eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 شهید علی محمد سلمان از شهدای لبنانی که سال ۶۸ شهید شد و به دلیل شباهتش با سیدحسن نصرالله بسیار محبوب بود. 🌹 روحش شاد. 🇵🇸 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📆 امروز چهارشنبه ☀️ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ هجرے شمسے 🌙 ۲۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۵ هجرے قمرے 🎄 ۸ نوامبر ۲۰۲۳ میلادے 📿 ذکر امروز ۱۰۰ مرتبه: 🎗«یا حَیُّ یا قَیّوم»🎗 🎗«ای زنده، ای پاینده»🎗 ☀️ رویدادهای امروز در تقویم خورشیدی: 🔹اشغال شهر قزوین توسط سپاهیان روس در جریان جنگ جهانی اول (1294ش) 🔸اوکانر کنسول انگلیس در شیراز و عده ای دیگر به اسارت نیروهای ایرانی طرفدار آلمان و واسموس درآمدند.(1294ش) 🔹عبدالحسین هژیر و کلیه وزیران استعفای خود را به شاه دادند.(1329ش) 🔸مجلس شورای ملی تمایل خود را به نخست وزیری محمد ساعد اعلام کرد و فرمان صادر شد.(1329ش) 🔹محاکمه "دکتر محمدمصدق" پس از کودتای 28 مرداد توسط دولت نظامی: بعدازظهر امروز محاکمه دکتر محمد مصدق و سرتیپ تقی ریاحی در سلطنت آباد در دادگاه نظامی برای رسیدگی به وقایع 25 تا 28 مرداد آغاز گردید.(1332ش) 🔸سد کرخه پایان یافت و آماده برای بهره‌برداری شد.(1334ش) 🔹مارشال ایوب‌خان رئیس جمهوری پاکستان به ایران آمد.(1338ش) 🔸جان اف. کندی به ریاست جمهوری امریکا انتخاب شد.(1339ش) 🔹دومین چاه نفت در کوهرنگ اصفهان به نفت رسید.(1346ش) 🔸ایران با 6 مدال طلا-یک مدال نقره و دو برنز فاتح مسابقات کشتی ارتشهای جهان شد (1350ش) 🔹میدان انبار گندم در تهران آتش گرفت 12 حجره بارفروشان سوخت (1350ش) 🔸بلندپایگان دولتی از خرید سهام کارخانجات محروم شدند و حق انتقام سهام به همسر و فرزندان از آنها سلب شد (1352ش) 🔹کنفرانس مقدماتی پول با شرکت 12 کشور آسیایی وارد تهران تشکیل شد (1354ش) 🔸کشتار مردم نجف آباد، کرمانشاه و آمل از سوی عوامل رژیم منحوس پهلوی (1357ش) 🔹دستور "امام خمینی"(ره) در مورد عدم مذاکره با فرستاده کارتر درباره گروگان‌ها (1358ش) 🔸شهادت شهید غفور جدی اردبیلی (1359ش) 🔹درگذشت نویسنده، محقق و مترجم معاصر، استاد "کریم کشاورز" (1365ش) 🔸درگذشت نویسنده شهیر "سیدمحمدعلی جمالزاده" پدر داستان ‏نویسی نوین ایران (1376ش) 🌙 رویدادهای امروز در هجری قمری: 🔹مرگ معتضد بالله عباسی (289ق) 🔸خلافت مکتفی عباسی (289ق) 🔹مرگ "سلطان محمود غزنوی" بزرگ‌ترین پادشاه سلسله‌ی غزنویان (421ق) 🔸تولد "ابوشامه" فقیه، محدث و مورخ (599ق) 🔹درگذشت فقیه ربانی ملا احمد نراقی (1245ق) 🔸درگذشت سید مرتضی برقعی قمی (۲۴ آذر ۱۳۶۶ش) (1408ق) 🎄 رویدادهای مهم امروز در تقویم میلادی: 🔹زادروز نروا (Marcus Cocceius Nerva)، امپراتور روم (30م) 🔸نبرد کوه سفید، از جنگ سی‌ساله در سال ۱۶۲۰ بین بوهم و امپراتوری مقدس روم و متحدانش که با پیروزی اتحادیه کاتولیک همراه بود.