eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.8هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
اثبات نبوت پيامبر نبوت پيامبر اسلام (ص) -۲ آيا همين طور در تورات نوشته نشده است؟ دانشمند: چرا همين طور است. امام رو به جاثليق كرد و فرمود: علم تو نسبت به كتاب (شعيا) چگونه است؟ جاثليق: حرف به حرف آن را مي‌دانم. امام: هر دو دانشمند را مخاطب قرار داده فرمود: اين مطلب كه مي‌خوانم ببينيد از كتاب (شعيا) است يا نه: « من در خواب ديدم صورت كسي را كه سوار بر دراز گوش، و پوششهائي از نور او را فرا گرفته بود، و ديدم كسي را كه سوار بر شتر، و همانند ماه مي‌درخشيد »؟ هردو گفتند كه (شعيا) چنين مطلبي را گفته است. امام: روبه نصراني كرد: و فرمود آيا اين مطلب در انجيل هست كه عيسي گفته: « من به سوي پروردگار شما، و خويش مي‌روم و (پارقليطا) [۱]خواهد آمد و او همان كسي است كه حقانيت مرا تصديق مي‌كند، همان طور كه من به حقانيت او گواهي دادم، و اوهمان كسي است كه همه چيز را براي شما تفسير مي‌كند و او همان كسي است كه از رسوائيهاي امتهاي گذشته پرده برمي دارد و او همان كسي است كه ستون كفر را مي‌شكند »؟ جاثليق: از انجيل چيزي نقل نكردي مگر اينكه ما به آن معترفيم. امام: آنچه گفتم در انجيل هست؟ جاثليق: آري. امام: ببينم، انجيل اول را وقتي كه از دست داديد، نزد كه آن را يافتيد؟ و انجيل موجود را چه كسي براي شما آورد؟ جاثليق: ما بيش از يك روز انجيل را گم نكرديم، تا اينكه به وسيلة (يوحنا) و (متي) تازه و نو بدست ما رسيد. امام: چقدر شناخت تو نسبت به... انجيل و دانشمندان آن ناقص است؟ اگر چنين بود كه تو مي‌گوئي معني نداشت كه شما درباره انجيل دچار آن همه اختلاف شويد... وقتي كه انجيل اول مفقود شد، نصارا نزد دانشمندان جمع شدند و گفتند كه عيسي بن مريم كشته شد، و انجيل مفقود گرديد، و شما دانشمند هستيد، نزد شما چيست؟ (الوقا) و (مرقابوس) با آنها گفتند كه انجيل در سينه ما است، وما آن را در روزهاي شنبه، بخش بخش، براي شما بيان مي‌كنيم، از اين جهت اندوهناك نباشيد، و كنيسها نكنيد، كه ما « به ترتيبي كه گفته شد آن را براي شما مي‌خوانيم » تا تمام آن را جمع كنيم. پس از اين مذاكرات (الوقا) و (يوحنا) و (مرقابوس) و (متي) نشستند و انجيل فعلي را بوجود آوردند، و اين چهار نفر شاگردهاي شاگردان عيسي بودند، فهميدي؟ [۲] جاثليق: اين مطلب را تا كنون نمي دانستم و اكنون فهميدم، و پايه شناخت شما نسبت به انجيل برايم معلوم گرديد، و چيزهائي شنيدم كه قلبم به حق بودن آنها گواهي مي‌دهد، و بينشم فزوني يافت. امام: گواهي اين چهار نفر نزد تو چگونه است؟ جاثليق: گواهي آنها نافذ است، اينان دانشمندان انجيلند، و به هر چه گواهي دهند حق است. امام: رو به اهل مجلس كرد و فرمود: گواه باشيد بر او، گفتند: گواهيم، سپس به جاثليق فرمود: سوگند به پسر، و مادرش، مي‌داني كه: (متي) گفته: مسيح فرزند داود فرزند ابراهيم فرزند اسحاق فرزند يعقوب فرزند يهودا، فرزند حضرون، است؟ و (مرقابوس) درباره نسب عيسي گفته: او كلمه خدا است كه خداوند او را در كالبد آدمي قرار داده و انسان گرديده. و (الوقا) گفته كه عيسي بن مريم و مادرش دو نفر انسان بودند از گوشت و خون كه روح القدس در آنها داخل شده. سپس تو مي‌گوئي ازگواهي عيسي بر خويش اين است: « به حق به شما مي‌گويم اي گروه حواريين، به آسمان بالا نمي رود مگر آنكه از آسمان پائين آمده ، مگر سوار شونده برشتر، خاتم پيامبران كه به آسمان مي‌رود و پائين مي‌آيد » چه مي‌گوئي درباره اين سخن؟ جاثليق: اين سخن عيسي است، منكر نيستم. امام: در مورد گواهي الوقا، و مرقابوس، و متي درباره نسب عيسي چه نظري داري؟ جاثليق: آنها بر عيسي دروغ بسته اند. امام: مردم! هم اكنون اين دانشمند آنها را ستايش نكرد، و گواهي داد كه آنها از دانشمندان انجيل اند و گفته آنها حق است؟ جاثليق: اي دانشمند مسلمان، دوست دارم كه مرا در مورد اينان عفو فرمائي؟ امام: بسيار خوب هر چه مي‌خواهي بپرس. جاثليق: ديگري از شما سئوال كند، نه، سوگند كه در دانشمندان مسلمان مانند تو نيست...... امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 66.mp3
8.99M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 3 کتاب جاذبه و دافعه علی) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 30.MP3
8.21M
💠 سلسله مباحث ❇️جلسه ۲۸ 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
533.4K
باسلام🌹 🍃🌺تقدیم به خوبان 🍃🌹 🌺رباعیات از🍃دلگویه نادر🍃🌺 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ما همه جامانده های جبهه ائیم قهرمانانیم همه. رزمنده ائیم. رفته اند.یاران ولی ما مانده آئیم ازتمام شهدا .. شرمنده ائیم 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ماهمان ارتش روح الله ائیم رهروان راه. ثارالله ائیم درصف امت حزب الله ائیم باامام خامنه ای همرائیم 🍃🌺🍃 لشکری داریم ما مازندرانیها غیور جانفدای حضرت آقای بیداروصبور یک اشاره .گردهد.فرمانده کل قوا هرچه بدخواه وطن رامی فرستیم مابه گور ای رفیق من بیا. .یادشهیدان باشیم یاداین آلاله های. .خاک ایران باشیم نکنیم دوری ازاین دسته گلای فاطمی عاشقانه یادشان .باصددل و جان باشیم 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 التماس دعا.🍃🌺🍃.... شادی روح شهدا صلوات🌺🍃 خادم‌‌ الحسین ..🍃🌺🍃 ...توحیدی کریمی🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 ارسالی از اعضاء @zandahlm1357
توحید افعالی اما توحید افعالی آن که: تمام آثار و افعالی که در قاطبه افراد انسان و حیوان حتی در ذوات طبایع و اجرام مشاهده می‌شود موحّد کلیةً باید مبدأ آثار را خدا داند، که اگر چیزی را سوای حق تعالی مستقّلاً مؤثّر آثار تصوّر نماید به مقتضای: « وَ مَا تَشَآؤُنَ إِلاَّ أَن یَشَآءَ اللَّهُ [۱] »، «و لا حول و لا قوّة الاّ باللّه» [۲] هنوز در شرک خفی است، نه در توحید حقیقی ؛ و به این لحاظ است آیه شریفه: « وَ مَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لَکِنَّ اللَّهَ رَمَی [۳] »، و نیز ایماء به این مقام است قوله تعالی: « وَ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ [۴] » کما قیل: گر گزندت رسد، ز خلق مرنج که نه راحت رسد ز خلق، نه رنج [... ] ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه تکویر، آیه ۲۹. [۲]: ۲ - اقتباس از سوره مبارکه کهف، ۳۹. [۳]: ۳ - سوره مبارکه انفال، آیه ۱۷. [۴]: ۴ - سوره مبارکه توبه، آیه ۱۴. گر چه تیر [۱] از کمان همی گذرد از کمان دار بیند اهل خرد [۲] چنان که بظاهر، حیات ظاهریه اشیاء به ماء است، به مفاد: « وَ جَعَلْنَا مِنَ الْمَآءِ کُلَّ شَیْ ءٍ حَیٍّ [۳] »، نسبت به خود فرماید: « هُوَ یُحْیِی وَ یُمِیتُ [۴] »، و اضاءه عالم به ظاهر از شمس و قمر است، به خود منسوب نموده که: « اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الاْءَرْضِ [۵] »، أی اللّه منوّر السماوات و الارض. و نیز با آن که به وسایل و وسایط آباء سبعه و أمّهات اربعه و تأثیر أشعه شمسیه و قمریه، و به معاونت مَلَک نامیه موکّله بر نباتات تکمیل اشجار و زراعات می‌شود، مع ذلک یسقط الآثار عن الکلّ، و یستند إلی ذاته الشریف، و قال: « ءَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ [۶] »، چنان که تصویر اشکال به ظاهر فعل مصوّره است از او سلب نموده و اضافه به خود دهد، «و الله یصوّرکم فی الأرحام کیف یشاء» [۷]، الی غیر ذلک، لذا قیل: مؤثّر حقّ شناس اندر همه جای ز حدّ خویشتن بیرون منه پای [۸] و به این نظر است که چون منجّمون آثار این عالم عنصریات را مستقّلاً از حرکات و اتصالات و مقارنات کواکب دانسته، و هر شکلی از اشکال آنها را منشأ اثری تصوری نمایند و گویند: لزحل کذا و کذا من الآثار، و للمشتری کذا و کذا، و للشمس والقمر کذا و کذا، و لم یشعروا بمقام التوحید أسند التکذیب الیهم، و قال الرسول: « المنجّمون یکذّبون بربّ الکعبة » [۱]، یعنی: چون از قصور فهم آنها را بذاته مؤثّر این آثار دانند کأ نّه تکذیب به فاعلیت و ربوبیت حق تعالی نموده اند، کما قیل: منجم کو [۲] ز ایمان بی نصیب است اثر گوید از این شکل غریب است [۳] و قال تعالی توبیخاً لهم: « وَ یَجْعَلُونَ لِمَا لاَ یَعْلَمُونَ نَصِیبًا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ تَاللَّهِ لَتُسْئَلُنَّ عَمَّا کُنتُمْ تَفْتَرُونَ [۴] » علی اللّه، یعنی منجّمین و طبیعیین [۵] و دهریین قرار می‌دهند از برای اشیاء عدیم الشعور کواکب نصیب و حظّی از برای آن چیزهائی که ما رزق افراد بشر قرار داده ایم. یعنی: تکمیل ارزاق خودشان را که ما مستقلا به آنها عنایت کرده ایم نسبت به حرکات افلاک و سیر کواکب عدیم الشعور می‌دهند، به خدا قسم که ما از آنها سؤال و مؤاخذه می‌نمائیم از این بهتان و افتراء آنها، که فعل ما را نسبت به غیر ما می‌دهند، با آن که: « وَ مَا مِن دَابَّةٍ فِی الاْءَرْضِ إِلاَّ عَلَی اللَّهِ رِزْقُهَا [۶] »، چه معلوم است که مبدأ اثر در اعیان ممکنات وجود است، اعمّ از وجود سماء و سماوی، و ارض و ارضی، و وجود در همه جا از ناحیه حقّ است، پس آثار کلا و طرّاً از او است، لذا قیل: موحّد [۷] را که وحدت در شهود است نخستین نظره بر نور وجود است [۸] ---------- [۱]: ۵ - اصل: پیش. [۲]: ۶ - گلستان، سعدی شیرازی، حکایت ۲۴، « ملک زوزن را خواجه... ». [۳]: ۷ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۳۰. [۴]: ۸ - سوره مبارکه یونس، آیه ۵۶. [۵]: ۱ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵. [۶]: ۲ - سوره مبارکه واقعه، آیه ۶۴. [۷]: ۳ - اقتباس از سوره مبارکه آل عمران، آیه ۶. [۸]: ۴ - گلشن راز، شبستری، جواب از « سؤال از ناسیت قرب و بعد... ». [۱]: ۵ - در مصادر حدیثی معتبر یافت نشد. ولیکن بسنجید: بستان السیاحة، ۵۰۰. [۲]: ۶ - مصدر: چون. [۳]: ۷ - گلشن راز، شبستری، « قاعده تفکر در آفاق ». [۴]: ۸ - سوره مبارکه نحل، آیه ۵۶. [۵]: ۹ - اصل: طبیعین. [۶]: ۱ - سوره مبارکه هود، آیه ۶. [۷]: ۲ - مصدر: محقق. [۸]: ۳ - گلشن راز، شبستری، جواب از « سؤال در ماهیت فکرت ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357