فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تمام شدن ماه صفر را مژده ندهید!
ماجرای حدیث پایان صفر و خرافهی کوبیدن درهای مساجد
@Farsna
6.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بیانات رهبر معظم انقلاب درباره امام رضا(ع)
@TasnimNews
کمک نیروی دریایی ارتش عُمان به یک لنج ایرانی
🔹نیروی دریایی ارتش عمان اعلام کرد که درپی تقاضای کمک اضطراری یک فروند لنج ایرانی با اعزام یک ناوچه به نزدیکی منطقه «راس الدرکه» واقع در استان الوسطی عمان به کمک این لنج شتافته است.
🔹ارتش عمان بدون اشاره به جزئیات این حادثه اضافه کرد: نیروی دریایی ضمن اتخاذ تدابیر لازم و اعزام تیم فنی برای رفع نواقص، به سرنشینان این لنج کمک کرده است.
tn.ai/2370832
@TasnimNews
8.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا جزایر سهگانه ایران برای اماراتیها اهمیت دارد؟
🔸ماجرای اشغال جزایر ایرانی «زرکوه» و «آریانا» توسط امارات
@TebyanOnline
🔴 فرمان امام علی(ع) برای رسوا کردن یکی از مسئولین #اهواز!
🔻وقتی از گرداندنِ مفسدین اقتصادی(در کنار اشرار و سارقین خُرد) در خیابانها و معابر و شلاق زدن آنها در نمازجمعهها حرف میزنیم برخی ژست روشنفکری میگیرند که چه نیازی است؟ چرا به چرخاندنِ اشرار اعتراض میکنید؟! ما مخالف چرخاندن اشرار و سارقین خرد در خیابانها نیستیم بلکه معتقدیم اولویت با مفسدین کلان اقتصادی و مسئولین متخلف است!
🔹خوب است نامه حضرت امیرالمومنین به حاکم اهواز را بخوانید. امیرمؤمنان علی علیهالسلام پس از دریافت خبر موثق از خیانت «ابن هَرمَه» مسئول اقتصادی بازار اهواز، به ابن رفاعه، حاکم اهواز، نامهای کوتاه، ولی در نهایت شفافیت و قاطعیت نوشت.
🔻ترجمه نامه این است:
🔹با دریافت نامه من، فوراً ابن هرمه را از مسئولیت بازار عزل کن؛ بهخاطر حقوق مردم، او را زندانى کن و همه مردم را از از عزل و بازداشتش با خبر نما؛ تا اگر شکایتى دارند، اعلام کنند. این حکم را به همه کارکنان دولتی ابلاغ کن تا سیاست مرا بدانند. در این کار، نسبت به ابن هرمه نباید غفلت و کوتاهی شود و الاّ نزد خدا هلاک خواهى شد و من نیز به بدترین وجه تو را از مسئولیت عزل میکنم؛ و تو را به خدا پناه مىدهم از این که در این کار کوتاهى کنى.
🔸اى رفاعه! روزهاى جمعه او را از زندان بیرون آر و پس از نواختن سى و پنج ضربه تازیانه بر او، وی را در بازار بگردان؛ تا اگر کسى از او شکایتى داشت و شاهد آورد، شاکی و شاهدش را سوگند بده؛ آنگاه حق او را از مال ابن هرمه بپرداز؛ سپس دست بسته و با خوارى او را به زندان برگردان و برپایش زنجیر بزن؛ تنها برای اقامه نماز زنجیر را از پایش در آر و اگر براى او خوردنى و نوشیدنى و یا پوشیدنى آوردند، مانع نشو؛ ولی به کسى اجازه ملاقات با او را نده تا راه فرار از تعقیب و مجازات را به او بیاموزد و اگر به تو گزارش رسید که کسى در زندان چیزى به او آموخته که مسلمانى از آن ضرر مىبیند، آنکس را مىزنى و زندانى مىکنى تا توبه کند و از عمل خود پشیمان شود.
🔹اى رفاعه ! همه زندانیان را براى هواخوری به حیاط زندان بیاور، غیر از ابن هرمه را؛ مگر آن که بر جانش بیمناک باشى که تنها در این صورت به او هم با زندانیان دیگر اجازه هواخوری بده. اگر توان بدنی دارد هر سى روز، سى و پنج شلاّق بر بدنش مىزنى؛ جریان امور را گزارش کن و حقوقش را قطع کن. جانشین او را نیز معرفی کن.
🔻در ادامه بخشی از نامه حضرت را به جناب مالک اشتر بخوانید:
"از یاران و یاوران برحذر باش؛ اگر یکى از آنان دست به خیانت دراز کند و مأموران مخفى تو بالاتفاق خیانتش را گزارش نمایند اکتفاى به همین گزارش تو را بس باشد؛ و او را به جرم خیانت کیفربدنى بده؛ و وى را به اندازه عمل ناپسندش عقوبت کن؛ و سپس اورا به مرحله ذلّت و خوارى بنشان؛ و داغ خیانت را بر او بگذار؛ و گردنبند عار و بدنامى را به گردنش بینداز".
نهجالبلاغه، نامه ۵۳
#داود_مدرسی_یان
8.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سردار حجازی: اگر آمریکا امنتر شده پس چرا در پایگاههای خود مثل بید بر خود میلرزید؛ چرا با انواع پیامها خواهش میکنید که به ما فرصت بدهید؟
@TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حسن دانایی فر سفیر سابق ایران در عراق: «حاج قاسم» یک هفته قبل از شهادتش، من و یک نفر دیگر را از ترور نجات داد
«حاج قاسم» معمار مقاومت است و در روزهای آخر حیاتش، فقط سه ساعت استراحت میکرد
کانال «دکترسلام»:
@Drsalaam
..
♻️ پاسخ دندانشکن یک "روحانی" به سخنان حسن روحانی درباره صلح حسنی(ع)
🔸 قسمت اول
🔰 حمید رسایی: هر ساله در آستانه ۲۸ صفر و ایام شهادت امام حسن مجتبی (ره) حسن روحانی در جلسه هيأت دولت یا در نشستی عمومی با اشاره به موضوع صلح امام حسن (ع) تلاش میکند تا سیاستهای غلطی که در این سالها پی گرفته را توجیه کند.
از جمله امسال در آستانه ۲۸ صفر گفت: «وقتی برخی از اصحاب امام حسن آمدند با زبان معترضانه که چرا قبول کردید و چرا صلح کردید؟ چرا در برابر طرف مقابل پیمان را امضا کردید؟ حضرت فرمود: "انی رأیت هوی معظمالناس علی الصلح"، گفت؛ جامعه اسلامی که شما ۱۰ نفر نیستید شما ۲۰ نفری که اینجا پیش من آمدید دنیای اسلام نیستید. من در مسجد برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح میخواهند و وقتی مردم این را میخواهند صلح را انتخاب میکنم. این راه امام مجتبی است، امام مجتبی به ما میآموزد مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح جنگیدیم و اگر در جنگ صلح کردیم هر دو خطا و اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم به موقع باید صلح کنیم.»
همه میدانیم که واقعیت تاریخی واقعه صلح تحمیلی به امام مجتبی (ع) اینگونه که این روزها روحانی به زبان میآورد، نیست. وی بدون تقبیح رفتار مردم و فرماندهانی که امام را تنها گذاشتند، طوری سخن میگوید انگار که امام مثل روحانی مشتاقانه به دنبال توافق با معاویه بود!
حسن روحانی خود بهتر از هر کس میداند که واقعیت تاریخی درباره صلح امام حسن (ع) به گونه دیگری است. وی در تیرماه سال ۱۳۵۶ به دعوت گروهی از جوانان انقلابی اصفهان به آن شهر سفر کرده و به مدت ده شب در مسجد حکیم اصفهان به بررسی رفتار سیاسی اهل بیت بویژه صلح امام حسن (ع) و رفتار مردم آن زمان می پردازد. وی در سال ۹۰ این مجموعه سخنرانی را در کتابی به نام "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" به چاپ می رساند.
در مقدمه این کتاب که توسط مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۹۰ به چاپ رسیده، وی می نویسد:
«برای فهم دقیق سیره امامان شیعه ... باید فضای سیاسی، اجتماعی و اعتقادی شهرهای بزرگ نظیر مکه، مدینه، کوفه، بصره و دمشق را بازسازی کرد تا به بسیاری از راز و رمزها پی برد. باید چهرههای تأثیرگذار آن مقاطع را شناخت و بهدرستی معرفی کرد. باید تغییرات سریع و عجیب و غریب جوامع آن روزگار را مورد ارزیابی دقیق قرار داد؛ از ستایشانگیزترین اخلاق شهروندی تا سهمگینترین خیانتها و نقض پیمانها و دروغپردازیها، از بصیرت و آگاهی خیرهکننده تا غفلتها و خطاهای باورنکردنی، از ایثار و فداکاری تحسینبرانگیز تا سستیها و وظیفهناشناسیهای حیرتآور. باید همه ویژگیها و خصوصیات 250 ساله تاریخ معاصر ائمه هدی(ع) را بهخوبی ترسیم نمود تا تحلیلگران بتوانند به واقعیتها دست یابند و به بیراهه کشیده نشوند.»
روحانی که متأسفانه این ایام به شدت خود را نیازمند سازش با معاویه های زمانه نشان می دهد، در حالی مردم دوره امام حسن را به عنوان الگو به مردم ایران اسلامی معرفی و به دنبال شباهت سازی در مطالبات آنهاست که پیش از این در سال ۵۶ بر اساس مستندات تاریخی، مردم دوره امام حسن (ع) را خائن معرفی کرده است!
روحاني در صفحه ۲۰۵ کتاب "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" در تحلیل رفتار مردم آن روز آورده است:
«امام حسن (ع) به مردم فرمود: به اهداف مورد نظرتان نخواهید رسید، مگر در سایه صبر و تحمل ناملایمات. در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانت ها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟ فرمود اگر بایستید، خداوند شما را یاری می کند و ما پیروز می شویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود.
مردم چه جوابی به امام حسن (ع) دادند؟ گفتند: ما می خواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی (ع) را رقم زد. آنچه بعد به نام صلح لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد مي توانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.»
🔺قسمت دوم یادداشت🔻
eitaa.com/rasaee/3987
.
♻️ پاسخ دندانشکن یک "روحانی" به سخنان حسن روحانی درباره صلح حسنی(ع)
🔸 قسمت دوم
🔰 حمید رسایی: اکنون اما چند سئوال است که حسن روحانی باید به آن پاسخ دهد:
۱. آیا مردم دوره امام حسن که در سال ۵۶ رفتارشان توسط روحانی تقبیح شده، تعییری کرده اند که سال ۹۹ رفتارشان را تایید و به عنوان شاخص معرفی میکند؟! مردمی که روزگاری بر روی منبر توسط حسن روحانی، خائن معرفی شدهاند، چگونه در این روزها به عنوان الگو معرفی میشوند؟ آیا نتیجه جز این است که مردم دوره امام تغییر نکردهاند اما حسن روحانی تغییر کرده است.
۲. روحانی در سخنراني و کتاب خود با اشاره به مستندات تاریخی میگوید: "در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و خیانتکارانی که حاضر به جنگ با معاویه نشدند را معرفی کرد سپس با مردم اتمام حجت کرد." خب خائنین امروز چه کسانی هستند؟ چه کسانی چرب و شیرین دنیا ذائقهشان را تغییر داده؟ خواص خائنی که ميدان نبرد با معاویه زمان را ترک کرده اند، چه کسانی هستند؟
۳. روحانی در سخنراني و کتاب خود میگوید که "امام حسن مجتبی(ع) در سخنراني عمومي خود به مردم گفت: اگر بایستید، خداوند شما را یاری میکند و ما پیروز میشویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود." چرا این روزها رقیقا بر خلاف این سخن میگوید و راه حل برون رفت از مشکلات را فقط در سازش با معاویه زمان میبیند؟!
۴. حسن روحانی پيش از این، صلح با معاویه را نتیجه تصمیم غلط مردم آن زمان می داند نه نتیجه تصمیم حقیقی امام حسن (ع) چرا امروز در صدد است تا مردم ایران اسلامی که بارها پایداری خود بر ارمانهای اسلام و انقلاب اسلامی را نشان داده اند، همتراز مردم اطراف امام مجتبی میبیند!
واقعیت این است که روحانی پس از هفت سال وعده به مردم و چیدن همه تخم مرِغهایش در سبد برجام، حالا که این سبد را خالی میبیند و چیزی برای ارائه ندارد، تنها یک راه حل پیش روی خود دارد، توافق با آمریکاییها تا بلکه چیزی کف دستش بگذارند. آمریکاییها هم البته این را فهمیدهاند و دائما با وعده و وعید او را به دنبال خود میکشند و همانطور که تا امروز چیزی به او نداده اند، از این پس هم نخواهند داد.
اما روحانی برای پیمودن مسیر غلطی که در پیش گرفته، چارهای جز ایدئولوژیسازی ندارد. روحانی در برابر خود سد بزرگی به نام سیدعلی خامنهای دارد. برای عبور از این سد باید مردم را بشوراند، برای شوراندن مردم باید فهم آنان از صلح حسنی و عاشورای حسینی تغییر کند.
روحانی برنامه دارد...
🔺قسمت اول یادداشت🔻
eitaa.com/rasaee/3986
💠 چه کسی تغییر کرده؟
ایدئولوژی سازی حسن روحانی از سال ۹۶ تا ۹۹ برای سازش با تحریف تاریخ / روحانی در کتابش که مجموعه سخنرانی سال ۵۶ اوست و در سال ۹۰ توسط مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام چاپ شده، بر خلاف این روزها صلح امام حسن(ع) را نتیجه خیانت مردم آن دوره میداند!
🔺یادداشت تفصیل حمید رسایی را اینجا بخوانید🔻
eitaa.com/rasaee/3986
👤 رشته توییت استاد #رائفی_پور
✍ بازتاب خبر نصب #رادار_قدیر در یزد به دلیل شباهت به رادار رزنانس روسی موجب شد برخی کاربران شبکه های اجتماعی دچار اشتباه شده و این رادار را کپی برداری یا همان رزنانس تلقی نمایند.
این موضوع را از #سردار_حاجی_زاده پرسیدم
ابتدا پاسخ ایشان و سپس توضیحات تکمیلی را خدمتتان تقدیم میکنم.
🔸هنگام خرید S300 Tor تعدادی رادار رزنانس هم خریداری شد و همزمان ساخت رادار قدیر نیز در دستور کار سپاه قرار گرفت
رادار قدیر یک دکل فرستنده و رزنانس دو دکل دارد منتها بعلت شرایط خاص آب و هوایی و وزش بادهای شدید در یزد، ارتفاع دکل را کوتاه و تعداد آن را به دو عدد افزایش دادیم.
🔹 و همین مسئله باعث شده است تا به رادار رزنانس شباهت پیدا کند در مجموع رادارهای روسی چهار دستگاه بوده که تا کنون سه سامانه آن نصب شده اند
و هیچ ارتباطی به رادار قدیر ساخت کشورمان و نصب شده در یزد ندارد.
🔸توضیحات تکمیلی واحد دفاعی مصاف:
قدیر و رزونانس هردو از نوع رادارهای آرایه فازی هستند.
تصور عمومی از رادار ،یک آنتن بزرگ گَردان است که با ارسال و دریافت سیگنال و پدیده داپلر میتواند اهداف مدنظر را شناسایی کند.
اما در رادارهای آرایه فازی در این کلاس دیگر از دیش و گردش آن خبری نیست.
🔹این رادارها با ایجاد اختلاف زمانی درحد نانو ثانیه بین موج ارسالی از هر یک از آنتهای کوچک آرایه بدون نیاز به چرخش، در زمان بسیار کوتاه در تمامی جهات می تواند امواج را متمرکز و ارسال نماید.
هنگام دریافت سیگنال بازگشتی از هدف نیز اختلاف زمانی و اختلاف فاز در زمان دریافت سیگنال...
🔸توسط هر آنتن آرایه نسبت به آنتهای دیگر ( اختلاف در حد چند نانو ثانیه است) و تغییر فرکانس دریافتی می تواند ارتفاع ، زاویه، فاصله و سرعت اهداف راداری را تشخیص دهد ، بدون اینکه لحظه ای را به دلیل متمرکز نبودن امواج در جهت هدف از دست بدهد.
🔹فاصله این آرایه ها از هم به فرکانس عملکردی رادار و تعداد آنها نیز به برد و دقت مورد نیاز رادار بستگی دارد ، لذا در رادارهای هم فرکانس و هم برد آرایه فازی در مجموع شبیه هم هستند.
در عکس زیر رادار اولیه قدیر رو مشاهده می فرمایید که چهار سال پیش در اهواز نصب شده است.
🔸 و این تصویر مربوط به رادار قدیر نصب شده در یزد است که با توجه به شرایط آب و هوایی یزد و وزش بادهای شدید، دکل آرایه ای فرستنده بلندِ مرکزی حذف و در اطراف آنتن گیرنده مرکزی جانمایی شده است.
در توییت بعدی نیز تصویر رادار رزونانس روسی را مشاهده می فرمایید.
🔹این دو رادار به دلیل نحوه عملکرد،به هم شبیه هستند اما در مدل روسی علاوه بر آنتن های فرستنده در اطراف، یک آنتن فرکانس بالا در مرکز برای تشخیص اهداف با سطح مقطع راداری پایین هم استفاده شده است
اما در مجموع ترکیب آنتهای فرستنده رادار رزونانس متفاوت از آنتهای فرستنده رادار قدیر است.
🌐 https://twitter.com/a_raefipour1/status/1317167926827491330?s=19
☑️ @Masaf
🔰از دشمنان شما بیزاریم
◾️وقتی به زیارت مشرف میشویم بیان میکنیم «مُحَقِّقٌ لِمَا حَقَّقْتُمْ مُبْطِلٌ لِمَا أَبْطَلْتُم»، یعنی من میخواهم آن حقی را که شما بیان میکردید محقق کنم، میخواهم آنچه را که شما باطل میدانستید باطل کنم. این از دعاهای ماست:«نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ»؛ اگر نگاه یا رویکردی دارم بر مبنای هواهای کذا نیست بلکه بر مبنای معارف شماست: «رَأْیِی لَکُمْ تَبَعٌ»؛ بنای من بر این است که اگر توانی دارم آن را در خدمت شما بگیریم و برای یاری رساندن به شما آماده قرار دهم.
◾️اینجاست که در ادامه ادعاهایمان در محضر ائمه معصومین و حضرت رضا علیهالسلام بیان میکنیم: «وَبَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ مِنْ أَعْدَائِکُمْ وَمِنَ الْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَالشَّیَاطِینِ وَحِزْبِهِمُ الظَّالِمِینَ لَکُم»، آهنگ رفتار من برائت، فاصله داشتن و مرزبندی با اینهاست. «مِنْ کُلِّ وَلِیجَةٍ دُونَکُم». همان تعبیری که در قرآن آمده است: «أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تُتْرَكُوا وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنكُمْ وَلَمْ يَتَّخِذُوا مِن دُونِ اللَّهِ وَلَا رَسُولِهِ وَلَا الْمُؤْمِنِينَ وَلِيجَةً»، یعنی کس دیگری را بهعنوان دوست و محرم نمیگیریم و از هر ولیجهای که غیر از شما باشد برائت میجوییم.
📌بخشی از سخنرانی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور در #مشهد / ۳۱ مرداد ۹۵
✅ @saeedjalily