eitaa logo
یادداشت های طلبگی
1.1هزار دنبال‌کننده
37 عکس
1 ویدیو
122 فایل
کانالی برای اشتراک گذاری یادداشتها و فیشهای تبلیغی، فقهی، اصولی، رجالی و ... . سید محمد رضا واعظی راه ارتباطی @smr_vaezi http://yaddashthayetalabegi.blog.ir @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">rezaqqaa@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
💐 بدان، در لغت عبارت است از زمينى كه در آن اشجار بسيار است به طورى كه زمين را به سايه خود مى‏پوشاند. در اصطلاح علماى ظاهر جنت عبارت است از مقامات منزهه و مواطن محبوبه‏اى از دار آخرت و آن و افعال است و عارفان را غير آنها بهشتهاى ديگر است و آن است، يعنى اتصاف به صفات ارباب كمال و تخلق به اخلاق ذى الجلال و اين بهشت را مراتبى است چنانكه اولى را مراتب است و عارفان را است كه ظهور ربّ هر يك از آنهاست و استتار آنهاست در اربابشان. اين جنات سه‏ گانه براى عبد است با اختلاف مراتبشان. 📚 علامه حسن زاده آملی به نقل از قیصری، ممد الهمم، ص۲۰۱ 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
با عرض پوزش به دلیل عدم امکان دانلود برخی از فایلهای بارگذاری شده در این کانال، امکان دانلود بسیاری از فایلها در وبلاگ جدید یادداشتهای طلبگی فراهم شده است. http://yaddashthayetalabegi.blog.ir/
✅ انواع تواتر 🔹 تواتر لفظی: وقتی عین لفظ، متواتر نقل شده باشد، مثل حدیث ثقلین. 🔸 تواتر معنوی: وقتی روایات متعدد با الفاظ مختلف نقل شده اند، اما مضمون واحدی را افاده می کنند. آن مضمون متواتر معنوی است، مثل شجاعت امیرالمؤمنین علی ع که از روایات جنگ خیبر، خندق، خوابیدن حضرت در بستر رسول خدا ص در لیله المبیت و... استفاده می شود. 🔹 تواتر اجمالی: وقتی الفاظ و مضامین روایات مختلفند اما دارای قدر متیقنی هستند که آن قدرمتیقن متواتر است، مثل روایاتی که دال بر حجیت روایت امامی یا راویت ثقه یا روایت عادل هستند که قدر متیقن آنها حجیت روایت امامی عادل است. 🖋 تهیه شده توسط یکی از اساتید ارجمند با تشکر از ایشان 💐
⚫️ سلام الله علیها ✅ عَنْ أَبِي ذَرٍّ رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ: رَأَيْتُ سَلْمَانَ وَ بِلَالًا يُقْبِلَانِ إِلَى النَّبِيِّ ص ... . ✔️ فَقَالَ لَهُ سَلْمَانُ يَا مَوْلَايَ سَأَلْتُكَ بِاللَّهِ إِلَّا أَخْبَرْتَنِي ‏ فاطِمَةَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ. ✔️ قَالَ فَأَقْبَلَ النَّبِيُّ ص ضَاحِكاً مُسْتَبْشِراً ثُمَّ قَالَ وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ إِنَّهَا الْجَارِيَةُ الَّتِي تَجُوزُ فِي عَرْصَةِ الْقِيَامَةِ عَلَى نَاقَةٍ رَأْسُهَا مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَ عَيْنَاهَا مِنْ نُورِ اللَّهِ وَ خِطَامُهَا مِنْ جَلَالِ اللَّهِ وَ عُنُقُهَا مِنْ بَهَاءِ اللَّهِ وَ سَنَامُهَا مِنْ رِضْوَانِ اللَّهِ وَ ذَنَبُهَا مِنْ قُدْسِ اللَّهِ وَ قَوَائِمُهَا مِنْ مَجْدِ اللَّهِ إِنْ مَشَتْ سَبَّحَتْ وَ إِنْ رَغَتْ‏ قَدَّسَتْ ... . ✔️ جَبْرَئِيلُ عَنْ يَمِينِهَا وَ مِيكَائِيلُ عَنْ شِمَالِهَا وَ أَمَامَهَا وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ وَرَاءَهَا وَ اللَّهُ يَكْلَؤُهَا وَ يَحْفَظُهَا فَيَجُوزُونَ فِي عَرْصَةِ الْقِيَامَةِ. ✔️ فَإِذَا النِّدَاءُ مِنْ قِبَلِ اللَّهِ جَلَّ جَلَالُهُ مَعَاشِرَ الْخَلَائِقِ أَبْصَارَكُمْ وَ نَكِّسُوا رُءُوسَكُمْ هَذِهِ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ نَبِيِّكُمْ زَوْجَةُ عَلِيٍّ إِمَامِكُمْ أُمِّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ فَتَجُوزُ الصِّرَاطَ وَ عَلَيْهَا رَيْطَتَانِ‏ بَيْضَاوَتَانِ .... . ✔️ قَالَ فَيُوحِي اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهَا يَا فَاطِمَةُ أُعْطِكِ وَ تَمَنِّي عَلَيَّ أُرْضِكِ فَتَقُولُ إِلَهِي أَنْتَ‏ الْمُنَى‏ وَ فَوْقَ‏ الْمُنَى‏ أَسْأَلُكَ أَنْ لَاتُعَذِّبَ وَ بِالنَّارِ فَيُوحِي اللَّهُ إِلَيْهَا يَا فَاطِمَةُ وَ عِزَّتِي وَ جَلَالِي وَ ارْتِفَاعِ مَكَانِي لَقَدْ آلَيْتُ عَلَى نَفْسِي مِنْ قَبْلِ أَنْ أَخْلُقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ بِأَلْفَيْ عَامٍ أَنْ لَا أُعَذِّبَ مُحِبِّيكَ وَ مُحِبِّي عِتْرَتِكَ بِالنَّارِ. 📚 تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة، ص: ۴۷۲ علیهم الصلاه و السلام 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
کارگاه رجال 16.mp3
19.39M
📝 🗓 جلسه شانزدهم 🏢 موسسه مصباح الهدی ع 🌨 زمستان ۱۳۹۹ سید محمد رضا واعظی 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
✅ فرق اتفاق و اجماع 🔹 اتفاق یعنی کل فقها نظر واحدی دارند. بنابراین تحصیل اتفاق به تحصیل نظر موافق همه علماست. 🔸 اجماع اصطلاحی است که طبق نظر هر یک از فقها، می تواند معنای خاصی داشته باشد (اجماع دخولی، لطفی، حدسی و ...) . مثلا برخی از متاخرین کشف قول معصوم ع را اجماع می دانند هر چند برخی فقها چنین نظری نداشته باشند. بنابراین وجود مخالف می تواند منافاتی با ادعای اجماع نداشته باشد. ✅ فرق صحیحه، موثقه و حسنه 🔹 صحیحه روایتی است که تمام راویان واقع شده در سند، شیعه دوازده امامی و ثقه (راستگو و ضابط) هستند. 🔸 موثقه روایتی است که حداقل یکی از راویان واقع شده در سند، غیر امامی (سنی یا شیعه غیر دوازده امامی)، ولی ثقه باشد. 🔹حسنه روایتی است که تمام راویان آن شیعه دوازده امامی هستند و حداقل یکی از آنها توثیق نشده ولی مدح شده باشد. 🖋تهیه شده توسط یکی از اساتید ارجمند با تشکر از ایشان💐
💐 ۲ اهمیت تفکر در هدایت انسان روشن شد. اشاره شد که تفکر در صفات باری تعالی، صفات وجودات مقدس معصومین -علیهم الصلاه و السلام-، تفکّر در قیامت، تفکر در نعمتهای الهی و هدف خلقت می تواند در نفس انسان تاثیرات مثبتی داشته باشد. همچنین و مقایسه آن با و توجّه به تفاوت های بسیار آن دو می تواند سبب تنبه انسان شود. 🔆 در سوره مبارکه بقره، آیه شریفه ۲۱۹ و ۲۲۰ آمده است : «كَذلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآياتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ (۲۱۹) فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ». که ظاهرا مراد تفکّر درباره دنیا و آخرت است. در مقایسه دنیا و آخرت به این امور باید توجه کرد : 1⃣ دنیا محدود و آخرت بی نهایت است. 