eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دختران ایرانی را پایبند به و چادر زینبی یافتم... 🎤 روایت جنا شاقول دختر شهید سوریه‌ای اهل فوعه و کفریا از حضور در ایران و دیدار با رهبر انقلاب @zandahlm1357
27.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ نمایش طنز : بحث داغ بسیجی با خانم بی حیا و مرد بی‌غیرت ❌ 😂 نهی‌ازمنکر جالب بسیجی: به شکلی که زن و مرد کم میارن 😝 (کاری از تیم پاسخگوها : مرتضی کهرمی ) ‏‌ ▬▬▬▬▬▬▬ 🎭 @zandahlm1357
حجاب و آرامش روانى خانمى نقل مى كند كه من هرگاه در قرائت قرآن به آيات حجاب مى رسم، دگرگون مى شوم و از اينكه در ايام جوانى ام، نسبت به رعايت حجاب دقت كافى نداشتم و همين موضوع، سبب دردسرهاى زيادى براى من شد، بسيار افسوس مى خورم. او داستان زندگى اش را چنين بيان مى كند: من با اينكه زن باحجابى بودم، ولى هميشه دوست داشتم، صورتم را كمى آرايش كنم و با اينكه سعى مى كردم آن را بپوشانم، ولى چشمم كه با آرايش كردن، زيبايى خاصى پيدا مى كرد را نمى توانستم بپوشانم. ما و برادرشوهرم رفت و آمد زيادى با هم داشتيم. اگر مجبور مى شدم سر سفره اى كه ايشان هم حضور داشت، بنشينم، طورى مى نشستم كه صورتم پيدا نباشد. اما گاه گاهى نگاه سنگين برادرشوهرم را حس مى كردم. من دوست داشتم هنگام صرف غذا، سفره خانم‌ها از آقايان جدا باشد، ولى جارى‌ام مى گفت سفره يكى باشد، راحت تر است، مگر ما غريبه ايم! همسر من هم مى پذيرفت كه دور هم باشيم و من هم قبول مى كردم و سعى مى كردم سر سفره، بچه‌ها را بين خودم و نامحرم بنشانم تا كمتر ديده شوم. گاهى برادر شوهرم حرف هايى را به كنايه يا شوخى مى گفت، اما گمان نمى كردم جدى باشد و چيزى در دل داشته باشد تا اينكه روزى در خانه آنها مهمان بوديم و هوا هم بسيار سرد شده بود. بچه كوچكم خوابش برد و جارى‌ام رفت تا از طبقه بالا لحاف بياورد. همسرم نيز بچه ديگرم را به دستشويى برده بود و من در اتاق تنها بودم و قصد داشتم نماز بخوانم كه ناگهان برادرشوهرم وارد اتاق شد و در را بست. او جلو آمد و با حالت خاصى از من تقاضاى نابجايى كرد. من كه از وحشت، تمام بدنم مى لرزيد، به گريه افتادم و التماس كردم كه دست از سرم بردارد و حتى تهديد به جيغ زدن كردم. اما او گفت كه دست بردار نيست. بعد ادامه داد كه سال هاست چهره آرايش كرده تو مرا آسوده نمى گذارد و در اين مدت، دائماً تصوير صورت زيبايت در ذهن من ايجاد وسوسه مى كند. اگر تقاضاى مرا قبول نكنى، به تو تهمت مى زنم و نزد همه فاميل مى روم و مى گويم كه تو به من نظر داشتى و از من تقاضاى ناشايست نموده اى! من گريه مى كردم، ولى فايده اى نداشت. سرانجام مجبور شدم به او ناسزا بگويم و نفرين كنم تا بالأخره او مرا رها كرد و رفت. همان وقت فهميدم كه در اين سال‌ها چه اشتباه بزرگى مرتكب شده ام. اما اين فهميدن ديگر به حالم سود نداشت و كار از كار گذشته بود؛ زيرا او به تهديدش عمل كرد و با دروغ هايش كارى كرد كه ما دو خانواده با هم قطع رابطه كرديم و با اين تهمت و دروغ، آبروى من پيش فاميل رفت. درحالى كه من بى گناه بودم. همسرم نيز ديگر مرا قبول نداشت و حتى مدتى افرادى را مأمور مى كرد كه مرا تحت نظر بگيرند و خودش هم نسبت به من بى توجه شده بود. در اين مدت كه دنيا براى من يك جهنم واقعى شده بود، كارى جز گريه كردن نداشتم. با اينكه همه اطرافيان مرا به خوبى مى شناختند، ولى ديگر از آن محبت‌ها و احترام‌ها خبرى نبود. نگاه همه بر من سنگين بود. ديگر دوست نداشتم آرايش كنم و اين هوس در من از بين رفت. آرزوى مرگ مى كردم و با خود مى گفتم: خدايا به درستى كلامت پى بردم. حالا فهميدم كه چرا نبايد زيبايى هايم را به نامحرم نشان دهم و نيز فهميدم كه در بين نامحرمان فرقى بين آشنا و غريبه نيست. من از اين غافل بودم كه هر مرد نامحرمى، هر كسى هم كه باشد، غريزه دارد و ممكن است نتواند جلوى غريزه اش را بگيرد. خدايا! از رفتارهاى گذشته‌ام و غفلت‌ها و بى توجهى هايم، خصوصاً بى توجهى به حجاب توبه مى كنم. [۱] سال‌ها گذشت و من بهاى سنگينى به خاطر بى توجهى‌ام به رعايت حجاب متحمل شدم تا اينكه برادر شوهرم به بيمارى سختى مبتلا شد. اين حادثه سبب تنبه او شد و تصميم گرفت اشتباه گذشته اش را جبران كند. ازاين رو هر كس به عيادتش مى رفت، به او مى گفت: «به فلانى بگوييد مرا حلال كند. من به او تهمت زدم و او زن بى گناهى است». بالأخره روزى شوهرم با يك جعبه شيرينى به منزل آمد و از من معذرت خواهى كرد و گفت: «امروز فهميدم كه تو زن پاك و مؤمنى بوده اى و من بى جهت، تهمت هاى برادرم را درباره تو پذيرفته بودم». او به من گفت كه در اين مدت بسيار به تو بدبين شده بودم و حتى گاهى فكر مى كردم كه بچه هايم مال من نيست. من تازه فهميدم كه بر اثر بى توجهى ام، چه فاجعه بزرگى براى خودم ايجاد كرده بودم. ولى از اينكه ماجرا به خير گذشت، خوشحال بودم. آن شب وقتى خوابيدم، احساس كردم پس از مدت‌ها اضطراب و بى خوابى، الان مى توانم خواب راحتى داشته باشم. پس از چند روز جارى‌ام به منزل ما آمد و حلاليت طلبيد. من به او گفتم: «شوهرت به من تهمت بزرگى زد، اما آبروى او را نبردم و نگفتم كه او چه تقاضايى از من كرده بود؛ زيرا مسبب همه اين كارها را خودم مى دانستم. در دلم او را دعا كردم كه مرا از خواب غفلت بيدار كرد و
نگذاشت اين بار سنگين گناه را به قيامت ببرم». به لطف خدا او هم از بيمارى نجات پيدا كرد و تصميم گرفت جلوى چشمش را بگيرد و ديگر نگاه شيطانى به نامحرمى نداشته باشد. من نيز ديگر آن زن قبلى نبودم و حجابم شديدتر از قبل شد. خداوند دوباره صفا و صميميت را به اين دو خانواده برگرداند و درهاى رحمتش را به روى ما باز كرد. گفتنى است همواره اين گونه اشتباه‌ها و غفلت‌ها ختم به خير نمى شود و چه بسا گاه به قتل و خون ريزى يا طلاق و جدايى و در به در شدن بچه‌ها مى انجامد. بر اين اساس، همواره در برابر آموزه هاى الهى سر تسليم فرود آريم تا دچار اين گونه مشكلات نشويم. [۱] در پايان اين داستان يادآورى اين حديث از امام رضا (عليه السلام) درباره دورى كردن از نامحرم و پيامدهاى زيان بار غفلت از اين واجب الهى ضرورى است؛ حضرت فرموده است: حَرُمَ النَّظَرُ إلى شعور النِّساءِ المَحْجُوباتِ بِالاَزْواجِ وَ غَيْرِهِنَّ مِنَ النِّساء لِما فيه مِنْ تَهْييجِ الرِّجالِ وَما يَدْعُو التَّهْييجُ اِلَى الفَسادِ وَالدُّخُولِ فيما لا يَحِلُّ وَلا يَجْمُلُ وَكَذلِكَ ما أشْبَهَ الشُّعُورَ. [۲] نگاه كردن به موى سر زنان، چه شوهردار و چه غير شوهردار حرام است؛ زيرا سبب برانگيخته شدن غريزه شهوت مردان مى شود و اين برانگيختگى، آنان را به فساد و انجام دادن كارهاى حرام و نازيبا مى كشاند، چنان كه نگاه كردن به قسمت هاى ديگر بدن زن نيز همين حكم را دارد. رسول خدا (صلى الله عليه و آله) نيز در سخنى كوتاه، ناامنى حاصل از رعايت نكردن حريم زن و مرد نامحرم را چنين بيان مى كند: ايّاكمُ وَمُحادَثةَ النِّساء فَاِنَّهُ لايَخْلُو رَجُلٌ بِامْرَأَةٍ لَيْس لَها مَحْرَمٌ اِلّا هَمَّ بِها. [۱] از گفت وگو با زنان بپرهيزيد؛ زيرا هرگاه مردى بيگانه با زنى نامحرم خلوت كند، قصد او كند. اين حديث، پيامى روشن براى زنان دارد كه اگر مى خواهند مورد سوء قصد مردان قرار نگيرند، هرگز با آنان راحت نباشند. بلكه هميشه جانب احتياط را رعايت كنند؛ زيرا وقتى مردان تحريك مى شوند، كمتر مى توانند خود را كنترل كنند. ---------- [۱]: جالب اينجاست كه خداوند در آيه حجاب، يعني در آخر آيه ٣١ سوره نور، به همه افراد فرمان توبه مي‌دهد. شايد اين قسمت داستان، به اين مطلب مهم اشاره داشته باشد. [۱]: به نقل از: دانستني‌هايي درباره ازدواج، عصمت حداد، ص١٢٧. [۲]: بحارالانوار، ج١٠١، ص٣۴. [۱]: نهج الفصاحه، ص٢٠٢. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
امام و گريه هاى ماه رمضان سرّ اينكه امام خمينى (رض) ملاقاتهاى خودشان را در ماه مبارك رمضان تعطيل مى كردند اين بود كه بيشتر به دعا و قرآن و خلاصه به خودشان برسند. مى فرمودند: خود ماه رمضان كارى است. در هر كار و هر حالى به ياد خدا بودند. ذكر و دعا و مناجات و گريه هاى نيمه شبشان هرگز قطع نشد. از لحظه هاى آخر عمرشان اگر چه فيلمبردارى شده است ولى هنوز بخشى از آن را نشان نداده اند . چنانچه اين فيلمها بطور كامل نشان داده شوند مى بينيد كه چگونه محاسن مباركشان را در دست گرفته اند و زار زار گريه مى كنند. آخرين ماه رمضان دوران حياتشان به گفته ساكنان بيت متفاوت از ديگر ماه رمضانها بود. به اين صورت كه امام (ره) هميشه براى خشك كردن اشك چشمشان دستمالى را همراه داشتند ولى در آن ماه رمضان، حوله اى را نيز همراه برمى داشتند تا در هنگام نمازهاى نيمه شبشان از آن هم استفاده كنند. (۳۸) بدرستيكه براى هر چيزى اساس و بنيادى است و اساس و بنياد اين دين (اسلام) علم است و يك عالم فقيه براى شيطان از هزار عابد بدتر است. حضرت محمّد بن عبداللّه صلى الله عليه و آله نهج الفصاحه 📚 از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357
حدیث‌ام سلمه راجع بحریره فاطمه (ع) و نزول آیه تطهیر منتها بعضی مبسوطا با نقل حریره نوشته اند و بعضی باختصار نقل نموده اند از جمله امام ثعلبی در تفسیر و امام احمد بن حنبل در مسند و ابن اثیر در جامع الاصول از صحیح ترمذی و مسلم بمختصر اختلافی در الفاظ نقل نموده اند از‌ام المؤمنین‌ام سلمه زوجۀ رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که گفت رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در منزل من بود که فاطمه سلام اللّه علیها ظرف حریره ای برای آن حضرت آورد در حالتی که حضرت در صفّه نشسته بود که خوابگاه آن حضرت بود در زیر پای مبارکش عبای خیبری گسترده بود و من در حجره نماز می‌کردم پیغمبر بفاطمه سلام اللّه علیها فرمودند