباید با نانی كه در حال حاضر توده‌ی مردم مصرف می‌كنند تفاوت داشته باشد. نان خانه‌ی من باید بعد از این نیمی گندم باشد و نیمی جو. من بحمداللّه توانایی دارم كه تا آخر سال خانه‌ی خود را با نان گندم به بهترین وجهی اداره كنم، ولی این كار را نمی‌كنم تا در پیشگاه الهی مسأله‌ی «اندازه گیری معیشت» را رعایت كرده باشم». (اُحِبُّ أن یرانِی اللّهُ قَد أحسَنتُ تَقدیرَ المَعیشَةِ.) الکافی: ج ۵ ص ۱۶۶ ح ۲ 📔 منبع: کتاب داستان راستان، ج ۲ ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت : besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖
. ⚔ ما وقت قیام را بهتر می‌دانیم!!! سهل بن حسن خراسانی خدمت امام صادق (علیه السلام) شرفیاب شد عرضه داشت: ای پسر پیامبر خدا، مهربانی و رحمت از آن شماست. شما اهل بیت امامت و رهبری هستید. چرا از حق مسلّم خودتان سربازمی‌زنید، با اینکه صدها هزار فرمانبر مسلح و شمشیر به دست دارید؟ امام علیه‌السلام فرمود: «ای خراسانی، بنشین. حقت نزد خدا محفوظ است». آنگاه امام دستور داد تا تنور را روشن کنند. سپس فرمود: «ای خراسانی برخیز و در تنور بنشین». خراسانی گفت: آقای من! پسر رسول خدا، مرا به آتش مسوزان مرا ببخش، خدای تو را ببخشد. فرمود: «بخشیدم.» در آن هنگام هارون مکی وارد شد، در حالی که سرپایی خود را به دست گرفته بود. گفت: السلام علیک یا ابن رسول الله. امام صادق علیه‌السلام به او فرمود: «سرپایت را رها کن و در تنور بنشین.» او نیز آن را رها کرد و در تنور نشست. امام علیه‌السلام به خراسانی روی کرد و درباره اوضاع و جریانات خراسان با او به گفت‌وگو نشست، گویی که خود، وقایع را از نزدیک مشاهده کرده است. سپس فرمود: «ای خراسانی، برخیز و آنچه در تنور است بنگر.» فرد خراسانی میگوید: برخاستم و دیدم او آرام چهارزانو نشسته است؛ بیرون آمد و بر ما سلام کرد. امام علیه‌السلام فرمود: «در خراسان مانند این فرد چند نفر می‌یابی؟» عرض کرد: به خدا سوگند یک نفر هم وجود ندارد! امام نیز فرمود: «یک نفر هم نه، به خدا سوگند!» آنگاه فرمود: «در زمانی که ۵ نفر یاور نداریم قیام نمی‌کنیم. ما وقت قیام را بهتر می‌دانیم.» ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت : besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 «داستانی به وسعت دنیا» «هر انسانى، در فضاى پیرامون خودش تأثیر می‌گذارد و هرچه شخصیت او قوی‌تر و محکم‌تر باشد، شعاع این تأثیرگذارى وسیع‏‌تر می‌شود. گاهى یکى از شماها می‌توانید بر روى یک کشور و حتى دنیا تأثیر بگذارید. پایه‏ همه‏ این‌ها در گذاشته می‌شود. لذا، جورى تصمیم بگیرید و عمل کنید که بتوانید سرچشمه‏‌هاى استعداد را در درون خودتان به جوشش در بیاورید.» ۱۳۸۰/۷/۱۲ | ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت : besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
❗️توجه 🖋 یکی از روش‌های بیانِ حقایق غیبی و غیرمحسوس، بکارگیری «تمثیلات ِمحسوس» است تا مخاطب بتواند آن حقیقت را به‌صورت عینی در زندگی لمس کند. 💬 رهبر معظم انقلاب در این‌باره می‌فرمایند: «جاهايى كه خداى متعال در قرآن مَثَل مى‌زند - «إِنَّ اللّٰهَ لاٰ يَسْتَحْيِي أَنْ يَضْرِبَ مَثَلاً مٰا بَعُوضَةً فَمٰا فَوْقَهٰا» - جاى دقّت بيشترى است؛ چون در اين‌گونه موارد، قرآن حقيقتِ بزرگ و پايدارى را با تكيه بر يك مثال محسوس، براى ما بیان مى‌كند.» ۷۴/۰۷/۰۵ 📌به تدریج، برخی از حقایق با زبان تمثیل، در کانال بارگذاری خواهند شد. هشتگ را دنبال کنید. ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت : besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
🌱 💡 (۱) 📝 لزوم درک مسائل با ابزار متناسب با خود مسئله 🔘 یک نفر مثلاً کور مادرزاد است، ولو بقیه ابزار حسی او مثل حس بویایی‌‌اش فوق‌‌العاده است و از هزار متری عطریات را می‌‌فهمد، حس شنوایی‌اش فوق‌العاده است و از هزار کیلومتر صدا را می‌‌شنود؛ بالأخره جلوی پایش را هم نمی‌‌بیند. اگر به او بگویند: عجب هوای زیبایی است، چه جای خوشی است، آن را قبول می‌‌کند، خوشحال می‌‌شود که در جای زیبایی زندگی می‌‌کند. اگر یک نفر بچه کوچولو بیاید و شبهه کند که فلانی تو را دست انداخته‌‌اند، اینجا وضع خیلی خراب است و پر از آشغال و چنین و چنان است، اعتقادات این فرد فوراً متزلزل می‌‌شود. 🔘 یک ثبات خاصی در آن مفهومی که در ذهنش است ندارد؛ چرا؟ چون از سایر حواس استفاده کرده است، نه حس مربوطه؛ از طریق گوش شنیده شده که اینجا جای خوبی است؛ درحالی‌که حس مربوطۀ این، چشم است که باید باز شود. وقتی آن حس باز شد، او مطمئن خواهد شد که اینجا واقعیت چیست. آن‌وقت اگر تمام عالم بیاید و در گوشش بخواند هیچ تأثیری ندارد. این یقین است، این استحکام است، این محکم است؛ چرا؟ چون با حس مربوطه به آن آگاهی رسید. 🔘 انسان هر مقدار از این استعدادهای باطنی‌اش باز می‌‌شود، او با مرتبه‌‌ای از عالَم ارتباط برقرار می‌‌کند. یک دانه حس بینایی باز می‌‌شود، از آن کور مادرزاد تنها «یک» پرده برداشته می‌شود، چقدر زندگی او تغییر می‌کند! این کور مادرزاد با کناررفتن کوری، یک عالم برایش باز شد. اگر یک حس بویایی برایش باز شد، یک عالَم و پرده‌‌ای از عالَم برایش باز می‌شود. این همه عطریات با این همه تنوع؛ 🔘 حالا حس‌‌های حیوانی که این‌‌طور هستند، بقیه حواس چگونه‌اند! آدمی که از سه تا حس مادرزاد فلج باشد، ما بگوییم دنیا را برای ما تعریف کن که این عالم چطور عالمی است؛ او نمی‌‌تواند پنج بُعد این عالم را تعریف کند، امکان ندارد. تعریف او از این عالم همین دو بعد حسی است که باز شده و می‌‌بیند که چه خبر است... حالا انسانی که حس ششم‌‌ او باز شود قطعاً درختی یا کوهی که برای او معنا می‌‌دهد، غیر ما است که پنج تا حس‌مان باز است. همان‌طور کسی که عمیق‌ترین حس از او باز شود. 📖 منبع: سی‌ و دو گفتار در معارف الهی، ص ۴۴ _ ۴۷ | ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت : besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
