eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
554 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
765 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
خصوصیات •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💥چگونه یک خوب برای مقاله خود بنویسیم؟ عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر مقاله علمی است. عنوان یک مقاله را می‌توان به سرنخی تشبیه کرد که به‌طور مستقیم خوانندگان (و داوران و ویراستاران) را به هدف، موضوع اصلی و همینطور تا حدی اهمیت مقاله سوق می‌دهد؛ بنابراین عنوان باید دقیق، خاص، جذاب و به‌گونه‌ای باشد که توجه خوانندگان را به محتوای مقاله جلب کند. ✔ در واقع یک عنوان خوب خوانندگان را به دام می اندازد. یک مناسب باید: ⭐دقیق، خاص، تمام‌نما و قابل‌فهم باشد. حاوی مفاهیم اصلی مقاله باشد؛ به‌گونه‌ای که همه بتوانند موضوع مقاله را تا حد ممکن حدس بزنند. ⭐حاوی مهم‌ترین کلیدواژه¬ها باشد؛ مثلاً: مدل‌سازی انتشار امواج در محیط آکوستیکی دو بعدی ⭐بهتر است از عنوان خبری به‌جای عنوان توصیفی و سؤالی استفاده شود. ⭐نخستین حرف عنوان یک مقاله انگلیسی با حروف بزرگ باشد، اما بقیه کلمات با حروف کوچک نوشته ‌شود. ⭐از به کار بردن اختصارات، فرمول‌های شیمیایی و اصطلاحات فنی نامأنوس در عنوان پرهیز شود. ⭐معمولاً بهترین عنوان‌ها کمتر از 5 تا 8 کلمه دارند. در هر صورت، سعی شود کمتر از 20 کلمه باشد. ⭐از کلمات و عبارت‌های بی‌فایده مانند موارد زیر خودداری شود: تحقیقی در...،مروری بر...،کندوکاوی در...، جستاری در...، یادداشتی در همچنین در عنوان دهی مقاله در هنگام ترجمه نیز نباید از این کلمات استفاده کرد ...Aspects of...,A study of…, Action of….,Investigations on….,New method …, Observations on….,The analysis of …..,The effect of….,The influence of….,Using a……, •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
HONAR3.pdf
3.75M
✅ مهارتهای کاربردی تحقیق از آغاز تا پایان ▫️ 🖊 دکتر احسان ابراهیمی 💠 قابل توجه و پژوهشگران گرامی ▫️چیستی ▫️اهمیت طرح تحقیق ▫️اجزای طرح تحقیق ▪️ ▪️انتخاب اساتید راهنما و مشاور ▪️نوع تحقیق به لحاظ هدف ▪️تبیین موضوع و ▪️ضرورت و ▪️ و جنبه نوآوری آن سوالات تحقیق ▪️ و ▪️ و ▪️ و سازماندهی تحقیق ▪️ اولیه و مهم تحقیق 📌 فیلمهای آموزشی و فایلهای هنر پژوهش، در سایت پویش موجود است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔 @valiasrk
از دیرباز، شبهات بسیاری به اصل قیام عاشوراء و برخی مسائل تاریخی آن گرفته می‌شد که به احسن وجه توسّط علمای شیعه پاسخ داد شده است.اخیراً برخی از جاهلان مغرض، شمر بن ذی الجوشن قاتل حضرت اباعبد الله الحسین(علیه‌السلام) را برادر حضرت امّ‌البنین، همسر دوم حضرت امیرالمؤمنین و مادر حضرت اباالفضل العباس(سلام الله علیه) دانسته‌اند. قصد ایشان از این دروغ پراکنی‌ها، خانوادگی جلوه دادن قیام بزرگ آن حضرت بوده است.امّا منشأ این افتراء کلماتی است که تاریخ نگاران از قول شمر بن ذی الجوشن در شب عاشوراء نقل می‌کنند. در آن شب، شمر همراه امان نامه‌ای به نزدیک خیمه حضرت اباالفضل العباس آمد و ایشان را با این عبارت صدا زد:«ای فرزند خواهر من! شما را امان دادم؛ خود را به کشتن ندهید و چنگ بر طاعت امیرمومنان یزید بزنید». [۱] اگر شمر بن ذی الجوشن، دایی عباس بن علی بوده باشد، باید شمر را برادر أم البنین بدانیم و حال آنکه اینگونه نیست. پدر أم البنین، حزام بن خالدربیعةو پدر شمر، جوشن بن شرحبیل بن الأعور بوده است. درست است که شمر بن ذی الجوشن و أم البنین هر دو از قبیلهٔ بنی کﻠﺎب هستند، امّا هرگز برادر و خواهر نبودهﺍند. زمانی که شمر امان نامه را عنوان کردند به خاطر هم قبیله بودن گفتند خواهر زاده های من کجایند!!! شمر بن ذی الجوشن و مادر حضرت عباس، هر دو از نسل «کلاب» می‌باشند. هر کدام با چند واسطه به «کلاب» می‌رسند. «کلاب» یازده پسر دارد. نام یکی از آنان «کعب» و نام دیگری «ضباب» است. حضرت ام البنین از نسل «کعب» و شمر، از نسل «ضِباب» است. نسب ام البنین: ام البنین بنت حزام بن خالد بن ربیعه بن وحید بن کعب بن کلاب. نسب شمر: شمر بن ذی‌الجوشن (جمیل) بن اعور (عمرو) بن ضِباب (معاویه) بن کلاب. حضرت عباس نوة دختری کلاب و شمر نوه پسری کلاب است. [۲] شمر چون دید که ابن سعد مهیای قتال است به نزدیک لشکر امام علیه السلام آمد و بانگ زد که کجایند فرزندان خواهر من عبدالله و جعفر و عثمان و عباس چه آنکه مادر این چهار برادر ام البنین از قبیله بنی کلاب بود که شمر ملعون نیز از این قبیله بوده.... امام حسین علیه السلام بانگ او را شنید برادران خود را امر فرمود که جواب او را دهید اگرچه فاسق است لکن با شما قرابت و خویشی دارد، پس آن سعادتمندان با آن شقی گفتند چه بود کارت؟ گفت ای فرزندان خواهر من شماها در امانید با برادر خود حسین رزم ندهید از دور برادر خود کناره گیرید و سر در طاعت امیرالمؤمنین یزید (ملعون) درآورید. جناب عباس بن علی علیه السلام بانگ بر او زد که بریده باد دستهای تو و لعنت باد بر امانی که تو از برای ما آوردی، ای دشمن خدا امر می‌کنی ما را که دست از برادر و مولای خود حسین بن فاطمه علیه السلام برداریم و سر در طاعت ملعونان و فرزندان ملاعینان درآوریم آیا ما را امان می‌دهی و از برای پسر رسول خدا صلی الله علیه و آله امان نیست؟ شمر از شنیدن این کلمات خشمناک شد و به لشکرگاه خویش بازگشت. نتیجه اینکه: حضرت امّ البنین هیچ نسبت فامیلی نزدیکی با شمر بن ذی الجوشن(لعنه الله) نداشته است و با این سخن فریبکارانه خود می‌خواسته حضرت ابالفضل العباس را که مهمترین حامی اباعبدالله بود، به سمت خود جلب کند. حضرت عبّاس نیز جواب دندان شکنی به او داد و فرمود: «دست‌های تو شل باشد و قطع شود و خدا امان تو را لعنت کند، ای دشمن خدا! ما را امر می‌کنی بر اینکه برادر و سید خود امام حسین را رها کنیم و به زیر طاعت ملاعین فرزند ملاعین داخل شویم...». [۳] ------------------------ پی نوشت: [۱]. سید بن طاوس اللهوف ص ۸۷- علامه مجلسی جلا العیون ص ۵۷۰. [۲]. مقتل الحسین ، ص ۲۰۹ ،سید عبد الرزق موسوی مقرم ، قم ،منشورات دار الثقافه والنشر ، نقل از جمهره انساب العرب، ۲۷۰، ۲۶۵ ـ ۲۶۱. [۳]. سید بن طاوس اللهوف ص ۸۷- علامه مجلسی جلا العیون ص ۵۷۰. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
یکی از شبهات موجود این است که اگر تمام یاران ابی عبدالله علیه السلام به شهادت رسیدند پس خبر شهادت امام و اصحاب ایشان و کیفیت آن باید طبیعتا از طریق لشکریان عمرسعد برای آیندگان منتقل شده باشد که در اینصورت اخبار ایشان نمیتواند سندیت داشته باشد. در به این شبهه باید یاد آور شد که اولا زنان کاروان حسینی زنده مانده و بازگو کننده اتفاقات کربلا بودند. علاوه بر این امام سجاد علیه السلام خود نیز از باز ماندگان این حادثه هستند. افزون بر این افراد دیگری از همراهان امام حسین علیه السلام زنده ماندند و وقایع کربلا را نقل کردند مانند عقبه بن سلمان ،مرقع بن قمامه، مسلم بن ریاح،حسن بن حسن بن علی بن ابی طالب معروف به حسن مثنی،عمر بن حسن،قاسم بن عبدالله،محمد بن عقیل،زید بن حسن و در نهایت ضحاک بن عبدالله مشرقی که در روز عاشورا امام را تنها گذاشت و رفت ؛ این افراد ، از اصحاب امام بودند و زنده ماندند تا بازگو کننده وقایع کربلا و روز عاشورا باشند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
سامانه پیشینه پژوهش دسترسی آسان به پیشینه مسئله پژوهش بسیاری از پژوهش‌های دانشگاهی در پايان‌نامه‌ها و رساله‌ها انجام می‌شوند و بخشی از مقاله‌های علمی نیز دستاورد همین پژوهش‌ها هستند. به اين و کاربست دستاوردهای آنها در فرایند پژوهش برای پژوهشگران و در چرخه توليد برای صنعت کشور بسيار ارزشمند است. پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) کار ثبت، سازمان‌دهی، و اشاعه اطلاعات علم و فناوری کشور را بر عهده دارد و از ديرباز مرکز دريافت نسخه‌ای از پايان‌نامه‌ها و رساله‌ها و ارائه خدمات اطلاع‌رسانی آنها به جامعه علمی کشور بوده است. ایرانداک با این پشتوانه، سامانه پیشینه پژوهش را برای خدمت به نظام علمی کشور راه‌اندازی کرده است و به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران می‌کند تا از پیشینه کار خود، به‌ویژه در و شده در آگاهی یابند و از کار دوباره کنند و با درباره پژوهش خود نیز آشنا شوند. گفتنی است که درخواست پیشینه پژوهش و پاسخ ایرانداک، هیچ‌گونه حقی را برای درخواست کننده پدید نمی‌آورد. برای کاربست این سامانه، پس از نام و تأیید آن، وارد سامانه شوید و پس از ارائه اطلاعات و موضوع پژوهش خود و هجده هزار تومان برای هر جست‌وجو (غیر قابل برگشت)، پاسخ خود را در ده روز کاری (به جز روزهای پنجشنبه، جمعه‌، و تعطیل رسمی) دریافت کنید (نمونه پاسخ) کاربران گرامی، خود نیز می‌توانند با جست‌و‌جوی رایگان در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) ، خود را بررسی نمایند. آدرس دسترسی به سامانه https://pishine.irandoc.ac.ir/ تماس با پشتیبانی سامانه: (برای دسترسی،نیاز به ثبت‌نام است) https://pishine.irandoc.ac.ir/Home/ContactUs •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
💢 اقتصاد مقاومتی به معنای اسلامی و ایرانی کردن مدیریت اقتصادی کشور است 🔰 حجت‌الاسلام والمسلمین جواد عبادی در نشست بصیرتی تأکید کرد؛ 🔹 هر چند ابتدای انقلاب در برخی حوزه‌ها همانند سیاسی، فرهنگی و دینی انقلاب و تغییرات اساسی رخ داد، ولی متأسفانه در مباحث اقتصادی، آن انقلابی که باید رخ می‌داد، رخ نداد. 🔹 در استعمار نوین، نرم افزارها و آموزه‌های اقتصادی که اقتصاد سرمایه‌داری تدوین کرده از طریق دانشگاه‌ها به کشورهای مستعمره تزریق شده و می‌شود. 🔹 اقتصاد مقاومتی می‌گوید ما باید نرم افزارها و آموزه‌هایی که از مسیر دانشگاه وارد بحث مدیریت اقتصادی کشور می‌شود را اسلامی و ایرانی کنیم. 🔹 تا زمانی که ما نسخه‌های غربی را دنبال کنیم، کارهای اساسی اقتصادمان به دست آن‌ها خواهد بود. 🔹 این مشکلات با توصیه کردن، نشستن، نگاه کردن و منتظر ماندن و یا وارد کردن نسخه‌های غربی درمان نمی‌شود. 🔹 کشور نیازمند یک انقلاب اقتصادی است که در بیانیه گام دوم انقلاب به این موضوع پرداخته شده است. 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=19306 📚 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
✅ مقایسه دو در فقه 🔹مقایسه مکتب فقه قناعت (مکتب تجمیع ظنون، قم)‌ و مکتب فقه صناعت (مکتب تطبیق قواعد، نجف) ▫️منبع: مقاله مقایسه روش اجتهاد صاحب جواهر و محقق خویی، به قلم استاد علیدوست و محمدجواد لطفی ▫️یادداشت مرتبط: مقایسه دو مکتب بنیادین در روش اجتهاد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
مقایسه روش اجتهاد صاحب جواهر و محقق خویی.pdf
7.38M
✅ مقاله مقایسه صاحب و محقق 🔹به قلم: استاد و محمدجواد لطفی 🔹در این مقاله روش اجتهاد صاحب جواهر به نمایندگی از مکتب تجمیع ظنون یا و روش اجتهاد محقق خویی به نمایندگی از مکتب تطبیق قواعد یا مورد مقایسه قرار گرفته است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk