اگر این متن و نویسنده اش را طلا بگیرند کم است حتما بخوانید و برای دغدغه مندان این حوزه ارسال کنید.
👈" دعوا؛ دعوای قدیمیست..."
مصطفی مَلکیان؛نویسنده جزوه "مانیفِست اصلاح طلبی" در "پروژه" قدیمی "عقلانیت و معنویت" می گوید که انسان مُدرن، تعبُّدگریز است و از طرفی دیگر، عصاره دین؛ تعبُّد. بنابراین #مدرنیته با #دین نمی سازد. خوشبینانه او از سرِ دلسوزی نسخه ای تجویز می کند که نه انسانِ مدرن به پای تعبّد دینی متوقف شود و نه دیندار با تعبُدگریزی ِمدرن، بسوزد. نسخه بظاهر شفابخش او " عقلانیّت و معنویّت" است . یعنی پوسته دین را که تعبّدیات است کنار زده و معنویت دین را استخراج کن و مثل اَفیونی سُکرآور، به زخم های ملتهب مدرنیته بزن. اینگونه به زعم مَلکیان، عقلانیت مدرن با معنویتِ حجامت شده از دین، حداکثر #امید، #آرامش و #شادی را به ارمغان می آورد.
حال، ایران که آوردگاه سنّت و مدرنیته بوده باز به دوران ملتهِب خود بازگشته ولی این بار، نسخه مصطفی ملکیان و همفکرانش در حال جولان است و برای چندمین بار، رقصِ خون می کند ولی...
✋ولی همانگونه که بارها گفته شد؛ این نظریه، نه از عقلانیت مایه ای دارد و نه از معنویت. نه ناموس میشناسد و نه غیرت...نه شرف باقی گذاشته و نه وطن...نه برای زن زندگی و آزادگی می آفریند و نه برای مرد؛ میهن و آبادانی...جای اخلاق و ضد اخلاق را عوض کرده و جلاد را بجای شهید جازده...مظلوم را قاتل روایت کرده و جانی را حامی...عزت را با خفت عوض کرده و عوضی ها را روی خر دجّال نشانده است.
دعوا سر چادر و گشت ارشاد و مسجد و پرچم🇮🇷 فقط نیست...#دعوا؛ دعوای #تعبّدگرایی و #تعبّدگریزی است و در این مَصاف، اول این #عَلم ها هستند که زده می شوند و نوبت به #عَلمدارها می رسد...#پرچم ایران🇮🇷 #عَلم تعبّد در دنیای ظلمانیِ الان است و حجاب و گشت ارشاد و پلیس و بسیج و مسجد و سپاه و ارتش و قرآن و رهبری و همه وهمه نماد تعبّد و حاکمیت دینی هستند که باید زده شوند...
"در این نزاع #تماشاچی، #هوادار است ..."
👌جنگ؛ جنگ احزاب است و ایران، خندقی که مردابِ اجساد تعبّدگریزانِ تاریخ بوده و هست. دعوا؛ دعوای قدیمیست...زمستان خواهد گذشت و از پسِ غبارهای به هواخاسته، پرچم حق آن بالاها در اهتزاز.
"فاِستقِم کَما اُمِرت و مَن تابَ مَعک"
✍ #دکتر_محمد_بهزاد
۲۷ آبان ۱۴۰۱
Tondkhani-chap-99-05-02.pdf
4.1M
صفر تا صد تند خوانی سلام خدمت اساتید محترم خواندن متن فایل پیوست را به همه پیشنهاد میکنم. این متن میتواند برای همه تحول آفرین باشد.
باسمه تعالی.
تجربه یک استاد معارف :
چند نکته کاربردی برای مدیریت کلاس در مباحث چالشی:
🔹 از طرح موضوعات چالشی در جلسات اول پرهیز کنید، جلسات اول برای ارتباط گرفتن است، تجربه نشان داده اساتیدی که جلسات اول با دانشجو چالش پیدا کرده اند در بقیه جلسات، مقبولیت و تاثیر کمتری داشته اند، اما اساتیدی که در جلسات اول ارتباطشان را با کلاس تقویت کرده اند در جلسات بعدی تاثیرگذارتر بوده اند
🔹 شنونده خوبی باشید، اینکه دانشجو ببیند موقع حرف زدن، شما آماده ردِّ حرف او نیستید و در کمال آرامش دارید به او گوش می دهید در پذیرش پاسخ شما خیلی موثر است، همانطور که در سیره امام صادق(ع) آمده است که در موقع مناظرات وقتی طرف مقابل سخن می گفته است آنچنان با آرامش گوش میکرده اند که گمان میشده امام تسلیم شده اند.
🔹 با اعتماد به دانشجو در امور کلاسی (مثل پذیرفتن دلیلی که برای غیبت خود ذکر میکند)، زمینه را برای تاثیرگذاری باز کنید، چیزهای مهمتر را فدای امور بی اهمیت تر نکنیم.
