eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
boghzhaye-nahofte_[www.ketabesabz.com].pdf
1.16M
📘 کتاب بغض های نهفته 🖊نویسنده: احمد کریمی 👈 لطفا نشر دهید. ☘💢💢💢💢💢💢☘💢💢💢💢💢💢☘ 📘 کتاب بغض های نهفته 🖊نویسنده: احمد کریمی ✨23 اسفندماه 1389. در آخرین روزهای سال 1389 شبی در خواب و بیداری طرحی از این یادداشتها خوابم را آشفت، دیگر خوابم نبرد تا برخاستم و اولین بندها از فصل احمد را نوشتم. خوانندگان میتوانند این یادداشت ها را رؤیاهای یک ذهنِ خواب رمیده خیال کنند یا بغضهـای فروخـورده بـر هم انباشته و سرگذشت حنجره هایی که صدایشان به جایی نرسیده و سالها درانتهای کوچه ای بن بست بـرای خودشان نالیده اند. نگارنده اصراری بر القای واقعیت پنداری یادداشت هایش ندارد، شخصیتها و نامهـا هـم شـاید واقعی یا خیالی باشند. اصلاً چه فرقی میکند که این رویدادها و افراد وجود خارجی هم داشته اند یـا نـه، وقتـی نسلهای اخیر این رخدادها را در کتابهای تاریخ می خوانند
39.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 کارتون سینمایی بچه های شهر خرم 🇮🇷 قسمت اول @zandahlm1357 👈
مقهوریت عباد در قضاء و قدرت خداوند وَ لَنْ [۳] یَسْتَطِیعُ مَنْ کَرِهَ قَضَاءَکَ أَنْ یَرُدَّ أَمْرَکَ، وَ لاَ یَمْتَنِعُ مِنْکَ مَنْ کَذَّبَ بِقُدْرَتِکَ. « لن » نفی ابد می‌کند، و استطاعت: به معنی قدرت و طاقت است. یعنی نیست هرگز کسی [که] کراهت داشته باشد از قضا و قدر تو، قادر بر ردّ امر تو. چنان که یکی از قضایای حتمی حقّ که اغلب ناس از باب عدم علم به نتیجه عاقبت او مکره از اویند و توانائی بر ردّ او ندارند قضای موت است، که با کمال کراهت قادر بر دفع او از خود نیستند، چه: « کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ [۴] »، کما ورد: « یا من قهر عباده بالموت و الفناء و لایمتنع » [۵]، الی آخره. یعنی قادر نیست که امتناع نماید از نفوذ امر تو، کسی که تکذیب به قدرت تو کرده، به آن که خود را مؤثّر و فاعل مختار داند من جمیع الوجوه. پس مقهور و مغلوب در تحت ورود واردات حقّ است، خواه صابر و شاکر، و خواه به ظاهر جانی و منکر، لذا قال تعالی: « وَ إِن یَمْسَسْکَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلاَ کَاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ وَ إِن یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلاَ رَآدَّ لِفَضْلِهِ [۶] ». ---------- [۳]: ۵ - صحیفه: لیس. [۴]: ۱ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۳۵. [۵]: ۲ - بسنجید: العددالقویة، ص ۲۷۲، الیوم الثالث والعشرون ؛ بحراالانوار، ج ۸۴، ص ۳۴۱. [۶]: ۳ - سوره مبارکه یونس، آیه ۱۰۷. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
قدر از امام علی علیه السلام در باره ی قدر سؤال شد فرمود: راه تاریکی است وارد نشو. باز سائلی پرسش را اعاده کرد و امام فرمود: دریای بیکرانی است وارد نشو. باز هم سائل سؤالش را مطرح کرد و امام فرمود: سر خداست که توان پرده برداری از آن را ندارید. مهمان نوازی آن اعرابی به شتر قانع و شیر در یکی بادیه بد مرحله گیر ناگهان جمعی از ارباب قبول شب در آن مرحله کردند نزول خواست مردانه به مهمانیشان شتری برد به قربانیشان روز دیگر ره پیشینه سپرد بهر ایشان شتر دیگر برد عذر گفتند که باقیست هنوز چیزی از داده ی دوشین امروز گفت حاشا که ز پس مانده دوش دیگ جود آورم امروز بجوش روز دیگر به کرم داری پشت کرد محکم شتری دیگر کشت بعد از آن بر شتری راکب شد بهر کاری ز میان غایب شد قوم چون خوان نوالش خوردند عزم رحلت ز دیارش کردند دست احسان و کرم بگشادند بدره زر به عیالش دادند دور ناگشته هنوز از دیده مهمانان کرم ورزیده آمد آن طرفه عرابی از راه دید آن بدره در آن منزلگاه گفت این چیست زبان بگشودند صورت حال بر او بنمودند خاست نیزه بکف و بدره بدوش از پی قوم بر آورد خروش کی سفیهان خطا اندیشه وی لئیمان خساست پیشه بود مهمانیم از محض کرم نه چو بیع از پی دینار و درم داده ی خویش ز من بستانید پس رواحل بره خود رانید ورنه تا جان بود اندر تنتان در تن از نیزه کنم روزنتان داده خویش گرفتند و گذشت و آن عرابی ز قفاشان برگشت مولوی تو چه دانی قدر آب دیدگان عاشق نانی تو چون نادیدگان گر تو این انبان ز نان خالی کنی پر ز گوهرهای اجلالی کنی طفل جان از شیر شیطان باز کن بعد از آنش با ملک انباز کن تا تو تاریک و ملول و تیره ای دان که با دیو لعین همشیره ای شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۳۱. محتواي سوره يوسف چيست؟ بيان سرگذشت حضرت يوسف و يعقوب و برادرانش، ياد انبياء، موضع گيري مخالفان و نصرت الهي در اين سوره ذكر شده است. ۳۲. چرا سوره رعد را رعد گويند؟ در آيات ۱۲ و ۱۳ اين سوره سخناني درباره رعد وبرق و صاعقه آمده و لذا اين سوره را رعد گويند. ۳۳. محتواي سوره رعد چيست؟ بيان پديده‌هاي طبيعي، بيان توحيد، خلقت و پذيرش حق يا انكارآن در سوره رعد بيان شده است. ۳۴. چرا سوره ابراهيم را ابراهيم گويند؟ در آيات ۳۷ تا ۴۲ اين سوره دعوت و جريانات حضرت ابراهيم ذكر شده و لذا اين سوره ابراهيم ناميده اند. ۳۵. محتواي سوره ابراهيم چيست؟ جريانات حضرت ابراهيم اشاره به سرگذشت اقوام بني اسرائيل، عاد و ثمود در سوره ابراهيم ذكر شده است. صفحه تدبر در قرآن @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🌎 « ورَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ » (انشراح/4) و نام ترا بلندآوازه گردانيديم. 💥محبوبیّتِ«اسم محمّد»در بریتانیا Muhammad the most popular ➣محمّد محبوب‌ترین نام در بریتانیاست! ➣صدای اشهد ان (اذان) در جای‌جای جهان، حتی در دانشگاه‌های آمریکا هم بلند است! Why We Need the Islamic Call to Prayer at American Universities منبع: باورباران @zandahlm1357
معادشناسی۱۴.mp3
28.41M
