🏞 گزارش تصویری «اولین گردهمایی بهشتیپژوهان»
📅 چهارشنبه 2 آبان ۱۴۰۳
📍 خانه موزه شهید بهشتی
🌐 برای مشاهده گزارش کامل به سایت خانه مراجعه فرمایید.
#بهشتیها
#خانه_راهبران
🔰 خانهراهبراندینیجوان
🌐 www.ylhouse.ir
📲 @youngleaders
«بازتاب خبری اولین گردهمایی بهشتیپژوهان»
📌خبرگزاری صداوسیما
🌐 B2n.ir/w75458
📌 خبرگزاری مهر
🌐 B2n.ir/f37514
📌 خبرگزاری دفاع مقدس
🌐 B2n.ir/u27838
📌 خبرگزاری جماران ( گزارش تصویری )
🌐 B2n.ir/x88353
📌 خبرگزاری میزان
🌐 B2n.ir/t28091
مشاهده گزارش کامل در سایت خانه
#بهشتیها
#خانه_راهبران
🔰 خانهراهبراندینیجوان
💠 @youngleaders
🌐 www.ylhouse.ir
خانه راهبران دینی جوان
🔰 سلسله بازدیدهای میدانی آشنایی با ادیان و راهبران دینی 🔖 بازدید اول: 💠 آتشکدهٔ آدُریان تهران 🔻خ
🔰 سلسله بازدیدهای میدانی آشنایی با ادیان و راهبران دینی
🔖 بازدید دوم:
💠 کنیسه یوسفآباد
🔻خانهٔ راهبران دینی جوان در جهت آشناییِ دینپژوهان جوان با «مراکز عبادی و آداب، رسوم و مناسک و عنصر راهبری در ادیان مختلف»، بازدیدهای میدانی را تدارک دیده است.
🔹 وقتی باور به پیامبران پیشین و کتابهای ایشان از شروط مسلمانی بهشمار میآید، فرصت را برای جبران این ضعف ایمانی باید غنیمت شمرد.
🔸 "آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ وَ الْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَ مَلآئِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ لاَنُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ." (بقره/۲۸۵)
🔹 در دومین برنامه، میهمان #کنیسه یوسفآباد تهران خواهیم بود.
🔸 حضرت موسی بن عمران (ع) از پیامبران صاحب شریعت، رهبر قوم بنیاسرائیل و معروف به کلیم الله است.
🔹 #کلیمی واژهای است که در حدود یک صد سال اخیر برای نامگذاری یهودیان ایران، به کار گرفته شده است. کلیمیان پس از انقلاب اسلامی طبق قانون اساسی به عنوان یکی از اقلیتهای دینی، از حقوقی برخوردارند.
🔸 ارتباط تاریخی یهودیان و ایرانیان از زمان هخامنشیان تا به امروز، فراز و نشیب زیادی را طی کرده است. هماکنون مهمترین نهاد جمعیت حدود سی هزارنفری یهودیان ایران، "انجمن کلیمیان تهران" است.
📆 زمان بازدید: چهارشنبه ۱۶ آبان از ساعت ۱۰ صبح
📌 مهلت ثبتنام: تا سهشنبه ۱۵ آبان(ظرفیت محدود)
✅ ثبتنام با ارسال مشخصات به شناسه زیر:
👉 @Leadership_school
#بازدیدها
🔰 خانهراهبراندینیجوان
🌐 www.ylhouse.ir
📲 @youngleaders
🔵 دو پیششرط پیشوایی
🔹بلاغت به الفاظ ارتباطى ندارد. بلاغت به اين است كه، شما بايد دائما در فرهنگ معنوى و اخلاقى و سياسى و اجتماعى حضور داشته باشيد و بدانيد امروز جوانها چه كتابهايى را مىخوانند، چه سئوالاتى برايشان مطرح است. حتى اين كافى نيست!
روحانیت اگر مىخواهد در جایگاه امامت و پيشوايى نقش ايفا كند بايد يك ماه و يك سال هم از جامعه جلوتر باشد! بايد دور هم بنشينيد بحث كنيد، كه مسئلهاى كه فردا براى مردم مطرح مىشود كدامست تا ما امروز جواب آن را آماده كنيم.
🔹 روحانيت عزيز! تو همچنان عزيزى! نگران نباش! مىكوشند تا تو را از آن مقام رفيعى كه با تواضع و فروتنى، خدمت، ايمان و عمل صالح بدست آوردهاى فروآورند، ولى بدان! اگر در راه خدا باشى و در خط خدمت صادقانه به خلق خدا بمانى، خدا اين منزلت را براى تو تضمين كرده است؛ تو همچنان الگوى ايمان و عمل صالح بمان!
📖 از کتاب ولایت، رهبری، روحانیت ص 303
#دنیای_بهشتی
#عکس_نوشته_شهید_بهشتی
🔰 خانهراهبراندینیجوان
🌐 www.ylhouse.ir
📲 @youngleaders
💠 ساعتی در کنیسه
(روایتی کوتاه از بازدید کنیسه یوسف آباد)
🔻 قسمت اول:
🔹 در ادامهٔ سلسله بازدیدهای میدانی آشنایی با ادیان و راهبران دینی، بعد از انجام هماهنگیهای لازم، صبح چهارشنبه به اتفاق جمعی از طلاب و دانشجویان به کنیسهٔ یوسفآباد واقع در محلهٔ یوسفآباد تهران رفتیم.
🔹 بعد از سلام و استقبال محترمانهٔ دستاندرکاران کنیسه، یکی از راهنمایان که سابقهٔ استادی دانشگاه ادیان و مذاهب و تألیف کتابهایی برای معرفی دین یهود را داشت، از تاریخ تحولات، آیین و برخی مسائل دین یهود، برایمان صحبت کرد. آنچه میخوانید، گزیدهای از توضیحات ایشان است:
🔹 «یهودیان ایران در سدهٔ اخیر، در اکثر شهرهای بزرگ ایران حضور داشتهاند. بعد از انقلاب مشروطه، یهودیان اجازه سکونت، رفت و آمد، خرید و فروش و... همچون بقیه شهروندان پیدا کردند و به تدریج در شهرهایی مثل تهران، اصفهان، یزد و کرمان ریشه یافتند.»
🔹 «جمعیت یهودیان تا پیش از انقلاب اسلامی ایران، تا صدهزار نفر تخمین زده شده است. بعد از انقلاب و در پی موج مهاجرت برخی گروهها، برخی از پیروان یهود هم مهاجرت نمودند. امروز جمعیت یهودیان، چیزی قریب به ۹ هزار نفر است که نیمی از آنان در تهران و نیم دیگر، در سایر شهرها پراکندهاند. محله عودلاجان تهران، یکی از ریشهدارترین محلات یهودینشین تهران است که بیش از ۸ کنیسه(عبادتگاه یهودیان) در آن قرار دارد.»
#بازدیدها
🔰 خانهراهبراندینیجوان
🌐 www.ylhouse.ir
📲 @youngleaders
خانه راهبران دینی جوان
🔰 سلسله بازدیدهای میدانی آشنایی با ادیان و راهبران دینی 🔖 بازدید دوم: 💠 کنیسه یوسفآباد 🔻خانهٔ ر
🔰 سلسله بازدیدهای میدانی آشنایی با ادیان و راهبران دینی
🔖 بازدید سوم:
💠 کلیسای سرکیس مقدس
🔻خانهٔ راهبران دینی جوان در جهت آشناییِ دینپژوهان جوان با «مراکز عبادی و آداب، رسوم و مناسک و عنصر راهبری در ادیان مختلف»، بازدیدهای میدانی را تدارک دیده است.
🔹 وقتی باور به پیامبران پیشین و کتابهای ایشان از شروط مسلمانی بهشمار میآید، فرصت را برای جبران این ضعف ایمانی باید غنیمت شمرد.
🔸 "آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ وَ الْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَ مَلآئِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ لاَنُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ." (بقره/۲۸۵)
🔹 #کلیسای سرکیس مقدس میزبان سومین برنامه خواهد بود.
به حکم آیات قرآن کریم (۸۲ مائده) به جرأت میتوان گفت که بیشترین ظرفیت تقریب و همافزاییدینی میان مسلمانان و مسیحیان وجود دارد. اما گذشتهی تاریخی و دستهایی نامرئی همیشه مانع اجتماع #ما حول «کلمهی سواء» شده است.
در آیهی ۶۴ سوره آلعمران، «نفی پرستش غیرخدا» ، «نفی شرک» و «همزیستی مسالمتآمیز» محور این همافزایی معرفی شده است.
شاید آن روز که جعفربن ابیطالب آیات سورهی مبارکهی مریم را برای نجاشی تلاوت کرد، پایههای این دوستی بنا نهاده شد.
📆 زمان بازدید: چهارشنبه ۲۳ آبان از ساعت ۱۰ صبح
📌 مهلت ثبتنام: تا سهشنبه ۲۲ آبان(ظرفیت محدود)
✅ ثبتنام با ارسال مشخصات به شناسه زیر:
👉 @Leadership_school
#بازدیدها
🔰 خانهراهبراندینیجوان
🌐 www.ylhouse.ir
📲 @youngleaders
💠 ساعتی در کنیسه
(روایتی کوتاه از بازدید کنیسه یوسف آباد)
🔻 قسمت دوم
🔹«براساس تورات، عبادت در ابتدا منحصر به قربانی در اورشلیم بوده است. قربانیها به صورت فردی و جمعی انجام میگرفته و آیاتی از تورات هم در مراسم قربانی، خوانده میشده است.»
🔹«روحانیتِ یهود را به کاهن تعبیر میکردند. نسل کاهنان در حقیقت به لاوی (یکی از برادران یوسف) بازمیگردد. کاهنان اجازه مالکیت زمین نداشتند، و به تعلیم و اجرای اعمال عبادی مشغول بودند و مردم وجوهاتشان را به کاهنان برای گذران زندگیشان میدادند.»
🔹«بعد از حمله بخت النصر و ویرانی معبد سلیمان و عدم امکان انجام قربانی، کاهنان با تصمیم خود عبادتها را به صورت کلامی و نماز درآورند تا اصل آن از بین نرود. بعدها با تأسیس کنیسهها، آن مراسمات دوباره احیا شد؛ اما مناسک نماز ، به قوت خود باقی ماند. کنیسه به تدریج جایگزین بیت المقدس شد؛ عنوان کاهن نیز به عالم یا خاخام تبدیل و از حالت موروثی به اکتسابی تغییر یافت.»
🔹«اجتهاد در یهودیت خیلی بهروز نیست؛ اما به هر حال مسائل جدید را براساس چارچوبهای تورات، استنباط میکنند. مثلاً بعد از پیدایش پدیدهی الکتریسیته، آن را درعداد آتش تعریف کردند و احکام آتش را بر آن حمل نمودند.»
#بازدیدها
🔰 خانهراهبراندینیجوان
🌐 www.ylhouse.ir
📲 @youngleaders
مجموعه فرهنگی «سرچشمه» باهمکاری «گرافکر» برگزار میکند:
🔰 دوره سیر مطالعاتی کتب شهید بهشتی(ره)
🔻مزایای دوره:
۱: مطالعه محوریترین آثار شهید بهشتی
۲: حلقه مطالعاتی حضوری با راهبری اساتید بهشتی پژوه
۳: برگزاری جلسات تخصصی «بهشتی برای امروز» توسط اساتید مطرح کشوری
۴: ارائه مدرک معتبر
🔴 حضوری و مجازی
🔹برای ثبت نام و اطلاع از جزئیات به این آدرس @ensankade2 در شبکه های اجتماعی پیام بدهید.
#شهید_بهشتی
🆔 @sarcheshmeh_nour
🌿 @Gerafekr
📌 یک فرصت خوب برای همه علاقهمندان به ویژه دوستان رویداد دنیای بهشتی که از طریق منابع معتبر و با روش مناسب، آشنایی و انس با اندیشههای شهید بهشتی را آغاز یا استمرار دهند.👌
#دنیای_بهشتی
#امتداد
🔰 خانهراهبراندینیجوان
🌐 www.ylhouse.ir
📲 @youngleaders
💠 ساعتی در کنیسه
(روایتی کوتاه از بازدید کنیسه یوسف آباد)
🔻 قسمت سوم
🔹 «شاید بتوان یهود را تنها دینی توحیدی دانست که تا این حد به مساله «سرزمین» وابسته است. تعالیم تورات سرشار از وابستگی سرزمینی است و اساسا تحقق بخش زیادی از مناسک و احکام تورات، منوط به حضور در سرزمین موعود است.»
🔹 «منجی و موعود یهود یک رسالت عام دارد و یک رسالت خاص. حاکم کردن صلح و توحید در سراسر جهان است و مجتمعنمودن بنیاسرائیل از سراسر عالم در سرزمین موعود. به باور یهود ظهور منجی امری الهی است و باید با خواست یَهوَه اتفاق بیفتد.
🔹 یهودیان ایران جنبش صهیونیسم را تلاشی غیرالهی در جهت تحقق اهداف ظهور منجی یهود تعبیر میکنند و آن را جنبشی سیاسی میدانند. البته بخش عمده یهودیان جهان با این جنبش همراهند.»
🔹«از آنجایی که آیات تورات به تنهایی قابل فهم و اجرا نبود و نیاز به مفسر داشت، رفته رفته «تَلمود» تدوین شد. البته در ابتدا به جهت اینکه رقیبی برای تورات و کتاب مقدس پیدا نشود، مفاهیم تَلمود تا مدتها به صورت شفاهی منتقل میشد؛ اما بعد از مدتی تلمود هم به صورت مکتوب تدوین شد؛ و بدینگونه، فقه یهود به کتابت درآمد. متن تلمود شامل سنت پیشینیان، مباحثات علما، داستانها و روایات مختلفی به مثابه کشکولی از تعالیم یهودی بود. در واقع میتوان «تورات» را به منزله قانون اساسی و «میشنا» را آیین نامهٔ آن و «تلمود» را مشروح مذاکرات صورت گرفته برای تدوین آن بهشمار آورد.»
#بازدیدها
🔰 خانهراهبراندینیجوان
🌐 www.ylhouse.ir
📲 @youngleaders
💠 هفتهای دوبار!
🔻 در یکی از سفرها در بیروت، با یکی از روحانیون هجرتکرده از دِه به شهر بحثی داشت. آقا موسی از او پرسید که پس از هجرت به بیروت، چند بار به دیدن دوستان خود در همان روستا که محل تولدت بوده، رفتهای و سرکشی کردهای و احوال پرسیدهای؟گفت در سال یک یا دو مرتبه بیشتر موفق نشدهام.
🔻 آقاموسی گفت: «من در یک سال، بیش از نود دفعه به آنجا سرکشی کردم! در میدان آن ده، سخنرانی و از مردم تفقّد کردم. اگر میبینی که محبت مردم زیاد است، عکسالعمل همان سرکشیها و محبّتهاست.»
🗣 مجدالدین محلاتی
📖 یادنامه امام موسی صدر، صفحه ۳۰۶
#دنیای_موسی
#سیره_عملی_امام_موسی
🔰 خانهراهبراندینیجوان
🌐 www.ylhouse.ir
📲 @youngleaders