🔻صوت چهار جلسه گفتگو با استاد عابدینی در باره ملکوت اربعین و نسبت آن با ظهور:
اربعین؛ اعتکاف در حرکت
زیارت اربعین؛ آغاز ظهور
اربعین؛ رویداد یا سبک زندگی
اربعین؛ زیستن در زمانهی ظهور
💠 برای دریافت فایلهای صوتی و ویدئوها به کانال برنامه راز مراجعه کنید👇
➕️ @raz_ofoghtv
در خبرها آمده وزیر اقتصاد به بانکها دستور داده طرحی را ارائه دهند که بخشی از وام ازدواج بهصورت غیرنقدی و در قالب خرید اقساطی لوازم خانگی پرداخت شود. آیا این دستور شتابزده در راستای تسهیل ازدواج است؟
درآخرین جلسه شورای عالی جوانان علاوه بر وام ازدواج پس از ساعتها جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان وزارت اقتصاد و صمت و رفاه، طرح ملّی اعطای تسهیلات جهیزیه برای زوجهای جوان تصویب و حتی شیوه نامه نیز تدوین شد.
برای جناب همتی مصوبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ابلاغی رئیس جمهور شهید را منتشر میکنم و استدعا دارم مسیر تسهیل ازدواج دولت قبل را دنبال کنند.
➕️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫ «یک ثانیه!»
♦️ ما نمیدانیم اگر یک لحظه ظهور عقب بیافتد چه براکتی را از دست میدهیم..
▫️«برنامه تلویزیونی راز»
🔖@raz_ofoghtv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫ «خوش نشین»
♦️ نفحات و جذبه های الهی خوش ناز دارند...
▫️«برنامه تلویزیونی راز»
🔖@raz_ofoghtv
🔺️
حرفهای وزیر جدید اقتصاد باز هم حاشیهساز شده... طرف مردم باشیم.
➕️ @yaminpour
بهموازات از دست رفتن جوانی، خودم را چاهکنی میبینم که هرچه بیشتر زمین وجودش را میشکافد و بیشتر فرو میرود، به آنها که بالای سر چاه به جستوخیز مشغولند، کمتر صدایش میرسد...
🎋🎋🎋🎋
🏯کاهن معبد جینجا
🖌وحید یامین پور
@ketabe_khoub
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️برای سوال تاریخی حضرت ابراهیم چه پاسخی داریم؟ ما واقعا چه چیز را میپرستیم؟ خدای آفریننده را یا چیزهایی را که با دست خود تراشیدهایم؟!
➕️ @yaminpour
"وفاق" اعتباری است، اصالت با "الفت" است. وفاق، مصلحتمحور و توافقی بر "غرض مشترک" است. الفت، غیر غرضورزانه و بر اساس صدق و از شعب وَلایت است. الفت که به محاق برود، ناچار و ناگزیر از وفاقیم. اما هوشدار که مومنین با رشته ولایت بههم وصلاند و قطع این سلسله به رانده شدن از بارگاه ولاء میانجامد.
#یادگاری
➕️ @yaminpour
وحید یامین پور
"وفاق" اعتباری است، اصالت با "الفت" است. وفاق، مصلحتمحور و توافقی بر "غرض مشترک" است. الفت، غیر غرض
الفت، حقیقت اخوت است و اخوت شکل ساختاری بههم پیوستن مؤمنین در جامعه است. الفت، حقیقت و باطن اخوت است و اخوت جامه و کالبد الفت. الفت، با مهرورزی غیر غرضورزانه تجلی میکند و این تجلی فقط از قلبی سر میزند که از "شحّ نفس" (بُخل و تنگنظری) بهدور باشد و این صفت انصار رسول الله(صلواتاللهعلیهوآله) است که فرمود: و من يوق شح نفسه فاولئك هم المفلحون(سوره حشر/٩)
#یادگاری
➕️ @yaminpour
چند تا محرم و اربعین دیگه رو میتونیم ببینیم؟
اگر آخریش نباشه، چند تا دیگه؟ پنج تا، ده تا...
زان پیشتر که عالم فانی شود خراب
ما را ز جام بادهی گلگون خراب کن
دیشب به یاد نجف بیخواب شده بودم و زمزمه میکردم:
"چون کودکی که با پدرش رفته تا نجف..."
این مصرع تبدیل شد به غزل زیر؛ تقدیم به قلب گداختهی شیعیان مولا:
ما شیعهایم، چشم به مولا و جان به کف
ما شیعهایم، ثبت سجلّی است این شرف
ما "آه"، ما گدازهی آتشفشان عشق
کز صبح روز حادثه جاری است هر طرف
ما، "هیچ"، ما ارادت محضیم، عاشقیم
والاترین طریقت دنیاست، این هدف
ما ذرهای غبار کف پای زائری
کز کهنه کوچههای زمان رفته تا نجف
ما انتظار خفتهی تاریخ بودهایم
تا روز انتقام شهیدان دشت طف
ما نیزههای خیبر و شمشیر نهروان
ما شیعهایم، عازم قدسیم، صف به صف
✒️ #وحید_یامین_پور
➕️ @yaminpour
تفکر تکنیکی مدرن در ظاهر مخالف و دشمن دین نیست بلکه غرض ورزانه برای آن شغلی دست و پا می کند و آنرا در حاشیه جهان خود زمینگیر میکند. سرّ اینکه انبوهی از صفحات شبکه های اجتماعی به رمزگشایی از آثار سورههای قرآن یا اذکار میپردازند و میلیونها نفر از سر درماندگی در دینداری نسخه های معنوی زودبازده و تکنیکها و مهارتهای معنوی آنها را بکار می گیرند همین دینداری غرض ورزانه است. در جهان تکنیک که اصالت با تمتع و اراده بشری است، سورههای قرآن و اذکار باید بتوانند باری از دوش بشر خسته بردارند. غرض این بشر از رجوع به این نسخه ها، دفع یک بلا یا بیماری یا بیشتر کردن سود و مال یا قبول شدن در یک آزمون یا بدست آوردن چیزی است. تصاویر عرفا و اهل معنا در شبکههای اجتماعی همانند جوکیها و مرتاضهای هندی دست به دست میشود تا از آنها به عنوان کسانیکه با تواناییهای رازآلود، کلیدهای پنهان خوشبختی را در جیب دارند برای کشف و بدست آوردن سود احتمالی بیشتر یا دفع کردن خطرات بهرهای گرفته شود.
#داستان_فراموشی
➕️ @yaminpour
مواضع دوگانهی بعضی خودیها در قبال نیروهای انقلاب منو یاد این شعر قائم مقام فراهانی میندازن:
عاجز و مسکین هرچه دشمن و بدخواه
دشمن و بدخواه هر چه عاجز و مسکین
دشمن ازیشان به عیش و شادی و عشرت
دوست ازیشان به آه و ناله و نفرین : )
#وفاق
33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عجیب نیست که فارغالتحصیلان دانشگاههای اروپایی با بخشی از روحانیت منزوی متحجر برادر خوانده شدهاند؟! تحجر و اسلام آمریکایی دو روی یک سکه اند.
🔺️گفتگو با حجت الاسلام فلاح شیروانی
➕️ @raz_ofoghtv
➕️ @yaminpour
به کسی گفتند جنگل را ببین و او گفت این درختان نمیگذارند، جنگل را ببینم...
در این مطایبه، حقیقت لطیفی پنهان است. گذر از موجودات منفرد و التفات به یک "کل"، فرا رفتن از کودکی عقل و وارد شدن در پختگیِ آن است.
"ترسآگاهی" حالی است که در آن به اشکالی که شیشهی رنگی درست کرده نگاه نمیکنیم، که به خود نور مینگریم. آیا می توانیم خود نور را ببینیم؟ نور نادیدنی است. حقیقتِ نور در ورای چیزهایی که بواسطهی بازتاباندن همان نور، مرئی شدهاند، پنهان است. نور در خفای ظاهر، پنهان است. وجود، یک امر ناپیداست که همه چیز را به آشکارگی میرساند.
دیدن حقیقت پنهان در خفای ظهورات عالم، با بستن چشم ظاهر میسر میشود نه چشمتیز کردن و تمرکز کردن. علم جدید، دانشی برای تیزبین کردن چشم سر است ولی این تیزبینی، "دیدهور شدن" انسان را منتفی کرده است.
دقیقاً خلاف آنچه اگوست کُنت مدعی شده، ساینس دانش دوران کودکی بشر است. دانشی که دیدهوری و معرفت متعالیِ عصر پختگی را از بشر ستاند.
#داستان_فراموشی
➕️ @yaminpour
هدایت شده از تسبیحات
💠
اهل معنا را اصل و قاعدهای است که:
"هرچه جلب توجه کند، خلاف توحید است."
به تسبیحات بپیوندید.
➕️در تلگرام:
https://t.me/+0qOU9VQ7MDplYWVk
➕️در ایتا:
تسبیحات
https://eitaa.com/tassbihat
26.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
↔️ موضوع: «زیارت اربعین؛ آغاز ظهور»
🔹 - خلاصه قسمت شانزدهم -
🔻میهمان: {حجتالاسلام استاد عابدینی}
▫️«برنامه تلویزیونی راز»
🔖 @raz_ofoghtv
در "تفکر مراقبهای" به این دعوت میشویم که بیندیشیم، فقدان چه چیزی ما را پریشان و مضطرب میکند؟
پاسخ هرچه باشد، همان، جزو الهههایی است که در عمق جانمان به آن ایمان آوردهایم و با بودن و داشتنش آرام میگیریم. ایمان از "احساس امنیت" آغاز میشود. سرچشمهی این احساس را در عمق جان جستجو کنیم. خدای ما همانجا نشسته است.
#داستان_فراموشی
#سوبژکتیویسم
➕️ @yaminpour
🔺️دوره "حکمت شعر و هنر مقدس"
➕️گفتگو درباب مقالههای:
راز و رمز
غزال غزل
یاد بهشت و نوحه انسان در فراق
ختم ساغر
نقاشی برای نقاشی
▪️ پنج جلسه: ۳۹۵ دقیقه فایل صوتی
https://toluehagh.ir/hkmtsh
احساس میکنم هنوز رئیس جمهور نداریم... باید بر احساسم غلبه کنم. ولی هرچه دقیقتر نگاه میکنم، بیشتر نمیبینم.
به تماشای نمایش رستم و سهراب رفته بودم. رفتم برای دیدار با آقای فردوسی. خیلیها به تماشای چیزهای دیگر آمده بودند. برای عکس گرفتن و مباهات کردن.
هر بار رستم میآمد و با رخش گشتی میزد و بر و بازویی به رخ میکشید و میرفت. من همچنان چشم میچرخاندم به دنبال آقای فردوسی. گفتم بالاخره شاید از گوشه ای سرکی بکشد و به صحنه بیاید. از لابلای برج و باروی بلند و زیبای نمایش یا ناگهان از پس و پشت یک ستون یا حتی از زیر شولای رستم...
مردم با دیدن تهمینه و گردآفرید هورا میکشیدند و یک شیطان که گویا نفس لوّامه رستم بود هی میآمد و چشم در چشم من میایستاد و لیچار بار رستم میکرد. به من برخورد ولی حرفی نزدم.
سهراب که به صحنه آمد من بغض کردم. دخترکان جوان جیغ کشیدند و دست افشانی کردند؛ نفهمیدم چرا. قیافه سهراب آشنا بود...
کیکاووس دلهره مرزها را داشت و چشم بهراه رستم. من هم دلهرهی مرزها را داشتم و در انتظار آقای فردوسی. حالا همه بودند جز آقای فردوسی.
نمایش رو به پایان بود؛ رستم و سهراب پنجه در پنجه رجز میخواندند و میجنگیدند. هزار و چهل و چند سال است که جنگ این پدر و پسر روی اعصاب ما ایرانیهاست و هزار چهل و چند سال است که توران ناخن بهم میکشد تا دشنهها زودتر به خون آغشته شود.
سهراب به زمین افتاد. نفس لوامهی رستم هلهله کرد... صحنه تاریک شد. ناگهان رستم به آقای فردوسی تبدیل شد. دست چپ "دستان" بر پهلوی زخم خورده سهراب بود؛ دست راستش را به سمت من دراز کرد و فریاد کشید:
"کاش فرزندی در لشکر دشمن نداشتم..."
بغضم ترکید. گریه گریه گریه... مردم هورا کشیدند. آقای فردوسی کاری به کار...