جلد دوم کتاب ۳جلدی تبیین با نور قرآن.pdf
3.99M
📚 جلد دوم کتاب ۳جلدی #تبیین_با_نور_قرآن
🔶 تبیین در پرتوی ۳۰ آیه از ۳۰ جزء قرآن
💢 اثر #حجت_الاسلام_راجی
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
جلد سوم کتاب ۳جلدی تبیین با نور قرآن.pdf
3.71M
📚 جلد سوم کتاب ۳جلدی #تبیین_با_نور_قرآن
🔸 تبیین در پرتوی ۳۰ آیه از ۳۰ جزء قرآن
💢 اثر #حجت_الاسلام_راجی
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
🌿 ••[ وجیزه ]••
🎙 درس #روش_مقاله_نویسی 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ: 1401/09/01 جلسه سوم مدرسه مصباح الهدی د
🚨اگر از من صاحب این کانال بخوان پنج تا صوت خوب معرفی کن
این صوت قطعاً و قطعا و قطعا جزء بهترین ها محسوب میشود
آینده پژوهی مسئله ایی است مغفول در حوزه های علمیه
گوش بفرمایید .....
@vajeazeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شادی روح علمای اسلام مخصوصا مرحوم علامه حسن زاده صلوات.
آگاهیهای مربوط به ادیان ایران باستان در قرآن کریم.mp3
34.92M
#فایل_صوتی
#سخنرانی
🔹 سی و نهمین نشست انجمن علمی ادیان و عرفان واحد علوم و تحقیقات
🔹 عنوان: «آگاهیهای مربوط به ادیان ایران باستان در قرآن کریم»
🔹 با حضور: دکتر احمد پاکتچی
🔹 زمان: پنجشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
🆔 @OstadPakatchi
@vajeazeh
❓قبلا در شرح #نوظهورگرایی ضعیف (مثل ظهوریافتگی ویژگی سیالیت از اجتماع مولکولهای آب) و قوی (مثل ظهوریافتگی ویژگی #آگاهی از شلیک نورونها) آمد که ویژگی نوظهوریافته ضعیف را میتوان از ویژگیهای سطح پایینتر و از قوانین حاکم بر آن استنتاج کرد؛ مثلا سیالیت را میتوان براساس فاصله بین مولکولها و حرکات چرخشی و انتقالی آنها توضیح داد. اما در نوظهورگرایی قوی، ویژگی نوظهوریافته، قابل پیشبینی و تبیین بر اساس ویژگیهای سطح پایینتر و قوانین حاکم بر آن نیست.
❓براود – نوظهورگرای انگلیسی - «قانون فراطبقهای» را برای چنین موقعیتی پیشنهاد میدهد؛ قوانین نوظهوریافته که قابل انشقاق از قوانین و شرایط سطوح پایینتر نیستند. این قوانین، منحصر بفرد و واقعیتهایی پایهاند که تبیین نمیپذیرند. McLaughlin, 2008, "Emergence and Supervenience", pp.87-88.)
قوانین فراطبقهایِ براود از قوانین لازم برای تحقق ویژگیهای نوظهوریافته قوی است.
❓به اعتقاد برخی منتقدان مانند سیگر، نوظهوریافتگی قوی با اشکال ناسازگاری با #تمامیت_فیزیک مواجه است (Seager, 2012, Natural Fabrications, pp. 195-196). در نظر ایشان، نظریه T زمانی دارای تمامیت است که جامعیت، مانعیت و قدرتِ تجزیه داشته باشد. اگر Tجامعیت داشته باشد، هر هویتی در جهان دارای توصیفی نظری بر اساس T است و مقصود از مانعیت T اینست که هیچ هویت اضافه و غیرواقعی را به جهان نسبت ندهد. (ibid, p. 122)
❓بدین ترتیب اگر علم #فیزیک میخواهد نظریهای تمام نسبت به جهان ارائه کند، باید همه چیز در جهان دارای هویت فیزیکی بوده و یا توصیفی فیزیکی داشته باشد. همچنین مستلزم وجود هیچ چیز غیر فیزیکی برای جهان نباشد.
#نوظهورگرایی_قوی اما با جامعیت و مانعیت فیزیک (و در نتیجه با تمامیت فیزیک) در تضاد خواهد بود.
❓ولی یکی از مسائل مهم در اشکال فوق اینست که علم فعلی فیزیک نسبت به برخی پدیدههای مهم و مقبول، جامعیت ندارد. مثلاً فرضیاتی مانند #ماده_تاریک و #انرژی_تاریک – که به نحوی وسیع مورد قبول دانشمندان قرار گرفته - از مهمترین ابهامات فیزیک امروز است و قوانین فیزیک فعلی آنها را – که از اجزای جهان فیزیکی میشمارد – در بر نمیگیرد.
❓بنابراین مادام که تمامیت فیزیک نسبت به بخشهای مهمی از جهان شناخته شده، جاری نباشد (که در واقع به معنای عدم تمامیت فیزیک کنونی است)، به نظر نمیرسد نقض تمامیت فیزیک با موردی دیگر (مثلاً آگاهی نوظهوریافته) نیز در این حد باشد که یک نظریه را کنار بگذارد.
@PhilMind
=============
@vajeazeh
ماده و صورت ۱.mp3
23.28M
💭 ماده و صورت ۱
دیدگاه ارسطو، شیخ اشراق و ملاصدرا
برهان فصل و وصل یا فقدان و وجدان
👤 دکتر #عبدالله_فتحی
📚 #فلسفه_اسلامی | #تخصصی
📮 ایتا
@vajeazeh
ماده و صورت ۲.mp3
17.66M
✍ ماده و صورت ۲
نقد آیت الله مصباح به ارسطو
👤 دکتر #عبدالله_فتحی
📚 #فلسفه_اسلامی | #تخصصی
📮 ایتا
@vajeazeh
درس مهدویت استاد نجم الدین طبسی سال ۹۱-۹۰
با موضوع : «روایات یأجوج و مأجوج، روایات ندای آسمانی ، روایات دابة الارض، سفیانی و شعیب بن صالح»👈
http://www.eshia.ir/Feqh/Archive/Tabasi/Mahdaviat/90/
________
@vajeazeh
🔰خانه علم و مهارت طه برگزار میکند:
📚 تدریس کتاب موافقت معنایی
💠 اثر استاد: دکتر علیرضا قائمینیا
💠 مدرس دوره: دکتر رستمیکیا
❇️ در این دوره سعی خواهد شد با تدریس کتاب موافقت معنایی، با زبانی روان برای طلاب و دانشجویان و علاقمندان دستاوردهای زبان شناسی ساختارگرا، زایشی، نقش_گرا و شناختی در مطالعات قرآن کریم تبیین گردد.
📅 زمان برگزاری: ۶ فروردین ۱۴۰۱
📌 دوره به صورت آفلاین ( ارائه صوت و متن) برگزار میشود.
🔹مدت دوره: ۲۰ جلسه
❌ دوره به صورت رایگان برگزار میگردد
لینک ثبت نام:
https://app.epoll.pro/e/ثبت-نام-کلاس-موافقت-معنایی/MDQyNjY5
📞 جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۹۰۱۶۷۶۵۴۵ تماس حاصل فرمائید.
#خانه_علم_و_مهارت_طه
چشم انداز آفاق اندیشه
https://eitaa.com/joinchat/3280928965C37d1129dcb
🌿 ••[ وجیزه ]••
🔰خانه علم و مهارت طه برگزار میکند: 📚 تدریس کتاب موافقت معنایی 💠 اثر استاد: دکتر علیرضا قائمینیا
کتاب #موافقت_معنایی اثر شایسته تحسین امسال شده
همان طور که قبلا توی کانال اشاره شد
برخی ها معتقدند این کتاب انقلابی در ساحت علوم حدیثی خواهد بود
دوستانی که مشتاق علوم حدیث به سبک مباحث روز هستند از دست ندهند
@vajeazeh
14011222.mp3
25.37M
🔴سلسله نشست های نسبت علم با الهیات و فلسفه
🔺نشست اول: بررسی نسبت مبانی فلسفی علم جدید با الهیات اسلامی
🎙با حضور:
#استادعبدالرسولعبودیت
#دکترامیداخواناشرفیه
✍️دبیرجلسه:
#دکترسیدفخرالدینطباطبایی
📅زمان: یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/22
💠مجری:کمیته مقابله با الحاد دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
@vajeazeh
🔰 درس فلسفه حجاب
▫️به اطلاع سروران گرامی میرساند درس فلسفه حجاب حضرت آیتالله یزدانپناه در ماه مبارک رمضان برگزار میگردد.
▫️در این درس حضرت استاد به بررسی و تفسیر آیات پیرامون مسئله حجاب میپردازند.
🕟 زمان: شنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۱۵
🕌 مکان: شهر آمل، مسجد چهارده معصوم علیهم السلام
📱پخش زنده از کانال سلوک و عرفان در عمل در پیامرسان ایتا به آدرس:
@solookvaerfandaramal
#رمضان_1444
#استاد_یزدان_پناه
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت اسلام و مسلمین
سلام و درود خدا بر تو
@vajeazeh
120111_007.MP3
35.81M
🎙 #گزارش_صوتی
🔰 سلسله نشست های "بررسی فقهی وظایف حکومت اسلامی نسبت به وضعیت پوشش در جامعه"
🔺 جلسه سوم: بررسی شرایط حق الزام حجاب از سوی حاکمیت با رویکرد تفسیر تنزیلی
💬 با ارائه نظریه توسط استاد ارجمند؛ حجة الاسلام و المسلمین دکتر عبدالکریم بهجت پور زیدعزه
📚 نویسنده کتاب «سیر فرهنگ سازی پوشش اسلامی با رویکرد تفسیر تنزیلی»
💬 با نقد استاد ارجمند؛ حجة الاسلام و المسلمین دکتر خالد غفوری الحسنی زیدعزه
@banooyeab
_-_-_-_-_-_-_-_-_
@vajeazeh
سوره احزاب و جنگ ترکیبی.mp3
12.29M
نقد و بررسی علمی ارائه جناب آقای حجه الاسلام و المسلمین دکتر بهجت پور در خصوص «لوازم و اقتضائات امر به معروف در خصوص حجاب» بر اساس رویکرد قرآن تنزیلی
جناب آقای حجه الاسلام و المسلمین مصطفی سلیمانیان
@banooyeab
-_-_-_-_-_-_-_-_-_
@vajeazeh
📝#سلسله_جلسات_مصباح_اندیشه| گزارشی از جلسه اول با موضوع «قرآن و سلوک معنوی»
◽️استاد در این جلسه متناسب با سوالاتی که در مورد موضوع جلسه مطرح شد ضمن اشاره به اینکه هویت کانال المرسلات با #اعلام_اربعه (حضرت امام و علامه طباطبایی و شهید مطهری و حضرت اقا) گره خورده است کلام خود را با ارجاع به بیانات مرحوم امام در حدیث 29 چهل حدیث و کلمات مرحوم علامه ذیل تفسیر سوره حمد و تفسیر آیه «علیکم انفسکم لا یضرکم من ضل اذا اهتدیتم» و نیز کلمات میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در کتاب شریف «لقاءالله» آغاز کردند
◽️استاد در پاسخ به چیستی سلوک و جایگاه آن در شریعت، فرمودند:
◽️مرحوم علامه در المیزان توضیح میدهند که سلوک الی الله یک حقیقت موجود است نه اینکه چیزی باشد که باید محقق شود. اساسا زبان قرآن این است که « ما به سمت خدا می رویم نه اینکه باید برویم» این معنای «الیّ مرجعکم» و «انا الیه راجعون» است و اینجا است که لقاءالله معنای دقیقی پیدا میکند
◽️استاد در ادامه فرمودند:
◽️نظام عالم برای انسان مثل پله برقی است یعنی تنها موجود این عالم که می تواند روی این پله برقی قرار بگیرد اما در حالی که پله برقی به سمت مبدأ عالم حرکت میکند او بر خلاف جهت این پله برقی حرکت کند انسان است.
◽️لهذا سیر و سلوک یعنی #زیبا_سازی_اختیاری نسبت به مسیر بازگشت به خدای متعال است. یعنی انسان به هر حال تکوینا به سمت خدای خود بازگشت میکند اما سیر و سلوک یعنی نحوه و چگونگی بازگشت را به احسن وجه قرار دهد.
◽️استاد در ادامه برای تبیین بیشتر معنای سلوک فرمودند:
◽️علامه طباطبایی می فرمایند قرآن ولایت را یک مقام می داند (و جعلنا منهم أئمه یهدون بأمرنا) یعنی ولی، هادی قافله بشریت به سمت خدای متعال است پس سلوک بدون تبعیت از شریعت معنا ندارد زیرا سلوک غیر از متافیزیک است
◽️به عبارت دیگر سلوک در مسیر قربت و تقرب الی الله است و این غیر از قدرت های تکوینی است که اشخاص با ریاضت های غیر شرعی به دست می آورند. این قدرت های تکوینی لزوما هیچ ملازمه ای با سلوک ندارند و البته لازمه سلوک حقیقی انجام واجب و ترک حرام است که مرز انسانیت و حیوانیت میباشد.
◽️در ادامه استاد به اهمیت و جایگاه والای قرآن در مسیر سلوکی انسان پرداختند و فرمودند:
◽️قرآن حبل الله است یعنی قرآن یک حقیقت آویخته است نه انداخته لذا است که می توان به آن تمسک کرد و بالا رفت به همین خاطر قرآن در وصف خود می فرماید «انا انزلنا قرآن عربیا لعلکم تعقلون و انه فی ام الکتاب لدینا لعلی حکیم» که حقیقت قرآن در بالاترین مقام این عالم یعنی مقام عندنا و لدینا است که بالاتر از عرش قرار دارد
◽️کما اینکه انسان کامل هم مانند قرآن یک حقیقت در این عالم است «لی مع الله حالات لا یسعها ملک مقرب و لا نبی مرسل» «سبحنا سبحت الملائکه» «اول ما خلق الله نوری» «فجعلکم بعرشیه محدقین» یعنی حقیقت انسان کامل سایه افکن بر عرش است یعنی در مقام عندنا قرار دارد کما اینکه در روایت دارد که مراد از بیوت در جمله «فجعلکم فی بیوت أذن الله أن ترفع و یذکر فیها اسمه» جسم اهل بیت عصمت است.
◽️استاد در ادامه فرمودند:
◽️هر کسی در مسیر تقرب الی الله و سلوک الهی به جائی رسیده است از توسل به حضرت حجت، قرآن و اسماء الهی بهره برده است. اساسا شرط لازم سلوک معنوی توسل به حضرت حجت عجل الله تعالی است.
◽️اما در بیان سالکین این طریق گاها دیده میشود که غلبه دستورات به سمت قرآن یا اسماء الهی یا توسل است مثلا ملامحمدتقی مجلسی از بزرگانی است که غلبه سیر او با قرآن است کما اینکه از بیاناتشان در کتاب لوامع صاحبقرانی ایشان (شرح من لایحضره الفقیه) مشاهده میشود.
🔰احسان چینی پرداز
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
✅ ماهیت واجب الوجود
استادغلامرضا فیاضی
نکته : ماهیت در عنوان بحث ، ماهیت به معنای اخص است یعنی ما یقال فی جواب ما هو و همان که در جواب از چیستی اشیاء بیان می شود .
ماهیت به این معنا همان تعین درونی ، چیستی و فارق یک شیء است که آن را از اشیاء دیگر متمایز می کند
🔹مسئله ماهیت واجب الوجود یکی از مسائل پر اهمیت در فلسفه اسلامی است
۱.مشهور : معتقدند بر خلاف وجود ممکن که دارای ماهیت است، واجب الوجود ماهیت ندارد.
۲.استاد فیاضی : ایشان بر اساس ادله عقلی و نقلی معتقدند که خداوند نیز همچون دیگر موجودات ، ماهیت به معنای اخص دارد ؛ توضیح اینکه ، بر خلاف نظر برخی از اندیشمندان که ماهیت به معنای اخص را حاکی از واقعیت محدود می دانند ، استاد فیاضی معتقدند ماهیت چیزی جز " تعین درونی و فارق اشیا " نیست ؛ از این رو هر شیئ چون وجودی ممتاز و جدا از دیگر اشیاست ، دارای تعین دورنی و فارق است ، لذا ماهیت دارد . واجب الوجود نیز وجودی ممتاز از دیگر وجودات است ، لذا ماهیت به معنای خاص است.
📚برگرفته از کتاب نگاهی نو به فلسفه اسلامی ص ۲۳۷_۲۳۹
⌜@falsafeh_nazari⌟
#نقد_و_بررسی
ایشان بین #تشخص و #ماهیت خلط کردهاند، تشخص لازمِ وجود خارجی است، هر موجودی خودش است و بادیگری متفاوت است. این خودیت یا تشخص از لوازم وذاتیات وجود است نه ماهیت. لذا نفسِ وجود سبب انفراد و تمیز افرادش از یکدیگر میشود.
به عبارتی وقتی میگوییم #خدا وجود دارد، وفرد ومصداق #وجود است، همین امر دال بر تعیّن درونی وفارق بودن ذات #خداوند از مخلوقاتش است. پس نیازی نیست ماهیت آنهم بالمعنی الاخص را برای حق تعالی مطرح کنیم.
#سهروردی قاعدهای را بیان کرد والبته #ملاصدرا نیز برصحت آن تاکید میکند، تحت عنوان:
النفس ومافوقها انیات محضه و وجودات صرفه.
یعنی مافوق عالم جسم و طبیعت، مثل عالم نفس وعقل، ماهیتی درکار نیست و تشخص و اِنیات موجودات به خود وجود آنهاست. یعنی وجود به تنهایی برای تشخص و فارقیت از دیگران کفایت میکند به نحوی که در عوالم مجرد همین وجود تنها، مفید تشخص موجودات از یکدیگر است.
اما ماهیت به معنای اخص دلالت بر تشخص ندارد بلکه دلالت بر محدودیت دارد. چون موجودات خارجی، وجوداتِ متشخصِ محدود هستند، این محدودیت را ذهن به عنوان حد مستقل لحاظ میکند وآنرا ماهیت مینامد. لذا ماهیت دال بر تعین درونی وفارق اشیاء نیست اگرهم باشد به واسطه وجود است. زیرا خود ماهیت افاده کلیت میکند ونه تشخص وفردیت.اساسا ماهیت من حیث هی لیست الا هی.... هرگز سبب تمیز افراد نیست زیرا بنفسه کلی میباشد. براین اساس خداوند ماهیت ندارد...
البته این متن #استاد_فیاضی بنده را یاد متنی از#خواجه_نصیرالدین_طوسی انداخت مرحوم خواجه در جلد دوم شرح اشارات قولی رااز #فخر_رازی نقل میکند، مبنی براینکه به اذعان فخر رازی خداوند ماهیت دارد (شاید جناب استاد فیاضی این عقیده رااز فخر رازی گرفته باشند) وسپس خواجه نصیر حدود یازده صفحه در نقد سخن فخررازی مطالبی را بیان میکنند که قابل توجه است. محور نقد خواجه این است که، فخررازی بین وجود ذهنی مفهومی، که کلی است با وجود خارجی خلط کرده. وجود درمقام ذهن ومفهوم، کلی است وبرماهیات به نحو یکسان حمل میشود لذا افاده وحدت برای همه موجودات میکند اما وجود خارجی توام باتشخص وتفاوت وانیت است. لذا بنفس آنکه اذعان به وجود خداوند میکنیم به دلالت خفیه تشخص و تعین درونی وفارق بودن او از مخلوقات را افاده میکنیم.
#محسن_بهرامی
𖤓┅┅┅┅┅┅┅┅┄┄
🔸فلسفه نظری
⌜@falsafeh_nazari⌟
مصباح اندیشه_.mp3
30.91M
🎙#مصباح_اندیشه| جلسه اول از سلسله جلسات مصباح اندیشه
🌀موضوع: قرآن و سلوک معنوی
🎙استاد علی فرحانی
📚گفتگوی علمی. 6/1/1402
#ماه_رمضان #مصباح_اندیشه
#پای_درس_استاد_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک...
دیگر چادر ( نماد کامل حجاب ) در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن جایی ندارد !
به مردم بگویید چادر نشانه فلان است و بهمان ، ولی ما خودمان چادر را حذف می کنیم
آفرین......
مایۀ تاسف است جدٱ .....
@vajeazeh
یکی از دوستان در گروه این عکس را ارسال کرده است
امیدوارم که اصلاح کرده باشند
این روزها در کانال های مختلف مذهبی و انقلابی که سرچ می کنم همگی بالاتفاق از این وضع حجاب در کشور گلایه مند هستند ، که البته مومنین باید هم حساس باشند
اما در این چند وقت مدام این حرف استاد وکیلی عزیز که می فرمودند ما اگر کل در و دیوار شهر را شروع کنیم به نوشتن اینکه حجاب خوب است و ال است و بل است ( مضمون کلی ) همگی می دانیم که اثر گذاری آن چقدر کم است ، چرا ؟ چون ریل گذاری فرهنگی کشور به این سمت رفته است که دیگر چادر ، جایگاهی نداشته باشد ، این ریل گذاری کنونی حجاب و عفاف در کشور را که استاد وکیلی می فرمایند متاثر از چندین علت است که هر کدام باید جای خود روی آن بحث شود
دقت می فرمایید در تعبیر استاد از ریل گذاری؟ منظور استاد وکیلی عزیز اینست که اگر ریلی در کشور گذاشته شود ، هر فردی با هر سلیقه ایی و با هر فکری در قطاری سوار شده است که شما قبلا هدف آن را تعیین کرده اید !! و این ریل گذاری همان تمدن سازی است ، به عنوان نمونه در کشورهای اروپایی هستند افرادی که حجابشان به مراتب بهتر از زنان کشور ماست ولی ما هیچگاه به این کشور ها به عنوان کشور عفیف نگاه نمی کنیم چون بالوضوح برایمان روشن است که ریل گذاری در این کشور ها کاملا برخلاف حجاب و عفاف است
ادامه دارد...
اما متولی این ریل گذاری جدید در کشور عزیزمان کیست؟ پاسخ : حوزه های علمیه
دقت بفرمایید باید از دستگاههای اجرایی و نظارتی عفاف و حجاب را پیگیری کنیم ولی حواسمان باشد اگر دنبال ریل گذاری جدید در عفاف و حجاب نباشیم اوضاع به مراتب از این بدتر خواهد شد و آن وقت خواهد بود که اگر مطالبه ایی از طرف ما صورت بگیرد مثل آب در هاون کوبیدن است و شاید متهم به تندروی هم بشویم
دوستان عزیز ریل گذاری جدید در فرهنگ کشور یعنی که ما در آینده نزدیک شاهد باشیم مادر بی حجاب با دختر چادری اش در حال قدم زدن هستند همان طوری که الان می بینیم مادر چادری با دختر بی حجابش این و آن ور می روند
و من الله توفیق و علیه التکلان
@vajeazeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی
بخش اول:
🔸با خواندن این دعا، یک هفته از محبت خداوند سرمست شوید.
🔹خدایا مرا با لطف و رحمت خود، تأدیب فرما.
🔸خدایا با عافیت و مهربانی مرا به سوی خودت، حرکت ده.
#دعای_ابوحمزه
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110