13901006_3818_64k.mp3
1.96M
📣📣📣پست ویژه
⚠️⚠️⚠️خواص مقصرند!!!
❌❌❌خواص طرفدار حق مقصرند!!!
♨️♨️♨️جرئت نکردن ⬅️⬅️ یعنی ⬅️⬅️ ترجیح دنیا بر دین
👈👈👈خواص ترجیح دهنده دنیا بر دین👉👉👉
پ.ن:
آفتی که امروزه در بین خواص حوزوی است از جنس ترجیح دنیا بر دین است؛از قبیل👈ترس از قطع شدن شهریه بخاطر زدن حرف حق، ترس از دست دادن پست و مقام!!!، ترس از بین رفتن محبوبیت و...
به خودمان بیاییم.
جرئتِ مقابلِ ظلم و ظالم ایستادن را کسب کنیم. /حزبالله حوزه
#خواص_مقصرند
@tollabolkarimeh 🌷
📌#تمدن_سازی | گریه انقلاب ساز
◾️گریه های امام سجاد (ع) پس از عاشورا گریه غم و تأشف نبود؛ گریه آتش افروز انقلاب بود. امام سجاد (ع) شاهد و راوی حوادث خونین عاشورای حسین (ع) و خود، #پیامبر_آن_انقلاب هم بود.
🔸بعد از ماجرای آن شهادت گدازنده خونین، بیش از سی سال گریه کرد. این گریه، گریه غم و تأسف نبود؛ این گریه، گريه آتش افروز انقلاب بود.
🔗#عزاداری_سکولار
📚آفتاب در مصاف، ۱۳۵۹/۶/۱۷
@tollabolkarimeh 🌷
🔰 پاسخ به یک #شبهه مهم و تاریخی که در ایام محرم ، زیاد شنیده می شود
👈 اگر یزید آب را بر امام حسین (ع) بست ، در حقیقت انتقام بستن چاه های آب در جنگ بدر توسط پیامبر (ص) به روی مشرکین قریش بوده...
⬇️ اما پاسخ به این شبهه ⬇️
1️⃣ اینکه چرا جنگ بدر صورت گرفت و دلیلش چه بود ، فعلا محل بحث ما نیست ، بحث اینجاست که آیا پیامبر (ص) چنین کاری کردند یا نه
در برخی تواریخ نقل شده است که وقتی پیامبر (ص) شورای نظامی قبل جنگ را تشکیل دادند، فردی به نام حباب بن منذر پیشنهاد داد که در نزدیک ترین چاه فرود بیایند و بقیه چاه ها را از بین ببرند ،و بر سر چاهی که فرود آمدند حوضی بسازند و دست دشمن را از آب کوتاه کنند.
پیامبر (ص) از این پیشنهاد خوشحال شدند
2️⃣ اما چند نقد به این مطلب هست ، داستان به صورتی نقل شده است که پیامبر (ص) ابتدا در یک منطقه دیگری فرود آمده بود و بعد از اظهار نظر حباب ، فهمید اشتباه کرده !!!
که این با عصمت پیامبر (ص) حتی از خطاهای دنیایی هم در تناقض است
3️⃣ این در تاریخ ثبت است که مشرکین ، زودتر از مسلمین وارد بدر شدند ، پس به هیچوجه معقول نیست که آنها در جایی بی آب فرود بیایند ، در ضمن مکانی که مشرکین در آن آمدند ، به نام " عدوه قصوی " بود ، یعنی آن کتاره وادی " یلیل " که از مدینه دورتر بود و دارای آب و زمینی مناسب بود ، اما محلی که سپاه اسلام در آن بود به نام " عدوه دنیا " بود ، یعنی آن وادی ای که به مدینه نزدیک تر بود ( چون پیامبر در مدینه بود) ، این محل آب چندانی نداشت و همچنین زمینی رملی و شنی هم داشت که پا در آن فرو می رفت و راه رفتن سخت بود
📚 سیره ابن کثیر ج2 ص 400 - الدر المنثور ج 3 ص 171 - سیره حلبی ج2 ص 154
4️⃣این جواب تا اینجا ، اما ممکن است افرادی بگویند نه ، ما آن منابعی که بستن آب را گفته قبول داریم، باشه
حالا سراغ جواب به این افراد می رویم
جناب ابن اسحاق از مورخین مشهور به صراحت گفته است که وقتی برخی مشرکین وارد قسمت مسلمین شدند برای خوردن آب، پیامبر (ص) به مسلمین گفت که جلوی مشرکین را نگیرند تا آنها آب بخورند و این مطلب را ابن اثیر در کتاب مشهور تاریخش آورده
حتی خود طبری هم در کتابش معروف به تاریخ طبری آن را آورده است ، پس پیامبر (ص) حتی اگر آب را بسته هم باشد اولا به خاطر محدود کردن منطقه جنگ بود تا از پراکندگی و حمله از نقاط دیگر جلوگیری کنند، ثانیا هروقت مشرکین آب می خواستند ، جلوی آنها را نمی گرفت ، بر خلاف واقعه کربلا
📚 تاریخ ابن اثیر ( الکامل فی التاریخ ج2 ص 123 ) - ترجمه تاریخ طبری ج 3 ص 961
5️⃣ همین رویه را امیرالمومنین (ع) هم در جنگ صفین انجام دادند ، در این جنگ ابتدا معاویه آب را بر یاران امام علی (ع) بست ، حضرت یک خطبه حماسی غرا و فوق العاده عالی بیان فرمودند که هر کس نهج البلاغه کار کرده باشد می داند آن خطبه چقدر عالی و زیباست (خطبه 51 ) ، بعد این خطبه ، یاران حضرت شور عجیبی پیدا کردند و آب را پس گرفتند ، خواستند تلافی کنند و آب را به روی معاویه و یارانش ببندند که حضرت از این کار منع کرد
آقایان ضد اسلام خودشان را بکشند هم نمی توانند این قضیه و این کار جوانمردانه حضرت علی (ع) را انکار کنند.
بستن آب ، سیره اهل بیت(ع) نبوده.
6️⃣ در ضمن حتی آیه قرآن و شان نزول آیه 11 سوره انفال این نظریه ما را تائید می کند که مسلمین هم آب زیادی نداشتند و آن شب به دستور پیامبر (ص ) حوض هایی درست کردند و باران بارید و این باران باعث شد آن حوضها پر از آب بشوند و مسملین هم دارای آب بشوند.
همین باران باعث شد آن زمین شنی زیر پای مسلمین هم سفت شود و رفت و آمد آنها راحت تر شود
7️⃣در ضمن ، منطقه بدر فقط یک چاه نداشت که اگر بر فرض مسلمین آن را می بستند دیگر هیچ چاهی وجود نمی داشت !
بلکه مشرکین می توانستند از آب چاه های دیگر استفاده کنند ، جایی هم ننوشته که مشرکین بر اثر تشنگی از پای در آمدند !
بزرگان آنها در آن جنگ به ضرب شمشیر امیرالمومنین (ع) از پای در آمدند
👈 اینکه بیاییم و این وقایع را که بین دو لشکر نظامی شکل گرفته را با واقعه کربلا مقایسه کنیم که در آن زنان و کودکان بودند و همچنین از روز هفتم محرم ، آب به صورت کامل بسته شد و به کسی حتی اجازه نوشیدن جرعه ای نمی دادند ، یک قیاس مضحک و بی اساس است.
🌀 در نقل این مطالب از کتاب ارزشمند " الصحیح من سیره النبی (ص) " تالیف علامه سید جعفر مرتضی عاملی بهره گرفته شده است
✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ /ما و او
@tollabolkarimeh 🌷
۱۰ پیشنهاد برای قوی شدن در فضای مجازی
✍ محسن مهدیان
👇👇👇
@tollabolkarimeh 🌷
🔴١٠ پیشنهاد برای قوی شدن در فضای مجازی
❗️یکم.بدبین باشید
رسانه دشمن را خوب رصد کنید و کلا بدبین باشید. فراموش نکنید که دشمن حتا یک خبر ساده برای اطلاع رسانی صرف و خیرخواهی شما منتشر نمی کند. هرانتخابی برای آنها قطعه ای از پازل ماموریت شان است. باچشم باز؛ اما بدبین.
❗️دوم. گرد ببینید
گرد یعنی چند بعدی. مسائل را تک ساحتی نبینید. قدیما خبرنگار خوب را می گفتند خبرنگار تخصصی. اما الان فقط اقتصاد و هنر بدانید دور می خورید. تخصصی باشید؛ اما جامع. بین رشته اش تحلیل کنید. مسائل امروز بسیار نیازمند تحلیل چندوجهی است.
❗️سوم. گعده ای نباشید
برخی گعده ای اند؛ یعنی فقط خودشان و رفقا و هم فکران شان. سعی کنید با حلقه های بیشتری از مردم و مخاطب ارتباط بگیرید. همه رنگ های اجتماعی را ببینید و برای شان بنویسید و دلسوزی کنید. مخاطب عیال الله است.
❗️چهارم. عمیق ببینید
مگس چشم دارد و می بیند و آیت الله بهاالدینی هم می بیند. فرق شان چیست؟ در کیفیت دیدن. خوب ببینید. یعنی چی؟ عمیق ببینید. لایه های عمیق تر از سطح. چه کنیم؟ هم تخصصی ببینید و هم الهی و دینی. زیاد مطالعه کنید و با اهل علم حشرونشر داشته باشید.
❗️پنجم. هیجانی نشوید
تحت هیچ عنوان و با هیچ بهانه ای هیجان زده نشوید. حجت داشته باشید؛ برای نوشتن و توزیع و حتا لایک و فالو کردن و نکردن. به اسم انقلابی گری و عدالتخواهی و مطالبه گری و نقد و غیره هیجان زده نشوید. شبکه اجتماعی فوران هیجان های کاذب است.
❗️ششم. عصبی نکنید
رحما بینهم باشید. تیزی و تندی کلام و متن را بگذارید برای دشمن. خودی را نقد کنید اما عصبی نکنید. این معیار ساده را فراموش نکنید؛ مخاطب تان ولو مخالف، با متن شما عصبی نشود. تنها وادار به تامل شود، ولو قبول نکند.
❗️هفتم. مجهز شوید
تجهیز شوید. کار رسانه ای ابزار می خواهد. همه ابزار جدید رسانه ای اعم از تولید صوت و تصویر و شبکه اجتماعی و سوادرسانه را خوب یاد بگیرد.
❗️هشتم. داد نزنید
استدلال کنید. اول خودتان قانع شوید بعد بنویسید. برای قوی شدن استدلال، زیاد مباحثه کنید. فراموش نکنید که دادزدن جزئی از استدلال نیست.
❗️نهم. باشید
کلا باشید. غیبت نکنید. رصد دقیق و کامل و همراه با جزئیات از صحنه داشته باشید. نبینید، نمیتوانید تحلیل کنید.
❗️دهم. عکس هوائی داشته باشید
جزئی ببینید اما کلان تحلیل کنید. برای کلان تحلیل کردن باید روابط مسائل و عمق و مبانی شان را درک کنید. کلان نبینید دچارظاهرگرائی می شوید. نقشه کلان دشمن و انقلاب در دستتان باشد و بعد سراغ خبر روید
#سواد_رسانه
#تفکر_انتقادی
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸شهید مطهری: مجالس حسینی باید «بیدارکننده» باشد نه «بیحسکننده»
✨تربیت حسینی چگونه تربیتی هست؟
/عصر هوشمندی
@tollabolkarimeh 🌷
🔰پديده منبريان مدرن و خود رُو!
✍️احمدحسين شريفي
🔸در حال حاضر شاهد پيدايش نسلي از مربيان، مبلغان و گويندگان ديني و اخلاقي و عرفاني هستيم که لزوماً در حوزههاي علميه و مراکز رسميِ تعليم دين و معارف ديني تحصيل نکردهاند و به صورت علمي و آکادميک با مباني و منابع فکر اسلامي آشنا نيستند. اينان بعضاً از بيان و ادبياتي به مراتب زيباتر و گيراتر از پارهاي از روحانيان و عالمان دين نيز برخوردارند. و به برکت فضاي مجازي و استعداد خوبي که در بهرهگيري از آن دارند، گسترة مخاطبان بسيار بيشتري از عالمان برجسته ديني هم پيدا کردهاند.
🔹اين پديده را از يک جهت ميتوان از برکات انقلاب اسلامي و نشانهاي از آثار فراوان کاربست دين و آموزههاي ديني در سطوح مختلف علمي و اجتماعي و مديريتي در کشور دانست. تأسيس و توسعه رشتههاي کلام و فلسفه و اخلاق و عرفان و تفسير و فقه و حقوق اسلامي در دانشگاهها را (که متأسفانه بدون برنامهريزي و آيندهپژوهي لازم و بدون برخورداري از نرمافزارهاي مناسب (اساتيد و متون درسي) صورت گرفته است) ميتوان از مهمترين عوامل چنين وضعيتي دانست.
🔸و از جهتي ديگر نيز، به دليل ناآشنايي اين دسته از گويندگان با مباني و منابع اصيل فکر اسلامي ميتوان آن را خطري براي فکر و تربيت اسلامي جامعه به شمار آورد. اينان عموماً با ادبيات شعري و عرفاني (به زبان فارسي) آشنا هستند و بعضاً اشعار سعدي و مولوي و حافظ را هم از حفظ ميخوانند؛ اما به دليل آنکه فهم دقيق و عميقي از معارف معنوي اسلام ندارند، افزون بر آنکه توانايي شناخت درست چنان عارفاني و اخلاقياني را ندارند، ميتوانند با برداشتهاي سطحي خود از معارف معنوي و اخلاقي اسلام، انحرافات عميقي در جامعه ديني ايجاد کنند.
🔹همانطور که به منظور گرفتار نشدن در دام تحريفات و خرافات، همواره بر ارتباط مداحان و مرثيهخوانان با عالمان اصيل ديني تأکيد کردهايم، بر ارتباط اين قشر از «منبريان مدرن و خود - رُو» نيز با عالمان اصيل ديني و حوزههاي علميه تأکيد ميکنيم و معتقديم چنين ارتباطي ميتواند:
اولاً، آنان را از ايجاد انحراف ناخواسته در فکر و فرهنگ مردم باز دارد و ثانياً، به امتداد تعاليم و آموزشهاي اصيل اسلامي در سطوح مختلف جامعه کمک کند!
/تاملات
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ پیشنهاد محمد حنفیه به امام حسین علیه السلام به جای رفتن به #کربلا ...
▪️ عاقبت #کوفیانی که #امام_حسین علیه السلام را یاری نکردند چه شد؟
▪️ اگر در برابر #استکبار مقاومت نکنیم چه میشود ؟
استاد #رحیم_پور_ازغدی
@tollabolkarimeh 🌷
💥مشهورات غیرمستند درباره عاشورا
◀️مشهور است که ۱۲هزار نامه برای امام حسین(ع) نوشته شده و او را به کربلا دعوت کردند، اما طبق شواهد تاریخی ۱۵۰ نامه فرستاده شد و ۱۲هزار نفر با مسلم در کوفه بیعت کردند.
◀️مشهور است که امام حسین(ع) #حج خود را ناتمام گذاشتند، درحالی که امام حسین(ع) برای حج محرم نشده بودند و عمره مفرده بجاآورده بودند.
◀️نقل میکنند که اصحاب امام حسین(ع) شب عاشورا پراکنده شدند در حالی که طبق روایت امام معصوم(ع) این گونه نبوده است.
◀️تنها رفتن حضرت عباس(ع) برای آوردن آب مشهور غیرمستندی است؛ زیرا هر دو برادر با هم بودند، یعنی امام حسین(ع) نیز همراه با حضرت عباس(ع) بودند.
◀️ غسل شهادت بر بدن امام حسین(ع) و یاران ایشان از مشهورات غیرمستند است.
◀️حضرت سید الشهدا(ع) دعای #عرفه را چند روز قبل از واقعه عاشورا قرائت نکردهاند، بلکه در سالهای قبل قرائت شده است.
◀️بریده شدن انگشت امام حسین(ع) برای غارت #انگشتر مورد تأیید نیست.
◀️ عروسی حضرت قاسم(ع)، حضور #شهربانو و #لیلا در #کربلا و همچنین از خود بی خود شدن حضرت #زینب(س) بعد از دیدن سر حضرت امام حسین(ع) بر #نیزه، از دیگر مشهورات غیرمستند عاشورا است. /طلاب پاسخگو
🔺مطالعه بیشتر 👇
📚مهدی پیشوایی و همکاران، مقتل جامع سیدالشهدا، ج۲
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تمامقد در مقابل انحراف انقلاب
◀️ شرایطِ جامعه به گونه ای بود که نخبگان، علما و بزرگان در برابر ظلمِ حکومت و ضایع کردن حق ضعفا و محرومان سکوت میکردند ولی همینها هر آنچه از بیت المال را که حق خود میدانستند، تا دینار آخر طلب میکردند. قطارِ انقلابِ پیامبر از ریل خارج شده و خطر انحرافِ کلّ اسلام و نابودی معارف اسلام وجود دارد.
@tollabolkarimeh 🌷
💢عزاداری امام حسین (ع) باید قهرمان هایی تربیت کند تا در برابر ظالم بایستند!
✍ #امام_موسی_صدر :
◾️من حسینی را که کشته شده است تا من گریه کنم نمی شناسم. چرا من برای امام حسین'ع' گریه میکنم؟ من برای امام حسین'ع' گریه میکنم تا او را به یاد داشته باشم و به یاد داشته باشم که او در برابر دنیایی از قدرت ایستاد؛ دنیایی که همگی دست در دست هم داده و از هرسو او را احاطه کرده بودند و او به تنهایی به میدان می رفت ...
◾️من نمیتوانم مراسم عزاداری امام حسین'ع' را از تلاش برای حمایت مجاهدان در مرزها جدا بدانم. من نمی توانم سوگواری برای امام حسین'ع' را درک کنم مگر آنکه بتواند قهرمانانی را تربیت کند؛ کسانی را تربیت کند که در برابر ستمگر بایستند و در برابر حاکم ستمگر سخن حق را بگویند. این است معنای حسین'ع' و معنای عزاداری برای امام حسین'ع'.
📚 کتاب سفر شهادت امام حسین پیشرو اصلاحگری،بند ۱۸۴
@tollabolkarimeh 🌷
⭕️ مراسماتی که یزید هم در آن شرکت می کند!
◀️ گاهی یک جریان موج خیز و حرکتزای اجتماعی، روح خود را از دست میدهد و از آن جز یک سلسله آداب و تشریفات بیاثر باقی نمیماند.
🔸 امير المؤمنين فرمود اسلام به دست امويها مانند ظرفی که وارونه شود و محتوایش بیرون بریزد و جز خود ظرف باقی نماند، وارونه میشود و از محتوای خود خالی میشود (یُکْفَأُ الْاِسْلامُ کَما یُکْفَأُ الْاِناءُ). و ما، نام این پدیده اجتماعی را، تبدیل حرکت به بنیاد مینهیم. با ذکر یک مثال توضیح میدهم.
🔹 عزاداری سنتی امروز امام حسین (ع) تبدیل حرکت به بنیاد (عادت) است. این عزاداری که به حق دربارهاش گفته شده: (مَنْ بَکیٰ اَوْ اَبْکیٰ اَوْ تَباکیٰ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ) که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریه کن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل فلسفهاش تهییج احساسات عليه يزيدها و ابن زیادها و به سود حسینها و حسینی ها بوده.
🔸 در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفی کننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقع نوعی سربازی است.
🔹 در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینیها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است.
🔸 اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش میشود و محتوای این ظرف بیرون میریزد و مسئله شکل یک عادت به خود میگیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایانگر یک جهتگیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنیداری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرد از وظایف اجتماعی و بی رابطه با حسین های زمان و بی رابطه با یزیدها و عبيداللههای زمان بپا دارند.
🔹 اینجاست که حرکت تبدیل به بنیاد یعنی عادت شده و محتوای ظرف بیرون ریخته و ظرف خالی باقی مانده است. در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور بدر آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را بپا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها (تباکی) اثر ندارد، اگر یک مَن اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی خورد.
📚 بررسی اجمالی نهضتهای اسلامی در صد ساله اخیر - ص ۸۲
#شهید_مطهری
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔘بی پناهی مردم در فضای مجازی
♻️ نبض هدایتگری، مدیریت و کنترل افکار عمومی قرنهاست که در دست #عالمان_دینی بوده است. اگرچه این مدیریت هنوز هم ادامه دارد اما زیرساختهای ارتباطاتی و شکلگیری شبکههای اجتماعی نقش پررنگی در فرهنگسازی و هویت بخشی جوامع دارند.
♻️ مدیریت افکار جهانیان، به دست آوردن اطلاعات، درآمدهای میلیاردی و به فساد کشاندن جوامع بشری، نمونههایی از بهرهمندی هژمونی غرب از شبکههای اجتماعی است.
♻️ فضای فریبندۀ برخی کابارههای مجازی مثل اینستاگرام، تلگرام و توییتر باعث شده است تا مرز آلودگیهای شهوانی فقط یک کلیکی باشد که همانند کلنگی به ریشۀ درخت هویت دینی فرود میآید و حتی نشر معارف دینی در چنین فضایی را به بازی در زمین دشمن تبدیل کند.
♨️ اگر حوزویان و دلسوزان انقلابی برای حراست از هویت ملی مذهبیِ مردم بیپناه، در راستای راهاندازی #شبکه_ملی_اطلاعات تلاش ننمایند و از مسئولان مربوطه مطالبه گری جدی نداشته باشند؛ در به فساد کشیده شدن مردم بهویژه جوانان شریک هستند. /رحا
✍حسین حیدری
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 چرا با این وضع اقتصادی، #حجاب باید یکی از مسائل مهم باشد!؟
✅ جواب منطقی #دکتر_غلامی☝️
(رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق)
❗️ #فرهنگ موضوع لحظه ای نیست!
@tollabolkarimeh 🌷
💫کنایاتِ « أبلغ من التّصريح» در کلام رهبری
✍ امیرحمزه مهرابی
سخنان رهبر معظم انقلاب در آغاز هفته دولت (2شهریور 99)در پاسخ به گزارش رئیس جمهور ( از طریق ارتباط تصویری) حاوی «#کنایات» و نکته های دقیق و مهمی بود که نباید به سادگی از کنار آن گذشت . پیشنهاد می کنم این بیانات بسیار ارزشمند و راهگشا را چند بار مرورکنید.
✅به اعتقاد اهل ادب و منطق، استفاده از «کنایه» برای بیان یک مطلب گویا تر و واضح تر از اشاره صریح و مستقیم به مطلب است . (الكناية أبلغ من التّصريح). استفاده از کنایه در فرمایشات ایشان (به عنوان یک اندیشمند بلیغ)به وفور یافت می شود . در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم:
♦️آقای روحانی با مقایسه این دولت با دولت قبل مدعی شد:در طول ۷ سال گذشته ۴.۵ میلیون واحد مسکن ساخته شده است! در حالی که در دولت قبل تنها ۷۷۵ هزار واحد مسکن مهر به بهرهبرداری رسیده بود! و...
🔹 رهبر انقلاب فرمودند : خب امروز خبرهای بزرگ و مهمّی به وسیلهی رئیسجمهور محترم و آقایان وزرا داده شد که خیلی از آنها برای ما تازه بود؛ انتشار این خبرها و نقد این خبرها مهم است؛ با مردم مستقیم حرف بزنید و دستاوردهایتان را بگویید؛ مردم از گزارشهای صادقانه خرسند میشوند
در ادامه فرمودند : یک سال سه تا ۱۰۰ روز به اضافهی یک ۶۵ روز است.
👈کنایات:
1️⃣-«خیلی از آنها برای ما تازه بود».
کنایه از اینکه من با این شبکه اطلاعاتی گسترده هم، از این آمار شگفت انگیز بی خبرم
2️⃣-«نقد این خبرها مهم است ».
کنایه از اینکه نمی توان گزارش شما را به راحتی قبول کرد باید مورد واکاوی و نقد واقع شود
3️⃣-«مردم از گزارش های صادقانه خوشحال می شوند» .
قاعدتاً اگر مردم این گزارشات را در صحنه عمل مشاهده نکنند و با واقیت منطبق ندانند خوشحال نخواهند شد . به تعبیر دیگر اگر مردم از این گزارشات خوشحال نشدند، در صحت آن باید شک کرد
4️⃣-«یک سال سه تا ۱۰۰ روز به اضافهی یک ۶۵ روز است».
اشاره به وعده های روحانی که بیش از سه برابر آن مدت هنوز باقی مانده و اگر قرار است کاری بکنید هنوز یکسال فرصت دارید . اگر 7 سال به بهانه برجام کاری نکردید، حداقل یکسال باقی مانده کاری بکنید.
🔹به هنگام امضای برجام نیز در پاسخ به تبریک پر طمطراق روحانی به شکل مختصر و مفید فرمودند:
5️⃣-«دستیابی به آنچه مرقوم داشتهاید در خور تقدیر است»
ایشان به جای ابراز خوشحالی از امضای برجام یا تایید دستآوردهای خیالی مذکور در نامه رئیس جمهور، صرفا با کنایه فرموده اند اگر این دستآوردها محقق شود، قابل تقدیر است.
@tollabolkarimeh 🌷
🌀 کتاب «گفتمان سیاسی فرهیختگان»
📗 نشر دیجیتال
📝 تحلیل امام خامنهای نسبت به مشکلات جمهوری اسلامی و نحوه موضعگیری روحانیت در قبال این مشکلات
〰〰〰〰〰
🔹 یک عده به جمهوری اسلامی اعتراض دارند؛ چون در فلانجا و فلانجا و فلانجا بد عمل کرده است.
🔻 انسان نگاه میکند میبیند راست میگویند... کسی که این ده نقطه را پیدا کرده ممکن است به خودش حق بدهد که با این ده اشتباه به این بزرگی دیگر چه تعهدی در مقابل این جمهوری اسلامی دارد. خطا اینجاست...
✅ شما باید موضعگیری نسبت به جمهوری اسلامی را بر دو اصل حتمی استوار کنید...
📌 کتاب «گفتمان سیاسی فرهیختگان»؛ توشه سیاسی مبلغین
🌀 کاری از رسانه حوزوی مناهج
@Manahejj
گفتمان سیاسی فرهیختگان.pdf
2.07M
#نشر_حداکثری
🌀 کتاب «گفتمان سیاسی فرهیختگان»
📗 نشر دیجیتال
📝 تحلیل امام خامنهای نسبت به مشکلات جمهوری اسلامی و نحوه موضعگیری روحانیت در قبال این مشکلات
📌 این کتاب، توشه سیاسی مبلغین در مواجهه با سوالات و شبهات مردم درباره مشکلات و ضعفهای جمهوری اسلامی است.
