eitaa logo
یادداشت های طلبگی
1.1هزار دنبال‌کننده
37 عکس
1 ویدیو
123 فایل
کانالی برای اشتراک گذاری یادداشتها و فیشهای تبلیغی، فقهی، اصولی، رجالی و ... . سید محمد رضا واعظی راه ارتباطی @smr_vaezi http://yaddashthayetalabegi.blog.ir @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">rezaqqaa@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
تحلیل روشمند خیارات 9.pdf
238.3K
🖌 متن "تحلیل روشمند کتاب مکاسب، بخش خیارات" ✅ جلسه نهم @y_talabegi
روش شناسی بررسی سند.pdf
1.46M
💢 "روش شناسی بررسی سند" (ویرایش دوم) 🍀 شناختِ مراحلِ تفصیلی و گام به گام بررسی سند یک روایت @y_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 به مناسبت نیمه شعبان میلاد سراسر خیر و برکت عج 🍀 حقیقت 🔹 منتظر واقعی مثل سربازی است که منتظر شنیدن رمز عملیات است برای شروع عملیات. 🔹 چنین کسی پیش‌بینی لازم را انجام داده، کارهای اطلاعات عملیات را کامل کرده، تمام وسایل و ابزار و مهمات مورد نیاز را آماده کرده است و با آگاهی کامل از آنچه باید انجام دهد، منتظر شنیدن رمز عملیات برای شروع است. 🔹 امام زمان عج برای زمان قیام، سربازان توانمند متقی در عرصه‌های مختلف نیاز دارد. 🔹 منتظر واقعی قیام حضرت عج، کسی است که خودش را از نظر ایمان، تقوا، بصیرت، علم، صبر، شجاعت و ... آماده کرده و دیگران را نیز برای سربازی حضرت عج آماده کرده باشد. ✅ رهبر معظم انقلاب : انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان عج آماده کنیم ... سربازی منجی بزرگی که می خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین المللی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی و آگاهی و روشن‌بینی دارد. (۱۳۸۱/۰۷/۳۰) @y_talabegi
اهمیت حضور حداکثری در 1⃣ نگاه رایج بین مردم دنیا، سران حکومتها و مسئولین ارگانهای بین المللی این است که مشروعیّت نظامهای سیاسی، مردمی و برگرفته از مقبولیت است. نظامی مشروعیت دارد که مقبولیت داشته باشد و انتخابات راه اثباتی برای مشروع و مقبول دانستن حاکمیت تلقی می شود. (هر چند نگاه بر اساس فلسفه سیاسی اسلام، مشروعیت حاکمیت الهی است و با مقبولیت متفاوت است). از نگاه ایشان، نظامی که پشتوانة مردمی و مقبولیت نداشته باشد، فاقد مشروعیت و نظامی مستبد و دیکتاتور دانسته می‌شود. 🔹 انتخابات با حضور حداکثری مردم به معنای مشروعیّت نظام در نگاه مردم دنیا، دولتها و سازمانهای بین المللی است و این نگاه تاثیر موثّری در افکار عمومی جهان و اقتدار دیپلماسی بین المللی و دیپلماسی عمومی و تعامل سیاسی، افزایش ارتباطات اقتصادی و فرهنگی با دنیا دارد و قدرت چانه زنی ایران در دنیا را افزایش می دهد. 🔺 رسانه‌های دنیا بسیار تلاش می کنند تا حکومت دینی در ایران را یک حکومت دیکتاتور، مستبد و فاقد مشروعیت و مقبولیت جلوه بدهند و حضور اندک مردم پای صندوق‌های رأی دلیلی برای این ادعا تلقی خواهد شد و منجر به نگاه منفی مردم و دولتهای دنیا به ایران خواهد شد که تاثیر منفی بر قدرت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران در منطقه و دنیا خواهد داشت. 2⃣ حضور حداکثری مردم در انتخابات نشانه پشتوانه مردمی اصل این نظام است و به اقتدار و ثبات داخلی ایران در جهان تفسیر خواهد شد. 🔹 پشتوانه مردمی موجب مأیوس شدن دشمنان از دشمنی، ایجاد فتنه، اغتشاشات، نا امنی، خرابکاری، ترور و جنگ داخلی می شود. کشوری که پشتوانة قوی مردمی داشته باشد، این اقدامات نقش موثری در تضعیف آن ندارد، بلکه دست چنین نظامی در اقدامات انتقام جویانه بازتر است. 🔹 از سوی دیگر اگر افکار عمومی مردم دنیا نسبت به ایران مثبت باشد، دخالت در امور ایران و تحریم و فشار بر ایران و جنگ علیه ایران توسط مردم دنیا تقبیح می شود و عکس العمل منفی مردم دنیا را به همراه دارد. عکس العملی که خودش را در اعتراضها و انتخاباتها و واکنش های اقتصادی -مثل خرید کالا- نشان می دهد و در نتیجه تعدی به ایران تبعات منفی زیادی برای مستکبران به همراه دارد که موجب تجدید نظر در اقدامات خصمانه توسط آنها می شود. 🔹 وزیر اطلاعات در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که بعد از راهپیمایی با شکوه مردم در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ (بعد از اغتشاشات)، کشورهای دنیا با دولت ایران تماس گرفتند تا تعاملات و روابط را بهبود بخشیده و ارتقاء دهند. 🔺 بنابراین روشن می شود که حضور کم مردم در انتخابات تاثیر منفی بر امنیت مردم دارد. 3⃣ حضور حداکثری مردم نشان دهنده امید مردم به آینده و نشاط اجتماعی-سیاسی است. رابطه مردم با حاکمیّت را تقویت می کند، مردم احساس نزدیکی با حاکمیت خواهند داشت که تاثیرات اجتماعی بسیار خوبی دارد. 4⃣ قدرت‌نمایی حاکمیت اسلامی بر مبنای مکتب اهل بیت –علیهم الصلاه و السلام- با انتخابات، تبلیغ و ترویج این مکتب در دنیاست. تنها نظام حاکمیت دینی بر مبنای مکتب تشیع اگر موفق و مردمی جلوه کند، خود باعث علاقه مردم دنیا به این نظام و مکتب خواهد شد. 🔹 تبلیغ و ترویج دین و تلاش برای هدایت انسانها بر ما واجب است. 👈🏻 این نکات اهمیت شرکت در انتخابات بلکه تلاش برای باشکوه برگزار شدن آن را گوشزد می کند. ✅ وظیفه ما در انتخابات 🔹 غیر از شرکت در انتخابات، تلاش برای شکل گیری انتخابات باشکوه و از وظایف ما و امتحانات الهی است. 🔹 باید به طرق مختلف تلاش کنیم تا دیگران را به شرکت در انتخابات ترغیب کنیم. 💢 برای ترغیب دیگران به شرکت در انتخابات به این امور باید توجه کرد : 📌 تبئین اهمیت انتخابات و تاثیرات داخلی و بین المللی آن در مسائل امنیتی، اقتصادی، سیاسی و ... . 📌 امید آفرینی و بیان پیشرفت‌ها و خدمات مجلس و دولت‌ در این سال‌ها. 📌 دفع شبهاتی که در ذهن مخاطب وجود دارد. (ادامه دارد👇🏻) @y_talabegi
🔴 برخی شبهات که ذهن عده‌ای را در گیر کرده است : ❌ گرانی و تورم و مشکلات اقتصادی. 1️⃣ راه حل انتخاب مسئولین خوب در انتخاباتها است – نه ترک انتخاباتها که مشکلات اقتصادی را بیشتر می کند-. 2️⃣ در مورد روند اقتصادی کشور زحمات قابل تقدیری توسط مسئولین در حال انجام است که نتیجه اش در اشتغال، پایین ترین نرخ بیکاری در ۱۲ سال است. تاسیس درگاه ملی مجوزها خدمت بسیار خوبی بود. بیمه های درمانی با وجود تورم کمک بسیاری به خانواده هاست. در مورد مسکن، جزء ده کشور اول دنیا در صاحب مسکن بودن خانوارها هستیم. و ... . ❌ فساد در مسئولین و آقازاده‌ها. 1️⃣ راه حل انتخاب مسئولین خوب در انتخاباتها است – نه ترک انتخاباتها -. 2️⃣ در عین این که کسی منکر وجود افراد نفوذی، فاسد و نالایق در بین مسئولین نیست، می توان گفت ایران در میزان نیروی مسئول خدوم مخلص بهترین حاکمیت در دنیاست. کسانی مثل شهید سلیمانی در این نظام خدمت کردند و می کنند که حق ماموریت نمی گیرند و یک ریال اضافه کاری دریافت نکرده اند. مسئولین بسیاری هستند که خالصانه شبانه روز در حال خدمت هستند. 3️⃣ اگر حکومتی غیر از این حاکمیت باشد، فساد مسئولین کمتر می شود یا بیشتر؟! این نظام با اعتقاد کامل به مبارزه با فساد تا کنون بیش از ۶۰ مدیر را برکنار کرده است و با متخلفین و مفسدین بسیاری مبارزه کرده است. @y_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا شَهْرَ اللَّهِ الْأَكْبَرَ، وَ يَا عِيدَ أَوْلِيَائِهِ. السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَكْرَمَ مَصْحُوبٍ مِنَ الْأَوْقَاتِ، وَ يَا خَيْرَ شَهْرٍ فِي الْأَيَّامِ وَ السَّاعَات‏ ✅ توصیه های بزرگان برای استفاده بهینه از فرصت پراهمیت ماه مبارک رمضان برای اصلاح نفس : 🔹 مطالعه خطبه شعبانیه حضرت رسول ص در مورد ماه رمضان و دعای ۴۴ و ۴۵ صحیفه سجادیه 🔹 تلاوت قرآن با تامل و تدبر چند بار در طول روز 🔹 قرائت ادعیه با تامل و تدبر، مانند دعای ابوحمزه، دعای افتتاح و ... . 🔹 شرکت در مجالس موعظه و معارف دین یا گوش دادن به صوت این مجالس از طریق رادیو یا تلویزیون 🔹 ذکر زبانی همراه به توجه قلبی (کافی، ج۴، ص۸۸ : كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع إِذَا كَانَ شَهْرُ رَمَضَانَ لَمْ ‏يَتَكَلَّمْ إِلَّا بِالدُّعَاءِ وَ التَّسْبِيحِ وَ الِاسْتِغْفَارِ وَ التَّكْبِيرِ فَإِذَا أَفْطَرَ قَالَ اللَّهُمَّ إِنْ شِئْتَ أَنْ تَفْعَلَ فَعَلْتَ). 🔹 مبارزه جدی با هوای نفس ✅ دو توصیه در مورد تبلیغ : 1⃣ توجه ویژه به مردمداری و مدارا با مردم و خوش اخلاقی و خوش رفتاری در برخورد. 2⃣ توجه به اولویت مطالبی که باید به گوش مخاطبین برسد. به عنوان مثال گفته می شود مشکل اصلی بسیاری از جوانان و نوجوانان ما - اعم از هویت دینی، ملی، اجتماعی و ... است، یعنی از انسان شناسی آگاهی ندارد، رابطه خودشان با خدا، دین، کشور و جامعه را نمی دانند. @y_talabegi
رمضان.one
10.22M
💢 فیشهای جمع آوری شده با موضوع در قالب "وان نوت" @y_talabegi
توبه.one
1.78M
💢 فیشهای جمع آوری شده با موضوع در قالب "وان نوت" @y_talabegi
دعا.one
2.31M
💢 فیشهای جمع آوری شده با موضوع در قالب "وان نوت" @y_talabegi
الحمدلله 1.mp3
11.59M
شرح مختصر آیه شریفه «الحمدلله ربّ العالمین» قسمت اول : 🖋 اهمیت ذکر شریف و معنای آن 🖋 دلیل اختصاص حمد به "الله" 🖋 اثر اعتقاد به این آیه شریفه 🔺 شرح آیه شریفه "بسم الله الرحمن الرحیم" در : https://eitaa.com/y_talabegi/729 🎙 @y_talabegi
📜 / ۱۴ ❇️ الحمدلله ربّ العالمین 💐 اهمیّت حمد الهی طبق مفاد روایات مبارک از خزائن علم الهی وجودات مقدس معصومین –علیهم الصلاه و السلام-، بنای اسلام بر تسبیحات اربعه، یعنی سبحان الله، الحمدلله، لا اله الا الله و الله اکبر است و از این رو عرش، بیت المعمور و کعبه همگی مربع هستند. (کافی، ج۲، ص۵۰۳ و ۵۰۴). از سویی وارد شده است که حمد الهی محبوبترین اعمال نزد خداوند است. دعای جامعی است که خداوند –تبارک و تعالی- آن را می شنود. دعایی که با تحمید شروع نشود، ابتر است، بلکه هر کاری بدون آن، ابتر و بی سرانجام است. (علل الشرائع، ج2، ص398). 💐 معنای حمد حمد به معنای ثناء و ستایش است. ستایش برای کمال اختیاری یا کار نیک اختیاری است، هر چند روشن است که کار نیک، ناشی از کمال ذاتی شیء است و از کمال ذاتی سر می زند. 💐 تفاوت حمد با مدح مدح -در مقابل ذم- اعمّ از حمد است و برای کمال یا کار نیک غیر اختیاری نیز به کار می رود، به عنوان مثال زیبایی یک گوهر مورد مدح قرار می گیرد، اما «حمد» نمی شود. 💐 تفاوت حمد با شکر شکر به معنای سپاس است و مخصوص مواردی است که احسان و فعل یک شخص با میل و اراده او برای انتفاع غیر باشد. بنابراین در صدق شکر، وصول اثر به غیر نقش دارد، در حالی که این شرط در «حمد» وجود ندارد. 💐 «ال» در الحمد «الف و لام» در آیه شریفه ظهور در «ال» جنس دارد و اشاره به طبیعت حمد دارد که در تمام مصادیقِ حمد محقّق است. اگر «ال» برای استغراق باشد، مستقیم اشاره به تمام مصادیق حمد دارد. از وجود مقدس امام باقر ع نقل شده است که ذکر شریف «الحمدلله» بر زبان جاری ساختند و فرمودند : «چیزی را ترک نکردم و باقی نگذاشتم. همه انواع حمدها را برای خداوند –عزّ و جلّ- قرار دادم و حمدی نیست مگر این که داخل در آن چیزی است که گفتم». پس حمد بر قدرت، حمد بر علم، حمد بر حکمت، حمد بر عزت، حمد بر هر لطف و رحمتی داخل در ذکر شریف «الحمدلله» است و تمام حمدها را در بر می گیرد. 💐 «لام» در لله «لام» در «لله»، ظهور در «لام» اختصاص یا ملکیت دارد و انحصار جنس حمد یا تمام افراد حمد به ذات اقدس الهی را افاده می کند که در ادامه شرح آن خواهد آمد. 💐 اختصاص حمد به «الله» بیان شد حمد به معنای ستایش برای کمال اختیاری یا فعلِ حَسَنِ اختیاری است. آیه شریفه، ستایش را مختص به «الله» معرفی می کند. معنایش این است که کمال اختیاری و فعل کمالی اختیاری که شایسته حمد و ستایش است، مخصوص «الله» -تبارک و تعالی- است و غیر او کمال یا فعل اختیاری ندارند. غیر او فاقد کمالی است که او را شایسته حمد کند و الا حصر حمد برای خداوند –تبارک و تعالی- صحیح نبود. 🔺 ادامه : 👇🏻 @y_talabegi
💐 دلیل اختصاص حمد به «الله» 🔹 هر کمالی از جمله علم، قدرت، حکمت، عزت، عطوفت، بردباری و ... برای اوست و هر کمالی که در مخلوقی دیده می شود، افاضة او، لطف او، ملک حقیقی او و تجلّی و بروز و ظهور کمال اوست و مخلوق از خود کمالی ندارد. «و لایحیطون بشیء من علمه الا بما شاء». تمام علم‌ها، علمِ اوست. «بحول الله و قوّته اقوم و اقعد» . تمام قدرت‌ها، قدرتِ اوست. تمام کمالات، کمال اوست. او کمال بی نهایتی است که هیچ کمالی از او جدا و برای غیر او نیست. 🔹 مخلوقات دارای کمالات و نقص هایی هستند. جهت کمال برای اوست و جهت نقص برای او نیست. هیچ نقص و ضعفی به او راه ندارد. هیچ مخلوقی کمال و جمالی از خود و برای خود ندارد، بلکه مخلوق جلوة ناقصِ کمالِ خالق است. نقص از مخلوق است و کمال از خالق. پس هیچ مخلوقی شایسته حمد نیست و تمام حمدها از ازل الی الابد مختصّ به ذات اقدس الهی است. 🔹 از سوی دیگر هر فعلِ شایسته تقدیری که از کمال ناشی می شود نیز فعلِ اوست. هر عمل صالحی که انجام می شود، هر خدمتی که به دیگران و جامعه رخ می دهد، هر نعمتی که از غیر می رسد و هر فعلی که مستحقّ حمد است، ناشی از کمالِ او و برای اوست. حُسن و کمال هر فعلی ناشی از ذات دارای کمال است و ذات دارای کمال، منحصر در باری تعالی است و هر نقص و عیبی در فعل ناشی از نقص ذات فاعل است که در باری تعالی راه ندارد. نقص فعل به دلیل نقص مخلوق است و کمال آن به دلیل کمال خالق. پس حمد به جهتِ کمالِ فعل به باری تعالی تعلق می گیرد و مخصوص اوست. 🔹 هر جا ستایشی هست، آن جا كمالى یا فعل کمالی وجود دارد که برای خداست. هر کمالی مورد ستایش قرار گیرد، در حقیقت خداوند –تبارک و تعالی- مورد ستایش قرار گرفته است. در فرازی از ادعیه روز عید غدیر آمده است : «يا مَنْ لَهُ الْحَمْدُ وَ لا يَنْبَغِي‏ الْحَمْدُ إِلّا لَه‏». ای کسی که حمد برای اوست و حمد شایسته غیر او نیست. 🔹 گاهی ستایش کننده، تصور می کند شیئی دارای کمال اختیاری یا فعل نیک اختیاری است و او را می ستاید، حال آن که آن کمال و فعل از خداست و مخلوق از خود هیچ کمالی ندارد. ستایشِ حمد کننده در حقیقت به صاحب اصلی آن کمال و فعل که ذات اقدس الهی است، تعلّق گرفته است. مانند کسی که «زید» را مولف کتاب ارزشمندی می داند و او را می ستاید و می گوید «چقدر شما عالم و دانشمند هستید»، حال آن که کتاب برای «علی» است و تعریف و تمجیدهای او در حقیقت به «علی» تعلق می‌گیرد و «علی» است که عالم و دانشمند است، ولی او -به دلیل جهل- خیال می کند که در حال تعریف و تمجید زید است. کسی که می گوید «عجب ورزشکار قدرتمندی»، «عجب بازیگر توانمندی»، «چه مدیر با صلابتی» و ...، خیال می کند در حال مدح آن افراد است، در حالی که حمد او در حقیقت به ذات اقدس الهی رجوع می کند. تمام حمدها و ستایش‌ها به ذات اقدس الهی تعلق می‌گیرد، چه حمد کننده بداند و چه نداند. 🔹 کسی که فضل و کمالی در غیر خدا ببیند و غیر خدا را بستاید، جاهل است، حقیقت اسم بودن مخلوق را نفهمیده است و به عمقِ درکِ ذکر شریف «بسم الله» نرسیده است. کسی که فضل و کمالی برای خود قائل است و خود را می ستاید، جاهل و دچار خودپسندی و غرور است. «اسم بودن خود برای خدا» را نفهمیده است و حقیقتِ «الحمدلله» را تصدیق نکرده است، هر چند این ذکر شریف را بارها بر زبان جاری کند. 🔺 انسان از سویی به دلیل انانیت، خودپسندی و هوای نفس، حاضر نیست این حقیقت را بپذیرد و کمال را از خود نفی کند. تصور می کند با نفی کمال از خود، خوار و خفیف می‌شود. 🔺 از سوی دیگر با کمالِ توهّمیِ خود خوگرفته و از پذیرش خلاف آن وحشت دارد، حال آن که با اثبات کمال برای خود، عین جهل و نادانی است و خود را از درک حقائق و نیل به کمالات محروم کرده است. نفی کمال از خود و تصدیق «الحمدلله» از عمق وجود نشانة بروز کمالات بیشتر الهی در ذات مخلوق است. 💐 اثر اعتقاد به «الحمدلله» 🔹 اعتقاد به اختصاص حمد به خداوند –تبارک و تعالی-، مانع هر گونه غرور و تکبّر است. غرور و تکبّر از آن جایی ناشی می شود که انسانی تصوّر کند کمالی دارد و فعل شایسته‌ای از او سر زده است. حال آن که همه این‌ها از خدا و به لطف اوست. «تا نباشد جذبه روشن نیستم، این که غوغا می کند من نیستم». @y_talabegi
💢 آینده‌نگری در تحلیل و توجه به @y_talabegi
🌟 «فَقُطِعَ دابِرُ الْقَوْمِ الَّذينَ ظَلَمُوا وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمين‏» (سوره مبارکه انعام، آیه شریفه ۴۵) ✅ شکر خداوند که توفیق ضربه زدن به شقی‌ترین انسان‌ها را به ما عنایت کرد. 🔹 شکر خداوند که دوران ما را دوران قدرتمندی و عزت شیعه در دنیا قرار داد. 🌷 دنیا به این پرچم مقدس، به افتخار می‌کند. @y_talabegi
تحلیل روشمند خیارات 10.mp3
16.83M
🎙 "تحلیل روشمند کتاب مکاسب، بخش خیارات" ✅ جلسه دهم @y_talabegi
تحلیل روشمند خیارات 10.pdf
157.7K
🖌 متن "تحلیل روشمند کتاب مکاسب، بخش خیارات" ✅ جلسه دهم @y_talabegi
🏴 خون مقدس اباعبدالله ع با صادق آل محمد ص به ثمر نشست؛ جهاد فرهنگی با نهایت تلاش در سخت‌ترین شرایط اجتماعی: 🌟 ع: أَهْلُ الْمَدِینَةِ شَرٌّ مِنْ أَهْلِ مَکَّةَ وَ أَهْلُ مَکَّةَ یَکْفُرُونَ بِاللَّهِ جَهْرَةً. (كافی، ج‏۲، ص: ۴۱۰) اهل مدینه از اهل مکه بدتر هستند و اهل مکه آشکارا به خداوند کفر می ورزند. 🔹 خصوصیات کسانی که وارد جهاد فرهنگی شده‌اند و امیدوارند جزو اصحاب ایشان ع به حساب آیند: 🌟 امام صادق ع: مَا أَقَلَّ وَ اللَّهِ مَنْ يَتَّبِعُ جَعْفَراً مِنْكُمْ إِنَّمَا أَصْحَابِي مَنِ اشْتَدَّ وَرَعُهُ وَ عَمِلَ لِخَالِقِهِ وَ رَجَا ثَوَابَهُ فَهَؤُلَاءِ أَصْحَابِي‏. (کافی، ج۲، ص۷۷). به خدا چقدر کم هستند کسانی که از جعفر (من) پیروی می کنند. از اصحاب من کسی است که ورعش شدید است، برای خالقش عمل می کند و امید ثواب او را دارد. چنین کسانی اصحاب من هستند. ع @y_talabegi
یادداشتهایی بر کفایه. عام و خاص.pdf
1.4M
📌 یادداشتهایی بر کفایه 🔹 المقصد الرابع، العام و الخاص ➕ شرح مطالب ➕ اشاره به مراحل و روش‌های حل مساله در کفایه ➕ ارجاع به منابع برای تکمیل بحث ➕ تحلیل دقیق متن @y_talabegi
🏴 مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ... 🔹 اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک 🤲🏻 ▪️شهادت رئیس جمهور محترم و هیات همراه را تسلیت عرض می‌کنیم. 🔹 خداوند ایشان و همه‌ی شهدای انقلاب اسلامی را غریق رحمت خود گرداند و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری و همه خدمتگزاران به انقلاب عنایت فرماید ‌🤲🏻 @y_talabegi
کثرت روایت اجلاء 1.mp3
41.72M
💢 اکثار روایت اجلاء؛ بخش اول 🔹 از توثیقات عامِّ مهمّ و اختلافی است. 🔹 با توجه به نظرات : حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد شبیری زنجانی استاد حسینی شیرازی آیات عظام علی عندلیبی، مسلم داوری و سایر علماء و اساتید گرانقدر 🎙 واعظی @y_talabegi
اکثار روایت اجلا.pdf
758.1K
💢 متن "اکثار روایت اجلاء" 🔹 از توثیقات عامِّ مهمّ و اختلافی است. 🔹 با توجه به نظرات : حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد شبیری زنجانی استاد حسینی شیرازی آیات عظام علی عندلیبی، مسلم داوری و سایر علماء و اساتید گرانقدر واعظی @y_talabegi
🌷نهج‌البلاغه، خطبه ۱۰۹ : پيامبر صلّى اللّه عليه و آله را خوار مى شمرد و در نزد ديگران خوار و بى مقدار معرّفى فرمود. 🔹و مى دانست كه خداوند براى احترام به ارزش او دنيا را از او دور ساخت و آن را براى بودنش به ديگران بخشيد. 🔹پيامبر صلّى اللّه عليه و آله از جان و دل به دنيا پشت كرد، و ياد آن را در دلش ميراند. 🔺دوست مى داشت كه زينت هاى دنيا از چشم او دور نگهداشته شود، تا از آن لباس فاخرى تهيّه نسازد، يا اقامت در آن را آرزو نكند. @y_talabegi