7.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ استاد #محسن_پاک_آئین، کارشناس ارشد مسائلبینالملل:
🔯 به این چهار دلیل، #اسرائیل رو به زوال است:
1️⃣ قدرتمند شدن مردم فلسطین و نیروهای محور #مقاومت از لحاظ روحیه و تسلیحاتنظامی.
2️⃣ وجود بحرانهای بیسابقه در این رژیم، از فسادهای فراگیر #نتانیاهو تا عدم توانایی مدیریت این رژیم توسط دولت جعلی.
3️⃣ وابستگی شدید رژیمصهیونیستی به آمریکای رو به #افول.
4️⃣ جرأت پیدا کردن #نهادهای_حقوق_بشری در محکوم کردن جنایات این رژیم.
@Tahlil_Tv
@tollabolkarimeh
🔻در آیین گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی کابل عنوان شد:
🏴 قتل عام مردم بی دفاع مسلمان نشانه شکست دشمن است
🔻حجتالاسلاموالمسلمین میرباقری:
◼️ دشمنان با تشکیل و حمایت گروه های تروریستی به دنبال ایجاد درگیری داخلی در جهان اسلام هستند تا عقب نشینی خود و پیشرفت اسلام را به تأخیر بیندازند.
◻️ عزیزانی که در حال مذاکره با دشمن هستند باید توجه داشته باشند که طرح خلع سلاح کشور و پیشرفت اقتصادی بدون سلاح توهمی بیش نیست.
گر قدرت نظامی نداشته باشیم دشمن با #لیبیسازی_ایران به ما اجازه پیشرفت اقتصادی را نخواهد داد.
◻️ برخی غربگرایان حاضرند به خاطر منافع حزبی و قبیلگی خود تمام منافع اسلام و انقلاب را به خطر بیندازند.
اینکه ما موشک بدهیم و اقتصاد بسازیم خیال باطل دشمن و طرح آنها برای از بین بردن اسلام و انقلاب اسلامی است.
@tollabolkarimeh 🌷
طلاب الکریمه
📝این نگاه وهم گونه به دین، تبلیغ دین نیست آقایان ✍ سیدعلی رضوی 🔹این فیلم پایین بخش هایی از ویژه ب
🔰 تجربه نزدیک به مرگ و چند تامل
✍ سید محمد هاشمی
⭕️ یکی از تجربه های جذاب و پرطرفدار که به علت دست و پا بسته بودن «سایِنس» در توضیح آن، سر و صدای زیادی نیز به پا کرده، تجربه های نزدیک به #مرگ است.
یعنی تجربه ی شخصیِ شهودیِ فردی که به علت انقطاع موقت از بدن وضعیتی شبیه یا عین مرگ برای او حاصل می شود.
⭕️ چندی پیش در صدا و سیما هم جلساتی برای گفتگو با تجربه گرانِ ایرانی بر پا شده است که ظاهرا توسط بسیاری از مردم دیده شده و فراتر از یک برنامه عادی، تاثیرات مهمی هم داشته است. تاثیراتی که مرگ را واقعی تر از همیشه در برابر چشم مردم قرار داده است.
چند مورد از این جلسات را دیدم. انصافا باید برای زنده کردن یاد مرگ به سازندگان برنامه تبریک گفت چون یاد مرگ و حقیقت آن در فشار عجیب دنیای مادی کم کم به محاق رفته و از طرفی سرتاسر دین توصیه به «ذکر الموت» دارد. گزارش های برخی مهمانان برنامه از عالم مرگ - که معلوم بود لزوما درس خوانده عرفان و فلسفه نیستند - با واقعیات فلسفی همخوانی عجیبی داشت که از صحت جدی حداقل برخی تجربه ها خبر می داد.
⭕️ اما چند ملاحظه به ذهن آمد که شاید برای ادامه چنین برنامه هایی موثر باشد:
🔸 1- چالش اعتبار معرفتی
از دیرباز شهود و دریافت های فرامادی و فراذهنی با چالش جدی اعتبار معرفتی مواجه بوده است. پیامبران الهی به عنوان بزرگترین شاهدان عالم و کسانی که بالاترین درک حضوری از عالم غیرمادی داشته اند همواره برای اثبات ادعای فرامادی خود معجزه آورده اند. اساسا فلسفه معجزه در ادیان همین است. اولیاء و عرفا نیز همواره دغدغه جدی در این حوزه داشته اند. برای مثال و قرآن و سنت ملاک صحت رویت هاست (مراجعه کنید به داستان حضرت زکریا در سوره مریم) و عرفان نظری (یا فلسفه) در نظر عده ای منطق شهود و محک آن به حساب می آید. یعنی اساس شهود چون احتمال خلط با تسویلات شیطانی داشته و یا پس از پایان رنگ عالم ماده به خود می گرفته است همواره نیاز داشته تا با محک محکمات سنجیده شود. به همین دلیل باید در بسط و ترویج مشاهدات فرامادی انسانهای عادی نیز این محک ها به طور جدی مدنظر قرار گیرد. و هر برنامه ای را در فضای مفهومی این توجه جدی قرار داد که البته در این برنامه تا حدی با حضور برخی کارشناسان رعایت شده ولی شکل چالشی به خود نمی گیرد.
🔸 2- چالش تبدیل علم حضوری به حصولی
چالش بسیار جدی دیگر تجربه فرامادی، ترجمه پسینی آن به مفاهیم ذهنی و انتقال آن است. این مطلب که سهمگین ترین چالش ها را در تفسیر متون مقدس نیز به بار آورده است، اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل صرف تبیین و توضیحِ تجربه گر - حتی به فرض صحت تجربه او - نمی توان واگویه حقیقتی باشد که او در آنی دریافت کرده است. علامه طباطبایی به صورت مفصل در جلد سوم المیزان به همین مطلب پرداخته است. به همین دلیل ضمن احترام و استفاده از این تجربه های مهم باید کاملا آگاه بود که این همه حقیقت یا تمام مراتب آن نیست و برای فهم ابعاد حقیقی «موت» راهی جز رجوع به ادبیات قرآنی و روایی وجود ندارد.
🔸 3- مرگ ناتمام
نکته بسیار مهم دیگر این است که هیچ یک از تجربه گران اساسا قرار نبوده به معنای واقعی کلمه بمیرند و از عالم به صورت همیشگی جدا شوند. به همین دلیل شاید بشود توصیفات آنها را نه لزوما توصیف مرگ بلکه نحوه ای انقطاع از بدن و حضور در عالم مثال دانست. شاید به همین دلیل است که مثلا تجربه حضور ملک الموت و مراحل بعدی آن، در بیان این تجربه گران بسیار کم رنگ است. از طرفی انقطاع موقت از بدن توضیح بسیار روشن فلسفی دارد و مرتبه ای از آن در خواب هم اتفاق می افتد.
به همین دلیل شاید سازندگان برنامه باید دقت کنند که تصویری که در بخش هایی مغایر با تصویر دینی از لحظه موت است را می توان باید با تغییر تعبیر اصلاح کرد. تجربه نزدیک به مرگ ترجمه عبارت انگلیسی (Near-Death Experience) است شاید نیازی نباشد ما این مرگ را با مرگ نهایی همانندسازی و این گونه ترجمه کنیم. البته در ادبیات عرفانی هم مساله «موت اختیاری» وجود دارد ولی این غیر از موت نهایی انسان و مواجهه پایانی اوست.
@ofoqemobin
@tollabolkarimeh 🌷
🌙 رؤیت هلال ماه شوال نزد رهبر انقلاب ثابت شد
✔️دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیهای اعلام کرد پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.
متن اطلاعیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع میرساند برابر گزارشهای رسیده از گروههای رصدی خبره و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شؤال در غروب چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظلهالعالی) محرز شده و به آن حکم کردهاند، بنابراین پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، اول شوال المکرم ۱۴۴۲ و عید سعید فطر خواهد بود.
@tollabolkarimeh 🌷
#فوری
🌀 رهبر معظم انقلاب، «حکم» صریح بر ثبوت هلال شوال کردهاند
👤 حجتالاسلام و المسلمین محمد رضایی، مدیر دفتر استفتائات و مطالعات فقهی دفتر مقام معظم رهبری بر «حکم حکومتیِ» رهبری به ثبوت هلال ماه شوال تأکید کرد.
🔻در اطلاعیه دفتر رهبری نسبت به استهلال ماه شوال آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم؛ با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع میرساند برابر گزارشهای رسیده از گروههای رصدی خبره و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شؤال در غروب چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظلهالعالی) محرز شده و به آن 👈حکم کردهاند، بنابراین پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، اول شوال المکرم ۱۴۴۲ و عید سعید فطر خواهد بود.»
✅ به دنبال تشکیک برخی نسبت به معنای «حکم» در بیانیۀ مذکور، مدیر دفتر استفتائات و مطالعات فقهی دفتر مقام معظم رهبری در گفتگویی تلفنی بر صدور «حکم حکومتی» از سوی مقام معظم رهبری نسبت به ثبوت هلال شوال تأکید کرد.
💫 با توجه به اینکه برخی مراجع معظم تقلید «حکم حاکم» را همراه با شرایطی برای ثبوت هلال ماه، کافی میدانند، لازم است مؤمنین مطابق نظر مرجع تقلید خود، عمل کنند.
🌐 اجتهاد
#حکم_حاکم
#اثبات_اول_ماه
#عید_فطر
@Manahejj
4_5942748885138014696.mp3
5.47M
⭕️ گزیده ای از گفتارهای #امام_موسی_صدر درباره عید #فطر با صدای امیرحسین مدرس
🌹عید فطر، عید بندگی مبارک🌹
@tollabolkarimeh 🌷
14.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝 قتل دسته جمعی یک عرب مسلمان در خیابان!
🔻صهیونیستها به شکل عجیبی در حال خودکشیاند:
🔸ابتدا به حمله به محله شیخ جراح و مسجدالأقصی اعتراضات در کرانه باختری و مناطق ۱۹۴۸ را دوباره فعال کردند و حالا با قتل دستهجمعی یک عرب جلوی دوربینها باید در انتظار عملیاتهای استشهادی داخل اراضی اشغالی باشند.
🔹عملیاتهای استشهادی با محاصره غزه، تسلیم فتح در کرانه باختری و انفعال و هضم تدریجی عربهای ساکن اراضی اشغالی فروکش کرده بود. حالا حجم عظیمی از اعراب داخل مناطق اشغالی که در حال کنار آمدن با شهروندی درجه دو بودند دوباره تبدیل به نیروهای فعال خواهند شد. بازی دوباره بر میگردد..
✍ محمد یاراحمدی
@tollabolkarimeh 🌷
⁉️ استفاده یهودیان از خون غیریهود برای پخت نان فطیر؛ اتهام یا واقعیت؟!
🔹ذیل مدخل Blood Lible در دایرةالمعارف معروف یهود یا #جودائیکا مقاله مفصلی راجع به موضوع «خون برای فطیر مقدس» آمده است که در دانشنامههای معتبر جهانی از آن به «تهمت خون» یاد میشود.
🔸این اتهام در طول تاریخ حضور یهودیان در اروپا و سپس مناطق دیگر دنیا، همواره به عنوان یکی از عوامل اصلی ضدیت با یهودیان مطرح بوده است و جریان ظاهرا از این قرار است که یهودیان در یکی از اعیاد خود به نام #فطیر که از روز نوزدهم ماه نیسان شروع میشود به مدت یک هفته از خوردن نان مایهدار نهی میشوند. این نان، #ماتزو (Matzoh) یا فطیر نامیده میشود که در تهیه آن از خون کودکان غیریهودی استفاده میگردد.
🔹این اتهام از دوران #قرون_وسطی تا قرن بیستم گسترانیده شده و در دوران معاصر نیز گهگاهی شاهد مطرح شدن آن هستیم. عدهای معتقدند که این اتهام برای اولینبار به قضیه #ویلیام_نروژ برمیگردد که در سال 1144 رخ داد و تعدادی از یهودیان در پی پذیرش این گناه شکنحه شدند و بسیاری از آنان نیز در نهایت قتل عام شدند. این موضوع در ادبیات انگلیسی هم وارد شد و داستانهای #کانتر_بری از نمونههای بارز آن است.
🔸انتظار میرود یهودیان در قبال حجم وسیعی از مطالب و موارد مطرح شده در این خصوص یک موضع مستند و مستدل ارائه کنند و در صورت انکار چنین واقعهای آن را به اطلاع عموم برسانند ولی تحقیقات خود یهودیان نیز بر تقویت چنین نظری کمک میکند که نمونهای از آن را میتوان در خلاصه کرونولوژی یهودستیزی از انتشارات معتبر پابلیشینگ هاوس در بیتالمقدس در سال 1974 مشاهده کرد.
🔹این منبع بسیار معتبر -از نظر یهودیان- که دستی بر تهیه دایرةالمعارف معروف یهود دارد در 158 بند به گاهشمار یهودستیزی از سه قرن قبل از میلاد تا 1970 میپردازد که دوازده بند آن مربوط به اتهام خون است و حتی #آبارابان تا سال 1840 پانزده مورد را از چنین اتهامی علیه یهودیان در شهرهای رومانی، لهستان، روسیه، ایتالیا و آلمان ذکر میکند.(منبع: فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره10، مقاله: تحلیل و نقد ادبی داستان :«خون برای فطیر»، صص263-232)
@Bonyadtarikh
@tollabolkarimeh 🌷
💢 ۵سکانس از احمدینژاد ورژن ۱۴۰۰
🔻به نظر می رسد که رفتارشناسی می تواند یکی از شاخص های احراز صلاحیت برای کاندیداهای ریاست جمهوری واقع شود.
وقتی از لحظه ورود یک شخص به محل ثبت نام تا سبک تعاملش با طرفداران و شیوه تعاملش با ماموران قانون و همچنین مدل بیانیه خوانی اش در پلان نهایی پیرنگ انتخاباتی اش را مطالعه می کنیم، به نکات ریز و قابل تاملی در #تیپولوژی افراد پی می بریم که شبیه یک مطالعه بالینی جهت احراز صلاحیت یا عدم تایید صلاحیت فرد می تواند باشد.
اما احمدی نژاد در این سکانس پلان انتخاباتی اش چه کرد که سوژه رسانه ها شد و چه فاکتورهایی از ابعاد شخصیتی اش را در حافظه رسانه ها به ثبت رسانید:
1⃣پوپولیسم: شخصیتی که هشت سال سکان ریاست جمهوری کشور را در کارنامه خود دارد، در واکنش به عده ای از طرفداران خود که در محوطه بیرونی وزارت کشور تجمع کرده بودند، در حرکتی غیرمعمول و علی رغم تذکر اطرافیانش، بالای میله ها رفته و به آن ها دست تکان می دهد که بیشتر به یک #شوعاف و تهییج احساسات قبل از انتحار شبیه بود تا رفتاری از جنس مردم و برای مردم.
2⃣لمپنیسم: همین چهره وقتی وارد محوطه ثبت نام می شود، با پشت پا زدن به پروتکل های وزارت کشور و ستاد انتخاباتی، به زور و درگیری و #قلدری تاسف باری که درفیلم های منتشر شده، مشت و لگدپرانی هم در آن هویداست، بادیگارد و اطرافیانش را هم علی رغم ممانعت مامورین ستاد، وارد اتاق ثبت نامزدها کرده و بدون اعلام تذکری به حامیان خود، مسئولین ستاد را متهم به بداخلاقی می کند.
3⃣رادیکالیسم: اما کاراکتر احمدی نژاد وقتی جالب می شود که در بیانیه دیکته شده اش که از رو هم خوانده می شود، به طرز عجیبی به ساختارهای نظام از بالا به پایین حمله می کند و وضعیت کشور را سیاه خوانده و مردم را مقابل نظام و حکومت دانسته و یک #دوقطبی_رادیکال که بوی شورش می دهد را طراحی می کند. چنین رفتار و بیانیه تندی، حمله پیش دستانه ای است که دست هر قانون و مقام مسئولی را فارغ از گذشته طرف می بندد و اصرار بر ردصلاحیت دارد تا بعدا از پیش گویی های اعجازوار خود را سند رفتارهای رادیکالش قرار دهد.
4⃣آنارشیسم: شخصیت نامتعادل احمدی نژاد از لحظه ورود تا ثبت نام و بیانیه خوانی، چیزی جز آنارشیسم و #قانون_ستیزی را نمی رساند همانجایی که ادعا می کند اگر من رد صلاحیت شوم، انتخابات را تایید نخواهم کرد و در انتخابات نیز شرکت نمی کنم. گویا که مشروعیت نظام و رای مردم به شخص شخیص ایشان گره خورده که باید گفت: شما هنوز دیپلم #معقولیت و #مشروعیت را هم نگرفته ای و همان #مقبولیت نسبی را هم مدیون ساختاری هستی که الان علیهش خروج کرده ای.
5⃣دگماتیسم: این مدل زیرمیز زدن و نگاه صفر و صدی که می گوید: یا من یا هیچکس، چیزی جز دیکتاتوری در رفتار و دگماتیسم در اندیشه را به مخاطب القا نمی کند. وقتی طرف فقط خود را قبول داشته و قانون و نظام ودیگران را چنین بی محابا و بی ملاحظه زیر سوال می برد و به نوعی خود را محور خیر و صلاح و عدالت معرفی می کند، یعنی بلحاظ فکری نیز به یک بنیادگرایی افراطی رسیده که توان #تحمل مخالف و حتی قانون علیه خودش را ندارد و ناخودآگاه به یک #جزم_اندیشی بدون اساس و خطای شناختی در مبانی مبتلاست.
این مدل #پدیدارشناسی که ازسکانس های رفتاری یک شخصیت در مهمترین لحظه های مواجهه اش با ساختار و جامعه صورت می گیرد، می تواند در تایید یا رد صلاحیت او موثر بوده و افکار عمومی باید بدانند که چنین تیپ های شخصیتی توان اداره کشور ۸۵میلیونی را در چارچوب #ثبات و امنیت و آرامش ندارند.
✍علیرضامحمدلو
@tollabolkarimeh 🌷