eitaa logo
تاوان | پژوهش‌های قرآنی و حدیثی
442 دنبال‌کننده
78 عکس
40 ویدیو
14 فایل
مصطفی قناعتگر | کانال اصلی، در تلگرام : t.me/tavanerejal
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹مجالس کاتبان (۱۰) 🔹امی بودن پیامبر (ص) در قرآن و باور شایع مسلمانان 🔸آیة الله سید علی شهرستانی چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ش., ساعت ۱۹:۳۰ قم، میدان رسالت، ابتدای خیابان سمیه، پلاک ۱۵ ▫️بنیاد محقق طباطبائی، سالن میرزا عبدالله افندی @mtiforg @tavanerejal
🔻فراخوان ارسال مقاله و نشستی درباره‌ی مجموعه‌های اولیه‌ی احادیثِ امامیه 🔹️موسسه‌ی بین‌المللی المهدی، نشستی علمی را درباره‌ی مجموعه‌ی احادیث اولیه امامیه برگزار می‌کند. در حالی که مطالعه‌ی قرآن در تحقیقات معاصر و نزد غربیان، مورد توجه جدی‌تری قرار گرفته است، مطالعه‌ی دومین منبع مهم در سنت اسلامی یعنی احادیث (خصوصا احادیث شیعی) کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این نشست، با توجه به آثاری مانند «کتب اربعه» و دیگر آثار، بستری را برای پرداختن به موضوعاتی پیرامون مجموعه‌های حدیثی امامیه از قرون اول (هجری)/هفتم (میلادی) تا پنجم (هجری)/یازدهم (میلادی) فراهم می‌آورد. آخرین مهلت ارسال چکیده‌ی مقاله، ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲ است. برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به این پیوند مراجعه کنید. @tavanerejal
هدایت شده از تأملات
❇️ «تحلیل متون حدیثی و زیارتی در دنیای مدرن» 🎙 محمد نصراوی 📆 سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۰ تا ۱۲. 🏢 شهرری، دانشگاه قرآن و حدیث، سالن جلسات 📲 حضور مجازی در نشست: https://vc1.qhu.ac.ir/rs1lfxu9flh6/? 🆔@tammolaat
هدایت شده از فطرس مدیا
14.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شاعر فلسطینی از اهل‌بیت می‌گوید 🔴 این بخشی از سرودۀ شاعر نامدار معاصر فلسطینی، تمیم البرغوثی است که از حدیث کساء الهام گرفته شده 📌 اشعاری پرشور در دفاع از آرمان‌های پایداری و قدس با چنگ‌زدن به قیام امام حسین علیه‌السلام است. ✔️ فطرس‌مدیا :: جایی برای دانستن 🌐 @fotrosmediatv
تاوان | پژوهش‌های قرآنی و حدیثی
🎥 شاعر فلسطینی از اهل‌بیت می‌گوید 🔴 این بخشی از سرودۀ شاعر نامدار معاصر فلسطینی، تمیم البرغوثی است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برداشتی آزاد و شاعرانه از حدیث کساء (البته نه آن حدیث کساء طولانی که در زمان ما معروف شده و به مفاتیح الجنان توسط دیگران افزوده شده؛ بلکه اصل ماجرای اجتماع خمسه طیبه زیر کساء پیامبر) @tavanerejal
مجری شبکه دو، به روحانیِ دعوت‌شده می‌گوید: چگونه است که امام رضا در زیارت حضرت معصومه به ایشان می‌گوید "من را شفاعت کن"؟ این چه مقامی است برای حضرت فاطمه معصومه که امام را شفاعت می‌کند؟ روحانیِ جوان هم پس از تایید سخن مجری،  شروع به فلسفیدن می‌کند و در نهایت بدون هیچ استدلالی، این نکته را عجیب و فرافهم می‌داند. جدای از اینکه چگونه شفاعت امام توسط غیر ایشان در ذهن بزرگواران تصویر شده، یک بار اگر متن حدیث را بخوانند می‌بینند که امام این زیارت را به سعد تعلیم داده‌اند، نه اینکه خود این زیارت را خوانده باشند. بگذریم یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه فان لک عندالله شانا من الشان
🙏سپاس از «شبکۀ اجتهاد» سایت‌های مختلف و به صورت ویژه «شبکۀ اجتهاد» (دفتر تبلیغات اسلامی)، جایی است که شماری از یادداشت‌های تخصصی‌ام را (از پنج سال پیش تا کنون) که با ادبیاتی عمومی‌سازی‌شده و دموکراتیزه سامان می‌دهم، نشر می‌دهند. عناوین این یادداشت‌ها در شبکۀ اجتهاد: • اعتبارسنجی روایات، این بار از قلب پاریس! • باورهای کلامیِ بی‌باوران به طب اسلامی! • «انقلابِ نسبت» حوزه و حکومت، در چهل سال! • اشتغال طلاب و جنینی که سقط می‌شود! • فقهِ «شکنجه با قطره‌های آب»! • به وقتِ نجف: تاملی در مقایسه‌ زمانی دروس خارج نجف و ایران • بلاتکلیفی مکلفین در مسئله موسیقی • معمای «اجتهاد النبی»، انکار «خطاپذیری»، اثبات «عصمت» • فقه‌الحدیثِ تاریخی؛ فعلاً ناامیدیم! • دانش رجال در پیچی تاریخی! • از حدیث‌بسندگی، تا حدیث‌بسندگی! • یک نرم‌افزار، یک رنسانس! • فعالیت اقتصادی راویان حدیث • سیر تاریخی نشر حدیث امامیه در ایران به روایت مجلسی اول در لوامع صاحبقرانی • بایدهای نظریۀ تقیه • شرح فرانسویِ «کتاب الحجه» الکافی و یک چالش! • نشست‌ِ شاه و شیوخ • تقابل کلینی و ابن‌قبه؛نگاهی بستر‌شناسانه • حواشیِ انتقادیِ شیخ حر عاملی بر روایات الکافی • جایگاه مقاصد شریعت در حل مسائل فقه هنر • کلینی و استحسان؛ محیط‌شناسی علمی • تفاوت بین پخش زنده و غیرزنده در احکام نگاه دسترسی به متن یادداشت‌ها @tavanerejal
هدایت شده از یادداشت‌ها
💢مباحث رجالی بر خلاف مکتب قم که می‌گوید الأمر فی السهل سهل می‌گوییم الأمر فی السهل صعب و ما نتوانستیم وثاقت او را ثابت کنیم. 📚استاد مروی ج 320
هدایت شده از اجتهاد
16.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دربارۀ کتاب «استناد» ✔️استاد سید محمدجواد شبیری: کتابهایی که درباره «علم رجال» نگاشته شده، روشمند نیستند. یعنی به کاربر، روش آموزش رجال را نمی‌آموزد. کسی که وارد «رجال» می‌شود باید پشتوانه‌ای از آموزش عملی داشته باشد. علم رجال یک فن کاربردی است و باید قواعد و اصولی برای کمک به دانش پژوهانی که می‌خواهند در رجال کار کنند، تدوین می‌شد. رابطه این قواعد رجال با علم رجال، مانند رابطه اصول فقه با فقه است.کتاب «استناد» با این نگاه تألیف شده است. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad