eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
998 ویدیو
31 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اگر فقط یک نفر اشتباه کند! ♨️خطای یک شخص در جامعه، مانند صحنه این فیلم است... ♻️با و باید به برخی بگوییم که نمی‌توانند کنند و‌ بگویند به خودم مربوط است. چراکه دیگران هم آن را خواهند داد. @umefafgaraei
📝پژوهشی در خصوص رابطه مستقیم مدرنیته با عرفی شدن 🔶 عرفی شدن به صورت عام فرآیندی است که در حوزۀ اجتماع، نقش و در نزد کنشگران و افراد متزلزل می‌شود و جهان بینی دنیوی جایگزین می‌شود. ⚠️ باعث شده که نقش دین و کارکردهای آن در زمینه اجتماعی و فردی فرو بریزد. ♨️ مدرنیته و مؤلفه های آن (جهانی شدن، فردگرایی، علم گرایی) فرآیند عرفی شدن را شدت بخشیدند. 💥 طبق برخی شواهد، پدیدۀ عرفی شدن در ، در بین برخی اقشار جامعه رسوخ کرده است و آنچه این مسئله را جدی تر می‎کند، فراگیر شدن آن در همه سطوح و در بین همه اقشار جامعه است. 📊 دکتر پارسامهر و همکاران خود در سال 1399، طی پژوهشی پیمایشی و به روش نمونه گیری، به بررسی تأثیر مؤلفه های مدرنیته بر ابعاد عرفی شدن دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد پرداختند. 🔖 براساس نتایج تحقیق آنها، بین مؤلفه های مدرنیته و عرفی شدن دانشجویان، و معناداری وجود دارد. 🔶 به طور کلی یافته های پژوهش آنها نشان داد، مدرنیته و عناصر آن، نقش اساسی در گسترش فرآیند عرفی شدن داشته است. به صورتی که پذیرش عناصر عرفی شدن و مدرنیته در و دانشجو، به علت تغییرات نسلی، آسانتر می باشد. @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#نشست_مجازی 💬 با عنوان: «مهارت های خود
🔰سومین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «مهارت های خودشناسی: بستری برای افزایش تاب آوری دانش آموزان در مقابل تحریکات جنسی» 👤با ارائه سرکار خانم مرضیه سنجری ⏰در تاریخ چهارشنبه 7 اردیبهشت 🎧 به‎صورت وبینار برگزار شد. ❇️ خانم سنجری در ابتدای این نشست، به توضیح مفهوم تاب آوري پرداختند و آن را ظرفیتی براي در برابر استرس و فاجعه دانستند. به علاوه افزودند می‎توان تاب آوري را مفهومی روانشناختی دانست که می‎خواهد توضیح دهد افراد چگونه با موقعیت هاي غیرمنتظره کنار می آیند. 🔷طبق تعریف ایشان، تاب آوري افراد را توانمند می سازد تا با دشواري ها و ناملایمات زندگی و شغلی رو به رو شوند، بدون اینکه آسیب ببینند و حتی از این موقعیت ها براي و رشد شخصیت خود استفاده کنند. 📌تاب آوری پدیده ای ذاتی نیست. بلکه از طریق ، ، و حاصل می شود. 🔷سخنران کارگروه در ادامه، را فرایندی انسجام بخش و انطباقی عنوان کردند. چراکه تجارب و صفات، خود را در ستیزی معنی دار وحدت می بخشد. ✅دانش آموزی که را نیاموخته و درک مناسبی نسبت به خود، توامندی‎ها و نقاط قوت و ضعف خود ندارد، نه تنها عملکرد تحصیلی مطلوبی نشان نمی‎دهد؛ بلکه در گذر بزرگسالی، با ظهور عوامل ، بهداشت روان او از جادۀ اصلی منحرف و به کشیده خواهد شد. @umefafgaraei
📝سرکار خانم سنجری به تشریح پژوهش خود بر روی 15 دانش آموز پرداختند که موفق شده بودند با آموزش مهارت خودشناسی به دانش آموزان، که نسبت به پیام‎های ارسالی از طرف سایر همکلاسی هایشان، واکنش‎های عجولانه و غیرمنطقی نشان می‎دادند و مهارت‎های ارتباطی خوبی نداشتند، تاب آوری شان را افزایش دهند. 🔷ایشان طی نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی مهارت خودشناسی دانش آموزان اقدام نمودند. 🔷ایشان اذعان داشتند که ارتقای تاب آوري منجر به رشد دانش آموزان در به دست آوردن تفکر و مهارت هاي بهتر و دانش بیشتر می‎شود. ✅یکی از راهکارهای ، شفاف سازی خودشناسی در درون دانش آموزان می باشد. به عبارت بهتر پذیرفتن خود به عنوان و سعی در شناخت نقاط مثبت خود و پرورش دادن آنها و از طرف دیگر شناخت نقاط ضعف خود و کتمان نکردن آنها، موجب ارتقای تاب آوری و تقویت آن می‎شود. 💎افرادی که تاب آوری بالایی دارند، دارای احساس ارزشمندی، کفایت اجتماعی، خوش بینی، همدلی و عزت نفس هستند. 👈برخی از محدودیت‎ها و چالش‎های فرایند نظارتی در اجرای راهکارها نیز، عدم همکاری و حمایت خانواده به نحو مطلوب، تغییر عقیده تعدادی از دانش آموزان مبنی بر تأثیر شانس در موفقیت، وابستگی بیش از حد به والدین و... عنوان شد. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/R8jitq4msy2fWXs @umefafgaraei
📣📣📣 چهارمین نشست در سال 1401 🔔 👥👥هم‎اندیشی گروهی 💬 با عنوان: «تحلیل فعالیت‎های پیشین کارگروه عفاف‎گرایی و تربیت جنسی و ترسیم افق‎های پیش‎رو» 📜 🎁 به همراه گزارش یک دهه تلاش کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی و تقدیر از فعالان جلسات سال 1400🎁 📆زمان: چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه ساعت 16:30 🎥همراه با پخش مستند؛ ساعت 16:20 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
📚 کتاب زیباترین حیوان 🌿ظاهر داستان این کتاب در مورد لجبازی و غرور است؛ اما در اصل به موضوع می پردازد. کودکان با خواندن این کتاب درک می‎کنند که چرا نباید زیبایی خود را در هر جایی به نمایش بگذارند. ▫️نویسنده احمد طالبیان ▫️ناشر بهار دلها ▫️قطع خشتی ▫️تعداد صفحات 12 ✅ مناسب برای کودکان 📸 تصاویر بیشتر از کتاب https://eitaa.com/tasavir2/3223 🔴 قیمت پشت جلد : 10.000 تومان 🔵 قیمت با تخفیف : 9.500 تومان ادمین ثبت سفارش و ارسال🚚👇 @ketabejonob @umefafgaraei
❇️به نظر مي‌رسد، و حجاب، با به کار بستن روش‎هاي ذيل ما را تا ميزان قابل قبولي به سوي سوق خواهد داد. 1️⃣روش اقناعي: ☘️استدلال عقلي، شرعي و اجتماعي در مورد آثار مطلوب فردي و اجتماعي حجاب. 2️⃣روش ترغيبي: ☘️ترغيب و آماده سازي فرد براي تغيير رفتار از طريق اصرار و تشويق، آموزش‎هاي جذاب همگاني از طريق بهره گيري از گروه هاي مرجع تأثيرگذار و توجه به ذائقه هاي روانشناختي و زيبايي شناختي. 3️⃣روش تسهيلي: ☘️ايجاد تسهيل براي تغيير رفتار از طريق در دسترس قرار دادن رفتار مورد نظر از لحاظ ذهني و عیني با توجه به الگوهاي پوشش ملي، متناسب و سازگار با فرهنگ بومي و رفع هرگونه موانع در اين فرآيند. 4️⃣روش تلفيقي: ☘️با بهره گيري همزمان سه روش قبلي و تأکيد بر جلب مشارکت‏هاي سه گانه عمومي مدني و دولتي براي مديريت امنيت عمومي با توجه به لحاظ قرار دادن مواردي ازجمله: 🔺تعريف مفهومي و تعيين حدود حجاب و بدحجابي به صورت عيني و مصداقي 🔺تشکيل شوراي فرابخشي در راستاي کنترل ناهنجاري در پوشش 🔺بازنگري در قانون فعلي بدحجابي و تبصره621 قانون مجازات اسلامي 🔺کنترل مستمر مراکز تهيه و توزيع البسه زنان و پرهيز از رواج مدهاي نامناسب و قرار دادن البسه هاي نامناسب در ويترين فروشگاه ها 🔺توجه و دقت مراکز فرهنگي از قبيل صداوسيما و تهيه کنندگان فيلم‎هاي سينمايي از طريق نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 🔺و... ✍️دکتر نیره قوی و معصومه امیرلو @umefafgaraei
📢دوره کوتاه مدت عدالت جنسیتی 📃موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه با همکاری پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی، گروه عدالت اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی دوره عدالت جنسیتی را برگزار می‌نماید. 🔹با حضور اساتید برجسته کشوری 🔹 برگزاری دوره به صورت حضوری و مجازی 🔹تاریخ برگزاری: اول تا چهارم خرداد 🔹مهلت ثبت نام: ۳۰ اردیبهشت 🔸 اولویت ثبت نام با دانشجویان و طلاب ارشد و دکتری رشته‌های مطالعات زنان، فقه خانواده و علوم اجتماعی، حقوق، علوم سیاسی و... 🔻هزینه دوره ۵۰ هزارتومان، هزینه صدور مدرک ۵۰ هزارتومان 🔻اعطای گواهینامه 🔻معرفی عناوین پایان نامه 💎نحوه ثبت نام: ارسال نام و نام خانوادگی، سطح تحصیلات(حوزوی، دانشگاهی) رشته، کدملی، شماره تماس، نوع شرکت(حضوری یا مجازی)، ارسال فیش واریزی به مبلغ ۵۰ هزارتومان. 🔴جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر، به آی‌دی زیر در پیام رسان ایتا مراجعه شود: @Pasokhgo8 @umefafgaraei
⚠️ برخی از دختران و پسران که به دنبال تبلیغات غربی در کشور مرسوم شده است، آسیب‎هایی را در جامعه، هم برای افراد بدپوشش و هم دیگر افراد جامعه به وجود آورده است. ♨️ هایی که بدحجابی برای افراد بدحجاب دارد: 1️⃣ جامعه ما یک جامعه خانواده محور است و منجر به افزایش خیانت بین زوجین و فروپاشی خانواده ها می‎شود. بی حجابی، مردها را تشویق به بی وفایی می‎کند و این امر، ها و در پی آن، فروپاشی اجتماعی را در پی خواهد داشت. 2️⃣ ترویج بی حجابی در جامعه منجر به و لاابالی گری و بی اعتنایی به می شود و وقتی در جامعه، دین مورد بی اعتنایی قرار گیرد؛ درواقع پایه های حکومت دینی سست می شود و حتی حکومت دینی در معرض فروپاشی قرار می گیرد. 3️⃣با بی حجابی، توجه افراد جامعه از امور جدی مانند معنویت، تولید، عدالت خواهی و سازندگی، معطوف به مصرف گرایی، مدپرستی و امور تفننی می شود؛ یعنی بخش عظیمی از جامعه که نیروی جوان هستند به جای اینکه وقت خودشان را صرف تفکر، عقلانیت و تولید در همه عرصه ها بکنند، وقت، توان و سرمایه خود را صرف شهوت می کنند. 📚پایگاه مقاومت دانشگاه محقق اردبیلی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اعتراض ‏نماینده پارلمان استرالیا از اجرای سند 2030 یونسکو 👈این برگه ای است که دختر 10 ساله من از مدرسه به خانه آورده.... ♨️من از مدرسه شکایت کردم و به من گفتند که این فقط بخشی از است... 🔥این تکلیفی است که هر روز در یک ، نه یک مدرسه راهنمایی، به آنها داده می‎شود! ⚠️چطور باید از بچه هایمان کنیم؟ وقتی این نوع در مدارس ما وجود دارد؟ @umefafgaraei
🔷 قطع نظر از محاسنی که اینترنت، در تسهیل و تسریع زندگی کنونی ایجاد نموده؛ آسیب‌هایی را نیز در بر دارد. ازجمله می‌توان به بی مقدمه و بدون حفظ بر جامعه دینی دو جنس جوان و نوجوان در اشاره کرد. ⚠️ این آسیب که اخیراً با سرعتی روزافزون، و حیای اجتماعی را نشانه گرفته است و ظرف قبح و پلشتی را در هم می‌شکند، به تهدیدی جدی برای فرهنگ حاکم بر جامعه اسلامی تبدیل شده است. 🔔 به نظر می‌رسد پرداخت هرچه بیشتر و جامع تر به این موضوع، از ضرورت‌های جامعه امروز - بخصوص در دانشگاه ها و محیط های مذهبی- است. 🔷 چراکه با عباراتی نظیر این که فضای مجازی، ادبیات مخصوص به خود را دارد و رعایت حضوری در آن لازم نیست، نمی توان توجیحی برای ، پیدا کرد. 🎈 بنابراین، باید سعی شود که را در فضای مجازی، ملاک قرار داد. 🔶 برای مثال، اگر کسی در دنیای واقعی تا به حال با نامحرمی صحبت خصوصی نکرده، چت با نامحرم برای این شخص، نوعی به حساب می آید. 🔶 همچنین اگر کسی در زندگی تمایل ندارد، که حتی تصویر باحجابش را دیگران ببینند، با گذاشتن تصویر خود در پروفایل، برخلاف عرف خود عمل کرده و این عمل ممکن است به لغزش‌های عملی منجر شود. 📌 بدیهی است رفتارها در اینترنت بازتر شده؛ اما شایسته است در مواقعی، رفتارهای مجازی را با برخوردها در دنیای واقعی زد. ✅ این ، می‎تواند به واقعی تر شدن نوع استفاده در فضای مجازی، کمك کند. ✍️ مهدی نصرتی @umefafgaraei
📣📣📣 پنجمین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «چالش‎های آینده تربیت جنسی در داستان‎های ترجمه‎ای» 🎤ارائه دهنده: دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد 📆زمان: چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه ساعت 16:30 🎥همراه با پخش مستند؛ ساعت 16:20 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei