eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
833 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
Voice0278.aac
17.09M
#اربعین #اربعین_روز_خاص_زیارت_حضرت_مهدی_عج چگونه در سپاه امام زمان(عج) قرار بگیریم؟ #خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
Voice0279.aac
24.33M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء #ملعونین_زیارت_عاشوراء #دشمن_شناسی_در_زیارت_عاشوراء شرح لعن اول زیارت عاشورا فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَيْكُمْ اَهْلَ الْبَيْتِ، (خلاصه 12 جلسه لعن در زیارت عاشوراء) #خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
Voice0280.aac
25.44M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء #ملعونین_زیارت_عاشوراء #دشمن_شناسی_در_زیارت_عاشوراء شرح لعن دوم زیارت عاشورا وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ، وَاَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتي رَتَّبَكُمُ اللهُ فيها، (خلاصه 12 جلسه لعن در زیارت عاشوراء) #خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
Voice0281.aac
28.89M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء #ملعونین_زیارت_عاشوراء #دشمن_شناسی_در_زیارت_عاشوراء شرح لعن سوم زیارت عاشورا وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْكُمْ، وَلَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدينَ لَهُمْ بِالتَّمْكينِ مِنْ قِتالِكُمْ، (خلاصه 12 جلسه لعن در زیارت عاشوراء) #خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
لینک گروهها و کانالهای خادم الحسین ع تابع منش در ایتا 👇👇👇 گروه مقتل متضمن البکاء ، فاطمه الزهراء س http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2 کانال ضامن اشک، رفع شبهه https://eitaa.com/zameneashk1 کانال زائر عرش ،شرح و تفسیر زیارات امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/3725787156Cadcdabd35d کانال قرآن و امام حسین ع (ایات ولایت و احادیث درباره امام حسین ع) http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin کانال الدوله الزهرائیه(ویژه مطالب مهدویت) http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84 کانال کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع @zamenashkbook1 کانال اشعار حسینی و آموزش مداحی http://eitaa.com/joinchat/1055588373C0c7969e8af کانال فرهنگ عاشقی http://eitaa.com/joinchat/3374055438C78867d1480 کانال نوای مقتل (مداحی) @Navaymagtal
🔶 فرمان ولی امرمان: را به دنیا بشناسانیم.. آخر میدانی.. وقتی (عج) ظهور کند، در معرفی خود به جهانیان میفرماید : من پسر حسین (ع) هستم.. این یعنی همه دنیا را به وقت میشناسند.. پس بشتاب ای .. ای .. ای .. شناساندن حسین (ع) به جهانیان، آماده سازی برای ظهور است.. @zameneashk1
🔸پیش فروش بلیت قطار از فردا آغاز می‌شود.
66 زواري که بعد از دفن امام حسین ع به زيارت کربلاء آمدند چه کسانی هستند؟ زواري که بعد از دفن به زيارت آمدند، و آن چند نوع است: بعضي مستمرا تا روز قيامت هر شب و هر روز مشغول زيارت هستند، و آن ملائکه است به تفصيلي که گذشت. و بعضي در وقت معين هميشه زيارت مي‏کنند، مانند انبياء و اوصياء که در هر شب جمعه زيارتش مي‏نمايند، بلکه خداوند متعال در هر شب جمعه افاضه‏ي رحمت خاصه بر او مي‏فرمايد. [1] . و همه‏ي انبياء در شب نيمه‏ي شعبان [2] ، و در شب قدر به زيارت او مي‏آيند هر سال [3] ، وجبرئيل و ميکائيل در اوقات مخصوصه زيارتش مي‏کنند. [4] . و اول کسي که در اين نشأت به زيارتش آمد، سيدالساجدين (عليه‏السلام) بود که بعد از سه روز به دفن او حاضر شد با جماعت بني‏اسد به تفصيلي که بيايد (ان شاء الله). پس قبر را تسويه نمود، و زيارت کرد پدر بزرگوارش را به سلام مخصوصي، و بعد از آن جناب طوائف و عشاير که در اطراف کربلا بودند، به زيارتش آمدند، حتي اينکه در روايتي است که در عرض يکسال يا بيشتر صد هزار زن به زيارتش آمدند.[5] . و بعد از چند روز عقبة ابن عمرو سهمي به زيارتش آمد و اشعاري در مرثيه‏اش انشاد کرد، و اول شاعري بود که مرثيه گفت از براي آن جناب چنانکه بعضي گفته‏اند. [6] . و اول کسي که از بلاد بعيده به زيارتش آمد، جابر بن عبدالله انصاري بود، که از براي زيارتش کيفيت مخصوصي است [7] . [1] بحار 60:98 - کامل الزيارات باب 38 ص 113. [2] بحار 93:98 - کامل الزيارات باب 72 ص 180. [3] بحار 100:98 - اقبال ص 144 به نقل از حاشيه‏ي بحار. [4] بحار 109:98 - کامل الزيارات باب 88 ص 269. [5] بحار 75:98 - نوادر علي بن اسباط ص 123 به نقل از حاشيه‏ي بحار. [6] بحار 242:45 - امالي مفيد مجلس 38 ص 324. [7] بحار 329:98. لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk ضامن اشک در ایتا @zameneashk1
❖﷽❖ 📜عن محمّد بن سهل البحرانى، رفعه إلى أبى عبد اللّه الصّادق جعفر بن محمّد عليه السّلام قال: البكّاءون خمسة: آدم و يعقوب و يوسف و فاطمة بنت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و علىّ‌ بن الحسين عليه السّلام. فأمّا آدم فبكى على الجنّة حتّى صار فى خدّيه أمثال الأودية. و أمّا يعقوب فبكى على يوسف حتّى ذهب بصره و حتّى قيل له: تَاللّهِ‌ تَفْتَؤُا تَذْكُرُ يُوسُفَ‌ حَتّى تَكُونَ‌ حَرَضاً أَوْ تَكُونَ‌ مِنَ‌ الْهالِكِينَ‌ . و أمّا يوسف فبكى على يعقوب حتّى تأذّى به أهل السّجن، فقالوا: إمّا أن تبكى بالنّهار و تسكت بالّليل و إمّا أن تبكى بالّليل و تسكت بالنّهار، فصالحهم على واحد منهما. و أمّا فاطمة بنت محمّد صلّى اللّه عليه و آله فبكت على رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله حتّى تأذّى بها أهل المدينة و قالوا لها: قد آذيتنا بكثرة بكائك، فكانت تخرج إلى المقابر - مقابر الشّهداء - فتبكى حتّى تقضى حاجتها ثمّ‌ تنصرف. و أمّا علىّ‌ بن الحسين فبكى على الحسين عليه السّلام عشرين سنة - أو اربعين سنة - و ما وضع بين يديه طعام إلاّ بكى، حتّى قال له مولى له: جعلت فداك يابن رسول اللّه إنّى أخاف عليك أن تكون من الهالكين. قال: إِنَّما أَشْكُوا بَثِّي وَ حُزْنِي إِلَى اللّهِ‌ وَ أَعْلَمُ‌ مِنَ‌ اللّهِ‌ ما لا تَعْلَمُونَ‌ ،إنّى لم أذكر مصرع بنى فاطمة إلاّ خنقتنى لذلك عبرة. 📝از امام صادق عليه السّلام نقل است كه گفت:«پنج كس، بسيار گريان بودند: آدم، يعقوب، يوسف، فاطمه دختر محمّد صلّى اللّه عليه و آله و على پسر حسين (امام سجاد عليه السّلام). 💦آدم آن‌قدر براى بهشت گريه كرد كه ردّ اشك، چون جا باريكۀ آب، در گونه‌هايش ماند، 💦 و يعقوب تا آن‌جا براى يوسف گريست كه چشمش از ميان رفت، تا جايى كه به او گفته شد:«به خدا، تو آن‌قدر از يوسف ياد مى‌كنى تا بيمار گردى يا هلاك شوى»، 💦 و امّا يوسف، در فراق پدرش، يعقوب آن‌قدر گريه كرد كه اهل زندان، به اذيت افتادند و گفتند:«يا روز گريه كن و شب آرام گير و يا شب گريه كن و روز آرام باش»، كه بالاخره به يكى از شب و روز مصالحه كردند. 💦و امّا فاطمه، دختر محمّد صلّى اللّه عليه و آله، آن‌قدر در دورى پدرش، رسول خدا، گريه كرد كه اهل مدينه از او رنجيدند و به او گفتند:«ما را با گريۀ بسيارت آزار دادى، از آن پس بر سر مزار شهيدان مى‌رفت و هرچه مى‌خواست، گريه مى‌كرد و برمى‌گشت. 💦و امّا امام سجّاد عليه السّلام، براى امام حسين عليه السّلام بيست سال - يا چهل سال -گريه كرد. و هرغذايى به نزدش نهاده مى‌شد مى‌گريست تا اين‌كه يكى از چاكرانش به او گفت:«يابن رسول اللّه، قربانت گردم، من براى تو مى‌ترسم كه با اين همه گريه، بالاخره از بين بروى. حضرت گفت:«من از درد و اندوهم تنها به خدا شكوه مى‌كنم و از خدا چيزى دانم كه شما نمى‌دانيد.»، من هرگز كشته شدن فرزندان فاطمه را ياد نكنم، مگر اين‌كه گريه ، راه نفسم را مى‌گيرد. 📚مقتل الحسين (ع) به روايت شيخ صدوق (قده)، صفحه 232 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
