eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
کارگاه انصاف_48.mp3
10.95M
۴۸ ▫️حالا که تازه محدوده‌ی انصاف را شناختیم؛ برای جبران تمام بی‌انصافی‌های عمر گذشته‌مان در حق خودمان و دیگران ، چه کنیم؟ 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۹۵) 💠 لزوم حفظ "نه گفتن" به ظالمین 📌 امام خمینی (ره): امام حسین با عده کم همه چیزش را فدای کرد؛ مقابل یک امپراتوری بزرگ ایستاد و «نه» گفت؛ هر روز باید در هر جا این «نه» محفوظ بماند. و این مجالسی که هست مجالسی است که دنبال همین است که این «نه» را محفوظ بدارد. ۳۰ مهر ۱۳۵۸ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 🔸از سوره بسیار زیبا😍 🔸با صدای 🔹لأُعَذِّبَنَّهُ عَذَابًا شَدِیدًا أَوْ لَأَذْبَحَنَّهُ أَوْ لَیَأْتِیَنِّی بِسُلْطَانٍ مُّبِینٍ (۲۱) فَمَکَثَ غَیْرَ بَعِیدٍ فَقَالَ أَحَطتُ بِمَا لَمْ تُحِطْ بِهِ وَجِئْتُکَ مِن سَبَإٍ بِنَبَإٍ یَقِینٍ (۲۲) إِنِّی وَجَدتُّ امْرَأَةً تَمْلِکُهُمْ وَأُوتِیَتْ مِن کُلِّ شَیْءٍ وَلَهَا عَرْشٌ عَظِیمٌ @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
پرداخت بدهى دوست و كمك هزينه مرحوم علاّمه مجلسى، شيخ صدوق و ديگر بزرگان رضوان اللّه عليهم حكايت كرده اند: يكى از شيعيان و دوستان امام رضا عليه السلام به نام اءبومحمّد غفّارى گويد: در يك زمانى، بدهكارى من به افراد زياد شده بود و توان پرداخت آن‌ها را نداشتم. با خود گفتم: بهتر است نزد حضرت علىّ بن موسى الرّضاعليهما السلام شرفياب شوم، چون هيچ ملجاء و پناهى جز مولا و سرورم نمى شناسم ؛ و تنها آن حضرت است كه مرا نااميد نمى كند و كمك مى نمايد تا قرض هاى خود را پرداخت كنم و زندگيم را سر و سامانى دهم. پس به همين منظور، عازم منزل امام عليه السلام شدم و چون به منزل حضرت رسيدم، اجازه ورود گرفتم ؛ و هنگامى كه داخل شدم به حضرت سلام كرده و در حضور مباركش نشستم. امام عليه السلام فرمود: اى ابومحمّد! ما خواسته و حاجت تو را مى دانيم، كه چه تقاضائى دارى و براى چه اين جا آمده اى، عجله نكن و ناراحت مباش، ما خواسته ات را برآورده مى كنيم. پس چون شب فرا رسيد، در منزل حضرت استراحت نمود، وقتى صبح شد مقدارى طعام مناسب آوردند و صبحانه را با آن حضرت تناول كردم. سپس امام عليه السلام فرمود: آيا حاضر هستى نزد ما بمانى، يا آن كه قصد مراجعت و بازگشت به خانواده خود را دارى؟ عرضه داشتم: ياابن رسول اللّه! چنانچه لطف نموده، خواسته و نيازم را برآورده فرمائى، از محضر مبارك شما مرخّص مى شوم ؛ چون خانواده‌ام منتظر هستند. پس از آن، امام رضا عليه السلام دست مبارك خويش را زير تُشكى كه روى آن نشسته بود بُرد ؛ و سپس مُشتى پول از زير آن درآورد و به من عطا نمود. وقتى آن پول‌ها را گرفتم، ضمن تشكّر خداحافظى نموده و از منزل بيرون آمدم ؛ چون آن‌ها را نگاه كردم، ديدم چندين دينار سرخ و زرد مى باشد و نوشته اى ضميمه آن‌ها است: اى ابومحمّد! اين پنجاه دينار را به تو هديه داديم كه بيست و شش دينار از آن را بابت بدهى خود پرداخت كنى و بيست و چهار دينار باقى مانده اش را هزينه و مصرف زندگى خود گردانى و نيز خانواده ات را از سختى و ناراحتى نجات بدهى. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
‍ اسناد هزارساله هویت تاریخی خلیج همیشه فارس در منابع موجود گنجینه رضوی 🔹 از روزی که بشر به کار تدوین و نگارش تاریخ مبادرت ورزید برای مکان‌های جغرافیایی نیز نام‌های با مسمایی انتخاب کرد که آبراه جنوبی و جدا کننده فلات ایران از شبه جزیره عربستان نیز یکی از این موارد بوده که با نام «دریای پارس» از آن دوران کهن به یادگار مانده است. 🔹 نسخه خطی «المسالک والممالک» تألیف ابواسحاق ابراهیم‌ بن محمد اصطخری در قرن ۴ قمری یعنی هزارسال قبل که در گنجینه نسخه‌های خطی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود یکی از قدیمی‌ترین منابعی است که به این قضیه اشاره دارد. 🔹 اسنادی از مکاتبات سیاسی دوره قاجار در مرکز اسناد آستان قدس رضوی موجود است که به وضوح از نام خلیج فارس در آن نام برده شده است؛ قدیمی‌ترین این اسناد متعلق به سال ۱۲۳۸ قمری و دوره مظفرالدین‌شاه قاجار است که در آنها نام خلیج فارس به روشنی ذکر شده و در آن نام خلیج فارس به زبان‌های فارسی، آلمانی و انگلیسی درج شده است.  👇🏻 برای مطالعه متن کامل گزارشی از جایگاه تاریخی خلیج تا ابد فارس، در اسناد و منابع گنجینه رضوی که به مناسبت ۱۰ اردیبهشت، روز ملی خلیج فارس، تهیه شده است، به لینک زیر مراجعه کنید: yun.ir/jg3a38
سیر مطالعاتی آیت الله مصباح 11.MP3
11.03M
💠 سلسله جلسات 11 🔰 جلسه 1️⃣1️⃣ ✳️ تدریس کتاب ( جلسه یازدهم) 👈👈 رد کردن استدلالی و عقلانی و زیبای اعلامیه حقوق بشر و ادعای آزادی مطللق 👉👉 🎤 👈 با توجه به اهمیت کتب ایشان طبق بیانات رهبری معظم، این فایلها را حتی با نام و لینک خودتان نشر دهید 👉 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(ع) 🏴 سه درس مهم برای زندگی بهتر از امام حسین علیه‌السلام... استاد رحیم پور ازغدی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان اول ؛ مواجهه با خانم‌های فُکُلی 💢علاقه زیاد شهید حججی به کتاب خاطرات شهدا 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
تبعیت موجودات از مشیت و اراده الهی قوله علیه السلام: فَهِیَ بِمَشِیَّتِکَ دُونَ قَوْلِکَ مُوءْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِکَ دُونَ نَهْیِکَ مُنْزَجِرَةٌ. این فقره دعا مؤیّد و مُثبت مطلب مذکور است، که از روی حدیث ابی الحسن علیه السلام اثبات شد که امضا و اراده و مشیت که به حسب حقیقت و مصداق متّحدند، و به حسب مفاهیم مختلف در حق تعالی تمام ایجاد و فعل او است از دون قول و لسان، کما قال علیه السلام: « فهی بمشیتک » الی آخره ؛ ضمیر « هی » می‌شود به « مکاره » و « ملمّات » راجع باشد. و مؤتمرة: یقال ائتمر الأمر امتثله. اگر مرجع ضمیر « مکاره » باشد معنی این است که آنها به اراده تو اذعان و امتثال دارند به هر موضوعی که باید وارد شوند، و از هر محلّی که باید انزجار و امتناع نمایند. و اگر مرجع « هی »، « اشیاء » باشد، یعنی آنها به مشیت و اراده نافذه تو از - دون قول لسانی - تو مؤتمره اند، یعنی قبول و امتثال نماینده اند ؛ زیرا که مشیت الهیه فیض مقدّس و وجود منبسط است که اشیاء موجود به او، و او موجود بنفسه است نه به وجود آخر، چنانچه همه چیز ظاهر است به نور، و نور ظاهر است بنفسه، نه به نور دیگر ؛ لذا ورد فی الحدیث: « خلق الأشیاء بمشیته والمشیة بنفسها » [۱]، پس اشیاء همان قبول افاضه وجود از مبدأ اعلی بعینه امتثال و قبول امر تکوینی او است تعالی، بقوله: « کن »، کما این که اشیا به اراده خدا از دون نهی تشریعی تکلیفی او منزجره یعنی قبول امتناع نماینده اند. ---------- [۱]: ۱ - بسنجید: التوحید، ص ۱۴۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۵۴، ص ۵۶: خلق اللّه المشیة بنفسها ثمّ خلق الأشیاء بالمشیة ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
کمک از ستمگر هر کس از ظالمی کمک جوید، خدا رسوایش کند. یار سلطان حکیمی گفته است: دوستان حاکم مانند گروهی است که از کوهی بالا روند و از آنجا بزیر افتند. هرچه بالاتر روند به هلاکت نزدیک تر می‌شوند. پارسایی به حکیمی گفتند: چگونه صبح کردی؟ گفت: صبح کردم در حالی که دنیا غم و آخرت غصه من بود. صوفی و مردم به یکی از صوفیان گفتند: چه می‌کنید؟ گفت: به خدا حسن ظن داریم و به مردم بدگمانیم. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