eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
كفش دوز فردي از دوستان ميگويد روزي طرف صبح از راهي ميگذشتم به دكان شخص كفش دوزي رسيدم چشمم كه بر او افتاد ديدم كه چهرة روشني دارد اما لكنت زبان دارد و از زبانش تصور كردم كه اهل ايران نميباشد. زماني پيش آمد تا با او صحبت كنم او گفت من از كودكي مسيحي بودم و حال مسلمانم. دو ماهه بودم پدرم زن ديگري گرفت در دو سالگي پدرم هم مرد و من نزد خويشان خود بودم در ۱۶ سالگي به ايران و به طوس آمدم پس از چند ماه مريض شدم تا اين كه مرض من بسيار شدت كرد. شبي با دل شكسته به درگاه خدا به راز ونياز مشغول شدم و به خواب رفتم و در عالم خواب خود را در حرم مطهر امام رضا (ع) ديدم مرا وحشت گرفت ناگاه ديدم از ضريح نوري ظاهر شد و ديدم در جواهر ضريح باز شد و وجود مقدس امام رضا (ع) بيرون آمد عرض كردم غريبم از وطن آواره و بيمارم براي شفا آمدهام پس از بيداري چون خودم را سالم ديدم به بعضي از همسايگان خود خوابم را گفتم پس از آن اسلام اختيار كردم سپس به روسيه رفتم و چون تحصيلاتم كافي بود رئيس كارخانه شدم با دختري پاكدامن كه پنهاني مسلمان شده بود ازدواج كردم و به مشهد آمديم. حالادو دختر دارم كه آنها را به همسري دو سيد كه در آستان مقدس، زيارت خواني ميكنند درآوردم و خودم هم افتخار كفش دوزي براي مسلمانان را دارم. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 وضعيت جهان پس از ظهور و حديثی شگفت انگيز 📖 و أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا وَوُضِعَ الْكِتَابُ وَجِيءَ بِالنَّبِيِّينَ وَالشُّهَدَاءِ وَقُضِيَ بَيْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ [زمر ۶۹] 📖 و زمین (در آن روز) به نور پروردگارش روشن می‌شود و کتاب [اعمال] را می‌نهند و پیامبران و گواهان را حاضر می‌سازند، و میان آنها بحق داوری می‌شود و به آنان ستم نخواهد شد! ▫️ امام صادق(ع) می‌فرمايد: زمانی که قائم ما قيام کند، زمين به نور پروردگارش روشن مي‌گردد، مردم از نور خورشيد بی‌نياز می‌شوند، شب و روز يکی می‌شود، تاریکی از ميان می‌رود، انسان هزار سال عمر می‌کند، هر سال برای او فرزند پسری به دنيا می‌آيد...به فرزندش لباس می‌پوشاند، پس هرچه او بزرگ می‌شود، لباس هم بزرگ می‌شود و به هر رنگی که بخواهد در می‌آيد. [دلائل الامامه ص۴۵۴ ح۴۳۳] 🔹شماره ۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔹واقعیتی تلخ درمورد مصرف نامعقول انرژی در ایران❗️ ⬅️ انتشار حداکثری برای احساس مسئولیت حداکثری... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
موصل – روایت هت مرد از اسارت – نفیسه ثبات – روایت فتح.pdf
8.35M
═•☆✦𑁍❧📚📖❧𑁍✦☆ 📕 عنوان کتاب : ✍️ نویسنده : نفیسه ثبات 📚 ناشر : ✨ موضوع : روایت هفت مرد از 📄 تعداد صفحات : ۳۳۶ صفحه °|📖 کتابخانه مجازی کتابخانه تخصصی کتابهای الکترونیک و صوتی دفاع مقدس |° 💠 📥 دریافت کتاب pdf👆 https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر اجمالی آیه نور « مشکاة فیها مصباح »، چه، بدن به اعتباری مشکات است و روح مصباح او، کما قال تعالی: « مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ کَأَ نَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ لاَ شَرْقِیَّةٍ وَ لاَ غَرْبِیَّةٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیآءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ [۶] »، چه، مشکات: بدن، و مصباح: قلب است. و این مصباحِ قلب در زجاجه ای است که عبارت از روح نفسانی باشد که مبدأ انوار حسّ و حرکت ارادی است، که گویا چون کوکب دری درخشندگی دارد، چون نور نفس از تمام منافذ مشکات بدن طالع است « یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَکَةٍ [۷] »، یعنی این نور نفس برافروخته شده از شجره مبارکه که روح بخاری حیوانی باشد. ---------- [۶]: ۲ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵. [۷]: ۳ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵. تشبیه به شجره شده، به واسطه آن که شُعب و اغصان و اوراق این روح بخاری که حاصل از اغذیه و اشربه و منبعث [از [قلب است، به توسّط اورده و شرائین و اعصاب در تمام اجزاء بدن در سریان و جریان است، « أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَ فَرْعُهَا فِی السَّمَآءِ [۱] » الدماغ. « لاَ شَرْقِیَّةٍ وَ لاَ غَرْبِیَّةٍ [۲] » یعنی این روح که از الطف خون است برزخ بین العالمین است، نه از شرق عالم ارواح است، و نه از غرب عالم اجسام، نه مجرّد محض است و نه مادّی صرف. علی الجمله، و از جمله ملائکه حق تعالی چنان که مفاد فقره دعا است ملک الموت است و اعوان او، کما قال تعالی: « قُلْ یَتَوَفاکُمْ مَلَکُ الْمَوْتِ الَّذِی وُکِّلَ بِکُمْ [۳] »، المتوفّی للنفوس و الأرواح هو المخرج لها عن الأبدان، بحیث لایترک منها أثر فی البدن ؛ زیرا که قرار داده شده دنیا بین دست ملک موت چون جامی، و اخذ می‌نماید از او آن که را بخواهد من غیر عناءٍ، و خطوته بین المشرق و المغرب، یتوفاهم ملک الموت و معه أعوان کثیرة من ملائکة الرحمة و ملائکة العذاب. و وجه او این است که نوع نزع صورت شریفه از مادّه غیر لایقه و قبض روح مجرّد نورانی از هیکل کثیف ظلمانی رحمت است نسبت به صورت منتقله و نفس منفصله، و عذاب است بالنسبه به حال مادّه و بدن منفصله عنهما، و الملائکة النقّالة و القوی الفعّالة موکّلة من عند اللّه لإیصال الرحمة إلی مستحقّها، و الطبایع المنفصلة من سدنة و خدمة عالم الدنیا المسماة بملائکة الغلاظ لاختلاط و انطباعها بالموادّ الغلیظ. ولی باید دانست که نسبت دادن توفّی و قبض ارواح را به ملک موت و اعوان او، از قبیل نسبت فعل است به آلت، چون نسبت کتاب را به قلم، تا آن که منافاتی نداشته باشد این آیه مذکوره با آیه « اللَّهُ یَتَوَفَّی الاْءَنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا [۱] »، چنان که این نکته استنباط می‌شود از « وُکِّلَ بِکُمْ [۲] »، زیرا که توکیل تفویض امر است به غیر، لقیامه به. روی ابن عباس عن رسول اللّه أنه قال: « الأمراض و الأوجاع برید الموت و رسوله، فإذا حان الأجل جاء الملک بنفسه، و قال: یا أیّها العبد! کم خبر بعد خبر، و رسول بعد رسول، و برید بعد برید؟ فأنا الخبر [۳] الذی لیس بعدی خبر، و أنا الرسول، أجبْ ربک طائعاً و مُکرهاً. فإذا قبض روحه و تصارخوا علیه، قال: علی مَن تصرخون و علی من تبکون؟ فواللّه ما ظلمت له أجلاً، و لا أکلت له رزقاً، بل دعاه ربّه فلیبک الباکی علی نفسه، فإنّ لی فیکم عودات و عودات حتی لا أبقی منکم أحد » [۴] . و این حدیث شریف دلالت می‌نماید که قابض ارواح از جانب خدا قرار داده شده به واسطه ایصال هر فردی از ناس را الی جوار رحمة اللّه و دعوة ربّه، لا لأجل النقمة و العذاب. و آن که نفس شقیّه جاهله وحشت دارد از امر حقّ و دعوت خدا، به واسطه انس او است به لذات حسّیه که فی الحقیقه ألم یا دفع الألم است. و الفهم بالحشرات و مقارنة الموذیات، لذا قال الملک: « فلیبک الباکی علی نفسه » به واسطه ابتلاءات او در دنیا بمصیبات من حیث لایشعر، کما قال تعالی: « وَ عَسَی أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ [۵] ». ---------- [۱]: ۴ - سوره مبارکه ابراهیم، آیه ۲۴. [۲]: ۵ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵. [۳]: ۶ - سوره مبارکه سجده، آیه ۱۱. [۱]: ۱ - سوره مبارکه زمر، آیه ۴۲. [۲]: ۲ - سوره مبارکه سجده، آیه ۱۱. [۳]: ۳ - اصل: خبر. [۴]: ۴ - تفسیر نورالثقلین، ج ۴، ص ۲۲۵ (با اختلاف اندک) ؛ مجمع البیان، ج ۸، ص ۱۰۴. [۵]: ۱ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۱۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
مناجات طاوس یمانی گوید: شبی در حجر اسماعیل بودم. امام سجاد علیه السلام وارد شد. با خود گفتم مردی از تبار پیامبر است، چه خوب که دعایش را بشنوم. وی در بین دعایش می‌گفت: بنده ی خارت در درگاه توست، گدای تو در درگاه توست، مسکین تو در درگاه توست! عبیدک بفنائک، سائلک بفنائک، مسکینک بفنائک. طاوس گوید: هرگز خدا را به این نخواندم مگر اینکه خداوند مشکلم را حل می‌کرد. مقایسه مرگ و زندگی یکی از گذشتگان می‌گوید: از چیزهایی که موجب برتری مرگ بر زندگی است این است که: مؤمنی نیست که مرگ برای او بهتر از زندگی نباشد چرا که اگر محسن باشد خدا می‌فرماید: آنچه نزد خدا است برتر است وَ مٰا عِنْدَ اللّٰهِ خَیْرٌ وَ أَبْقیٰ لِلَّذِینَ آمَنُوا [۱] و اگر گنهکار باشد خدا می‌فرماید: گمان نکن کفار را که مهلت می‌دهیم بر ای آنها نیک است. مهلت شان می‌دهیم تا گناهشان بیشتر شود وَ لاٰ یَحْسَبَنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا أَنَّمٰا نُمْلِی لَهُمْ خَیْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ، إِنَّمٰا نُمْلِی لَهُمْ لِیَزْدٰادُوا إِثْماً... ---------- [۱]: ۱) - شوری، ۳۶. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
یک آیه یک قصه (6).mp3
2.91M
قسمت 6️⃣ 📜سوره مبارکه مائده آیه ۱ 🔹يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ..🔹