eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
1400.11.23_Trim.mp3
34.08M
🔹 اخلاق خواهی نسبت نظریه تا عمل از منظر آیت الله العظمی خامنه_ای مدّظلّه العالی (👈بخش اول) 🔹نشست تخصصی مبنا دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در مشهد خانه انقلاب اسلامی استادحسن ازغدی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️فیلم ویژه| خطابِ حضرت آقا به امام خمینی پس از ترور کانال در ایتا‌بپیوندید👇. @zandahlm1357
عبادت خدا و دوری از همه چیز قوله علیه السلام: وَ أَنْ تُغْنِیَنِی عَنْ کُلِّ شَیْءٍ بِعِبَادَتِکَ، وَ أَنْ تُسَلِّیَ نَفْسِی عَنِ الدُّنْیَا بِمَخَافَتِکَ. الغنا: بمعنی الدفع و الانصراف. و بمعنی ضدّ الفقر کما فی الحدیث: « من استغنی باللّه و عطائه یغنیه اللّه » [۳]، یعنی کسی که طلب بی نیازی و کفایت نماید در امور خود به خدا و عطای خدا به این که مکفی بداند خدا را، کفایت می‌کند او را خدا، یعنی خَلَقَ فی قلبه غنیً، أو یعطیه ما یغنیه عن الخلق. و الغنی: من أسمائه تعالی، هو من لایحتاج الی أحد و کلٌّ یحتاج الیه، لایشارک فیه غیره. ---------- [۳]: ۱ - بسنجید: کشف الغمة، ج ۲، ص ۳۴۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۷۹: « من استغنی باللّه افتقر الناس الیه ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
مجلس انس نیز گفته است: مجلس انس خصوصی است نه عمومی. انصاف نیز گفته است: از انصاف بدور است که از دوستان درخواست انصاف کنی. دنیا نیز آمده است: ای طالب دنیا که ظاهر دنیا تو را فریفته است، اگر درونش را ببینی پشیمان شوی. یا طالب الدنیا یغرک وجهها و لتندمنّ اذا رأیت قفاها خَلع در تلویحات از افلاطون نقل شده است: گاه هنگام ریاضت زیاد از خود جدا می‌شدم، و در موجودات مجرد تأمل می‌کردم. بدنم در گوشه ای افتاده بود، چنان بودم که من هم مجرد هستم و از بدن و لباسهایم جدایم، و به غیر آن مجردات توجه نمی کردم. در همان حال در خود چنان حس و بهاء و نور و محاسن غریب دیدم که هرکس را حیران می‌ساخت. خود را جزیی از عالم روحانی و دارای زندگی فعال می‌دیدم، سپس از آن عالم الهی ترقی کردم و به حضور خدا نائل شدم و بالای عالم عقل و نور قرار گرفتم. در آنجا چنان روشنایی و نورانیت در خود می‌دیدم که توان وصف آن نباشد. چیزی نگذشت که به عالم فکرت هبوط کردم و متأسف شدم که از آن عالم به این عالم افتادم. متعجب شدم که چگونه سرشار از نور بودم با آنکه نفس من همان هیئت داشت که در بدنم بود. به یاد گفته مطریوس افتادم که به ما دستور می‌داد همواره در پی بدست آوردن جوهر نفس شریف باشید و بکوشید به عالم عقل دست یابید. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
ارزش فرزند پسران نعمت اند و دختران امتياز، و خداوند از نعمت‌ها بازخواست مي‌كند و براي امتياز پاداش مي‌دهد: البَنونَ نَعيمٌ و البَناتُ حَسَناتٌ، و اللَّهُ يَسألُ عَنِ النَّعيمِ و يُثيبُ علَي الحَسَناتِ! ارزش دختر دختران را ناخوش نداريد ؛ زيرا آن‌ها مونس‌هاي گران بهايي هستند: لا تَكرَهوا البَناتَ فإنَّهُنَّ المُؤنِساتُ الغالِياتُ! اين دخترانند كه دلسوز و مددكار و با بركتند: البَناتُ هُنَّ المُشفِقاتُ الُمجَهَّزاتُ المُبارَكاتُ! بين فرزندان خود به عدالت رفتار كنيم! ميان فرزندان خود در هديه و بخشش به عدالت رفتار كنيد، هم چنان كه دوست داريد آنان نيز در احترام و محبّت ميان شما عادلانه رفتار كنند: اِعدِلوا بَينَ أولادِكُم في النُّحْلِ كما تُحِبُّونَ أن يَعدِلوا بَينَكُم في البِرِّ و اللُّطفِ! رسول خدا (ص) مردي را ديد كه دو فرزند داشت يكي را بوسيد و ديگري را نبوسيد، فرمود: چرا ميان آن دو به عدالت رفتار نكردي؟! أبصَرَ رسولُ اللَّهِ رجُلاً لَهُ وَلَدانِ فقَبَّلَ أحَدَهُما و تَرَكَ الآخَرَ، فقالَ (ص): فَهَلّا واسَيتَ بَينَهُما؟! خانواده سبز ✍مهدی واعظ موسوی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 همسرم سرگرم شبکه‌های اجتماعی شده، چه کار کنم؟ 🎙دکتر حمید حبشی @zandahlm1357
1401-04-01(tarashion).mp3
12.8M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: ( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده ) 🔹 قسمت شصت و یک
خانواده آسمانی 80.mp3
10.63M
۸۰ ✍ و ... رسیدیم به حرف آخر؛ اولین قدم برای حفظ سلامت روح، و گشودن دروازه‌های غیب؛ "مدیریت بدن" است! مراقب بدنی باش، که مرکَبِ پروازِ تو، تا خودِ خداوند است!
✡ برخی از مشکلات عقيدتي و ضعف فرهنگي یهود (1) 1⃣ شک در دين خدا 🔸«ما به موسي کتاب آسماني داديم، سپس در آن اختلاف شد و اگر فرماني از ناحيه‌ي پروردگارت در اين باره صادر نشده بود، در ميان آنان داوري مي‌شد و به کيفر مي‌رسيدند، ولي آنها هنوز درباره‌ي آن شکل تهمت‌انگيز دارند.» (1) 2⃣ تحريف در کلام الهي 🔸«آيا انتظار داريد به آيين شما ايمان بياورند، با اينکه عده‌اي از آنان سخنان خدا را مي‌شنيدند و پس از فهميدن، آن را تحريف مي‌کردند، در حالي که علم و اطلاع داشتند.» (2) 3⃣ بيتوجهي به وحي و کلام الهي 🔸«و هنگامي که فرستاده‌ي از سوي خدا به سراغ‌شان آمد و با نشانه‌هايي که نزد آنها بود، مطابقت داشت، جمعي از آنان که به آنها کتاب آسماني داده شده بود، کتاب خدا را پشت سر افکندند، گويي هيچ از آن خبر ندارند!» (3) 4⃣ دشمني با ملائک و فرشتگان 🔸پس از آنکه يهوديان را حريص‌ترين مردم به دنيا معرفي مي‌کند، مي‌فرمايد: «کسي که دشمن خدا و فرشتگان و رسولان او و جبرائيل و ميکائيل باشد، کافر است و خداوند دشمن کافران است.» (4) 5⃣ آزار و اذيت پيامبران 🔸«اي کساني که ايمان آورده‌ايد! همانند کساني نباشيد که موسي را آزار دادند، و خداوند او را از آنچه در حق او مي‌گفتند، مبرّا ساخت، و او نزد خداوند آبرومند و گرانقدر بود.» (5) 6⃣ پيامبرکشي 🔸«آيا چنين نيست که هر زمان پيامبري چيزي برخلاف هواي نفس شما آورد، در برابر او تکبّر کرديد، پس عده‌اي را تکذيب کرده و جمعي را به قتل رسانديد؟!» (6) ✍ محمد لک علی‌آبادی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @zandahlm1357 🌺 مستندات قرآنی: 1. فصلت، 45. (وَ لَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْکِتَابَ فَاخْتُلِفَ فِيهِ وَ لَوْ لاَ کَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِنْ رَبِّکَ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ وَ إِنَّهُمْ لَفِي شَکٍّ مِنْهُ مُرِيبٍ‌) . 