🔹 به هیچ عنوان نباید کلاس جنبه مناظره به خودش بگیرد، این ساختار هیجان زاست و بحث را حیثیتی و هیجانی می کند.
🔹 در کلاس تأکید کنید که قرار نیست لزوماً همه کلاس به یک نتیجه مشترک برسند، چون چنین نگرشی ایجاد هیجان برای بُرد و باخت می کند، کلاس برای شنیدن دیدگاه های مختلف است، تا ما بهتر بتوانیم با شنیدن همه دیدگاه ها، بهترین آنها را انتخاب کنیم.
با این قالب، کلاس از قالب مناظره تبدیل میشود به تریبون آزاد، و با کاهش بار هیجانی، خیلی بهتر به نتیجه می رسید. دیگر اینکه انگیزه برای مخالفت با استاد کاهش می یابد و کسی از استاد توقع ندارد که همه کلاس را قانع کند، استاد فقط باید حرفِ دین را با دلیل بگوید، نه اینکه همه را قانع کند.
🔹 تا میتوانید مستقیماً به نقد دیدگاه های مطرح شده نپردازید، حرف خودتان را که در تضاد با حرف مخالفین است با دلیل اثبات کنید، این شما را به هدفتان می رساند بدون اینکه شما را دچار فضای هیجانی و متعصبانه در کلاس بکند.
🔹 از مواضع وحدت شروع کنید و به افتراقات برسید، به عنوان نمونه: ایران برای همه ما عزیز است، هم مرگ مهسا امینی و هم واقعه شاهچراغ برای ما غم انگیز است، اختلاف ما در تشخیص مقصر است، وگرنه هیچ کدام خواهان ظلم نیستیم. این اختلاف هم به منابع اطلاعاتی ما برمیگردد، چون هیچ کداممان که میدانی تحقیق نکرده ایم، پس فقط باید بحث کنیم کدام منابع برای کسب اطلاعات مورد اعتماد هستند.
🔹 اگر احساس می کنید در طرح یک موضوع چالشی کلاس اشکالات متعددی را مطرح خواهند کرد و زمان کلاس گرفته خواهد شد و نیاز به مدیریت زمان کلاس دارید، در انتهای طرح کلاس تصریح کنید که مثلا من به سه سوال جواب میدهم و از این بحث عبور می کنیم. تا در نگاه مخاطب فرار از پاسخگویی تلقی نشود.
🔹 برای اینکه اسیر بحث های پراکنده خبری از منابع متفرقه و تجربیات شخصی دانشجویان از اقوام و خویشاوندان نشوید به عنوان یک قانون در کلاس اعلام کنید که تجربه های شخصی در تمام موضوعات فقط برای خود شخص حجیّت دارد و نمی تواند مبنای مباحث علمی قرار بگیرد.
🔹 وقتی اکثریت کلاس با شما مخالفت می کنند، یا برخی لیدرها کلاس را جهت دهی می کنند، اعلام کنید که نمیشود به همه حرف ها پاسخ داد، بنابراین از یک یا چند دانشجو ترجیحاً از لیدرها بخواهید بیایند جلوی کلاس حرفشان را بزنند، بدون اینکه رنگ و بوی مناظره به خودش بگیرد. جدا کردن دانشجویان لیدر یا بعضی از افراد کلاس از بقیه جمع، ضمن اینکه اعتماد به نفس کاذب آنها را می گیرد، موجب میشود مدیریت کلاس در دست خودتان باشد.
🔹 از دانشجو بخواهید حرف و دلیلش را روی تخته بنویسد، چون سستی خیلی از ادله در نوشتن خودش را نشان می دهد.
🔹 برای اینکه بتوانید موضع دانشجویانی که به نظر اسلام و دین حمله می کنند را نقد کنید، از آنها بخواهید جانشینی تعیین کنند، تا مجال برای نقد دیدگاه آنها نیز برای شما مهیا شود. مثلا در مورد جمهوری اسلامی از آنها جایگزین بخواهید و اگر گفتند جمهوری سکولار، بگویید طبق چه مکانیسمی این کاستی ها و فسادها و اختلاس ها در جمهوری سکولار اتفاق نمی افتد؟
🔹 هر سخنی که می خواهید بگویید یقیناً عکس ها و کلیپ هایی در تأیید آن وجود دارد، استفاده از آنها خیلی می تواند به کاهش مقابله کلاس در برابر شما کمک کند، مانند عکس ها و آمارها و کلیپ های غربی ها در موضوع حجاب.
🔹 یک راه برای کاهش هیجانات ورود به مباحث استدلالی از در اخلاق، عبودیت و معادباوری است، تجربه نشان داده است اگر با تقویت عبودیت و بندگی، یا تبیین اهمیت معاد، بزرگیِ دنیا در نظر مخاطب شکسته شود، پذیرش بهتری برای استدلال های دینی خواهد داشت.
موفق باشید.
🔹 من خری چون تو را خدا نمیدانم!!
📝 وحدت وجود در بیان #میرزا_جواد_آقا_ملکی_تبریزی
◾ای عزیز حقیقت وجود را از اشیا نفی کردن به آن معنی نیست که همه چیز، خداست و به معنی آن نیست که موجودات، با خدا اتحاد دارند. وحدت غیر از اتحاد است. زیرا اتحاد میان دو چیز صورت میگیرد و آن با قول به وحدت، منافات دارد.
◾گویند حکیمی در اصفهان بوده که عادتش بر آن بوده که به هنگام غذاخوردن به نوکرش دستور میداد که غذا را به مقدار خودش و هرکس که بر سر سفره او باشد تهیه کند و با مهمانش هرکه بود، غذا میخورد. اتفاقا روزی یکی از طلبه های اصفهان که کاری با حکیم داشت، وقت غذا خوردن حکیم از سر رسید، حکیم به نوکرش دستور خرید غذای دونفری داد و خادم نیز غذا برای دونفر تهیه کرد و آورد. حکیم به آن طلبه فاضل فرمود: بسم الله؛ بفرمایید غذا باهم بخوریم. طلبه گفت: نه من غذا نمیخورم. حکیم پرسید: غذا خورده ای؟ گفت: نه. حکیم فرمود اگر غذا نخورده ای پس چرا شرکت نمی کنی؟ طلبه گفت من در غذا خوردن با شما احتیاط میکنم! حکیم گفت: از چه نظر احتیاط میکنی؟
گفت: شنیده ام شما قائل به وحدت وجود هستید و این کفر است و مرا جایز نیست که از غذای تو بخورم.، زیرا دست شما با آن غذا تماس میگیرد و آن را نجس میکند!
حکیم فرمود: تو از قول وحدت وجود چه تصور کرده ای که قائل به آن را نجس میدانی؟
گفت: برای اینکه کسی که قائل به وحدت وجود است، قائل است به اینکه همه چیز خداست.
حکیم فرمود: اشتباه فهمیده ای، زیرا من یکی از قائلین به وحدت وجودم و من هرگز چنین فکر نمیکنم که همه چیز خداست. زیرا یکی از آن همه چیز جناب شما هستید و من تو را الاغی هم تصور نمیکنم تا برسد به خدا بودنت. بیا و غذایت را بخور و این احتیاط هارا کنار بگذار.
📚 کتاب باده گلگون صفحه ۶۱۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دیدنی
🔺 #ر مثل ....❤️‼️
آموزش متفاوت حرف #ر توسط یک معلم انقلابی و دلسوز با میهمانی متفاوت در مدرسه
سرکار خانم صاحبی از اعضای محترم کانال عمار۱۱۰ معلم مدرسه در روستای دیزباد شهرستان #نیشابور ؛ #زبرخان
❌ #درخواست: انتظار از روسای آموزش و پروش نیشابور و زبرخان و امام جمعه محترم این دیار این است به پاس قدرشناسی و ارج گذاری به این دغدغه ی مقدس و از جهت الگوسازی، در یک جلسه عمومی از این مربی دلسوز قدردانی شود.
🔹درود بر همه فرهنگیان خدوم، دلسوز و انقلابی ؛ نوشتن خطای یک یا چند معلم به پای این قشر بی ادعا جفا به تربیت است و آموزش. قدردان شان هستیم🌹🌹
🖌 #محمدصادق_سلطانزاده_بشرویه
[ #عمار۱۱۰ : کانال برادر سلطانزاده]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
💥کانال«عمار۱۱۰» با ۱۶ هزار عضو (ایتا/تلگرام) به حقیقت طلبان و مدرسان سواد رسانه معرفی کنید
🆔 | @ammar110
🏫 ثبتنام در دوره پیشرفته سواد رسانه و فضای مجازی (از خانواده تا تدریس) برای عموم آزاد شد
✅ این دوره را با برنامهریزی خودتان، میتوانید چند روزه یا چند ماهه تمام کنید.
✅ دوره به شکل ضبطی با تدريس کارشناسان صداوسیما و اساتید برجسته کشوری به این شرح برگزار میشود:
👨🏫 استاد روحالله #مومن_نسب
⏱ ۱۰۰ جلسهٔ کمتر از ۱۲ دقیقهای
👨🏫 استاد سید علیرضا #آل_داود
⏱ ۲۹ جلسهٔ کمتر از ۱۲ دقیقهای
👨🏫 مرحوم آیتالله محیالدین #حائری_شیرازی
⏱ ۱۲ جلسهٔ کمتر از ۱۲ دقیقهای
👨🏫 استاد جواد #جاویدنیا
⏱ ۱۱ جلسهٔ کمتر از ۱۲ دقیقهای
🎬 به همراه فیلمهای محیالدین، لغزشگاه، موشک دوست داشتنی!
