eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا حجاب بر زنان واجب شد؟ از موضوعاتى كه افراد مختلف، چه موافقان حجاب و چه مخالفان آن مطرح مى كنند، اين است كه به چه دليل زنان بايد خود را بپوشانند؟ يا اگر زنان، آزاد و بدون پوشش در سطح جامعه حضور يابند، چه مشكلى ايجاد مى شود؟ امام رضا (عليه السلام) در پاسخ به اين پرسش مى فرمايد: حَرُمَ النَّظَرُ الى شُعُورِ النِّساءِ المَحْجُوباتِ بِالْاَزوْاجِ وغَيْرِهِنَّ مِنَ النِّساء لِما فيهِ مِنْ تَهْييج الرِّجالِ وَما يَدْعُو التَهْييجُ اِلَى الْفَسادِ وَالدُّخولِ فيما لا يَحِلُّ وَلا يَجْمُلُ وَكذلِك ما اَشْبَهَ الشُّعُورَ. [۱] نگريستن به موى سر زنان؛ چه شوهردار و چه بى شوهر، ازاين رو حرام است كه سبب برانگيخته شدن غريزه شهوت مردان مى شود و اين برانگيختگى، آنان را به فساد و كارهاى حرام و نازيبا وا مى دارد، چنان كه نگريستن به قسمت هاى ديگر بدن زن نيز همين حكم را دارد. بنابراين، اگر بخواهيم جامعه اى سالم و امن داشته باشيم، از انحراف هاى اخلاقى جلوگيرى كنيم، آبروى افراد در امان بماند، كسى مزاحم نواميس مردم نشود و خانواده‌ها از هم نپاشند، بايد زنان، اين زحمت را به جان بخرند و تمام بدن خود را بپوشانند، همان گونه كه مردان نيز بايد جلوى چشم خود را بگيرند و از نگريستن به نامحرم پرهيز كنند. ---------- [۱]: بحارالانوار، ج١٠١، ص٣۴. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
مجسّمه تقوى يكى از دوستان نقل مى كرد كه: شخصى را ديدم از علاّمه طباطبايى يك مسئله ساده و پيش پا افتاده را مربوط به غسل سؤ ال كرد. علاّمه پاسخ داد. سپس فرمود: شما از شخص ديگرى هم اين مساءله را سؤ ال كنيد. آن مسئله به قدرى ساده بود كه نزديك بود بگويم: آقا! همين طور است و پرسش مجدّد لازم ندارد. ولى علاّمه از سر فروتنى و تواضع چنين جمله اى را فرموده بود. بعداً به آن شخص سؤ ال كننده گفتم: چه لزومى داشت مساءله به اين سادگى را از ايشان بپرسيد؟ او گفت: جواب مساءله را بلد بودم. فقط مى خواستم چند كلمه اى با اين مجسمه تقوى صحبت كرده باشم. اين صبر و متانت استاد در پاسخگويى به سؤ الات ساده مردم در حالى بود كه شخصيّتى مثل استاد شهيد مرتضى مطهّرى براى درك عمق مساءله (قوّه و فعل) كه در اصول فلسفه مورد بحث قرار مى گيرد استاد علاّمه را يك هفته به منزلش برده و با ايشان بحث كرده بود تا قانع شود. (۲۶) قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله: اَلعُلَماءُ اُمناءُ اللّهِ عَلى خَلقِه: علماء و دانشمندان، امانتداران پروردگار بر خلق او مى باشند. صفحه ... https://eitaa.com/zandahlm1357
عدد خلفا را پیغمبر (ص) دوازده معرفی نموده چنانچه اکابر علماء خودتان بآن اشاره نموده اند از جمله شیخ سلیمان قندوزی حنفی در اول باب ۷۷ ینابیع الموده ص ۴۴۴ (چاپ اسلامبول) باین عبارت نوشته فی تحقیق حدیث بعدی اثنا عشر خلیفة [۲] بعد از نقل یک خبر گوید ذکر یحیی بن الحسن فی کتاب العمدة من عشرین طریقا فی انّ الخلفاء بعد النبی صلّی اللّه علیه و آله و سلم اثنا عشر خلیفة کلهم من قریش فی البخاری من ثلاثة طرق و فی مسلم من تسعة طرق و فی ابی داود من ثلاثة طرق و فی الترمذی من طریق واحد و فی الحمیدی من ثلاثة طرق [۱] . علاوه بر اینها سایر علمای شما از قبیل حموینی