#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
#شهید_ابراهیم_هادی
📝حدود سال 1354 بود که مشغول تمرین بودیم.
🔺ابراهیم وارد سالن شد و یکی از دوستان هم، بعد از او وارد شد و بی مقدمه گفت: "داداش ابراهیم، تیپ و هیکلت خیلی جالب شده! وقتی داشتی تو راه میاومدی، دو تا #دختر پشت سرت بودند و مرتب از تو حرف میزدند!... شلوار و پیراهن شیک که پوشیده بودی👕👖 و از ساک ورزشی🎒 هم که دستت بود، کامل مشخص بود که ورزشکاری..."
🔺ابراهیم با شنیدن این حرفها، یک لحظه جا خورد. انگار توقع چنین حرفی رو نداشت و خیلی توی فکر رفت.
🔺ابراهیم از آن روز به بعد، پیراهن بلند و شلوار گشاد میپوشید و هیچ وقت هم ساک ورزشی همراه نمیآورد و لباسهاش رو هم، داخل کیسه پلاستیکی میریخت!
🔺هرچند خیلی از بچهها میگفتند: "بابا تو دیگه چه جور آدمی هستی؟!... ما باشگاه مییاییم تا هیکل ورزشکاری پیدا کنیم و تو با این هیکل روی فرم، این چه لباسهاییه که میپوشی؟"
🔺اما ابراهیم به حرفهای اونا اهمیتی نمیداد و به دوستانش توصیه میکرد: "اگر ورزش رو برای خدا انجام بدین عبادته و اگر به هر نیت دیگری باشین ضرر میکنین".
🌿🌿🌿🌿🌿
💠#ابراهیم پس از پیروزی انقلاب، در سازمان تربیت بدنی مشغول و بعد از آن به آموزش و پرورش منتقل شد. اما با آغاز #جنگ، راهی جبهه نبرد شد. سرانجام در عملیات "والفجر مقدماتی"، پنج روز در کانالهای "فکه" #مقاومت کردند و تسلیم دشمن نشدند.
💠ابراهیم در روز ۲۲ بهمن سال ۶۱ ، بعد از فرستادن بچههای باقیمانده به پشت خط مقدم، #تنها ماند و از آن پس، دیگر کسی او را ندید و #گمنام باقی ماند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷گزارشی از سیزدهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
🔷با عنوان "#طرح_پیشنهادی مدیریت تشکلهای مردمی عفاف و حجاب مشهد"
🌿بر اساس تجربه ۵ ساله فعالیت میدانی و با توجه به چالشها، شرایط و ظرفیتهای موجود در این عرصه در شهر مقدس مشهد
👤با ارائه آقای مهدی #وارسته_پور، عضو هیئت مؤسس مقر فرهنگی مردمی فاطمه الزهرا (س)
⏰در تاریخ چهارشنبه 22 مرداد ساعت 17
🎧جلسه مذکور بهصورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و علاقهمندان مسائل فرهنگی، برگزار گردید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای وارستهپور در ابتدای جلسه، به ارائه تعاریفی از جنگ و رابطه آن با فرهنگ پرداختند. ایشان انواع جنگهای بین جبهه حق و باطل را، در سه دسته جنگ سخت (نظامی)، جنگ نیمه سخت (اقتصادی) و #جنگ_نرم (فرهنگی)، عنوان نمودند و بر اهمیت جنگ نرم در عصر حاضر، تأکید نمودند.
🔺 ایشان متولیان مبحث جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی و جبهه حق را، سه بخش اصلی "#حاکمیت، #حکومت و #مردم" عنوان کردند و اضافه نمودند که با توجه به شرایط موجود اعم از:
1. رسالت پشتیبانی نظامهای حاکمیتی
2. ضعف و استمرار نظامهای حکومتی
3. ظرفیت بالقوه و ویژه نظامهای مردمی
📌 کار اصلی بر روی دوش #تشکلهای_فرهنگی_مردم_نهاد است.
🔺 این فعال فرهنگی، مهمترین چالش و ضعف در بخش نظامهای مردمی را، نداشتن #ساختار_سازمانی تعریف شده و اصطلاحاً عدم جبهه سازی و #شبکه_سازی تشکلها و فعالیت فرهنگی مردمی و #موازی_کاری و جزیرهای عمل کردن، عنوان کردند.
👤 سخنران کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، به بیان راهبرد #مقام_معظم_رهبری در این عرصه پرداختند:
1. توصیه و تشویق به ایجاد، گسترش و توسعه تشکلهای فرهنگی مردمی
2. دستور به جبهه سازی و ایجاد ستاد هماهنگی این تشکلها (قرارگاه خاتم) و
3. #مستقل کردن این بخش از نظامهای حکومتی و دادن عرصه میدانی باز (#آتش_به_اختیار)
https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 عضو هیئت مؤسس مقر فرهنگی مردمی فاطمه الزهرا (س)، در بخش دوم ارائه خود، به بیان جایگاه #عفاف_و_حجاب در بحث جنگ نرم و مقوله فرهنگی پرداختند و اذعان نمودند که ۹۰ درصد فعالیت #دشمن، در عرصه فرهنگی متمرکز و خلاصه شده است و دلایل اصلی این ادعا را، سه مورد بیان کردند:
1. #سهل_الوصول بودن، زود بازده بودن و همهگیر بودن مسئله عفاف و حجاب
2. #ضعف_بشری در مقابله با مسئله شهوت و غرایز در طول تاریخ
3. #تنوع بسیار بالا در قالبهای قابل استفاده در این عرصه از جنگ نرم
👤 آقای وارستهپور در ادامه، با تأکید بر پرخطر بودن #تهاجم_فرهنگی، برای نظام و حکومت اسلامی، مهمترین پارامتر در مسأله تهاجم فرهنگی را، عفاف و حجاب برشمردند و در واقع، #امید نهایی و اصلی دشمن را، در نابودی #جبهه_حق و نظام اسلامی #ایران، مسئله خدشهدار نمودن این عرصه دانستند.
🔺 ایشان در بخش سوم، به مسئله عفاف و حجاب در شهر #مشهد_مقدس پرداختند و این مسئله را به دلایلی که ادامه ذکر شده است، دارای جایگاه ویژه دانستند:
1. رسالت فرهنگی و مذهبی شهر مشهد
2. پایتخت معنوی جهان اسلام بودن
3. زیارتی بودن شهر مشهد (جهانی و ملی)
4. هویت فرهنگی جهانی و الگوسازی تمدنی برای جهان اسلام
https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 عضو هیئت مؤسس مقر فرهنگی مردمی فاطمه الزهرا (س)، طبق وعده داده شده، #طرح_پیشنهادی موردنظر خود را ارائه نمودند. ایشان ضمن ارائه این طرح، به بیان ظرفیتها و فرصتها و چالشها و تهدیدهای حال حاضر نیز اشاره نمودند.
🔺 ایشان بر وجود رابطه قوی و مستمر، میان سطوح و بخشهای مختلف تشکلها و سازمانهای مختلف، از جمله هیئت اندیشهورز، تشکلها و فعالین مردمی عرصه عفاف و حجاب و کمیته اجرایی شهر مشهد تأکید نمودند و همانگونه که در شکل مذکور رؤیت میشود، سازمان پیشنهادی بخش تشکلها و فعالین مردمی عفاف و حجاب نیز، در قالب چهار کمیته #آموزش، #پشتیبانی، #هنر، رسانه و سایبر و #مد_و_لباس، با جزئیات کامل، به شکل یک نمودار به تصویر کشیده شده است.
🔺 نکات مهم مربوط به طرح شامل موارد ذیل است:
1. لزوم جبهه سازی و شبکه سازی با توجه به #تهاجم_سازمانی_دشمن
2. همافزایی و عدم موازیکاری بخشها و ارکان وارد شده در طرح
3. استفاده از همه #ظرفیتهای_مردمی موجود در عرصه عفاف و حجاب و مشخص شدن جایگاهها و نقشها و بالقوه شدن ظرفیتهای موجود
4. لزوم یک مدیریت فراگیر، قوی و فعال جهت اجرایی شدن طرح و یکپارچه سازی سنجشها
https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای وارستهپور، ضمن تأکید بر #هرم_ساختاری و اجرایی برای همه اقشار جامعه (سطح اول: فعالین و تشکلها؛ سطح دوم: مساجد، کانونها و محلات و سطح سوم: مخاطب عمومی جامعه و قشر خاکستری)، به بیان اهمیت چهار گروه #مهدهای_کودک، #مدارس، #دانشگاهها و #جامعه پرداختند که میبایست برنامهریزیهای لازم بر روی آنان صورت پذیرد.
🔺 سخنران محترم کارگروه، ضمن بیان تجربه ۵ ساله #مقر_فاطمه_الزهرا و فعالیتهای فرهنگی صورت گرفته در سه بخش مقدمات، جذب و تثبیت و پخش دو کلیپ، نحوه فعالیت فرهنگی مقر خود را، بیشتر تبیین نمودند و در انتهای جلسه نیز، به انتقادات و سؤالات اعضای کارگروه، پاسخ دادند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی_کودکان
#خطرات_بازی_های_رایانه_ای_مبتذل
5️⃣#آشنایی_والدین_با_بازیهای_رایانه_ای_ناسالم (بخش پنجم)
🔥 نکته قابل تأمل این است که در حوزه بازیهای رایانهای، بسیار حرفهای عمل میکنند و بهتدریج جامعه را وارد #استهجان میکنند.
🔶 این محصولات در سوپر مارکتها و فروشگاهها، به سادگی عرضه میگردید تا اینکه روند توزیع این بازیها از سال 90، همگام با روی کار آمدن شبکههای اجتماعی موبایلی، تغییر نمود.
⚠️ بخشی از بازیهای رایانهای موجود در بازار، سرشار از مباحث و مضامین #فاسد و محتواهای جنسی بوده و برهنگی کامل را نمایش میدهند. در این بازیها جرمی را پیدا نمیکنید که به آن پرداخته نشده باشد.
🔶 چنین بازیهایی تأثیر دفعی و آنی بر روی افراد نخواهند داشت، اما در طی یک پروسه نه چندان طولانی، #تأثیرات_جبران_ناپذیری را بر روی #بازی_کننده بر جای خواهند گذاشت.
♨️ در برخی از بازيهاي رايانهاي، مصرف #مواد_مخدر و #مشروبات_الکلی وجود دارد. صحنههای جنسی و #غيراخلاقي نیز وجود دارد. اين صحنهها به شكل فيلم نيست و كودكي كه این بازی را، بازي ميكند بايد حركات جنسي را انجام دهد.
🔥 در بعضي از بازيها براي اينكه شخصيت اصلی #انرژي بگيرد و ميزان #هيجان_بازي بالا برود، باید اقداماتی از قبیل ارتباط جنسي يا مصرف مواد مخدر صورت پذیرد تا انرژي لازم براي ادامه بازي كسب گردد. مثلاً وقتي به او دير خون ميرسد، بايد كارهايي را انجام دهد كه نرسيدن خون را جبران كند و یا موادمخدر در نقش جبرانكننده میباشد.
🍃#ادامه_دارد
👤#حسین_مدبر_عزیزی پژوهشگر بازی های رایانه ای
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#اهمیت_عزت_نفس
#گمگشتگی_هویتی
🔷 تصاویر زیادی از همسران، مادر و دختر یا پدر و پسرهایی که لباسهای مشابه هم پوشیدهاند و اصطلاحاً با هم #ست میکنند، را دیدهایم. اما اینکه فردی بخواهد لباس خود را با #حیوان خود، ست نماید، عجیب به نظر میرسد.
💥 این اتفاق در کشورهای غیراسلامی اقدام عجیب و تازهای نیست؛ اما بیم آن میرود که همچون مدهای گذشته، این مد نیز، در ایران مورد استفاده قرار گیرد.
📛 متأسفانه در سالهای اخیر، نگهداری از حیوانات و انس گرفتن با آنها و حیوان بازی در #ایران افزایش چشمگیری یافته است و روزانه عکسهای بیشماری از چهرههای مختلف ایرانی، با حیوانات خانگی خود منتشر میشود.
🔷 برخی کارشناسان کمبود #عزت_نفس، کمبود #اعتماد_به_نفس، کمبود #محبت، تمایل به #خودنمایی، #رفتارهای_خودنمایشی، #خلأ_عاطفی، آسیبهای روحی و روانی، #افسردگی، و تأثیر #فرهنگ_غرب را، از دلایل گسترش نگهداری از حیوانات خانگی مطرح میکنند.
🔷 امروزه #ارتباطات_خانوادگی و #تعاملات_اجتماعی مانند گذشته مستحکم نیست و این امر در درازمدت موجب #خلأ_عاطفی در انسان میشود. بنابراین به منظور رفع #نیازهای_عاطفی و احساسی، گرایش به حیوانات خانگی زیاد میشود.
🔷 #تظاهر و #خودنمایی، از دیگر عوامل مؤثر در نگهداری از حیوانات خانگی محسوب میشود. نگهداری از سگ و گربه و برخی دیگر از حیوانها نظیر روباه که در سالهای اخیر رشد قابلتوجهی پیدا کرده، در بین برخی از افراد نوعی #فرهیختگی تلقی میشود.
✍️ #اعظم_امامی کارشناس روانشناسی
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 چهاردهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
💬 با عنوان: "غفلت از «گنج جنگ» و «گروه دوستی» در تربیت جنسی"
👤ارائه دهنده: آقای دکتر محمود سعیدی رضوانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و مدیرگروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
⏰ زمان: چهارشنبه 29 مرداد ماه ساعت 17:00
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥#کلیپ_ویژه_کودکان
✅مفهوم #محرم و #نامحرم به زبان ساده
📌پی نوشت: بازیگر نقش خانم کم حجاب، آقا #محمدعلی هستند.
🔺اگر بخواهيم #فرزندان خود را طورى تربيت كنيم كه #احكام_الهى را رعايت نمايند، بايد از همان زمان #كودكى، آغاز نماييم.
🔺براى اينكه دختران و پسران هنگام #بلوغ با مشكلى روبرو نشوند و به تدريج با #نقش_خاص خود به عنوان #دختر و يا #پسر آشنا شوند، بايد از همان ابتدا به طور جداگانه با آنها رفتار شود و اين مسئله در مورد #دختران اهميت بيشترى دارد؛ زيرا آنها زودتر از پسران به بلوغ مىرسند.
🔺میبايست از دوران كودكى، زمينه براى رشد ويژگيهاى فطرى دختر و پسر در #خانواده فراهم آيد و هر يك از اين دو، در مسيرى كه آفرينش با تدبيرى حكيمانه پيش پاى آنها نهاده است، سوق داده شوند.
🔺در ارتباط با آموزش كودكان، بايد اين نكته را مدنظر داشت كه آيا ما هستيم كه کودک را #متدين و #عفیف مىسازيم و يا خود اوست كه مىبايد ايمان بياورد و عفیف شود؟
🔺كودك موقعى فعل تربيتى را درونى مىكند كه خود بهطور فعال، در آن نقش داشته باشد. اگر خواهان آن هستيم كه كودكان مقررات، #ارزشها و فضايل اخلاقى را درونى كنند و در عمق وجودشان جايگزين شود، بايد شرايط تربيت را به گونهاى فراهم كنيم كه كودك، خود به آن تمايل پیدا کند.
🔺 #فرزندان را بايد به گونهاى تربيت كرد كه #خودكنترل بار آيند و نياز كمترى به كنترل بيرونى داشته باشند. در این صورت، حتی اگر به درون درياى گناه و #لغزش هم وارد شوند، همانند مرغابى، آب بر اندامشان نمینشيند و خشك بيرون میآيند.
✍️#دکتر_محمدرضا_مطهرى
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#مرد_هم_باید_عفیف_باشد
🌿مردی گفت:
🍃وقتی #همسرم را انتخاب کردم، در نظرم طوری بود که گویا #خداوند مانندش را در دنیا نیافریده!!!
🍃وقتی #نامزد شدیم، بسیاری را دیدم که مثل او بودند.
🍃وقتی #ازدواج کردیم، خیلیها را از او زیباتر یافتم.
🍃چند سالی را که با هم #زندگی کردیم، دریافتم که همه زنان از همسرم بهترند.
🍀حکیم گفت: "آیا دوست داری بدانی از همه اینها تلختر و ناگوارتر چیست؟"
🌿گفت: "آری".
🍀حکیم گفت: "اگر با تمام زنان دنیا هم #ازدواج کنی، احساس خواهی کرد که همه موجودات از آنها زیباترند".
🌿لبخندی زد و گفت: "چرا این حرف را زدی؟"
🍀حکیم گفت: "چون مشکل در #همسر تو نیست".
💥مشکل اینجا است که:
🍀"وقتی انسان #قلبی_طمعکار و #چشمانی_هیز داشته باشد و از #شرم خداوند خالی باشد، محال است چیزی جز خاک گور چشمانش را پر کند".
🍀حکیم به مرد گفت: "آیا دوست داری دوباره همسرت زیباترین زن دنیا باشد؟"
🌿مرد گفت: "بله..."
🍀حکیم گفت: "#چشمانت_را_حفظ_کن" 👀
https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی_کودک
#اعتبار_پدرانه
📛 "بذار بابات بیاد... نشونت میدم!"
📛"اگه به بابات نگفتم!"
📛 "مگر اینکه بابات نفهمه!...."
📛 "باید بابات حسابی ادبت کنه!"
🔷 گفتن این نوع جملات و نظایر آن، انتخابی رایج برای #مادرانی است که از #رفتار_کودک خود کلافه و درمانده شدهاند.
♨️ این دسته از مادران، توجه کنند که از کوپن #اعتبار_پدرانه، نزد کودکشان، این چنین استفاده نکنند.
⚠️اعتباری که برای سالهای بعد و سنین #نوجوانی و #بلوغ، برای #تعاملی_سازنده و نه برای ترساندن، بهشدت مورد نیاز است.
️ 📌 نقش مؤثر پدر را در #تربیت_فرزندان، مخصوصاً در دوران حساس #نوجوانی، نادیده نگیریم.
https://eitaa.com/umefafgaraei