📽️ و بیش از ۷۰ فیلم کوتاه، موشنگرافی، انیمیشن و فایل و پاورپوینت آموزشی
📗 و چندین جزوه و کتاب از جمله کتاب «امواج الکترومغناطیس، اثرات بیولوژیک و راهکارهای ایمنسازی»
📚︎ و سه کتاب فقهی حجتالاسلام دکتر ابوالفضل #امامی_میبدی
📌 اساتید دوره تلاش میکنند تا ضمن یادگیری مباحث فضای مجازی و رسانه، نقش مؤثری در تربیت دیگران داشته باشید.
📌 مجموع زمان دوره بیش از ۵۰ ساعت است و بلافاصله بعد از ثبتنام، میتوانید شروع کنید.
ℹ️ جهت اطلاعات بیشتر و ثبتنام، روی این نشانی👇کلیک کنید:
🔗 24on.ir/g/10/9
🏷 کد ۴۰٪ تخفیف برای اعضا کانال:
🎟
XN1H4YGW61👮♀ نیروهای مسلحِ شاغل و بازنشسته و خانودههایشان، بدون پرداخت نقدی حتی یک﷼👇 🔗 khobregan.tbao.ir/Product?pSpId=65641 📜 بعد از اتمام دوره، گواهیِ تربیت مربی فضای مجازی و سواد رسانهای توسط دانشگاه امام حسین(ع) صادر و به نشانی شما پست میشود.
تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده شهید محلاتی توسط سردار سلامی - قم
مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری، صبح پنجشنبه 24 آذرماه، با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران در دانشکده عقیدتی سیاسی شهید محلاتی قم برگزار و از پژوهشگران برتر این دانشکده تجلیل شد.
www.isna.ir/amp/1401092416279/
#تخفیف
🎁تخفیف ۷۰ درصدی نرم افزارهای نور
ویژه هفته پژوهش
noo.rs/off
🕰فقط تا پایان ۲۷ آذر #امشب
ــــــــــــــــــــ
مقالهنویسی آسان و کاربردی.apk
8.48M
#تولیدکانال ✅#باز_ارسال
🎁رایگان
نرمافزار اندروید
مقالهنویسی آسان و کاربردی؛
💠 یَلْدا ( چلّه )
🔸 این واژه، سریانی و به معنای « میلاد » است و چون #شب_یلدا را با تولد حضرت مسیح ( علیه السلام ) تطبیق می کردند آن را به این نام خوانده اند.
چون ایرانیان این شب را شب تولد میترا ( مهر ) می دانسته اند آن را با تلفّظ سریانی اش پذیرفته اند و در واقع یلدا با نوئل ( noel ) اروپایی که در 25 دسامبر تثبیت شده، معادل است، بنابراین نوئل اروپایی همان شب یلدا یا شب چلّه ایرانی است.
🔸 از #سنت_های_شب_یلدا، شب نشینی، دید و بازدید و صله رحم است، چنان كه بهره گیری علمی از فرصت آن با طرح مسایل علمی و تاریخی، خواندن اشعار به ویژه شعر حافظ و تفأّل به اشعار حافظ و... سنت دیگر آن است. مناسب است موٴمنان در چنین فرصت هایی با زوایای زندگی و سیره معصومان (علیهم السلام) در جهت #رشد_و_كمال_علمی_و_معنوی آشنا شوند.
🔸 آنچه در میان مردم مرسوم است که در زمان های خاص، مانند شب یلدا، #اشعار_حافظ را می خوانند و به آن تفأّل می زنند، یک نوع سرگرمی است و اگر خاطری را مشوش نکند و برای پیشرفت و کمال وی مانعی ایجاد ننماید و بی جهت امید به زندگی را از او نگیرد ، اشکالی ندارد.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 مفاتیح الحیات صفحه 768 و 769.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گیف_مفهومی
- باز کنید👆🏻:)
- تــفاوت ذهن فقیر و ذهن ثروتمند..
🍃🌸🍀🌹🌿🌺🇮🇷🇮🇷🍃🌸🍀🌹🌿🌺
🔴چند وقت پیش رفتیم جایی یکی از پیرزن های مجلس شروع کرد فحش به نظام ✊
و دعا برای روح شاهنشاه ...😕
اون موقع چیزی نگفتم
اما بعد اینکه شام صرف شد نشستم کنارش گفتم حاج خانوم شنیدم ماشالله همه بچه ها و نوه هاتون تحصیلکرده هستن !
لبخندی زد و با افتخار گفت بله اون پسرم لیسانس هست اون نوه ام دکتری هست اون یکی پزشکی میخونه و... خداروشکر نان حلال و زحمتکشی دادیم بهشون ☺️
گفتم : آفرین به شما ، خودتون تا کلاس چندم خوندین؟!
گفت: من تا کلاس پنجم درس خوندم 😓
گفتم : کدوم مدرسه؟
گفت : تا کلاس سوم مدرسه روستامون ، کلاس چهار و پنجم رو هم نهضت سواد آموزی خوندم
گفتم : پس هوش بچه ها و نوه هاتون به شما نرفته احتمالا به خاله ای و عمه ای کسی رفتن درس خون شدن 😉
گفت : نه خواهر برادرام هم بیشتر از دبستان سواد ندارن !! اتفاقا هوشی من داشتم هیچکس نداشت 😏
گفتم : پس چرا درس نخوندین ؟ حتما تنبل بودین ،! 😅
گفت: نخیر !! خیلی هم زرنگ بودم منتها بد شانسی ما اون موقع امکانات نبود ، مدرسه تو روستاها اکثرا نبود یا تا دبستان بود !! اگه امکاناتی که بچه های الان دارن من داشتم الان مدرک پروفسوری داشتم 😌 قدیم اصلا برای سواد ارزش قائل نبودن ، از بچگی دست چپ و راستم شناختم بردنم پشت دار قالی ، تو قالیباف خونه بزرگ شدم ، صبح تا شب باید برای ارباب قالی میبافتیم بعدشم بدو بریم از سرچشمه آب بیاریم گاو و گوسفند علف بدیم و مثل الان لوله کشی و لباسشویی و این حرفا نبود ... وقتی برای درس خوندن نداشتیم همون سه کلاس رو هم شبانه خوندم !!
گفتم : خب نمیرفتین قالیباف خونه ،
گفت: خب اگه نمیرفتیم چیزی نداشتیم بخوریم باید قالی میبافتیم که اخر برج پدرمون پولی از ارباب بگیره قند و چایی و کبریت وبقیه مایحتاجمون رو بخره
گفتم: شاه میدونست شما اینجور زندگی دارید؟! آخه زندگی سردار سلیمانی خوندم مثل شما بود ، پدر خودمم مثل شما بوده و تو سختی زندگی میکردن ، چرا شاهنشاه براتون کاری نمیکرد؟! چرا ۸۰ درصد مردم ایران تو زمان شاه بیسواد بودن؟! تازه انقلاب اومده یک نهضت راه انداخته که بتونه بیسوادی رو ریشه کن کنه؟!
حاج خانوم یک نگاهی کرد 😨
گفتم : چرا دارید حقایق رو وارونه جلوه میدین ؟
گفت: چی بگم از بس گرونیه
گفتم : مدل ماشین بابات زمان شاه چی بود؟! حتما تو اون ارزانی ها بهترین ماشین خریدین؟
گفت : ما اصلا ماشین نداشتیم فقط ارباب داشت !
گفتم : زمان شاه مستطیع شدین رفتین حج حاج خانوم شدین؟!
گفت : نه چند سال پیش رفتم مکه سوریه و کربلا هم رفتم
گفتم : چرا تو زمان شاه همه چیز ارزون بود نرفتین
گفتم : شاهنشاه استان بحرین رو چند فروخت؟!
دشت ناامید و هیرمند را چند؟ جزایر اریایی و زردکوه را چطور؟و......
گفت : مگه شاه فروخت ؟!
گفتم : وقتی استان فروخته نفهمیدین چطوری از بقیه اختلاس هاشون باخبر میشدین؟!
خلاصه گفتم تاریخ رو تحریف نکنید لطفا از شاه اسطوره تو ذهن بچه هایی که حاضر نیستن لحظه ای تو شرایط و امکانات زمان شاه زندگی کنند نسازید !!!
سرش انداخت پایین و چیزی نگفت.😂
👆👆👆👆👆
اینطوری هم میشه جهاد تبیین کرد
[ #عمار۱۱۰ : کانال برادر سلطانزاده]
➖➖➖➖➖➖➖➖
☘️ «عمار۱۱۰» : پاتوق ۱۶ هزارنفری نخبگان سیاسی در ایتا و تلگرام اینجاست👇
🆔 | http://eitaa.com/joinchat/3792175104C0f37687892
مباش جان پدر غافل از مقام پدر.
که واجب است به فرزند احترام پدر.
اگر زمانه به تو افتخار کند.
تو در زمانه مکن فخر جز به نام پدر.
با سلام و عرض ادب و احترام ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر بر شما مبارک باد.
درسنامه دست پُر - راهیان نور -طلاب.pdf
1.93M
📝 درسنامه با دست پُر
✳️ ویژه اردوی راهیان نور
✳️مخاطب : طلاب و دانشجویان.
☑️ ادبيات سوالات جزوه بر اساس مخاطب طلبه تنظیم شده است، اما با تغییرات جزئی برای جامعه نخبگانی و دانشجویی قابل استفاده است.
🙏 با توجه به نزدیک بودن ایام اردویی #راهیان_نور کمک کنید برسد به دست مسئولین فرهنگی سراسر اردوها.
#جهاد_تبیین
#اردو
#مبعث
#عید_مبعث
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی«ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
اگر تمایلی به آموزش دیدن ندارید کسی نمیتواند به شما کمکی کند. اما اگر مصمم به آموزش دیدن هستید، کسی نمیتواند شما را متوقف کند!
