eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح مطالعاتی شهید مطهری 39.mp3
5.24M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 13 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ره 🔻 ما مخروط قدرت در جهان را جابه‌جا کرد چراکه نه قبلا تئوکراسی (حکومت خدابرمردم) حاکم بوده و نه الان دموکراسی است❗️ 🔻سخن مهم تافلر در مورد امام خمینی و انقلاب ایران ... استادرحیم_پور ازغدی منبع: سخنرانی فرهنگ بازی و فرهنگ_سازی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفکّر و جایگاه آن قوله علیه السلام: وَ فِکْرُهُ قَلِیلٌ لِمَا هُوَ صَائِرٌ إِلَیْهِ. یعنی: سؤال من از تو سؤال کسی است که فکر او کم است در اموراتی [۱] که بالمآل صائر و راجع به او است از امور عقوبات عاجله دنیویه بر طبق جزای اعمال او، و از امورات طولیه اخرویه که به او رجوع کننده است، از قبیل واردات عالم برزخ و حشر ارواح و مواقف قیامت، الذی یحصل الاطلاع علیه بعد الموت، کما فی الدعاء: « أعوذ بک من هول المطلع » [۲] . و چون فکر در این امورات وارده مستقبله ممدوح است، لذا ورد: « تفکّر ساعة خیر من عبادة ستّین سنة [۳] »، به واسطه آن که فکر توصّل الی اللّه است، و العبادة توصّل الی ثواب اللّه، و الذی یوصلک الی اللّه خیر مما توصلک الی غیر اللّه ؛ و لأنّ الفکر عمل القلب و الطاعة عمل الجوارح و القالب ؛ فالقلب أشرف من القالب، و الفکر أعلی من العمل، لهذا أمر رسول اللّه بالتفکّر فی آثار و آیات صنایع اللّه، و قال: « تفکّروا فی آلاء اللّه و لاتتفکّروا فی ذات اللّه » [۴]، لأنّ ذات اللّه غیر متناه، محیط بالاشیآء و عقول البشر متناهٍ محدود محاط. و احاطه محدود متناهی بر محیط غیر متناهی لایجوز، کما قیل: به عقل نازی حکیم تا کی به فکرت این ره نمی شود طی به کنه ذاتش خرد برد پی اگر رسد خس به قعر دریا [۱] ---------- [۱]: ۱ - کذا و همچنین در سایر موارد. [۲]: ۲ - الإقبال الأعمال، ص ۳۷۶ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۵، ص ۲۴۶. [۳]: ۳ - بحارالانوار، ج ۶۶، ص ۲۹۲. [۴]: ۴ - مجمع الزوائد، ج ۱، ص ۸۱ ؛ المعجم الأوسط، ج ۶، ص ۲۵ ؛ الجامع الصغیر، ج ۱، ص ۵۱۴. [۱]: ۱ - شعر از میر مشتاق اصفهانی می‌باشد. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
معاد آنچه می‌توان در باره معاد گفت عبارت است از: ۱- ثبوت معاد جسمانی و اینکه معاد جز برای همین بدن نیست و این عقیده کسانی است که نفس ناطقه مجرده را قبول ندارند و اکثر مسلمانان معاد جسمانی را پذیرفته اند. ۲- معاد روحانی، این عقیده فلاسفه ای است که می‌گویند انسان همان نفس ناطقه است و بدن آلتی است که برای استکمال جوهر نفسانی بکار می‌رود. ۳- اثبات معاد روحانی و جسمانی با هم، این عقیده برخی از مسلمانان مانند غزالی و راغب اصفهانی و بسیاری از صوفیان است، اینان قائل به وجود نفس ناطقه مجرده هستند. ۴- هیچ کدام صحیح نیست، این حرف طبیعیون است که به حرف آنها نه از نظر دین و نه فلسفه توجهی نمی شود. ۵- توقف، این حرف جالینوس است وی در حال مرگ می‌گفت: نمی دانم آیا نفس همان مزاجی است که در اثر مرگ از بین می‌رود و برنمی گردد و یا جوهر پایداریست که با فساد بدن، باقی می‌ماند و برمی گردد. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357