eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
558 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
755 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 دوره تاریخ معصومین 💠 👈با تدریس دکتر محمدحسین رجبی دوانی با گذراندن این دوره با مهمترین وقایع تاریخ 250 ساله معصومین (ع) از زمان ولادت پیامبر اکرم (ص)، پیش از ظهور اسلام تا زمان غیبت امام عصر آشنا خواهید شد. 👈 محتوای آموزشی ویدیویی 👈 فایل صوتی وجزوه قابل دانلود 👈 تضمین رضایت صد در صد 👈 ارائه گواهینامه این دوره، ضمانت کیفیت محتوا دارد. با گواهینامه دیجیتال و گواهینامه چاپی با مهر و امضای دانشگاه قرآن و حدیث 👈 پشتیبانی دوره ها ✅ برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام : 👈 - ارسال دایرکت به @imanoor ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
🇮🇷فراخوان جذب مربی دبستان🇮🇷 💠 برادران و خواهران مجموعه نخبگانی لبیک جهت برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی مقطع دبستان از نیروهای دغدغه مند در این عرصه، دعوت به همکاری می‌نماید. فعالیت رسمی کاری متقاضیان گرامی در صورت طی مراحل گزینش و جذب از شهریور ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد. 🌐 متقاضیان می توانند از طریق لینک زیر اقدام به ثبت‌نام نمایند. https://survey.porsline.ir/s/JkBkNTn شماره تماس: ۰۹۱۵۶۴۶۸۶۴۷ 🌐 کانال طرح نخبگانی لبیک @tarhelabbayk
به مناسبت نهم شهریور سالروز ربایش امام موسی صدر و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام کتاب سفر شهادت اثر امام موسی را خدمت شما معرفی میکنیم. 🔖 امام موسی صدر در این کتاب می نویسد من از خودم و شما سؤال می‌کنم: ما از روز عاشورا چه بهره‌ای برده‌ایم؟ چه سودی به‌دست آورده‌ایم؟ چه استفاده‌ای در عرصه عمومی و چه استفاده‌ای در زمینه فردی برده‌ایم؟ 🔘اگر استفاده نبرده باشیم و تنها گریه کرده باشیم من به‌شما خبر می‌دهم که این کار سودی ندارد؛ ما از کدام دسته هستیم؟ از کسانی که گریه می‌کنند و حسین را می‌کشند؟ ❗️روشن است که امام حسین(ع) الآن نیست تا کسی او را بکشد، ولی چیزی گران‌بهاتر و مهم‌تر از خود امام حسین(ع) در دستان ماست؛ کرامت امت حسین، مقدسات حسین. 🔘 اگر ما گریه کنیم، ولی در عین حال برای تضعیف اهداف امام حسین(ع) تلاش کنیم؛ اگر گریه کنیم و در صف باطل باشیم؛ اگر گریه کنیم، ولی گواهی دروغ بدهیم؛ اگر گریه کنیم، ولی به‌دشمنان کمک کنیم و به‌اختلاف و تفرقه در جامعه خود دامن بزنیم؛ اگر گریه کنیم، ولی گناهانمان بیش‌تر شود، در این صورت ما گریه می‌کنیم، ولی در عین حال حسین را نیز می‌کشیم؛ زیرا تلاش می‌کنیم هدف حسین را از بین ببریم که گران‌بهاتر از خود اوست. ❗️ ان‌شاء‌الله که ما از این دسته نیستیم. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
چرایی نامطلوب بودن علوم انسانی در ایران.mp3
38.09M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: چرا علوم انسانی در ایران نامطلوب و ناموفق است و راهکارهای تعالی آن چیست؟ 📍در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی هشتم شهریور ۱۴۰۱ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
ملاک_فقهی_تداخل_و_عدم_تداخل_مجازات_ها_در_فرض_تعدد_جرایم_موجب_قصاص.pdf
1.06M
کارشناسی ارشد رشته الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق ملاک فقهی تداخل و عدم تداخل مجازات ها در فرض تعدد جرایم موجب قصاص و دیات با خواندن پایان نامه ها می توان روش پژوهش و نگارش آن را فراگرفت، از این رو خواندن پایان نامه ها علاوه بر جنبه علمی، جنبه پژوهشی نیز دارد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
عبارت از مجموعه فعالیت‌هایی پژوهشی است، که هرکدام به‌نحوی محقّق را در کسب اطلاعات دست اول، دربارهٔ موضوع مورد تحقیق یاری می‌دهند. بدین‌ترتیب، از اطلاعات جمع‌آوری شده، توصیف‌های تحلیلی، ادراکی و طبقه‌بندی‌شده حاصل می‌شود. رایج ترین ابزارهای جمع آوری اطلاعات در روش تحقیق کیفی 1-مشاهده: ثبت دقیق تمام جوانب بروز حادثه ویژه یا رفتار و گفتار فرد یا افراد از راه حواس و یا سایر راه های ادراکی (کمک گرفتن از ابزار خاص) می باشد 2-مصاحبه: فرآیند جست و جوی اطلاعات در مورد یک پدیده خاص از طریق گفت و گو 3-اسناد و مدارک: اطلاعاتی که باید بعنوان داده مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرند از پیش آماده هستند؛ بدین صورت که محقق بدنبال اطلاعات جدید نیست بلکه می تواند نسبت به جمع آوری اطلاعاتی که از قبل تهیه شده اند و در پرونده های (درمانگاهی بیمارستانی ثبت احوال، دانشجویی، دانش آموزی و مراجعین به مراکز مختلف شهرداری ها و…) موجود است اقدام کند. گرچه روش کیفی را انسان‌شناسان فرهنگی ابداع کردند، ولی امروزه در سایر علوم انسانی و اجتماعی نظیر جامعه‌شناسی، ارتباطات، آموزش و پرورش، تاریخ، مطالعات فرهنگی و مطالعات جنس‌واره‌ای نیز به‌کار می‌رود. لکن در روان‌شناسی، روش‌های کمّی غلبه دارند. اساساً بخش عمده‌ای از مطالعات مربوط به تأثیر ایدئولوژی دین، فرهنگ، سیاست، اخلاق و مانند آن، برکنش و رفتار انسان که موضوع مطالعه بسیاری از رشته‌های علوم انسانی است، را می‌توان با استفاده از روش تحلیل کیفی و عقلی، تجزیه و تحلیل نمود. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بانوی عالمی که در فقه به اجتهاد رسید! ❇️مجتهده آمنه بیگم رضوان الله تعالی علیها علم و اجتهاد زن و مرد نمی‌شناسد ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
خداپرستی_فرج_الله_فرهنگ_جامع_واژگان.pdf
12.15M
🔰 شناسی 🔷 🔹 💎 وقتی متنی می‌نویسید، ذهن شما برای پیداکردن واژه‌ای «مناسب» مدام با مشکل مواجه می‌شود؟!؟ 🔮 تا حالا شده آرزو کرده باشید: کاش برای کلمه‌ای، چند «هم‌معنا» می‌دانستم تا ببینم کدامشان در این جمله بهتر می‌نشیند؟ ❇️ برای تقویت دایرهٔ واژگانی‌👈 باید «پیوندهای بین‌واژگانی» یافت یا ساخت. بارزترین پیوند بین‌واژگانی «مترادف‌‌ و متضاد» است. 💎 فرهنگ جامع واژگان مترادف و متضاد زبان فارسی "فرج‌الله خداپرستی" این مشکل را حل می کند ! 👌 ✅ این فرهنگ عظیم ۲۰،۰۰۰ مدخل دارد و ۲۹،۴۰۰ حوزهٔ معنایی و ۱۹۵،۰۰۰ واژه! ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
مقایسه روش اجتهادی صاحب جواهر و محقق خویی.pdf
618.8K
💠 🔰 ✳️عنوان: مقایسه روش اجتهادی صاحب جواهر و محقق خویی پژوهشگران ❇️آیه الله علیدوست، محمد جواد لطفی چکیده مقاله : جستار حاضر در منهج فقهی فقیهان، جست ­وجوگر را با دو روش کلی در استنباط مواجه می­ سازد. روش اول که از آن به روش «فقه قناعت» تعبیر می­ شود، روشی است که طبق آن فقیه به تجمیع ظنون مختلف در مسئله می­ پردازد و با ضمیمه کردن آن­ها به یکدیگر، برای او وثوق و اطمینان یا ظنّی که آن را بهترین طریق میّسر می­ داند، نسبت به حکم شرعی در مسئله حاصل می­ شود؛ گرچه هر کدام از آن ظنون و شواهد به تنهایی ارزشی در استنباط دارا نباشد و یا به اصطلاح اصولی، حجت نباشد. روش دوم در فرآیند اجتهاد، روش «فقه صناعت» نام دارد. طبق این روش، فقیه با استفاده از گروه خاص و محدودی از ادله که حجیت هر کدام از آن­ها در علم اصول فقه به اثبات رسیده، به اجتهاد و استنباط حکم می­ پردازد و اگر آن ادله فاقد شرایط حجیت بودند، کنار گذاشته می­ شوند و فقیه به سراغ اصول عملیه می ­رود.در این مقاله تلاش شده تا با اتکا بر روش تحقیق مقایسه­ ای، روش اجتهادی صاحب جواهر و محقق خویی مورد بررسی قرار گیرد و آثار تفاوت روش اجتهادی این دو فقیه برجسته بیان گردد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
💠 پنج نکته برای اعتبار سنجی منابع تحقیقاتی در نگارش مقاله و پایان نامه 🔴برای ارزیابی اعتبار یک منبع، پنج نکته اصلی وجود دارد : ▫️زمان ⬅️ آیا اطلاعات به روز است؟ ▫️ارتباط⬅️ آیا اطلاعات، ارتباطی به تحقیق شما دارد و آیا از سطح مناسبی برای تحقیقتان برخوردار هست؟ ▫️مرجعیت⬅️ اطلاعات در کجا منتشر شده است و نویسنده کیست؟ ▫️صحت و درستی⬅️ اطلاعات از کجا می آیند؟ آیا بر اساس مستندات است؟ ▫️هدف⬅️ چرا این اطلاعات منتشر شده است؟ انگیزه انتشار چه بوده است؟ ❇️مخفف این ملاحظات با هم کلمه CRAAP را تشکیل می دهند. ( مخفف کلمات: Currency Relevance, Authority, Accuracy, Purpose) که یک روش شناخته شده برای ارزیابی منابع است. ✴️ برای هر نوع منبع (وبسایت، مجله، کتاب، و غیره) می توانید سؤالات متفاوتی از خود بپرسید که همه در این پنج دسته قرار می گیرند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
202030_2053264474.pdf
898.9K
💠 🔰 ▪️ کتاب "راهنمای زائران اربعین" ویراست پنجم ◾️هر آن چه لازم است یک زائر قبل از سفر اربعین بداند👇 🔹آداب سفر اربعین 🔹مقدمات سفر 🔹احکام سفر 🔹امنیت در سفر 🔹بهداشت و سلامت سفر ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
🎙گفتاری از استاد درباره اربعین حسینی علیه السلام 🔶یکی از خصوصیات در زیارت اربعین، این است که سید الشهدا علیه السلام این قیام را انجام داد و این سختی ها را به جان خود و خانواده خرید لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله بندگان را از جهالت و حیرت خارج کند یعنی فلسفه قیام سید الشهدا و همه آن جریانات و مصائبی که برای حضرت و خاندان حضرت پیش آمد همه برای این بود که از حیرت و ضلالت و جهالت خارج بشود که حیرت و ضلالت و جهالت خود دارای مراتب و درجات است. 1⃣جهالت فقط این نیست که کسی به احکام ظاهری فقهی آگاه نباشد و مثل اهل خلاف نماز مستحبی را به جماعت بخواند و تخلفات دیگری را انجام بدهد این مرتبه نازل از جهالت است 2⃣ مرتبه بالاتر این است که در مسائل اعتقادی خودش جاهل باشد کسی که پیامبر را نمیشناسد و از پیامبر فقط یک ظاهر جسمانی میشناسد و جانشین او را همینطور یک ظاهر جسمانی میداند و میگوید پیامبر انسانی بود مثل بقیه جانشینش هم کسی باشد که اهل کمال نباشد این بسیار بد تر از جهالت در احکام است 3⃣ جهالت در توحید ، کسی که توحید حقیقی را نمیشناسد و اقتضای صمد بودن و احدیت حق تعالی را نمیشناسد این جهالت بدتر از جهالت اولیای الهی است 🔴 روز اربعین چنین ویژگی دارد که سید الشهدا قیام کرد تا همه این جهالت ها از بین برود و مردم به سمت توحید حقیقی و ولایت حقیقی بیایند و بعد در پرتو این شناخت های صحیح، در مقام عمل هم آن احکام نفس الامری الهی را بشناسد. در این روز اگر کسی در جهت غرض سید الشهدا علیه السلام که اصل این قیام را انجام داده است تلاشی نکند یک قدمی در خروج از این جهالت و حیرت برندارد، چیزی بر علمش نیفزاید تا از این جهالت و ضلالت خارج بشود و با آن غرضی که سید الشهدا علیه السلام در این حرکت انجام داده توافق نکرده است. برخی خیال میکنند اقامه و تعظیم این شعائر فقط به این است که برود به مجالس روضه و گریه کنند و به سر وسینه بزند و بیاید بیرون که البته این مهم است ، خیلی هم مهم است باید هم باشد در این شکی نیست اما نباید محدود به این باشد، اینطور شده است که برخی بخواهند به مجلسی بروند میگویند آن آخرش که روضه است و مداحی است برویم و قبلش نرویم. البته مقداری از این، تقصیر طلاب و آخوند ها و منبری ها هم هست که حرف های سودمند برای مردم نمیگویند بلکه حرف های تکراری و عوامانه که مردم به آن آگاهند و دوباره به مردم تحویل میدهند، چنین مشکلاتی در برخی منبری های بی سواد هست. اما به حسب این زیارت شریف که امروز نقل شده است غایت قیام امام حسین ، استنقاذ و بیدار کردن مردم از جهالت و ضلالت است پس ما باید آن هدف را بدانیم و این شعائر ظاهری و گریه در جای خود باشد و در مسیر آن غرض و هدف حرکت کنیم . ✅در جنگ صفین در همان بهبوبه جنگ فردی از امیر المومنین درباره توحید پرسید و خدمت امام عرض کرد که شما میگویید که خدا واحد است یعنی چی ؟ اصحابی که در نزدیکی این ماجرا بودند اعتراض کردند که در میانه جنگ توحید یعنی چه؟ نمیبینی امام در معرکه و معرض جنگ است ؟! حضرت فرمودند رهایش کنید این جنگی که ما داریم با این قوم برای توحید است . تمام این دعوایی که بر سر خلافت بود و بعد به آن جنگ ها انجامید همه برای توحید حقیقی بود ، سید الشهدا همین مسیر را رفتند و برای اینکه مردم را از جهالت و ضلالت نجات بدهند برای همین توحید بود و در رتبه بعد برای ولایت حقیقی . 💡بنابراین اگر عوام توجه به این ندارند خواص که باید توجه کنند و گمان نکنند غرض از این دوماه عزاداری فقط گریه باشد و این ها هیچ جنبشی در ذات انسان و هیچ تحولی در شناخت و معرفت انسان موجب نشود ، این توقف در یک مرتبه محدود است ضمن اینکه آن عزاداری و ذکر مصیبت و گریه و ... همه به جای خود مهم است و باید هم باشد ولی در این بین حداقل از خواص این توقع هست که از آن هدفی سیدالشهدا داشتند که نجات از جهالت بود و هدفی که پدر بزرگوارشان داشتند در آن جنگ و هدف پیامبر هم همین بوده و روشن میشود تمام معصومین همه همین هدف را داشتند و میخواستند همین را بگویند و هرکس به حسب زمان خودش . خلاصه اینکه خواص از این مسیر و هدفی که در این مسیر است غافل نشوند ،ان شا الله خداوند ما را در مسیر صحیح و واقعی ولایت اهل بیت قرار بدهد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹شروع ثبت نام 5 شهریورماه 1401 🔹پایان ثبت نام 30 شهریورماه 1401 ⬅️⬅️نحوه ثبت نام: سایت حوزه علمیه خراسان پورتال طلبگی بخش دوره غیر تحصیلی (ثبت نام دوره تقریرنویسی ویژه طلاب برادر مشهد و خراسان رضوی) 🔻تاریخ برگزاری دوره: مهرماه و آبانماه 1401 روز و ساعت دقیق دوره متعاقبا از طریق همین کانال اطلاع رسانی خواهد شد ♦️نحوه برگزاری دوره « حضوری و مجازی » متعاقبا از طریق همین کانال اطلاع رسانی خواهد شد اداره ترویج و گسترش پژوهش حوزه علمیه خراسان تلفن : 05132008464 آیدی پاسخگوی دوره: @admin_taghrir کانال اطلاع رسانی دوره تقریرنویسی سال 1401 https://eitaa.com/taghrir1400 •┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈• 🌐پژوهش eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐 @howzehpajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک خانم بی حجاب یا بد حجاب، موقع گرفتن دیه و مهریه که بهترین مسلمون دنیا میشین و دیه و مهریه بهترین قانون دنیا میشه اما موقعی که بحث حجاب و امر به معروف و نهی از منکر میشه اسلام بد میشه و قانونش بدترین قانون دنیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پژوهش ذاتا برای رسیدن به حق است؛ از این رو به درستی آن را تحقیق نیز نامیده اند؛ حال اگر به این معنا توجه شود طبیعتا پاسخ به شبهه نیز یکی از کارکردهای غایی تحقیق به شمار خواهد آمد. از این رو باید به انسانهایی که عامدانه و نه جاهلانه قصد تخریب وجهه نظام اسلامی را دارند پاسخ داد؛ مانند این آقا که اگر صدا و سیما به عنوان یک نهاد از نهادهای جمهوری اسلامی نبود کسی او را نمی شناخت. او با مقصر جلوه دادن جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی و تحریمها (که اولی با حمله دشمن صورت گرفت تا میهن و ناموس ایران را به یغما برد و دومی بخاطر دفاع از پیشرفت علمی و توان دفاعی ایران از سوی دشمنان ایران رخ داده است) و مشکلات اجتماعی (که حاصل بی تدبیری برخی از مسئولان و عدم تبعیت از رهنمون های ولی فقیه و ضعف فردی برخی از افراد جامعه و شبیخون اقتصادی و فرهنگی دشمن است) برای ایران آرزوی روزهای بهتر دارد و به عبارت دیگر آرزوی نابودی نظام اسلامی را القاء می کند . هر انسان عاقلی می داند نه جنگ، نه تحریم و نه مشکلات اجتماعی معلول نظام اسلامی نیست بلکه معلول فعالیت دشمن و نفوذ عمال او در نهادهای نظام است که در چنین فرصت هایی نقاب از رخ کشیده و باطن خود را آشکار می کنند. . ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
- جزء ۴ - سوره مبارکه آل عمران؛ آیات ۱۶۹تا۱۷۹. ترجمه فولادوند چند دقیقه وقت بگذارید و آیات نورانی و نوید بخش قرآن و ترجمه آن را پیرامون مقابله با دشمنان نظام اسلامی تلاوت فرمایید وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ﴿۱۶۹﴾ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند (۱۶۹) فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿۱۷۰﴾ به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است‏ شادمانند و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته‏ اند شادى مى كنند كه نه بيمى بر ايشان است و نه اندوهگين مى ‏شوند (۱۷۰) يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ ﴿۱۷۱﴾ بر نعمت و فضل خدا و اينكه خداوند پاداش مؤمنان را تباه نمى‏ گرداند شادى مى كنند (۱۷۱) الَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِلَّهِ وَالرَّسُولِ مِنْ بَعْدِ مَا أَصَابَهُمُ الْقَرْحُ لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَاتَّقَوْا أَجْرٌ عَظِيمٌ ﴿۱۷۲﴾ كسانى كه [در نبرد ] پس از آنكه زخم برداشته بودند دعوت خدا و پيامبر [او] را اجابت كردند [و شهید شدند] و براى كسانى از آنان كه نيكى و پرهيزگارى كردند پاداشى بزرگ است (۱۷۲) الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ ﴿۱۷۳﴾ همان كسانى كه [ وقتی برخى از] مردم به ايشان گفتند مردمان براى [جنگ با] شما اجتماع کردند، پس از آنان بترسيد [ولى اين سخن] بر ايمانشان افزود و گفتند خدا ما را بس است و نيكو حمايتگرى است (۱۷۳) فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُوا رِضْوَانَ اللَّهِ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِيمٍ ﴿۱۷۴﴾ پس با نعمت و بخششى از جانب خدا [از ميدان نبرد] بازگشتند در حالى كه هيچ آسيبى به آنان نرسيده بود و همچنان خشنودى خدا را پيروى كردند و خداوند داراى بخششى عظيم است (۱۷۴) إِنَّمَا ذَلِكُمُ الشَّيْطَانُ يُخَوِّفُ أَوْلِيَاءَهُ فَلَا تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ ﴿۱۷۵﴾ در واقع اين شيطان است كه دوستانش را مى‏ ترساند پس اگر مؤمنيد از آنان مترسيد و از من بترسيد (۱۷۵) وَلَا يَحْزُنْكَ الَّذِينَ يُسَارِعُونَ فِي الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئًا يُرِيدُ اللَّهُ أَلَّا يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿۱۷۶﴾ و كسانى كه در كفر مى ‏كوشند تو را اندوهگين نسازند كه آنان هرگز به خدا هيچ زيانى نمى ‏رسانند خداوند مى‏ خواهد در آخرت براى آنان بهره‏ اى قرار ندهد و براى ايشان عذابى بزرگ است (۱۷۶) إِنَّ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الْكُفْرَ بِالْإِيمَانِ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئًا وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿۱۷۷﴾ در حقيقت كسانى كه كفر را به [بهاى] ايمان خريدند هرگز به خداوند هيچ زيانى نخواهند رسانيد و براى آنان عذابى دردناك است (۱۷۷) وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْمًا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ ﴿۱۷۸﴾ و البته نبايد كسانى كه كافر شده‏ اند تصور كنند اينكه به ايشان مهلت مى‏ دهيم براى آنان نيكوست ما فقط به ايشان مهلت مى‏ دهيم تا بر گناه [خود] بيفزايند و [آنگاه] عذابى خفت ‏آور خواهند داشت (۱۷۸) مَا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّى يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَلَكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِي مِنْ رُسُلِهِ مَنْ يَشَاءُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَإِنْ تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ ﴿۱۷۹﴾ خدا بر آن نيست كه مؤمنان را به اين [حالى] كه شما بر آن هستيد واگذارد تا آنكه پليد را از پاك جدا كند و خدا بر آن نيست كه شما را از غيب آگاه گرداند ولى خدا از ميان فرستادگانش هر كه را بخواهد برمى‏ گزيند پس به خدا و پيامبرانش ايمان بياوريد و اگر بگرويد و پرهيزگارى كنيد براى شما پاداشى بزرگ خواهد بود (۱۷۹)
هدایت شده از خبرگزاری فارس
۱۲ هزار امضاء برای برخورد جدی پلیس با اغتشاشگران 🔹مخاطبان «فارس‌ من» با درج پویشی با عنوان «درخواست برخورد جدی با قانون‌شکنان» و ثبت بیش از دوازده هزار امضاء پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار شدند. پویش را اینجا امضا کنید @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
⭕️ فلسفه #حجاب‌اجباری #پاسخ_به_شبهه #حجاب_اجباری #لااکراه_فی_الدین #برانداز #تفکر #قرآن 🔴حجاب اجبار
با سلام و عرض احترام و تسلیت ایام خدمت همراهان گرامی کلیپ فلسفه حجاب اجباری که پاسخ به شبهه توسط استاد دکتر غلامی بود را در یکی از گروههایی که عضو بودم ارسال کرد یکی از عزیزان درباره این کلیپ با با بنده به هدف نفی حجاب اجباری وارد مباحثه علمی شد به نظرم آمد با توجه به نوع مباحث و سنخیت آن با محتوای کانال وارثین، این مباحثه که بی شباهت به مناظره علمی نیست تقدیم حضور عزیزان شود و ابعاد دیگری از این مسئله مورد واکاوی قرار گیرد. از این رو چند پیام آتی در واقع گزارش مباحثه یا به تعبیر مناظره بنده در خصوص حجاب اجباری با یکی از عزیزان همراه است
۩۩ فـــــــقــــطــــــ خــــدا۩۩:(پیام از طرف فرد نافی حجاب اجباری) جوابشون ورود در اصل اسلام اختیاری و بدون اکراه هست اما احکام اسلام اجباری هست خب کسی نخواد اجبارا وارد اسلام بشه باید چیکار کنه؟تو یه کشور دیگه به دنیا بیاد؟ هرکی تو ایران به دنیا میاد یا مجبوره وارد اسلام بشه یا باید مرتد باشه و.... پس ورودش به اسلام اجباریست و احکام اسلام رو هم اجبار بفرمایید جواب منطقیش چیه؟!!! بعد می فرمایند گرچه خدا ما را دارای اختیار و اراده افریده ولی نباید ازش سوء استفاده کنیم بله تشریعا نباید ازش سوء استفاده کنیم اما تکوینا خود خدا هم ما رو مجبور نکرده که سوء استفاده نکنیم فقط فرموده هرکی سوء استفاده کنه تو اخرت عقاب میشه حالا چرا شما باید تو دنیا عقاب و اجبار کنید؟!🤔 اصلا فرض کنید کسی در خانواده مسیحی یا غیر مسلمان به دنیا بیاد اصلا وارد اسلام نشده تا احکامش براش اجباری بشه طبق فرمایش ایشون این مورد هم قابل پاسخ نیست!!!