در فرائد و خوارزمی و ابن مغازلی در مناقب و امام ثعلبی در تفسیر و ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه و مخصوصا میر سید علی همدانی شافعی در مودة دهم از مودة القربی دوازده خبر از عبد اللّه بن مسعود و جابر بن سمره و سلمان فارسی و عبد اللّه بن عباس و عبایة بن ربعی و زید بن حارثه و ابو هریره و از مولی الموحدین امیر المؤمنین علی علیه السّلام که جمعا بطرق مختلفه از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل نموده اند که فرمود عدد خلفاء و ائمّه بعد از من دوازده می‌باشد تمام آنها از قریش و در بعض آن اخبار از بنی هاشم است و در بعض از آنها نامهای آنها را معیّن نمودند و در بعضی فقط عدد شماری نمودند. اینها نمونه ای بود از اخبار که بسیار در کتب معتبرۀ خودتان ثبت گردیده اینک بر شما است اگر در عدد چهار از پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم خبری دارید بیان نمائید و لو یک خبر ما نسبت بهمان یک خبر شما تسلیم می‌شویم. گذشته از اینکه شما خبری راجع بائمّۀ اربعه ندارید-ما بین امامان شیعه با امامان شما فرق بسیار است چنانچه در شبهای گذشته بمناسباتی اشاره نمودیم که امامان اثنا عشر ما اوصیاء رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و منصوص من جانب اللّه اند. ابدا طرف مقایسه با امامان چهارگانه شما نیستند زیرا امامان شما جنبۀ فقاهت و اجتهاد دارند و بعض از آنها مانند ابو حنیفه باقرار و اعتراف علماء خودتان اهل حدیث و فقه و اجتهاد نبودند بلکه اهل قیاس بودند که خود دلیل بر بی سوادی می‌باشد (مراجعه شود به ص ۲۷۶ همین کتاب) ولی أئمّه اثنا عشر ما حجج الهیّه و اوصیاء و خلفاء منصوص رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم می‌باشند. ما تقلید از آنها نمی کنیم بلکه حسب الامر پیغمبر پیرو طریقۀ آنها هستیم ولی در هر دوره و زمانی از برای شیعه فقهاء و مجتهدینی هستند که استنباط احکام اللّه را با موازین کتاب و سنّت و عقل و اجماع نموده احکامی صادر می‌نمایند و فتاوای آنها مورد عمل ما است و تقلید از آنها می‌نمائیم. با اینکه فقهاء شما از خوشه چینان خرمن امامان از عترت طاهره بودند شما روی تقلید و عادت اساتید علم و عمل را گذارده پیرو شاگردانی شدید که مبانی علمی را گذارده و برأی و قیاس عمل نمودند. سید- از کجا معلوم است که امامان ما أخذ مطالب از امامان شما می‌نمودند. ---------- [۲]: ۲) در تحقیق حدیث (که بعد از من دوازده خلیفه می‌باشد). [۱]: ۱) یحیی بن حسن در کتاب عمده از بیست طریق آورده که خلفاء بعد از پیغمبر دوازده خلیفه می‌باشند که تمام آنها از قریش اند در صحیح بخاری از سه طریق و در صحیح مسلم از نه طریق و در سنن ابی داود از سه طریق و در سنن ترمذی از یک طریق و در جمع بین الصحیحین حمیدی از سه طریق خبر دوازده خلیفه را نقل نموده اند. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - من ایرانیم آرمانم شهادت.mp3
5.14M
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 بخون در كشي، خاك من، دشمن من بجوشد، بلند در بلند، گلشن من تنم گر بسوزي، به تيرم بدوزي، جدا سازي از خصم، سر از تن من كجا ميتواني؛ ز قلبم ربايي؛ تو عشق ميان من و ميهن من من ايرانيم آرمانم شهادت تجلي هستي، جان كندن من من آزاده از خاك آزادگانم، گل سرو مي پرورد دامن من نه تسليم و سازش؛ نه تكريم و خواهش؛ بتازد به نيرنگ تو توسن من كنون روز خلق است، درياي جوشان همه خوشه ي خشم شد، خرمن من بلند اخترم، رهبرم، از ره آمد بهار است و هنگام گل چيدن من 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357
انسان شناسی ۲۴۴.mp3
12.82M
۲۴۴ شما همین الآن در حال عبورید! از روی همان صراط که بارها نامش را شنیده‌اید. تنها کار مهم شما نیز این است که: در این مسیر، ۱ـ کسی را نسوزانید! ۲ـ خودتان نسوزید! ✘ چگونه می‌توان نسوخت و نسوزاند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کدام یک از پیامبران و از چه زمانی به وجود (عج) بشارت داده اند؟ 🎙استاد پورسیدآقایی ♦️♦️♦️♦️ ۲۰۰ عمری است که ما منتظر باد صباییم تا بو، که چه پیغام دهد باد صبایی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯سرود فوق زیبای🕗 ساعتِ هَشت 🕗 در گیلان رونمایی شد 🎵گروه سرود ضُحی ، از پنجمین اثر خود رونمایی کرد. ▪️سرود "ساعتِ هَشت" با صدای سبحان پاینده و شعر سید ایمان عباسی، با همخوانی حدود ۵۰۰ نفر از دهه نودی های شهرستان های لاهیجان (گیلان) و قائنات ( خراسان جنوبی) به سرپرستی فاطمه حسینخانی است که با محتوای عرض ارادت به ساحت مقدس ولی نعمت ایرانیان، حضرت امام رضا(ع) و تجدید خاطرات زیارتِ بارگاه ملکوتی امام هشتم،تولید گردیده است. 🎵دریافت فایل صوتی 👇 https://b2n.ir/y29212 🖥دریافت نماهنگ تصویری باکیفیت اصلی 👇 https://my.uupload.ir/dl/wZ2edK4z فول اچ دی👇 https://my.uupload.ir/dl/VX7VKdBb 🖥دریافت نماهنگ تصویری باکیفیت متوسط 👇 https://b2n.ir/r24402 📜دریافت متن سرود 👇 https://b2n.ir/u24673 https://eitaa.com/zoha_lahijan/3205 📺 مشاهده در آپارات 👇 https://aparat.com/v/JSe4M ارسالی از اعضاء @zandahlm1357
پيام رهبر معظم انقلاب به كنگره عظيم حج پيام رهبر معظم انقلاب به كنگره عظيم حج بسم الله الرحمن الرحيم سرزمين وحي، بار ديگر انبوه مؤمنان را در ضيافت سالانه ي خود گرد آورده است. جانهاي مشتاق از سراسر جهان اكنون در زادگاه اسلام و قرآن، به مناسكي سرگرم اند كه تدبر در آن، نمائي از درس جاودانه ي اسلام و قرآن به بشريت را نشان ميدهد و خود، گامهاي نمادين براي پياده كردن و به كار بستن آن است. هدف از اين درس بزرگ، رستگاري و سرافرازي ابدي انسان، و راه آن تربيت انسان صالح و تشكيل جامعه ي صالح است، انساني كه در دل و در عمل، خداي يگانه را بپرستد و خويشتن را از شرك و آلودگيهاي اخلاقي و هوسهاي انحرافي پاك كند؛ و جامعه ئي كه در ساخت آن، عدالت و آزادگي و ايمان و نشاط و همه ي نشانه‌هاي زندگي و پيشرفت به كار رود. در فريضه ي حج، عناصر اصلي براي اين تربيت فردي و اجتماعي گنجانيده شده است. از لحظه احرام و بيرون آمدن از تشخصات فردي و ترك بسياري از لذتها و خواهشهاي نفساني، تا طواف بر گرد نماد توحيد، و نماز در جايگاه ابراهيم بت شكن و فداكار، و از حركت شتابان ميان دو كوه، تا آرام گرفتن در عرصه ي عرفات در ميان خيل عظيم موحدان از هر رنگ و نژاد، و تا گذراندن شبي با ذكر و نياز در مشعرالحرام و انس جداگانه ي هر دل با خدا در عين حضور در ميان آن جمع متراكم، و سپس حضور در مني و سنگباران نمادهاي شيطاني، و آنگاه تجسم پر معناي قرباني كردن، و اطعام مستمندان و رهگذران، همه و همه آموزش و تمرين و يادآوري است. در اين مجموعه ي كامل، از سوئي اخلاص و صفا و دل بريدن از سرگرميهاي مادي و از سوئي سعي و تلاش و پايداري؛ از سوئي انس و خلوت با خدا و از سوئي وحدت و يكدلي و همرنگي با خلق؛ از سوئي پرداختن به آراستگي دل و جان و از سوئي دل سپردن به انسجام پيكره ي عظيم امت مسلمان؛ از سوئي خشوع در پيشگاه حق و از سوئي صلابت در برابر باطل؛ و خلاصه از سوئي پر كشيدن در هواي آخرت و از سوئي عزم راسخ براي آراستن دنيا، در هم تنيده و يكپارچه آموزش داده و تمرين ميشود: « وَ مِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ رَبَّنا آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الآْخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ ». و بدينگونه است كه كعبه ي شريف و مناسك حج، مايه ي قوام و قيام جوامع بشري و انباشته از سود و بهره براي انسانها است: «جَعَلَ اللَّهُ الْكَعْبَةَ الْبَيْتَ الْحَرامَ قِياماً لِلنَّاس و «ليَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ وَ يَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِي أَيَّامٍ مَعْلُوماتٍ مسلمانان از هر كشور و هر نژاد، امروز بيش از هميشه بايد اين فريضه ي بزرگ را قدر بدانند و از آن بهره گيرند؛ زيرا افق در پيش چشم امت اسلامي امروز از هميشه روشنتر و اميد براي رسيدن به هدفهائي كه اسلام براي فرد و جامعه ي مسلمان ترسيم كرده، از هميشه بيشتر است. اگر امت اسلامي در دو قرن گذشته دچار فروپاشي و هزيمت در برابر تمدن مادي غرب و مكتبهاي الحادي از هر دو نوع چپ و راست آن بود، اكنون در قرن پانزدهم هجري اين مكاتب سياسي و اقتصادي غربند كه پاي در گِل و دچار ضعف و فروپاشي و هزيمت اند و اسلام با بيداري مسلمانان و بازيافت هويّت خويش و با مطرح شدن انديشه ي توحيدي و منطق عدالت و معنويّت، دور تازه ئي از شكوفائي و عزت خويش را آغاز كرده است. كساني كه در گذشته ئي نه چندان دور آيه ي يأس ميخواندند و نه تنها اسلام و مسلمين بلكه اساس معنويت و دينداري را در برابر هجوم تمدن غرب، از دست رفته مي‌پنداشتند، امروز سر بر افراشتن اسلام و تجديد حيات قرآن و اسلام، و متقابلاً ضعف و زوال تدريجي آن مهاجمان را به چشم مي‌بينند. و با زبان و دل تصديق ميكنند. من با اطمينان كامل ميگويم: اين هنوز آغاز كار است، و تحقق كامل وعده ي الهي يعني پيروزي حق بر باطل و بازسازي امت قرآن و تمدن نوين اسلامي در راه است: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الأَْرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضي لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي لا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ» نشانه ي اين وعده ي تخلف ناپذير در اولين و مهمترين مرحله، پيروزي انقلاب اسلامي در ايران و بناي بلندآوزه ي نظام اسلامي بود كه ايران را به پايگاه مستحكمي براي انديشه ي حاكميت و تمدن اسلامي تبديل كرد. سر بر آوردن اين پديده ي معجز آسا، درست در اوج هياهوي ماديگري و اسلام ستيزيِ چپ و راست فكري و سياسي، و آنگاه مقاومت و استحكام آن در برابر ضربات سياسي و نظامي و اقتصادي و تبليغاتي كه از همه سو نواخته ميشد، در دنياي اسلام اميدي تازه برانگيخت و شوري در دلها پديد آورد.
هر چه زمان گذشته، اين استحكام به حول و قوه ي الهي بيشتر و آن اميد ريشه دارتر شده است. در طول سه دهه ئي كه بر اين ماجرا ميگذرد، خاورميانه و كشورهاي مسلمان آسيا و افريقا، صحنه ي اين هماوردي پيروزمندانه است. فلسطين و انتفاضه ي اسلامي و قيام دولت فلسطيني و مسلمان، لبنان و پيروزي تاريخي حزب الله و مقاومت اسلامي بر رژيم مستكبر و خونخوار صهيونيست؛ عراق و تشكيل دولت مسلمان و مردمي بر ويرانه‌هاي رژيم ملحد و ديكتاتور صدام؛ افغانستان و هزيمت خفتبار اشغالگران كمونيست و رژيم دست نشانده ي آن؛ شكست و ناكامي همه ي طرحهاي استكباري امريكا براي سيطره بر خاورميانه؛ گرفتاري و آشفتگي علاج ناپذير در درون رژيم غاصب صهيونيست؛ فراگير شدن موج اسلام خواهي در بيشتر يا همه ي كشورهاي منطقه و بويژه در ميان جوانان و روشنفكران؛ پيشرفت شگفت آور علمي و فناوري در ايران اسلامي به رغم تحريم و محاصره ي اقتصادي؛ شكست جنگ افروزان در امريكا در عرصه ي سياسي و اقتصادي؛ احساس هويت و تشخص در اقليتهاي مسلمان در بيشتر كشورهاي غربي؛ همه و همه نشانه‌هاي آشكار پيروزي و پيشروي اسلام در هماوردي با دشمنان در اين قرن يعني قرن پانزدهم هجري است. برادران و خواهران! اين پيروزي‌ها يكسره محصول جهاد و اخلاص است. آنگاه كه صداي خدا از حلقوم بندگان خدا به گوش رسيد؛ آنگاه كه همت و نيروي مجاهدان راه حق به ميدان آمد؛ و آنگاه كه مسلمان به عهد و قرار خود با خدا عمل كرد، خداي عليّ قدير نيز وعده ي خود را محقق ساخت و مسير تاريخ عوض شد: « أَوْفُوا بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُم «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ » «ً وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيز» «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ يَقُومُ الأَْشْهادُ» اين هنوز آغاز راه است. ملتهاي مسلمان هنوز گردنه‌هاي دشواري بر سر راه دارند. عبور از اين گردنه‌ها نيز جز با ايمان و اخلاص، جز با اميد و جهاد، جز با بصيرت و صبر، ميّسر نخواهد گشت. با يأس و منفي بافي، با بي تفاوتي و بي همتي، با بي صبري و شتابزدگي، با بدگماني به صدق وعده ي الهي، اين راه طي نخواهد شد. دشمن زخم خورده همه ي توان خود را به ميدان آورده و خواهد آورد. بايد هوشيار و خردمند و شجاع و فرصت شناس بود؛ در اين صورت همه ي تلاش دشمن ناكام خواهد ماند. در اين سي سال هم دشمن يعني عمدتاً امريكا و صهيونيسم با همه ي تواني كه ميتوانستند به كار برند در ميدان بودند، ولي ناكام ماندند. آينده هم نيز چنين خواهد بود. انشاالله شدت عمل دشمن غالباً نشانه ي ضعف و بي تدبيري اوست. به صحنه ي فلسطين و بويژه غزه بنگريد. حركات بيرحمانه و دژخيمانه ي دشمن در غزه كه نظير آن در تاريخ ظلمهاي بشري كمتر ديده شده است، نشانه ي ضعف او در فائق آمدن بر اراده ي مستحكم آن مردان و زنان و جوانان و كودكاني است كه با دست خالي، در برابر رژيم غاصب و پشتيبانش يعني ابرقدرت امريكا ايستاده و خواسته ي آنها را كه رويگرداني از دولت حماس است زير پاي خود افكنده اند. درود خدا بر آن ملت مقاوم و بزرگ. مردم غزه و حكومت حماس اين آيات جاودانه ي قرآن را معني كردند: «وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الأَْمْوالِ وَ الأَْنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ *الَّذِينَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ *أُولئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ» و «لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ وَ لَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَ مِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذيً كَثِيراً وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ ذلِكَ مِنْ عَزْمِ الأُْمُورِ». پيروز نهائي در اين كارزار حق و باطل، جز حق نيست و اين ملت مظلوم و صبور فلسطين است كه سرانجام بر دشمن پيروز خواهد شد «وَ كانَ اللَّهُ قَوِيًّا عَزِيزاً » همين امروز هم علاوه بر ناكامي در شكستن مقاومت فلسطينيان، در عرصه ي سياسي با دروغ در آمدن داعيه‌هاي آزادي طلبي و دموكراسي خواهي و شعار حقوق بشر، شكست سختي بر آبروي رژيم امريكا و بيشتر رژيم‌هاي اروپائي وارد آمده است كه به اين زودي قابل جبران نخواهد بود. رژيم بي آبروي صهيونيستي از هميشه روسياه تر و برخي رژيم‌هاي عربي نيز در اين امتحان عجيب، بازنده ي تتمه ي آبروي نداشته ي خودند. وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ. والسلام علي عبادالله الصالحين سيّدعلي حسيني خامنه اي ۴ ذي حجةالحرام ۱۴۲۹ ۱۳ آذر ۱۳۸۷ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۳- گلایه از فضای نامناسب اشتغال و نبود آزادی انتقاد و فرار مغزها و انتقاد از روحانیّت مسئله ای که این روزها زیاد مطرح میشود، ولی عملاً مخاطبین واقعی کمتر توجّهی به قضیه دارند، فرار مغزهاست. من نمیدانم چطور میتوان از جوانان بااستعدادی که با این همه زحمت و تلاش تحصیل کرده اند، استفاده کرد. برای نمونه، من که در یکی از دانشگاههای پیشرو - امیر کبیر - و در سطح فوق لیسانسِ یکی از رشته‌های سنگین تحصیل کرده ام، پس از گذراندن این همه تلاش علمی، هیچ کار مناسبی پیدا نمیکنم. مشکل فقط در نبودِ «پارتی» نیست، بلکه اصولاً کار مناسبی وجود ندارد. غالب شرکتها و کارخانه‌ها به یک سری تکنولوژیهای قدیمی بسنده کرده اند و مسؤولین امر که باید به مدیریّت دقّت نمایند، مشغول باندبازی و قدرت طلبی هستند. وااسفا که گروهی از روحانیون هم اینگونه عمل میکنند و این، جای غم و اندوه است. وقتی رئیس جمهور منتخب مردم هم اینگونه در فشار است و مردم می‌بینند و هیچ فردی جرأت صحبت ندارد - چرا که روانه ی زندان میشود - چه جای این صحبت است؟ خوب شده که امضا نکرده این آقا!! برای چه کسانی همّت و تلاش کنیم؟ برای کسانی که در لباس مقدّس روحانیّت، به دنبال مطامع دنیوی هستند؟ به نظر میرسد با استناد به آیات متعدّد قرآن در خصوص هجرت، وظیفه ی ما برای سالم ماندن، رفتن است! اوّلاً اگر کسی خدای نکرده دچار فساد بشود، روحانی و غیرروحانی ندارد. روحانیون اگر فاسد بشوند، ضررشان بیشتر است. من حرف این دوست محترممان را - حالا یا پسر است یا دختر - تأیید میکنم که اگر روحانیون خدای نکرده به فساد گرایش پیدا کنند، ضررشان بیشتر از دیگران است. امّا اینکه گفتند «غالب شرکتها و کارخانه‌ها به تکنولوژیهای قدیمی بسنده کرده اند»، در واقع در خیلی از جاها اینجوری است. راه علاج هم همان چیزی است که من آن روز، هم به شماها گفتم، هم به مسؤولین دولتی گفته ام؛ و این کار باید بشود و خواهد شد: باید دستگاه علمی کشور وصل بشود به بدنه ی صنعتی کشور. در این صورت، هم دستگاه علمی به جریان خواهد افتاد - یعنی علمش با عمل همراه خواهد شد - هم دستگاههای صنعتی کشور متطوّر و متحوّل خواهند شد. هنوز این کار نشده. من البتّه هم در دولت قبلی به رئیس جمهور محترم قبلی سفارش کردم، هم در دولت فعلی به رئیس جمهور محترم فعلی توصیه ی مؤکد کردم و گفتم این کار - یعنی وصل دستگاه علمی به بدنه ی صنعتی کشور - کار وزارتخانه نیست، که ما بگوئیم مثلاً وزارت صنایع یا وزارت علوم این کار را بکند؛ این فقط کارِ ریاست جمهوری است؛ یعنی باید در دفتر رئیس جمهوری، یک کسی را، یک دفتری را ایجاد کرد؛ این دفتر کارش فقط این باشد که دانشگاهها را به صورت ستادی - نه به صورت میدانی و اجرایی - متّصل کند به دستگاههای صنعتی. البتّه آدمش هم معیّن شد، امّا هنوز ظاهراً اجرا نشده. این کار قطعاً خواهد شد و باید بشود؛ علاج، این است. امروز امکانات صنعتی در کشور خیلی زیاد است. این دوستی که این سؤال را نوشته اند، من مطمئنم که از خیلی از مراکز صنعتی کشور اطّلاع ندارند. الان کارهای بسیار خوب و بسیار پیشرفته ای دارد صورت میگیرد. اگر شما برای نمونه، به این نمایشگاههای صنعتی ای که سالی یک بار میگذارند، بروید، آنجا این پیشرفت را خواهید دید؛ یعنی حقیقتاً خوشحال کننده و بعضاً خیره کننده است؛ این خیلی خوب است. من نمیخواهم مقایسه کنم با فلان کشور اروپایی که دویست سال است در کار صنعت، پیشرو است. ما تازه بیست سال است وارد میدان شده ایم؛ چون قبلش که این حرفها نبود، قبل از انقلاب که این مسائل اصلاً معنا نداشت. قبل از انقلاب، مهمترین کارخانه ی کشور عبارت بود از کارخانه ی ایران خودرو، یا یک چیزهایی شبیه آن؛ کارخانه‌های مونتاژ صِرف. این همه تولید، این همه سازندگی، این همه نوآوری اصلاً نبود. ما تازه بیست سال است شروع کرده ایم. از این بیست سال هم هشت سالش دوره ی جنگ بوده است. در واقع اگر بخواهیم محاسبه کنیم، ما ده دوازده سالی است که وارد این میدان شده ایم؛ لذا خیلی نباید توقّع را بالا برد. من نمیخواهم مقایسه کنم با آن کشورها، امّا بسرعت در این جهت پیشرفت کرده ایم و ان شاءالله پیشرفت خواهیم کرد و این کار خواهد شد. اگر همین مطلبی که من به این رؤسای محترم جمهور - آن دولت و این دولت - گفتم، زودتر عملی میشد، یقیناً آثار بهتری داشت. امّا حالا خود من هم وارد شده ام. همین دیروز با یک جماعتی یک کار مشترک لازمی داشتیم، که باز من روی این مسئله تکیه و تأکید کردم. این کارها خواهد شد؛ امّا اینکه گفته بشود ما ناچاریم برویم، نخیر، بنده این را قبول ندارم.
