eitaa logo
پایگاه فقه حکومتی وسائل
2.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
186 ویدیو
26 فایل
پایگاه تخصصی فقه حکومتی "وسائل" 🔵دسترسی به تازه ترین مباحث فقه حکومتی Vasael.ir ◀️دروس خارج فقه حکومتی؛ ◀️نشست های علمی؛ ◀️مصاحبه با فضلا و اندیشمندان حوزوی؛ ◀️یادداشت و مقاله.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸نحوه مشارکت اندیشمندان و صاحب نظران برای ارتقای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 🔹مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از تمامی اندیشمندان، نخبگان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه، جوانان دانشجو و طلبه و شخصیت‌های راهبردی کشور دعوت می‌کند نقدها و پیشنهادهای اصلاحی خود را در موضوع سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت به صورت مکتوب به آدرس رایانامه bazkhord@olgou.ir ارسال کنند. 🔹همچنین توصیه می‌شود متن نقد به همراه گزاره یا گزاره‌های پیشنهادی تنظیم شود تا هم برداشت صحیحی از دیدگاه ناقد محترم حاصل شود و هم امکان بهره‌برداری بهتر از نظرات نخبگانی کشور صورت بگیرد. 🔹گفتنی است، علاقه مندان برای برقراری ارتباط با دفتر این مرکز می‌توانند با شماره نمابر 88014644-021 تماس حاصل فرمایند. 🌐 yon.ir/mqaM8 🆔 @vasael_ir
🔸معرفی کتاب| نگاهی بر مالکیت فضای محازی زمین 🔹کتاب«نگاهی بر مالکیت فضای محازی زمین و احکام بهره برداری آن» در‌صدد پاسخگویی به این سؤال است که از نظر فقهی فضای فراتر از متعارف بدون هیچ محدودیتی تا«عنان‌السماء»متعلق به صاحب زمین است یا آنکه از مباحات و متعلق به عموم است یا جزو انفال به حساب می‌آید و در اختیار امام و دولت اسلامی است؟ 🔹این اثر ضمن بررسی مبانی، تبیین آثار و احکام متفاوت هر کدام از دیدگاه‌ها و بیان نظریه‌ای روشن توانسته است برای نخستین بار فضای محاذی زمین را به عنوان موضوع مستقل فقهی ساماندهی کند و در اختیار پژوهشگران حوزه فقه و حقوق قرار دهد. 🔹این کتاب به همت حجت الاسلام محمد حسن نجفی راد در گروه مسائل فقهی حقوقی پژوهشکده فقه و حقوق تهیه شده و از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قطع رقعی و در‌۲۶۱ صفحه به زیور طبع آراسته شده است. 🌐 yon.ir/Rj0KR 🆔 @vasael_ir
🔸براساس قرآن کمترین مسؤول، شدیدترین مجازات را دارد حجت الاسلام والمسلمین ، رئیس پژوهشکده مدیریت اسلامی دانشگاه قم در درس خارج فقه که از سوی دبیرخانه مفتاح برگزار شد، بیان داشت: 🔹اسلام به عنوان یک فرهنگ و ایدئولوژی قدرتمند و بی‌نظیر شناخته می‌شود به همین دلیل به طور طبیعی علوم اسلامی و انسانی در آن موضوعیت می‌یابد. 🔹تأثیر اسلام بر علوم صرفاً به عنوان مبانی این علوم نیست، بلکه خود اسلام وارد علوم شده و مسائلی را بررسی کرده و مصادیقی از علوم انسانی اسلامی را ارائه می‌دهد. 🔹منبع ویژه مدیریت اسلامی قصص قرآن کریم است، بنابراین می‌توان گفت هدف اولیه قصص قرآن تربیت مدیران و رهبران ارشد اسلامی است. 🆔 @vasael_ir
🔸ضرورت موضوع شناسی برای تشخیص فتاوا 🔹حجت الاسلام سید مهدی ، در نشست «نقد و بررسی فقهی بازاریابی شبکه ای» به بررسی فتوا‌های چندگانه مراجع تقلید درباره بازاریابی شبکه‌ای و مواجهه افراد مختلف درباره این فتوا‌ها پرداخت. 🔹مؤلف کتاب فقه و بازاریابی چند سطحی در نشست «نقد و بررسی فقهی بازاریابی شبکه ای» در بخشی از این نشست، گفت: اگر در بازاریابی شبکه ای اصالت الفساد، بطلان عقل، نفی سبییل و تضاد با سیره عقلا و شباهت داشتن به بخت و قمار صورت گیرد، این بازاریابی با اشکالات فقهی مواجه است. 🔹وی تصریح کرد: بازاریابی شبکه‌ای قرار است کالا را به مشتری بازاریاب تحویل دهد و تأمین مایحتاج مردم باشد و کالایی باید باشد که مردم آن را می‌خواهند و جزو نیاز‌های ضروری آن‌ها است که با آن مواجه هستندک ه. این شکل از بازاریابی محقق نشده است. 🌐 yon.ir/a298x 🆔 @vasael_ir
🔸بررسی سرشت قدرت بین‌المللی و گمانه‌زنی‌هایی درباره آینده کشورهای جهان 🔹برشی از کتاب «قدرت در عصر اطلاعات از واقع‌گرایی تا جهانی‌شدن» #پارا_کتاب 🆔 @vasael_ir
🔸نشست تخصصی| نقش اساسی تبیین مبانی سبک زندگی اسلامی برای رسیدن به تمدن حجت الاسلام ، مدیر طرح سراسری تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری: 🔹ما معتقدیم که اگر می‌خواهیم به تمدن برسیم سبک زندگی نقش اساسی دارد و در عین حال سبک زندگی بر محور و سبک زندگی بر محور مطرح است. 🔹در این صورت نیاز به اصلاحاتی است که اگر این قرار است دولت ساز و جامعه ساز باشد باید بر مدار ولایت باشد بدان معنا که از ظرفیت‌های ولایت به صورت عینی استفاده شود. 🔹فرآیند از مبانی شروع می‌شود بنابراین نیاز است تا برای این مبحث ابتدا به سراغ مبانی رفت و از طرفی باید توجه داشته باشیم که تنها مبانی فکری رهبر معظم انقلاب ما را به تمدن سازی می‌رساند. 🌐 yon.ir/eCror 🆔 @vasael_ir
🔸نشست تخصصی| بررسی و بازخوانی خدمات انقلاب در توسعه فقه 🔹برخی می‌گویند دستگاه فقاهت شیعه دچار جدی شده است که نیاز است تا روش‌ها اصلاح شود و در عین حال منابع نیازمند تکمیل و اصلاح است. 🔹از طرفی مهمترین رکن که دانش را با چالش‌ها مواجه می‌کند رکن مهم آن مبانی است که انقلاب اسلامی در توسعه مبانی فقه تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم داشته است که تأثیر مستقیم آن در ارائه و تبیین مشکلات است. انقلاب اسلامی زمینه را برای این امور فراهم کرد و مبانی فقه را به منظر آرای عمومی گذاشت. 🔹در تأثیر مستقیم در دستگاه فقه ایجاد پرسش‌ها و قلمرو‌های جدید برای فقه است که با انقلاب اسلامی این قلمرو‌های جدید فقه نیازمند به اصلاح و تکمیل است. 🔹سرفصل‌های جدیدی مانند فقه شهر و شهرنشینی، فقه اقتصاد، و فقه‌های مضاف مطرح می‌شوند که دستگاه فقاهتی با این موضوعات قبل از انقلاب مواجه نبوده است و به همین دلیل در آن زمان اشکالات و کاستی‌های آن روشن نبود. 🔹انقلاب اسلامی با طرح قلمرو‌های جدید و ارائه انتظار‌های نو از فقه، فقیهان را با ضرورت و لزوم بازخوانی مبانی مواجه کرد که ضرورت بازخوانی مبانی فقه سنتی خدمت مستقیم انقلاب اسلامی به فقه است. 🌐 yon.ir/ghmVW 🆔 @vasael_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیدا و پنهان قانون منع بکارگیری بازنشستگان 🔸 آیا لایحه تصویب شده بر مبنای پوپولیسم شکل گرفته است؟ 🆔 @vasael_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت الله اراکی: امروز پرچمدار بزرگ وحدت در جهان، جمهوری اسلامی به رهبری آیت الله خامنه‌ای است. 🆔 @vasael_ir
🔸کنترل فرزندان از سوی والدین با قواعد فقهی، حقوقی و اخلاقی سازگاری دارد حجت الاسلام والمسلمین در نشست «نقش خانواده در کنترل فرزندان در شبکه‌های اجتماعی»: 🔹در یک شرایط دموکراتیک، دولت و حکومت می‌توانند قوانینی را وضع کنند که مانع آزادی‌های دیگران نباشد، اما بر اساس ماده 29 می‌توان این قوانین را وضع کرد که والدین به لحاظ حقوقی، فقهی و اخلاقی می‌توانند فرزندان را کنترل کنند. 🔹به لحاظ سیاسی نیز به نفع هر دولت و حکومتی است که این امور را به خانواده‌ها واگذار کند، چراکه در صورت کنترل دولت، متهم به نقض حقوق بشر می‌شود. 🔹با واگذاری به خانواده‌ها اولا رضایت عمومی جلب می‌شود، ثانیا مبنای حقوقی، علمی، فرهنگی، اخلاقی و فلسفی مستحکمی دارد و عوارض سیاسی و فرهنگی هم ندارد. 🔹با وجود قوانین بین‌المللی مبتنی بر آزادی ارتباطات و امکان کنترل افراد به وسیله والدین، اگر این امر با تأمین زیرساخت‌ها به خانواده‌ها محول شود، می‌توان سلامت کودکان را تأمین کرد. 🌐 yon.ir/QeMTg 🆔 @vasael_ir
🔸تفاوت و شباهت دیدگاه علامه با اشاعره در مسأله عدالت حجت الاسلام در نشست تخصصی «تحلیل و بررسی نظریه عدالت علامه طباطبایی»: 🔹در مرحله اول علامه طباطبایی استدلال اشاعره را می پذیرد و با آنها همراهی می کند ولی مرحله دومی وجود دارد که نتایج متفاوت می شود. 🔹مرحله دوم را علامه به این صورت مشخص می کند که علامه تصرفات تکوینی حق تعالی را مرزبندی نمی کند و هیچ کاری را در دایره اراده تکوینی خداوند ممنوع و محذور نمی شمارد در دایره تشریع هم همین طور است. 🔹ایشان می فرماید هر دستوری را که خداوند نسبت به ما صادر می کند حق اوست چون ما مملوک او هستیم و او می تواند هم تصرف تکوینی کند و هم تصرف تشریعی، له الخلق و له الامر. 🔹خداوند در بحث خلقت هیچ محدودیتی ندارد در بحث شریعت هم محدودیتی ندارد. خداوند می تواند به ما دستور بدهد و می تواند با شخصی که کار پسندیده ای انجام داده است مثل یک انسان گناهکار برخورد کند و او را عذاب و کیفر بدهد و این منافاتی با عدالت خداوند ندارد. 🌐 yon.ir/Otihy 🆔 @vasael_ir
📸 #اطلاع_نگاشت | چگونه لبخند طبیعی بسازیم؟ 🔸رهبر معظم انقلاب در مورد برنامه‌سازی #طنز در جمهوری اسلامی قواعد و جهت‌گیری‌هایی بیان داشته‌اند که در این اطلاع‌نگاشت به مرور به آنها پرداخته می شود. 🆔 @vasael_ir
🔸روابط خارجی در نظام سیاسی اسلام حجت الاسلام والمسلمین ، در درس خارج فقه که از سوی دبیرخانه مفتاح برگزار گردید، مطرح کرد: 🔹وجود سلطه و قدرت سیاسیِ در اختیار مسلمین از اجزاء رکنيه «دار الاسلام» به مفهوم سیاسی-حقوقی آن است که لا یختلف و لایتخلّف؛ نسمه و امور دیگر در مرتبۀ بعد قرار دارند. 🔹به قرینۀ مقابله، «دار الکفر» جایی است که سلطۀ سیاسی و قدرت در اختیار مسلمین نیست، هرچند عده‌ای از مسلمین در آنجا حضور داشته و یا پاره‌ای از قوانین حقوقی علی سبیل الاتّفاق با شریعت اسلامی همسو باشند. 🔹بنا به آنچه از ادلّه استفاده می‌شود و از کلمات برخی بزرگان نیز قابل اصطیاد است، «دار الکفر» نسبت به «دار الحرب» اعمّ مطلق است. شرط مقوّم «دار الحرب» این است که بخشی از «دار الکفر» باشد. 🆔 @vasael_ir
🔸یادداشت| ضرورت توجه به تربیت جنسی و تفاوت آن با آموزش جنسی موجود در غرب 🔹یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دیدگاه اسلام و غرب در زمینه آموزش جنسی، توجه به رویکرد تربیتی در این آموزش‌هاست و به همین دلیل صاحب نظران اسلامی به تربیت جنسی بیش از آموزش جنسی توجه کرده‌اند. 🔹تربیت به مجموعه تدابیر و روش‌هایی گفته می‌شود که برای به فعلیت درآوردن ابعاد گوناگون انسان به کار گرفته می‌شود. افزون بر این، شکوفا کردن ابعاد انسان نمی‌تواند دفعی باشد و باید به تدریج انجام پذیرد. 🔹به نظر می‌رسد تعریف زیر کامل و جامع باشد: «تربیت یعنی فراهم نمودن زمینه‌ها و عوامل به فعلیت رساندن یا شکوفا کردن استعدادهای شخصی انسان در جهت رشد و تکامل اختیاری او به سوی هدف‌های مطلوب و بر اساس برنامه‌های منسجم». 🔹تربیت جنسی، تنها آموزش جنسی یا انتقال دانستنی‌های جنسی یا پروردن و اوج دادن غریزه جنسی نیست. پس نمی‌توان تربیت جنسی را تنها به انتقال اطلاعات و آگاهی‌ها در ساحت مسائل جنسی یا فراهم آوردن زمینه رشد غریزه جنسی تعریف کرد، بلکه مقصود از تربیت جنسی، تربیت بر محور اخلاق جنسی است. 🔹آموزش جنسی، عبارت است از تدریس در مورد کالبد شناسی و فیزیولوزی جنسیت و دادن اطلاعات پایه پزشکی در مورد جلوگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی، توالد و مراقبت از کودک و بحث در مورد موضوعات عاطفی و اخلاقی در روابط بین اشخاص. 🔹آموزش جنسی در جوامع سکولار با جوامع مذهبی، چه در هدف آموزش چه در مضمون و محتوای آموزش و چه در نحوه آموزش تفاوت زیادی دارد. 📝 محرم آتش افروز 🌐 yon.ir/7k9GV 🆔 @vasael_ir
🔸 برنامه دروس #اخلاق #مراجع و #علما در #حوزه علمیه قم 🔹برنامه دروس اخلاق به صورت هفتگی با ارائه شماری از مراجع و علما و با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار می شود. 🆔 @vasael_ir
🔸دوره جامع تربیت پژوهشگر #تاریخ_اسلام 🔸ارسال نام، مدرک تحصیلی، نام‌حوزه یا دانشگاه به سامانه: #5000283716 ویا آی دی: @elmotamadon 🔹مکان: تهران،تقاطع حافظ طالقانی 🆔 @vasael_ir
🔸مروری بر تحولات فقهی پس از انقلاب اسلامی حجت الاسلام علی ، پژوهشگر علوم اسلامی در نشست«تأثیر انقلاب اسلامی در توسعه فقه‌های مضاف»: 🔹اگر بخواهیم یک نگاه امتداد یافته از انقلاب اسلامی ترسیم کنیم بهترین روش، تحلیل گفتمانی به انقلاب اسلامی است و اینجا پاسخ به این پرسش می تواند راهگشا باشد که چه اتفاقی بر سر فقه با انقلاب اسلامی آمده است؟ 🔹بعد از انقلاب اسلامی فقه در یک مواجه ای قرار گرفت که در طول تاریخ فقه کمتر اینگونه مواجه را داشته است و آن مواجه فقه با امر حکومت، سیاست و حکمرانی و یک دست از مسائل پیچیده، گسترده، پر دامنه و متنوع است. 🔹فقه خودش را به دلیل اهداف انقلاب و حکومت اسلامی که همان عمل به قانون اسلامی و تشکیل جامعه اسلامی است که در طول تاریخ فقه بی نظیر است، پاسخگو می داند. 🔹اگرچه دو حکومت مقتدر شیعه در آل بویه و صفویه وجود داشته است اما در هر دو دولت فقه به عنوان یک بستر و تسهیل کننده عمل می کند اما بعد از انقلاب فقه به عنوان یک دانش حکمروایی و حکمرانی است. 🔹دانش فقه در میان حکمرانی و مدیریت کلان جامعه و کشور قرار می گیرد و به همین دلیل رویدادها و تحولاتی نسبت به فقه بعد از انقلاب صورت گرفت که از این نگاه نشأت می گیرد. 🌐 yon.ir/Eqebp 🆔 @vasael_ir
🔸رابطه کسب حلال و استجابت دعا #عکس_نوشت 🆔 @vasael_ir
🔸 | ظرفيت‌های رسانه در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی 🔹آنچه در تعلیم و تربیت در مرتبه اول از اهمیت قرار دارد، تلاش برای ساختن انسان‌هایی تلاشگر بر مبنای ارزش‌ها و باورهای اسلامی است. بدین منظور رسانه ملی موظف به تقویت سه جنبه بینشی، گرایشی و رفتاری جامعه اسلامی است. 🔹 باید در جنبه بینشی به آموزش ارزش‌های اسلامی بپردازد و در جنبه گرایشی این باور که افراد توانایی انجام کارهای مولد را دارند، تقویت نماید. 🔹گذشته از تغییر در بینش و گرایش افراد، باید مورد نیاز را نیز به افراد آموزش داد، تا تغییرات متناسب با بینش‌ها و نگرش‌ها در حوزه سبک زندگی اقتصادی نمایان شود. 🔹رسانه ملی با ترویج اقتصاد مقاومتی سبب تغییر در بینش افراد می‌شود. تغییر بینش در جنبه عمومی نیز به تغییر در نگرش و در نتیجه به تغییر در افراد متناسب با اقتصاد مقاومتی منجر می‌شود. 🔹این برنامه در صورتي معني‌دارتر و مؤثر خواهد بود كه و مستمر باشد، مبتني بر پژوهش‌هاي شناخته شده‌اي باشد كه معتبر و متناسب هستند، نتايج آن طي زمان با استفاده از آزمودني‌ها، مورد آزمون و قرار گيرد. 📝 امید‌ایزانلو 🌐 yon.ir/fyS3Q 🆔 @vasael_ir
🔸«کارکرد‌ها و کژکارکرد‌های طنز در رسانه» بررسی شد 🔹حجت‌الاسلام ، در پیش‌نشست همایش علمی پژوهشی «اخلاق و رسانه» که به وسیله مرکز«کارکرد‌ها و کژکارکرد‌های طنز در رسانه» بررسی شد پژوهش‌های اسلامی برگزار می‌شود مقاله خود با عنوان «کارکردها و کژکارکردهای طنز در رسانه» را ارائه داد. 🔹 _خبرگزاری_رسا، در این نشست که در سالن جلسات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما برگزار شد، با تأکید بر موارد استثناء از در نظریات کارکردی رسانه گفت: نقش کنترل و نظارت، نقش همبستگی اجتماعی و نقش انتقال میراث اجتماعی و فرهنگی سه نقشی است که علاوه بر کارکرد اصلی سرگرمی، می‌توانیم برای قائل باشیم. 🔹وی با بیان تفاوت‌های طنز و تمسخر ابراز داشت: در مواردی از تمسخر به عنوان موارد شمرده شده است که این موارد دارای کارکردهای مثبت است؛ یعنی اگر طنز وارد این موارد استثنای از حرمت و تمسخر شود می‌تواند کارکردهای مثبت خود را داشته باشد. 🌐 yon.ir/LlZZk 🆔 @vasael_ir
🔸نشست تخصصی فرهنگ و انقلاب اسلامی؛ رویش ها و دستاوردها 🆔 @vasael_ir
🔸فقدان نگاه‌های جدید روشی در پردازش مسائل فقهی حجت الاسلام در نشست «تأثیر انقلاب اسلامی در توسعه فقه های مضاف»: 🔹متأسفانه حوزه های علمیه تحولات روشی را در خودش نمی بیند اگرچه در این ده سال اخیر نگاه های جدید روشی به روش های سنتی در استنباط در اصول جواهری اضافه شده است اما ما شاهد این امر هستیم که کمتر در پژوهش های فقهی این امر اتفاق می افتد. 🔹فقها به لحاظ روشی تفاوتی بین پردازش عرصه های هنری مثل سینما، تئاتر و مجسمه سازی با خمس، زکات و حج قائل نمی شود و اکثرا با همان روشی که مربوط به عبادت، صلاة، حج و اعتکاف است به موضوع نمایش چهره ائمه(ع) در فیلم های سینمایی می پردازند. 🔹آیا این روش های سنتی هنوز قابل دفاع هستند و این روش های سنتی که مراجعه به اصول عملیه است، این روش ها پاسخگوی این عرصه های جدید هستند؟ 🔹روش های میان رشته ای و استنباطی و روش های سیستمی و روش های نواندیشان مثل روش های مقاصدی و نگاه های ملاکی به منابع می تواند پاسخگوی امروز باشد و برخی در موضوعات جدید از نگاه ملاکی دفاع می کنند با نگاه ملاکی چطور می توان به روایات مراجعه کرد؟ 🔹طبیعتا عناوینی همچون آپارتمان نشینی، برج سازی و غیره در روایات نداریم. برخی فقها می گویند که ما باید ملاک های احکام را کشف کنیم و در نگاه های غیرعبادی باید نگاه ملاکی داشته باشیم؛ شهید صدر از جمله طرفداران این روش است. این نگاه تأثیر شگرفی به لحاظ مباحث روشی و استنباطی دارد. 🌐 yon.ir/Dh81y 🆔 @vasael_ir
🔸چرایی احکام حکومتی از منظر سیاسی 🔹برشی از کتاب «احکام حکومتی چرایی، چیستی و چگونگی» اثر اسماعیل پرور #پارا_کتاب 🆔 @vasael_ir
🔸گزارش| نگاه ظاهری به مسائل؛ مهم‌ترین آسیب در رویارویی فقه با مدرنیته هادی مشکی در نشست «مبانی علوم انسانی مدرن و ضرورت تولید علم دینی»: 🔹امام(ره) اسم دانشگاه اسلامی و علم اسلامی را انقلاب فرهنگی نامگذاری کردند و متوجه این موضوع بودند که بین علم و فرهنگ رابطه مستقیمی برقرار است که اگر علم ما دینی نشود فرهنگ جامعه هم دینی نخواهد شد و این خطری بود که امام(ره) از اوایل انقلاب متوجه این امر شدند و می دانستند چه چیزی انقلاب ما را تهدید خواهد کرد چراکه علم سکولار انقلاب ما را تهدید می‌کند. 🔹علم یکی از مؤلفه‌های تمدن است که می‌تواند از این فرهنگ و ارزش‌ها تأثیر بگیرد و یا اثر بگذارد. علم ابزار را تولید می‌کند و تمدن ارتباط با تفکر و جهان بینی دارد. 🔹در واقع فکر و جهان بینی تمدن ایجاد می‌کند و جهان بینی را تبدیل به علم و ارزش و ابزار می‌کند و خروجی این جریان انسان با اعتقادات و رفتار‌های خاص است. 🔹ما در جوامع امروز به این مسئله توجه نداریم که مگر می‌شود علم طبیعی مانند فیزیک و شیمی فرآورده سکولاری شود و مشکل اصلی ما در نحوه شناختن مواد خام است. 🔹تقسیم بندی علم دینی و سکولار براساس جهان بینی می‌تواند صورت بگیرد که به منبع و موضوع کاری ندارد. ادامه این گزارش را در پیوند زیر بخوانید: 🌐 yon.ir/VSpw3 🆔 @vasael_ir