eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش سوم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
🔰 سلسله 24 شماره 4⃣2⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
کتاب صوتی نمایشی " فرنگیس" خاطرات فرنگیس حیدر پور شیرزن خطه ی گیلان غرب
42.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماه عسل زوج جوان برازجانی شلمچه محل شهادت عموی «فرشته همعنان‌فرد »۱۹ ساله است. او آمده بود تا از عموی شهیدش اجازه بگیرد و زندگی متأهلی خودش را از اینجا آغاز کند. مراسم عقد این زوج جوان در کنار قبور شهدای گمنام شهرستان دشتستان، برازجان برگزار شده بود و حالا شلمچه نقطه اسمانی از خاک کشورمان محلی برای آغاز زندگی متأهلی فرشته و داوود شد. ‌همعنان‌فرد بیان کرد: شهدا دردانه‌های این عالم‌اند، اولیایی که نزد خداوند آبرودار هستند از آن‌ها در این لحظات سرنوشت ساز زندگی‌ام می‌خواهم همه زوج‌های جوان خوشبخت و عاقبت بخیر بشوند وی به هم سن و سال‌هایش توصیه کرد: زندگی را با تشریفات خارج از قاعده به خود و همسرانشان سخت نکنند چون زیبایی در سادگی است.
فرق نبی و رسول چه، نبی آن انسانی است [که] مخبر عن اللّه [است] به غیر واسطه بشر ؛ والرسول: أیضاً هو المخبر عن اللّه بغیر واسطة بشر، و له شریعة ناسخة لشریعة قبله، و یقال له: أولواالعزم، و هم خمسة أعنی: نوح علیه السلام و ابراهیم علیه السلام و موسی علیه السلام و عیسی علیه السلام و محمّد صلی الله علیه و آله. و فرق دیگر نبی و رسول آن که: « النبی یری الملک فی المنام و یسمع الصوت و لایعاین الملک، و الرسول یری فی المنام و یسمع الصوت و یعاین الملک » [۲] . نبی اکرم منتخب خلق الهی قوله علیه السلام: و خِیَرَتُکَ مِنْ خَلْقِکَ. أی هو المختار المنتخب، کما قال علی بن الحسین علیه السلام: « فأنا الخیرة ابن الخیرتین » [۳]، أراد المنتخب من العرب والعجم ؛ لأنّ أمّه کان من الکسری من أحفاد انوشیروان، عادل الذی افتخر النبی صلی الله علیه و آله وسلم بوجوده و قال: « ولدت فی زمن السلطان العادل [أنوشیروان] » ---------- [۲]: ۱ - ر. ک: بحارالأنوار، ج ۲۶، ص ۷۸ (مصادر آن قبلاً بیان شد). [۳]: ۲ - مجمع البحرین، ج ۱، ص ۷۱۸، بسنجید: الکافی، ج ۱، ص ۴۶۶ ؛ بحارالأنوار، ج ۴۶، ص ۸: « أنا ابن الخیرتین ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
احیا کننده دین طیبی در کتاب مشکواة به واسطه ابوهریره از رسول خدا صلی الله علیه و آله آورده است که: خداوند برای احیاء دین در هر صد سال کسی را برمی انگیزد تا امور دینی را سامان بخشد. ابوداود نیز این حدیث را نقل کرده است. مؤلف جامع الاصول گفته است: دانشمندان هر کدام حدیث را به شکلی تاویل کرده اند. بهتر آن است که عنوان کلی حدیث لحاظ شود و مصادیق طرح نگردد. چرا که مردم از وجود فقهاء، سلاطین، محدثان، قاریان، واعظان و زاهدان بهره می‌برند. شهریاران امور سیاسی را قاریان و محدثان علوم مربوط به قرآن و حدیث را که اصول شرع هستند، واعظان و زاهدان، پند و اندرز مردم را عهده دارند. بنابراین، در سده اول از خلفا عمر ابن عبدالعزیز، از فقهاء محمد بن علی باقر علیهما السلام و قاسم ابن محمد ابن ابی بکر و سالم بن عبداللّٰه عمر و حسن بصری و محمد ابن سیرین و دیگران، از قاریان عبداللّٰه ابن کثیر، از محدثان شهاب زهری و دیگران که از تابعان و تابع تابعان می‌باشند. در سده دوم از خلفا مأمون، از فقها شافعی و احمد بن حنبل که البته در آن زمان هنوز مشهور نشده بود و لؤلؤی از یاران ابوحنیفه و اشهب از یاران مالک و از امامیه علی بن موسی الرضا علیه السلام و از قاریان یعقوب حضرمی و از محدثان یحیی بن معاذ و از زاهدان کرخی می‌باشند. در سده سوم از خلفا المقتدر بالله، از فقها ابوالعباس بن شریح شافعی و ابوجعفر طحاوی حنفی و ابن جلال حنبلی و ابوجعفر رازی امامی، از متکلمان ابوالحسن اشعری، از قاریان احمد بن موسی بن مجاهد، از محدثان ابوعبد الرحمن نسایی می‌باشند. در سده چهارم از خلفا القادر بالله، از فقها ابوحامد اسفراینی شافعی و ابوبکر خوارزمی حنفی و ابومحمد عبد الوهاب مالکی و ابوعبداللّٰه حسین حنبلی و مرتضی طرطوسی برادر وضاح شاعر و از متکلمان قاضی ابوبکر باقلانی و ابن فوزک و از محدثان حکم بن نسفی و از قاریان ابوالحسن جهامی و از زاهدان ابوبکر دینوری می‌باشند. در سده پنجم از خلفا المستظهر بالله، از فقها ابوحامد غزالی شافعی و قاضی محمد بن مروزی حنفی و ابوالحسن راغوی حنبلی، از محدثان رزین بن عبدری و از قاریان ابوالفداء قلانسی می‌باشند. اینان افراد سرشناس زمانه بوده اند و البته مراد از هر قرن این است که قرن گذشته را گذرانده و در آغاز قرن بعد زنده بوده باشند. [۱] ---------- [۱]: ۱) - مصنف خود دچار همان تأویلات شده که می‌خواست از آن فرار کند. بررسی تحولات تاریخی اینقدر آسان نیست که بتوان به سادگی مجددین هر قرن را شناسایی کرد. پس ناچارم بگویم ایشان تصورات خود را ترسیم کرده است. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام إِذَا ازْدَحَمَ‌ الْجَوَابُ‌ خَفِيَ‌ الصَّوَابُ‌. امام عليه السلام فرمود: هنگامى كه جواب‌ها زياد (و دَرهم) شود حق مخفى مى‌گردد.
شرح و تفسير از دَر هم شدن جواب‌ها بپرهيزيد امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه به نكتۀ مهمى در مسائل مربوط‍‌ به پرسش‌ها و جواب‌ها اشاره كرده، مى‌فرمايد:«هنگامى كه جواب‌ها زياد (و دَر هم) شوند حق مخفى مى‌گردد»؛ (إِذَا ازْدَحَمَ‌ الْجَوَابُ‌ خَفِيَ‌ الصَّوَابُ‌) . بسيار ديده‌ايم كه سؤالى در مجلسى مطرح مى‌شود و هركس هرچيزى كه به ذهنش آمد به عنوان جواب ذكر مى‌كند و حتى احتمالات ضعيف و پاسخ‌هاى بى‌پايه نيز عنوان مى‌شود، در چنين مجلس و چنان شرايطى روشن است كه حق براى بسيارى مخفى مى‌ماند، زيرا جدا كردن پاسخ حقيقى از آن همه احتمالات گوناگون كار آسانى نيست. اين سخن درسى براى محققان هم هست كه اصرار نداشته باشند مثلاً در تفسير يك آيه يا يك حديث يا پاسخ يك شبهه، احتمالات زياد و جواب‌هاى متعددى ذكر كنند. چه بهتر كه فشرده‌تر و سنجيده‌تر سخن گويند. به خصوص اين‌كه بسيار ديده‌ايم هنگامى كه جواب‌هاى يك مسئله متعدد مى‌شود و يكى از آن‌ها آسيب‌پذير است، مخالفان، همان يكى را مورد نقد قرار داده و بعد مى‌گويند: مشت، نمونۀ خروار است و پاسخ‌هاى متين را نيز از اين طريق زير سؤال مى‌برند. ابن ابى الحديد در شرح اين گفتار حكيمانه مى‌گويد: اين مانند آن است كه انسانى در بعضى از مسائل نظرى اشكالى ذكر كند آن هم در حضور جماعتى از اهل نظر، سپس آن‌ها در گفتن پاسخ بر يكديگر پيشى گيرند و هركدام بخواهند بر ديگرى غلبه كنند و هركس هرچه به نظرش آمد ذكر كند. شك نيست كه در اين صورت حق مخفى مى‌شود و اين سخن در واقع به بحث‌كنندگان دربارۀ مسائل مختلف توصيه مى‌كند كه انصاف را در بحث خود با دوستان رعايت كنند و قصد مراء و قهر و غلبه بر ديگرى نداشته باشند.(كه در چنين شرايطى حق مخفى مى‌گردد). ١ علامۀ مجلسى رحمه الله در شرح اين گفتار مى‌گويد: شايد در اين دستور حكيمانه توصيه‌اى به سؤال كنندگان نيز باشد كه يك مسئله را از افراد زيادى پرسش نكنند، زيرا جواب‌هاى متعدد سبب مى‌شود آن‌ها در تشخيص حق، گرفتار شك و ترديد شوند. ٢ البته تمام اين تفسيرها قابل جمع است. در واقع ازدحام در جواب، شاخه‌اى از شاخه‌هاى افراطگرى است كه در همه چيز مذموم است. نكته آداب پاسخ‌گفتن امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه به يكى از آداب مهم پاسخ‌گويى اشاره فرموده و در كلمات ديگرى به آداب ديگرى پرداخته است؛ از جمله پاسخ‌گويى سريع را مذموم شمرده مى‌فرمايد: «مَنْ‌ أسْرَعَ‌ فِي الْجَوابِ‌ لَمْ‌ يُدْرِكِ‌ الصَّوابَ‌؛ كسى كه در پاسخ‌گويى شتاب كند به پاسخ صحيح نخواهد رسيد». ٣نيز از حدّت و شدّت برحذر داشته مى‌فرمايد: «دَعِ‌ الْحِدَّةَ‌ وَتَفَكَّرْ فِي الْحُجَّةِ‌ وَتَحَفَّظْ‍‌ مِنَ‌ الْخَطَلِ‌ تَأْمَنُ‌ الزَّلَلَ‌؛ تندى را رها كن و در دليل بينديش و از ياوه گفتن برحذر باش تا از لغزش‌ها در امان باشى». ١ نيز به بعضى از سؤالات بى‌جا اشاره كرده مى‌فرمايد: «رُبَّ‌ كَلامٍ‌ جَوابُهُ‌ السُّكُوتُ‌؛ چه بسا سخنى كه جوابش سكوت است». ٢ همچنين توصيه مى‌كند كه هنگام عاجز ماندن از جواب نبايد سكوت را فراموش كرد، مى‌فرمايد: «إذا غُلبتَ‌ عَلَى الْكَلامِ‌ فَإيّاكَ‌ أنْ‌ تَغْلِبَ‌ عَلَى السُّكُوتِ‌؛ هرگاه در سخن گفتن مغلوب شدى مبادا در سكوت كردن مغلوب گردى». ٣ امام صادق عليه السلام نيز توصيه مى‌كند كه انسان نبايد هر سؤالى را كه از او كردند پاسخ گويد كه اين كار عاقلان نيست، مى‌فرمايد: «إِنَّ‌ مَنْ‌ أَجَابَ‌ فِي كُلِّ‌ مَا يُسْأَلُ‌ عَنْهُ‌ فَهُوَ الْمَجْنُونُ‌» . ٤ آخرين نكته اين‌كه در حكمت ٨٥ از نهج‌البلاغه اين گفتار حكيمانه نيز گذشت: «مَنْ‌ تَرَكَ‌ قَوْلَ‌ لا أدْرى أُصيبَتْ‌ مَقاتِلُهُ‌؛ كسى كه جملۀ نمى‌دانم را ترك كند (گاه) خود را به كشتن داده است».
بیشترین خرابیهای گلهای خونه به خاطر اطلاعات نادرست بعضی از فروشنده ها یا بی اطلاعی از گلها هست که باعث میشه گلهاشون اسیب ببینه یا شاداب نباشن مهمترین عامل اصلی گلهای اپارتمانی نور هست اگه گلها در خونه نور خوبی دریافت نکن ن مثل گلهای گلخانه سرحال و‌شاداب نیستن پس این عامل مهم در گلهاتون رو‌ حتما در نظر بگیرین و خیلی تاثیر داره ❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃 ❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃 👇👇👇👇👇 گلهای داخل گلخانه چون رطوبت بالایی داره نگهداریش راحتتره و‌ شادابتر هستن ولی وقتی به خونه منتقل میشه چون شرایط گلخونه رو‌ نداره به مرور باعث ریزش برگها و‌گلها،زردشدن برگها، قهر کردن و..... بوجود میاد برای اینکه این مشکل پیش نیاد چند کار رو باید انجام بدین اولین کاری که باید انجام بدین به جای پرنور منتقل کنین دومین کار ایجاد رطوبت بالا سومین کار کوددهی با جلبک و‌هیومیک اسید در ابیاری اول چهارمین کار ابیاری منظم و در نهایت غبارپاشی برای گلهایی که‌ لازم هست چون همه ی گلها نمیشه غبارپاشی کرد مثل گلهای پرزدار ،چرمی و... ❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃 ❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃
بستن قلمه ها یعنی چی؟🌱 عکس شماره۱ ؛قبل از پینه بستن عکس شماره ۲؛بعد از پینه بستن سوال بیشتر دوستان است که پینه بستن یعنی چی ؟ پینه بستن یعنی محل زخم قلمه ها یا جایی که کاتش کردین خشک بشه مثل عکس شماره ۲ ،این روش باید دور از افتاب و مکان سایه و سرد بذارین تا به مرور محل زخمش خشک بشه یا پینه ببنده اینکار احتمال بیماریهای قارچی در موقعه کاشتن خیلی کمه و برای ریشه زایی زودتر و بهتر جواب میده ❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃 ❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃
درآمدهاي حرام: تحصيل درآمد از راه توليد و يا خريد و فروش موادي كه براي بشر زيان آور و يا بي فايده است. مانند خريد و فروش مواد مخدر و آلات قمار و درآمدهائيكه از طريق كارهاي مضر و بيهوده بدست مي‌آيد، مانند لهو و غنا و هجو مؤمن حرام است. پس هر مقدار پول كه خارج از ضابطه شرعي باشد، مثلاً با فريب كاري و نيرنگ از مالك گرفته شود يا بي اذن و اجازه صاحب مال در آن پول تصرف شود يا به بهانه واهي از برگرداندن باقيماندة پول طفره برود حلال نيست. در اينجا چند نمونه از مصاديق درآمدهاي حرام اشاره ميشود. درآمدهاي حرام شامل موارد زيرند: ۱ كم فروشي: يكي از مظاهر تضييع حق الناس كم فروشي است كه مي‌توان گفت در همه زمانها و در همه اصناف و شغل‌ها بنحوي وجود داشته و دارد. بطوريكه يك سوره از قرآن كريم بنام مطففين آمده است و با كلمه «ويلٌ لِلَمطففين» واي بر كم فروشان شروع شده است. ۱۲ كم كاري: كم كاري ديرتر از وقت تعيين شده سركار آمدن و زودتر از اتمام وقت كار را ترك كردن است، در ساعات كاري، كار شخصي خود را انجام دهند. با همكاران بجاي كار، به صحبت و گفتگوي بيهوده مي‌پردازند. تلفني با دوستان يا خانواده اش صحبت كند، بي كار مي‌نشيند يا قدم مي‌زند در صورتيكه كارهاي زيادي دارد. (اگر كاري نبود رئيس بالاتر مسئول است) ۱۳ غصب و تصرف حرام: يكي از تصرفهاي حرام غصب است كه انسان از روي ظلم بر مال، يا حق كسي مسلط شود كه يكي از گناهان بزرگ است. اگر چيزي كه غصب كرده خراب كند بايد آنرا تبديل به احسن كند، و به صاحبش برگرداند. تصرف در مال مشترك بدون رضايت شريك، غصب و حرام است و نماز در آن باطل است. ۱۴ قمار: هر نوع بازي، كه در آن شرط كنند شخص برنده از كسي كه بازي را باخته پولي يا چيز ديگري بگيرد قمار و حرام است بجز مسابقات اسب سواري، تيراندازي، شنا. ۱۵ احتكار: احتكار به معناي نگهداري طعام يا اجناس ضروري مردم براي گران فروشي است و محتكر، كسي را مي‌گويند كه ارزاق عمومي و لوازم ضروري مردم را براي رسيدن به پول بيشتر، انبار نموده و از عرضه كردن بموقع آن خودداري مي‌كند. خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357