فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور
🔢 بخش نوزدهم
📚استاد نصوری
تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
🌹🌹🌹🌹
https://eitaa.com/zandahlm1357
ایات مهدوی 2.mp3
2.22M
💠 سلسله مباحث #آیات_مهدوی 2
❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 2 قرآن کریم
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) )
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
8.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 اگر مدتی است که روزمرگی غبار بر قلبتان انداخته و اشکتان برای امام و شهدا جاری نشده، این کلیپ را ببینید و آن را برای پدر، مادر یا دیگر بزرگان خودتان پخش کنید تا یاد آن روزها بیفتند و یک بار دیگر قلبشان با کاروان عاشورا پیوندی حسینی یابد.
♦️وقتی شهید آوینی و یارانش در خیابان های تهران علت گریه یک خانم در هنگام بدرقه رزمنده ها را می پرسند و او پاسخی می دهد که حتی ما را نیز در عصر حاضر شرمنده می کند...
🔸برشی از مستند روایت فتح: قسمت «چه کسی از جنگ خسته شده است؟»
Part01_علی زیباترین سروده هستی.mp3
6.77M
📗بخش هایی از کتاب
#علی_زیباترین_سروده_هستی
اثر شهید چمران
قسمت 1⃣
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
احاطه الهی بر آسمانها ما ورد فی القرآن العظیم: « اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نفوذ علم الهی و عدم عبث بودن خلقت
چه، «القدر»: ما قضی و حکم به الأمر ؛ و نیز از مشاهده این آثار متفاوته در وجود خود عالم شوند به: « أَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِکُلِّ شَیْ ءٍ عِلْمًا [۲] »، یعنی علم او
نافذ بر تمام است که هر یک را بر حسب پاداش و استحقاق اعمال خود جزای حسنه و سیئه میدهد.
کما قال تعالی: « وَ نَبْلُوکُم بِالْشَّرِّ وَ الْخَیْرِ فِتْنَةً [۳] »، یعنی ما مبتلا مینمائیم شما را به وصول خیر و شرّ فتنه ای اختباراً و انتباهاً.
لعلّکم یتذکّرون ؛ یعنی شاید متنبّه شوید که شما مربوب و مصنوع و در تحت تصرّف و تربیت رب و صانعید.
و بدانید که: « وَ مَا خَلَقْنَا السَّمَآءَ وَ الاْءَرْضَ وَ مَا بَیْنَهُمَا بَاطِلاً [۴] »، یعنی عبث و بلانتیجه « ذلِکَ ظَنُّ الَّذِینَ کَفَرُواْ [۵] »، چنان که جاحدین و جاهلین و غافلین به مبدأ چنان گمان مینمایند که خلقت سماء و ارض از روی عبث، و محض اتفاق است، « وَ قالُوا ما هِیَ إِلاَّ حَیَاتُنَا الدُّنْیَا نَمُوتُ وَ نَحْیَا وَ مَا یُهْلِکُنَآ إِلاَّ الدَّهْرُ [۶] ».
----------
[۲]: ۵ - همان.
[۳]: ۱ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۳۵.
[۴]: ۲ - سوره مبارکه ص، آیه ۲۷.
[۵]: ۳ - همان.
[۶]: ۴ - سوره مبارکه جاثیه، آیه ۲۴.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
شب قدر مرحوم کلینی در حدیثی طولانی از امام باقر علیه السلام نقل میکند که: سائلی از پیامبر پرسید:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر آیه تحدی
زمخشری در کشاف، در تفسیر آیه «B وَ إِنْ کُنْتُمْ فِی رَیْبٍ مِمّٰا نَزَّلْنٰا عَلیٰ عَبْدِنٰا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ... [۱] »، میگوید: «من مثله» متعلق به سوره و صفت آن است. این سوره ای که چنین است. مرجع ضمیر «من مثله» یا «مما نزلنا» یا«عبدنا» است.
البته ممکن است «من مثله» متعلق به «فاتوا» و مرجع ضمیر «عبد» باشد. پس جارو مجرور یا متعلق به «فاتوا» است یا صفت برای سوره، و در هر دو صورت ضمیر در «مثله» یا به «مما نزلنا» عود میکند ویا به «عبدنا»، لذا چهار صورت پیش میآید. البته زمخشری تعلق به «فاتوا» و عود ضمیر به «مما نزلنا» را پذیرفته است.
----------
[۱]: ۱) - بقره، ۲۳.
در تفسیر فخر رازی نیز آمده است: اگر به عبدنا برگردد معنا چنین است: سخنی را بیاورید که همانند پیامبر باشد که کتاب ناخوانده قرآن آورد.
اگر متعلق مِمّٰا نَزَّلْنٰا باشد پس سوره ای را بیاورید که در فصاحت مانند آن سوره از قرآن باشد. اکثراً مرجع ضمیر را مِمّٰا نَزَّلْنٰا دانسته اند و وجوهی این قول را تقویت میکند.
۱- در این صورت مطابق سایر آیات تحدی است.
۲- بحث در مُنزَل است پس ضمیر هم باید راجع به آن باشد.
۳- اگر ضمیر به قرآن برگردد، یعنی مردم از آوردن مانند قرآن عاجز هستند و اگر متعلق
به عبد باشد یعنی کس دیگری مانند پیامبر وجود ندارد.
۴- اگر مرجع ضمیر قرآن باشد معجزه بودنش از نظر فصاحت و بلاغت آشکار شود.
۵- اگر مرجع قرآن باشد معلوم میشود صدور آن از شخصی بی سواد محال است...
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357