eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان همسر شهید مدافع حرم: 🔺 همسر من می دانستند که رفتن شان برگشتی ندارد. 🔺 همسرم به من توصیه کردند که بعد از شهادت شان بزنم تا دشمنان با دیدن من خوشحال و دوستان ناراحت نشوند. 🔺 همسرم به قدری در تربیت پسرم موفق بودند که فرزند خردسال من نه تنها از پدرش ناراحت نیست، بلکه شهادت بزرگترین خود اوست و اکنون که 5 سال دارد غسل های شهادت، طهارت و ... را انجام می دهد. 🔺 وقتی می بینم مردم از روبنده زدن من می کنند، گریه می کنم که چرا آنها از بدحجابی ها و بی حیایی ها تعجب نمی کنند! برای ها هیچ کس تعجب نمی کند ولی برای روبنده من تعجب می کنند؟! https://eitaa.com/umefafgaraei
🚨 اگر امروز مراقب لقمه غذایمان نباشیم! 🔸فردا مجبوریم مراقب ✅ دخترمان ✅ پسرمان ✅و و آنها باشیم. 🔎 چرا که لقمه حرام آغاز تمام بی عفتی ها است. https://eitaa.com/umefafgaraei
3️⃣ : آسیب⚡️ بعدی این رابطه ها مقایسه است. مثلاً یک نفر که با کسی رابطه دارد، این که تمام می شود، می رود و با دوست می شود و این کار را تا زمانی که کند ادامه می دهد. 🔺وقتی این فرد ازدواج میکند، دچار می شود! ⁉️یعنی چه!؟ 🔺 یعنی خصوصیات ظاهری، رفتاری و ... را با کسانی که قبلاً ارتباط داشته مقایسه می کند. 🔺 و طبیعتاً یک جاهایی طی این مقایسه ها، همسرش کم می آورد و این باعث می شود که برای آنها پیش بیاید. مثلاً کم کم رابطه آنها می شود یا مثل اوایل ازدواج، همسر برایشان ندارد. 📚منبع:‌‌"من و دوست... ام" 👤 نویسنده: محمد داستانپور https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/10/28) : ✍️آیا بشردوستانه سازمان ملل واقعی است؟ 🧐 💢آیا شعار ریشه کنی فقر در جهان سازگار با است؟ اگر این شعار بخواهد واقعی باشد، آیا اولین کار کشورهای غربی نباید بازپرداخت سرمایه های ملی به غارت رفته کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و غیره باشد؟ 😡 🤭 💢آیا دانشمندانی که عموماً غربی هستند و را آماده کرده اند، نمی دانند که پیشرفت صنعتی دیگر کشورها به معنی افراد بیشتری در کشورهای غربی است؟ آیا آنها از تلویزیون های کشور خود اعتراض هزاران کارگر بیکار شده به خاطر انتقال کارخانه ای به چین را ندیده اند؟ 😟🙄 📌 به نظر می‎رسد در لفافۀ متعدد بشردوستانه سازمان ملل، اهدافی خاص شده اند! 😳 🤔 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #حیاورزی #حیا_از_خداوند #عفت_در_کلام 🔹#حیا با #کرامت همراه است، همچنان که با #حجب و #محبت همراه است. اگر انسان عاشق باشد خود را فراموش می کند، #امام_سجاد (ع) شب تا صبح نماز می خواندند و از خدا می خواستند تا از تقصیراتشان بگذرد. ایشان در طواف خانه خدا بودند که به ایشان خبر دادند خانه شما را عبدالمالک تصاحب کرده است و ایشان فرمودند که من اینجا از خدا #حیا می کنم حاجت بخواهم، توقع دارید از بنده خدا حاجت بخواهم. پس هرچه محبت انسان بالاتر رود و عمیقتر شود، باحیاتر می شود. 🔹#حیا با #هیبت نیز همراه است. #حضرت_زهرا (س) وقتی وضو می گرفتند بدنشان می لرزید و می فرموند: می خواهم در مقابل خدا بایستم. 🔹#حیا با #عفت_کلام هم همراه است. انسان با حیا اگر فحش بشنود پاسخ نمی دهد. بی حیایی و برهنگی، طمع شیطان را برانگیخته و غریزه جنسی را تحریک، آتش شهوت را شعله ور و نیروی #عقل را نابود می کند. 🌸➖➖➖🍃➖➖➖🌸 https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/10/29) : ✍️ شعارهای زیبای غرب، تا چه حد واقعی هستند؟ 🧐 💢امروز در غالب رسانه ها، از سخن گفته می شود؛ اما در عمل، و غربی شدن در جهان ترویج می شود. در واقع، تولید و اجرای فرهنگ مادی و لذت جویانه، به نام و نئولیبرالیسم فرهنگی مانند سند 2030، بر جامعۀ جهانی تحمیل می شود. 😔😳 💢غرب از روش های گوناگون در زمینۀ خود استفاده می کند؛ با راه خود را باز می کند و سپس با اسنادی هم‎چون ، آن را ماندگار می کند. 😔🤨 💢 مفهوم که در دهۀ نود میلادی، بسیار به کار برده می شد «یک دِه با یک کدخدا» است. همه در ذیل این کدخدا، خود را دوباره تعریف و منطبق می کنند؛ همان کاری که سند 2030 و به دنبال آن است. 😡😡 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻✾با سلام و احترام 📣📣📣 سی و هفتمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1398 💬 عنوان نشست: "نگاهی به ابعاد کودک آزاری جنسی، با واکاوی فیلم سینمایی اتاق تاریک" 👥ارائه دهنده: بحث گروهی با مشارکت اعضای محترم کارگروه ⏰ زمان: چهارشنبه 2 بهمن ساعت 17:15 🎥 اکران سینمایی"اتاق تاریک" ساعت 15:30 🎥 و مستند "حقیقت" ساعت 15:20 💢 به لحاظ محدودیت زمانی و ضرورت اتمام پخش فیلم تا اذان مغرب، رأس ساعت 15:30 فیلم اکران خواهد شد. 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزارش مختصری از سی و یکمین نشست در سال 1398 💢 عنوان نشست: "بازنمایی تدبیرهای ناکام آموزشی در " 💢 ارائه دهنده: آقای دکتر محمود ، مدیر گروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی 💢 زمان: چهارشنبه 20 آذر ساعت 15:15 https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا 🔸 در این نشست، برخی از عوامل و شده آموزش و پرورش رسمی، که اسباب عدم توفیق در حیطۀ را فراهم آورده است، بررسی شد. این عوامل عبارت است از رسمی بودن نظام آموزش و پرورش و تسلط رویکرد موضوعی-دیسپلینی بر این نظام رسمی. رسمی بودن حاوی پیام پنهانِ تحصیل، برای ارتقاء و نه برای یادگیری واقعی است. ضمناً رویکرد موضوعی-دیسپلینی، اساساً بر اساس دانشِ برنامه ریزی مربوط به ارائه مفاهیم و اصول بنیادین رشته های علمی است و ابزار مناسبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران نمی باشد. 🔺 دکتر سعیدی رضوانی: 🔸 متأسفانه دلایلی از جمله پذیرش نظام‎های آموزشی غربی در ایران، وجود مستشاران خارجی در ایران و فارغ‎التحصیلیِ تمام بزرگان تعلیم و تربیت ما در خارج کشور، باعث گردیده تا محتواهای آموزشی در مدارس و دانشگاه ها، همسویی لازم برای تربیت مطلوب فرزندان را نداشته باشد و ما آمادگی لازم برای تغییر محتواهای آموزشی را قبل و حین انقلاب اسلامی نداشتیم. 🔸 در ادامه این نشست، در مورد چهار سطح هرم اهداف نظام آموزشی بحث شد و مشخص گردید که تبدیل اهداف سطح دوم (اهداف دوره های تحصیلی) به سطح سوم (اهداف درس در دوره های تحصیلی)، اسباب از اهداف تربیتی را فراهم آورده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزیده ای از انتقادات و طرح سؤالات برخی از اعضای حاضر در کارگروه: 🔺 آقای دکتر قائمی بافقی: ارائه شما ربطی به اسلامی نداشت. کشورهای غربی نیز در دروس خود درس اخلاق را دارند، آیا آنها هم اشکال دارند؟ ما چقدر در تربیت دینی انرژی گذاشتیم؟ یک نگاه سکولار هم در مورد دروس وجود دارد. آیا نظام آموزشی مشکل دارد؟ 🔺 آقای دکتر تقی پور: این واژه هایی که در سند تحول ذکر می شود، تعهدی ایجاد می کند که باید در کتابهای درسی هم مورد استفاده قرار گیرد؟ 🔺 آقای دکتر باغشنی: معیار ناکامی در نظام آموزشی را که مطرح کردید، چگونه تعیین شده است؟ آیا انرژی دست‌اندرکاران کم بوده است یا موارد دیگری مطرح است؟ 🔺 آقای دکتر فرع شیرازی: آیا می شود علم را ایدئولوژیک کرد؟ آیا فقط از مبانی دینی باید برای روح صحبت کرد؟ چقدر امکان مذهبی کردن علم وجود دارد؟ 🔺 یکی از خانم های حاضر در جلسه: برای ما که فرهنگی هستیم و در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنیم چه توصیه هایی دارید؟ 🔸 قبل از آغاز جلسه و در ساعت 14:50 نیز، مستند "بازی" پخش گردید. این مستند به بیان تأثیرات بازی های رایانه ای بر شخصیت، روحیات، خلقیات و رفتار کودکان پرداخته است. https://eitaa.com/umefafgaraei