#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۴۷- گلایه از برخی مسؤولان دانشگاه که با پنهان کردن قوانین بر تخلّفات خود سرپوش میگذارند مسؤولینِ ی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴۹- دلیل عدم برخورد جدّی سران قوا با مفاسد اقتصادی
چرا با توصیه ی مؤکّد جنابعالی در مورد رسیدگی به مسأله ی مفاسد اقتصادی، سران سه قوّه بخصوص قوّه ی قضاییه، با این مسأله به طور جدّی برخورد نمی کنند؟
درباره ی این توضیح دادیم. [۱]
۵۰- درخواست توصیه ی مقام معظّم رهبری به مجلس برای رسیدگی به فقر، بیکاری، فساد و تبعیض
توصیه ی جنابعالی به مجلس در خصوص شانه خالی کردن از وظایف اصلی و رسیدگی به مسئله ی فقر، بیکاری، تبعیض و فساد چیست؟
خب، ما به دوستان مجلس و نیز به همه توصیههایی میکنیم. توصیه ی ما، هم به آنها و هم به غیر آنها این است که به مسائل اساسی مردم بپردازند. من در صحبتهایی که قبلاً عرض کردم، این را گفتم. از وسائل تشویق دشمن به تهاجم و حمله و همچنین امید دادن به دشمن، یکی اش همین است که ما به مشکلات جامعه نرسیم. اگر نرسیم، این خودش مشوّق دشمن است. لذا همه بایستی در این زمینه تلاش کنند.
----------
[۱]: ر. ک: پاسخ به پرسش ۱۷۰.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#کارگاه_انصاف ۴۷ 🔁 انصاف ، رابطهی مستقیم با حفظ تعادل انسان در "صراط مستقیم" دارد. 🔥آنکس که دس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کارگاه انصاف_48.mp3
10.95M
#کارگاه_انصاف ۴۸
#حرف_آخر
▫️حالا که تازه محدودهی انصاف را شناختیم؛
برای جبران تمام بیانصافیهای عمر گذشتهمان در حق خودمان و دیگران ، چه کنیم؟
#استاد_شجاعی 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۹۵)
💠 لزوم حفظ "نه گفتن" به ظالمین
📌 امام خمینی (ره):
امام حسین با عده کم همه چیزش را فدای #اسلام کرد؛ مقابل یک امپراتوری بزرگ ایستاد و «نه» گفت؛ هر روز باید در هر جا این «نه» محفوظ بماند. و این مجالسی که هست مجالسی است که دنبال همین است که این «نه» را محفوظ بدارد.
۳۰ مهر ۱۳۵۸
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #قطعه_تصویری
🔸از سوره #نمل بسیار زیبا😍
🔸با صدای #محمود_شحات_انور
🔹لأُعَذِّبَنَّهُ عَذَابًا شَدِیدًا أَوْ لَأَذْبَحَنَّهُ أَوْ لَیَأْتِیَنِّی بِسُلْطَانٍ مُّبِینٍ (۲۱) فَمَکَثَ غَیْرَ بَعِیدٍ فَقَالَ أَحَطتُ بِمَا لَمْ تُحِطْ بِهِ وَجِئْتُکَ مِن سَبَإٍ بِنَبَإٍ یَقِینٍ (۲۲) إِنِّی وَجَدتُّ امْرَأَةً تَمْلِکُهُمْ وَأُوتِیَتْ مِن کُلِّ شَیْءٍ وَلَهَا عَرْشٌ عَظِیمٌ
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پاداش هر کس من در سفر امام رضا (ع) به خراسان همراه او بودم ؛ روزي همه غلامان خود را که اهل سودان و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرداخت بدهى دوست و كمك هزينه
مرحوم علاّمه مجلسى، شيخ صدوق و ديگر بزرگان رضوان اللّه عليهم حكايت كرده اند:
يكى از شيعيان و دوستان امام رضا عليه السلام به نام اءبومحمّد غفّارى گويد: در يك زمانى، بدهكارى من به افراد زياد شده بود و توان پرداخت آنها را نداشتم.
با خود گفتم: بهتر است نزد حضرت علىّ بن موسى الرّضاعليهما السلام شرفياب شوم، چون هيچ ملجاء و پناهى جز مولا و سرورم نمى شناسم ؛ و تنها آن حضرت است كه مرا نااميد نمى كند و كمك مى نمايد تا قرض هاى خود را
پرداخت كنم و زندگيم را سر و سامانى دهم.
پس به همين منظور، عازم منزل امام عليه السلام شدم و چون به منزل حضرت رسيدم، اجازه ورود گرفتم ؛ و هنگامى كه داخل شدم به حضرت سلام كرده و در حضور مباركش نشستم.
امام عليه السلام فرمود: اى ابومحمّد! ما خواسته و حاجت تو را مى دانيم، كه چه تقاضائى دارى و براى چه اين جا آمده اى، عجله نكن و ناراحت مباش، ما خواسته ات را برآورده مى كنيم.
پس چون شب فرا رسيد، در منزل حضرت استراحت نمود، وقتى صبح شد مقدارى طعام مناسب آوردند و صبحانه را با آن حضرت تناول كردم.
سپس امام عليه السلام فرمود: آيا حاضر هستى نزد ما بمانى، يا آن كه قصد مراجعت و بازگشت به خانواده خود را دارى؟
عرضه داشتم: ياابن رسول اللّه! چنانچه لطف نموده، خواسته و نيازم را برآورده فرمائى، از محضر مبارك شما مرخّص مى شوم ؛ چون خانوادهام منتظر هستند.
پس از آن، امام رضا عليه السلام دست مبارك خويش را زير تُشكى كه روى آن نشسته بود بُرد ؛ و سپس مُشتى پول از زير آن درآورد و به من عطا نمود.
وقتى آن پولها را گرفتم، ضمن تشكّر خداحافظى نموده و از منزل بيرون آمدم ؛ چون آنها را نگاه كردم، ديدم چندين دينار سرخ و زرد مى باشد و نوشته اى ضميمه آنها است:
اى ابومحمّد! اين
پنجاه دينار را به تو هديه داديم كه بيست و شش دينار از آن را بابت بدهى خود پرداخت كنى و بيست و چهار دينار باقى مانده اش را هزينه و مصرف زندگى خود گردانى و نيز خانواده ات را از سختى و ناراحتى نجات بدهى.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
اسناد هزارساله هویت تاریخی خلیج همیشه فارس در منابع موجود گنجینه رضوی
🔹 از روزی که بشر به کار تدوین و نگارش تاریخ مبادرت ورزید برای مکانهای جغرافیایی نیز نامهای با مسمایی انتخاب کرد که آبراه جنوبی و جدا کننده فلات ایران از شبه جزیره عربستان نیز یکی از این موارد بوده که با نام «دریای پارس» از آن دوران کهن به یادگار مانده است.
🔹 نسخه خطی «المسالک والممالک» تألیف ابواسحاق ابراهیم بن محمد اصطخری در قرن ۴ قمری یعنی هزارسال قبل که در گنجینه نسخههای خطی سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نگهداری میشود یکی از قدیمیترین منابعی است که به این قضیه اشاره دارد.
🔹 اسنادی از مکاتبات سیاسی دوره قاجار در مرکز اسناد آستان قدس رضوی موجود است که به وضوح از نام خلیج فارس در آن نام برده شده است؛ قدیمیترین این اسناد متعلق به سال ۱۲۳۸ قمری و دوره مظفرالدینشاه قاجار است که در آنها نام خلیج فارس به روشنی ذکر شده و در آن نام خلیج فارس به زبانهای فارسی، آلمانی و انگلیسی درج شده است.
👇🏻 برای مطالعه متن کامل گزارشی از جایگاه تاریخی خلیج تا ابد فارس، در اسناد و منابع گنجینه رضوی که به مناسبت ۱۰ اردیبهشت، روز ملی خلیج فارس، تهیه شده است، به لینک زیر مراجعه کنید:
yun.ir/jg3a38
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #سیر_مطالعاتی_آثار_علامه_مصباح_یزدی 10 🔰 جلسه 🔟 ✳️ #فصل_اول تدریس کتاب #نظری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سیر مطالعاتی آیت الله مصباح 11.MP3
11.03M
💠 سلسله جلسات #سیر_مطالعاتی_آثار_علامه_مصباح_یزدی 11
🔰 جلسه 1️⃣1️⃣
✳️ #فصل_اول تدریس کتاب #نظریه_سیاسی_اسلام ( جلسه یازدهم)
👈👈 رد کردن استدلالی و عقلانی و زیبای اعلامیه حقوق بشر و ادعای آزادی مطللق 👉👉
🎤 #استاد_عبادی
👈 با توجه به اهمیت کتب ایشان طبق بیانات رهبری معظم، این فایلها را حتی با نام و لینک خودتان نشر دهید 👉
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محرم
#امام_حسین (ع)
🏴 سه درس مهم برای زندگی بهتر از امام حسین علیهالسلام...
استاد رحیم پور ازغدی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حکایت_سر
🎥داستان اول ؛ مواجهه با خانمهای فُکُلی
💢علاقه زیاد شهید حججی به کتاب خاطرات شهدا
📌 مجموعه کلیپهای «حکایت سر»
برشهایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ظهور اشیاء بر طبق اراده ازلی قوله علیه السلام: وَ مَضَتْ عَلَی إِرَادَتِکَ الاْءَشْیَاءُ. الإمضاء:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبعیت موجودات از مشیت و اراده الهی
قوله علیه السلام: فَهِیَ بِمَشِیَّتِکَ دُونَ قَوْلِکَ مُوءْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِکَ دُونَ نَهْیِکَ مُنْزَجِرَةٌ.
این فقره دعا مؤیّد و مُثبت مطلب مذکور است، که از روی حدیث ابی الحسن علیه السلام اثبات شد که امضا و اراده و مشیت که به حسب حقیقت و مصداق متّحدند، و به حسب مفاهیم مختلف در حق تعالی تمام ایجاد و فعل او است از دون قول و لسان، کما قال علیه السلام: « فهی بمشیتک » الی آخره ؛ ضمیر « هی » میشود به « مکاره » و « ملمّات » راجع باشد.
و مؤتمرة: یقال ائتمر الأمر امتثله.
اگر مرجع ضمیر « مکاره » باشد معنی این است که آنها به اراده تو اذعان و امتثال دارند به هر موضوعی که باید وارد شوند، و از هر محلّی که باید انزجار و امتناع نمایند.
و اگر مرجع « هی »، « اشیاء » باشد، یعنی آنها به مشیت و اراده نافذه تو از - دون قول لسانی - تو مؤتمره اند، یعنی قبول و امتثال نماینده اند ؛ زیرا که مشیت
الهیه فیض مقدّس و وجود منبسط است که اشیاء موجود به او، و او موجود بنفسه است نه به وجود آخر، چنانچه همه چیز ظاهر است به نور، و نور ظاهر است بنفسه، نه به نور دیگر ؛ لذا ورد فی الحدیث: « خلق الأشیاء بمشیته والمشیة بنفسها » [۱]، پس اشیاء همان قبول افاضه وجود از مبدأ اعلی بعینه امتثال و قبول امر تکوینی او است تعالی، بقوله: « کن »، کما این که اشیا به اراده خدا از دون نهی تشریعی تکلیفی او منزجره یعنی قبول امتناع نماینده اند.
----------
[۱]: ۱ - بسنجید: التوحید، ص ۱۴۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۵۴، ص ۵۶: خلق اللّه المشیة بنفسها ثمّ خلق الأشیاء بالمشیة ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تفسیر آیه یخرج منهما اللؤلؤ و المرجان از امام علی علیه السلام نقل شده است که: منظور خروج از آب آسما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کمک از ستمگر
هر کس از ظالمی کمک جوید، خدا رسوایش کند.
یار سلطان
حکیمی گفته است: دوستان حاکم مانند گروهی است که از کوهی بالا روند و از آنجا بزیر افتند. هرچه بالاتر روند به هلاکت نزدیک تر میشوند.
پارسایی
به حکیمی گفتند: چگونه صبح کردی؟ گفت: صبح کردم در حالی که دنیا غم و آخرت غصه من بود.
صوفی و مردم
به یکی از صوفیان گفتند: چه میکنید؟ گفت: به خدا حسن ظن داریم و به مردم بدگمانیم.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
به بچه ها اجازه ی اشتباه بدهیم و اشتباهشان را تأیید کنیم به این منظور که او بداند ما هم در بزرگسالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقتی فاصله ی خودپنداره "من این هستم" و خودایده آل "آن را می خواهم" زیاد شود، توقع کودک بالا می رود؛ تو نباید اشتباه کنی، باید 20 بگیری و ... زمانی که این فاصله خیلی زیاد شود دیگر مشکل می توانیم آن را درست کنیم چون تبدیل به نردبانی شده است که یک پله در کف دارد و یک پله در بالای پشت بام و هیچ کس نمی تواند از این نردبان بالا برود، یک جایی حتماً پرت می شود.