. 🔆 نماز کفاره‌ی گناهان صف‌های نماز جماعت بسته شده بود و همه آماده‌ی شنیدن اذان بودند. ناگهان مردی با چهره‌ای نگران در حالی که سرش را پایین انداخته بود، در کنار پیامبر (ص) به زمین نشست، اما خجالت می‌کشید به چهره او نگاه کند. پیامبر (ص) با مهربانی نگاهی به او کرد و آماده شنیدن حرف‌هایش شد. مرد به آهستگی و با صدای لرزان گفت: «ای رسول خدا! من گناهی کرده‌ام که…». پیامبر (ص) دیگر به حرف های آن مرد گوش نداد و برخاست تا نماز را شروع کند. مرد فکر کرد که بی‌موقع مزاحم آن حضرت شده است. به همین دلیل با شرمندگی بلند شد و به صف‌های نمازگزاران پیوست. همین‌که نماز تمام شد به سرعت و قبل از آن که کسی به حضور پیامبر (ص) برسد، نزد او رفت و دوزانو نشست. پیامبر (ص) به چهره آن مرد نگاهی کرد. مرد که سرش پایین بود، گفت: «یا رسول الله! عرض کردم گناهی کردم که…». پیامبر (ص) با مهربانی پرسید: «مگر اکنون با ما نماز نخواندی»؟ مرد جواب داد: «بله یا رسول الله»! پیامبر (ص) پرسید: «مگر به خوبی وضو نگرفتی»؟ مرد جواب داد: «بله یا رسول الله»! حضرت به آرامی گفت: «پس نمازی که خواندی کفاره گناه تو بود.» (به نقل از: تفسیر نمونه، ج ۹، ص ۲۶۸) ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت: besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
. ➕تشکیلات و عمل به تکالیف اجتماعی 🌀بیانات آيت‌الله مصباح يزدی (رضوان الله تعالی علیه) در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی؛ ۹۸/۰۹/۱۸ ✔️ با رشد جوامع و پیچیده شدن امور، نیاز به کار تشکیلاتی احساس می‌شود... در اسلام ارزش‌هایی کلی وجود دارد که قبض و بسط آنها تابع شرایط زمانی و مکانی است، گاهی باید تشکیلاتی شکل گرفته و در تکالیف اجتماعی تقسیم‌کار صورت بگیرد. باید توجه داشت وقتی گفته می‌شود برای انجام برخی تکالیف اجتماعی، تشکیلات لازم است، بدعت نیست؛ بلکه همان مفهوم «وَلتَكُن مِنكُم أُمَّةٌ يَدعونَ إِلَى الخَيرِ»؛ است. انجام وظیفه، کلی است و شکل آن در شرایط مختلف، تفاوت خواهد داشت. ✔️ انجام تکالیفی مانند امر به معروف و نهی از منکر ظرفیت‌هایی دارد. اگر بنا باشد که هر کسی به هر زبان و ادبیاتی نسبت به مسئولان، امر به معروف و نهی از منکر کند، در بسیاری از موارد سبب اهانت می‌شود و آثار سوئی به‌ بار می‌آید. اگر امر به معروف و نهی از منکر با شیوه‌ی صحیح، مؤدبانه و بدون اغراض مادی‌گرایانه باشد، احتمال تأثیر آن بیشتر خواهد بود. در این مسیر و برای ایجاد تشکیلات، کسانی می‌توانند با شما همکاری کنند که هم آگاهی دینی و هم بصیرت اجتماعی داشته باشند. چه بسا افرادی نیت صحیح داشته باشند، اما در معرفت دینی یا بصیرت سیاسی‌شان کمبود داشته باشند. ✔️ امروز کسب اطلاعات اجتماعی، یک نوع تکلیف است، البته نباید افراط و تفریط شود. انسان، باید وقتش را مدیریت کند که به سایر کارها هم برسد. به‌عنوان نمونه شهید بهشتی به‌عنوان یک شخصیت ممتاز، وقت خود را به‌گونه‌ای تنظیم کرده بود که وقتی که برای صرف ناهار قرار داده است، همراه با گوش کردن اخبار از رادیو باشد. امروز شرایط به‌گونه‌ای است که هیچ‌کس نمی‌تواند از وظایف اجتماعی، شانه خالی کرده و به عبادات و فقه فردی بپردازد. شاید در گذشته اگر مرجع تقلیدی در مسئله سیاسی اظهارنظری می‌کرد، مطرود تلقی می‌شد؛ این امام(ره) بود که کاری کرد کارستان و به جامعه فهماند که تکالیف اجتماعی بخش اعظم فقه را تشکیل می‌دهند و حتی برخی تکالیف اجتماعی از نماز هم واجب‌تر است. ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت: besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📱تقوا و مراقبه در 🔸حضرت آقا بار‌ها و بار‌ها عملکرد فعّالان فضای مجازی (خصوصاً حزب‌اللهی‌ها و مذهبی‌ها) رو کردند. ولی متأسفانه خیلی مورد توجه قرار نگرفته... ❌ برخی از این آسیب‌ها عبارت‌اند از: ۱. غرق شدن در فضای مجازی ۲. هدر رفتن وقت در شبکه‌های اجتماعی ۳. کم‌رنگ شدن ادب اسلامی (بی‌انصافی، قول به غیر علم، بدگویی، بدزبانی، غیبت، تهمت و...) ۴. ایجاد دوقطبی‌های کاذب و جروبحث‌های به دور از منطق ۵. القای ناامیدی و سیاه‌نمایی نسبت به وضعیت کشور و... ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت: besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
⚠️ و بسیاری از کسان‌اند که ترک دنیا را هم به جهت دنیا نموده‌اند، و ترک بعضی لذات دنیویه را نموده‌اند و مطلب ایشان رسیدن به لذات بالاتر است. پس چنین اشخاص، صاحب فضیلت «عفت» نیستند. 📚 منبع: کتاب معراج‌السعادة | ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت : besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
. 🔰 تخلیه چاه، گاهی می‌تواند نَفْس‌شکن باشد! «دست‌شویی‌های اردوگاه حالت مخزن داشت. هر وقت پر می‌شد، با ماشین مخصوص، تخلیه می‌کردند؛ اما این‌بار دیوارهای کنار دست‌شویی ریخته بود و امکان تخلیه با ماشین نبود. برای مرمت دیوار، باید چاه تخلیه می‌شد. از طرفی هیچ دست‌شویی دیگری برای استفاده بچه‌ها نبود. برای تعمیر هم چند نفر کارگر آورده بودند؛ ولی باید چاه تخلیه می‌شد. بعد از نماز ظهر بود. یکی از مسئولین لشکر آمد و گفت: «چند نفر نیروی از جان‌ گذشته برای تخلیه چاه دست‌شویی می‌خواهیم». هر کس چیزی می‌گفت. یکی می‌گفت: «پیف پیف! چه کارهایی از ما می‌خوان». دیگری می‌گفت: «ما آمدیم بجنگیم، نه این‌که چاه تخلیه بکنیم». رفتیم برای ناهار و بعد از ناهار هم مشغول استراحت شدیم. با خودم می‌گفتم آیا کسی حاضر می‌شود برای تخلیه چاه داوطلب بشود. گفتم تا بچه‌ها مشغول استراحت هستند بروم سمت دست‌شویی‌ها ببینم چه خبر است. وقتی آن‌جا رسیدم، خیلی تعجب کردم. عده‌ای از بچه‌های گردان ما مشغول کار شده بودند. شمردمشان. ده نفر بودند. اول آن‌ها محمدرضا تورجی‌زاده بود، بعد رحمان هاشمی. تا غروب مشغول کار بودند و دست‌شویی‌های اردوگاه را همان روز راه انداختند. بعد همگی به حمام رفتند. نمی‌دانم چرا آن روز اسامی آن ده نفر را نوشتم و با خودم نگه‌داشتم. سه ماه بعد، درست بعد از عملیات کربلای ده، وقتی‌که به آن اسامی نگاه کردم، دیدم همه آن ده نفر یکی پس‌ از دیگری شهید شده بودند. گویی این کار آن‌ها و این شکستن نفس، مهر تأییدی بود برای شهادت‌شان.» @tashkilat_ir .
