eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کشف خانه وحشت و ♨️ سعید ایروانی: قاتل و شکارچی دختران فراری 🔥اسرار که در آن یک به قتل رسیده و دختران دیگری نیز زندانی شده بودند، زمانی برملا شد که مأموران پلیس برای دستگیری یک سارق وارد آنجا شدند. اما آنها به جای سارق، با جسد دختری جوان و ۲ دختر دیگر با دست و پای بسته، درحالی‌که یکی از آنها داخل کمد دیواری زندانی شده بود، روبه‌رو شدند. 📃مشروح گزارش👇 https://shahraranews.ir/fa/news/91406/ 🍂🍁🍂🍁🍂 ❇️ به زعم مصطفی اقلیما رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران: دخترانی که از خانه می‌کنند، درنهایت به اعتیاد، توزیع مواد مخدر، دزدی، فساد و فحشا روی می‌آورند. ✅ هیچکس از بدو تولد، معتاد، روانی، دزد یا روسپی نبوده است؛ بلکه مختلف خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و...، فرد را به این سمت و سو سوق می دهد. @umefafgaraei
✉️شما هم دعوتید ️ 👈به جلسه مجازی با عنوان👇 🔷🔹آنچه بر طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی از آغاز تا کنون گذشت. 👤ارائه دهنده:حجه الاسلام کرباسی (سخنگوی ستاد راهبری فضای مجازی حوزه های علمیه) ⏰زمان یکشنبه ۲۱ آذر ساعت ۱۹:۳۰ 🎧لینک ورود به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/davami139/motalebe @umefafgaraei
🔰 دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی برگزار می‌کند: 💬 سخنرانی با عنوان: "چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی" 👤 با ارائه: دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار گروه برنامه درسی و آموزش دانشگاه فردوسی مشهد 📆 زمان: یکشنبه 21 آذر ساعت 9:45 🎧 لینک حضور مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy @umefafgaraei
🔰29مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "راهبرد سه پایه در مدیریت بحران پوشش و آرایش در ایران" 👤با ارائه دکتر سید مجید امامی؛ استادیار فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور 📆در تاریخ چهارشنبه 17 آذر، به‎صورت وبینار برگزار شد. 👤 در این نشست، به بیان راهبرد سه پایه مد نظر خود، به جهت پوشش و آرایش در ایران پرداختند و پس از ارائه مباحث، به برخی از سؤالات و انتقادات حاضران در جلسه پاسخ دادند و از پیشنهادات ارائه شده، استقبال نمودند. ایشان فعالان و و حجاب را چشم و چراغ کارگروه ساماندهی مد و لباس دانستند و تمایل خود را برای شنیدن کلیه در این حوزه ابراز نمودند. 🍃🌹🌹🌹🍃 @umefafgaraei
🔶به عنوان یک معلم علوم اجتماعی و سیاستگذاری عمومی عرض میکنم، ماجرای ، انتهای مسیر بسیار صعب و دشوار فهم در ایران است و در این مسیر صعب و دشوار، برخی پل ها و جاده ها وجود ندارد (یا ساخته نشده و یا خراب شده). بنابراین به سادگی نمی‎شود در این خصوص صحبت یا ادعاهایی را مطرح کرد. 🔷 اما انصافاً این ، جامعِ تمام ابعاد و زوایای یک امر می‎باشد؛ از امر اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ماجرای نسبت شرع و عرف گرفته تا ادبیاتی در خصوص نظریه سیاستگذاری و اینکه چه کسی سیاستگذاری‌ها را می‌سازد و سیاست‌ها کی و چگونه ساخته می‌شوند و همه اینها طبعاً پشت سر این ماجرا قرار می‎گیرد و عرصه بسیار مهمی است. 🔶به لحاظ تحلیل‌های روانشناسی جنسی و ، بعضی پژوهش‎های دوستان و همکاران ما نشان می‎دهد، چالش‌های ما در این عرصه، به شدت با در مسئله حجاب مرتبط است و ما حق نداریم این را یکی کنیم و هرچند که عملاً این اتفاق می افتد؛ درست نیست که آن را جزء بدانیم. 📌درست است که این موضوع، در وضعیت پوششی و آرایشی و رفتارِ بدن نما و نیمه برهنگی خودش را نشان می‌دهد، اما جزئی و عضوی از در مقابل حجاب در جامعه ایران نیست. @umefafgaraei
🔶ما با این یکی پنداری (مساوی دانستن حجاب اجباری با تمام مخالفت‌ها و مغایرت‌ها با پوشش تراز در ایران) و یکی دیدن گونه های بسیار نابهنجار حجاب (متهتک)، برنامه دقیق مداخلات روانشناختی، بالینی و فرهنگی و حتی انتظامی برای آنها را وا می‎نهیم و یا در وهله دوم می گذاریم و می‎گوییم اینها جزئی از هستند. 🔷 جامعه به گونه ای شده که عده ای رو به برهنگی و عده ای رو به پوشیدگی حداکثری هستند و حتی مایلند چشمانشان را نیز پشت پوشیه پنهان کنند و اصلاً با مردان حرف نزنند؛ چه برسد به اینکه با مردان در مسائل اجتماعی مراوده داشته باشند. 🔶این آنقدر عمیق شده که جامعه به لحاظ نموداری، دچار عمیق شده است و این شکاف، مناسب طبیعی توسط نیست. قاعده و این است که جامعه، خود خودش را حفظ کند و دهد. در این فضاست که نمی‎شود تذکراتی را ارائه داد و یا باید تذکرها را گفت و درگیر نشد و رفت. ✅سعی مدیریت جدید بر این است تا گروه های نابهنجار جدی گرفته شود. @umefafgaraei
🔶راهبرد سه پایه که جان مایه آن توسط مطرح شده است، به عنوان یک مطرح است. وظایف معینی طبق مصوبات و قوانین در حوزه عفاف و حجاب، برای کارگروه ساماندهی مد و لباس برشمرده شده است که پیگیری آنها از ماست. 🔷 استراتژی سه پایه معتقد است، سه رشته عملیاتی باید انجام شود، اما قبلش دو سیاست اجرایی جدی وجود دارد. 🔶سیاست اجرایی اول این است که این طرح جایگزین هیچ طرح دیگری نیست (تذکر لسانی و امر به معروف و... در جای خود همه انجام می‌شود) و نکته دیگر اینکه توأمان بودن را مدنظر دارد. 🔷 در این سعی بر رفع موانع است تا کار بیشتر شود. انجام این سه راهبرد به همراه هم، باعث افزایش تمرکز در این می‎شود. ✴️راهبرد سه پایه به شرح زیر است، که اگر هر یک نباشد سه پایه زمین می‎خورد: 1️⃣تبدیل گفتمان حجاب اجباری (ساخته دشمن) به گفتمان حیا و امنیت جنسی جامعه و آرامش روانی خانواده؛ به کمک گفتمان سازهای حاکمیت و دستگاه های گفتمانی 2️⃣دسترس پذیرسازی جامع و پایدار مد و لباس سالم و عفیفانه (ساماندهی تولیدکنندگان پوشاک) 3️⃣برخورد انتظامی و سلبی هوشمند، هدفمند و اثربخش @umefafgaraei
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇 🌿آقای محروقی: با نگاهی به قانون مد و لباس و وظایف دستگاه های اجرایی، چند دستگاه مغفول مانده اند؛ نظیر آموزش و پرورش، گردشگری و... و اینکه شما هر چند ماه یکبار دستگاه ها را دریافت می‎کنید؟ و در صورت تخلف، قدرت کافی را برای برخورد با آنها دارید؟ سوم اینکه آیا فقیهی هم در کارگروه شما حضور دارند که از منظر مسائل شرعی به شما کمک کنند و همچنین از لحاظ امنیتی و انتظامی و سیاسی؟ ضمن تشکر، اگر قول بدهید که هر شش ماه یکبار، جلسه ای به همین صورت داشته باشیم و ضمن ارائه گزارش، نظرات دوستان را هم دریافت کنید، امری شایسته خواهد بود. 🌿دکتر شیبانیان: یکی از آسیب‌های جدی در بحث عفاف و حجاب در جامعه، ناشی از است و اگر این بحران حل نشود، مردم نیز رویه خود را عوض نخواهند کرد. طرز فکر جوانهایی که وارد اجتماع می‌شوند، با ارزشگذاری در جامعه ساخته می‎شود و تا زمانی که یک ارزش به حساب نیاد، این مسئله تغییر نمی‌کند و ازطرف دیگر ها نیز هجمه وارد می‌کنند. چه فکری به حال این بحران ارزشگذاری شده و با چه ابزراهایی برای درمان این مسئله چاره اندیشی می‎کنید؟ آیا پژوهش و یا تدبیری در این خصوص انجام گرفته است؟ 🌿دکتر مغربی: به نظر روی مشارکت‎های مردمی خیلی کار نشده است. چیزی که از نظر دولت و شما سخت و ناممکن است، برای مردم خیلی ساده است. ما در رزم‎های خیابانی خود موفق عمل می‎کنیم و پاسخ‎های درخور برای ارائه به افراد را آماده داریم. امور کارها را تسهیل می‎کند. @umefafgaraei
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇 ☘️دکتر اسلامیان: با نظر به اینکه رئیس جمهور در جلسه آبان ماه، به اشاره کردند و به کلیدواژه اشاره کردند و خودشان هم به این موضوع (هنر اشتراک گذاری ارزش‎های اسلامی و ایرانی) پایبند هستند و بروز آن در رفتارهای ایشان در سفرهای استانی و... باعث خوشحالی است؛ شما تا چه اندازه توانسته اید این دو کلیدواژه را با هم همراه کنید؟ چراکه پاشنه آشیل مسائل فرهنگی در کشور این است که بسیاری از رسانه های معاند، این دو کلیدواژه را در مقابل هم قرار می‌دهند. ☘️خدیجه بهبودی: نهی از منکر، دو بخش دولتی و مردمی دارد و آنچه که پیش می‌رود بخش مردمی است که به صورت کمرنگ و حداقلی است. در بخش نهی از منکر دولتی، بر تولید و واردات و اصناف مطرح است و تا این موارد برطرف نشود، اصلاً کارهای دیگر از ناحیه مردمی فایده ندارد. مورد بعد اینکه باید از شیوه خود دشمن استفاده کرد و را با عنوان‎هایی چون بی کلاسی و بی شخصیتی معرفی کرد. اما متأسفانه در رسانه و سینمای ما، شخص پولدار، باشخصیت و باکلاس، بدحجاب است و این علل بسیاری از ناهنجاریهای امروز است. تنها اعتراض به وضع بی حجابی مطرح نیست، بلکه موضوع ناهنجاریهای نمایشی جنسی در جامعه است. بستر رشد این مسائل، جامعه است که تحت تأثیر داخلی و خارجی می‏باشد. ☘️خلیلی: سلبریتی ها بسیار مهم هستند. باید برای آنها جلسات اعتقادی بگذارید و این موضوع دست وزارت ارشاد است. چراکه آنها الان الگوی نوجوانان و جوانان هستند. @umefafgaraei
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇 🌱زهرا سادات سهروردی: نهادهای متولی فرهنگی بعضاً خودشان ضدفرهنگی عمل می‎کنند. پس مانده های تفکر لیبرالیستی و سکولاریستی از دولت قبل باید جدی شود و هیچگونه تسامح و تساهلی در این زمینه پذیرفتنی نیست. 🌱خانم زاهدی فر: عوامل ریل گذاری عفاف و حجاب اهمیت دارد. آقای دکتر را جزء جامعه مؤمنین می‎دانیم؛ اما اولین اقدام ایشان این بود که، دبیر کارگروه شان را فردی گذاشتند که با این بیانات زیبایی که فرمودند منافات دارد و این موضوع موجب سلب اعتماد جامعه مؤمنین می‎شود. 🌱فاطمه رضائی: نظارت بر تولید پوشاک و واردات پوشاک به شدت مغفول واقع شده است. عرضه انواع مُد و پوشاک در عرصه فضای مجازی مسئله مهمی است که نباید از آن غفلت کرد. نباید به ، برچسب نگاه اجتماعی نامناسب بزنیم. مدت مدیدی است که فرهنگ عفاف و جامعه جدی دیده است. 🌱دکتر زرین دخت امامی: شخصاً به دنبال چرایی و راه حل این معضل هستم؛ ولی دردناکتر از همه این است که نسل جدید، به ویژه دانشجویان که همسن بسیاری از فرزندان ما هستند و حتی در فرزندان همکاران، علیرغم پایبندی اصولی خانواده به حجاب، فرزندان، هم حجاب گریز و هم متأسفانه نمازگریزند. چاره چیست؟ 🌱نظری: به نظرتان چند سال زمان نياز است تا بتوانيم به حالت و پايدار برسيم؟ 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/LAHmsBDn6j8s5Ly @umefafgaraei
📣📣📣سخنی با فعالان عرصه عفاف و حجاب ❇️پیرو جلسه برگزار شده در کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی با حضور ، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و کشور، به درخواست ایشان و همچنین برگزاری جلسه ای به منظور نقد و بررسی رویکرد آن کارگروه، آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات عفافگرایان ارجمند در خصوص «استراتژی سه پایه» مطرح شده توسط دکتر سیدمجید امامی، در زمینه «مدیریت بحران پوشش و آرایش در ایران» هستیم. 🔵 خواهشمند است در صورت امکان، انتقادات و پیشنهادات خود را تا روز یکشنبه (28 آذر 1400) به آیدی @gholami35 ارسال نمایید. 🔴 ضمن دعوت کلیه دغدغه مندان فرهنگی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در این عرصه، از کیفیت نه چندان مطلوب فایل جلسه بارگذاری شده می‌گردد. ✅ضمن بارگذاری فایل صوتی جلسه، سعی شد گزارش مختصری ازجلسه نیزارائه شود. 👆 ✍️با تقدیم احترام: محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei