eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
13.7هزار ویدیو
105 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال یاران همدل
🔰 از مراحل همراهی تا شروط همراهی با امام ✅ می‌مانیم با حسین ۳) همراهی عملی با امام ″مدرسه تا خ
🔰 از مراحل همراهی تا شروط همراهی با امام ✅ می‌مانیم با حسین ۳) همراهی عملی با امام ″خدا حاضر!″ خدا در زندگی ما غایب نیست. خدا در زندگی اجتماعی ما حضور فعال دارد، اصلاً وقت مبارزه سر کله خدا و بیشتر از هر وقت دیگری پیدا میشود اصلا خدا را میشود وسط میدان مبارزه دید، به شرطی که اهل مقاومت شد. بعد ببینید خدا چگونه به اهل مقامت قدرت می‌دهد. من می خواهم پای پیمانم با خدا بایستم که در میدان مبارزه با دشمن ایستادگی کنم و فرار نکنم چه کنم؟ اول ارزیابی قدرت جامعه را بعلاوه خدا ببین، بعد ضعف دشمن را ببین، تو کافی است مقاومت کنی بعد ضعف دشمن را خواهی دید، فرار دشمن را از میدان مبارزه خواهی دید کافی است فرار نکنی این یعنی پای صادقانه که در عاشورا از خدا میخواهی داشته باشی در عاشورا چه میگویید؟ «وَ أَنْ يُثَبِّتَ لِي عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةَ» پای صدق، در دنیا و آخرت با اهل بیت و امام حسین(ع) داشتن، مسیرش این است. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 حواست به انتخاب‌هات هست؟ یه سوال مهم تو این ویدئو پرسیدم که مسیر سال آینده‌ت رو تعیین میکنه بگو
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 یه روش کاربردی برای هدفگذاری 🔥چیزی از روش اسمارت توی هدفگذاری شنیدی؟ 💥این روش روی 5 اصل مهم تأکید داره. تو این ویدئو برات این 5 اصل رو شکافتم و بهت یاد میدم چطور هدفگذاری کنی 🌹🙏 لطفا برای هر کی که مشکل هدفگذاری داره بفرست http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 همبستگی حسینی ✅اجتماعی شدن شاخص بلوغ انسان ″کسی که نسبت به جامعه حساس نباشد درک درستی از دین ند
🔰 همبستگی حسینی ✅اجتماعی شدن شاخص بلوغ انسان ″نه تنها نباید جامعه ترس و جامعه گریز باشیم، بلکه باید نسبت به جامعه حساس باشیم″ ما نباید نسبت به جامعه منفعل باشیم. نباید جامعه ترس یا جامعه‌گریز باشیم؛ این خودش عامل بدبختی است. اما الان بحث ما این است که علاوه بر آن باید نسبت به جامعه، حساس باشیم و جامعه را حس کنیم. کسی که صرفاً نسبت به خانواده خودش احساس مسئولیت می‌کند، هنر نکرده است. حیوانات هم اینگونه هستند آنها هم از بچه‌های خودشان مراقبت می‌کنند. در روایت دارد که سگ هم از بچه‌های خودش مراقبت می‌کند. «و إِن الْكَلْبَ لَيُقَاتَلُ دُونَ أَهْلِهِ» (الغارات /۲ /۳۴۳) هرچند در فرهنگ غرب همین مقدار از احساس مسئولیت را هم دارند از بین می‌برند. آیا ما نسبت به جامعه خودمان احساس مسئولیت می‌کنیم؟ مثلاً الان وقتی به خانواده‌ها توصیه می‌شود که تعداد فرزندان بیشتری داشته باشند به دلیل اینکه جامعه دارد پیر میشود و... برخی می‌گویند: «به من چه؟!» این نشان می‌دهد که حوزه علمیه در تربیت دینی جامعه، زیاد موفق نبوده است. حساس بودن نسبت به جامعه و اجتماعی شدن به معنای درست کلمه، یعنی درک کردن اینکه ما «ما» هستیم. ما دیگر نمی‌توانیم به صورت انفرادی زندگی کنیم. خوب بودن به صورت انفرادی اصلاً معنا ندارد. کدام دین این را گفته است؟ http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 علل تزلزل تمدن غرب ✅آثار کور دلی تمدن غربی ″معنی شغل در تمدن جدید″ علت کوری قلب این تمدن چیزی ج
🔰علل تزلزل تمدن غرب ✅آثار کور دلی تمدن غربی ″رنسانس و گسیختگی از عالم قدس″ وقوع «رنسانس» و «رفرم» و «اومانیسم» نه تنها تجدید حیات و اصلاح نبود بلکه مظهر سقوطی ژرف بود و موجب گسیختگی روح بشریت از سنن معنوی گردید. «رنسانس» گسیختگی با عالم قدس را در زمینه علوم و هنر پدید آورد، پدیده «رفرم» همین امر را در زمینه مذهب به وجود آورد و حاصل آن «پروتستانتیسم» (۱) شد و از آن طرف اومانیسم به نحوی بشر را اصالت داد که گویا بشر خودش خدا است. بدین شکل روح دینی نفی شد. «اومانیسم» یا روحیه خود بنیاد و آنانیت چیزی بود که انبیاء در طول تاریخ همواره بشر را در جهت مبارزه با آن تشویق می‌کردند ولی با پدید آمدن رنسانس، مورد توجه و احترام قرار گرفت و سراسر برنامه‌های تمدن جديد حول محور چنین انسانی تنظیم شد و به بهانه تسلط بر زمین از آسمان روی برگرداندند. سپس به برآورده ساختن نیازمندی‌های مادی بشر پرداختند که نمونه آن را در کثرت وسایل زندگی در غذا و لباس و غیره می‌یابید، و طبع گرایی به جای فطرت گرایی نشست و ابعاد حیوانی انسانی تقویت شد. طبع انسان همواره به نیازهای وهمی می‌پردازد و دنیاگرایی پیشه می‌کند. در حالی که فطرت متوجه نیازهای حقیقی انسان است و به خدا و عالم وحدانی نظر دارد. با بررسی روح رنسانس و رفرم در مذهب و اومانیسم می‌توان به شباهتهای این تمدن با تمدنهای اقوام گذشته که هلاک شدند پی برد. رنسانس نوعی از گرایش و تفکر را به صحنه آورد که عملاً در آن تفکر نقش دین باید از جهت دهی به علوم و هنر حذف شود و علم و هنر به خودی خود تکلیف خود را تعیین کنند. در گذشته علوم وصل به دین و مرتبط با آن بودن به طوری که رابطه بین عالم مادون و عالم مافوق همواره در نظر گرفته می‌شد و در منظر انسانها نظر به ملکوت عالم نقش فعالی داشت، ولی در صنعت و علوم فاصله گرفته از دین به هیچ وجه جنبه روحانی انسان‌ها رعایت نمی‌شود. رنسانس با پشت کردن به عالم قدس نیاز به دینی داشت که در راستای اهداف خود باشد و لذا پروتستانتیسم به عنوان دینی که دنیا برایش مهم است پدید آمد به بهانه رفرم در دین و مبارزه با خرافات معنویت تحقیر شد، دین را به گونه‌ای طرح کردند که فقط نتیجه دنیایی داشته باشد. اگر شهادت را ارزش می‌نهادند نه از آن جهت که انسانهایی متدین به بهترین نحو وظیفه الهی خود را انجام می‌دادند تا به عالم غیب وصل شوند، بلکه چون موجب غرور ملی شدند و عاملی بودند که کشور را از نظر اقتصادی در مقابل تهاجم بیگانه حفظ کردند، مورد احترام هستند. در پروتستانتیسم فعالیت هر چه بیشتر اقتصادی و تولید ثروت نه تنها مذموم نیست که یک کار دینی به حساب می‌آید. اومانیسم؛ انسان را محور بایدها و نبایدها و خوبها و بدها می‌داند آن چیزی خوب است که میل انسان آن را خوب بداند و چیزی بد است که انسان آن را بد بداند. نه این که خداوند باید حق و باطل و خوب و بد را تعیین کند. لذا کششهای مادی و غرایز حیوانی بر کششهای معنوی غلبه می‌یابد و مذهب وسیله‌ای است برای زندگی دنیایی بهتر، بدون آن که دنیا بستر تعالی معنوی انسان باشد. با توجه به خصوصیات خاص تمدن غربی، از هم گسیختگی آن همان چیزی است که در قرآن می‌توان نمونه‌های آنرا نشان داد. وقتی قرآن می‌فرماید: «فَكَايِنْ مِنْ قَرْيِهِ أَهْلَكْنَاهَا وَ هِي ظَالِمَةٌ» (۲) چه بسیار شهرهایی که ما اهل آن را به خاطر این که ظالم بودند و در حالی که مشغول ظلم بودند، هلاک کردیم. نشان می‌دهد آینده تمدن غربی به کجا ختم می‌شود. ظلم یعنی غفلت از حق «الله» و «حق الناس» و «حق النفس» که در تمدنهای غیر دینی اتفاق می‌افتد، زیرا وقتی حقوق خدا رعایت نشد مسلم حقوق مردم رعایت نخواهد شد و احترام به حقوق بشر به رعایت حق نفس اماره تبدیل می‌شود و صحنه جامعه، صحنه میدان‌داری نفس اماره میگردد و لذا بشر از معنویت فاصله میگیرد و در او استعداد درک حقایق از بین میرود و در نتیجه قلبها کور خواهد شد و تمدنی که قلبها در آن کور شد دره‌های هلاکت خود را نه تنها نمی‌بیند بلکه آنها را برکه‌های نجات می‌پندارد و با پای خود به سوی هلاکت خود قدم بر می‌دارد. ادامه دارد... پاورقی: ۱- پروتستانتیسم که توسط مارتین لوتر در قرن ۱۶ مطرح شد، رفرمی است در مذهب کاتولیک تا هرچه بهتر مسیحیت را با غرب جدید هماهنگ سازد. ۲- سوره حج، آیه ۴۵ http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 با کودکان حرف نشنو چه کنیم؟ اجازه دهید نتایج طبیعی آشکار شوند. کمتر حرف بزنید و بیشتر عمل کنید.
🔰 ☘اجازه دهيد بچه‌ها مناسب سنشان زندگی كنند وارد بازی مقايسه بچه ها با دیگران نشويد. ❌عجله نداشته باشيد. ❌نگران آينده نباشيد. آينده هيچ خبری نيست، آینده تكرار امروز است. ☘بازی مهمترین نیاز کودک زیر هفت سال هست، برآورده شدن این نیاز به رشد روحی و روانی کودک به شکل طبیعی کمک می‌کند کارشناس خـــــانواده و استاد دانشگاه http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 بصیرت ″ایمان و بصیرت ملت ایران″ لازم می‌دانم به ملّت ایران اظهار تعظیم کنم به خاطر این حرکت ارزش
🔰 بصیرت ″فرهنگ‌سازی″ اشکال کار ما در بسیاری از جاها این است که دستور می‌دهیم، نصیحت می‌کنیم، استدلال می‌کنیم، منطق می‌آوریم، اثر نمی‌کند؛ چرا؟ برای اینکه فضای عمومی فضای متناسب با آنچه ما خواسته‌ایم نیست. من بارها تکرار کرده‌ام «فرهنگ‌سازی»؛ فرهنگ‌سازی یعنی همین کاری که شما می‌توانید بکنید. یک جا لازم است فضای کشور فضای استقامت در مقابل دشمن باشد، یک جا لازم است فضای هجوم به دشمن باشد، یک جا لازم است فضای پیروی از دانش و علم باشد، یک روز لازم است فضای تعقّل و تدبّر باشد؛ فضاسازی باید بشود. من راجع به «خانواده» به شما گفتم، راجع به «فرزندآوری» به شما گفتم؛ نقشی که شما[مداحان]در این زمینه می‌توانید ایفا کنید از نقش وزارت بهداشت و سازمان بهداشت و مانند اینها خیلی بیشتر است. می‌توانید فضا به وجود بیاورید، می‌توانید بصیرت‌دهی کنید، می‌توانید امیددهی کنید. امروز می‌بینید که یکی از مهم‌ترین شگردهای دشمن تزریق ناامیدی است. کجا؟ در مهم‌ترین نقطه‌ وجودی کشور، یعنی جوانان که آنها را با انواع شیوه‌ها و طرق و شگردها مأیوس کنند. شما می‌توانید درست ضدّش عمل کنید، امیددهی کنید.۱۴۰۱/۱۰/۲۲ (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام) http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی ✅ شخصیت مغتنم شهید رئیسی ۴) آخرین هفته به جز سفرهای استانی که خود
🔰 رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی ✅ شخصیت مغتنم شهید رئیسی ۵) رئیسی، رئیس ساکن نبود بنده ارتباط مستقیمی با مرحوم رئیسی نداشتم و اطلاعی هم از کارنامه پیش از دولت ندارم اما این را می‌دانم که در دولت چهره‌ای بسیار پرتلاش از خودشان به جای گذاشتند. ویژگی بارز [شهید] رئیسی به عنوان رئیس دولت این بود که ساکن نبود و در میدان حضوری همیشگی داشت که می‌توان به سفرهای پرشمار استانی اشاره کرد. اینکه بعد از حضور در دولت تقریباً به همه استانها رفتند، نشان از توجه به مشکلات و کمبودهای مردم داشت و در واقع رئیس ساکن نبود. همچنین پرکاری و جدیت در اداره امور در ایشان برجسته بود. و اگر وعده‌ای داد که عملی نشد به دلیل شرایط حاکم بر کشور بود و به همین دلیل در بخشی از زمینه‌ها نتوانست به اهدافش برسد. گوینده خاطره: اسماعیل سقاب اصفهانی، دبیر ستاد راهبردی تحول دولت و مشاور حاج آقا رئیسی http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 فرماندهان تکفیر 📌ابن تيميه 🔹ولادت و‌ نسب‌ ابن‌تيميه تقــي‌الــدين ابوالعبــاس احمــد بــن شهاب
🔰 فرماندهان تکفیر 📌ابن تيميه 🔹سر آغاز هجوم به فرق مختلف اسلامی یکی از روزهای سال ۶۹۸ هـ .ق بین نماز ظهر و عصر سؤالاتی از او می شود و او در پاسخ به آنها كتاب «العقيدة الحموية الكبری» را می‌نویسد و ضمن آن، با جمله‌ای بـه عقاید اشعریون حمله کرد در نتیجه جنجال بزرگی به پا می‌کند. ابن تیمیه را به دادگاه احضار می‌کنند و او در دادگاه حاضر نمی شود. 🔹اولین تکفیر مسلمانان با حمله به ابن عربی خانقاه ابن تیمیه در سن ۴۲ سالگی فصوص الحکم محیی الدین ابن عربی را مطالعه کرد و بعد از آن، به لعن و سب محیی الدین و پیروان وی پرداخت و کتابی به نام «النصوص على الفصوص» در رد آن نوشت. سپس در نامه ای به شیخ کریم الدین، شیخ سعيد السعداء در قاهره از پیروان ابن عربی به عقاید محیی الدین صدرالدین قونوی و عفیف تلمسانی و ابن سبعین سخت تاخت و آنان را کافر خواند. (مجموعة الرسائل و المسائل ابن تیمیه، ج۱، صص ۱۶۹ .٢ البداية والنهاية، ج ۱۴، ص۳۴) 🔹اولین تخریب آثار اسلامی ابن تیمیه سال ۷۰۴ هـ .ق به مسجد نارنج یا مسجد تاریخ در جوار مصلای شهر دمشق رفت و سنگی را که می‌گفتند اثر پای حضرت رسول بر آن است و مردم به آن تبرک می‌جستند شکست و گفت تبرک و بوسیدن آن جایز نیست. 🔹مشارکت و تشویق به شیعه کشی ابن تیمیه به سال ۷۰۴ ه.ق در قتل عام شیعیان کسروان، در امتداد اقدامهای سرکوبگرانه ایوبیان و ممالیک برای قتل عام شیعیان و راندن آنان از مصر و شام و سپس مدینه و لبنان نقشی مهم داشت به گزارش ابن فضل الله عمری (م.۷۴۹ هـ .ق) گـاه خــود نیز در جنگ شرکت می جست و گاه جنگجویان را بدین کار تشویق می کرد و گاهی برای تدارک نیرو نزد مهنا بن عیسی (م.۷۳۵ هـ .ق) از امرای قبایل ایلاتــی شــام مـی رفـت و بـا تعابیر خشم آلود آنان را به لشکر کشی وا می‌داشت. به گفته ابن کثیر (م.۷۴۸ هـ .ق) او برای توجیه کشتارهایش شیعیان را کافر و گمراه نامید. دامنه این کشتار تا قتل عام علویان شمال لبنان، قنیطره، عاقوره، بترون و عکا نیز امتداد یافت در پی این کشتار، کسانی که جان به در بردند، به مناطق دیگر کوچ کردند. 🔹زندانی شدنهای مکرر در رجب این سال درباره «العقيدة الواسطیه» از دیگر کتب ابن تیمیه بحث و مناقشه آمد و کار چنان بالا گرفت که نایب السلطنه فرمان داد کسی درباره عقاید سخن نگوید. بعد از آن ابن تیمیه را برای محاکمه به مصر احضار کردند و در قلعه جبل قاهره، مجلس محاکمه برپا شد قاضی او را به دلیل پاسخ ندادن به زندان محکوم کرد و در حــارة الدیلم زندانی کردند. ابن رجب در ذیل طبقات الحنابله آورده است که هجده تن از اهل هوی و هوس در مصر بر ضد ابن تیمیه فتوا دادند که در رأس آنان قاضي القضات مالکی، تقی الدین محمد بن ابى بكر بن عيسى بن بدران اخنائی بود. هر چهار قاضی مذاهب چهارگانه مصر نیز به حبس او فتوا دادند. وی در سالهای بعد حتـى بـا وساطت نایب السلطنه حاضر به خروج از زندان نشد. هر چند در ربیع الاول ۷۰۶ هـ .ق، امیر حسام الدین مهنا بن ملک عیسی به زندان رفت و او را سوگند داد تا با او از زندان بیرون بیاید و او از زندان خارج شد؛ در شوال همین سال بزرگان صوفیه به سبب حملات ابن تیمیه به ابن عربی از او شکایت، و او را در زندان قضات زندانی کردند 🔹نویسنده پرکار، سلفی سازی ابن تیمیه ابن تیمیه، نویسنده‌ای پرکار بود. هیچکس نتوانسته است تعداد قطعی کتابهای او را به دست آورد. او کتابها، فتاوا، مکاتبات و یادداشتهای بیشماری باقی گذاشت. و اغلب آنها را زمانی تصنیف کرد که زندانی بود ذَهَبی شماره تألیفات ابن تیمیه را به طور تقریبی پانصد نسخه می‌داند. 🔹لجبازی با سلطان و زندانی شدن مجدد ابن تیمیه پس از طی شدن مدت محکومیتش سال ۷۰۹ هـ .ق به اسکندریه رفت و پس از هشت ماه اقامت دوباره به قاهره برگشت. چهارسال بعد وقتی خبر رسید که اولجایتو، ایلخان مغول قصد حمله به بلاد شام را دارد با سطان رهسپار دمشق، و پس از هفت سال دوری وارد دمشق شد. بعد از مدتی وقتی از او خواستند در مسئله حلــف بـه طلاق فتوا ندهد و سلطان ملک ناصر نیز در نامه‌ای به او حکم کرد که فتوا ندهد؛ اما ابن تیمیه فتوا داد و از همین رو سال ۷۲۰ هـ .ق به سبب لجبازی با سلطان، توبیخ شد و او را در قلعه دمشق زندانی کردند. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 فرماندهان تکفیر 📌گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ″عبودیت در
🔰 فرماندهان تکفیر 📌گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ″گروههای تکفیری؛ ابزار دست سرویس‌های جاسوسی″ دشمنان، سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل پشت سر این گروه‌های افراطی و تکفیری هستند ولو عوامل و پیاده نظامشان هم خبری ندارند که پشت سر قضیه چیست؛ اما رؤسایشان می‌دانند این را آمریکا می‌خواهد. لذا آنها هم بایستی بیدار و متوجه باشند. امروز بیداری اسلامی و حرکت به سمت دستیابی به ارزشهای والای اسلامی یک جان تازه‌ای گرفته است. در همه دنیای اسلام، به خصوص جوانها، باسوادها، دانشگاهی‌ها، دانشجوها، طبقه فهمیده و همه عامه مردم میلشان به اسلام و حاکمیت ارزشهای اسلامی، با سی چهل سال قبل قابل مقایسه نیست. بیداری اسلامی شروع شده است. از همین می‌ترسند؛ می‌خواهند همین را نابود کنند. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸ http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 تاریخ فلسطین ✅جنگ اول اعراب و اسرائیل پس از این کشتار وحشتناک بود که مردم کشورهای عربیدولتهای خ
🔰 تاریخ فلسطین ✅سيری در تاريخ فلسطين ″جنگ دوم ١٩٥٦″ جمال عبدالناصر رئیس جمهوری مصر در سال ١٩٥٦ کانال سوئز را که در دست انگلیسیها بود ملی اعلام کرد و دست آنها را از آن منطقه کوتاه کرد. دولت انگلیس که منافعش به خطر افتاده بود با دولت فرانسه که میانه خوبی با مصر نداشت وارد مذاکره شد تا چاره‌ای برای بدست آوردن کانال سوئز پیدا کند. دولت فرانسه نیز به علت کمکهای ناصـر بـه انقلابیـون الجزایر به شدت از حکومت مصر ناراحت بود. سرانجام دولتهای انگلیس و فرانسه برای از میان برداشتن حکومت مصر و تصرف کانال سوئز با دولت اشغالگر فلسطین وارد مذاکره شدند. نتیجه این مذاکرات حمله سریع نیروهای دولت اشغالگر فلسطین و فرانسه و انگلیس به مصر بود. نیروهای فرانسه و انگلیس با صدها ناو و ناوچه و ناوهای هواپیمابر به سواحل مصر نزدیک شده، به بمباران این کشور مشغول شدند. یهودیان در این جنگ از نظر نیروی هوائی ضعیف بودند ولی فرانسویها دفاع از آسمان اسرائیل را بر عهده گرفتند. نیروی زمینی اسرائیل با سرعت قسمت بزرگی از صحرای سینا متعلق به مصر را تصرف کرد اما چریکهای فلسطینی ضربات شدیدی به صهیونیستها وارد آوردند و چندین دهکده یهودی‌نشین را منفجر کردند. دولت آمریکا در این جنگ خود را بی طرف اعلام کرد، ولی دولت شوروی به طرفداری اعراب پرداخت و اخطار کرد اگر انگلستان و فرانسه از خاک مصر بیرون نروند ارتش شوروی پایتختهای انگلستان و فرانسه را بمباران اتمی می‌کند. این عمل غافلگیرانه شوروی باعث گردید تا نیروهای فرانسه و انگلیس و یهودیان اشغالگر، سرزمینهای مصر را تخلیه نمایند. این جنگ به نفع عبدالناصر خاتمه یافت و باعث بالا رفتن مقام او در میان جهان عرب گردید. پس از این جنگ، عربها مغرور شده و در گوشه و کنار کشورهای عربی مرتباً تظاهرات بر علیه یهودیان به راه می‌انداختند. دولتهای عربی نیز اعلام می‌کردند باید صهیونیست از بین برود و یهودیان را باید در دریا ریخت. اشغالگران فلسطین از این موقعیت استفاده کرده و از آمریکا و انگلستان تا اندازه‌ای که ممکن بود ساز و برگ نظامی دریافت می‌کردند. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 گرگ‌شناسی 📌بررسی یهودیت از منظر قرآن ″آیا یعقوب(ع) از کلمه «ذئب» حیوان درنده را اراده کرده است؟
🔰 گرگ‌شناسی 📌بررسی یهودیت از منظر قرآن ″آیا یعقوب(ع) از کلمه «ذئب» حیوان درنده را اراده کرده است؟! آیا حزن و اندوهی که یعقوب از آن سخن می‌گوید به خاطر «گرگ بیابان» است؟!″ ⬅️ادامه قسمت قبل... تا وقتی که جان آدمی با گرگ صفتی همزیستی مسالمت‌آمیز دارد و تا زمانی که گرگ صفتی در جامعه حضوری فعال دارد پلیدیها نیز وجود خواهد داشت. نمی‌شود گرگ صفتی در آدمیزاد و در جامعه حضوری زنده داشته باشد و هم زمان پلیدیها و پلشتی‌ها از آدمی و از جامعه رخت بر بسته باشد. جمع این دو محال است. بدانید قلب پلیدیها و پلشتی‌ها با حضور گرگ می‌تپد «گرگ» در ادبیات روایی یک کلمه ساده نیست. در بین تمام وحوش تنها گرگ بیابان است که جحودی‌گری دارد. از ویژگیهای موجودات گرفتار صفت جحد، انکار حق و سر باز زدن از پذیرش حق است. و «جحد» از صفتهای اختصاصی یهود است. این که به یهود، جهود می‌گویند از اشتباهات تاریخی است؛ یهود، جحود است. عمار پسر یاسر می‌گوید در بعضی از جاده‌های مدینه امیر مؤمنان علی علیہ‌السلام را همراهی می‌کردم گرگی هروله کنان جلو آمد امیر مؤمنان دعا فرمود، خدای متعال زبان گرگ را به سخن گفتن باز کرد. گرگ سلام کرد و امیر مؤمنان سلام او را پاسخ گفت و فرمود: «مِنْ أَینَ أَقْبَلْت؟» از کجا میآیی؟ «قَالَ: مِنْ بَلَدِ الْفُجَّارِ الْکفَرَةَ» از سرزمین کافران گرفتار گناه فرمود: «وَ أَینَ تُرِید؟» قصد کجا را داری؟ گفت: «بَلَدَ الْأَنْبِياءِ الْبَرَرَةَ» می‌خواهم به سرزمین پیامبران نیکو رفتار بروم. حضرت علیه‌السلام از علت سفر او پرسیدند. گفت: «لِاَدْخُلَ فِي بَیعَتِک مَرَّةً أُخْرَى» می‌خواهم یک مرتبه دیگر با شما بیعت کنم. گرگ نحوه بیعت اول را برای مولای مؤمنان تشریح می‌کند. از جمله اینکه جبرئیل علیہ‌السلام بر منبر شد خطبه قرایی خواند که قلبها به واسطه آن بیمناک گشت و چشمها به گریه در آمد. «ثُمَّ قَالَ یا مَعْشَرَ الْوُحُوشِ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ دَعَا مُحَمَّداً فَأَجَابَهُ وَ اسْتَخْلَفَ عَلَى عِبَادِهِ مِنْ بَعْدِهِ عَلِى بْنَ أَبِي طَالِبٍ(ع) وَ أَمَرَكُمْ أَنْ تُبَايِعُوهُ» آن گاه جبرئیل علیہ‌السلام صدا زد ای گروه وحوش خداوند امر فرموده با جانشین رسول خدا صلی اللہ علیہ و آلہ علی مرتضی علیہ‌السلام بیعت کنید. «فَقَالُوا: سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا مَا خَلَا الذِّنْبَ» به جز گرگ همه گفتند فرمان الهی را شنیدیم و اطاعت می‌کنیم. ادامه دارد... منبع: کتاب گرگ شناسی، مباحثی در یهود شناسی؛ بررسی آیات از کلام‌الله مجید تألیف: علی‌ خلیل اسماعیل به کوشش: اندیشکده مطالعات یهود http://eitaa.com/yaranhamdel