🔆 سوره مبارکه اعلی : «بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا (۱۶) وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقى‏ (۱۷)». دنیا شاید به ۱۰۰ سال برسد؛ در حالی که آخرت بی نهایت است. صد سال در مقابل بی نهایت، در حکم صفر است. به فرموده مرحوم علامه مصباح یزدی اگر کسی تمام عمر خود عدد ۹ کنار هم بنویسد و سعی کند بزرگترین عدد ممکن را تولید کند، باز هم طول آخرت را محاسبه نکرده است. عددی که نوشته است در برابر طول آخرت که بی نهایت است، چیزی به حساب نمی آید. 2⃣ توام بودن لذات دنیایی با مرارت و سختی، در حالی که آخرت لذت محض است. برای رسیدن به لذت غذا باید زحمت کشید، کار کرد، حرص خورد و ... . مریضی و مشکلات و بلاها هم با دنیا شده است. لذت مسافرت نیاز به جمع کردن وسایل و طی مسیر و ... . 🔆 در سوره مبارکه حجر، آیه شریفه ۴۸ آمده است : «لَا يَمَسُّهُمْ فِيهَا نَصَبٌ وَ مَا هُم مِّنهْا بِمُخْرَجِينَ». (ترجمه : هيچ خستگى و سختی در آنجا به آنها نمى‏رسد، و هيچ گاه از آن اخراج نمى‏گردند). تفکر در این امور انسان را از دنیا و حبّ آن جدا می کند و از رهایی می بخشد. 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
کارگاه رجال 17.mp3
21.82M
📝 🗓 جلسه هفدهم 🏢 موسسه مصباح الهدی ع 🌨 زمستان ۱۳۹۹ سید محمد رضا واعظی 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
💐 آنقدر بین آخرت و دنیا در «خوشبختی و لذت» و «بدبختی و درد» تفاوت بسیار زیاد است که ترجیح دنیا بر آخرت خیلی کار سفیهانه ای است. هر که انسان برای دنیا کاری انجام بدهد، کار سفیهانه ای مرتکب شده است و به خودش ظلم کرده است. دنیا به تعبیر خداوند -تبارک و تعالی- در قرآن کریم و است که انسانها را به خود مشغول می کند و از امر مهم آخرت باز می دارد. 🔆 سوره مبارکه آل‏ عمران، آیه شریفه ۱۸۵ : «... وَ مَا الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ مَتاعُ الْغُرُورِ». (زندگی دنیا فقط کالای فریب دهنده است). 🔆 سوره مبارکه عنكبوت، آیه شریفه ۶۴ : «وَ ما هذِهِ الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ...». (زندگى دنيا تنها سرگرمی غفلت زا و بازیچه است ...‏). خداوند -تبارک و تعالی- در قرآن بسیار تاکید کرده است که مبادا زیبایی ظاهری دنیای فانی و زودگذر شما را فریب دهد و از آخرت غافل کند. 🔆 در مقابل در قرآن در مورد آخرت آمده است : «وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ لَوْ كانُوا يَعْلَمُون» (سوره مبارکه عنکبوت، آیه شریفه ۶۴). با سه تاکید «ان» و ضمیر فصل «هی» و «ال برای خبر» بیان می کند که زندگی حقیقی در جهان آخرت است. 🔆 همچنین در سوره مبارکه فجر، آیه شریفه ۲۴ آمده است : «يَقُولُ يا لَيْتَني‏ قَدَّمْتُ لِحَياتي». گویا زندگی دنیا در مقایسه با زندگی آخرت اصلا حیات و زندگی نبوده است. حیف انسان که عمر و وقت خود را برای دنیا هدر بدهد. ما یکبار بیشتر عمر نمی کنیم و فقط یکبار فرصت داریم تا آخرت خود را بسازیم، یکبار فرصت داریم تا محبوب خدا و اهل بیت ع بشویم. و این یکبار فرصت هر لحظه ممکن است به پایان برسد و مرگ ما فرابرسد. به فرموده مرحوم ملکی تبریزی، باید دوام فکر نسبت به این امور داشت، تا اصلاح نفس حاصل شود. 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
فرا رسیدن سالروز ورود پر خیر و برکت _قدس الله نفسه الزکیه_ و فرا رسیدن ایام الله را تبریک عرض می گویم. ان شا الله خداوند منان توفیق عمل به وظایفمان در قبال انقلاب اسلامی را به ما عنایت کند.