برو شوهرت و پسرهایت را با خود بیاور طولی نکشید علی و حسنین علیهم السّلام آمدند مشغول خوردن حریره شدند در آن حال جبرئیل نازل و این آیه شریفه را بر آن حضرت قرائت نمود إِنَّمٰا یُرِیدُ اللّٰهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً [۱] . آنگاه حضرت زیادتی عبا را بر آنها کشید و دست مبارک سوی آسمان بلند نموده عرض کرد اللّهم هؤلاء أهل بیتی و عترتی فأذهب عنهم الرجس اهل البیت و طهّرهم تطهیرا [۲] . ام سلمه گوید من سرم را پیش بردم در داخل عبا عرض کردم منهم با شمایم انا معکم یا رسول الله قال انک علی خیر حضرت فرمود تو نیکو زنی هستی و بر خیر و خوبی هستی (باین معنی که رتبۀ اهل بیت مرا نداری و در زمره آنها نیستی ولی عاقبت بخیری) پس این آیۀ شریفه دلالت تام دارد بر این که این پنج تن بزرگوار از کفر و شقاق و شرک و نفاق و شک و تردید و کذب و ریا و هر گناه کبیره یا صغیره معصوم و پاک اند. چنانچه امام فخر رازی در تفسیر خود گوید لیذهب عنکم الرجس یعنی جمیع گناهان را از شما زائل گردانید و یطهّرکم تطهیرا یعنی خلعت‌های کرامت خود را بشما پوشانید. واقعا جای تعجب است از علماء بی انصاف که در کتب معتبرۀ خود نقل می‌نمایند که علی و فاطمه علیهما السّلام مشمول آیه تطهیر بودند و معرّی و مبرّی از هر رجس بودند که اهمّ از همه ارجاس دروغ می‌باشد-مع ذلک تکذیب می‌نمایند دعوای امامت آن حضرت را و تکذیب نمودند شهادت آن حضرت را دربارۀ فاطمه سلام اللّه علیها- و تکذیب نمودند ادعای بی بی طاهره را در باب فدک؟ نمی دانم مردمان با انصاف در اینجا چگونه قضاوت می‌نمایند. برگردیم بر سر مقصود منصفانه قضاوت نمائید. آیا سزاوار بود ادّعای علی و فاطمه ای را که خداوند درباره آنها می‌فرماید که از ارجاس ظاهریّه و باطنیّه پاک و منزه هستند یعنی معصوم از کبائر و صغائر می‌باشند رد بنمایند ولی ادعای جابر را که یک فرد مسلمان مؤمن عادی است قبول نمایند و حق ثابت آن خاندان جلیل را از میان ببرند!!!. حافظ- هرگز نمی توان باور نمود که خلیفۀ پیغمبر و فرد مؤمن صحابی با کمال قربی که برسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم داشته عمدا در مقام غصب فدک برآید قطعا انسان هر عملی می‌نماید برای مقصودی می‌باشد خلیفه ای که تمام بیت المال مسلمین در تحت تصرف او بوده است چه احتیاجی به باغ و قریۀ فدک داشته که آن را غصب نماید. داعی- بدیهی است که موضوع احتیاج نبوده بلکه مستأصل نمودن خاندان پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و عترت طاهرۀ آن حضرت در نظر سیاسیون وقت بوده که چون اولویت مقام خلافت را داشتند باید بقسمی بخود مشغول و با فقر و تهی دستی گرفتار باشند که خیال خلافت را ننمایند چه آنکه مردمان دنیا طلب بجائی می‌روند که دنیای آنها اداره شود. خیال می‌کردند اگر آن خاندان جلیل علم و فضل و ادب و تقوی که جامعیت کامل داشتند دستشان از مال دنیا پر باشد قطعا مردم رو به آنها می‌روند فلذا نه تنها فدک را سیاستا غصب نمودند بلکه تمام طرقی که منتهی بجلب اموال دنیوی می‌شد بر آنها مسدود نمودند. ---------- [۱]: ۱) اراده پروردگار است که هر آلایش را از شما خانواده نبوت ببرد و شما را از هر عیب پاک و منزه گرداند آیه ۳۳ سوره ۳۳ (احزاب). [۲]: ۲) پروردگارا اینها اهل بیت و عترت من اند هر رجس و پلیدی را از ایشان دور گردان و پاک نما آنها را پاک کردنی. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - گلبرگ سرخ لاله ها- حسام الدین سراج.mp3