شرح مختصر کتاب... « جلسه چهاردهم، مرگ اولین تصفیه خانه مؤمن» (حجت الاسلام بی پروا) ----------------------------------------------------------------------- 📖 توصیه می‌شود برای استفاده بیشتر از مباحث، کتاب معادشناسی مرحوم علامه طهرانی قدّس سره (جلد دوم، ازصفحه۱۲۴ تا پایان مجلس دهم) مطالعه شود. ----------------------------------------------------------------------- 🔹 مؤمن در سفر به سمت خدا باید خالص شود. 🔹 هنگام مرگ، جرقه ای به مؤمن زده می‌شود که بواسطه آن، تمام ناپاکی‌هایش از بین میرود. 🔹 ابلیس، سگ پاسبان خداست که از ورود ناپاکان جلوگیری می‌کند. 🔹 هنگام مرگ، کار یکسره میشود. 🔹 تلقین، حقائقِ نهفته در لابه لای وجودِ انسان را رو می آورد. 🔹 فرق اساسی تلقین در جوامع غربی و تلقین از نگاه اسلام 🔹 تو ( ای انسان ) یگانه و متّحد هستی با هر که او را دوست داری. ای‌که‌گفتی"فَمَن یَمُت یَرَنی" جــــان فدای کلام دلجویت کاش روزی هزار مرتبه مــن مُــــردمی تا بدیدمی رویت
عمروبن معدی کرب وفزع اکبر! هنگامی که رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم از غزوه تبوک به مدینه برگشت، عمروبن معدی کرب، نزد اورفت. پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم به اوفرمود: ای عمرو! اسلام بیاور تاخداوند تورا از فزع اکبر، ایمن گرداند! عمرو جواب داد: ای محمّد! من از چیزی نمی ترسم! فزع اکبر چیست؟ رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم فرمودای عمرو! اینطور نیست که تو خیال می‌کنی! وقتی روز قیامت شود، صیحه ای بگوش خلائق برسد که هر مرده ای زنده شده وهر زنده ای بغیراز کسیکه خدا بخواهد، می‌میرد! سپس صیحه ای دیگر بگوش می‌رسد که همه مردگان، زنده شده ودر صف می‌ایستند وآسمان شکاف برمی دارد وزمین پهن می‌شود وکوهها از هم می‌پاشند وآتش مانندکوه زبانه می‌کشد ودل هر صاحب روحی مگر کسیکه خدابخواهد، از افکار خالی شده وفقط بفکر خودش می‌افتد. آنوقت توای عمرو! در آنروز چه می‌کنی؟ جواب داد: من امر بزرگی را از تو شنیدم! سپس ایمان آوردوقومش نیز ایمان آوردند! صفحه -برزخ...... @zandahlm1357
21.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دیدن ندیده ها روایت تجربه‌گر از مشاهده خواهر و برادری که قبل از به دنیا آمدن سقط شدند 🔸 این قسمت: مرز نور( بخش دوم)
🌷آخرت جنین سقط شده ، کودک عقب افتاده ☀️سلام. بچه هایی که در سنین طفولیت یا در شکم مادر در حالی که ذو روح بوده اند از دنیا میروند: اولا ایا در روز قیامت به همین حال محشور میشوند یا به صورت انسان بالغ و کامل؟ ثانیا ایا از پدر و مادر خودشان میتوانند شفاعت کنند؟ ☀️بر طبق روایتی از رسول خدا صلی الله علیه و آله فرزندان سقط شده در روز قیامت برای ورود والدین خود به بهشت شفاعت می کنند . رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود : ... أَمَا عَلِمْتُمْ أَنِّی أُبَاهِی بِکُمُ الْأُمَمَ- یَوْمَ الْقِیَامَةِ حَتَّى بِالسِّقْطِ یَظَلُّ مُحْبَنْطِئاً عَلَى بَابِ الْجَنَّةِ فَیَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ ادْخُلِ الْجَنَّةَ فَیَقُولُ لَا أَدْخُلُ حَتَّى یَدْخُلَ أَبَوَایَ قَبْلِی فَیَقُولُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لِمَلَکٍ مِنَ الْمَلَائِکَةِ ائْتِنِی بِأَبَوَیْهِ فَیَأْمُرُ بِهِمَا إِلَى الْجَنَّةِ فَیَقُولُ هَذَا بِفَضْلِ رَحْمَتِی لَکَ.! (الکافی، ج ۵ ص ۳۳۴) . آیا نمی دانید که من به