نردبان پله پله است و فاصله ی پله ها متعادل است. نردبان رشد بچه ها را برهم نریزیم چون خیلی خطرناک است که ما بچه ی زیر 6 سال داریم آن وقت برای دانشگاه رفتنش نقشه می کشیم و دائم تصویری می دهیم که من به خاطر شغلم فاجعه ها را دارم می بینم. فاجعه را در خانواده هایی می بینم که از سه سالگی به فرزندشان می گویند خانم دکتر، آقای مهندس. وقتی داریم خود ایده آل در عرش برای کودک ترسیم می کنیم منتظر فاجعه هم باید باشیم.
چرا به پسرمان نمی گوییم سوپورباشی؟ رفتگر می خواهی بشی الهی قربونت بشم آدم حظ می کنه. دیدید بچه ها یک وقت هایی میگن دلم می خواد سوپور بشم! مادرها چه واکنشی نشان می دهند؟ اگر تأیید کند، قربونت برم پس در خونه ی ما رو حسابی آب بپاشی و جارو کنی ها!!!! ولی در واقعیت ما می زنیم توی سرمان که ای وای اصالت خانوادگی مان از بین رفت به باد رفت .
یکی از حاضرین: با این کار توقع کودک را پایین نمی آوریم؟
پاسخ: کودک اصلاً توقع ندارد و اصلاً فاجعه در توقع است. فاجعه در این است که من توقع دارم به جایی برسم بچه ی 4 ساله که هنوز مدرسه نمی ره چرا ما دائم بهش آقای دکتر خانم دکتر می گوییم؟ توقعی که از کودک باید داشته باشیم این است که 5 ساله بشه و بتونه از روی جوب بپره "آهان پریدی ، الهی قربونت برم..." (ادامه دارد...)
#شخصیت {قسمت79}
دوستی دارم که کار بسیار قشنگی می کند و برای فرزندش به مناسبت های فراوان جشن می گیرد مثلاً اولین تخمه کدویی را که می شکند یک جشن می گیرند یا کلید برق را خاموش می کند جشن می گیرند و... ما اصلاً این کارهای کودک را نمی بینیم و دائم توی این فکر هستیم که بمیرم الهی آخه تو کی از اتاق جراحی میایی بیرون!! کی پیوند قلب می کنی!! که مامانت افتخار کنه! کی قهرمان المپیک می شی در حالی که بچه فقط 4 سال دارد و اصلاً نمی داند این حرف ها یعنی چی. این توقع ها را ما دامن می زنیم. توقع ما از بچه ی کلاس اولی چیه؟ این که 4 تا خط خرچنگ قورباغه بیاره رو ی کاغذ.
یکی از حاضرین: این که ما بخواهیم دائم کارهای خرد و ریز کودک را تأیید کنیم که نمیشه خوب کودک یک وظایفی داره و باید انجام بده؟
پاسخ: خوب آره وظیفشه، اصلاً چشماش بشه چهارتا بله اصلاً مثبت دیدن یعنی چی؟ هنر کرده، دیلاق حالا یک کلید زده هنر که نکرده من باید ببینم کدوم کار را نمی تونه بکنه تا پدرشو دربیارم؛ این دقیقاً نگاهی است که در جامعه ی ما حاکم است.
آرام آرام برگردید و تمرین کنید. یکدفعه هم نروید و همه چیز را به هم بریزید و مادر نمونه شوید. به آرامی باورهایتان را تغییر دهید. در بحث تشویق مفصل خواهیم گفت که در تأییدها و تشویق هایمان باید مواظب باشیم. ما اجازه نداریم آن چیزی که کودک نیست را مدام بزرگ کنیم، در این حالت توقع ایجاد می شود بعد کودک یا انسان فکر می کند که آدم خاصی است، می رود که کارهای بزرگ بزرگ کند اما یک جایی توی ذوقش می خورد و داغون می شود. (ادامه دارد...)
#شخصیت {قسمت80}
@zandahlm1357