eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌در محضر امام روح الله (۶۷) 💠عنایت داشتن دولت به زاغه نشینان موجب خوشحالی است 📌امام خمینی(ره): من وقتی خوشحال می‌شوم که بفهمم آقایان در صدد این هستند که به این زاغه‌نشینان شهرها، به این چادرنشینهای شهرها که در زمان طاغوت به آنها هیچ عنایتی نشده بود، در این زمان عنایت بشود. 📚 امام خمینی(ره) | ۴ بهمن ۱۳۵۸ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
معصيت آدم در بهشت حضرت رضا عليه السلام فرمود: « واي بر تو! از خدا بترس و به پيامبران خدا نسبت‌هاي زشت نده و کتاب خدا را تأويل نکن! خداوند مي‌فرمايد: « قرآن را جز خداوند و عالمان راستين کسي نمي داند. » معناي معصيت آدم اين است که خداوند او را براي بهشت خلق نکرده بود. معصيت آدم در بهشت بود نه در زمين و اين نافرماني براي اين بود که قضا و قدر خداوند جريان پيدا کند: خدا مي‌خواست او را در زمين، حجت و خليفه خود قرار دهد. اما پس از آنکه حضرت آدم به زمين فرود آمد و حجت خداوند شد، از خطا و لغزش ايمن شد. لذا خداوند مي‌فرمايد: « خداوند آدم و نوح و آل ابراهيم و آل عمران را بر عالميان برگزيد. » (آيه ۳۳ سوره آل عمران) .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 8.mp3
5.69M
❇️ تدریس کتاب 8 ❇️ جلسه 8 ( جلسه 8 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 چرا خداوند می فرماید بعضی انسان ها از حیوانات پست تر هستند؟ 🔻 آیا این حرف، توهین و فحش است؟ استاد_رحیمپور_ازغدی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭آمدم ای شاه پناهم بده... روایت قاسم صادقی همرزم شهید از زیارت خاص امام رضا (ع) توسط شاهرخ و توبه او 💫گفتم شراب وصل به " اوباش" می‌دهند؟ با خنده گفت: بنده‌ی "او" باش، می‌دهند..! @zandahlm1357
وجه خدا قوله علیه السلام: وَ بِجَلاَلِ وَجْهِکَ الْکَرِیمِ، الَّذِی لاَ یَبْلَی وَ لاَ یَتَغَیَّرُ، وَ لاَ یَحُولُ وَ لاَ یَفْنَی، أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ. بدان که: گاهی مراد به « وجه خدا » ذات او است که می‌فرماید: « کُلُّ شَیْ ءٍ هَالِکٌ إِلاَّ وَجْهَهُ [۱] »، أی إلاّ ذاته. و جای دیگر: « وَ یَبْقَی وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلاَلِ وَ الاْءِکْرَامِ [۲] » که آن وجه باقی و ذات سرمد ذوالجلال است، یعنی صاحب جلال و صفات و اسماء قهریه است، چون قهّار و عزیز و منتقم و جبار و متکبر و ذوالجلال والاکرام است. یعنی آن ذات مجمع صفات و اسماء جمالیه است. کما قیل: ---------- [۱]: ۴ - سوره مبارکه قصص، آیه ۸۸. [۲]: ۵ - سوره مبارکه رحمن، آیه ۲۷. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
بهلول بهلول نشسته بود و کودکان اطراف او گرد آمده بودند و او را اذیت می‌کردند. بهلول مکرر می‌گفت لا حول و لا قوة الا باللّٰه، وقتی آزار آنها زیاد شد، بهلول با چوبدستی به آنها حمله کرد و گفت به سردار سپاه حمله می‌کنم و باکی ندارم کشته شوم یا بمانم. کودکان بر زمین می‌افتادند و او می‌گفت دشمن شکست خورد و به جنگ پشت کرد. امیرالمؤمنین ما را فرمان داده که دشمن را تعقیب نکنیم و مجروحان را آزار نرسانیم سپس می‌نشست و عصا را رها می‌کرد. صبر در دیوان منصوب به امام علی علیه السلام آمده است: از روزگار تجربه گرفته‌ام که صبر عاقبتی نیک دارد، پس تو بیتاب و درمانده نباش که پیروزی بین ناتوانی و بیتابی از بین می‌رود. انی رأیت فی الایام تجربة للصبر عاقبة محمودة الاثر لا تضجرنّ و لا یدخلک معجزه فالنجح یهلک بین العجز والضجر حکیمی گفته است: پیروزی بر دشمن آن است که او را دشمن نبینی. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام فَرَضَ‌ اللّهُ‌ الْإِيمانَ‌ تَطْهِيراً مِنَ‌ الشِّرْكِ‌، وَ الصَّلَاةَ‌ تَنْزِيهاً عَنِ‌ الْكِبْرِ، وَ الزَّكاةَ‌تَسْبِيباً لِلرِّزْقِ‌، وَ الصِّيَامَ‌ ابْتِلَاءً لاِخْلاَصِ‌ الْخَلْقِ‌، وَ الْحَجَّ‌ تَقْرِبَةً‌ لِلدِّينِ‌، وَ الْجَهَادَ عِزّاً لِلْإِسْلاَمِ‌، وَ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ‌ مَصْلَحَةً‌ لِلْعَوَامِّ‌، وَ النَّهْيَ‌ عَنِ‌ الْمُنْكَرِ رَدْعاً لِلسُّفَهَاءِ، وَ صِلَةَ‌ الرَّحِمِ‌ مَنَْماةً‌ لِلْعَدَدِ، وَ القِصَاصَ‌ حَقْناً لِلدِّمَاءِ، وَ إِقَامَةَ‌ الْحُدُودِ إِعْظَاماً لِلْمَحَارِمِ‌، وَ تَرْكَ‌ شُرْبِ‌ الْخَمْرِ تَحْصِيناً لِلْعَقْلِ‌، وَ مُجَانَبَةَ‌ السَّرِقَة إِيجاباً لِلْعِفَّةِ‌، وَ تَرْكَ‌ الزِّنَى‌ تَحْصِيناً لِلنَّسَبِ‌، وَ تَرْكَ‌ اللِّوَاطِ‍‌ تَكْثِيراً لِلنَّسْلِ‌، وَ الشَّهَادَاتِ‌ اسْتِظْهَاراً عَلَى الُْمجَاحَدَاتِ‌، وَ تَرْكَ‌ الْكَذِبِ‌ تَشْرِيفاً لِلصِّدْقِ‌، وَ السَّلاَمَ‌ أَمَاناً مِنَ‌ الَْمخَاوِفِ‌، وَ الْأَمَانَةَ‌ نِظَاماً لِلْأُمَّةِ‌، وَ الطَّاعَةَ‌ تَعْظِيماً لِلْإِمَامَةِ‌. امام عليه السلام فرمود: خدا ايمان را براى تطهير دل از شرك، واجب كرده است، و نماز را براى پاك شدن از كبر و غرور، و زكات را سبب روزى قرار داده است، و روزه را به عنوان آزمايشى براى اخلاص بندگان، و حج را براى تقويت دين، و جهاد را براى عزت و سربلندى اسلام (و مسلمانان)، و امر به معروف را براى اصلاح تودۀ مردم، و نهى از منكر را براى باز داشتن بى‌خردان، و صلۀ رحم را براى افزايش نفوس، و قصاص را براى حفظ‍‌ خون‌ها (جان‌ها)، و اقامۀ حدود را براى بزرگ شمردن محرمات الهى، و ترك شرب خمر را براى حفظ‍‌ و سلامت عقل، و دورى از سرقت را براى حفظ‍‌ عفت (و پرهيز از آلودگى به اموال مردم)، و ترك زنا را براى حفظ‍‌ نسب‌ها، و ترك لواط‍‌ (و همجنس‌گرايى) را براى افزايش نسل، و شهادت و گواهى را براى اظهار حق در برابر انكارها، و ترك دروغ را براى احترام و بزرگداشت صدق و راستى، و سلام را امان در برابر ترس‌ها، و امامت را براى نظم و نظام امّت، و اطاعت و فرمانبردارى (از امام مسلمانان) را براى (تعظيم و تحكيم) مقام امامت قرار داده است.
شرح و تفسير فلسفه، بخش مهمى از احكام اسلامى امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانۀ مبسوط‍‌ اشاره به فلسفه‌هاى بخش مهمى از احكام اسلامى كرده است كه در بيست بخش خلاصه مى‌شود. ١. نخست مى‌فرمايد:«خدا ايمان را براى تطهير دل از شرك واجب كرده است»؛ (فَرَضَ‌ اللّهُ‌ الْإِيمانَ‌ تَطْهِيراً مِنَ‌ الشِّرْكِ‌) . اشاره به اين‌كه ايمان به يگانگى خداوند، انسان را از آلودگى به شرك و بت‌پرستى نجات مى‌دهد، همان‌آلودگى بسيار بدى كه همۀ انبيا براى تطهير آن به‌پا خاسته‌اند و نخستين دعوت آن‌ها دعوت به توحيد بود. اگر قلب انسان فقط‍‌ جايگاه ايمان به خدا باشد همه چيز را براى او مى‌خواهد و همواره در طريق اطاعت فرمان او گام برمى‌دارد، از هرگونه دوگانگى و چندگانگى رهايى مى‌يابد، هدفى واحد، معبودى واحد و برنامۀ واحدى خواهد داشت. در حالى كه وقتى آلودۀ شرك مى‌شود معبودهاى متعدد، برنامه‌هاى مختلف و اهداف پراكنده پيدا مى‌كند. ٢.«خدا نماز را براى پاك شدن از كبر و غرور واجب كرده است»؛ (وَ الصَّلَاةَ‌ تَنْزِيهاً عَنِ‌ الْكِبْرِ) . نماز، آثار و بركات فراوانى دارد كه يكى از آن‌ها پاك شدن از كبر و غرور است، زيرا به هنگام نماز، انسان همچون عبد ذليل در برابر خداوند جليل مى‌ايستد، سپس تعظيم مى‌كند و به خاك مى‌افتد و پيشانى را بر درگاه او به خاك مى‌سايد و اين عمل را چند بار تكرار مى‌كند. به يقين اين برنامۀ نورانى، كبر و غرور او را درهم مى‌شكند، همان چيزى كه انسان را به طغيان وا مى‌دارد و آلودۀ انواع گناهان مى‌كند، چراكه سرچشمۀ انواع معاصى همين مسئلۀ تكبر است. در حالات ابليس نيز خوانده‌ايم كه كبر و غرور او مانع از سجده بر آدم در پيشگاه خدا شد، سجده‌اى كه اگر انجام مى‌داد كبر و غرور او درهم مى‌شكست و هرگز گرفتار آن عاقبت بسيار شوم نمى‌شد. اصولاً آنچه دربارۀ نماز در قرآن مجيد آمده است كه نماز انسان را از فحشا و منكرات باز مى‌دارد: «إِنَّ‌ الصَّلاةَ‌ تَنْهى‌ عَنِ‌ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ» ١ يكى از دلائلش همين است. هنگامى كه كبر و غرور كنار برود انسان تسليم فرمان خدا مى‌شود و از معاصى چشم مى‌پوشد. ٣.«خداوند زكات را سبب روزى قرار داد»؛ (وَ الزَّكاةَ‌ تَسْبِيباً لِلرِّزْقِ‌) . اين عبارت دو تفسير دارد: نخست اين‌كه پرداختن زكات، روزىِ‌ فقرا را تضمين مى‌كند، زيرا در حديث آمده كه اگر مردم زكات اموالشان را بدهند، فقيرى در سراسر جهان اسلام پيدا نخواهد شد. همان‌گونه كه در حديثى از امام صادق عليه السلام مى‌خوانيم: «وَ لَوْ أَنَّ‌ النَّاسَ‌ أَدَّوْا زَكَاةَ‌ أَمْوَالِهِمْ‌ مَا بَقِيَ‌ مُسْلِمٌ‌ فَقِيراً مُحْتَاجاً» . ٢ تفسير ديگر اين‌كه پرداختن زكات سبب مى‌شود خداوند روزى را بر زكات دهنده فراوان كند و اموال او را از خطرات تجاوز گرسنگان حفظ‍‌ نمايد و جمع ميان اين دو تفسير در جملۀ بالا بعيد نيست، همان‌گونه كه در حديثى از امام على بن موسى‌الرضا عليه السلام نيز آمده است كه مى‌فرمايد: «أَنَّ‌ عِلَّةَ‌ الزَّكَاةِ‌ مِنْ‌ أَجْلِ‌ قُوتِ‌ الْفُقَرَاءِ وَتَحْصِينِ‌ أَمْوَالِ‌ الْأَغْنِيَاء؛ علت تشريع زكات تأمين قوت فقرا و حفظ‍‌ اموال اغنياست». ١ ٤.«و روزه را براى اين تشريع كرد كه آزمايشى براى اخلاص بندگان باشد»؛ (وَ الصِّيَامَ‌ ابْتِلَاءً لاِخْلاَصِ‌ الْخَلْقِ‌) . تمام عبادات، مشروط‍‌ به اخلاص و به يك معنا از اسباب خلوص نيت است؛ ولى از آن‌جا كه روزه عبادتى است كه در ظاهر آشكار نيست، تأثير بسيار عميق‌ترى در آزمودن اخلاص مردم دارد و به تعبير ديگر، تنها خدا از آن آگاه است و تا روزه‌دار چيزى نگويد كسى از روزۀ او باخبر نمى‌شود و اين در واقع يك مرحلۀ عالى از تقواست و به همين سبب در قرآن مجيد تشريع روزه براى نيل به تقوا ذكر شده است. ٥.«و حج را براى تقويت دين قرار داد»؛ (وَ الْحَجَّ‌ تَقْرِبَةً‌ لِلدِّينِ‌) . بدون شك در موسم حج، مسلمانان پاكدلى از سراسر دنيا و جهان اسلام به سوى مركز توحيد مى‌آيند و يك‌صدا لبيك مى‌گويند و اطراف خانۀ خدا طواف مى‌كنند و با هم نماز مى‌گزارند و با هم به منا و مشعر و عرفات مى‌روند و شيطان را سنگسار مى‌كنند. از اخبار و حالات يكديگر باخبر مى‌شوند و روابط‍‌ دوستى در ميان آن‌ها عميق‌تر مى‌گردد و براى حل مشكلات يكديگر مى‌انديشند و مجموع اين‌ها سبب تقويت اسلام مى‌شود، ازاين‌رو دشمنان همواره از اين عبادت بزرگ وحشت داشتند و مى‌كوشيدند بر آن ضربه‌اى وارد كنند تا هر سال از طريق اين عبادت بزرگ روح تازه‌اى در كالبد اسلام در آن كانون وحدت دميده نشود، ازاين‌رو در حديثى از امام صادق عليه السلام مى‌خوانيم: «لَا يَزَالُ‌ الدِّينُ‌ قَائِماً مَا قَامَتِ‌ الْكَعْبَةُ‌؛ مادامى كه كعبه برپاست اسلام هم برپاست». ٢در اكثر نسخه‌هاى نهج البلاغه جملۀ بالا با واژۀ «تَقْوِيَةً‌» ذكر شده در حالى كه در نسخۀ «صبحى صالح»«تَقْرِبَةً‌» است. گرچه آن هم نامناسب نيست، زيرا حج باعث مى‌شود كه