. ➕بایسته‌های فعالیت تشکیلاتی 🌀بیانات آيت‌الله مصباح يزدی (رضوان الله تعالی علیه) در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی ۹۸/۰۹/۱۸ ✔️ اولین نکته که باید در تشکیلات رعایت شود، اخلاص در نیت است؛ کار دینی که می‌خواهد برای خدا انجام شود، بدون نیت خالص به جایی نمی‌رسد. بسیاری از کارهاست که برای آن بودجه‌های کلان و سنگین در نظر گرفته شده، اما بازدهی چندانی نداشته است؛ اما کارهایی که با اخلاص بوده، به مراتب تأثیرگذار بوده است... ✔️ بعد از نیت، در کیفیت عمل نیز باید سعی کنیم که از افراط و تفریط پرهیز کنیم؛ البته گاهی در مصادیق افراط و تفریط تشکیک می‌شود و به کسانی که در خط اسلام ثابت قدم بوده و از افراط و تفریط پرهیز می‌کنند، تندرو می‌گویند، در حالی که این مسئله، اولین مراتب اعتدال است. نباید انتظار داشت که همه انسان‌ها، مثل هم کار بکنند؛ افراد با توجه به شرایط زمانی و مکانی و جایگاهشان، وظایف مختلفی دارند. در اصل دین، نباید اختلاف کرد، اما در انجام وظیفه در دین، قرار نیست همه یکسان باشند. از طرفی چارچوب کلی باید مشخص شود که از خط قرمزها عبور نشود و از طرف دیگر باید در درون چارچوب، انعطاف وجود داشته باشد. ✔️ با تفرّق ،هیچ کار اجتماعی پیش نمی‌رود، اما با ولنگاری و بدون ضوابط هم کاری پیش نمی‌رود، لذا باید چارچوبی داشت که همه کسانی که در این چارچوب عمل می‌کنند را در بر بگیرد و همچنین دانست که در این چارچوب، انعطاف وجود دارد؛ چرا که افراد مثل هم نیستند و شکل عملشان نیز همانند هم نیست. اما باید بنای اعضا بر این باشد که مسیر درست را بپیمایند و اصلح را انتخاب کنند. در صورتی که این شرایط وجود داشته باشد، اعضا باید آمادگی داشته باشند که در برخی موارد اختلافی، گذشت کنند؛ رعایت نظر اکثریت به این معنا صحیح است؛ یعنی ابتدا یک جمعی کلیات مسئله را پذیرفته باشند و بنایشان نیز بر این باشد که مسیر صحیح را انتخاب کنند، در این صورت و در موارد اختلاف سلیقه، نظر اکثریت پذیرفته شود؛ اما اینکه اصل شناخت حق را متوقف بر نظر اکثریت بدانیم، اشتباه است. ┏━━━〰️〰️━━━┓ @tashkilat_ir ┗━━━〰️〰️━━━┛ پایگاه فرهنگی بعثت: besat313.ir مرکز تخصصی مکتب انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖
در آستانه ماه ذی‌القعده، حتما دفتر چهارم از مجموعه ادب حضور را مطالعه فرمایید: 📘 اسرار اربعین موسوی؛ آداب و مراقبات ماه ذی‌القعده و دهه اول ذی‌الحجه اثر استاد فیاض‌بخش ▫️ادب حضور مجموعه‌‌ای پنج جلدی است که به آداب و مراقبات مهم‌ترین ‏ایّام سال در نزد اهل معنا می‌پردازد؛ اوقاتی که در فرهنگ اهل بیت(ع)، فرصتی ویژه برای سیروسلوک توحیدی معرفی شده‏‌اند. این ایّام عبارتند از: سه ماه ارجمند رجب، شعبان و رمضان، اربعین موسوی (یعنی ماه ذی‏‌قعده و دهه اول ذی‏حجّه) و ایام سوگواری حسینی(ع) در محرم و صفر. ▫️در مجموعه ۵ جلدی ادب حضور عصاره دستورات اخلاقی و عبادی و همچنین معارف توحیدی پیرامون این اوقات، بنا بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ره) آمده است. 🔸لینک دانلود نمونه کتاب و خرید دفتر چهارم (اسرار اربعین موسوی). 📱لینک دانلود نسخه الکترونیکی «اسرار اربعین موسوی (دفتر چهارم)» (رایگان)، در سایت و اپلیکیشن طاقچه ‌‌‌‌@JelvehNoorAlavi