eitaa logo
یادداشت های فرامرزی
2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
276 ویدیو
53 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۶ آذر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیعه چه اندیشه ای دارد که برای دنیا جذاب است امروزه پاسخ از دکتر یحیی جهانگیری @yahyajahangiri
۱۷ آذر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا دانشگاه هاروارد از مهدی شیعه تحقیق می کند امروزه دکتر یحیی جهانگیری پاسخ می دهد @yahyajahangiri 👍
۱۷ آذر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا در غرب به مهدی شیعه، امام غائب یا قایم می گویند تا امام قائم امروزه یحیی جهانگیری پاسخ می دهد @yahyajahangiri
۱۷ آذر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسش گری جهانی از مهدویت، چرا؟ امروزه پاسخ از دکتر یحیی جهانگیری @yahyajahangiri
۱۷ آذر ۱۴۰۲
🎞 مجموعه گفتگومحور 🎙 سوال ایجاد شده «مهدی کیست» در فضای بین الملل فرصتی برای معرفی اندیشه نجات بخشی اسلام است یحیی جهانگیری پاسخ می دهد 📍برای مشاهده کلیک نمایید👇 👁‍🗨 Rubino: 🎦 https://rubika.ir/post/EqAalhWAvB 🌐 https://www.aparat.com/v/kjwoG @yahyajahangiri
۱۷ آذر ۱۴۰۲
نکات تأمل برانگیز استاد قرائتی در همایش امروز مبلغان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها/ قم؛ 🔺منتظر حوزه و جامعه مدرسین نمانید / شما آخوندا به اندازه زلیخا عرضه ندارید! حجت الاسلام محسن قرائتی: ▫️بزرگترین محل تجمع اسلام شناس ها در جهان، قم است؛ بچه های قم باید بهترین بچه ها باشند، حال باید دید بچه های قم چطور تربیت شده اند، اگر خوب بودند که الحمدلله اما اگر خوب نبودند یعنی حوزه کم کاری کرده است؛ بیشترین کتاب طهارت را در حوزه نجف نوشته اند و از جمله کثیف ترین کوچه ها، کوچه های نجف است! 🔹ده ها هزار فاضل حوزوی در قم هستند و ده ها هزار دانش آموز دبیرستانی هم در قم هستند، عملا رابطه ای بین طلاب و دانش آموزان نیست، منتظر دعوت نمانید، خدا به موسی گفت اذهب الی فرعون؛ منتظر حوزه و جامعه مدرسین و علما و مراجع و یا دولت نباشید! ▫️اهمیت تبلیغ چهره به چهره بسیار بالاست، قرآن همه اش که نمی گوید یا ایها الناس، یک جا می گوید یا بنی یک جا می گوید یا ایهاالنبی و... 🔹بسیاری از پژوهش ها و پایان نامه ها عملا لغو و بدردنخور هستند، 350 اعوذ در دعاها داریم اما یکی از آنها را پیامبر ص هر روز می گفت: اعوذ بک من علم لاینفع! ▫️ ما آمدیم امتحان خبرگان بدهیم گفتند شما راجع به گوشت فلان پرنده یک رساله بنویس! گفتم نه من این گوشت رو خوردم نه بابام نه الان مشکل مملکت این گوشت هست! 🔹اگر طلبه طوری زندگی کرده که دخترش همسر طلبه نمی شود و پسرش حوزه را دوست ندارد، یعنی او احتمالا موفق نبوده است... ▫️آقای اعرافی به من گفتند ششصد درس خارج داریم، اما وقتی فقط ده درصد طلاب می خواهند مجتهد شوند، برای غیر این ده درصد چه کرده ایم؟ چرا همه باید درس های لازم برای اجتهاد را بخوانند؟ 🔹من این روزها که از پا افتاده ام خیلی سخنرانی نمی روم اما برنامه های دانشگاه فرهنگیان را حتما می روم چون فرزندان این سرزمین را اینها درس خواهند داد. ▫️کدام آیه یا روایت به ما گفته پنجشنبه ها حوزه تعطیل باشد؟ خلبان، دکتر، نانوا و بقال همه دارند کار می کنند اما ما پنجشنبه تعطیلیم! سه هزار روز از عمر من تلف شده طی این سالها بخاطر این قاعده لغوی که در حوزه است؛ من مرد تحول نبودم که بگویم این قاعده را قبول ندارم، ما تفسیر نمونه را در همین ساعت ها و روزها نوشتیم! 🔹یک بار کسی متلکی به من گفت که اذیت شدم؛ گفت شما آخوندا به اندازه زلیخا عرضه ندارید! گفتتم چطور؟ گفت زلیخا یوسف را به زنها نشان داد و آنها دستشان را بریدند اما شماها عرضه نداشتید یوسف دین را نشان نسل نو بدهید! ▫️ روحانی سنتی شصت سال و هر روز مسجد می رود اما روحانی کارمند و دکترا گرفته ها روزهای تعطیل مسجد می رود و سی سال بعد هم بازنشسته می شود... ✔️نقل از پایگاه خبری، تحلیلی ؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 @yahyajahangiri 👍
۱۷ آذر ۱۴۰۲
همین روز| آرشیو ۹ سال پیش| لهستان @yahyajahangiri
۱۷ آذر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نام دین؛ به کام سکولاریسم مکرر گفتم و همین چند روز پیش هم نوشتم: اینکه در مجالس روضه حتی در مساجد، دعوت نمی شود و یک سخنران است؛ سیگنالی برای یک دگردیسی است. نمونه دیگر این دگردیسی: خانم های با تیپ های خاص، چنان زیبا از دین می گویند، که مردم و جوانان شیفته آنان میشوند. فیلم بالا اینبار راویان دین و اسلام و تشیع، اینانند نه حوزه سوال جدی اینجاست: مرجعیت دینی و رفرنس مردم در حوزه دین، از نهاد حوزه و طلبه شیفت شود به سوی دیگر حوزه آیا به این اندیشیده است؟ آیا حوزه خواهران، به این دردمند است که خانم هایی آنچنان ، ممکن است جای طلاب خواهر را بگیرد در پاسخ به مساله های دینی؛ اصلا این را از خود پرسیدیم: چرا ما یک یا صد طلبه نداشته باشیم اینگونه زیبا بیان کند، اینگونه جذب کند، اینها یک سیگنال است از تغییرات بزرگ در آینده. تغییرات بزرگ از تغییرات کوچک شروع می شود. اتفاقا به جای تغیرات بزرگ، تغییرات کوچک را جدی بگیریم. یحیی جهانگیری @yahyajahangiri
۱۸ آذر ۱۴۰۲
گزارش خلاصه سخنرانی ام در پیش همایش علامه بهابادی in the name of Allah, the compassionate the merciful The report of the first meeting of the commemoration of Allameh Bahadi Yazdi (RA) At the beginning of the meeting, while welcoming the audience, the organizers of the meeting were appreciated. In the following, while pointing out the need to pay attention to the position of scholars, it was pointed out the greatness of Allameh Bahabadi's knowledge and the anonymity of his jurisprudence. Presentation of Dr. Yahya Jahangiri: Allamah Behabadi’s Comprehensiveness to the Intellectual and Transmitted Sciences Behabadi Allameh Bahabadi's scientific comprehensiveness is important because his method can be used for today's studies. He was an expert in various fields including logic, interpretation, philosophy and jurisprudence. His method was not focused on the text and he also dealt with intellectual matters. Allameh played an important role in establishing an agreement between the two dynasties during the period of transition from Seljuk to Safavid. He also played a significant role in establishing communication between different scientific, political, economic and cultural fields. He also had a good relationship between Sunni and Shiite scholars. Despite Allameh's ability to write books independently, he sometimes interpreted the books of other scholars. The result of the activity of this scholar has been the expansion of the Taqribi approach between different schools of thought. It is interesting to note that Mullah Sadra has also benefited from his views. While paying attention to scientific matters, he has been in charge of the shrine of Amir al-Mu'minin, peace be upon him, on the one hand, and has played an active role in the political issues of the day, on the other hand. He has played the role of a mediator between political groups as well as different scientific views of the day. @yahyajahangiri
۱۸ آذر ۱۴۰۲
به بهانه مبحث این روزهای که درباره است و سالروز ارتحال حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی مردم و متدیّنین ایلام، زمانی از آیت‌الل‍ه‌ (ره) درخواست کرده بودند که عالمی را برای آن‌جا بفرستند. پس از بررسی قرار شد آقای شیخ عبدالرّحمٰن ایلامی (ره) که از فضلای حوزهٔ علمیّهٔ نجف بود به آن‌جا اعزام شوند. 🔸 امّا وقتی از ایشان درخواست شد که این امر را قبول نمایند، آقای ایلامی راضی به این کار نشدند. روزی آیت‌الل‍ه‌ گلپایگانی (ره) ایشان را خواستند و مسأله را با او مطرح کرده و علّت مخالفت او را جویا شدند. آقای ایلامی گفت: من طلبهٔ حوزهٔ علمیّهٔ نجف بوده‌ام و در درس‌های آیت‌الل‍ه‌ (ره) شرکت کرده‌ام و برای تقلید ایشان را اعلم می‌دانم؛ حال شما که می‌خواهید من را به ایلام بفرستید، من نمی‌توانم مردم را در تقلید به شما رجوع دهم. 🔹 آیت‌الل‍ه‌ گلپایگانی (ره) فرمودند: ما شما را برای حفظ و دیانت مردم به آن‌جا می‌فرستیم، نه این‌که مقلّد برای ما درست کنید. لذا من به شما می‌دهم که آقای خویی را تهیّه کنید و در آن‌جا به مردمی که رسالهٔ ایشان را می‌خواهند بدهید». 📚 (حاج آقا جواد گلپایگانی؛ شب‌های رمضان، صفحه ۶۴). ⏺در تایید این قصه، یکی از مراجع به خود من(جهانگیری )گفت: هرگز اسم من را تبلیغ نکن، مکتب اهل بیت ع را در آن سرزمین بیان کن! ⏺ در ، وقتی مرکز آل البیت تاسیس شد، خود آیت الله ، گفته بودند عکس من را نزنید! آری! شیعه با این استوانه های معرفت و تندیس های اخلاق مانده است. @yahyajahangiri
۱۹ آذر ۱۴۰۲
1_8179558620.mp3
3.3M
🔺فکرمان جهانی است یا جمکرانی؟ 🎙 حضرت آیة الله جوادی آملی ▫️کسی که "حداکثر فکرش" پیاده روی حرم تا جمکران باشد ظهور حضرت را نمی خواهد! 🔹کسی که نمی داند دکارت چه گفته، هایدگر چه گفته، کانت چه گفته، این چگونه می تواند شاگرد حضرت (عج) باشد؟! @sedayehowzeh @yahyajahangiri
۱۹ آذر ۱۴۰۲
آرشیو | امروز| ۲۰۱۹ | بیروت گفتگوی ادیان دروزی| منونایت| ایزدی| شیعه @yahyajahangiri 👍
۱۹ آذر ۱۴۰۲
🔸Savior's Companions 📿Mourning Ceremony for Fatimid Days 🔹Brothers are cordially invited to join us in commemorating the Fatimid Days. 📆 Date: Wednesday, December 13, 2023 ⏰Time: After Maqrib prayer 5:30 PM 🔸Address: Savior School, 75 Alley, Azar street, Qom مسیریاب بلد https://balad.ir/location?latitude=34.641383&longitude=50.892581&zoom=16.500000 🔸Bank card number for donating for Heyat 6037997304120505 Mahmoud Rafian For more information, kindly contact [09191477564]. We look forward to your presence. 🔹 هیئت انگلیسی زبانان یاوران منجی به مناسبت ایام فاطمیه مراسمی با حضور برادران برگزار می کند. سخنران: حجت الاسلام غلامرضا صداقتی مداح: حسین مجتهدی ⏰ زمان: چهارشنبه 22 آذر - ساعت 5 و نیم عصر بلافاصله بعد از نماز جماعت مغرب و عشا 🔸مکان: قم، خیابان آذر کوچه 75 مدرسه بین المللی منجی مسیریاب بلد https://balad.ir/location?latitude=34.641383&longitude=50.892581&zoom=16.500000 🔸داخل مدرسه مکان پارک خودرو موجود است. 🔹جهت کمک به اطعام در هیئت 6037997304120505 بنام محمود رفیعان @yahyajahangiri 👍
۲۰ آذر ۱۴۰۲
🔹چگونه را چیزی شبیه یا ، توانست در غرب توسه پیدا کند؟ اشتباه است اگر فکر میکنیم یک آئین، با بحث های و انتزاعی و نوشتن است؛ گسترش یک باور، در اتفاق می‌افتد و عالم عین؛ نقشی که روضه و حلقه های دینی دارد، گاه کتاب ندارد 🔹سوال: آیا ما الگوسازی کردیم برای روضه های خانگی در ؟؟ کتاب را بخوانید: کاری یک خانم با مدل ، چگونه اسماعیلیه را گسترش داد. ⏺ و : آیا مجالس زنانه، رسانه‌ای ناپیدا در انتقال باورهای مسلمانان غربی بوده‌است؟ "در میانه جنگ جهانی، زنی پاکستانی با پنج فرزند به تورنتو مهاجرت و با فعالیت‌های خانگی، زمینه‌ رشد اسماعیلیه در آمریکای شمالی می‌شود. 📝 این آغاز کتابی‌ست که انتشارات آکسفورد اخیراً با عنوان «بازسازی اجتماع: زنان مهاجر و ساخت هویت شیعيان اسماعیلی» منتشر کرده است‌. ✅ در این کتاب خانم «مولجی» نوه آن‌ زن مهاجر و استاد جرج‌تاون نشان می‌دهد چطور زنان در آن زمان بدون با برخی عناصر فرهنگی نظیر غذا توانستند ابزاری برای انتقال پیام‌های دینی بسازند. 🔺مادربزرگ وی مرجعی برای حل مسائل زنان مسلمان در غربت بوده‌است. در سال‌های مقابله دولت کانادا با جلسات مسلمانان، او در مناسبت‌های مذهبی، زنان را جمع می‌کرد تا باهم غذاهای محلی نظیر بریانی بپزند و خیرات کنند‌. ✅در این جمع‌ها، زنان هم در مورد مسائل مشترک خود به عنوان مهاجر صحبت می‌کردند و هم توسط زنانی که دیندارتر بودند، با مبانی اسماعیلیه عمیق‌تر آشنا می‌شدند. 🔺@hodaacademy 🔹@yahyajahangiri
۲۰ آذر ۱۴۰۲
تشرفت الیوم ب استضافة سماحة الدكتور شيخ يوسف الناصري ؛ رئيس مجلي الأعلى للديانات في العزيز و رئيس مجلس العلماء الحمدلله لديه فكرة قيمة و راقية في مجال التأخي بين اتباع الديانات السماوية @yahyajahangiri
۲۰ آذر ۱۴۰۲
۲۱ آذر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 مجموعه پرسمان مهدویت شماره 1⃣1⃣ 📹 پس از ظهور چه تغییراتی در جهان ایجاد می‌شود؟؟ 🎙 کارشناس این برنامه: حجت الاسلام یحیی جهانگیری 🟢 هر هفته سه شنبه ها از کانال مهدویت و چشم به راه 🆔 @chashmbe_rah ✔️ @yahyajahangiri 👍
۲۱ آذر ۱۴۰۲
🎞 مجموعه گفتگومحور 🎙 هدف از معرفی امام زمان(عج) با اصطلاح «امام قایم شده» در غرب چیست؟ 🖌یحیی جهانگیری پاسخ می دهد 📍برای مشاهده کلیک نمایید👇 👁‍🗨 Rubino: 🎦 https://rubika.ir/post/EHytQDuuJb 🌐 https://www.aparat.com/v/baJrt @yahyajahangiri 👍
۲۱ آذر ۱۴۰۲
مبلغان مطرح و بین المللی سنی و وهابی و میزان تاثرگذاری شان در یوتیوب میزان کاربری مبلغان شیعی از ظرفیت شبکه های مجازی چقدر است؟ اصلا ما مبلغ بین المللی موثر در مقیاس حتی یکصدم اینها را داریم؟ تازه این آمار چند سال پیش است. @yahyajahangiri 👍
۲۱ آذر ۱۴۰۲
هدایت شده از مسلمنا muslimnair
کاتالوگ موتمر الریاض للفلسفه 2023+muslimna.ir.pdf
2.97M
📎به پیوست کاتالوگ «موتمر الریاض الدولی للفلسفه 2023» که محتوی عناوین سخنرانی های سومین کنگره فلسفه عربستان است به مخاطبان ارجمند تقدیم می شود. 💥مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و بله: ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ➣ واتس اَپ: https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
۲۱ آذر ۱۴۰۲
👌این یادداشت دوست خوبم جناب دکتر سیدعلی بطحایی را باید حداقل خواند جدال فلسفه با سلفیه در خاستگاه محمدبن عبدالوهاب (به بهانه برگزاری سومین کنگره فلسفه در عربستان) 🔹ریاض پایتخت عربستان، برای سومین بار در روزهای اخیر شاهد برگزاری کنگره بین المللی فلسفه با رویکرد «فلسفه در جهان چند قطبی» با حضور چهره های سرشناس فلسفی جهان بود. به همین مناسبت در یادداشت پیش رو به نکاتی در مورد این همایش و جایگاه فلسفه ورزی در عربستان پساسلفیه خواهیم پرداخت. 1⃣ یکم: این همایش، با عنوان «مؤتمر الرياض الدولی للفلسفه ۲۰۲۳» درتاریخ هفتم تا نهم دسامبر ۲۰۲۳ میلادی و با مشارکت «کتابخانه ملی ملک فهد» در ریاض برگزار شد. رویدادِ فرهنگی که برخی از فلاسفه ی عرب در آن شرکت کردند. اهتمام عربستانی ها با وجود سیطره تفکر سلفی - که مخالفت جدی به فلسفه ورزی دارد - قابل توجّه و حکایت از تحوّلات فکری – فرهنگی عربستان پساسلفیه دارد که به جاست به صورت مستقل بررسی شود. 2⃣ دوم: حضور و سخنرانی «سایمون کریچلی» [از بریتانیا و متخصص در فلسفه قاره ای که در باب فلسفه کاربردی و مضاف از نیهیلیسم و مرگ گرفته تا سینما، طنز و فوتبال دست به قلم شده] به عنوان سخنران اصلی حائز اهمیت بود. جالب اینکه کریچلی در عربستانی که ضد تصوف است، از مزایای تصوف و ارتباط آن با فلسفه گفت و در مهد تفکر آنتی تصوف، از ضرورت توجه عربستان به تصوف سخن راند. «روبرت برناسکونی» که سارتر خوان قهاری است در زمینه «آینده فلسفه وزری در جزیره العرب» پرداخت و تلاقی فرهنگ عرب و فلسفه مدرن در عربستان را به فال نیک گرفت. «حسام نایل» برنده جائزه اتحاد الكُتاب فی الترجمه در سال ۲۰۱۹ و مترجم اصلی آثار فلاسفه غرب به زبان عربی درمورد ضرورت «توجه به اخلاق نسبیت در مواجه با جهان مدرن» پرداخت و ضرورت توجه به فکر فلسفی عربستان را نوید داد. یکی از مهمترین سخنرانی این همایش با موضوع «عدالت و قانونگذاری در جهان چندفرهنگی: بررسی موردی حقوق و اخلاق» بود که توسط دکتر فهد الدبیان ارائه شد. همچنین دکتر عبدالرحیم الدقون، فاطمه نورا و دکتر ولید الزمیل در مورد «نقش قانون در شکل گیری اندیشه، اخلاق و سنت های اخلاقی»، «عدالت بین ارزش های حق و خیر و رابطه آن با اخلاق» و «نقش حاکمیت در شکل‌دهی اندیشه و سنت‌های اخلاقی» سخنرانی کردند. «هانا آرنت و عبور فرهنگی» ملک الجهانی از سخنرانی های پر مخاطب بود. 3⃣ سوم: از مباحث حاشیه ای این همایش بخش فلسفه برای کودک و ایده های جدید برای کاربردی کردن فلسفه بود. توجه ویژه دست اندرکاران مؤتمر ریاض به نماد «سیزیف» و افسانه معروف او در مورد اینکه پیروزی در فلسفه ورزی و کنار زدن راز خدایگان است را نمی توان به تعریض آنها به سلفی ها بی ارتباط دانست. با این حساب، سیزیف و افسانه او که آلبر کامو فرانسوی نوشته، بسان سرّ مگویی است که در نسخه ی عربستانی این مؤتمر، به رویارویی فلسفه با سلفیه منتج خواهد شد. 4⃣ چهارم: به طور کلّی کشورهای ثروتمندِ حاشیهٔ خلیج فارس در مقایسه با سایر کشورهای جهان اسلام، از جهت فلسفی بسیار فقیرند. کم برگ و بار بودن میراث فلسفی در این خطّه و قلّت اندیشوران متعمّق در فلسفه، در این منطقه شاهد خوبی بر این مدعاست. در حالی که قرن هاست که غرب جهان اسلام، ایران، شبه قاره هند و... سیراب از فلسفه ورزی شده است و موضوعاتی دربارهٔ جامعه، سیاست، دین و همه چیز مورد مداقّه متفکّران فیلسوف قرار گرفته است؛ امّا سهم کشورهای حاشیهٔ خلیج فارس و بویژه عربستان در این روند بسیار ناچیز است. 5⃣ پنجم: اهمّ مباحث عالمان این خطّه، آکنده از مباحثی است که هیچ ارتباطی با فلسفه یا حتّی ضد آن ندارد. در این منطقه، موضوعاتی پیرامون ایمان و قلمرو آن به وفور بحث و بررسی شده است؛ ولی عقلانیّت علمی یا تفکّر فلسفی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که تمدّن‌ها تنها بر دو رکن فکری استوارند؛ علم و ایمان یا به عبارتی دین و فلسفه. ریاض دریافته است تا زمانی که تنور فلسفه ورزی رونق جدّی نگیرد، خمیر ایمان و نان دینداری نمی تواند جان تازه ای ببخشد و تا مادامی که چراغِ فلسفه کم سو است؛ مشعلِ ایمان پرفروغ نخواهد بود. 6⃣ ششم: ارزیابی خیزش فلسفی کشورهای حاشیه خلیج و به ویژه عربستان در این رویداد فکری بسیار زود است. تا زمانی که جرقهٔ فلسفی اخیر به جریانِ فلسفی پایدار تبدیل نشود و متن های سخنرانی های این همایش مورد بررسی دقیق قرار نگیرد، نمی توان از یک جهش فلسفی برای جبران عقب ماندگی ها سخن در عربستان سکولار پساسلفیه سخن گفت. هر چند که نقش فیلسوف های اجاره ای و دو تابعیتی در فلسفه ورزی عربستان را نمی توان به استقرار یک نظام فلسفی منسجم در عربستان منتج کرد. 💥مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و بله: ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ➣ واتس اَپ: https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
۲۲ آذر ۱۴۰۲
دیروز| کشیش ارتدوکس روسیه نظافت و زیست خودمانی مردم در ایران را یکی از ویژگی ایران عزیز معرفی کرد. @yahyajahangiri 👍
۲۴ آذر ۱۴۰۲