eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 مسئول سرمایه‌دار یا مستضعف؟ 🔹متاسفانه سال‌های سال، برخی جریانات سیاسی و رسانه‌ها، شاخص‌های باطلی را به اذهان مردم تزریق کرده‌اند. یکی از این تزهای غلط این است: "کسی‌که ثروتمند است یا از قِبَل مسئولیت ثروتمند شده، برای مسئولیت مناسب‌تر و بهتر است چون این‌بار فقط برای کار آمده. دیگر سیر شده و نیازی به جمع کردن مال و منال ندارد. اما کسی‌‌که وضع مالی متوسط یا ضعیفی دارد، مناسب مسئولیت نیست چون آمده است برای خوردن! تا بخواهد مال و منال جمع کند، دوره مسئولیتش تمام شده". 🔸متاسفانه برخی از مردم -هم تحصیل‌کرده هم بی‌سواد- این تئوری را قبول کرده و متاسفانه بر مبنای آن عمل می‌کنند! 1⃣ اولاً در اسلام مال و ثروت‏ هیچ وقت تحقیر نشده است. اسلام، با هدف قرار دادن ثروت، یعنی اینکه انسان فدای ثروت شود مخالف است؛ به عبارت دیگر، اسلام پول پرستی و اینکه انسان برده پول باشد، پول را به خاطر خود پول و برای ذخیره کردن و اندوختن بخواهد، یا پول را فقط برای پرکردن شکم و برای عیاشی و بیکاری و ولگردی بخواهد که نام آن شهوترانی است، اینها را محکوم کرده است. اینکه فقط مال اندوزی کند و مردم و مستضعفین سهمی در ثروت او نداشته باشند، غلط است. 🔹اما تجربه نشان داده؛ معدود ثروتمنداتی در مسئولیت قرار گرفته باشند و درد مردم و اقشار متوسط و ضعیف را درک کنند! فقط آنانیکه طعم فقر و نداری و استضعاف را چشیده باشند پای کار مردم خواهند آمد. 2⃣ ثانیاً؛ طمع انسان سیری ناپذیر است. امام موسى کاظم(ع) فرمود: «مثل الدنیا مثل البحر کلما شرب منه العطشان ازداد عطشا حتى یقتله» «مثل مال پرستى و دنیا طلبى مانند آب شور دریا است هر اندازه آدم تشنه از آن بیاشامد تشنه‌تر گردد تا جایى که خوردن زیاد آب شور او را به قتل مى رساند» (کافی، ج‏ 2، ص 137) 🔹بدین ترتیب ثروتمند بودن، دلیلی برای قانع بودن نیست‌. خاصه کسانی که از راه نامشروع به مال و منال برسند بدنبال این هستند که دارایی‌های خود را هر روز بیشتر و بیشتر کنند و هیچ مانعی را نمی‌پذیرند! 3⃣ ثالثاً؛ آن‌ها بخاطر دارایی‌های خود مغرور و متکبر می‌شوند. آیات ۶ و ۷ سوره علق به این اشاره دارد: «کلاَّ إِنَّ الْانسَانَ لَیَطْغَى أَن رَّءَاهُ اسْتَغْنى» «راستى که انسان سرکش و مغرور مى‏شود چون که خود را در غناء و دارایى ببیند». 🔹مدیر و مسئول مغرور و متکبر و فخر فروش، خودرای و مستبد و شاهانه زندگی می‌کند. دیگران را برده و نوکر خود می‌داند. حاضر نخواهد شد بین مردم حاضر شود. خود را بی‌نیاز از مردم می‌داند و ...! ❇️ پ.ن: آنچه که از سیره امیرالمومنین علیع‌السلام و مکتب امام(ره) می‌فهمیم در حکومت اسلامی، مسئولین می‌بایست شبیه به اقشار ضعیف و متوسط رو به پایین زندگی کنند اگر اینگونه نیست یعنی ما با اسلام، فرسخ‌ها و کیلومترها فاصله داریم! البته در حکومت غیراسلامی که مومنین مسئولیتی ندارند می‌توانند در سطح قشر متوسط زندگی کنند. ❇️ اخیراً اکبر ترکان مشاور سابق روحانی به رفتار و سبک زندگی اعلی حضرتی و شاهانه روحانی اعتراف کرده. به وزرا وقت نمی‌دهد یا کم وقت می‌دهد و ... . ❇️ "آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند. و آنهایی هم که تصور می‌کنند سرمایه داران و مرفهان بی‌درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می‌شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می‌کنند آب در هاون می‌کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله‌ای است که هرگز با هم جمع نمی‌شوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند". صحیفه امام، جلد ۲۱، ص ۸۶ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ چهارشنبه سوری، رسم من درآوردی... 🔺در تقويم ايرانيان قبل از اسلام، اصلاً چهارشنبه وجود نداشته، چون هفت روز هفته از شنبه تا جمعه ، از اقوام سامى و عرب وارد ايران شد. در تقويم و تاريخ ايرانيان ، ماه سى روز بوده و هر روز از ماه اسمى منحصر به فرد داشته است. اصلاً مفهوم هفته وجود نداشته كه چهارشنبه در آن معنا داشته باشد. 🔺نقل شده كه بين اعراب قبل از اسلام ، چهارشنبه روز شوم و بد هفته دانسته ميشده و معتقد بوده اند كه در آنروز ارواح و اجنه انسانها را اذيت ميكنند . اعراب ميگفتند كه چهارشنبه جشن بگيريم و مست كنيم و شادى كنيم تا شومى چهارشنبه از بين برود. 🔺در بين ايرانيان شور و شادى و جشن در پنجه يا دهه آخر سال و قبل از فروردين بوده اما چيزى بنام چهارشنبه سورى اصلا جزء آداب ايران قبل از اسلام نبوده است. 🔺از روى آتش پريدن هم نه در سنت ايران قبل از اسلام و نه حتى در سنت زرتشتى ها بوده است.الان هم اگر شما بپرسيد، اين در سنت زرتشتى ها نيست. بله! زرتشتى ها در روزهاى خاصى از سال به عنوان يك عيد مذهبى مقدس به پشت بام ها ميرفتند و آتش مى افروختند، جهت احضار ارواح مردگان و آمدن آنها به زمين و يكجور نشانه بوده تا ارواح مردگان خانه را پيدا كنند يا آن ارواح شاد شوند و يكجور احترام به ارواح مردگان بوده است. روى پشت بام بوده و از روى آتش هم نميپريدند كه بگويند سرخى تو از من و زردى من از تو... من از برخى آقايان موبدان زرتشتى هم كه پرسيده ام، گفتند ما همچنان رسمى براى پريدن از روى آتش نداشته و نداريم. 🔺بنابرين چهارشنبه سورى و از روى آتش پريدن سابقه تاريخى در ايران باستان ندارد، چه برسد به كارهاي خطرناكى كه الان ميكنند. ✍️ ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: http://Eitaa.com/teribon_ir
حکایت روزنامه حکایت همان بنده خدایی است که زمین خورد و تا آخر سینه‌خیز رفت. این هم از اعتماد به نفس زیاد این عزیزان است. تیتر زده که گزارش سازندگی تایید شد! گویا فراموش کردند که تیترشان چی بوده و فکر کردند مردم هم حافظه ماهی دارند. دوستان اگر سواد کافی ندارید و فرق و محدودیت‌های را نمی‌دانید، خجالت نکشید و بگویید. و این را هم بگویید که مذاکره باعث شد که تحریم‌هایی بیشتر از قبل به ما تحمیل بشود. البته جریان غرب‌گرا در کشور کلا سواد کافی در این زمینه را ندارد و نتیجه‌اش هم شده است ! ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕ پایان پرونده ای غیر شفاف!! 🔰عیسی شریفی قائم مقام و معاون دکتر قالیباف در شهرداری تهران به ۲۰ سال حبس محکوم شد. 🔸روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای از تأیید حکم متهمان پرونده موسوم به «گروه اقتصادی یاس» در دیوان عالی کشور خبر داد. 🔹متهم محمود سیف: ۳۰ سال حبس تعزیری- جزای نقدی- استرداد وجوه تحصیلی 🔹متهم عیسی شریفی: ۲۰ سال حبس تعزیری- جزای نقدی - استرداد وجوه تحصیلی 🔹متهم محمود خاکپور: ۵ سال و شش ماه حبس- ۴۰ ضربه شلاق تعزیری- جزای نقدی - رد مال 🔹متهم مسعود مهردادی: ۲ سال حبس تعزیری 🔸تاکنون بیش از ۵ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال بدهی متهمان در قالب املاک و مستغلات بر اساس ارزش زمان وقوع جرم (سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵) به بیت‌المال مسترد شده است. http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🚨 شاخص های رای دادن چیست؟ 🔹محافظه کاری قتلگاه انقلاب است یعنی صداقت و صراحت انقلابی را به خاطر رای آوری زیر پا بگذاریم 🔹به عنوان مثال شاخص ما در آموزش و پروش برای رای دادن چیست؟ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 کدام وحدت مطلوب است؟! 🔹️چرا مردم همواره به پدرخوانده‌ها "نه" گفتند؟! http://Eitaa.com/teribon_ir
انجمن جراحان نامه زدن برای افزایش تعرفه هاشون،‌ تو نامه گفتن "براساس واقعیت ها" درآمد جراحان یا صفر هست، یا درحد بقا، یا حداقل و یا "بخورنمیر" ! لابد درآمد کارگران هم "نخور بمیر" هست. درآمد معلمان هم "بخور بمیر" هست. http://Eitaa.com/teribon_ir
🔸 آره دیگه الحمدلله یه طوری ماستمالی کردیم رفت. دادگاه محرمانه و غیرشفاف... مردمم خیلی نیاز نیست چیزی بدونن بالاخره باعث تضعیف باقرخان میشه و تضعیف ایشون هم باعث تضعیف نظام میشه. 🔸انگار نه انگار طرف 12 سال قائم مقام برادر بوده!! خداییش خودتون رو مسخره کردید یا مردم رو؟! http://Eitaa.com/teribon_ir
37.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 علم بهتر است یا سیاست؟ 🔺روایتی از اقدامات سیاست‌مداران صاحب‌منصب در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 دهباشی کارگردان فیلم انتخاباتی روحانی: من از خود روحانی شنیدم که پاک‌ترین و صادق‌ترین فرد بین ما جلیلیه! http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 مشکلات کشور با تغییر ساختار حل می‌شود یا با تغییر سازوکارها؟! http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عبور از دوگانه اصلاح طلبی و اصولگرایی و توجه به برنامه ها و راهکارهای اداره ‌ی کشور به جای نگاه به اسامی و جناح بندی سیاسی اولین گام برون رفت از شرایط فعلی کشور است. در انتخابات سال ۹۲ به ظاهر رقابت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان بود اما پشت این ظاهر فریبنده رقابتی وجود نداشت و اتفاقا چپ و راست به وحدت رسیده بودند. در بسیاری مواقع موضع واحد داشتند و بعضاً وزرای پیشنهادی آنها هم یکی بود. ظریف و صادق خرازی گزینه وزارت خارجه ولایتی، روحانی، رضایی، قالیباف و عارف بود و مطمئن باشید هرکسی به جز روحانی رئیس جمهور شده بود تفاوتی در سیاست خارجی ایجاد نمیشد. در این انتخابات اگر فریب دوگانه سازی چپ و راست را بخوریم مطمئن باشید تغییر خاصی ایجاد نمیشود. پس فراتر از نامها و جناح بندی های سیاسی از نامزدها بخواهیم از ابتدا برنامه و کابینه خود را اعلام کنند و سعی کنیم به جای مخالفت یا طرفداری از نامها، برنامه ها را نقد و حمایت کنیم. http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ اشتباه روحانی همان اشتباهی بود که مصدق کرد. لیبرالیسم کمر مصدق را شکاند. 🔸پروفسور مسعود درخشان، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی: مصدق ظلم ستیز بود و مظهر ظلم در آن زمان شرکت نفتی ایران و انگلیس بود ولی برای تظلم خواهی به سراغ آمریکا رفت! 🔸 روحانی با اعتقاد کامل به لیبرالیسم و تکیه بر کمک غرب و تحت شعار برد- برد همان اشتباه مصدق را تکرار کرد. مشاوران روحانی به وی القا کردند که با راهبرد برد- برد می‌توان به جنگ غرب رفت. http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️ رییس‌جمهوری می‌خواهیم که شخصیتی جامع داشته باشد و علاوه بر توانایی حل مشکلات اقتصادی به مسائل فرهنگی، اجتماعی و ... نگاه راهبردی داشته باشد! http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕ کاخ‌نشینی یا خویِ کاخ‌نشینی؟ امام خمینی چه می گوید؟ 🔹جریانی قدیمی در کشور هست که برای تئوریزه کردن و ، سر از پا نمی‌شناسد. از ابتدای انقلاب هم بوده‌اند اینها. با تئوری مانور تجمل اوج گرفتند و خوی خود را بر جمهوری اسلامی تحمیل کردند. یکی از مهمترین تکیه‌گاه‌های نظریِ این جریان، دوگانه‌ی کاخ‌نشینی و خوی کاخ‌نشینی است. مقصودِ غایی اینها از برجسته‌سازی این دوگانه، بوده است. 🔸دنبال اشاعه‌ی چنین نتایجی در جامعه بوده‌اند: - نباید به ظواهر حساس بود. - آنها که تظاهر به ساده‌زیستی می‌کنند خطرناک‌ترند. - نمی‌شود به صرفِ کاخ‌نشینی، کسی را سرزنش کرد؛ مهم این است که ببینیم آیا او خوی کاخ‌نشینی دارد یا نه! - آدم می‌تواند کاخ‌نشین باشد اما مبتلا به خوی کاخ‌نشینی نباشد! و از این حرف‌ها. 🔹نمی‌شود گفت که همه‌ی این حرفها نادرست است. اما نمی‌شود هم نگفت که همه‌ی این حرفها در نهایت به نفع کاخ‌نشینی تمام می‌شود. با پیش کشیدن اهمیت «خویِ کاخ‌نشینی» در مقابل «خودِ کاخ‌نشینی» می‌خواهند کاخ‌نشینی‌شان را توجیه کنند و معترضان و منتقدانِ کم‌تعداد را با برچسب «ظاهربینی» در تنگنا قرار دهند. 🔸 (ره) هم از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب، با تأویل‌هایی که به نفع کاخ‌نشینی می‌شد، مواجهه‌ی شدید و دقیق داشتند. ایشان، حکیمانه قائل به این بودند که خودِ کاخ‌نشینی، خویِ کاخ‌نشینی را هم بدنبال می‌آورد. یعنی نمی‌شود کسی کاخ‌نشین باشد و اخلاقِ کاخ‌نشینی (، ، ، و...) نداشته باشد. معلوم است که خوی کاخ‌نشینی مهمتر از خود کاخ‌نشینی است اما این خوی از کجا می‌آید؟ از خود کاخ‌نشینی. بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی با همین مغلطه‌ها، مبتلا به خوی کاخ‌نشینی و شدند. گفتند ما نیستیم. در کاخ زندگی می‌کنیم اما از اصول انقلاب عدول نمی‌کنیم! اما حالا تا خرخره در منجلاب اشرافیت غوطه‌ورند و معترضان را تهدید می‌کنند و انگِ می‌زنند: 💬«ما باید کوشش کنیم که را از این ملت بزداییم. اگر بخواهید ملت شما جاوید بماند و اسلام را به آن طوری که خدای تبارک و تعالی می‌‏خواهد، در جامعه‌ی ما تحقق پیدا کند، مردم را از آن خوی کاخ‌‏نشینی به پایین بکشید، خود کاخ‌‏نشینی این خوی را می‌‏آورد، ممکن است که در بین آن‌ها هم کسی پیدا بشود لکن نادر است. توجه کنید که این ملتی که الآن کوخ‌‏نشینانش مشغول فعالیت هستند و مشغول به زحمت هستند در جبهه‏‌ها و پشت جبهه‏‌ها، این کوخ‌‏نشینان را زحمت بکشید که به همین حال خوی کوخ‌‏نشینی و خوی اینکه توجه به کاخ‌ها نداشته باشند نگه دارید تا بتوانید ادامه بدهید زندگی صحیح اسلامی را. آن خوی کاخ‌‏نشینی مضر است، خودش مضر نیست، خُویَش مضر است، لیکن خود او، این خوی را دنبال دارد.» (اول فروردین ۱۳۶۲) http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لیچار/ قسمت شانزدهم: 🔸عشق غبطه برانگیز غربزذه‌ها به آمریکا 🔸نصف امید به زندگی آمریکاییها بخاطر امیدیه که اینا به آمریکا دارن. http://Eitaa.com/teribon_ir
🔴 ؛ عامل اصلی وضعیت موجود کشور! 🔻لیست تحریم های گسترده و فلج کننده بعد از : 🔹الف) تحریم های کنگره آمریکا: 1. قانون سیسادا (2010) 2. قانون عدم اشاعه ایران، سوریه و ‌کره‌شمالی (2011) 3. بخش 311 قانون میهن‌پرستی آمریکا (2011) 4. بودجه دفاعی 2012 5. قانون کاهش تهدید ایران و ... (2012) 6. بودجه دفاعی 2013 🔹ب) تحریم های ریاست جمهوری آمریکا(دستورات اوباما): 1. دستور اجرایی 13553 (2010) 2. دستور اجرایی 13572 (2011) 3. دستور اجرایی 13574 (2011) 4. دستور اجرایی 13590 (2011) 5. دستور اجرایی 13599 (2012) 6. دستور اجرایی 13606 (2012) 7. دستور اجرایی 13608 (2012) 8. دستور اجرایی 13622 (2012) 9. دستور اجرایی 13628 (2012) 🔹اینها فقط بخشی از تحریم هایی بود که آمریکا بعد از به شکاف و دوقطبی بین ملت امیدوار شده و علیه ملت ایران به اجرا درآورد. از آن سالها تاکنون بیش از 10 سال گذشته و هر ساله تحریم های بیشتری علیه ملت ایران به اجرا درآمده است. فتنه ای که هاشمی رفسنجانی، سیدمحمدخاتمی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و غیره به بهانه تقلب در انتخابات بوجود آورده و علیه رأی مردم و جمهوریت و دموکراسی ایستادند. 🔸مهدی هاشمی بعد از فتنه 88 در تماس تلفنی با نیک آهنگ کوثر می گوید ما وقتی از شورش در داخل به نتیجه نرسیدیم از آمریکایی ها خواستیم تحریم ها را آغاز کنند! تحریم هایی که نظام جمهوری اسلامی را مجبور به عقب نشینی از مواضع خود در حوزه های هسته ای، علمی، دفاعی، موشکی و منطقه ای نماید! بعدها چندین نامه از سوی فعالان اصلاح طلب و مشاورین ستاد انتخاباتی موسوی و کروبی هم افشا شد که به اوباما برای تحریم ایران نامه نوشتند! 🔹4 سال بعد از 88، آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی، موسوی و کروبی طی بیانیه های جداگانه از مردم خواستند که به حسن روحانی رأی دهند. روحانی با وعده رفع تحریم ها(!!) انتخاب شد و همه وزرای خود را از اعضای ستاد میرحسین و با توصیه هاشمی و خاتمی و ناطق و ... انتخاب کرد و با انعقاد قرارداد با آمریکایی ها به امید رفع تحریم ها، هسته ای را متوقف و پروژه های موشکی را تعطیل کرد. 🔸حالا بعد از 7 و نیم سال از دولت ناکارآمد و پیر روحانی که وضعیت کشور را به جاهای خطرناکی رسانده، محمد خاتمی به جای عذرخواهی از تهمت تقلب در سال 88 و آن شورش ها که زمینه تحریم ها را فراهم کرد و بعد از تَکرار این دولت ناکارآمد و بی تدبیر، ژست طلبکارانه گرفته و این و آن را مقصر می داند! 