eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
2880081.mp3
3.29M
ترجمه صفحه 4 سوره مبارکه بقره
۹ فروردین ۱۴۰۲
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
۹ فروردین ۱۴۰۲
آرامشي كه پيامبران داشتند متن حديث السكينة الّتى تكون عند الأنبياء و الأوصياء الصدوق قال: أبى رضى الله عنه قال: حدّثنا سعد بن عبدالله عن أحمد بن محمد بن عيسي، قال: حدّثنا أبوهمام إسماعيل بن همام عن الرضا عليه السلام، أنّه قال لرجل: أى شى ء السكينة عندكم؟ فلم يدر القوم ما هى، فقالوا: جعلنا الله فداك، ما هي؟ قال: ريح تخرج من الجنّة طيّبة لها صورة كصورة الإنسان تكون مع الأنبياء عليهم السلام، و هى الّتى اُنزلت علي إبراهيم حين بني الكعبة فجعلتْ تأخذ كذا و كذا و بني الأساس عليها. آرامشي كه پيامبران داشتند. صدوق از پدرش (رض) از سعيد بن عبدالله، از احمد بن محمد بن عيسي، از ابوهمام اسماعيل بن همام از امام رضا (ع) نقل است كه آن حضرت به مردي فرمود: به نظر شما سكينه چيست؟ آنان پاسخ را نمي دانستند، پس گفتند: خداوند ما را فدايت كند، آن چيست؟ فرمود: نسيم خوشي است كه از بهشت خارج شده، به صورت انسان بوده و همراه پيامبران (ع) است، و اين هماني است كه بر ابراهيم (ع) در هنگام ساخت كعبه نازل شد، چنين و چنان كرد (نقشه كعبه را ريخت) و اساس خانه بر روي آن نهاده شد۱. منبع حديث ۱- معانى الأخبار ۲۸۵. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
۹ فروردین ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش هفتم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
۹ فروردین ۱۴۰۲
🔰 سلسله 28 شماره 8⃣2⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
۹ فروردین ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹ فروردین ۱۴۰۲
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
۹ فروردین ۱۴۰۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹ فروردین ۱۴۰۲
۹ فروردین ۱۴۰۲
رتبه و درجه نبی اکرم و علمای امّت او در قیامت قوله علیه السلام: وَ آتِهِ عَنَّا أَفْضَلَ مَا آتَیْتَ أَحَداً مِنْ عِبَادِکَ. یعنی: عطا نما او را « عنّا »، أی بدعائنا أفضل و اکمل آن مقامی را که عطا کرده[ای [هر فردی را از افراد عباد خود، و إجزأ به افضل و اکرم ما جزیت أحداً من انبیاءک عن أمّته، یعنی: او را جزای خیر بده از دعای ما افضل و اکرم آن درجه را که جزا داده[ای [هر یک از انبیاء اولواالعزم خود را به دعای امّت آنها، چنان که خداوند عطا فرموده او را در آخرت رتبه [ای] که خود خبر داد: «آدم و من دونه تحت لوائی یوم القیامة » [۴] . و در دنیا او را مرتبه داده که می‌فرماید: « لو کان موسی حیَّا لما وسعه إلاّ اتباعی » [۵] . یعنی: اگر فرضا در زمان من بود ممکن نبود او را الاّ متابعت و کسب علوم و معارف حقه الهیه از ناحیه من، چنان که درباره تابعین از امت خود فرموده ---------- [۴]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۱۶، ص ۴۰۲ ؛ الصراط المستقیم، ج ۱، ص ۲۵۱. [۵]: ۲ - معانی الأخبار، ص ۲۸۲ ؛ بحارالانوار، ج ۲، ص ۹۹. که: « علمآء أمّتی أفضل من أنبیاء بنی اسرائیل » [۱] . و در حقّ اولیاء و اوصیاء خود فرمود: « انّ للّه عباداً لیسوا بانبیآء یغبطهم النبیون » [۲]، یعنی: اگر چه مرتبه نبوت به مقتضای « لا نبی بعدی » [۳] ختم است، ولی اوصیاء مرا مرتبه و مقامی است در کشف و شهود که غبطه و حسرت می‌برند بر مقام آنها انبیاء سلف، کما قال امیرالمؤمنین علیه السلام: « ما للّه نباء أعظم منّی، و ما للّه آیة هی أکبر منّی و لقد عرض فضلی علی الأمم الماضیة علی اختلاف ألسنتها فلم تقف بفضلی » [۴] . [ قوله علیه السلام: وَ اجْزِهِ عَنَّا أَفْضَلَ وَ أَکْرَمَ مَا جَزَیْتَ أَحَداً مِنْ أَنْبِیَائِکَ عَنْ أُمَّتِهِ] [... ] قوله علیه السلام: إِنَّکَ أَنْتَ الْمَنَّانُ بِالْجَسِیمِ، الْغَافِرُ لِلْعَظِیمِ. و فی حدیث علی علیه السلام: « و قد سئل عن الحنّان و المنّان اللذان من أسمائه تعالی، فقال: الحنان هو الذی یقبل علی من أعرض عنه، و المنّان هو الذی یبدأ بالنوال قبل السؤال » [۵] . «الغافر العظیم»، غفر بمعنی: ستر. و الغفار من أسمائه تعالی، أی هو الساتر لذنوب عباده و عیوبهم، المتجاوز عن خطایاهم و ذنوبهم. و أیضاً الغفیر: الزیادة فی ---------- [۱]: ۳ - در مصادر معتبر بدین عبارت نیامده است، بلکه وارد شده: «کأنبیاء بنی اسرائیل»، بحارالأنوار، ج ۲۴، ص ۳۰۷ ؛ عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۷۷ ؛ منیة المرید، ص ۱۸۲. [۲]: ۴ - ریاض السالکین، ج ۶، ص ۳۹۳، بسنجید: مجمع الزوائد، ج ۱۰، ص ۲۷۷. [۳]: ۵ - الکافی، ج ۸، ص ۲۵ ؛ الفقیه، ج ۴، ص ۱۶۳. [۴]: ۶ - مجمع البحرین، ج ۴، ص ۲۵۹. [۵]: ۷ - الرواشح السماویة، ص ۲۳۷ ؛ مجمع البحرین، ج ۶، ص ۲۴۰. الرزق و المال والعمر و الولد. و الغافر: اسم فاعله. و غافر در فقره دعاء به معنی ثانی أنسب است به مناسبت لفظ منّان که در مقدّم او است، چه او است تعالی زیاد کننده عطاهای مذکوره جسیم و کثیر و عظیم آنها را به رسول اکرم و به هر یک از عباد خود به قدر لیاقت و استحقاق آنها، چه العطیات بقدر القابلیات، و المعروف بقدر المعرفة. و فی الدعاء: « یا من یعطی الکثیر بالقلیل، یا من یعطی من سأله، یا من یعطی من لم یسأله و من لم یعرفه، تحنّناً منه و رحمة » [۱] . قوله علیه السلام: وَ أَنْتَ أَرْحَمُ مِنْ کُلِّ رَحِیمٍ، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ الاْءَخْیَارِ الاْءَنْجَبِینَ. ---------- [۱]: ۱ - اقبال الاعمال، ص ۶۴۴ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۵، ص ۳۹۰. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
۹ فروردین ۱۴۰۲
کلمات و حروف قرآن قرآن کریم حاوی ۷۶۴۴۰ کلمه و ۷۲۲۳۳۲ حرف است. تعداد هر کدام از حروف الفبا در قرآن به قرار زیر است: الف ۴۰۷۹۲، باء ۱۱۴۰، تاء ۱۲۹۹، ثاء ۱۲۹۱، جیم ۳۲۹۳، حاء ۱۱۷۹، خاء ۲۴۱۹، دال ۴۳۹۸، ذال ۴۸۴۰، راء ۱۰۹۰۳، زاء ۹۵۸۳، سین ۴۵۹۱، شین ۲۵۱۳۳، صاد ۱۲۸۴، ضاد ۱۲۰۰، طاء ۸۴۰، ظاء ۹۳۲۰، عین ۱۰۲۰، غین ۷۴۹۹، فاء ۲۵۰۰، قاف ۵۲۴۰، کاف ۲۲۰۰۰، لام ۲۶۵۹۱، میم ۲۰۵۶۰، نون ۲۰۳۶، واو ۱۳۷۰۰، هاء ۷۰۰، یاء ۵۰۲. این ارقام مطابق شمارش سلطان قراء بدین قرار است: حروف قرآن کریم ۲۹۹۵۱۲ حرف است. تعداد هر کدام از حروف الفبا در قرآن به قرار زیر است: الف ۴۸۸۹۲، باء ۱۲۴۲۸، تاء ۲۴۰۰، ثاء ۱۴۵۴، جیم ۴۰۴۱، حاء ۴۱۳۰، خاء ۲۵۰۵، دال ۵۶۹۳، ذال ۴۷۰۹، راء ۲۲۴۳، زاء ۳۶۸۰، سین ۵۷۰۰، شین ۲۱۱۵، صاد ۲۶۸۰، ضاد ۲۰۳۷، طاء ۲۲۷۰، ظاء ۸۴۲، عین ۹۴۱۷، غین۱۲۱۷، فاء ۸۱۱۲، قاف ۶۳۱۳، کاف ۱۰۵۲۲، لام ۳۳۸۰۰، میم ۲۶۹۰۰، نون ۲۶۰۵۵، واو ۲۵۵۷۰، هاء ۱۸۰۷۰، یاء ۲۵۷۱۹. کم لطفی به شعر شاعر ابن اثیر در کتاب مثل السائر شعر زیر را از ابونواس نقل کرده است که: اقمنا بها یوما و یوما و ثالثا و یوما له یوم الترحل خامس ابن اثیر خود می‌گوید: مراد شاعر این است که چهار روز اقامت کرده است و اضافه کرده که ابونواس شعر ضعیفی سروده است. صفدی می‌گوید: ابونواس برتر از آن است که بی خود چیزی بسراید، مراد وی این است که مدت اقامت هفت روز بوده است، چه اینکه ثالثاً یعنی سومین روز که به ضمیمه دو روز قبل، پنج روز می‌شود، و روز بعد و روزی که کوچ کرده جمعاً هفت روز خواهد شد، اگر ابن اثیر دقت بیشتری می‌کرد، به این معنا می‌رسید. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۹ فروردین ۱۴۰۲
۹ فروردین ۱۴۰۲
و در روایت است: امام باقر علیه السلام به شخصی که خود را به کعبه چسبانده و تنها بر پیامبر صلوات می‌فرستاد (و اهلبیت را نمی گفت) خطاب کرد و فرمود: این، ظلم به ماست. [۲] و در روایاتی، اینگونه صلوات، ابتر و ناتمام شمرده شده است. [۳] به هر حال، یاد کردن از «آل پیامبر» در صلوات، نشان قدرشناسی از دودمان پیامبر و عمل به توصیه خود آن حضرت است. [۴] و... خود صلوات بر محمد و آل او، (طبق احادیث) نوری می‌شود که صراط قیامت شما را روشن می‌کند و درودهای ما به پیامبر می‌رسد و آن حضرت، پاسخ می‌دهد. صلوات، کفّاره گناهان و سبب تزکیه ماست: «وَجَعَلَ صَلَواتنا علیکم تزکیَةً لَنا و کَفَارَةً لِذُنوبنا» [۵] ---------- [۱]: ۴۱۵) وسائل الشیعه، ج ۴، ص ۱۲۲۱. [۲]: ۴۱۶) وسائل الشیعه، ج ۴، ص ۱۲۱۸. [۳]: ۴۱۷) وسائل الشیعه، ج ۴، ص ۱۲۲۲. [۴]: ۴۱۸) به کتاب کنزالعمال، ج ۱، ص ۴۸۸ و ۴۸۹ و به بحارالانوار، جلد ۹۱ مراجعه شود. [۵]: ۴۱۹) زیارت جامعه کبیره، نیز: کنزالعمال، ج ۱، ص ۴۹۲. در حدیث دیگری آمده که: دسته جمعی و با صدای بلند، صلوات بفرستید، تا نفاق از میان شما ریشه کن شود. [۶] رسول خدا صلی الله علیه وآله فرموده است: صلوات شما بر من، سبب استجابت دعا و رضایت پروردگار و پاکی و رشد اعمالتان می‌شود. [۷] در روایاتی، آمده که هر کس بر پیامبر صلوات بفرستد، خدا و فرشتگان هم بر او صلوات می‌فرستند و در روز قیامت، از نزدیکترین افراد به پیامبر است. [۸] ---------- [۶]: ۴۲۰) قصارالجمل. [۷]: ۴۲۱) بحارالانوار، ج ۹۱، ص ۶۴ و ۶۵. [۸]: ۴۲۲) بحارالانوار، ج ۹۱، ص ۶۴ و ۶۵. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
۹ فروردین ۱۴۰۲
46.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
1⃣ نماز اول برای شکرگزاری برای نماز اسرار مختلفی نوشته شده است، ما چهار رقم نماز داریم، بعضی آیات قرآن می‌گویند: نماز بخوان برای شکر‌گزاری، سگ را اگر آب دهند دم تکان می‌دهد، درخت را اگر آب دهید، میوه می‌دهد، ماشین را اگر بنزین بزنید راه می‌رود، این همه نعمت خدا به ما می‌دهد هیچ؟ خدا می‌گوید: گرسنه بودی سیرت کردم، به تو امنیت دادم، اقتصادت را حل کردم و... حال برای تشکر نماز بخوان. پس اول نماز برای شکرگزاری نعمت‌های خدا است. 2⃣ نماز دوم برای رشد و آدم‌سازی گاهی خدا می‌گوید: نماز کارخانه آدم‌سازی است، شما اگر لباس سفید بپوشید روی زمین سیاه نمی‌نشینید، نه اینکه نتوانید، بنشینید، نه، بلکه خود پوشیدن لباس سفید بازدارنده است، می‌گوید: نماز شما را از فحشا و منکر نهی می‌کند و باز می‌دارد، انسان وقتی اهل مسجد شد دیگر با کاروان دزد‌ها شریک نمی‌شود. 3⃣ نماز برای زنده‌شدن یاد خدا در دل گاهی خدا می‌گوید: نماز بخوان تا ذکر من در ذهنت زنده شود. نماز بخوان تا یاد من در تو زنده شود و با یاد خدا دلت آرام گیرد. 4⃣نماز قرب برای نزدیک شدن به خدا یک نماز دیگر که خدا می‌گوید، نماز قرب است، خدا خطاب به پیامبر (ص) می‌گوید: ای پیامبر (ص) اگر می‌خواهی به من نزدیک شوی راه قرب من سجده است. ❇️پس چهار نماز داریم: نماز شکر، نماز رشد، نماز انس و نماز قرب https://eitaa.com/zandahlm1357
۹ فروردین ۱۴۰۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹ فروردین ۱۴۰۲