1.83M
به مناسبت هفته ‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 گلبرگ سرخ لاله ها، در کوچه های شهر ما بوی شهادت میدهند. منال از داغ من مادر، مخوان از سوگ من خواهر، مزن بر سینه و بر سر، که خورشیدی برآرد سر، بیارد مژده از داور. نی شو به زاری در نوا، خونین بزن هر نغمه را، کز سوگ سرخ لاله ها، میهن شده چون نینوا منال از داغ من مادر مخوان از سوگ من خواهر مزن بر سينه و بر سر كه خورشيدي برآرد سر كه آرد مژده از داور #؟ 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 @zandahlm1357
انسان شناسی ۳۱۹.mp3
11.72M
۳۱۹ | من یه عالمه آرزو دارم. می‌خوام در رشته خودم بهترین باشم! می‌خوام زندگی خوب و مرفهی برای خودم و خانواده‌ام بسازم! نمی‌خوام بچه‌هام توی حسرت خیلی چیزا بزرگ بشن؟ آیا این آرزوهای من، مانع رسیدن من به کمال انسانی و رشد روحی ام میشن؟ اگر اینطوره، پس زندگیم رو چجوری تأمین کنم؟ منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته 🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
مداحی_آنلاین_غریبی_امام_زمان_حجت.mp3
2.64M
♨️غریبی امام زمان(عج) 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. @zandahlm1357 ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ های 6 ❇️شماره 6️⃣ ⬅️⬅️ می دانید مشکل اصلی از چیست ؟ مشکل از قوانین اسلامی هست، اگر ما هم سکولار بودیم الان خیلی از این مشکلات را نداشتیم ! 🎤 پاسخ توسط 👌 👌
♨️شبهه آیا محبت اهل بیت علیهم السلام به تنهای ما را نجات میدهد❓👇👇 مدعیان کفایت محبت اهل‌ بیت(علیهم السلام) برای نجات، به روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) استناد می‌کنند که فرمود: حُبُ‌ عَلِيِ‌ بْنِ‌ أَبِي‌ طَالِبٍ‌ حَسَنَةٌ لَا تَضُرُّ مَعَهَا سَيِّئَةٌ وَ بُغْضُهُ سَيِّئَةٌ لَا تَنْفَعُ مَعَهَا حَسَنَةٌ محبت علی‌ بن ابیطالب نیکی‌ای است که با آن هیچ گناهی زیان نمی‌رساند و دشمنی با او گناهی است که هیچ نیکی‌ای به آن سود نمی‌دهد. این حدیث در کتاب‌های: اوائل‌المقالات شیخ‌مفید (م ۴۱۳)، برخی دیگر از منابع آمده است. معروف است که حاجب بروجردی، قصیده‌ای زیبا در مدح حضرت‌امیر(علیه السلام) سرود که شاه‌بیت آن این بود: حاجب اگر محاسبۀ حشر با علی است/ من ضامنم که هر چه بخواهی گناه کن! قسمت اول ✅جواب 1⃣هر روایتی که در کتب ما موجود میباشد طبق خود روایات اهل بیت علیهم السلام باید با قرآن سنجید بشود. 2⃣قرآن دربارۀ رابطۀ محبت به خداوند و اطاعت از او چنین آورده است: قُلْ إِنْ کنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یحْبِبْکمْ اللَّهُ.... بگو: اگر خدا را دوست دارید، از من پیروی کنید تا خدا دوستتان بدارد... 3⃣روایت دیگر، امام‌باقر (علیه السلام) خطاب به جابر چنین فرمود: بَلِّغْ‌ شِيعَتِي‌ عَنِّي السَّلَامَ، وَ أَعْلِمْهُمْ أَنَّهُ لَا قَرَابَةَ بَيْنَنَا وَ بَيْنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ لَايُتَقَرَّبُ إِلَيْهِ إِلَّا بِالطَّاعَةِ لَهُ. يَا جَابِرُ، مَنْ أَطَاعَ اللَّهَ وَ أَحَبَّنَا فَهُوَ وَلِيُّنَا، وَ مَنْ عَصَى‌اللَّهَ لَمْ‌يَنْفَعْهُ حُبُّنَا.‌ به شیعۀ من سلام مرا برسان و به آنان اعلام کن که میان ما و خداوند متعال قرابت و آشنایی نیست و جز با اطاعت خداوند، تقرب به او حاصل نمی‌شود. ای جابر، هر کس خداوند را اطاعت کند، او ولیّ ماست و هر کس خداوند را معصیت کند، محبت ما او را سودی نمی‌بخشد. الامالی، ص‌۲۹۶ علیه السلام 🌹انتشارش با شما @zandahlm1357
♨️شبهه آیا محبت اهل بیت علیهم السلام به تنهای ما را نجات میدهد❓👇👇 قسمت دوم 4⃣علی علیه السلام می فرماید: «من احبنا فلیعمل بعملنا و لیتجلبب الورع: هر که ما را دوست دارد باید مثل ما عمل کند و لباس پرهیزگاری را جامه و پوشش خود قرار دهد.» بحارالانوار، ج 1، ص 92. 5⃣شیخ کلینی در کتاب شریف کافی در بابی با عنوان «بَابُ الطَّاعَةِ وَ التَّقْوَى» روایاتی دربارۀ جایگاه اطاعت و تقوا آورده که در آن‌ها بر عدم کفایت محبت اهل‌ بیت(علیه السلام) و حتی ولایت آنان بدون همراهی با عمل‌صالح، تأکید شده است. 6⃣👌👌چقدر این روایت هم ناب است و هم اصلاح اندیشه ای میکند که خیییلی هم رو میبینم عکس اینو اعتقاد دارند👇👇 امام رضا علیه السلام میفرمایند: لا تَدَعُوا الْعَمَلَ الصَّالِحَ وَ الاجْتِهادَ فی الْعِبادَةِ إِتِّکالًا عَلی حُبِّ آل مُحَمَّدٍ لا تَدَعُوا حُبَّ آلَ مُحَمَّدٍ و التَّسْلِیمَ لأمْرِهِمْ إِتِّکالًا عَلی الْعِبادَةِ فَإِنَّهُ لا یقْبَلُ أَحَدُهُما دُوْنَ الآخَرِ. 👌✅👌کار شایسته و کوشش در عبادت را با تکیه بر محبّت آل محمد رها نکنید و محبّت آل محمد و تسلیم نسبت به امر آنان را با تکیه بر عبادت وامگذارید زیرا یکی از آن دو بدون دیگری پذیرفته نخواهد شد. علیه السلام 🌹انتشارش با شما @zandahlm1357
ادامه مباحث گذشته👆👆 محبت و عبادات تازه اول کار است مراحل دیگه هم باید طی بشود تا فرد به یک انسانی تبدیل بشود که به کمال خودش رسیده است 1️⃣گام اول محبت انسان وقتی در جستجوی چیزی باشد و احساس نیاز به آن بکند و معرفت و شناخت درستی از آن داشته باشد نا خود آگاه به آن چیز علاقه مند خواهد شد مثلا من به یک ماشین یا گوشی نیاز دارم بعد از تحقیق.... به این نتیجه میرسم که فلان ماشین یا گوشی به درد من میخورد بعد از خرید علاوه بر اینکه بهش محبت پیدا میکنم بعد از مدتی وابسته به او هم خواهم شد،(میبیند که گوشی ازتون جدا نمیشود😉) ✅👌محبت به خداوند و امام زمان علیه السلام هم اینگونه است یعنی بعد از معرفت به محبت منتهی میشود مثلا دوست دارید امام را ببینید برای ایشان صدقه میدهد دعای ندبه میروید و... اینها همه جلوه های از محبت و عشق شما به امام زمان علیه السلام است. 2️⃣گام دوم تبعیت قل ان کنتم👈 تحبون الله👈 فاتبعونی یحببکم الله "(آل عمران/31) ببینید بعد از حب کلمه فاتبعونی آمده است.👌 یعنی میوه حب تبعیت است. 👌👌محبت تبعیت می آورد وقتی انسان به چیزی علاقه مند باشد خود به خود از آن تبعیت میکند. 3️⃣گام سوم سنخیت ✅یعنی اگر دو تا شی بخواهند با هم ارتباط برقرار بکنند باید یک وجه اشتراکی داشته باشد مثلا گرسنگی با غذا رفع شود و تشنگی با آب و... . ✅مثلا آفتابه تناسب با سفره ندارد این افتابه اگر بهترین جنس هم باشد ما دوغ و آب داخلش نمیکنیم و سر سفره نمی آوریم چون مناسبت و سنخیتی با سفره ندارد. 👈به تعبیر فلاسفه سنخیت علت انضمام است اما وجه سنخیت ما با امام زمان علیه السلام 👇👇 👈۱)امام صادق علیه السّلام فرمودند:شِيعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِينِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلايَتِنا يَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا ويَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا. شيعيان ما از باقيمانده گل ما آفريده شده اند، ولايت ما در سرشت آنان عجين گشته است، آنان با خوشي ما خوشحال و با ناراحتي ما ناراحتند. 👈۲)ایمان و عمل صالح یعنی اگر بخواهیم پیوند میان خودمان را با امام زمان علیه السلام بیشتر و پایدارتر بکنیم باید این دوتا ویژگی را داشته باشیم. 🌹انتشارش با شما @zandahlm1357
بخش دوم 4️⃣گام چهارم مشابهت ✅در این مرحله انسان باید خودش را شبیه معشوقش بکند یا بهتر است بگویم میشود چه در انگیزه و چه در رفتار و دغدغه...مثلا اگر فلان حادثه اجتماعی بیفتد امام زمان علیه السلام آیا ناراحت میشود؟؟اگر بله امام بعد از ناراحتی چکار میکند؟؟شما هم باید همان کار را بکنید حتی در امور منفی هم کسی خودش را شبیه گروه و فرقه ضاله بکند مثل آنها خواهد شد الإمام علي عليه السلام : قَلَّ مَن تَشَبَّهَ بِقَومٍ إلاّ أوشَكَ أن يَكونَ مِنهُم . امام على عليه السلام : كمتر كسى است كه خود را شبيه گروهى كند و به زودى يكى از آنها نشود . 5️⃣گام پنجم معیت تمام گام های قبلی را انجام میدهیم تا به این مرحله برسیم در سوره بقره آمده یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ (آیه ۱۸۳ سوره بقره) 👈یعنی روزه بگیرید تا اهل تقوا بشوید خوب سوال اهل تقوا بشویم که چی بشود❓👇👇 یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله وکونوامع الصادقین) «ای کسانی که ایمان آورده‌اید اهل تقوا باشید تا بتوانید با صادقان باشید 👌👈امام صادق علیه السلام فرمودند نحن الصادقون یعنی روزه و احکام دینی را انجام میدهیم تا اهل تقوا بشویم که بتوانیم با اهل بیت علیهم السلام باشیم. گام ششم فناء 👌👌👈در این مرحله که مرحله آخر است که افراد کمی به این مرحله میرسند مثل حضرت اباالفضل العباس علیه، حضرت زینب سلام الله علیها و.... حضرت علامه طباطبایی رحمه در تفسیر المیزان ذیل ایه ۷۳ سوره انبیاء کلمه تفسیر بسیااار عالی دارند وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا وَ أَوْحَيْنا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْراتِ 👏👈مرحوم علامه طباطبایی رحمه الله علیه در اینجا معنای زیبایی از وحی تسدیدی دارند تسدید یعنی محکم کردن نفوذ ناپذیر یعنی وقتی اهل بیت علیهم السلام دست روی شخصی بگذارند دیگر این شخص درست است معصوم نیست ولی هیچ وقت گمراه نخواهد شد(مثل سلمان فارسی البته موقع ای که منا اهل بیت شد یا حضرت اباالفضل....) حتما ذیل این آیه رجوع بفرمائید. مقام فنا یعنی چه❓👈✅ یعنی طرف به آن چیزی فکر میکند که امامش فکر میکند دغدغه هاشون یکی میشود عملش افکارش رفتارش.... شبیه امام میشود، خلاصه انگار نفسی ندارد که حرف و فکر زشت بکند. 🌹انتشارش با شما @zandahlm1357