ناچاریم برای چه؟ سالم ماندن؟ سالم ماندن یعنی چه؟ اوّلاً شما خیال کرده اید که در خارج از کشور به مهاجرین کشورهای دیگر چندان بهایی داده میشود؟ شما فکر میکنید در هر کشوری از این کشورها آیا ارزش و شخصیّت و شرف شما را به عنوان یک جوان ایرانی رعایت خواهند کرد؟ شما بنشینید پای صحبتها و درد دلهای آن کسانی که رفته اند، تا ببینید چه میگویند. انسان در خانه ی خودش بماند، برای خانواده ی خودش مفید باشد، سخت تلاش کند، همه ی همّت خودش را به کار بگیرد، یک مقدار هم زندگی اش پائین تر باشد، برای یک انسان باوجدان بمراتب خرسند کننده تر و شادمان کننده تر است تا اینکه انسان برود در یک کشوری که از میهن خودش، از خانه ی خودش، از خاکی که او را پرورش داده و این استعداد و این معلومات را به او داده، از همین دانشگاه امیرکبیری که بالاخره شانه‌های شما زیر بار منّت آن است، دور است. انسان به همه ی اینها پشت کند، برود در خانه ی بیگانه کار کند، با منّت و اخم و تَخم او بسازد، برای اینکه یک مقدار بیشتر به او پول میدهند؟ این شد هجرت؟! هجرت اسلامی این است؟! نخیر، به هیچ وجه؛ هجرت اسلامی این نیست؛ این تعرّب بعد الهجرة [۱] است؛ این فرار کردن از میدان کار و مسؤولیّت و وظیفه است؛ با این بهانه که انسان حالا زندگی شخصی خودش را میخواهد یک مقداری بهتر کند. من به هیچ وجه به این مسئله معتقد نیستم. البتّه من آن روز هم گفتم؛ من حق را به جوانهای بااستعداد خودمان میدهم؛ اینها حق دارند انتظار داشته باشند. مسؤولین باید برای اینها کار کنند، تلاش کنند - در این تردیدی نیست - امّا اگر آنها کوتاهی کردند، معنایش این نیست که حالا این جوان ما هم به عنوان فرار مغزها، برای خودش یک توجیهی درست کند. البتّه برای افزایش معلومات، برای اینکه انسان برود دوره ای را بخواند و به کشور برگردد، یا تحقیقی بکند و برگردد، اشکالی ندارد؛ بروند و بیایند؛ این فرار نیست؛ امّا اینکه انسان کوله بارش را ببندد و پشت کند و بگوید خداحافظ، ما رفتیم، نه، من این را قبول ندارم. ---------- [۱]: کافی، ج ۵، ص ۴۴۳. شخصی بعد از اینکه به سرزمینهای اسلامی مهاجرت کرد بدون عذر به بلاد کفر بازگردد. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌در محضر امام روح الله (۴۲) 📌امام خمینی (ره): من امیدوارم که ان شاءالله تعالی به برکت این آستان مقدس، جمهوری اسلامی همان‌طوری که تاکنون پیروزمندانه پیش رفته است از این به بعد هم پیش برود و این جمهوری اسلامی باقی باشد با اسلامیت خود تا وقتی که، زمانی که به حضور بقیه الله این جمهوری مشرف شود و مسائل را در خدمت ایشان حل کند. 📚صحیفه نور ،جلد ١۶،صفحه ٢٣١ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357