(1620م) 🔹زادروز ادموند هالی، ستاره‌شناس و ریاضیدان بریتانیایی (1656م) 🔸درگذشت "جان میلْتون" ادیب و شاعر بزرگ انگلیسی (1674م) 🔹ملحق کردن ایالت مونتانا ، بعنوان چهل و یکمین ایالت به ایالات متحده امریکا (1889م) 🔸زادروز آلن دلون، بازیگر شهیر فرانسوی (1935م) 🔹پیاده شدن نیروهای متفقین در شمال افریقا در جریان جنگ جهانی دوم (1942م) 🔸کندی رئیس جمهور امریکا شد (1960م) 🔹قتل ‏عام فلسطینیان در مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها (1990م) 🔸تصویب قطعنامه 1441 ضد صدام جهت خلع سلاح خود (2002م) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸و هر انسانی، اعمالش را بر گردنش آویخته‌ایم؛ و روز قیامت، کتابی برای او بیرون می‌آوریم که آن را در برابر خود، گشوده می‌بیند! (این همان نامه اعمال اوست!) 🌸نامه‏ ات را بخوان كافى است كه امروز خودت حسابرس خود باشى [🎙] : محمود شحات انور [📖] : سوره @zandahlm1357
پیام رهبر انقلاب در پی شهادت سردار حسین همدانی بسم الله الرحمن الرحیم شهادت سردار سرافراز، شهید حسین همدانی را به خانواده ی گرامی و بازماندگان و دوستان و همرزمانش و به مجموعه ی پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت میگویم. این رزمنده ی قدیمی و صمیمی و پر تلاش، جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر با برکت و چهره ی نورانی خود را در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد، و در همین جبهه ی پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد و فضل و رحمت الهی بر او گوارا باد. صف استوار آرزومندان این موهبت و کمربستگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی و در سپاه و همه ی نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی، صفّی بلند و بنیانی مرصوص است: و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا. رحمت خدا بر شهید همدانی و بر همه ی مجاهدان راه حق. سیّد علی خامنه ای ۱۸ مهر ۱۳۹۴ پیام تسلیت در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیبویه بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت عالم متقی مرحوم حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمّدحسین سیبویه را به بازماندگان آن مرحوم و ارادتمندان و علاقمندان به ایشان تسلیت می‌گویم و برای ایشان رحمت و غفران واسعه الهی را مسئلت می‌نمایم. سیّد علی خامنه ای ۱۶ آبان ۱۳۹۴ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل بندى عنوانى نهج البلاغه يكى ديگر از كارهايى كه حتما در باب نهج البلاغه ضرورت دارد، فصل بندى عنوانى نهج البلاغه است، فصل بندى موضوعى. البته اين كار انجام گرفته، بعضى از محققين و علماى بزرگ و عاليقدر زمان ما روى نهج البلاغه اين كار را كرده اند و مجلدات متعددى هم چاپ شده كه به جاى خود ارزشمند است. اما در زير عناوين كلى، كه فكر مى كنم در حدود ۳۰ عنوان را تفكيك كرده اند اما در تكميل آن شايد دهها عنوان فرعى مى توان پيدا كرد. ۳ اين كار در قرآن هم باز جايش خالى است و انجام نگرفته است. يك تفصيل الايات براى قرآن بايد نوشته شود شامل بيشترين موضوعاتى كه ما تا امروز نتوانسته ايم به آنها برسيم و در قرآن از آن نشانى هست. اما در باب نهج البلاغه تنظيم يك تفصيل المطالب و تفصيل الموضوعات فوق العاده ضرورى است. نهج البلاغه واقعا يك اقيانوس عميق و تمام نشدنى است، همه هم توفيق پيدا نمى كنند اين كتاب را آنچنان كه شايسته آن است سير كنند و در آن غور كنند، در حاليكه بسيارى از مطالب و معارف اين كتاب براى مردم لازم است و بايد اين امكان براى جويندگان و علاقه مندان پيدا شود كه مطالب مورد نظرشان را در آن به آسانى بيابند. فصل بندى از لحاظ اعتبار سندى يكى از كارهاى ديگرى كه خوب است درباره نهج البلاغه انجام بگيرد، فصل بندى از لحاظ اعتبار سندى است. يقينا بعضى از بخشهاى نهج البلاغه در حد اعلاى اعتبار و وثوق روايى قرار دارد. بعضى از بخشها هم در آن حد نيست. پيرامون اسناد نهج البلاغه تا كنون كارهايى انجام گرفته و كتابهايى چاپ شده حدود دو يا سه تأليف و يا بيشتر. شايد در ميان گذشتگان هم اين كار انجام گرفته باشد كه بسيارى از آن بى اطلاعند. اما لازم است يك طبقه بندى از لحاظ سند و اعتبار سندى انجام بگيرد. چنانكه به هر يك از خطب يا كلمات يا نامه‌ها كه انسان مراجعه مى كند بداند، از لحاظ سندى كه اين حديث دارد، چقدر مورد اعتبار است و چقدر مى توان به آن تكيه كرد. البته همه شواهد و قرائن را مى توان در اين مورد به كار گرفت و اين چيزى است كه اگر براى عامه مردم هم مورد نياز نباشد براى محققان و انديشمندان و كسانى كه به اين مسأله اهميت مى دهند، يقينا حائز اهميت است. https://eitaa.com/zandahlm1357
روانشناسی قلب 62.mp3
4.58M
62 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣اگه بتونی حضور خدا رو، توی لحظه هات، دایمی و مستمر کنی، ديگه از هییچی نمی ترسی! چون خدارو دایما میبینی، که دو دستی، نگهت داشته...
🕌در محضر امام روح الله (۱۶۱) 💠 حفظ حیثیت جمهوری اسلامی یک فریضه است 📌 امام خمینی (ره ): اگر يك مطلب اشتباهى از يك استاندار واقع شد يا از يك فرماندار، در منابر نبريد اين را و آبروى او را بريزيد. اين امرى است كه خدا راضى نيست. به او بگوييد در خلوت و با او تفاهم كنيد و از او بخواهيد كه رويه را تغيير بدهد. اگر نداد، به مصادر امر مراجعه كنيد. مستقيماً بخواهيد اين كار را بكنيد، حيثيت جمهورى اسلامى و حيثيت اسلام در دنيا لكه ‏دار مى ‏شود. و شما حافظ اين حيثيت هستيد و فريضه است براى همه ما حفظ حيثيت اين جمهورى اسلامى. شما مى‏ بينيد كه امروز همه قلم‌ها و همه زبان‌ها از ابرقدرت‌ها يا دولت‌هاى مرتبط به آنها، بر ضد اين جمهورى اسلامى تجهيز شده ‏اند، و همه با يك رويه خاصى عمل دارند مى ‏كنند؛ ما ديگر بهانه دست آنها ندهيم‏. 📚 صحیفه امام؛ جلد ۱۶؛ صفحه ۳۴۹ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
مأمون و محبوبيت امام مأمون به ظاهر نسبت به امام عرض ارادت داشت و همه گاه محبت خود را به او اعلام ميكرد زماني كه امام از مرگ و وفات خود پيش از او سخن گفت او گريست ولي حق اين است كه با همة فضائل و كمالاتي كه در امام سراغ داشت: با همة آگاهي از عظمت و عصمت او ميخواست امام تحت الشعاع قدرت و موقعيت او باشد و بدين سان دوستداري مردم از امام چون خاري در چشم او بود و اگر ميتوانست خيلي زودتر براي شهادت امام و از بين بردن مردمي كه نام او را دوست داشتند قيام و اقدام ميكرد نميخواست كه اشتباه پدر دربارة امام موسي كاظم (ع) را تكرار كند واگرچه بعداً آن را تكرار نمود. مبارزه عليه رياكاران درعصر امام رياكاراني در قالب دين و عقايددر جامعه حضور داشتند و حتي در مواردي عليه امام تبليغ ميكردند و زهد ريايي خود را به رخ ميكشيدند. دراين عرصه گروه صوفيه از اهل سنت در رأس بودند، تاحدي كه گاهي در خيابان، در محل عبور و مرور مردم، ودرميان جمع، سر راه بر او ميگرفتند و با ايراد و اعتراض نسبت به لباس و سر و وضع ظاهر امام بر او ايراد ميگرفتند. امام سعي داشت با ذكر آيات و بيان دلايل نشان دهد كه داشتن لباس خوب و يا غذاي خوب در دوران وفور و رفاه متوسط اكثريت جامعه چيز بدي نيست. (كرامات رضويه ج ۱ ص ۱۸۶ – ۱۸۵). امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
- کیسانیه: گفته شده مذهب شیعه در زمان سه امام اول شیعه، هیچ گونه انشعابی نیافت، ولی پس از ماجرای کربلا و شهادت امام حسین (علیه السلام) پیدایش فرقه‌های مختلف شیعی آغاز شد. [۲] و نخستین فرقه ای که در شیعه پدید آمد، فرقة کیسانیه بود. [۱] در مورد نامیده شدن آنها به کیسانیه اقوال مختلفی وجود دارد [۲] که بنابر قرائن به نظر می‌رسد که قول صحیح آن است که کیسان، رئیس پلیس مختار بن ابی عبید ثقفی بوده که بعد از قتل مختار، طرفداران او را سامان داد. [۳] کیسانیه قائل به امامت محمد بن حنفیه بودند. [۴] که گروهی از ایشان، محمد بن حنفیه را پس از امام حسین (علیه السلام)، امام می‌دانستند و گروهی دیگر از ایشان، محمد بن حنفیه را جانشین امام علی (علیه السلام)، و مهدی موعود می‌دانستند. [۵] چنان که ملاحظه می‌شود کیسانیه امامت را از فرزندان حضرت فاطمه (علیهاالسلام) به محمد حنفیه که فرزند امام علی (علیه السلام) از غیر حضرت فاطمه (علیهاالسلام) بود، منتقل کردند. [۱] پیدایش فرقة کیسانیه پیامد حرکت شیعی مختار بود. [۲] مختار مردم را به انتقام گیری خون امام حسین (علیه السلام) فرامی خواند و ادعا داشت که از سوی محمد بن حنفیه اعزام شده است تا وزیر امین او گردد. [۳] شاید مهم ترین مسأله ای که نویسندگان کتاب‌های ملل و نحل به کیسانیّه نسبت داده اند، عقیده به مهدویت محمّد بن حنفیه است و چنین گفته اند که مختار طرفداران خود را به مهدویت محمّد حنفیه دعوت می‌کرد. بنابر احادیثی که از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) دربارة مهدی رسیده و در جامعه نشر یافته بود، وجه مشخّص و مهمّ عقیده به مهدویت، گرفتن انتقام از ستمکاران و ایجاد حکومت حق و عدالت بود و اوضاع اجتماعی حاکم بر جامعة اسلامی، زمینة رشد چنین تفکّری را تقویت، و پیوستن به مختار را توجیه کرد؛ زیرا مختار موفّق شده بود از کشندگان خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله و ---------- [۲]: سید محمدحسین طباطبایی، شیعه در اسلام، بی نا، بی جا، ۱۳۴۸ ش، صص ۳۲-۳۳؛ فضیلت الشامی، تاریخ زیدیه در قرن دوم و سوم هجری، ترجمة سید محمد ثقفی و علی اکبر مهدی پور، چاپ اول، انتشارات دانشگاه شیراز، ۱۳۶۷، ص ۲۴؛ محسن الویری، زندگی فرهنگی و اندیشه سیاسی شیعیان از سقوط بغداد تا ظهور صفویه، چاپ اول، دانشگاه امام صادق (علیه السلام)، تهران، ۱۳۸۴، ص ۴؛ سید حسین محمد جعفری، تشیع در مسیر تاریخ، ترجمة سید محمدتقی آیت اللهی، چاپ دهم، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، ۱۳۸۰، صص ۲۷۷-۲۷۸. [۱]: علی ربانی گلپایگانی، فرق و مذاهب کلامی، چاپ چهارم، مرکز جهانی علوم اسلامی، قم، ۱۳۸۵، ص ۶۴؛ عبدالله فیاض، تاریخ الامامیه (پیدایش و گسترش تشیع)، ترجمة سید جواد خاتمی، چاپ اول، ابن یمین، سبزوار، ۱۳۸۲، ص ۷۵. [۲]: برای آگاهی از اقوال مختلف ر. ک: ابومحمد حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، تصحیح و تعلیق سید محمدصادق آل بحرالعلوم، المکتبة المرتضویة، نجف، ۱۳۵۵، ص ۲۳؛ سعد بن عبدالله ابی خلف اشعری قمی، کتاب المقالات و الفرق، تصحیح و تعلیق محمدجواد مشکور، مرکز انتشارت علمی و فرهنگی، تهران، ۱۳۶۱، صص ۲۱ - ۲۲؛ ابومنصور عبدالقاهر بغدادی، ترجمة الفرق بین الفرق در تاریخ مذاهب اسلام، ترجمة محمدجواد مشکور، چاپ چهارم، کتابفروشی اشراقی، تهران، ۱۳۶۷، ص ۱۹؛ ابوالفتح محمد بن عبدالکریم شهرستانی، الملل و النحل، الطبعة الثالثة، منشورات الرضی، قم، ۱۳۶۷ش، ج ۱، ص ۱۳۱ و همچنین ر. ک: صفری فروشانی، غالیان، پیشین، صص ۸۳-۸۴. [۳]: در مورد کیسان و نقش او در قیام مختار، ر. ک: وداد القاضی، الکیسانیة فی التاریخ و الأدب، دارالثقافة، بیروت، ۱۹۷۴، صص ۵۸-۷۰. [۴]: نوبختی، پیشین؛ اشعری قمی، پیشین، ص ۲۱. [۵]: نوبختی، پیشین، ص ۲۶. [۱]: فیاض، پیشین، ص ۷۴. [۲]: سمیرة مختار اللیثی، جهاد الشیعه فی العصر العباسی الاول، الطبعة الاولی، مؤسسة دارالکتاب الاسلامی، قم، ۱۴۲۸ه. ق، ص ۴۱. [۳]: علی بن موسی ابن طاووس، اللهوف علی قتلی الطفوف، ترجمه و تحقیق عبدالرحیم عقیقی بخشایشی، چاپ هجدهم، دفتر نشر نوید اسلام، قم، ۱۳۸۷، ص ۲۶۱. سلم) و طرفدارانشان انتقام بگیرد و حاکمان ستمگر اموی نیز پس از فاجعة کربلا، خشونت و ستم را به نهایت رسانده بودند. از طرف دیگر، حضور نداشتن محمّد بن حنفیه در کوفه و تبعید او از مکه به طائف و رفتن وی به کوه «رضوی» بعدها زمینة چنین تفکری را بیشتر تقویت می‌کرد. [۴] گفته شده پس از رحلت محمد بن حنفیه، کیسانیه به دسته‌هایی تقسیم شده و انشعاباتی یافتند. [۱] بغدادی (م ۴۲۹ ه) معتقد است که کیسانیه، تیره‌های زیادی بودند که همة آنها از دو دسته ایجاد شده بودند: دسته ای معتقد به زنده بودن محمد بن حنفیه بوده و او را مهدی موعود می‌دانستند و گروه دیگر به وفات او اقرار کرده ولی در جانشینی او اختلاف داشتند. [۲]
---------- [۴]: محمدکاظم خواجویان، تاریخ تشیع، چاپ چهارم، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد، ۱۳۷۹، ص ۶۰. [۱]: ر. ک: نوبختی، پیشین، ص ۲۷. برای آگاهی تفصیلی از انشعابات کیسانیه پس از محمد بن حنفیه ر. ک: وداد القاضی، پیشین، صص ۱۶۸-۲۶۷. [۲]: عبدالقاهر بغدادی، پیشین، ص ۱۲. های_درون_شیعی ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357