2. بقره، 75. (أفَتَطْمَعُونَ أَنْ يُؤْمِنُوا لَکُمْ وَ قَدْ کَانَ فَرِيقٌ مِنْهُمْ يَسْمَعُونَ کَلاَمَ اللَّهِ ثُمَّ يُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ).‌ 3. بقره، 101. (وَ لَمَّا جَاءَهُمْ رَسُولٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَهُمْ نَبَذَ فَرِيقٌ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْکِتَابَ کِتَابَ اللَّهِ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ کَأَنَّهُمْ لاَ يَعْلَمُونَ).‌ 4. بقره، 98. (مَنْ کَانَ عَدُوّاً لِلَّهِ وَ مَلاَئِکَتِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جِبْرِيلَ وَ مِيکَالَ فَإِنَّ اللَّهَ عَدُوٌّ لِلْکَافِرِينَ).‌ 5. احزاب، 69. (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لاَ تَکُونُوا کَالَّذِينَ آذَوْا مُوسَى فَبَرَّأَهُ اللَّهُ مِمَّا قَالُوا وَ کَانَ عِنْدَ اللَّهِ وَجِيهاً). 6. بقره، 87. (أَفَکُلَّمَا جَاءَکُمْ رَسُولٌ بِمَا لاَ تَهْوَى أَنْفُسُکُمُ اسْتَکْبَرْتُمْ فَفَرِيقاً کَذَّبْتُمْ وَ فَرِيقاً تَقْتُلُونَ‌).
✡ برخی از مشکلات عقيدتي و ضعف فرهنگي یهود (2) 7⃣ ضعيف دانستن خدا 🔸«يهود گفتند: دست خدا با زنجير بسته است. دست‌هاي‌شان بسته باد! و به خاطر اين سخن از رحمت خدا دور شوند! بلکه هر دو دست قدرت او گشاده است.» (7) 8⃣ انتظار ديدن خدا با چشم سر 🔸«به ياد آوريد هنگامي را که گفتند: اي موسي! ما هرگز به تو ايمان نخواهيم آورد؛ مگر اينکه خدا را آشکارا با چشم خود ببينيم.» (8) 9⃣ بت‌پرستي 🔸«و بني اسرائيل را از دريا عبور داديم؛ ناگاه در راه خود به گروهي رسيدند. که اطراف بت‌هايشان با تواضع گرد آمده بودند. به موسي گفتند: تو براي ما معبودي قرار ده، همان گونه که آنها معبوداني دارند. گفت: شما جمعيتي جاهل و نادان هستيد.» (9) 🔟 گوساله‌پرستي 🔸«وبه ياد آريد زماني که موسي به قوم خود گفت: اي قوم من! شما با انتخاب گوساله‌ براي پرستش به خود ستم کرديد، پس توبه کنيد و به سوي خالق خود باز گرديد.» (10) 1⃣1⃣ شرک ورزيدن 🔸«يهود گفتند: عزيز پسر خدا است و نصاري گفتند: مسيح پسر خدا است. اين سخني است که با زبان خود مي‌گويند، که همانند گفتار کافران پيشين است؛ خدا آنان را بکشد، چگونه از حق انحراف مي‌يابند! آنها دانشمندان و راهبان خويش را معبودهايي در برابر خدا قرار دادند.» (11) 2⃣1⃣ کفر داشتن 🔸«آنها گفتند: خداوند همان مسيح فرزند مريم است. به يقين کافر شدند با اينکه خود مسيح گفت: اي بني اسرائيل! خداوند يگانه را که پروردگار من و شماست، پرستش کنيد.» (12) ✍ محمد لک علی‌آبادی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @zandahlm1357 🌺 مستندات قرآنی: 7. مائده، 64. (وَ قَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَ لُعِنُوا بِمَا قَالُوا بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ). 8. بقره، 55. (وَ إِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَى لَنْ نُؤْمِنَ لَکَ حَتَّى نَرَى اللَّهَ جَهْرَةً). 9. اعراف، 138. (وَ جَاوَزْنَا بِبَنِي إِسْرَائِيلَ الْبَحْرَ فَأَتَوْا عَلَى قَوْمٍ يَعْکُفُونَ عَلَى أَصْنَامٍ لَهُمْ قَالُوا يَا مُوسَى اجْعَلْ لَنَا إِلهاً کَمَا لَهُمْ آلِهَةٌ قَالَ إِنَّکُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ‌). 10. بقره، 54. (وَ إِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ إِنَّکُمْ ظَلَمْتُمْ أَنْفُسَکُمْ بِاتِّخَاذِکُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُوا إِلَى بَارِئِکُمْ). 11. توبه، 30 و 31. (وَ قَالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قَالَتِ النَّصَارَى الْمَسِيحُ ابْنُ اللَّهِ ذلِکَ قَوْلُهُمْ بِأَفْوَاهِهِمْ يُضَاهِئُونَ قَوْلَ الَّذِينَ کَفَرُوا مِنْ قَبْلُ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَکُونَ‌ ،اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَ رُهْبَانَهُمْ أَرْبَاباً مِنْ دُونِ اللَّهِ). 12. مائده، 72. (لَقَدْ کَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ وَ قَالَ الْمَسِيحُ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَ رَبَّکُمْ).
کاربرد موسیقی در بیماری‌های روانی از موسیقی می‌توان به عنوان ابزاری برای ایجاد درک واقعیت و ارتباط غیر کلامی در بیماران روانی استفاده کرد. فعالیت‌هایی نظیر آواز خواندن و نواختن ساز، انتخاب نوارهایی برای شنیدن و حرکت با موسیقی، درک وضعیت زمان و مکان را به وجود می‌آورد و دقت بیماران و توجه لحظه به لحظه آنها را ایجاب می‌کند. ضمنا می‌توان از آهنگ‌هایی خاص برای ایجاد و تقویت خود آگاه درک واقعیت و الگوهای رفتاری مناسب اجتماعی در بیمارانی که از روان پریشی رنج می‌برند استفاده کرد. اشخاصی که بیماری‌های روانی یا اختلالات رفتاری خفیفی دارند برای کاهش نگرانی‌ها و فشارها و افزایش احساس ارزش شخصی احتیاج به یادگیری راه هایی دارند که از طریق آن احساسات خود را به طور مناسب و درست ابراز کنند و پرخاشگری و تحریکات آنی مخرب خود را کنترل و مهارت‌های ارتباطی شفاهی و همکاری‌های اجتماعی خود را تقویت کنند. فعالیت‌هایی چون «توجه دادن به وقایع دیگر» همراه با موسیقی می‌تواند احساس فشار بسیاری ازاین بیماران را تخفیف دهد. [۱] موسیقی درمانگری که با بیمارانِ بزرگسالِ دارایِ اختلالاتِ روانی کار می‌کند چند مسؤولیت مهم دارد که عبارتند از: به وجود آوردن یک محیط گرم و امن که موجب تقویت احساس ارزش شخصی و انگیزه از طریق تأکید بر تجربه یا موفقیت می‌شود. مشخص کردن انتظارات و محدودیت‌هایی که برای رفتارهای مناسب گروهی لازم است. راهنمایی و یادآوری توجه بیمار به سمت وظیفه (کار) موجود. آگاه شدن از پاسخ‌های خود و اهمیت رفتار متقابل. درک و توجه دادن به آنها در خصوص این مطلب که فرد بزرگسالی هستند. یکی از راه‌های تشویق بیماران برای قبول مسؤولیت کارهایشان، نوشتن یا انتخاب اهدافشان به وسیله خود آن هاست. [۱] ---------- [۱]: realization. [۱]: مقدمه ای بر موسیقی درمانی ژاکلین اشمیت پترز ترجمه علی زاده محمدی ۱۳۷۱ ص ۱۲۵ تا ۱۳۰. ........: 📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث https://eitaa.com/zandahlm1357