بسم الله الرحمن الرحیم زیارت اربعین توسط جابر بن عبدالله انصاری با اعراب و آداب زیارت اربعین توسط جابر ره مهم : این زیارت جابر ره است و غیر از زیارت اربعین مشهور امام صادق ع است در این زیارت نکات روضه بسیار دارد باب 25- زيارة الأربعين بحارالأنوار ج : 98 ص : 329 قَالَ السَّيِّدُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَرْوِي عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ الْعَسْكَرِيِّ ع أَنَّهُ قَالَ عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاةُ إِحْدَى وَ خَمْسِينَ وَ زِيَارَةُ الْأَرْبَعِينَ وَ التَّخَتُّمُ بِالْيَمِينِ وَ تَعْفِيرُ الْجَبِينِ وَ الْجَهْرُ بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ وَ قَالَ عَطَاءٌ كُنْتُ مَعَ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ يَوْمَ الْعِشْرِينَ مِنْ صَفَرٍ فَلَمَّا وَصَلْنَا الْغَاضِرِيَّةَ اغْتَسَلَ فِي شَرِيعَتِهَا وَ لَبِسَ قَمِيصاً كَانَ مَعَهُ طَاهِراً ثُمَّ قَالَ لِي أَ مَعَكَ شَيْ‏ءٌ مِنَ الطِّيبِ يَا عَطَاءُ قُلْتُ مَعِي سُعْدٌ فَجَعَلَ مِنْهُ عَلَى رَأْسِهِ وَ سَائِرِ جَسَدِهِ ثُمَّ مَشَى حَافِياً حَتَّى وَقَفَ عِنْدَ رَأْسِ الْحُسَيْنِ ع وَ كَبَّرَ ثَلَاثاً ثُمَّ خَرَّ مَغْشِيّاً عَلَيْهِ فَلَمَّا أَفَاقَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ : السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا آلَ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا صَفْوَةَ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا خِيَرَةَ اللَّهِ مِنْ خَلْقِهِ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا سَادَاتِ السَّادَاتِ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا لُيُوثَ الْغَابَاتِ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا سَفِينَةَ النَّجَاةِ السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ عِلْمِ الْأَنْبِيَاءِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ آدَمَ صَفْوَةِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ نُوحٍ نَبِيِّ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ إِسْمَاعِيلَ ذَبِيحِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ مُوسَى كَلِيمِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ عِيسَى رُوحِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ عَلِيٍّ الْمُرْتَضَى السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا شَهِيدَ بْنَ الشَّهِيدِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا قَتِيلَ بْنَ الْقَتِيلِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللَّهِ وَ ابْنَ وَلِيِّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ ابْنَ حُجَّتِهِ عَلَى خَلْقِهِ‏أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلَاةَ وَ آتَيْتَ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ بَرَرْتَ وَالِدَيْكَ وَ جَاهَدْتَ عَدُوَّكَ أَشْهَدُ أَنَّكَ تَسْمَعُ الْكَلَامَ وَ تَرُدُّ الْجَوَابَ وَ أَنَّكَ حَبِيبُ اللَّهِ وَ خَلِيلُهُ وَ نَجِيبُهُ وَ صَفِيُّهُ وَ ابْنُ صَفِيِّهِ زُرْتُكَ مُشْتَاقاً فَكُنْ لِي شَفِيعاً إِلَى اللَّهِ يَا سَيِّدِي أَسْتَشْفِعُ إِلَى اللَّهِ بِجَدِّكَ سَيِّدِ النَّبِيِّينَ وَ بِأَبِيكَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ وَ بِأُمِّكَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ لَعَنَ اللَّهُ قَاتِلِيكَ وَ ظَالِمِيكَ وَ شَانِئِيكَ وَ مُبْغِضِيكَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ ثُمَّ انْحَنَى عَلَى الْقَبْرِ وَ مَرَّغَ خَدَّيْهِ عَلَيْهِ وَ صَلَّى أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ زیارت علی اکبر ع در روز اربعین ثُمَّ جَاءَ إِلَى قَبْرِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع فَقَالَ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ وَ ابْنَ مَوْلَايَ لَعَنَ اللَّهُ قَاتِلَكَ لَعَنَ اللَّهُ ظَالِمَكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ بِمَحَبَّتِكُمْ وَ أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ مِنْ عَدُوِّكُمْ زیارت شهداء در روز اربعین ثُمَّ قَبَّلَهُ وَ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ وَ الْتَفَتَ إِلَى قُبُورِ الشُّهَدَاءِ فَقَالَ السَّلَامُ عَلَىالْأَرْوَاحِ الْمُنِيخَةِ بِقَبْرِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا شِيعَةَ اللَّهِ وَ شِيعَةَ رَسُولِهِ وَ شِيعَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا طَاهِرُونَ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا مَهْدِيُّونَ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا أَبْرَارُ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى مَلَائِكَةِ اللَّهِ الْحَافِّينَ بِقُبُورِكُمْ جَمَعَنِيَ اللَّهُ وَ إِيَّاكُمْ فِي مُسْتَقَرِّ رَحْمَتِهِ تَحْتَ عَرْشِهِ زیارت قمر بنی هاشم در روز اربعین
ثُمَّ جَاءَ إِلَى قَبْرِ الْعَبَّاسِ بْنِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع فَوَقَفَ عَلَيْهِ وَ قَالَ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا الْقَاسِمِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا عَبَّاسَ بْنَ عَلِيٍّ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ بَالَغْتَ فِي النَّصِيحَةِ وَ أَدَّيْتَ الْأَمَانَةَ وَ جَاهَدْتَ عَدُوَّكَ وَ عَدُوَّ أَخِيكَ فَصَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَى رُوحِكَ الطَّيِّبَةِ وَ جَزَاكَ اللَّهُ مِنْ أَخٍ خَيْراً ثُمَّ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ وَ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَ مَضَى ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم ( 1 ) على بن الحسين عليه السّلام، مشهور به زين العابدين و سجّاد، چهارمين امام شيعه است كه بنا به قول مشهوردر سال 38 هجرى متولد شده است. در نقل‏هاى چندى هم سال 35 و 36، سال تولد دانسته شده است. تواريخ النبى و الآل، ص 29 از: الارشاد، ص 284؛ مسار الشيعة، ص 31؛ التهذيب، ج 6، ص 77؛ روضة الواعظين، ص 242؛ كشف الغمة، ج 2، ص 105؛ الفصول المهمة، ص 183؛ الدروس، ص 153؛ المناقب، ابن شهر آشوب، ج 4، ص 175؛ اعلام الورى، ص 256 @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم عبادت ونماز امام سجاد ع ( 2 ) آورده‏اند كه وقتى آن حضرت وضو مى‏گرفت، رنگ چهره‏اش دگرگون مى‏شد. وقتى علت را مى‏پرسيدند، فرمود: «أ تدرون بين يدى من أريد أن أقوم»، آيا مى‏دانيد كه در برابر چه كسى مى‏خواهم بايستم؟ و گفته شده است كه در وقت نماز چهره امام دگرگون شده و رعشه بر اندامش بود. وقتى علت را پرسيدند فرمود: إنى أريد الوقوف بين يدى ملك عظيم. در وقت نماز به هيچ چيز توجه نداشت. يك بار در وقت نماز، دست فرزند امام شكست، او از درد فرياد مى‏زد، شكسته‏بند آوردند و استخوان دست را جا انداخت و فرزند امام از درد فرياد مى‏كشيد. بعد از آن امام دست بچه را ديد كه به گردنش آويزان است، در آن وقت بود كه تازه متوجه شد كه دست بچه شكسته است. زمخشرى مى‏گويد: زمانى على بن الحسين عليه السّلام به قصد وضو گرفتن دستش را در آب برد، در آن حال: ثم رفع رأسه إلى السماء و القمر و الكواكب، ثم جعل يفكّر فى خلقها حتى أصبح و أذن المؤذّن و يده فى الماء، امام سرش را به آسمان و ماه ستارگان بلند كرده و در آنها به تفكر پرداخت، تا آن كه صبح شده و در حالى كه مؤذن اذان مى‏گفت، هنوز دست امام در آب بود. حلية الاولياء، ج 3، ص 141؛ كشف الغمه، ج 2، ص 80؛ مختصر تاريخ دمشق، ج 17، ص 236؛ تهذيب التهذيب، ج 7، ص 305؛ سير أعلام النبلاء، ج 4، ص 391 ؛شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد، ج 15، ص 273 ، تهذيب التهذيب، ج 7، ص 305 ،الثقات، ج 5، ص 160 ، صفة الصفوة، ج 2، ص 55؛ نور الابصار، ص 127؛ طبقات الكبرى، ج 5، ص 216؛ الاتحاف، ص 136؛ الفصول المهمة، ص 201؛ العقد الفريد، ج 3، ص 114 @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم وصف امام سجاد از خدمتکارش (3 ) زمانى كه از خدمتكار او خواستند تا او را توصيف كند، گفت: «من هيچ‏گاه در روز براى او طعامى نياوردم و در شب بسترى براى او نگستردم». (1). ربيع الابرار، ج 3، ص 160، 663 حالات امام سجاد ع در نماز (4 ) و آورده‏اند كه روزى به هنگام نماز، مارى به سمت آن حضرت حركت كرد، اما او تحرّكى به خود نداد. مار از ميان دو پاى امام عبور كرد و او از جايش تكان نخورد و رنگش عوض نشد. المناقب، ابن شهر آشوب، ج 2، ص 255 انفاق امام سجاد ع ( 5 ) در دادن صدقه و رسيدگى به محرومين نيز زبانزد بوده و پس از شهادت او معلوم گرديد كه صد خانواده از انفاق و صدقات او زندگى مى‏كرده‏اند. شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد، ج 10، ص 159 سخنان امام سجاد ع درباره صدقه ( 6 ) «4» به نقل امام باقر عليه السّلام، امام سجاد عليه السّلام شبانه، نان بر پشت مباركش گذاشته و در تاريكى شب براى فقرا مى‏برد، و مى‏فرمود: صدقه در تاريكى شب، آتش غضب خداوند را خاموش مى‏كند. (4). حلية الاولياء، ج 3، ص 136؛ كشف الغمّة، ج 2، صص 77، 87؛ مختصر تاريخ دمشق، ج 17، ص 238 علاقه مردم به امام سجاد ع ( 7 ) مردم نيز علاقه بدو داشتند و لذا در روايات آمده كه قرّاء به سوى مكه راه نمى‏افتادند تا آن كه امام سجاد عليه السّلام خارج شود و آنگاه به دنبال او هزار سواره به راه مى‏افتاد. (5). مختصر تاريخ دمشق، ج 17، ص 238 1-کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام ) @zameneashk 2- گروه متضمن البکا فاطمه الزهرا :ویژه پرسش و پاسخ و ارسال مطالب مقتل در رابطه با مقتل امام حسین (علیه السلام ) برای ورود به گروه مقتل به آی دی زیر رجوع کنید @1m_h_tabemanesh کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم زهد امام سجاد ع ( 8 ) زمانى امام، با لباس نيكويى از خانه خارج شد. پس از آن فورا به خانه برگشت و صدا زد: همان لباس قبلى مرا بياوريد، گويى على بن حسين نيستم. (6). رجال الكشى، ص 117 ظاهر امام سجاد ع در حفظ شعائر الهی ( 9 ) البته نقل شده است كه حضرت، لباس نيكو در مواقعى مى‏پوشيد تا مبادا كسى گمان كند كه او بر خلاف خداوند كه فرمود: «قل من حرّم زينة اللّه التى أخرج لعباده»، عمل مى‏كند. نك: تفسير العياشى، ج 2، ص 15، حديث 32؛ مستدرك الوسائل، ج 3، ص 203 ؛ مختصر تاريخ دمشق، ج 17، ص 246 درس بزرگ برای مداحان در معامله کردن با خدا در سیره امام سجاد ع ( 10 ) در مسافرت نسبش را از همراهان پنهان مى‏كرد. از ايشان سؤال شد كه: ما بالك‏ اذا سافرت كتمت نسبك اهل الرفقة؟ آن حضرت فرمود: أكره أن آخذ برسول الله ما لا أعطى مثله، دوست ندارم به نام رسول خدا چيزى را بگيرم كه نمى‏توانم مانند آن را به ديگرى بدهم. چنانكه جويرية بن اسماء مى‏گويد: ما أكل علىّ بن الحسين من قرابته من رسول الله درهما، او از بابت خويشى خود با رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله درهمى استفاده نكرد. (1). نثر الدر، ج 1، ص 341؛ ربيع الابرار، ج 3، ص 69 تقسیم اموال در راه خدا ( 11 ) از فرزندش امام باقر عليه السّلام نقل شده است كه پدرم دو بار اموال خويش را در راه خدا تقسيم كرد. (2). سير اعلام النبلاء، ج 4، ص 391 آمدن امام سجاد بر بالین محب هنگام مرگ ( 12 ) آن حضرت در وقت مرگ محمد بن اسامة بن زيد، بر بالين او بود. در آن لحظه محمد سخت مى‏گريست. امام علت گريه او را پرسيد. محمد گفت: پانزده هزار درهم بدهى دارم. امام فرمود: بر عهده من نگران مباش. (3). همان، ج 17، ص 238 نقش نگین انگشتر امام سجاد ع ( 13 ) و نقش انگشترى ايشان كه معمولا شعار ائمه در برخورد با مشكلات زمان خود بود العزّة للّه جميعا (تمام عزّت از آن خداست) بوده است. (7). اثبات الهداة، ج 5 ص 263؛ اثبات الوصيه، ص 142؛ بحار الانوار، ج 46 ص 229 به بعد؛ الكافى، ج 1 ص 305؛ اعلام الورى، ص 260؛ البصائر، ج 4 باب 48؛ الامامة و التبصرة، ص 62 و 63، مؤسسة الامام المهدى. @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
شهادت سیدالساجدین،حضرت علی ابن الحسین ع تسلیت باد. @zameneashk1
لینک گروهها و کانالهای خادم الحسین ع تابع منش در ایتا 👇👇👇 گروه مقتل متضمن البکاء ، فاطمه الزهراء س http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2 کانال ضامن اشک، رفع شبهه https://eitaa.com/zameneashk1 کانال زائر عرش ،شرح و تفسیر زیارات امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/3725787156Cadcdabd35d کانال قرآن و امام حسین ع (ایات ولایت و احادیث درباره امام حسین ع) http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin کانال الدوله الزهرائیه(ویژه مطالب مهدویت) http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84 کانال کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع @zamenashkbook1 کانال اشعار حسینی و آموزش مداحی http://eitaa.com/joinchat/1055588373C0c7969e8af کانال فرهنگ عاشقی http://eitaa.com/joinchat/3374055438C78867d1480 کانال نوای مقتل (مداحی) @Navaymagtal
روضه ها و مداحی ها و سخنرانی های ویژه شهادت امام سجاد(ع)را در کانال نوای مقتل ببینید👇👇 نوای مقتل درایتا @Navaymagtal
4_5976588623225553246.pdf
335.5K
📜فیش منبر 📩 #اربعین #شرح_زیارت_اربعین 🏴🏴🏴🏴🏴 @navayemaqtal ___ نوای مقتل درایتا @Navaymagtal
4_6041970472285897232.mp3
9.33M
حاج منصور ارضی کانال ضامن اشک تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
4_5771684400777396694.docx
34.5K
متون زیارت اربعین با اسناد معتبر از اقبال،تهذیب شیخ،اقبال سید و .... روایات و ترجمه و شرح مختصر کتابخانه مقتل ضامن اشک ، مخصوص کتب مقتل امام حسین ع و معصومین @zameneashkbook کتابخانه ایتا👇👇 @zamenashkbook1
1.58M
67 ⬛️◾️▪️نتیجه ی اضافه کردن فرازهایی به زیارت قدسی عاشوراء(بدعت)، سبب تحریف آن در ۱۴۰۰ سال می شد. ⬛️◾️▪️حکم حرمت شرعی دست بردن در زیارت عاشوراء و متن مقتل،و گرفتاری در قیامت برای شخص ⬛️◾️▪️حکم تکرار فرازها ،به قصد واجب و استحباب ⬛️◾️▪️جراتِ دست بردن در کلام معصوم و اینکه نعوذاً بالله ، کلام معصوم ناقص است، دلیل بی عقلی و کم خردی ست. ⬛️◾️▪️کلام آخر: تذکر در صورت مشاهده و ذکر نکات بالا ،جهت ترویج فرهنگ عاشورایی ⬛️◾️▪️ دعای توسل 👇👇👇 باعرض سلام وخسته نباشید خدمت شما عزاداریتون قبول حق ان شاالله ببخشید سوال داشتم چرا اکثرمداحان وسط زیارت عاشورا روضه میخونن بعدش وقتی ب السلام علی الحسین ک میرسن یه چیزایی ازخودشون اضافه میکنن مثلا میگن السلام و علی العباس الحسین یا اخت الحسین ایااشکالی نداره... یاوقتی ک ب اباعبدالله میرسن چندین بارتکرار میکنن بعضی ازحوزه ای ها میگن اشکالی نداره ولی بعضی ها میگن باید باید زیارت عاشورا تموم بشه بعد روضه خوند دعای توسل هم همینطور ممنون میشم اگه راهنماییم کنید باتشکر. التماس دعا ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم 1 سلام خدمت همه بزرگواران و استاد تابع منش مستحضرید چند سالی است در این ایام ماه صفر برخی از مادحین روضه ای منسوب به حضرت زینب و ام ایمن (اگر درست عنوان کرده باشم)و یا تصدق آوردن همسر یزید لعن الله رو میخوانند حقیر مشتاقم که اول این روضه سندیت داره یا خیر و در صورت موثق بودن منابع و مستنات آن را به اشتراک بگذارید تا بهره برداری کافی و وافی از آن بشود و من الله التوفیق خدمت برادر عزیزم آقای آبسالان سلام علیکم روضه درباره ام حبیبه است ام ایمن راوی حدیث کربلا در زمان پیامبر ص است . از اینکه از این روضه سوال فرمودید کمال تشکر را دارم روضه ای است بسیار زیبا که اکثرا به صورت سماعی یاد گرفته اند این واقعه در کوفه اتفاق افتاده است ( اگر به محل ماجرا اشاره نشود در ایام صفر هم خوانده شود اشکالی ندارد)بعضی جاها متاسفانه روضه مخدوش شده است و اما اصل روضه: ام حبيبه خادمه زينب (س) در دوران حضور وي در کوفه، صداي ام کلثوم را که مي شنود، مي گويد: «غير از اهل بيت پيامبر اکرم (ص) صدقه بر احدي حرام نمي باشد. اينان که هستند؟» زينب (س) نگاهي به ام حبيبه مي کند و مي فرمايد: «من الان از سرزمين کربلا مي آيم. اين گرد و غبار، گرد و غبار رنج کربلاست.» اما، گويي ام حبيبه او را نمي شناسد. زينب (س) با سوز دل مي فرمايد: «ام حبيبه! منم، زينب، دختر علي (ع)، تو در اين کوفه کنيز من بودي. چگونه است که مرا اينک نمي شناسي؟» ام حبيبه نگران و مضطرب سؤال مي کند: «اگر تو زينب هستي، او هيچ گاه بدون برادرش حسين جايي نمي رفت، بگو حسينت کجاست؟» دل زينب (س) آتش مي گيرد و مي فرمايد: «نگاه بر نوک نيزه کن و به روايت ابن نما. زینب س فرمود : آن سر بريده سر حسين مي باشد!»[1] . [1] عقيله بني هاشم، ص 41 و 42. بالجمله، اهل بيت را به تمام ذلت و زحمت به جانب کوفه کوچ دادند و ايشان همواره در طي مسافت بناليدند و بگريستند. سپهر، ناسخ التواريخ سيدالشهدا عليه‏السلام، 33/3 از پاره‏اي اخبار چنان مستفاد مي‏شود که روز بعد از عاشورا پسر سعد کشتگان خود را دفن کردند و بعد از عصر آن روز و به روايتي روز ديگر به جانب کوفه رهسپار شدند و شامگاه در خارج شهر کوفه فرود شدند. در کتاب بحر المصائب از جلد سيم ابواب الجنان و سيد بن طاوس روايت کند که در بيرون شهر کوفه محله‏اي بود و در آن محله زني مستوره در خانه خويش بر سجاده نشسته بود و در حضرت پروردگار بي‏نياز راز و نياز مي‏کرد و از قضيه‏ي هايله کربلا و شهادت حضرت سيدالشهدا سلام الله عليه آگاهي نداشت. ناگاه غوغايي عظيم و آشوبي بزرگ برخاست. آن عفيفه در چادر عصمت بيرون تاخت و بر فراز بام سراي نگران گشت. سپاهي فوج از پس فوج و سرهايي چون تابنده ماه و فروزنده خورشيد بر فراز نيزه‏ها بديد و گروهي را اسيروار سوار نگريست که بي‏چادر و معجر از خجالت نظاره سر به زير افکنده‏اند روضه حضرت رقیه س رقیه در آغوش زینب س در بازار کوفه و در مقدم آنان زني بلند بالا بديد که دختري چهارساله در آغوش آورده با حالتي پريشان بر آن طفل نگران و گريان بود. در آن حال طفل از آن زن آب همي‏خواست و چهره‏ي شريفش از بي‏آبي و بي‏تابي چون آبي (يعني به.) زرد مي‏نمود و ناگاه از کثرت عطش در کنار آن اسير بيهوش بيفتاد. آن زن از مشاهده‏ي اين حال در ملال گرديد و به خداي بناليد. آن زن عفيفه سخت بي‏تاب و آرام شد و گفت: «شما از کدام جماعت اسيرانيد؟» فرمود: «ما اسيران از آل محمديم و اولاد آن حضرتيم.» آن زن چون اين سخن بشنيد، بر چهره طپانچه زد و گفت: «اي زن خميده قامت! بفرماي چه نام داري؟ همانا با دختر شاه ولايت بسيار شباهت داري و همانند زينب خاتون باشي! مگر از خويشاوندان اويي؟ بازگوي سردار اين سرها کيست و نامش چيست؟» و از اتفاق روزگار آن زن بلند قامت، حضرت صديقه صغري زينب خاتون سلام الله عليها بود. سر مبارک را بلند کرد و به آن زن نگريست و فرمود: «اي زن! از حال ما چه مي‏پرسي؟ همانا نام من زينب است و سرور و سردار شهدا، حسين حجازي برادر من است.» آن زن چون اين سخن بشنيد، از نهايت حسرت و ضجرت سيلي بر روي و طپانچه بر سر بزد و گفت: «نام پدر و مادرت چيست؟ تو کدام زينبي؟» آن مظلومه فرمود: «پدرم علي و مادرم فاطمه است.» چون آن زن ايشان را بشناخت، هر چه سريع‏تر از بام به زير آمد و آنچه داشت، از چادر و مقنعه با ديده‏ي گريان و دل سوزان به حضرت اسيران آورد و به حضرت زينب سلام الله عليها تسليم کرد. و نيز حکايت کند که ام‏حبيبه نام زني از جمله کنيزان حضرت امام حسن عليه‏السلام بود و او را به عبدالله بن رافع و به قولي به حارث بن وکيده تزويج فرموده بود و چون اميرمؤمنان در کوفه شهيد شد و امام حسن عليه‏السلام به آهنگ مدينه راه گرفت، ام‏حبيبه بسي عجز و لابه کرد که در خدمت آن حضرت و اهل بيت نبوت م
لازمت جويد. مقبول نگشت و چون خبر شهادت امام حسن سلام الله عليه را بشنيد، آن چند بگريست که ديده‏هايش کم بينش شد و يکسره در اندوه و غم روز مي‏گذاشت و به سوگواري مي‏پرداخت تا گاهي که صداي غوغاي عظيم بشنيد و بر بالاي بام بر شد، از اتفاق در اين وقت محمل جناب زينب خاتون سلام الله عليها به آن جا مي‏گذشت. ام حبيبه از آن حال به شگفتي اندر شد و به حضرت زينب عرض کرد: «شما از کدام اسيرانيد؟» فرمود: «نحن أساري آل محمد!» ( این جمله شاه کلید روضه است که مادحین محترم این جمله را حتما حفظ کنند) ام‏حبيبه از پس سؤال و جواب بسيار ايشان را بشناخت و گريه‏کنان و نالان البسه و ديگر اشياي خود را در حضرت ايشان تقديم کرد. لکن آن مردم ستمکار از آن جامه‏ها ببردند و از رسول خدا صلي الله عليه و آله آزرم نکردند. فاضل دربندي اعلي الله مقامه مي‏فرمايد: به غيرت و شيمت و جلالت ام‏کلثوم سلام الله عليها به چشم تأمل بنگريد که اين مخدره‏ي طاهره با آن حالت پريشاني و اندوه چگونه در حفظ مراتب عفت و عزت اهل بيت مراقبت داشت که با اهل کوفه آن طور خطاب عتاب آميز «غضوا أبصارکم عنا» الي آخره مي‏راند و هم چون نگريست که جهال و سفهاي کوفه از خرما و جوز يا پاره‏اي نان و امثال آن به اطفال مي‏دادند، اهل کوفه را از اين کردار منع مي‏فرمود و حکم خداي را با ايشان آشکار مي‏ساخت و آن اشيا را از دست ودهان اطفال مي‏ربود و به زمين مي‏افکند. سوال با توجه به اینکه صدقه حرام است بر اهل البیت ع و نان و خرما را قبول نمی کردند چگونه تقاضای البسه کردند و آن را پذیرفتند؟ پاسخ مرحوم فاضل دربندی اعلی الله مقامه: و اگر کسي گويد: چون است که آن حضرت پاره‏اي اثوبه و البسه را که مردم کوفه تقديم کردند، پوشش اهل حرم مي‏ساختند؛ اما در اعطاي آن مأکولات توبيخ مي‏فرمودند؟» در پاسخ گوييم: «اين مطلب مخفي و پوشيده نيست. چه باز مي‏ماند که افعال آن زن در تقديم البسه از روي اخلاص و ارادت و ايمان و عرفان به حقوق اهل بيت بوده است. لابد هر چه عطا کند، بر نهج شرعي و طريق موافق با کتاب و سنت است که يا از روي احتساب از خمس است يا تبرع و هديه. از اين رو اهل بيت را در قبول آن کلفت و کراهتي نبوده است. اما از اعطاي تمر و جوز چنان مکشوف مي‏افتد که بر طريق صدقه و رقت نوعيه بشريه يا از راه استهزا و استخفاف و تحقير و توبيخ بوده است و چون جناب ام‏کلثوم سلام الله عليها اين حال را معلوم فرمود، بر آن حضرت واجب شد که از اين کار مانع شود و اين از راه امر به معروف و نهي از منکر است.» و اما اخذ فرمودن از افواه اطفال آن نيز نظر به شيمت علويه هاشميه و غيرت حسينيه کند. چه اطفال اگر چند در دايره‏ي تکليف نباشند، لکن غيرت آن حضرت از ورود پاره‏اي مأکولات که حکم اوساخ (جمع وسخ: چرک.) داشته‏اند، در بطون طاهره ابا و امتناع مي‏ورزيده است.( دقت کنید خیلی مهم است درسی است درباب لقمه حلال) و نيز معلوم مي‏شود که اهل بيت در اين وقت نه آن چند از مأکولات تهيدست بوده‏اند که هر چه به ايشان برسد، لزوما قبولش واجب شد و نيز تواند بود که پاره‏اي شيعيان خالص ايشان پوشيده از آن مردم اشيايي که مايه‏ي حفظ تعيش باشد، مي‏فرستاده‏اند و از اين برافزون جلالت و عظمت ايشان از آن برتر است که از موايد غيبيه نيز فيض‏ياب نباشند. خادمه‏ي ايشان فضه خاتون را آن مقام بود که مايده‏ي بهشتي به دعايش نازل شدي. و هم موافق پاره‏اي روايات تا گاهي که به دعاي فضه قدح لحم و دو گرده نان از غيب براي اهل بيت نرسيد، لب به طعام نگشوده بودند. چه حالت ايشان از کثرت حزن و اندوه و احتراق قلب از توجه به اين مراتب مشغول بود. وانگهي در جماعتي که چون امام زين العابدين عليه‏السلام حجتي باشد که روزي تمامت آفريدگان به توسط توجه اوست، چگونه در آن جا که بايد اهل بيت او را به طعام و روزي و مضغه حيات بهره‏ياب نفرمايد. معلوم باد که در کتب اهل خبر به اختلاف ترتيب نگارش داده‏اند: پاره‏اي آن خطب مسطوره را با پاره‏اي حالات و مکالمات ديگر را قبل از دخول به کوفه نوشته‏اند و بعضي بعد از ورود و دخول کوفه، اما چنان مي‏نمايد که بعضي در بيرون کوفه و بعضي در هنگام دخول به شهر بوده است و اين مطلب بر ناقدان اخبار و صاحبان ذوق سليم و آنان که تتبع و بصيرت کامل دارند، مکشوف تواند شد؛ و الله اعلم. سپهر، ناسخ التواريخ حضرت زينب کبري عليهاالسلام، 322 - 319/1. نکات: 1. روضه ام حبیبه روضه کوفه است نه شام؟ 2. ام حبیبه زن با تقوایی بوده است که در غرفه مناجات داشته است؟ 3. ام حبیبه از شهادت امام حسین ع خبر نداشته است. 4. بعضی روضه را مخدوش کرده ام حبیبه را زن یزید می دانند. و کنیز حضرت زهراءس .در حالیکه ام حبیبه باید سنش بالای 50 باشد که به یزید لع هوس باز نمی خورد. 5. ام حبیبه خادمه حضرت زینب س در کوفه بوده است. که بعد از شهادت علی ع اهل البیت ع به مدینه برگشته اند و اوهمانجا مانده است. سال شهادت مولی ع سال