🔴 بی تردید خاتمی عامل اصلی وضعیت موجود کشور است. چه مشکلات را از ناحیه تحریم ها ببینیم چه از ناحیه ناکارآمدی؛ خاتمی در هر دو دست داشته است! آقای خاتمی! 🔹کاش دست از این خاله بازی ها و تردستی ها و نانجیبی برداشته و صادقانه این فجایعی که به بار آوردید را به گردن می گرفتید! ولی چه کنیم که شما هیچوقت نخواستید از لجبازی در راه باطل بازگردید! http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕ آن روز مبارک است برما که سلطه جهانخواران بر ملت مظلوم ما و بر سایر ملتهای مستضعف شکسته شود؛و تمام ملتها سرنوشت خودشان را به دست خودشان بگیرند؛ و دولتها بیداربشوند 🔹امام خمینی/پیام نوروز سال۶۰ http://Eitaa.com/teribon_ir
✅کارت پستال تبریک سال نو متعلق به سال ۴۳و ۴۴ شمسی، مزین به تصویر حضرت امام در دوران تبعید ایشان 🔹بود آن روز برما عید مطلق/ که در جنبش در آید پرچم حق http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزرگترین مانع مبارزه با فساد، برخورد سیاسی با مفسدین و مفاسد اقتصادی و سیاسی است. در بین هر دوجناح اصولگرا و اصلاح طلب یک قانون نانوشته وجود دارد که طبق آن مفاسد هم حزبی و هم جناحی خود را ماست مالی می‌کنند. ‌. جوانان انقلابی باید از این کلیشه ها عبور کنند و با فساد در هر لباس و جناحی برخورد کنند. ‌ برای جوان مومن انقلابی و عدالت خواه چه فرقی دارد برادر رئیس جمهور فساد کرده یا قائم مقام شهردار سابق تهران. چه تفاوتی دارد اصولگرایان فساد می‌کنند یا اصلاح طلبان؟ باید ماله ها را زمین بگذاریم و اجازه ندهیم با مقدس سازی برخی افراد و نهادها بیش از این موریانه فساد درخت تناور انقلاب اسلامی را بجود و نابود کند. ‌ @teribon_ir
⭕ تزویر در نقاب خیریه 🔸از آنجا که بساط خیریه‌بازی داغ شده و امکان ضربه‌خوردن جبهه مستضعفین وجود دارد لازم است تا تاملی در آن داشته باشیم. خیریه با خود عنوان کمک به نیازمندان و فقرا را یدک می‌کشد و ظاهری خیرخواهانه دارد، با این وجود برای چشمان تیزبین، روشن است که خیریه همیشه خیر نیست! 🔸خیریه بسته به اینکه در چه نظام تفکری‌(نظام اسلام ناب یا نظام اسلام سرمایه‌داری و آمریکایی) ایجاد شده باشد می‌تواند خیر یا شر باشد! خیریه اسلام سرمایه‌داری را چه خوش‌بینانه بنگری و چه بدبینانه، مخدر و منحوس است. در نگاه بدبینانه خیریه میتواند مرکزی باشد برای شست‌وشوی پولهای کثیف! پولهایی که از طرق آلوده بدست آمده و نمی‌تواند بدون پاکسازی ردِ فسادش وارد چرخ اقتصاد گردد و یا محملی برای رشوه دادن و رشوه گرفتن به نام کمک‌های خیرخواه باشد، رشوه مفسدان به صاحبان وجیه المله خیریه و یا رشوه صاحبان خیریه به اشخاص و نهادها تحت عناوینی عوام فریب! 🔸اما گاهی نه محل ارتشاء است و نه جایی برای پولشویی، بلکه دست‌آویزی ست برای تدلیس چهره و ایجاد تصویری خیرخواه و بخشنده بر باطن سرمایه‌دار زالو صفتشان! و این بساط مزورانه چه‌ها که با مردم نمی‌کند. اما نگاه خوش‌بینانه که نه اولیست و نه دومی این است که در واقع کمک کردن به فقراء اتفاق می‌افتد اما در جهت حفظ منافع در خطر افتاده‌ی سرمایه‌داران و نظام کاپیتالیسم، از خشم سربر آورده‌ی کارگران و مستضعفانی که فشار اقتصادی طاقتشان را طاق کرده و جرقه‌ای می‌تواند انقلابشان را شعله کند! آری در نظامی که کارگر تحت حاکمیت سرمایه‌داران قرار دارد، خیریه آب سردیست در دست سرمایه‌داران متمول برای خاموش کردن خشم پابرهنگان! نان خشکیست برای فرونشاندن طغیان گرسنگان! و عاملیست مسخ کننده و محافظ منافع زالو صفتان! 🔸خیریه اما در نظام حق حکایت دیگری دارد. خیریه اسلام ناب نقش تدارکات سپاه پابرهنگان و فقرا را علیه اغنیا در جنگ فقر و غنا را بازی می‌کند. تمام توان خویش را به خرج می‌دهد تا توان مقاومت بیچارگان را بالا برد و مجروحان جنگ فقر و غنی را تیمار کند و دوباره روانه خطوط نبرد گرداند تا در نهایت نظام طبقاتی و ناعادلانه سقوط کرده و عدالت جایگزین مواسات گردد. به امید پیروزی سربازان روح الله! @teribon_ir
⭕ یک رشتو درباره و تأملی اجتماعی و تاریخی درباره آن ۱. تدبیر در میانه‌ی انقلاب و تحول امکان‌پذیر است. این را الهیات نوروز به ما می‌گوید. ۲. توحیدِ نوروز، توحیدی مبتنی بر تغییر است. خدای نوروز مقلّبِ جان‌ها و نگرش‌ها و محوّل حال انسان‌ها و احوال جوامع انسانی است و به همین دلیل و در میان این دو اسم است که مدّبرِ تاریخ است. ۳. الهیات نوروز می‌کوشد تغییر در جهان طبیعت را به جهان انسانی و اجتماعی بکشاند. ۴. پیوند ناگسستنی و روزافزون انسان ایرانی و نوروز به این خاطر است که کمالِ مطلوب و خدای مطلوب خود را در این آینه‌ی این آیین می‌یابد. ۵. همین تاریخ معاصر را نگاه کنیم؛ از مشروطه تا نهضت نفت تا انقلاب۵۷ و تا انتخابات‌های پس از آن: انسان ایرانی سرشار از میل به تغییر است. انسان ایرانی، صورت بشریِ اراده‌ی معطوف به تغییرِ خداوند بر روی زمین است و نوروز آن زمانی است که این انسان، خدایِ دوست‌داشتنیِ خود را پیدا می‌یابد. ۶. نظم جوامع البته مهم است و ممهد امنیت؛ اما تغییر است که به جوامع امکانِ قسط می‌دهد. جوهره تغییرخواهی انسان ایرانی فهم همین اولویت است، همچنان‌که جوهره انقلاب بر هم زدن «جزیره ثبات» به امید رسیدن به عدالت است. ۷. انقلاب ما درست در لحظه‌ای متولد/بازتولید می‌شود که امر انقلابی، امر اسلامی و امر ایرانی به نقطه‌ای مشترک برسند و پرسشِ «انقلاب/اسلام/ایران چیست؟» پاسخی یک‌سان ‌یابد: جستجوی تغییر از درون توحید. نوروز در معنای اخیر خود گرامی‌داشتن این لحظه و روز مشترک است. ۸. ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نگاه الهیاتی، تاریخی و اجتماعی به نوروز هستیم. نگاهی که بتواند معنای فردی نوروز را از یک شادی و عید فردی به سمت یک امر اجتماعی بسط بدهد. ۹. کلیه منتفعان از نابرابری‌هایِ وضعیت های موجود، مثلا رسانه مسلطِ موسوم به ملی و پدیده/طبقه مرفه جدیدِ موسوم به نئولیبرالیسم، تلاش می‌کنند برای جامعه‌زدایی و معنازدایی از نوروز. تلاش می‌کنند شادی‌های عید و آرزوهای آن از مرزهای فردی فراتر نرود. جهت کوشش ما باید دقیقاً بر عکس باشد. ۱۰. نوروز نماد امر اجتماعی ماست. ما به ناگزیر باید به جامعه‌زدایی، سیاست‌زدایی و معنازدایی از نوروز فکر کنیم؛ و به مقابله با آن. @teribon_ir