eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۵- نظر مقام معظّم رهبری درباره ی خشونت و راه علاج آن در جامعه سؤال بعد که از من مکرّر شده این است: نظر شما راجع به خشونت چیست؟ شما از رحمت و منطق و گفتگو میگوئید، امّا همچنان کسانی از جناحهای گوناگون بر طبل خشونت میکوبند؛ این را چگونه باید علاج کرد؟ درباره ی خشونت از دو منظر میشود نگاه کرد. یا به عبارتی، اینجور بگوئیم: در دو فاز میشود مسئله ی خشونت را مورد ملاحظه قرار داد: یک فازِ اخلاقی و حقوقی است، یک فازِ تبلیغاتی و جنگ روانی است؛ اینها را نباید با هم مخلوط کرد. در زمینه ی حقوقی و اخلاقی، خب تکلیف ما با خشونت معلوم است. بارها گفته ایم که هر کس به حقوق افراد تعدّی میکند و به صورت غیرقانونی خشونت میورزد، محکوم است؛ اسلام هم عقیده اش همین است. در اسلام حتّی مجازاتهای اسلامی - حدّ و قصاص و این چیزها - برای جلوگیری از خشونت است. یعنی آن کسی که آدمکش است و آدمکشی در سرشت اوست، یا آن کسی که دزدی در سرشت و رفتار اوست، برای اینکه جلوی او را بگیرند، حدّ و قصاص و مجازاتی معیّن کرده اند؛ در این باره هیچ بحثی نیست. بنده بارها هم گفته ام، در نماز جمعه هم گفته ام، با خشونت - به معنای اوّل مخالفم؛ از هر جناحی هم باشد، فرق نمیکند. وقتی یک کاری بد شد، نمیشود گفت که فلان جوانِ خوب، یا فلان جوانِ فلان جناح، یا فلان جوانِ وابسته ی به فلان جا این کار را کرده، پس این از بدی اش یک مقداری کم میشود؛ نه، کار وقتی بد است، بد است؛ در این هیچ بحثی نیست. امّا یک فاز تبلیغاتی هم هست، که این جنگ روانی علیه انقلاب است. اسم خشونت را چه کسانی به عنوان یک نقطه ی منفی برای کشور ما اوّل بار در دنیا مطرح کردند؟ همان کسانی که دستشان تا مرفق در خون بی گناهان فرو رفته؛ آمریکایی ها؛ همان حضرات آقایانی که تا حالا هر کسی را میخواستند، در دنیا ترور میکردند و غیرقانونی ترور میکردند؛ حالا میخواهند قانونی اش کنند! اینها هستند که از خشونت دم میزنند و خشونت را تقبیح میکنند؛ صهیونیستها و رادیوی صهیونیستی است که راجع به خشونت بحث میکند. خب، اینها مسائل سیاسی است؛ اینها مسائل تبلیغاتی است؛ این چیزی نیست که بشود انسان آن را به عنوان یک واقعیّت در نظر بگیرد، تا بخواهد حالا یک اظهار نظری بکند. از این نکته هم نباید غفلت کرد. یک عدّه ای تشنه ی قدرتند، یا مریضند، یا سفیه اند؛ اینها همان حرفها را مجدّداً تکرار میکنند. اینها امام بزرگوار را که مظهر رحمت و عطوفت بود، متّهم میکنند به خشونت! امام، آن انسان عارف، آن مردی که آنجور با صلابت انقلاب را پیش برد، حقیقتاً مظهر رحمت بود. ایشان در مقابل مسائل عاطفی، بسیار رقیق بود؛ خود من چند بار این را در شخص امام تجربه کردم. مادر اسیری - که البتّه بعد آن اسیر به شهادت رسیده بود - در یکی از سفرهای من به یکی از استانهای کشور پیش من آمد و گفت از قول من این جمله را به امام بگو - یک اظهار ارادتی به امام کرد، که حالا تفاصیلش زیاد است - من آمدم به امام گفتم؛ امام مثل یک انسانِ بشدّت رنجور، آنچنان در هم شد و اشک چشمش را پر کرد. امام اینجوری بود. یک وقتی بچه‌ها قلّکهاشان را به نماز جمعه آورده بودند و پولش را هدیه میکردند برای جبهه. این منظره را ایشان از تلویزیون دیده بودند. من فردایش رفتم خدمت امام. به قدری ایشان به هیجان آمده بودند و متأثر به نظر میرسیدند که من واقعاً تعجّب کردم. امام مظهر احساس بود؛ انسانی عطوف، مهربان، بشدّت عاطفی. یک انسانِ اینجوری را متّهم میکنند به قساوت؛ چرا؟ چون در زمان او، در قضیه ی «مرصاد»، حکم قانون نسبت به یک عدّه محارب و یک عدّه آدمکشِ جنایتکار اجرا شده بود. یک عدّه ای با این مردم جنگیده اند، یک مجازات مشخّصی هم در قانون وجود دارد، امام هم مُرّ قانون را اجرا کرده بود - حالا امام هم که نکرده بود؛ این را بالاخره دستگاههای مسؤولش آن وقت انجام داده اند - امام را متّهم میکنند به قساوت؛ یک عدّه آدمِ یا غافل، یا سفیه، یا بی اطّلاع از نقشه ی دشمن، همانها را مجدّداً در داخل تکرار میکنند! اینها واقعاً ظلم است. آن وقت کسی بیاید این را - که یک دعوای تبلیغاتی و یک جنگ روانی علیه انقلاب و علیه امام و علیه ارزشهای اسلامی است - به عنوان مبارزه ی با خشونت مطرح کند؛ این چه ربطی دارد به مسئله ی خشونت؟ خب، نظر همه درباره ی خشونت معلوم است. همان وقتها امام علیه کسانی که گاهی در بعضی از برخوردها، با آدمهایی که ظواهر را رعایت نمیکردند، یک قدری تندی به خرج میدادند، یک اطّلاعیه ی تندی صادر کردند. آنها هم نیروهای انقلاب بودند، امّا چون خشونت به خرج میدادند - که کارشان غیرقانونی و غیرمنطقی بود - حتّی علیه آنها اطّلاعیه صادر شد. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کتاب صوتی "روزگار قائم مقامی" ( نگاهی نو به پیشینه و پیامدهای قائم مقامی آقای حسینعلی منتظری)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌در محضر امام روح الله (۲۹) 💠 تفرقه؛ رمز موفقیت جهانخواران 📌امام خمینی (ره): [مسلمانان] بايد به خوبى بدانند كه دشمن اصلى اسلام و قرآن كريم و پيامبر عظيم‌الشأن(ص) ابرقدرت‌ها، خصوصاًً آمريكا و وليده فاسدش اسرائيل است كه چشم طمع به كشورهاى اسلامى دوخته و براى چپاول مخازن عظيم زيرزمينى و روى زمينى اين كشورها از هيچ جنايت و توطئه‏اى دست‌بردار نيستند. و رمز موفقيت آنان در اين توطئه شيطانى تفرقه‌انداختن بين مسلمانان، به هر شكل كه بتوانند، مى‏باشد. 📚صحیفه امام؛جلد ۱۹؛صفحه ۱۲۸ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
در مناجات متن حديث در مناجات اِلهى وَقَفْتُ بَيْنَ يَدَيْكَ، و مَدَدْتُ يَدى اِلَيْكَ، مَعَ عِلْمى بِتَفْريطى فى عِبَادَتِكَ، و اِهْمالى لِكَثيرٍ مِنْ طاعَتِكَ وَ لَوْ اَنّى سَلَكْتُ سَبيلَ الْحَياءِ لَخِفْتُ مِنْ مَقامِ الطّلَبِ وَ الدّعاءِ، وَ لكِنّى يا رَبّ لَمّا سَمِعْتُكَ تُنادِى الْمُسْرِفينَ إلي بابِكَ، وَ تَعِدُهُمْ بِحُسْنِ اِقالَتِكَ وَ ثَوابِكَ، جِئْتُ مُمْتَثِلاً لِلنّداءِ، وَ لائِذاً بِعَواطِفِ اَرْحَمِ الرّحَماءِ. وَ قَدْتَوَجّهْتُ اِلَيْكَ بِنَبِيّكَ صلّي الله عَلَيْهِ وَ آلِهِ، الّذى فَضّلْتَهُ علي اَهْلِ الطّاعَةِ، وَ مَنَحْتَهُ بِالْاِجابَةِ وَ الشّفاعَةِ، وَ بِوَصِيّهِ الْمُخْتارِ الْمُسَمّي عِنْدَكَ بِقَسيمِ الْجَنّةِ وَ النّارِ، وَ بِفاطِمَةَ سَيّدَةِ النّساءِ، وَ بِاَبْنائِهَا الْاَوْلِياءِ الْاَوْصِياءِ، وَ بِكُلّ مَلكٍ خاصّةٌ يَتَوَجّهُونَ بِهِمْ اِلَيْكَ، وَ يَجْعَلُونَهُمُ الْوَسيلَةَ فِى الشّفاعَةِ لَدَيْك، وَ هؤُلأءِ خاصّتُكَ. فَصَلّ عَلَيْهِمْ وَ أمِنّى مِنْ اَخْطارِ لِقائِكَ، وَ اجْعَلْنى مِنْ خاصّتِكَ وَ اَحِبّائِكَ، فَقَدْ قَدّمْتُ اَمامَ مَسْاَلَتِكَ وَ نَجْواكَ ما يَكُونُ سَببَاً إلي لِقائِكَ وَ رُؤْياكَ، وَ اِنْ رَدَدْتَ مَعَ ذلِكَ سُؤالى، وَ خابَتْ اِلَيْكَ آمالى ، فَمالِكٌ رَأي مِنْ مَمْلُوكِهِ ذُنُوباً فَطَرَدَهُ عَنْ بابِهِ، وَ سَيّدٌ رَأيَ مِنْ عَبْدِهِ عُيُوباً فَاَعْرَضَ عَنْ جَوابِهِ. يا شِقْوَتَاهُ اِنْ ضاقَتْ عَنّى سَعَةُ رَحْمَتِكَ، اِنْ طَرَدْتَنى عَنْ بابِكَ علي بابِ مَنْ اَقِفُ بَعْدَ بابِكَ. وَ اِنْ فَتَحْتَ لِدُعائى اَبْوابَ الْقَبُولِ، وَ اَسْعَفْتَنى بِبُلُوغِ السّؤالِ، فَمالِكٌ بَدَءَ بِالْاِحْسانِ وَ اَحَبّ اِتْمامَهُ، وَ مَوْلى اَقالَ عَثْرَةَ عَبْدِهِ وَ رَحِمَ مقامَهُ. وَ هُناكَ لااَدْرى اَىّ نِعَمِكَ اَشْكُرُ؟ اَحينَ تَطَوّلْتَ علىّ بِالرّضا، وَ تَفَضّلْتَ بِالْعَفْوِ عَمّا مَضي، أمْ حينَ زِدْتَ علي الْعَفْوِ وَ الْغُفْرانِ بِاسْتينافِ الْكَرَمِ وَ الْاِحْسانِ. فَمَسْالّتى لَكَ يا رَبّ فى هذَا الْمَقامِ الْمَوْصوُفِ، مَقامِ الْعَبْدِ الْبائِسِ الْمَلْهوُفِ، أنْ تَغْفِرَ لى ما سَلَفَ مِنْ ذُنُوبى، وَ تَعْصِمَنى فيمَا بَقِىَ مِنْ عُمْرى، وَ اَنْ تَرْحَمَ والِدَىّ الْغَريبَيْنِ فى بُطُونِ الْجَنادِلِ، الْبَعيدَيْنِ مِنَ الْاَهْلِ وَ الْمَنازِلِ. صِلْ وَحْدَتَهُما بِاَنْوارِ اِحْسانِكَ، وَ آنِسْ وَحْشَتَهُما بِآثارِ غُفْرانِكَ، وَ جَدّدْ لِمُحْسِنِهِما فى كُلّ وَقْتٍ مَسَرّةً وَ نِعْمَةً، وَ لِمُسيئِهِما مَغْفِرةً وَ رَحْمَةً، حتّي يَأْمَنا بِعاطِفَتِكَ مِنْ اَخْطارِ الْقِيامَةِ، وَ تُسْكِنَهُما بِرَحْمَتِكَ فى دار الْمُقامَةِ وَ عَرّفْ بَيْنى وَ بَيْنَهُما فى ذلِكَ النّعيمِ الرّائِقِ حتّي تَشْمَلَ بِنا مَسَرّةَ السّابِقِ وَ اللاّحِقِ بِهِ. سيّدى وَ اِنْ عَرَفْتَ مِنْ عَمَلى شَيْئاً، يَرْفَعُ مِنْ مَقامِهِما وَ يزيدُ فى اِكْرامِهِما، فَاجْعَلْهُ ما يُوجِبُهُ حَقّهُما لَهُما، وَ اَشْرِكْنى فِى الرّحْمَةِ مَعَهُما، وَ ارْحَمْهُما كَما رَبّيانى صَغيراً. در هنگام خروج از منزل متن حديث در هنگام خروج از منزل بِسْمِ الله، آمَنْتُ بِالله، تَوَكّلْتُ علي الله، لا حَوْلَ وَ لاقُوّةَ إلّا بِالله. بِسْمِ الله خَرَجْتُ و بِسْمِ الله وَلَجْتُ، وَ علي الله تَوَكّلْتُ، لاحَوْلَ وَ لاقُوّةَ إلّا بِالله الْعَظيمِ. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 56.mp3
5.38M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 14 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 آیا نفقه همان اجرت کارگری زن در خانه است؟؟؟؟؟؟؟؟ 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 18.mp3
2.36M
💠 سلسله مباحث 18 ❇️جلسه 18 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آخرین خاکریز.pdf
1.26M
══ 🕊 🌿🌹🌿 🕊 ══ ══ 📘 آخرین خاکریز 📝نویسنده: میکائیل احمدزاده اين كتاب در بر گيرنده خاطرات آزاده سر افراز ميكائيل احمد زاده است كه با قلم خويش به رشته تحرير در آمده است؛وي دوران حضورش در جبهه هاي جنگ و سپس دوران اسارتش در زندان هاي عراق را با قلمي شيوا و روان به تصوير مي كشد كه در بر گيرنده اطلاعاتي در مورد كشور عراق و عمليات كربلاي 6 و نيز دوران اسارت تا آزادي و بازگشت به ايران است. @zandahlm1357 ══ 🕊 🌿🌹🌿 🕊 ══ ══
اقسام اوامر الهی بعد بدان که: امر خدا نسبت به مخلوقین او دو نوع است: [۱]: امر تکلیفی تشریعی. [۲]: و امر تکوینی. که آن اوّل خاصّ به بنی نوع انسان، و از حقّ تعالی صدور او به توسّط انبیاء از اوّل خلقت است ؛ و آن نیز دو قسمت از امور اصلیه که خمسه است از قبیل: توحید، مبدأ و معاد، إثبات انبیاء و اولیاء، و عدل. و از امور فرعیه که مهمات آنها هشت است، و فروع بر آنها غیر محصور است. و امور اصلیه مطلقا از ابتدای ارسال رُسل، و انزال کتب ابداً در هیج قرنی از قرون برای هیچ أمتی از امم ماضیه اختلاف نداشته. ولی امور فرعیه در هر قرنی به حسب اقتضای اهالی آن عصر از جانب خدا تغییر می‌نماید، کما أنّ حکم القتل کان فی زمن موسی علیه السلام منحصرة فی القصاص من دون أخذ الدیة و حکم الحج مخصوصة بزیارة بیت المقدس ؛ و فی زمان خاتم الأنبیاء کان ولی المقتول مخیراً بأخذ الدیة والقصاص، و حجّه زیارة بیت اللّه الحرام. و الصوم فی الأمم الماضیة کان ثلاثة أشهر دون شهر واحد. إلی غیر ذلک. این بود مجملی از امور فرعیه تشریعی. امّا امر تکوینی او که عامّ است و تمام ذرات موجودات را شامل و تمام مأمور به آن امرند، و ابداً قابل اِباء و عصیان نیست آن امر وجودی است، المعبّر عنه بکلمة « کن »، چنان که در کلام مولانا أمیرالمؤمنین علیه السلام که اقتباس از آیه کریمه فرموده اند می‌فرماید: « انّما أمره إذا أراد شیئاً أن یقول له کن فیکون، لا بصوت یقرع و لا بنداء یسمع ؛ بل انّما کلامه سبحانه فعله » [۱] ؛ چه همان افعال خدا که ایجاد ممکنات و موجودات باشد از مکامن غیب بعینه امر خدا و کلام او است. زیرا که امر و خطاب و کلام چیزی است که معرب و مشعر عمّا فی الغیب باشد، و هر یک از موجودات که امر خدا و کلمه حقّ اند به واسطه آن است که به وجودشان حکایت از مقام غیب الغیوبی می‌نمایند، یعنی آن اسماء و صفاتی که در مقام ذات مستور بود این موجودات عالم ظهور هر یک به قدر خودش ابراز و اظهار می‌نماید، به همین لحاظ هم بر هر یک از آنها آیه تکوینی اطلاق شده که: و فی کلّ شی ء له آیة تدلّ علی أ نّه واحد [۲] چه آیت علامت ذو الآیه است. ---------- [۱]: ۱ - نهج البلاغه، ص ۲۷۲ (خطبه ۱۸۶) ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۱۳، ص ۸۱. [۲]: ۲ - نیز بنگرید: عدة الداعی، ص ۲۳۱ ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۶، ص ۴۱۲. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
اصلاح باطن حارث همدانی از علی علیه السلام نقل می‌کند که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود: بنده ای نیست مگر اینکه باطنی و ظاهری دارد، هرکس باطن خود را اصلاح کند، خدا ظاهرش را اصلاح می‌کند، و هرکه باطن خود را ویران کند، خداوند ظاهرش را فاسد می‌گرداند. حلاج وقتی حلاج را برای اعدام بردند، دست راست و سپس چپ و سپس پایش را قطع کردند. ترسید که رویش از کم خونی زرد شود، دست قطع شده اش را به صورتش زد تا خون آلود شود و زردی آن دیده نشود. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357