eitaa logo
سخنرانی‌های کوتاه و شنیدنی
142 دنبال‌کننده
256 عکس
477 ویدیو
9 فایل
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمانِ اللهم هَب لَنَا رَأفَتَهُ وَ رَحمَتَهُ وَ دُعَاءَهُ وَ خَیرَه حضور شما در این کانال اتفاقی نیست ارتباط با خادم کانال @M_Pourzolfi
مشاهده در ایتا
دانلود
10.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ در جنگ و ، نباید با مروّجین همسو شد کوتاه‌ترین و موثّرترین راه برای جلوگیری از خراب‌کاری کسانی که از نظر ، با سازگار نیستند و نقش تخریبی دارند، راه عملی به معنای «» است. روایت مفصّلی را عرض می‌کنم که سماعة بن مهران، ناقل آن است. سماعة بر امام صادق(عليه السلام)، وارد شد. حضرت از او سؤال کردند: «مَنْ شَرُّ النَّاسِ؟ قَالَ نَحنُ». با این بخش‌ها کاری نداریم، چون مفصّل است. در ادامه روایت می فرماید: «وَ أَكْمِدُوا عَدُوَّكُمْ بِالْوَرَعِ»؛ «کَمَدَ» به معنای کوبیدن است. می‌فرماید با ، دشمنان‌تان را بکوبید! به تعبیر من، است. خیال نکنید که بحث جهاد است چراکه با ورع نمی‌شود جنگ نظامی کرد. منظور، است؛ یعنی هر چه دشمنان فحشا را می‌کنند، تو کن و نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کن. دقیقاً خلاف آن‌چه عدّه‌ای فکر می‌کنند که یک مقدار رقیقش کنیم و راه شرعی گیر بیاوریم تا شبهه‌ناک را حلال کنیم که از این راه، بتوانیم فضای فرهنگی را حفظ کنیم. از و بی‌خبری که این حرف‌ها را می‌زنی! این حرف‌ها درست نیست؛ نباید همسو و رقیق شوم تا حفظ کنم. نه آقا! دقیقاً عکس این کار را باید انجام داد. راه از بین بردن این ، پرهیز عملی از است که با این کار، را می کوبی. بحارالأنوار، ج 65، ص 117 استاد الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
12.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ خدا چقدر دوست‌مان دارد؟ ما هیچ‌وقت نمی‌فهمیم که چقدر خدا ما رو داره رو از تک تک آیه‌های قرآن ببینیم ما اگر برای خدا نداشتیم این همه درباره ما حرف می‌زد؟ این بزرگترین معرفتی‌ست که ما به آن نیاز داریم اصلاح از دین استاد الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
21.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ این کارها، دنیای‌مان را آباد می‌کند اهل آخرت اول (قبل از هر چیز)، نظرشان به خداست؛ اگر سراسر زندگی‌شان را با سختگی بگذرانند اما خدا راضی باشد هیچ گله‌ای ندارند. برای همین اهداف و نیازهای دنیوی، اتکای اصلی‌شان به خداست؛ «حسبنا الله و نعم الوکیل»(آل عمران، ۱۷۳) خدا فرموده، انبیاء فرموده و بزرگان فرموده‌اند، تجربه‌ها [حکایت می کند]، خودمان هم تجربه کرده‌ایم که اگر برای رضای خدا کار کنیم، دستورات خدا را رعایت کنیم، خدا مددهای غیبی می‌رساند؛ چیزهایی که آدم هیچ باور نمی‌کند، خوشی‌هایی برایش پیش می‌آورد [که گمانش را نداشته است] در همین کارهای دنیا، خدای متعالی، بیان فرموده است که من یک سنت‌هایی دارم، اگر از آن سنت‌ها استفاده کنید، موفقیت‌هایی در همین زندگی دنیا برای خواسته‌های دنیای‌تان حاصل می‌شود، از این‌ها استفاده کنید! استاد الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ راه جلوگیری از انسی در بُعد حکومتی‌اش وارد می‌شوی می‌بینی همین بلا را سرت در آورده‌اند. آدمت نمی‌دانند تا حکومت به دستت بدهند، باید رشته‌اش دست خودشان باشد. و تو هم باورت آمده به این‌که لیاقت نداری. برو در بُعد پرستشی و الوهی‌اش، باز همین مطلب هست، چنان خورده‌گیری می‌کند بر مقدّسات دینی تو، ضربه می‌زند که خجالت می‌کشی بگویی من مسلمانم، خجالت می‌کشی. با این‌که اگر این‌ها، این غبارها کنار برود، یک فطرت اوّلیه اگر بر مبنای عقل و فکر و اندیشه باشد، همه محکوم‌اند. گیجت می‌کند، گیجت که کرد بعد دیگر خودت راه نداری جایی بروی، محکوم او هستی، در هر سه بُعد. لذا است که در این سوره می گوید: برای این‌که محکوم این امواج جنّ و انس نشوی تو، پناه ببر به ربّ ناس، مَلِک ناس، إله ناس یعنی این‌های دیگر را به حساب نیاور، مرعوب نشو، مرعوب نشو. راه این‌که انسان خودش را بتواند حفظ کند، صحیح فکر کند، اصالت فکری و عملی داشته باشد، راهش چیست؟ اُنس با خدا. این است که می‌گوید: «أعوذ بربّ النّاس» پناه می‌برم. اُنس با خدا داشته باش. چه موقعی تو را استعمار کردند؟ آن موقعی که اُنس تو را با خدا قطع کردند، آن موقع بود. اگر اُنس با خدا داشتی، وحشت می‌کردی از این تمدّن غرب که منشاء بیچارگی شرق است. استاد الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
23.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ آیت الله بهجت را در یک جمله معرفی کنید! برشی از بیانات در اولین سالگرد (قدس سرهما)، ۱۳۸۹/۰۲/۲۶ الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ منشاء در انسان چیست ؟ یک مطلبی را می‌خواستم عرض کنم و آن این‌که ما به گوش‌مان می‌خورد وسواسی، وسواسی‌هایی که خودمان داریم. این وسواس‌ها چیست؟ وسواس‌هایی که ما در اعمال بشر می‌بینیم، منشاءش باز همان بهم ریختگی روح و اندیشه است، منشاء، آن است. منشاء بهم ریختگی روح چیست در این وسواس‌ها؟ دو چیز است، بل‌که به یک اعتبار برگشت به یک چیز می‌کند ولی ما برای این‌که مطلب سهل باشد درکش، می‌گوییم دو. یک، عقده‌های روحی، عقده‌های روحی در بشر سبب می‌شود که بشر در سه بُعد و کانال‌های مخصوصی این حالت وسواسی را که ما می‌گوییم وسواس یعنی بهم ریختگی روح که اثر روی جسم می‌گذارد از نظر عملی، پیش می‌آید، این حالت پیدا بشود. عقده‌های روحی است، سرخوردگی‌ها در زندگی سبب می‌شود که انسان اصالت فکری خودش را از دست بدهد در همان کانالی که هست. یک عدّه از انسان‌ها هستند، این‌ها در کانال ربوبیّتی که قرار می‌گیرند در آن کانال ظاهر می‌شود این ضعف اندیشه‌ای آن‌ها، هر کانالی که بیشتر مورد عنایت بشر باشد، حسّاسیّت بیشتر داشته باشد در آن کانال. استاد الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