کارگاه رجال 18.mp3
20.78M
📝 🗓 جلسه هجدهم 🏢 موسسه مصباح الهدی ع 🌨 زمستان ۱۳۹۹ سید محمد رضا واعظی 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
💐 سلام الله علیها 📚 معانی الاخبار، ص۳۹۶ : عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ خُلِقَ نُورُ فَاطِمَةَ ع قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ الْأَرْضَ وَ السَّمَاءَ ... قَالُوا يَا نَبِيَّ اللَّهِ فَمَا كَانَ طَعَامُهَا قَالَ التَّسْبِيحُ‏ وَ التَّقْدِيسُ‏ وَ التَّهْلِيلُ‏ وَ التَّحْمِيدُ. ✅ تسبیح و تقدیس الهی، تنزیه خداوند است. (البته در مورد تفاوتهای این دو بحثهایی بین علماء مطرح است). تهلیل الهی مفاد «لا اله الا الله» است و تحمید الهی مفاد «الحمدلله». ✅ حقایق و معارف این اذکار غذای جسمانی نیستند، بلکه غذای روح انسان هستند. بیان این حقیقت که این معارف غذای -سلام الله علیها- بوده است، شاید اشاره به این نکته باشد که اگر مواد غذایی با پوست و خون انسان عجین می شوند، حقیقت روحانی حضرت زهرای مرضیه -سلام الله علیها- نیز با این معارف و حقایق عجین است. در دعای ندبه نیز شبیه این تعبیر در مورد وجود مقدس نبی اکرم -ص- و حضرت امیر -ع- ذکر شده است «و الایمان مخالط لحمک و دمک کما خالط لحمی و دمی». علیهم الصلاه و السلام 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
کارگاه رجال 19.mp3
19.95M
📝 🗓 جلسه نوزدهم 🏢 موسسه مصباح الهدی ع 🌨 زمستان ۱۳۹۹ سید محمد رضا واعظی 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
💐 ، مقدّمه ظهور است. ✅ انقلاب اسلامی در زمانی که بی دینی در جهان بیداد می کرد، عطر خوش حضور اسلام ناب محمّدی ص در فضای اجتماعی-سیاسی را به مشام جهانیان رساند و چشمان بشریّت را به موفقیّت ع در رساندن بشریّت به سعادت دنیا و آخرت دوخت. این موفقیّت پایانی بر تمدّن منحوس غرب خواهد بود و اندیشه ها و دلها را برای ظهور حضرت ولیّ عصر -عج- آماده خواهد کرد، ان شاء الله. 🔆 امام راحل(ره) : «گویی جهان مهیا می‌شود برای طلوع آفتاب ولایت از افق مکه معظمه و کعبه آمال محرومان و حکومت مستضعفان». (صحیفه امام، ج۱۷، ص۴۸۰) شهید مرتضی آوینی : عصر توبه انسان در حیثیت کلی وجود آغاز گشته و او می رود تا خود را باز یابد. ...... بار دیگر انسان از زمین و قفس خویش روی گردانیده و به عالم معنا و آسمان توجّه یافته و عصر دیگری آغاز شده است. 🌺یوم الله ۲۲ بهمن مبارک🌺 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
💐 ✅ از خوف و رجا تا خوشبختی پس از ايمان، خوف و رجاء اصل هر خيرى است و مؤمن ميبايست كه پيوسته به اين دو صفت متصف باشد؛ زيرا مراد هر كسى در اين دنيا دستيابى به است، و كدامين سعادت نزد مؤمن، مثل و انس با او است، و اين جز بتحصيل او حاصل نشود، و تحصيل محبت او جز پس از نصيب انسان نگردد و معرفت جز به بدست نيايد و دوام فكر غالبا جز با و ياد خدا حاصل نمى‌شود، و ذكر و فكر جز بدور ساختن خويش از و قطع الفت و دوستى شهوات و خواسته‌هاى نفسانى فراهم نشود، و اين جز با كندن محبت دنيا و خواسته‌هاى دنيائى از دل بدست نمى‌آيد، و بركندن ريشه‌هاى محبت دنيا و شهوات آن، جز به در مقابل آنها حاصل نميشود و صبر هم جز با تحقق نمى‌پذيرد. 📚 اسرار الصلوه، ملکی تبریزی (ترجمه رجب زاده)، ص۱۹۹ 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
🌺 🔆 امام صادق -علیه الصلاه و السلام- : ✅َ مَثَلُ الْمُشْتَاقِ مَثَلُ الْغَرِيقِ لَيْسَ لَهُ هِمَّةٌ إِلَّا خَلَاصُهُ وَ قَدْ نَسِيَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ دُونَه‏. ترجمه : مثال [خداوند] مثال شخصی است که در حال غرق شدن است و تمام همّ و غمش نجات یافتن و هر چیزی غیر آن را کرده است. 📚 مصباح الشریعه، ص۱۹۷ 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
سه راه برای ارتقاء معرفت اهل بیت ع.mp3
2.46M
✅ سه راه برای ارتقای شناخت ذوات مقدس معصومین _علیهم الصلاه و السلام_ علیهم الصلاه و السلام 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
کارگاه رجال 20.mp3
20.67M
📝 🗓 جلسه بیستم 🏢 موسسه مصباح الهدی ع 🌨 زمستان ۱۳۹۹ سید محمد رضا واعظی 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
علیه الصلاه و السلام 🔆 سوره مبارکه یس، آیه شریفه ۱۲ : «وَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ أَحْصَيْناهُ في‏ إِمامٍ مُبين‏». 1⃣ در امالی مرحوم صدوق، ص۱۷۰ از وجود مقدس نبی اکرم ص نقل شده است که مراد از «امام مبین» وجود نازنین « ع» است. 2⃣ مراد از «کلّ شیء» : 1) علم. هر علمی نزد امیر المومنین ع است. 2) هر چیزی. «کل شیء» عمومیت دارد. شیء مساوق وجود و کمال است. با قبول روایت تفسیری و عمومیت «شیء» مراد آیه شریفه این خواهد بود که «همه کمالات را در وجود مقدس امیرالمومنین ع جمع کردیم». علیهم السلام 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
🌺 عَنْ زُرَارَةَ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ ع ... قَالَ إِنَّهُ لَيْسَ أَحَدٌ عِنْدَهُ عِلْمُ شَيْ‏ءٍ إِلَّا خَرَجَ مِنْ عِنْدِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع ... . امام باقر -علیه الصلاه و السلام- فرمودند : «نزد هیچ کسی هیچ علمی نیست، مگر این که از حضرت -علیه الصلاه و السلام- صادر شده است. 📚 کافی، ج۱، ص۳۹۹، ح۲ علیهم الصلاه و السلام 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
مساله شناسی. مکاسب. شرط اول از شروط صحت شرط.mp3
2.43M
🎙 فایل صوتی تحلیل روش مرحوم شیخ اعظم در مرحله ، شروط صحت شرط، شرط اول، مقدور مکلف بودن مرحوم شیخ برای درک عمیق مساله به این نکات توجه داشته اند : 1⃣ کشف مراد علماء از مساله ای که مطرح کرده اند. 2⃣ معنای متقابل و متضاد آنچه در مساله ذکر شده است. 3⃣ اقسام موضوع و قیود ذکر شده در مساله. 4⃣ احتمالات متصور برای مراد از مساله. 5⃣ قرائنی که می تواند کاشف مراد علماء باشد مثل : ۱/ مساله مورد ابتلاء و عمل عقلاء باشد. ۲/ با شروط و مسائل دیگری که مطرح کرده اند، متفاوت شود. ۳/ با مثالهایی که زده اند همخوانی داشته باشد. 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
کارگاه رجال 21.mp3
17.74M
📝 🗓 جلسه بیست و یکم 🏢 موسسه مصباح الهدی ع 🌨 زمستان ۱۳۹۹ سید محمد رضا واعظی 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
💐 ✅ "دنیای مذموم و دنیای ممدوح" 🔆 حضرت امیر -علیه الصلاه و السلام- در خطبه ۱۳۳ نهج البلاغه می فرمایند : «الْبَصِيرُ مِنْهَا [الدنیا] مُتَزَوِّدٌ وَ الْأَعْمَى لَهَا مُتَزَوِّد». کسی که اهل بصیرت و فهم باشد، از دنیا توشه بر می دارد و کسی که کوردل باشد و حقیقت را درک نکند، برای دنیا توشه بر می دارد. همچنین در خطبه ۸۲ نهج البلاغه فرموده اند : «مَنْ‏ أَبْصَرَ بِهَا بَصَّرَتْهُ‏ وَ مَنْ أَبْصَرَ إِلَيْهَا أَعْمَتْه‏» 1⃣ مَنْ أَبْصَرَ إِلَيْهَا أَعْمَتْه : نگاه به خود دنیا و توجه به دنیا بما هی هی. (نگاه استقلالی). اگر هدف و غایت و انگیزه رسیدن به دنیا، مادیات دنیایی و لذات مادی باشد، مورد مذمت است. همین دنیاست که حضرت امیر ع در مورد آن می فرماید «وَ اللَّهِ لَدُنْيَاكُمْ هَذِهِ أَهْوَنُ‏ فِي‏ عَيْنِي‏ مِنْ‏ عِرَاقِ‏ [استخوان‏] خِنْزِيرٍ فِي يَدِ مَجْذُوم». (نهج البلاغه، کلمات قصار، ش۲۳۶). 2⃣ مَنْ‏ أَبْصَرَ بِهَا بَصَّرَتْهُ‏ : نگاه ابزاری به دنیا برای رسیدن به قرب الهی و رضایت ذوات مقدس معصومین -علیهم الصلاه و السلام-. دنیا هدف نیست، وسیله است برای رسیدن به حیات اصلی و جایگاه ابدی. این دنیا ممدوح است. در نهج البلاغه، شماره ۱۳۱ کلمات قصار چنین آمده است : «إِنَّ الدُّنْيَا دَارُ صِدْقٍ‏ لِمَنْ‏ صَدَقَهَا وَ دَارُ عَافِيَةٍ لِمَنْ فَهِمَ عَنْهَا وَ دَارُ غِنًى لِمَنْ تَزَوَّدَ مِنْهَا وَ دَارُ مَوْعِظَةٍ لِمَنِ اتَّعَظَ بِهَا مَسْجِدُ أَحِبَّاءِ اللَّهِ وَ مُصَلَّى مَلَائِكَةِ اللَّهِ وَ مَهْبِطُ وَحْيِ اللَّهِ وَ مَتْجَرُ أَوْلِيَاءِ اللَّهِ اكْتَسَبُوا فِيهَا الرَّحْمَةَ وَ رَبِحُوا فِيهَا الْجَنَّةَ ...». 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
کارگاه رجال 22.mp3
19.52M
📝 🗓 جلسه بیست و دوم 🏢 موسسه مصباح الهدی ع 🌨 زمستان ۱۳۹۹ سید محمد رضا واعظی 🆔https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi