eitaa logo
کانال مداح اهل بیت علیهم السلام حاج یوسف ارجونی
476 دنبال‌کننده
908 عکس
902 ویدیو
23 فایل
کانال مداح اهل بیت (ع) حاج یوسف ارجونی http://eitaa.com/yousofarjonei مولودی وعروسی @MadahanKhoorshed نوحه و روضه @Arsheyan_Eshgh روضه دفتری @Taranom_Noor
مشاهده در ایتا
دانلود
10.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کربلای غزه اثر تازهٔ صادق آهنگران در حمایت از مردم غزه ┏━━ °•🖌•°━━┓ ┗━━ °•🖌•°━━┛
1_5232568900.mp3
3.6M
مناجات «خیلی دلم گرفته...»با نفس سید مجید بنی فاطمه خوشنودی آقا امام زمان صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♠️ فاطمه (س) اشک علی (ع) را بر صورت خویش می‌کشد قالتِ الزهراءُ سلامُ اللهِ علیها: «یا اباالحسنِ، انّی سَمِعتُ ابی یَقُولُ: الدَّمعةُ تُطفِئُ غَضَبَ الرَّبِ و إنَّ القَبَرَ لایکونُ روضةً مِن ریاضِ الجنّةِ إلّا أنَّ العبدَ بَکی مِن خیفَةِ الله وَ قَد عَلِمَ العزیزُ الجبّارُ أنیّ بَکیتُ خوفاً بِهذِه الّدُموعِ.» فَبَکی علّیٌ علیه‌السلام فَجَعلت فاطمةُ تَأخُذُ مِن دُموعِه و تَمسَحُ بِه وَجهَهَا، ثُمّ قالت: «یا اَبَاالحَسن، لَو بَکی مَحزُونٌ فی امّةٍ لَرَحِمَ اللهُ تِلکَ الاُمّةٍ و إنّک لَمَحزُونٌ یَا بن عَمّی و قَد مَسَحتُ بِها وَجهی طَمَعاً لِلرَّحمةِ.» حضرت زهرا علیهاسلام فرمودند: «ای ابالحسن از پدرم شنیدم، اشک، آتش غضب پروردگار را خاموش می‌کند و قبر باغی از باغ‌های بهشت نمی‌گردد مگر اینکه بنده از ترس و خوف الهی بگرید و پروردگار عزتمند و جبار می‌داند من با این اشک‌ها به خاطر ترس از او گریستم.» علی علیه‌السلام گریست و فاطمه عليهاسلام با دست خویش اشک‌های او را گرفته و به صورت خود می‌کشید، سپس عرضه داشت: «ای ابالحسن اگر محزون و اندوهگینی در امتی بگرید، خداوند بر آن امت رحم می‌کند و همانا ای پسر عمو! تو اندوهگین هستی و من اشک‌های تو را به خاطر طمع به رحمت الهی بر صورت خویش کشیدم.» 📚منبع بهجة قلب المصطفی، رحمانی همدانی، صفحه ۷۹۶ فاطمیه مأثور، حجة الاسلام شیخ محسن حنیفی، صفحه ۱۱۰
🌸🍃🌸🍃 در سوگ یارِ علی علیه السلام آن گاه که فاطمه زهرا علیها السلام احساس کرد زمان رحلتش فرا رسیده است، در حالی که در بستر بیماری آرمیده بود خطاب به علی علیه السلام فرمود: ای پسر عمو! خبر مرگ به من رسیده و آنگونه که در می یابم پس از اندک زمانی، به پدرم ملحق می شوم، آنچه را در دل دارم به تو وصیت می کنم .» علی علیه السلام به فاطمه علیها السلام فرمود: «ای دخت رسول خدا! آنچه دوست داری وصیت کن .» آنگاه علی علیه السلام کنار سر فاطمه علیها السلام نشست و به آنان که در اتاق بودند فرمود بیرون روند . سپس فاطمه علیها السلام به علی علیه السلام فرمود: ای پسر عمو! از روزی که با من زندگی کردی، از من دروغ و خیانت ندیدی و هیچ گاه با تو مخالفت ننمودم .» و علی علیه السلام در پاسخش چنین گفت: «نه، هرگز! تو نسبت به خداوند آگاه تر، نیکوکارتر، پرهیزگارتر، گرامی تر، و خائف تر از آن هستی که تو را به عنوان مخالفت با من سرزنش کنم . جدایی و فقدان تو برای من بسیار سخت است . ولی چه باید کرد که چاره ای برای مرگ نیست . سوگند به خدا، مصیبت رسول خدا برای من تازه شد و وفات و فقدان تو، [برای من] بسیار بزرگ [و دشوار] است . پس «انا لله وانا الیه راجعون » از مصیبتی که بسیار دلخراش و دردناک و دشوار و اندوه آور است . به خدا قسم! این مصیبتی است که تسلیت [و آرامش] ندارد و حادثه جانسوزی است که جبران ناپذیر است . » سپس مدتی با هم گریستند و علی علیه السلام سر فاطمه علیها السلام را به سینه چسبانید و فرمود: «آنچه می خواهی وصیت کن، همانا مرا آن گونه خواهی یافت که به وصیت تو بخوبی عمل کنم و امر تو را بر امر خودم مقدم می دارم .» سپس فاطمه علیها السلام به بیان وصایای خود پرداخت ...
▪️نوحه ایام فاطمیه ماه گوید فاطمه با آه گوید فاطمه بی تو حیدر خم شود با چاه گوید فاطمه یار گوید فاطمه بیمار گوید فاطمه بین دود و شعله هم مسمار گوید فاطمه لاله گوید فاطمه آلاله گوید فاطمه بر سر قبرت علی با ناله گوید فاطمه خاک گوید فاطمه افلاک گوید فاطمه زینبِ غمدیده ی غمناک گوید فاطمه خسته گوید فاطمه پیوسته گوید فاطمه بازوی خونین شده بشکسته گوید فاطمه چاره گوید فاطمه بیچاره گوید فاطمه مجتبی هم با دلی صدپاره گوید فاطمه مست گوید فاطمه سرمست گوید فاطمه ساقی لب تشنگان بی دست گوید فاطمه یاس گوید فاطمه احساس گوید فاطمه در کنار علقمه عباس گوید فاطمه کوه گوید فاطمه نستوه گوید فاطمه شاه دین با پیکری مجروح گوید فاطمه تیر گوید فاطمه شمشیر گوید فاطمه بین گهواره علی بی شیر گوید فاطمه دیده گوید فاطمه نادیده گوید فاطمه زیر خنجر حنجری خشکیده گوید فاطمه
. «خانه ی بی زهرا» از امشب عطر جنت از تنِ طوبا نمی آید صدای زندگی از خانه ی مولا نمی آید شنید عمری دلِ خانه، نیایش های زهرا را ازین پس بر در و دیوار ها نجوا نمی آید امان از قلب مولایم...امان از قلب مولایم همانجا پشت در مانده ، چرا آقا نمی آید؟ چگونه رد شود از دربِ این خانه ،علی زین پس به اجباری خودش می آید اما پا نمی آید نگاهش رفت بر کنجی، علی بر زانوان افتاد چکد خون از دلِ دیوار و بند اما نمی آید چنان عالم برای قلب حیدر تیره می گردد تو گویی امشبش رفت و دگر فردا نمی آید به خاک افتاده اشکش،هق هقش بسته گلویش را نفس هایش فرو رفته ، ولی بالا نمی آید بگو همسایه ها آسوده از امشب بخوابند دگر هرگز صدای ناله ی زهرا نمی آید به مشتش گوشواری را حسن با اشک‌ می شوید به چشمش جز هلالِ مادری تنها نمی آید به گوش مجتبی تا آخرِ عمرش صدایی جز صدای  سیلیِ  سنگینِ  رعدآســـا  نمی آید در آغوش حسین، زینب نشسته ، زار می گرید پناهی جز حسین  در  یورشِ  غم ها  نمی آید چنان با سوز می خواند...به گوش عرش پژواکی به غیر از  روضه های  زینب کبرا  نمی آید به زهرا وحی می شد بعدِ پیغمبر در این خانه پس از صدّیقه  دیگر  جبرئیل  اینجا  نمی آید چنان بر چاه ،حیدر می کند نجوا که رفت از حال گمانم  تا  دمِ  محراب  حالش  جا  نمی آید زمین اقبال رویش کرد‌‌ و اما باختش آسان کسی چون فاطمه دیگر به این دنیا نمی آید ✍ . ...┅═┄⊰༻↭༺⊱┄═┅
◼ یا صاحب الزمان! ◼ بی شک غم مادر برایت فرق دارد فاطمیه شکل عزایت فرق دارد درد گلو داری ز سوز ناله هایت آه می کِشی،لَحن صدایت فرق دارد! رَخت سیه داری به تَن از داغ مادر فاطمیه رنگ عَبایت فرق دارد ای مَرد تنهای زمین جانم فدایت این یک دهه درد و بلایت فرق دارد این روزها را در بقیع هستی عزادار حال و هوای کربلایت فرق دارد مادر حَرم می خواهد و آقا یقیناً این روزها ذکر دعایت فرق دارد! جای حَسن میگی به زهرا پاشو از جا مادر مَنم مهدی!،عصایت فرق دارد!! (دلسوخته)
*اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق رسیدن به مرتبه شناخت خداوند وپیروی ازمکتب علوی وفاطمی *مواعظ ونصایح حضرت فاطمه* *علم و ذکر* آدمیت آدمی در گرو تحصیل دو دستاورد عظیم است: علم و ذکر، با علم از جهل ها جدا می شویم و با ذکر از غفلت ها، انسان در یک مرحله جاهل است و محتاج دانستن، اما پس از یافتن و فهمیدن ‌خطری دیگر بر سر راه است و آن غفلت و بی خبری است. در این مرحله دیگر علم کارساز نیست که ذکر و تذکر کارساز و چاره ی درد است. جوانه فکر آدمی اگر با آب ذکر آبیاری نشود، خشک شده و از بین خواهد رفت. *برترین مصلحت* کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد پروردگار بزرگ برترین مصلحت او را به سوی او فرو خواهد فرستاد. *اخلاص درعبادت* حضرت می فرمایند که علاوه بر اخلاص در عبادت باید زمینه های دیگر نیز وجود داشته باشد در بعضی مواقع عبادت خالصانه است ولی بعضی از گناهان دعا را حبس می کنند مانند حسد و عجب و کبر مانع از رفعت حتی دعایی که سالم است می شود. پس علاوه بر اخلاص باید زمینه های دیگر را نیز آمده کرد. *بهترین شما مردم* بهترین شما کسانی هستند که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان ترند و همرانشان را اکرام کرده و بزرگ می دارند. آدم ها به خاطر راحت و برتری طلبی، دیگران را زیربار می کشند و آن ها که زرنگ تر هستند بار خود را با منت بر شانه های دیگران می گذارند. وقتی آدمی بیشتر فهمید، زرنگی را در این می بیند که خالی و با ظرفیت خنثی حرکت نکند، این جاست که منت می پذیرد، البته این منت با اکرام و عزت و مهربانی است. در خدمت مادر خود باش که بهشت زیر پای مادران است. *نشانه های مروت* فاطمه از رسول خدا (ص) روایت می کند: شش چیز از مروت است، سه تای آن در حضور و سه دیگر در سفر، آن سه که در حضور است تلاوت قرآن، آباد کردن مساجد و معاشرت کردن با برادران دینی برای خدا‌، اما آن سه که در سفر است بخشیدن توشه، حسن خلق وحسن معاشرت وپرهیز از معصیت خداوند.
🔅بسمِ رَبِّ الحُسین عَلَیهِ اَلسَلام🔅 📚 🖋 ۱- اشعاری که پس از یک زمزمه مناسب خوانده میشود باید سبک و محتوای آنها در دستگاه و گوشه ای خوانده شود که جانسوزتر از زمزمه باشد. ۲- مطالب و مصائب سنگین اهل بیت پیامبر اکرم صلوات الله علیهم حتی اگر توسط ائمه معصومین علیهم السلام بیان شده باشد (مرثیه های زیارت ناحیه مقدسه ) حتی الامکان نباید گفته شوند مگر در شرایط و مجلس و مستمعین خاص و حرفه ای . ۳- مداح باید مطالب و داشته هایی که در طول سالهای متمادی از اساتید مختلف کسب کرده و حفظ نموده و در زمانهای مناسب از آنها استفاده نماید . ۴- روضه ها به دو دسته احساسی و سنگین تقسیم میشوند که خود اینها نیز دارای اقسام زیر می باشند: روضه تحقیقی، روضه کشفی یا مکاشفه ای، روضه استنباطی. ۵- اگر در مناسبتی روضه ای خوانده میشود مستقیما در مورد آن مناسبت نیست و مثلا در مناسبت شهادت حضرت زینب سلام الله علیها می خواهیم روضه طفلان ایشان را بخوانیم بایستی از یک حلقه ارتباطی قوی استفاده شود . ۶- بعد از اجرای یک روضه کامل نیازی به خواندن زمزمه نیست. ۷- اگر در شرح یک روضه یا عنوان نمودن مطلبی سند قطعی از منابع اصلی در اختیارمان نیست، باید به مستمع بفهمانیم که این مطلب زبانحال می باشد . ۸- تناسب لحن و سوز وگداز خواندن با محتوا باید رعایت گردد . بعنوان مثال نباید ابیات مدحی با لحن و سوز مختص مرثیه خوانده شوند. ۹- در روضه خوانی ابزار و لوازم تنوع خوانی زیاد است (دکلمه خوانی، کم و زیاد کردن سرعت خواندن )و در نوحه خوانی باید سرعت خواندن یکسان باشد و قدرت مانور در این زمینه کم میباشد یا امکان پذیر نیست . برای ایجاد تنوع در نوحه خوانی میتوان حجم صدا را کم و زیاد کرد یا میکروفن را دور یا نزدیک کرد . ۱۰- افعال جملاتی که در روضه یا شرح روضه و ... بکار می بریم باید بطور کامل ادا شوند و نمی‌شود به فرض اینکه مستمع فعل انرا می داند یا حدس میزند، فعل را حذف نمائیم. ۱۱- ممکن است تحریر زدن با ضرب، خواندن را زیبا کند اما این زیبایی در تاثیر گذاری مطلب اختلال ایجاد میکند مثلا نوحه را، شاد نموده و یا ذهن مستمع را از توجه به محتوا پرت می کند . ۱۲- در استفاده از دستگاه های موسیقی باید دقت داشت که آنها را با لحن و روش مداحی بخوانیم و حالت آوازی آن کم باشد . ۱۳- هر خطه ای گویش محلی و اصطلاحات مختص به خودش را دارد که در اذهان عمومی قابل فهم نیست فلذا نباید از آنها در مراسم عمومی و عموم مردم استفاده نمود. ۱۴- کم خواندن و کم مجلس داری کردن باعث ضعیف شدن صدا و توانایی در تحریر زدن و اوج خواندن می شود پس لازم است ذاکرین گرامی تمرینات دوره ای و روزانه داشته باشند و صدا و حنجره خود را تقویت نمایند . اللهم وفقنا لما تحب و ترضی اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به قلب مادرم زخمِ فدک خورد دلِ ریشِ پدر جانم نمک خورد ... خرابم شد به سر انگار دنیا که پیش چشم من « مادر » کتک خورد ...