@tollabolkarimeh 🌷
سه محور جنگ روانی_رسانه ای، در شکل گیری واقعه عاشورا
قال الامام الحسین (ع):
«الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون»
«مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان میچرخد و تا وقتی زندگیهاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک میشوند.»
چرا در شرایط سخت و فشار، دینداران کم می شوند؟ چه فرایندی در فضای سیاسی و اجتماعی رقم می خورد که میزان تاب آوری جامعه پایین می آید؟ چرا عادت های ضعیف و سخیف و دنیامدار بر اعتقادات و ذهنیت های مقدس سایه می اندازد؟
یک زاویه تحلیل از این ماجرا می تواند بررسی محورهای ثبات سیاسی جامعه قرار بگیرد. هرنظام سیاسی برای تثبیت و پایداری و توسعه دربلندمدت ، نیازمند توجیه در سه ساحت عقل(نخبگانی) و شرع(قانون) و عرف(مردمی) است.
هرگاه یکی از این سه محور دچار اختلال یا نارسایی شود، به تدریج بایستی منتظر رخدادهای سیاسی اجتماعی یا فرهنگی باشیم که بعنوان پاشنه آشیل نظام حاکم عمل نماید.
سیستم عامل هر نظام حاکم مستقل و پایدار و مدعی پیشرفت، ضرورت دارد که سه وجهی عمل کند درغیراینصورت یا دچار #وابستگی می شود یا خفقان و #دیکتاتوری را چاره کار می بیند که هیچکدام نسخه دینی برای اداره جامعه نمی باشد.
در سال۶۱ ق نظام سلطه اموی که جریان انقلابی و صاحب نظریه شیعه را #آلترناتیو جدی و مدعی قدرت می دید و بشدت از قداست و نفوذ و ظرفیت فکری و مردمی آن ها نگران بود، سیستم عامل و موتور محرک شیعه را مورد تهاجم رسانه ای قرار داد.
۱.در ساحت مشروعیت و قانون، امام حسین(ع) را #اپوزیسیون خواندند و برای حرکت انقلابی ایشان، برچسب خروج از حاکمیت و شرع و قانون زدند.با اینکه یزید در راس حکومت دچار فساد و لاابالیگری بود، اما ثبات اجتماعی_سیاسی بعنوان اولویت اول برجسته شد و مخالفانش به اتهام مخالفت با این مساله، تحت پیگیرد قرار گرفتند.
۲.در ساحت عقلانیت، اندیشه ورزان جامعه را با تهدید و تطمیع و ترور از ریل دفاع و #حمایت_نخبگانی نسبت به امام جامع الشرایط، خارج کردند و تریبون ها و کرسی ها را علیه حضرت ساکت کردند و بعضا(شریح قاضی) مصادره نمودند.
۳.در ساحت عرف نیز با تبلیغ منفی و روایت جنگ طلبانه و ضدزندگی و مخالف آسایش از تفکرسیاسی و حکومت امام حسین(ع) و در نتیجه عقب نشستن مردم و مستولی شدن ترس تنبلی از آینده مبهم، جنگ روانی_رسانه ای علیه ایشان را تکمیل نمودند.
مجموع این سه محور که مباشر یا غیرمباشر با ابزار رسانه و جنگ روانی صورت گرفت، افکار عمومی را مهندسی نمود و "قلّ الدیّانون" را باعث شد و واقعه کربلا را با ظلم حاکمیت و سکوت خواص و خواب مدنی_مردمی رقم زد.
علیرضامحمدلو
@tollabolkarimeh 🌷
▪️ پرسش و پاسخ هایی پیرامون #محرم و و قیام اباعبدلله الحسین(ع)
/تبیین
@tollabolkarimeh 🌷