کثرت شما در روز قیامت افتخار می کنم حتی به بچه های سقط شده که از الطاف الهی بر کسانی که فرزند آنان سقط شده این است که بچه سقط شده آنان با حالتی اندوهگین و ناراحت بر در بهشت می ایستد و خدای متعال به او می فرماید وارد شو و او می گوید: من داخل نمی شوم تا اینکه پدر و مادرم با من وارد بهشت شوند. آنگاه خدای تبارک و تعالی به فرشته ای از فرشتگان تحت امرش می فرماید پدر و مادر این بچه سقط شده را بیاورید و وقتی که آنان حاضر می شوند به آنها می گوید بفرمایید همراه فرزند سقط شده تان داخل بهشت شوید و بعد به آن بچه سقط شده می فرماید: این از زیادی رحمت من برای توست. ) تعبیر علامه حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی رحمة الله علیه از این روایت، بسیار دلنشین و شیرین است؛ ایشان می فرمودند: پیغمبر صلی الله علیه و آله مى گوید: روى مرا روز قیامت به گویندگان «لا إله الّا الله» سفید کنید! من افتخار مى کنم به آن بچّه مؤمنى که سقط شده بدون اختیار و از دنیا رفته! چون پدر و مادرش مؤمن بودند این مؤمن روز قیامت مى آید کنار بهشت مى ایستد مثل آقاها، دست مى زند اینجا، اینجاى کمرش، سینه و شکمش را هم مى آورد جلو؛ ملائکه مى گویند: آقازاده بفرما بهشت، مى گوید: من نمى روم تا پدر و مادرم را زودتر داخل بهشت کنم! بچه سقط، روز قیامت شفاعت از پدر و مادرش مى کند! (نرم افزار کیمیای سعادت، متن سخنرانی هاى علامه طهرانى، ص ۹۳۶) ☀️طبق روایات اهل بیت علیهم السلام کودکان و عقب مانده های ذهنی ـ که در حکم کودکان هستند ـ از نوعی رشد قهری برخوردار خواهند بود؛ امّا نه رشدی که ربطی به بهشتی و جهنّمی بودن شخص پیدا کند. آنگاه امر آنها به عدل خدا واگذار می شود؛ یعنی خداوند متعال با علم دقیق و نافذ خود می داند که هر کدام آنها در دنیا چه اندازه فهم داشتند؛ و چه اندازه خوب و بد را می فهمیده اند. لذا اعمال آنها نیز بر اساس همان میزان فهمشان مورد ارزیابی قرار می گیرد . کودکان و عقب مانده های فکری و عقلی نیز حساب و کتاب و بهشت و جهنّم ویژه ی خود را دارا خواهند بود. ☀️در برخی روایات هم آمده که نوزدان و کودکان و امثال اینها، در آخرت مورد امتحان قرار می گیرند. طبق روایات، به اینها امر می شود که وارد جهنّم شوید! گروهی اطاعت نموده و وارد جهنّم می شوند ولی نمی سوزند، گروه دیگر نه تنها وارد نمی شوند بلکه به خدا اعتراض هم می کنند، و گروه سوم وارد نمی شوند ولی اعتراض هم نمی کنند. گروه اوّل، بهشتی می شوند؛ گروه دوم جهنّمی می شوند برای همیشه، و گروه سوم بعد از مقداری تحمّل عذاب، وارد بهشت می شوند. ☀️در جمع این دو گونه روایات می توان گفت که افراد نابالغ یا غیر عاقل ، دو گونه اند؛ برخی از آنها ممیّز هستند، یعنی تاحدودی خوب و بد را تشخیص می دهند، لذا بر اساس همین مقدار فهمشان مورد حسابرسی قرار می گیرند؛ امّا برخی دیگر هیچ تشخیصی از خوب و بد ندارند، که اینها در آخرت، دارای فهم شده، و سپس مورد امتحان قرار می گیرند. منبع:
تجربه ی بتی جین ۱.mp3
37.6M
🔶️ تجربه ی مرگ موقت بتی جین ایدی_بخش اول
ایشون خانم بتی جین هستن