گاهی ما ندانسته از یادگرفتن فرار میکنیم. در این وضعیت، خودمان را پشت بهانههای عجیب اما دهان پرکنی مانند: «با این سن و سال که دیگه نمیتونم چیزی یاد بگیرم» یا «دیگه صبر و حوصله یاد گرفتن رو ندارم» پنهان میکنیم. نباید با بهانههای این چنینی، دربهای ذهنمان را به روی یاد گرفتن ببندیم. شاید با باز کردن این درب، آن هم بعد از مدتها، نور چشمانمان را بزند اما زودتر از آنچه که فکرش را بکنیم به روشنایی عادت میکنیم. یادتان باشد برای کسی که به دنبال یادگیری باشد، هیچ دانشی پنهان نمیماند.
سال نو مبارک. ارادتمند شما شوشتری
#تامل
افرادی که بیش از حد فکر میکنند، تمایل زیادی به ایجاد مشکل برای خودشون دارن، مشکلاتی که از ابتدا اصلا وجود نداشته!
۹۹ درصد چیزای بدی که بهش فکر میکنید، هرگز اتفاق نمیافته!
تامل
میدانی تنبیه برای چیست؟
🚫 اگر بچۀ شما هنگام شستن قورى، آن را بشكند و در جواب شما كه مى پرسى: قورى كو؟ با قدرت جواب دهد كه شكستم!
🚫 هنگامى كه مى گويى چرا شكستى؟ مى گويد: خب، ديگر شكست! در اين صورت او را رها نمىكنى و بر او سخت مىگيرى.
💔 ولى اگر ببينى كه با شكستن قورى، همۀ وجود او شكسته است و نمى تواند سرش را بلند كند؛ يعنى تفريط كرده، ولى احساس شكستگى و شرمندگى مى كند، تو با او چه مى كنى؟
💔 تنبيه براى اين است كه او بشكند. تندى براى اين است كه بفهمد بدى كرده است، ولى وقتى كه او خود شكسته است، حتى به او پاداش هم مى دهى و از او دلجويى هم مىكنى و به او مىگويى عيبى ندارد.
💔 ما با مكتبى روبرو هستيم كه از تفريط، اميد مزد و پاداش دارد و از طاعت هاى چند هزار ساله، انتظار هبوط و رجم.
💔 با اين تحليل، خيلى از چيزها به هم مىخورد.مسائل شكل جديدى مىگيرد و وضعيت ديگرى مىطلبد؛ كه از تو، نه طاعت و نه عصيان، كه انكسار و شكستگى مىخرند.
💔 ...و خدا در دلهاى شكسته جاى دارد!
قال الله تعالی: أَنَا عِنْدَ اَلْمُنْكَسِرَةِ قُلُوبُهُمْ
✅ استاد علی صفایی حائری
منبع: کتاب اخبات، ص ۴۷
☘️ معلمی شغل نیست، عشق است❣️
روز معلم را به همه اساتید حوزه و دانشگاه، دبیران مدارس، مربی های مساجد و کانون های فرهنگی و همه آن سرورانی که دغدغه تربیت فرزندان کشور عزیزمان را دارند، صمیمانه تبریک عرض می کنم؛ روزتون مباااارک💐
🤲 خدا حفظتان کند و به شما طول عمر با عزت عطا فرماید.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#روز_معلم
🄶 🆔 @hedayatnia_ir
✍ تقدیم به همه دخترداران
پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم
می فرماید:
🌸 چه خوب فرزندانی هستند دختران
هر کس یکی از آنها را داشته باشد، خداوند آن را برای وی پوششی از آتش دوزخ قرار می دهد و هر کس دو تا داشته باشد، خداوند به خاطر آنان، او را وارد بهشت می سازد؛ و هرکس سه دختر یا مانند آن خواهر داشته باشد، جهاد و صدقه ای استحبابی از او بر می دارد .
🌸 هر خانهاي كه در آن دختر باشد، هر روز دوازده بركت و رحمت از آسمان ارزانياش مي شود؛ و زيارت فرشتگان از آن خانه قطع نميگردد، در حالي كه در هر شبانه روز براي پدر آن دختران عبادت يكسال نوشته ميشود
🌸 دخترداران شاکر باشید و قدرخودتان را بدانید .
ارزش يک دختر را خدايي ميداند که او را در سنين کودکي براي عبادت برميگزيند .
🌸 پيامبري ميداند که فرمود: دختر باقيات الصالحات است .
🌸 امام صادق ع فرمود:پسران، نعمت اند و دختران خوبى. خداوند، از نعمت ها سؤال مى کند و به خوبى ها پاداش مى دهد .
🌸 ارزش دختر را خدايي ميداند که هرکسي را لايق ديدن نکرد
ارزش دختر را خدايي ميداند که به بهترين مخلوقش حضرت محمد ص دختري عطا کرد
که هدايت يک جهان به عهده ي فرزندان اوست 🌸
✨ انا اعطيناک الکوثر ✨
و اين هديه ي الهي، يک دختر بود.
🌓 اثر هاله ای!
👈قابل توجه استادان که این روزها مشغول تصحیح برگه های امتحانی هستند.
🔹یادداشت روز
🔸ادوارد ثرندایک یکی از بزرگترین روانشناسان معاصر است و یکی از آزمایشهای جالب روانشناسی را او انجام داده است.
ثرندایک در مقالهای که در سال ۱۹۲۰ منتشر کرد آزمایشی را شرح داد که در آن از فرماندهان ارتش خواسته بود خصوصیات زیردستان خود را درجهبندی کنند. ثرندایک در پی این بود که چگونه اثر یک ویژگیِ با کیفیت مانند هوش، سایر خصوصیات شخصی دیگر مانند رهبری، وفاداری و صداقت را تحت تأثیر قرار میدهد.
🔸ثرندایک کشف کرد زمانی که افراد یک برداشت خوب از یکی از خصوصیات یک فرد انجام میدهند تمایل پیدا میکنند که سایر خصوصیات آن فرد را نیز خوب بدانند.
🔸به عنوان مثال به این فکر کنید که یک فرد جذاب میتواند اثر هالهای ایجاد کند. در این صورت مردم گمان میکنند که او یک شخص مهربان، باهوش و جالب هم هست. اثر متضاد این موضوع نیز رخ میدهد. احساسات منفی نسبت به یک خصوصیت فرد ممکن است سایر خصوصیات دیگر وی را نیز منفی جلوه بدهد.
🔸مثال دیگر آن وقتی است که معلمی از دانشآموزی ذهنیتی منفی به عنوان یک فرد «تنبل» میگیرد، در برخوردهای بعدی نیز ممکن است این پیش داوری بر قضاوت او تأثیر بگذارد. از اینرو است که به معلمان توصیه میشود در هنگام تصحیح ورقههای امتحانی به اسامی دانشآموزان نگاه نکنند تا ذهنیتهای قبلی بر نحوه قضاوت آنها تأثیر نگذارد/کانال مدیران آینده
✍اثر هاله ای در واقع همان پیش داوری هایی است که معمولا با یک زمینه ذهنی قبلی صورت میگیرد و قصاوت ما را نسبت به یک شخص یا مجموعه یا حتی یک کشور تحت تأثیر قرار میدهد و در نتیجه رفتار و عملکرد ما نیز بی تاثیر از این نگاه نخواهد بود و در نهایت که چه آثار منفی و کدورت هایی را که بین ما رقم نمی زند!
⏫و به صورت خاص برای معلمان و استادان نکته فوق قابل تامل هست که بدون نگاه به اسم شاگردان و تصورات دوران تدریس از آن ها به تصحیح ورقههای امتحانی آن ها بپردازند.
🌍پایگاه نقد و تبیین
👇کانال نشریه معارف:👇
https://eitaa.com/maarefmags_ir
🌷🌷
رفیقی میگفت ، معلمی داشتیم که عجیبترین معلم دنیا بود، امتحاناتش عجیبتر...
امتحاناتی که هر هفته میگرفت و هر کسی باید برگه خودش را تصحیح میکرد...
آن هم نه در کلاس، در خانه و دور از چشم همه!
اولین باری که برگهی امتحان خودم را تصحیح کردم سه غلط داشتم...
نمیدانم ترس بود یا عذاب وجدان، هر چه بود نگذاشت اشتباهاتم را نادیده بگیرم و به خودم بیست بدهم...
فردای آن روز در کلاس وقتی همهی بچهها برگههایشان را تحویل دادند فهمیدم همه بیست شدهاند به جز من...
به جز من که از خودم غلط گرفته بودم...
من نمی خواستم اشتباهاتم را نادیده بگیرم و خودم را فریب بدهم...
بعد از هر امتحان آنقدر تمرین میکردم تا در امتحان بعدی نمره بهتری بگیرم...
مدتها گذشت و نوبت امتحان اصلی رسید، امتحان که تمام شد، معلم برگهها را جمع کرد و برخلاف همیشه در کیفش گذاشت...
چهره هم کلاسیهایم دیدنی بود.
آن ها فکر میکردند این امتحان را هم مثل همه امتحانات دیگر خودشان تصحیح میکنند.
اما این بار فرق داشت،
این بار قرار بود حقیقت مشخص شود...
فردای آن روز وقتی معلم نمرهها را خواند فقط من بیست شدم...
چون بر خلاف دیگران از خودم غلط میگرفتم؛ از اشتباهاتم چشم پوشی نمیکردم و خودم را فریب نمیدادم...
زندگی پر از امتحان است...
خیلی از ما انسانها آنقدر اشتباهاتمان را نادیده میگیریم تا خودمان را فریب بدهیم...
تا خودمان را بالاتر از چیزی که هستیم نشان دهیم...
اما یک روز برگه امتحانمان دست معلم میافتد...
آن روز چهرهمان دیدنی ست.
آن روز حقیقت مشخص میشود و نمره واقعی را می گیریم.
تا میتونی غلطهای خودت را بگیر قبل از این که غلطت را بگیرند.
🔷🔸🔶🔹🔸🔷🔹🔶
امام علی(ع) :
طُوبَى لِمَنْ شَغَلَهُ عَيْبُهُ عَنْ عُيُوبِ النَّاسِ
خوشا به حال آن کس که پرداختن به حال خويش، او را از توجّه به عيوب مردم باز داشته است.
🌗 تأملی در پدیده درسگفتارهای مجازی
✍️دکتر #حسن_انصاری (دانشگاه پرینستون)
🔹يکی از پديده هایی که در سال های اخير در جامعه مجازی فارسی روند روز افزونی پيدا کرده ارائه های گفتاری و درسگفتاری است؛ تقريبا در همه موضوعات و در سطوح مختلف. اين سنت خوبی است. در دو سنت کهن حوزه های علوم دينی در اسلام و غرب و نيز سنت مدرن نهاد دانشگاه القای دروس از سوی استادان در شکل ارائه خارج از متن (دروس خارج) سابقه زیادی دارد. در اين شکل استاد با اساس قرار دادن يک متن مجموعه ای از توضيحات و مباحث مرتبط و توضيحی را در شکل خارج از متن و برای آموزش بازخوانی انتقادی و بحثی ارائه می دهد و شاگردان هم با تحرير مطالب تقریر شده همزمان شيوه بحث انتقادی و علمی را در گفتگویی آزاد با استاد فرا می گيرند. درس های خارج را در حوزه های علميه شيعه همه می شناسيم. در غرب در دوره های دکتری علوم انسانی نيز همين شيوه در بسیاری از دروس دانشگاهی کم و بیش رایج است. در برخی دانشگاه ها اين دروس جنبه رسمی تری دارد و در برخی مانند مدرسه مطالعات عالی سوربون بنابر سنتی قديم حالت آزادتر و غير رسمی تری دارد و مطالعه و بازخوانی آزاد يک متن به شکل درس خارج معمول است.
🔸منتهی چه در سنت های حوزه های علمی دینی ما و چه در غرب ارائه اين دروس از سوی استادان دو شرط اساسی دارد:
▪️يکی اينکه بايد استاد تخصص خود را در زمينه تدريس، پيشتر با اخذ درجه اجتهاد و يا دکتری نشان داده باشد. طبیعی است بدون داشتن اين مراتب علمی (حوزوی و دانشگاهی) ادعای تدريس در دوره های خارج و دکتری از کسی در هيچ يک از اين دو سنت پذيرفته نيست.
▫️دوم: بايد استاد صلاحيت خود را قبلا با نوشتن رساله های علمی در موضوعات مرتبط و انتشار آنها نشان داده باشد. مثلا رساله دکتری خود را منتشر کرده باشد؛ يا حتی رساله دانشياری اش را (در سنت های دانشگاهی). در سنت های حوزه های علميه هم بايد استاد پيشتر يا کتاب ها و رسالاتی علمی در موضوعات درس خارج فقه و اصول نوشته و منتشر کرده باشد يا اينکه صلاحيت علمی خود را پیشتر در زمان تحصیل و حضور در درس استادان خود از طريق شرکت در بحث ها و ارائه اشکالات قوی در حين درس استادان نسل قبلی و همچنين در مباحثه ها و نيز شرکت در جلسات استفتاء نشان داده باشد.
🔹بدون بهره وری از اين سنت های علمی ارائه درسگفتارها و ارائه های شفاهی از طريق مجازی نمی تواند مفيد باشد. صرف ارائه های شفاهی و سخنرانی های مجازی بی آنکه از طريق نوشته های مکتوب و يا تحصيل و اخذ بالاترين مراتب علمی صلاحيت خود را نشان داده باشيم تنها جويندگان تشنه معرفت را نا اميد و مأيوس می کند. اگر در زمينه ای تدريس می کنيم بايد در آن زمينه قبلا به صورت مکتوب نوشته ای شايسته که مورد ارزيابی کارشناسان قرار گرفته و به اصطلاح داوری شده باشد داشته باشيم.
🔺آنچه نوشتم باز نشانی است که ما نيازمند وجود جامعه علمی هستيم. (اینجا بخوانید)
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
تغییر در هندسه قدرت جهانی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران.pdf
2.44M
✅ نمای راهبردی معاونت پژوهش و کانون علوم سیاسی دانشگاه علوم اسلامی شهید محلاتی
✅ موضوع: تغییر در هندسه قدرت جهانی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران
✅ارائه دهنده : دکتر ابراهیم متقی
✅ویراستاری علمی: دکتر محسن محمدی الموتی
🔺مکان: دانشکده فرهنگ و ارتباطات تهران
https://eitaa.com/daneshkadefarhang
#فراخوان_جذب_ایده
💡معاونت پژوهش در نظر دارد اقدام به پذیرش ایده های خلاق و نو آورانه اساتید و همکاران محترم نماید.
✔️محورهای فراخوان:
آموزشی، پژوهشی،تربیتی، فرهنگی، عقیدتی، سازمانی و ...